** HUHTIKUISET 2010 **

Huhhuh kun onkin palsta muuttunut!! :O Kyllä varmaan hetki menee totutellessa.. Muutamaan kertaan jo pääsin kiroomaan kun en osannut yhtään käyttää tätä :D

Tänne ei ihmeitä.. Mä oon nyt parina päivänä kirjotellut ylös Lucan syömisiä ja nukkumia niin näkee vähän et minkälaista rytmiä on tällä hetkellä..
Tänään Luca heräskin jo 7.20! :O Ihan ok, ei siinä mitään mutta kun tottunut nukkuun ainakin yheksään niin kyllä vähän väsytti!
Huomenna on 4kk neuvola, sitä kovasti odotellaan! :)
Me lähdetään tiistaina laivalle, miniristeilylle turku-tukholma ja sit jäädään viel turkuun yöks eli ti-to ollaan reissussa :) Vähän jo jänskää mut eiköhän kaikki hyvin mene.
Sitä mä olen sitten miettinytkin että jos tuolle pojalle täytyy antaa pullosta maitoa niin voiko sitä pulloa pestä sillä laivan vedellä?? :O Tai jos ei niin mitäs sitten tehdään..?

Meillä on nyt puolison ollessa kesälomalla kovat siivoukset menossa ja nyt sit käydäänkin kellaria läpi. Onneks saa heittää tavaraa meneen! Inhottaa vain kun meillä tuo "kirpparikasa" sen kun kasvaa vain.. Justhan meillä oli kirppispöytä.

Mä olen jo alkanut miettimään haalareitakin tuolle pojalle syksyksi/talveksi.. On sekin aika viidakko kyllä..huoh..
Noh, kirjoittelen huomenna lisää kunhan on neuvolassa käyty :)


jastu ja Luca vajaa 4kk
 
me ostettiin 2 haalaria vasta, kumpikaan ei ole oikea toppahaalari, mutta alkutalveen asti ainaki pärjätään hyvin ja kevätkin menee varmaan nuilla samoilla (ainaki toivon niin :D ) on aika reiluja kuitenki. toinen semmonen ihanan pehmonen karvahaalari ja toinen toppapuku mut ei niin ihan toppa kuitenkaan :D

jastu, ota mukaan useampi kotona puhtaaksi keitetty pullo :) voit sitten laivalla ottaa puhdasta pulloa käyttöön, mä tein reissussa näin, pulloja tais olla 5 mukana, aina heti syötön jälkeen hyvä pullon huuhtelu ja samaa käytin muutaman syötön. en tiiä yhtään tosta laivan vedestä, et kuinka puhasta se sit on........

me herättiin viime yönä ensin kahelta, sitten viideltä, sitten puol 7 ja kasilta noustiin ylös, typy just laitto ekoille päikyille....
 
Fb-ryhmään haluavat,KiiajaVille tuolla fb-ryhmässä valitteli kun ei pääse kirjautumaan tänne enään tämän uudistuksen jälkeen,eli hän ei ole teidän ryhmäpyyntöjä nähnyt.... en tiedä kuinka tässä toimitaan nyt,mutta olen viestinviejä ja käyn kertomassa fb:ssä että täällä olisi halukkaita tulijoita....=)
 
Jaaha, tämähän on ihan outo ja uusi koko sivusto:O

Noista haalareista - meillä on Ellalle valmiina kaikki vaatteet vuosikausiksi eteenpäin. En tiedä onko hyvä vai huono, ainakin nyt hyvä kun tyttö ei vielä tajua että joutuu käyttämään isompien tyttöjen vanhoja vaatteita koko ajan.. Ja täällä sairastetaan myös. Ellalla on korvatulehdus ja nyt mietin tulikohan se tuosta pneumokokkirokotteesta (rokotetutkimus). Sehän joillain lisää, joillain vähentää korvatulehduksia. Merkkaiskohan tämä että ollaan saatu sitä itse rokotetta eikä heb-rokotetta:confused: Ei Ella kovin kipeä ole korvansa kanssa, sen sijaan kuume ja nuha on olleet inhottavia seuralaisia.
 
