** HUHTIKUISET 2010 **

Piipa 75: Juuri eilen kävimme ostamassa Brio Happy Kombi -yhdistelmävaunuihin "vanhanmallinen" (samaa kuosia ja päällyskangasta kuin 2010 vaunukankaat) lämpöpussi, koska tyttö ei tahdo enää mahtua kovaan koppaan. Maksoivat 59 euroa, eli aika tyyriitä ovat. Myyjä väitti, että lämpöpussi ja erillinen fleecepussi ulkovaatteiden ja lampaantaljan kanssa riittävät takuuvarmasti pakkasillakin. Uudenmalliset lämpöpussit, joissa on värillinen, kiiltävä pinta ja fleecevuori olisivat maksaneet 99 euroa, mutta olivat aika pirtsakan näköisiä - en kuitenkaan raaskinut sellaista ostaa.

Myyjä sanoi, että lämpöpussit on suunniteltu niin, että kaikki mallit sopivat kaikkiin vaunuihin. Itse jäin vaan tuota väitettä epäilemään. Mutta jokatapauksessa, Brion vaunuihin ja rattaisiin ei siis hänen mukaansa tarvitse ostaa Brion kalliita pusseja.

Toivottavasti oli jotain apua :)
 
Lämpöpusseista... meillä on brion happy kombi vaunut ja niissä tälläkin hetkellä britaxin lämpöpussi, ja hyvin toimii. Britaxin pussi siksi että sopii hyvin noihin britaxin matkarattaisiin. Tuo pussi muistuttaa enemmän pehmeää kantokoppaa (ilman ja hihnoja), vetoketjut molemmilla sivuilla (lisäx tuon päällisosan saa kokonaan pois jolloin lämmittää selkäpuolta), ja hintakin vain 39€. Pään yläpuolelta saa vedettyä umpinaisemmax, mutta tuo irroitettava päällisosaan ei saa "rypytystä, joten jää aika isoaukko päälle, josta mahd tuuli pääsee sisälle...

Kylmillä ilmoilla n.-15C pussin alla oli lampaantalja ja päällä vielä tuo brion jalkapeite (joka siis tuli rattaiden mukana). Lisäx pojalla oli päällä toppa- ja villavaatteet. Hyvin tuo tuolla ulkona pärjäs eikä tuntunut yhtään kylmältä 1-1½h unien jälkeen...
 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Täällä Espoossa eletään lumikaaoksen keskellä ja lisää tulee. Lumi ja tunnelma on toki kivaa mutta kun ei pääse kärryilemään kun kärryt juuttuu hankeen. Tässä tulee meikäläisen raja vastaan.

Teen surutyötä - imetys on nyt sitten loppu. Ei enää koskaan kun lapsiluku on täynnä. En arvannut että näin koville ottaisi tämä. Ellalle on maistunut enää harvoin rinta, lähinnä iltaisin kun mennään nukkumaan ja nyt kun tuli vuorokauden keikka pois kotoota ja Ellasta niin oli sopiva aika lopettaa tuo pieni tissittely. Viime imetin la-aamusta ja vasta tänään rintoja kivistää vähän. Ella ei ole kaivannut rintaa eli josko se sitten oli oikea aika.
 
Heipä, tulin piiiitkästä aikaa tsekkailemaan tätäkin palstaa.. Kauhistus miten isoja teidän lapset jo ovat...tai minun tytteli pieni.. 8kk mitat n7300g ja 68,5cm! On tosin 6kk:sta asti sairastellut korvatulehduksia ja kai siksi syö todella niukasti :|
Liikkuminen onkin sitten ihan hyvällä mallilla; viikonloppuna könysi olohuoneen pöytää vasten seisomaan(sitä könyämistä onkin siitä asti piisannut), kohta pari viikkoa vasta kontannut. Koko ajan saa olla perässä kulkemassa, ettei kovin pahasti satuta itseään.
Pari krt yössä heräilee syömään 100-130ml, päivällä nukkuu muutamat max 45min unet, huoh. |O
Mutta olipa mukava taas lukea, mitä muille kuuluu =)
 
Ei se meidän neiti sittenkään jäänyt kaksi hampaiseksi:) Muutama päivä sitten huomasin, että ylös eteen on kovaa vauhtia yksi hammas tulossa. Seuraavakin näyttäisi jo olevan tulossa ylös toisen tulokkaan viereen. Jospa nämä on sitten saanut nuo meidän yötkin rikkonaisiksi.