Talvihaalarina meillä on äitiyspakkauksen haalari, vaikka monet vissiin sitä morkkaakin. Tai ajatellaan lähinnä, että ei ole varaa ostaa parempaa, jos sitä käyttää. Mä en tajua, miksi ostaisin noin pienelle jonkun hienon, kalliin haalarin, jos tuo äp-haalari on hyvä. Voishan se tietty olla hauskemman värinen ja kaikkee, mutta sama se. :)

Syysvaatetus on ihan hakusessa. :O Jos ostaisi jonkun kevyen puvun? Auttakee. Fleecetakin poika saa, kunhan noudan paketin postista.

Mä sain viime yönä unta vasta kolmelta, muutama herätys, ja yläs kuudelta. Miten kauan tätä jaksaa. :/

Empuuu ja Joel 4kk
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Pakko kommentoida nyt ensimmäistä kertaa (taustaillut olen kyllä ahkerasti jo ihan alusta saakka) sonjajasusannalle, jotka olisivat halunneet Vantaan aikuisopiston vauvamuskariin:

Vantaan musiikkiopiston vauvamuskariryhmässä, joka pidetään perjantaisin klo 9.30-10.15 Tikkurilassa, oli ainakin viime perjantaina vielä tilaa! On tosin parikymppiä kalliimpi kuin aikuisopiston muskari. Ryhmä alkoi viime viikolla, ja ainakin minun pienokainen tuntui siitä nauttivan, vaikka vähän ihmeissään olikin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyllerömamma;21888321:
Hei!

Pakko kommentoida nyt ensimmäistä kertaa (taustaillut olen kyllä ahkerasti jo ihan alusta saakka) sonjajasusannalle, jotka olisivat halunneet Vantaan aikuisopiston vauvamuskariin:

Vantaan musiikkiopiston vauvamuskariryhmässä, joka pidetään perjantaisin klo 9.30-10.15 Tikkurilassa, oli ainakin viime perjantaina vielä tilaa! On tosin parikymppiä kalliimpi kuin aikuisopiston muskari. Ryhmä alkoi viime viikolla, ja ainakin minun pienokainen tuntui siitä nauttivan, vaikka vähän ihmeissään olikin =)
Kiitti vinkistä! Kuin en ollu tullu ajatelleekskaan että musiikkiopistollakin olis muskareita :p. Ite siellä soitellu pienempänä monet vuodet ja silti en hoksannut!
Tosin toivoisin että päästäis 1-2v. ryhmään kun joudun esikoisenkin mukaan ottamaan. Luulen menevän helpommin jos mennään isompien ryhmään jossa Paavo saa tulla omaa tahtiansa mukana, kuin vauvaryhmään jossa 2v. pistää hujanhajan :whistle: :D
 
Nii ja tota haalariasiaa piti kans kommentoida. Lindexiltä ostin iiiiihanan kevyttoppiksen syksyks, mut 74 senttisen, eihän se tolle enää mene :ashamed:. Ja kirppariltä löysin uuden ihanan Reiman haalarin talveks parillakympillä =). Näin pienelle ens kans viitti sen enempää satsata haalareihin. Kulutusta ei ole muuta kun pepun hierominen rattaisiin, niin siin ei sen kummempii kosteussuojia yms tarvita, mitä ihan perushaalareissakin on. Uuden äp-pakkauksen haalari oli musta ihana, ja olisin sen mielelläni ottanu jos jostain löydän edullisesti (huutiksessa jotku maksanu siitä melkei 100€ :O). Isomman kanssa saa harrastaa sit toisenki puolesta tätä "välineurheilua" :D
 
Minäkin ilmoitin meidän tytön muskariin. Aloitus on ensi kuun alussa eli tytön ollessa 5kk.
Esikoinenkin käy muskarissa, aloitti aikoinaan 4kk iässä ja kovasti on tykännyt.
Meillä sattui eilen haaveri: esikoinen löi leikkiessään silmäkulmansa yöpöydän kulmaan ja kappas vain, verta vuotava 1cm haavahan siitä tuli. :( Mies lähti sit käyttään tyttöä päivystyksessä ja haava oli liimattu siellä. Toivottavasti ei jää isoa arpea kasvoihin, haava on suoraan kulmakarvojen alapuolella.

Nyt täytyy mennä, että ehditään mekin jossain vaiheessa ulos..

Ps. Niin, osaakos teistä kukaan sanoa, miten tässä uudessa kaksplussassa pääsee suoraan niihin omiin kirjoituksiin? Kun aiemmin niihin pääsi profiilin kautta.
 
marjutti ongelma onkin siinä kun Luca syö vain ja ainoastaan yhdestä tietynlaisesta pullosta ja niitä pulloja on meillä vain yksi, mutta täytyy nyt miettiä asiaa et kuinka kantsis tehdä :)
Nii-in sitä laivan vettä minäkin kovasti mietin että voisikohan sillä pestä pullon..

Haalareista, jos joku tietää Lindexillä kyseisen haalarin niin onkohan tarkotettu ihan koko talven pidettäväksi? Että tarkeneeko vauva tuolla haalarilla läpi talven?
Haalari Ruskea € 29,95 | Lindex Shop Online | tuotenro:6387196

Me on ajateltu ostaa tuo talveksi ja syksyksi/kevääksi vain joku vanuhaalari. Nämä ois suunnitelmat tällä hetkellä, katotaan kuinka vielä ehtii muuttua :D
Tuon Lindexin haalarin koko on vain ollut mietinnässä kun ajateltiin ostaa 68 mutta olis kiva et se sit mahtuis päälle vielä helmikuussakin-maaliskuussakin :) Mut niin, täytyy nyt katsoa :)
 
Mä ostin kaks haalaria. Ekan piti olla talveks, mutta osoittautuikin liian ohkaiseks. Menee sitten välikausi-asuna ehkä keväällä. Toisen huusin sitten huuto.netistä. On ainaki paksu eli varmasti lämmin. :) Nuo on siis kokoo74. Ja sitten on tietysti se äitiyspakkauksen haalari ja yks kaverilta saatu 68cm haalari. En tiedä kyllä käytänkö niitä ollenkaan.
Niin ja tilasin myös syystakin tälle. Ja sellaiset talvisaapikkaat. En tykkää toppatöppösistä.

Mua alkaa jo niin tympäseen nää yöt. |O Kiinteistä huolimattaa tää nukkuu korkeintaan 3h! Eli tällä on 2 3h pätkää ja sitten herätään puolentoista tunnin välein! Huoooh..
 
Viimeksi muokattu:
Jopas on sivut muuttuneet! Vähän on totuttelua, mutta eiköhän tämä tästä.

Neuvolakuulumisia: pituutta Pikkuisella on 64,1cm ja painoa 6370g. Sopusuhtaiseksi kehui vaikka painon käyrä on laskussa. Tosin ihmekkös tuo kun pituutta on tullut pienessä ajassa paljon ja joka pörinätyhjennyskin tässä on ollut pari päivää menossa. Tavallisesti kakka tulee joka tai joka toinen päivä, mutta nyt on tullut tavaraa niin ettei ole vaippaankaan kaikki mahtunut ja parikin kertaa päivässä.

Äh, tästä kirjoittamisesta tahdo tulla taaskaan mitään... Palailen!:wave:
Donu ja Pikkuinen 4kk1pv
 
Heippa! :wave:

:attn: :attn: Kaikki jotka haluaa FB:n ryhmään laittakaa mulle yksityisviestillä sähköpostiositteenne mikä on FB:ssä käytössä, niin lisään teidät ryhmään. Tuuraan KiiaJaVilleä nyt, kun hän ei pysty viestejään kattoon :D :attn: :attn:

Tähän arkeen ei mitään uutta. Maanataina neuvola, joten sit saa niitä kuulumisia laittaa. Edelleen täällä on yksi Herra Aurinkoinen, joka ei paljon turhia itkeskele.

Soseita annetaan edelleen ja kohta harkitsen puuroja illalla jos vaikka yöuniin vaikuttas. Edelleen herätään 2-4h välein. Ja 2h on se yleisin, kun yöllä herää.

Muskariin aion ilmottaa meidät jos ja kun saan jonkun kiinni kelle ilmottaudutaan. Kaipa huomenna selvinnee. TUonne meen lähinnä siks, ett jos vaikka löytys uusia vauva- kavereita ja tuttavuuksia myös äipälle. En paljon immeisiä tällä pienellä paikkakunnalla tunne.