Onkos monet jäämässä vielä kotiin vanhempainvapaan jälkeen? Tänään tuli meille postissa kelasta kotihoidontuki hakemus. Minulla tarkoitus jäädä vielä tytön kanssa niin pitkäksi aikaa kotiin kuin vain mahdollista.

Meillä ei vieläkään kontata, vaikka on sitä asentoa jo niin kauan hakenut. Toisaalta ei kyllä mikään kiirekkään ole, kun nytkin niin vauhdilla etenee:D
 
konttausharjottelut meillä 7,5kk neitillä kovassa vauhdissa jo :)
ja hampaita tekkee, kovasti tuntuu välillä vaivaavan :/ yöheräilyt on edelleen tuttuja meillä ja nytkin aamupäivän neiti ollu silleen ihan selkeesti kipeän näkönen, silmistä huomaa :( kuumetta ei ole kuitenkaan.
eilen tuli plussattua :), kiva fiilis, mies jopa enemmän innossaan :D vähän jännittää tuleva rumba, mut nyt enemmän mielessä että voi kun pikkusintti jaksas kasvaa vaan :) (yhden keskenmenon kokeneena, eka raskaus..)

alussa ollaan vielä, oloja ei ole onneksi viel ollu, muutakun väsymystä ja palelua, ruokakin maistuu :p

hassua kun kyllä mä jotenki tiesin odottavani ennen ku testin tein, sellanen niin tuttu tunne alavattalla, paine ja nipistely :)


mulla siis tulevaisuuden suunnitelmat seuraavat, yritän joulun jälkeen kevään käydä koulua sen mitä kerkeän, iltasin ja viikonloppusin, kesän lomailen keskittyen tyttöön ja sit uus äitiysloma edessä, jos raskaus sujuu niinku pitää.. :)
 
Onneksi olkoon Marjutti86!

Itsekin toivoisin jo pikkukakkosen odotuksen alkamista, mutta kuukautiset eivät ole vielä alkaneet, joten varmaan turha toive tälle hetkelle.

Onpas palsta hiljainen, ovatko kaikki siirtyneet Fb:iin? Mites sinne ryhmään pääsikään liittymään?
 
Täällä ollut netti aivan jumissa varmaan viikon verran niin ei ole päässyt tänne kirjoittelemaan.

Onnea Marjutti86 plussasta. Toivotaan, että pikkuinen pysyy matkassa!

Kulmahammas puhkesi viimein ja sen kunniaksi nukuttiinkin koko yö heräämättä niinkuin ennen. Seuraavia taas odotellessa :)

Edelleen konttausharjoittelua. Hienosti pääsee jo asentoon, mutta siihen se jää.
 
Marjutti86:flower: Onnea! Mulla on kauhea vauvakuume. Jo Victorian raskausepäilyt nosti melkein kyyneleet silmiin. Vauvamasut on niin liikkiksiä. Meillä on kuitenkin lapsiluku täynnä.

8kk mitat: 8885g ja 71,2cm. Koska ei liiku eteenpäin niin on 10kk iässä neuvola. Muuten seuraava neuvola olisi ollut 1v iässä:O
 
Itsellä tuntuu myös olevan ikuinen vauvakuume tai paremminkin raskauskuume. Tätä esikoista odottaessa piti jotenkin itsestään selvyytenä, että tulee vielä lisää lapsia ja saa kokea sen ihmeellisen odotusajan uudestaan. Nyt kuitenkin miehen kanssa tultu siihen päätökseen, ettei meille lisää lapsia tulisikaan.
Tuntuu vaan, ettei aikaa riittäisi useammalle lapselle niin paljon kuin haluaisin.

Mites teillä muilla istutaan? Meidän neiti istuu kyllä, kun laittaa istumaan, mutta ei itse osaa nousta istumaan. Eikä ole kyllä yrittänytkään. Meillä ollaan kuitenkin 8,5kk niin luulisi tuon kohta yrittävän itse istumaan.
 
Hui että, lisää lapsia tulossa joillekin, onnittelut. :) Itse en uskaltaisi, yöherätykset tuntuu vievän järjen, haluan nukkua enkä uutta vauvaa. :D Jos me toista lasta yritetään, niin ehkä sitten, kun Joel on reilun vuoden.

Joel on nyt pikkuisen vajaa 8kk, huomenna itse asiassa neuvola. Menee itse istumaan lattialla, ei oikein muita taitoja ole tullut vanhojen lisäksi. Jokeltelu monipuolistunut.