Mutt nyt elokuvan pariin ja sit BB:tä :D :popcorn:

JääKyynel ja Herra Aurinkoinen kohta 5kk
 
Viimeksi muokattu:
Piipa, mulla ei ainakaan oo oikeuksia hakea omia krjoituksiani, eikä mitään muutakaanhaulla. josko olis väliaikainen esto en tiiä mut outoa.

Haalareista, meillä mennään äitiyspakkauksen haalarilla ja kirppikseltä on toinenkin jonkun vuoden äitiyspakkauksen haalari mikö on isompi. sopii vallan hyvin siihen käyttöön mitä tarviikin. Sit meillä on yks välimallinhaalari millä tytry tuli kotiin ja se on 68cm joten menee vielä nippa nappa syksyn hyvä niin.

Meillä oli neuvola ja tyty on nyt sitten 66,5cm pitkä ja painaa 6740g et alkaa oleen jo kokoa. Onko teillä kysytty neuvolassa luonteenpiirteistä? Tuli äkkiä niin sai siihen jotain vastattua, mut ei välttis ihan kaikkea kuvaavaa :D
 
Joel 4kk: 65cm ja lelu kädessä 7500g. =) Paino vähän plussalla, mutta terveydenhoitajan mielestä Joel on oikein sopusuhtainen. Poika nukkunut vaunuissa nyt jo puoli tuntia, ihanaa!

Tällä viikolla ollaan noustu sängystä jo heti kuuden jälkeen joka aamu. Onpahan miehellä ollut aamupuuro valmiina, kun herää töihin. :D

Joel nukkunut jo yli tunnin...:O
 
Viimeksi muokattu:
Oltiin pienellä lomalla perheen kanssa ja sillä aikaa oli tää 2+ muuttunut ihan tyystin :eek: Joten opettelua on täälläkin että mitenkäs tää nyt toimii.. Reilu 4 (?)v jo käyttänyt tuota vanhempaa versiota, joten hetken kai vie tottua.

Meille ei sen ihmeempää kuulu. Huomenna on 4kk neuvola, joten kiva saada uusia mittoja. Selvästi kyllä on kasvanut, kun vaatteita on taas jäänyt pieneksi (tai sitten meidän kuivausrumpu kutistaa vaatteita entistä enemmän ;) ).

Uusia oli laittanut mulle viestiä, lisään/muokkailen kunhan totun tähän uuteen versioon :cool:

Poppeliini ja Eetu reilu 4kk :heart:
 
Kirjoittelin eilen pitkät pätkät, jotka sitä hävis, kun sähläsin...

Vauva nukkuu uudessa kantorepussa tällä hetkellä, en raaskinut pois siirtää. Mun Mam Eco- liina jäi liian joustavaksi tälle, ja uuden, kudotun liinan hankinta on jäänyt. Ostin Itiksin Ruohonjuuresta pari viikkoa sitten Ergo Organic-repun, kun haluan että mieskin saa kannettua ja häneltä liinan käyttö jäisi kuitenkin opettelematta. Oli 30 % alennus, mikä oli aika hyvin. Ja tuleehan tätä käytettyä helpommin kuin liinaa. Kätevää olla vaunujen korissa mukana pidemmillä reissuilla niin saa helposti nostettua syliin tarvittaessa.

Eilen pysyteltiin kotona, kun ollaan parina päivänä käyty tutustumassa perhekahviloihin. Tuo meidän lähi-leikkipuiston kahvila oli oikein positiivinen kokemus, tykkäsin siitä kovasti. Siellä ne meidän vauvat sai köllötellä lattialla, ja muut äiditkin oli mukavia vaikka hyvin erilaisia keskenään :D Joku mietti noita perhekahviloita, niin Helsingin kaupungin sivuillahan on leikkipuistojen omat sivutkin ja syksyn viikko-ohjelmat päivittyy pikkuhiljaa. Sieltä voi vähän kurkkia mitä tapahtuu. Empuuu taisi ainakin miettiä. Ehkä oletkin jo käynyt, tuntuu että tyrkyttelen täällä näitä linkkejä...
Alueet

4 kk- neuvolan mitat oli meidän hurjiksella 68cm 10.150g 43,9cm
Neuvolan täti kehui tarkkaavaiseksi ja kehittyneeksi ja suloiseksi ja vaikka miksi! Äidin korvat lepäsi. Rintamaidolla kun kasvaa, niin ei todellakaan haittaa "ylipaino", saa syödä niin paljon kuin mielii. Tiesinhän tuon, mutta kyllä sitä on miettinyt silti...