Yöt on perseestä, olleet jo pian 2kk. Itkeskelee jopa vartin välein, hampaita tulossa lisää, on jo kuusi läpi. En tiiä, voiko sitten johtua muusta kuin hampaista, korvat ainakin on terveet.

Yöunet on edelleen ihan maksimissaan 10h, päiväunia nukkuu kolmet. Imetän yhä.

Joku kyseli FB-ryhmästä. Mä en tiiä käykö ne henkilöt kovin usein tämän keskustelun puolella, jotka voivat kutsua siihen ryhmään. Ellen väärin muista nikkejä, niin Jääkyynel ja KiiajaVille ovat ylläpitäjinä, heille kun laittaa yv:tä asiasta, niin voipi päästä mukaan. :)

E ja J pian 8kk
 
Viimeksi muokattu:
Yeb
Marjutti, onnittelut plussasta! :heart:

Yellow, mä oon hakenut hoitovapaata nyt alkuun siihen asti kun tyttö täyttää 2, toivon kyllä vielä ainakin sitä kolmatta lasta tulevaksi :)

Meillä neiti täytti eilen 8kk :O Neuvolalääkäristä saatiin mitat 8720g, 70,4cm ja 45,3cm. Me päästään 10-kuisena kontrolliin koska lääkäri ei lukuisista yrityksistä huolimatta löytänyt pulssia oikeasta nivusesta.. Muuten olis meilläkin ollut vasta 1v seuraava käynti. Kiva päästä, koska mua jäi vaivaamaan myös kuulo. Kokeili kyllä sillä piipityslaitteella, ja oikealle käänsikin pään, vasemmalle ei. Lääkäri totesi vain että ei taida nyt kiinnostaa kun tuli jo tutuksi. Sitten lopuksi pyysin tarkistamaan korvat ja lääkäri huomasi vasemmassa olevan niin paljon vaikkua että se täytyy putsata. Laitoin sitten kotona aineet ja huuhtelin, mutta nyt kun oon testaillut että kääntääkö päätä vasemmalle jos ääntelen niin ei mitään :( Hassua kyllä, onhan toi kuulo testattu jo synnärillä kuitenkin että ei luulisi ihan kuurokaan olevan. Tyttö ei kyllä sairaalassakaan kuullut sillä toisella korvalla (en kyllä enää muista kummalla..), mutta kontrollikäynnillä kaikki oli ok.

Meillä neiti nousee kovasti kontta-asentoon, heiluttelee siinä vaan. Ryöminyt on 6-kuisesta. Ei osaa itse mennä istumaan ja hyvä niin koska ei siinä ilman tukea kovin kauaa pysykään :) Öisin vielä heräillään. Hampaita on 7. Ei nouse pystyyn niinkuin aika moni täällä tuntuu jo tekevän :O Jokeltelee, on kyllä ainakin kissoista ihan omanlaisensa äänne jossa suhisee ässät :) Mutta ei siis mitään oikeita sanoja.

Ihanaa joulun odotusta!

Yeb ja E 8kk
 
Täällä tehdään yhä hampaita. Nyt kuudes tulossa. Yöt ovat kuitenkin parempia niistä huolimatta. Yöt nukutaan putkeen tai saattaa kerran herätä.

Ei kai kaikki sentään sinne facebookin puolelle siirry, kun täälläkin on niin hiljaista. Itsellä, kun ei mitään profiilia siellä ole. Toivottavasti jonkin verran keskustelua täälläkin vielä olisi.

Meilläkin tyttö yrittää kovasti kissaa sanoa. Sellaista suhinaa vaan, mutta kyllä siitä ymmärtää mitä toinen tarkoittaa :D

Äsken pyysin tyttöä antamaan vaipan kädestään minulle ja hän totteli! Olin ihan ihmeissäni, että joko muka osaa ymmärtää tuollaisen pyynnön. Kokeilin sitten pari kertaa uudestaan, että annoin vaipan takaisin ja pyysin sitä uudestaan niin aina hän sen minulle antoi takaisin :) Äkkiä nämä kehittyy.

Rauhallista ja iloista joulua kaikille!
 
:wave:

Vaikken ole aikoihni käynyt täällä kirjoittelemassa, niin yritän silti yksityisviestejä käydä säännöllisesti lukemassa. Muistakaa laittaa FB:ssä käytössä oleva sähköposti viestiin mukaan, että pystyn teidät lisäämään :) Tarkoitus oli meidänkin kuulumisia kirjotella, mutta jäpiskä heräsikin juuri päikkäreiltä, joten on mentävä. Paremmalla ajalla siis :wave:
 
Viimeksi muokattu:
onnea plussanneille!

Meiltä puuttuu vielä hampaat kokonaan, saa nähdä jääkö hampaattomaksi. Lisäksi ei osaa mennä itse istumaan, istuu kyllä syöttötuolissa, kun siihen laitetaan. Tosin meilläkyllä sitten pöydän ympäri kävellään kun sille päälle satutaan ja polvillaan leikitään. Ehkä ei vaan näe tarpeelliseksi istua, kun koko ajan pitää olla valmiudessa singahtaa eteenpäin.

Mitäs 8kk mitat oli 73cm ja 7800g ja seuraava on sitten 10kk ja lihotus kuurille. No meillä ei oikein ruoka maista keskimäärin syö sen puoli pilttipurkillista kerrallaan ruokaa joskus kokonaisen. Paha se on väkisinkään antaa, koska meillä osataan sylkeä ;)

Hyvää uutta vuotta!
 
Hampaita ei ole. Mutta kahdella toisellakin tuli ekat vasta lähemmäs yhtä vuotta ja sitten tulivatkin rytinällä.

Istuu lattialla kunnolla ilman tukea ja osaa tulla siitä konttausasentoon mutta ei enää takaisin istumaan. Liikutaan edelleen taakse ja sivulle ryömimällä ja persiillään. Lisäksi kävellään ihan kivasti kun käsistä pitää kiinni.

Hyvää uutta vuotta!
 
Hyvää uutta vuotta täältäkin!

Hampaita on täällä nyt yhteensä 6 kpl. Kaksi alhaalla edessä ja neljä ylhäällä edessä. Näyttäisi siltä, että ylärivi tulee nyt pikkuhiljaa kokonaisuudessaan toinen toisensa jälkeen. Alhaalla ei edes ikenet pullota.

Istumaan oppi itsekseen pari päivää sitten. Menee konttausasennosta istumaan ja siitä takas itsekseen. Muutenkin hirveä vauhti aina päällä. Lattialla ja sohvalla tykkää kiipeillä erilaisten esteiden yli, kuten tyynyjen.

5.päivä tulisi 9kk täyteen. Seuraava neuvola on 10kk iässä helmikuun alussa.
 
Kylläpäs on hiljaista...

Täällä nyt pari päivää harjoiteltu tukea vasten seisomista. Hyvin jo onnistuukin. Aina on neiti ylös nousemassa jos vaan sattuu olemaan sopiva tuki lähistöllä :D

Onkos täällä muita jotka ovat itse tehneet pääasiassa kaikki ruoat lapselleen? lähinnä itseäni mietityttää mausteiden käyttö. Missä vaiheessa niitä aletaan lisäilemään? Muutenkin tuntuu, että tarjoilen jotenkin yksipuolista sapuskaa tuolle tytölle. Nyt siis ruokalistalta löytyy porkkana, peruna, kukkakaali, parsakaali, palsternakka, maissi, bataatti, kana, possu, lohi, riisi ja pasta. Sitten tietenkin puuro(kaura ja riisi) ja erilaiset kaupan hedelmäsoseet välipalana ja puuron kanssa. mites muilla?

Nyt laittamaan tytölle aamupalaa :wave:
 
Yellow86, mä olen kanssa tehnyt aika paljon itse ruokia lapselleni. Kävin sellaisessa Marttojen vauvaruoka-infossa, jossa kyselin kanssa tota mausteasiaa. Yrttejä, sipuleita ja pippuria voi kuulemma hyvin lisäillä alle vuoden ikäiselle. Mausteseokset sisältää yleensä suolaa ja sitä ei suositella. Itse ajattelen niin, että jos vuoden ikäisestä asti voi tarjota samaa ruokaa kuin itselle niin hyvä totutella pikkuhiljaa kaikkiin meidän käyttämiin mausteisiin ja me käytetään aika paljon mausteita. Tosin chiliä en taida ihan heti kokeilla :)
Tiedän tunteen tuon yksipuolisen ruuan kanssa, välillä on vaikea keksiä mitä laittaa. Noiden kirjoittamasi lisäksi olen laittanut seitä, nautaa, kuhaa, tomaattia, paprikaa ja sipuleita ruokiin ja välipalaksi tarjonnut päärynää, omenaa, banaania, mandariinia ym hedelmiä tuoreina kaupan soseiden lisäksi. Puuroja ollaan syöty kauraa, riisiä, ohraa, 4-viljaa ja mannaa.
 

Yhteistyössä