Äitiyspakkauksen haalari kelpaa meillekin oikein hyvin. Meillä on muutenkin kaikki vaatteet käytettyinä saatuja. Yhden ainoan vaatekappaleen olen pojalle ostanut uutena, ajattelin laittaa nimiäisiin hienoksi, niin tulikin niin kova helle että poika oli pelkässä vaipassa ja kasvoi sitten sen 1,5 kuukauden vaatettomalla ajalla siitä pois... Onkin pitänyt kaikki vaatteet lipaston laatikosta vaihtaa isompiin....

Nyt tämä taitaa heräillä :)
 
Viimeksi muokattu:
4kk mitat tänään neuvolassa: 7315g ja 68,3cm, py 43cm. Pituutta oli tullut taas reippaasti lisää (+1,5 käyrällä menee), jonka seurauksena painokäyrä oli vähän laskusuunnassa. Rintamaidolla edelleen mennään ja koska tyytyväinen poika ja nukkuu hyvin niin ei kiirettä aloitella soseita oli terkankin mielipide. Oli ihan kiva että hän sanoikin siitä, että suositus täysimetyksellä on se 6kk. Tuntuu että jotkut terkat alkavat jo tuputtamaan 4kk ikäiselle melkein pakolla noita soseita.

Kirpputorille on lähdössä nyt monta kassillista lastenvaatteita. Ajattelin laittaa kaikki ylimääräiset pois, jätän toki kivoja vaatteita säästöön = sellaisia joita oikeasti vois tulla pitämäänkin kolmannella :)rolleyes: ?? ) lapsella. Kaikkea muutakin on myynnissä, ja pelkään pahoin ettei ne kaikki tule mahtumaan sinne heti alkuun. Onneksi on 2 viikkoa myyntiaikaa...

Jotenkin ihanaa että syksy on tulossa. Eilen tuli poltettua kynttilöitä pitkästä aikaa illalla esikoisen mentyä nukkumaan. Tylsää viileämmissä ilmoissa tietenkin on se, että vaatteita pitää taas pukea ihan eri tavalla lapsille.

Poppeliini ja Eetu 4kk+
 
Sun Risella on tosiaankin hyvin kasvanut vauva. Sulla taitaa olla vähän sakeemmat maidot...;)

Meillä vihdoinkin ryömitään! Vihdoinkin siksi, että näytti jo kuukausi sitten siltä että kohta mennään. Tähän asti sormien imeskely vaan on vienyt voiton. Kivasti ihan kuin meidän hääpäivän kunniaksi.

Talvihaalarina meilläkin tarkoitus käyttää äitiyspakkauksen haalaria.

Yleensähän vauvat kai nukkuu vaunuissa paremmin kuin sisällä. Meillä poika tottui kuumilla keleillä nukkumaan päikkärit sisällä (kun oli viileämpää) ja nyt ei meinaa nukkua kovinkaan pitkiä unia enää vaunuissa.

Whitney ja Viljami
 
Pakko hehkuttaa; Joel nukkui tänään vaunuissa tunnin, kun käytiin ulkoilemassa. Heräsi tietty heti ulko-ovella. ;) Ja eilen tosiaan nukkui sisällä vaunuissa kaksi tuntia, melkein tuli jo ikävä poikaa, kun on tottunut, että se nukkuu minussa kiinni. :D Maito alkoi herumaan heti, kun otin pojan vaunuista syliin. :) Vaan kylläpä teki hyvää olla vaan yksikseen! Kummasti saa voimia tuollaisesta. Mietenkin, että olisi luksusta, jos vauva nukkuisi joka päivä päikkärit yksikseen, niin kuin ilmeisesti suurimmalla osalla tekee.

Poppeliini Teidän poikahan on päivälleen Joelin ikäinen. Vähän on hoikempi ja pidempi teillä Eetu. :whistle:

Iltapuuron ajattelin aloittaa siinä 5kk iässä, haluan kokeilla onko sillä vaikutusta pojan yöuniin. Todennäköisesti ei, mutta aina voi yrittää. :D Samaan aikaan tai vähän myöhemmin voisi alkaa antamaan vaikka kasvissosetta aamupäivällä ja hedelmäsosetta iltapäivällä tms.

Whitney Teilläpäs on Viljami lähtenyt aikaisin liikkeelle. :) Joelilla on välillä kova yritys. Toivon, että oppisi seuraavaksi kääntymään mahaltaan takaisin selälleen, kun tuntuu että hermot menee, kun on jonkin aikaa mahallaan ollut.

Mies lähti kalareissuun ja mulla on jo ikävä. En ole oikeastaan ennen ikävöinyt, mutta nyt pojan synnyttyä on tuollainenkin tunne tullut kehiin. Onneksi näen ystävääni huomenna ja ehkä vielä myös sunnuntaina. En muutu ihan mökkihöperöksi, kun niin harvoin tulee ketään nähtyä...

E ja J 4kk

Ai vitsit, kun osasin muokata hienot värit tekstiin. :D
 
Viimeksi muokattu:
Whitney Minkäs ikäinen teidän Viljami on, kun kerta jo ryömiikin? :)

Meillä neiti kanssa mahallaan ollessaan yrittää jaloilla työntää vauhtia naama lattiassa, huvittava näky :D Vielä kun kädet sais mukaan, niin menis varmaan eteenpäin..

Meidänhän ei siis vielä pitäny alottaa soseita, mutta päätettiin sit kumminkin alkaa vähän maisteleen. Maanantaina alotettiin siis perunalla, sitten oli vuorossa porkkana ja huomenna annetaan kesäkurpitsaa. Ja hienosti on neidille maistunu! :p
Tänään ostinkin sitten vielä kukka- ja parsakaalia ja niistä olis tarkotus tehdä huomenna soseita pakkaseen. Ja kai sitä kohta vois alkaa sitten hedelmiäkin antaan..

Parina viime iltana ollaan annettu lisäks korviketta, koska Mandi alko heräileen usein yöllä, kun tähän asti on nukkunu yönsä hyvin! Kyllä sillä korvikkeella jonkinlainen vaikutus oli, eikä ihan niin usein heränny.
Tänään laitettiinkin tyttö sit ekaa kertaa omaan huoneeseen pinnikseen nukkumaan ja nyt onkin ollu siellä jo tunnin verran. Tähän asti on siis nukkunu meidän huoneessa kehdossa.

Meillä käännyttiin nyt sitten mahalta selälleenkin. Kohta se varmaan kierii paikasta toiseen :D

Voi kuinka ne kasvaa noin kovaa vauhtia :heart:

Katja & Mandi

PS. Huomenna mennään käymään Ti-Ti Nalle talossa, poika on varmaan ihan tohkeissaan! :)
 
Höh, meillä tuntuu stopanneen "kehitys" kuin seinään. Kääntyä ei oikeasti edes yritä, vaikka pääsis jos haluis. Siis selältä mahalleen. Kiljumisen siis oppi joku aika sitten ja sitä harrastaa ahkeraan. Yhtenä päivänä nauroi, mutta siihen sekin jäi. Tuntuu siltä, että muilla niin kamalan aikasi kaikki tekee kaikkee ja meillä vaa jäpittää :( Tietty ei pidä mennä vertaamaan kenenkään vauvaan, koska jokainenhan kehittyy omaa vauhtiaan. Mistäs sitä tietää, vaikka toi kävelis jo vuoden ikäsenä, vaikka nyt tuntuu epätoivoselta :)

Joka päivä sitä tulee vaan seurattua ja odotettua, että jotain uutta tulis. No kärsivällisyys palkitaan, niinhän se menee :)

Täällä on ostettu puuropaketti valmiiks jos vaikka tässä nyt joku ilta sitä vähän kokeilis. Vois toivoa, ett sitten yöunet pitenis. Nytki pitäs mennä nukkuun, kun kohta kuitenkin taas ruokaa vailla.

Ei osaa enää nukkua öitä kunnolla. Tänäkin aamuna neljän jälkeen poika syötettiin ja sit ei uni tullukkaa. Ite nousin ensin ja avokki kömpi hetken päästä perässä. Jospa ne yöunet palautus jossain vaiheessa. Ennen osasin nukkua yöt tosi hyvin!

JääKyynel ja Herra Aurinkoinen kohta 5kk
 

Yhteistyössä