Huhtikuiset 2018

Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville, toivottavasti pian helpottaa!

Mulla meinaa nälkä olla ainoa hankaluus, eikä siitäkään tietty voi tietää johtuuko raskaudesta. :D No, kova nälkä vaivaa usein, ja jos se pääsee liian kovaksi niin tulee vähän huono olo. Ostin tänään kaikenlaista rusinarasiaa ja muuta sopivaa käsilaukkuun laitettavaa, että pystyy jotenkin reagoimaan, jos syömiset meinaa venyä.

Mulla on tässä raskausjännäilyjen lisäksi menossa toinenkin jännä asia, sain nimittäin viime viikolla kuulla, että mut on valittu uuteen työhön. Siihen kuuluu kuukauden koulutusjakso tunnin junamatkan päässä (ilmeisesti aika alkuvaiheessa), samoin pitkin syksyä pitäisi käydä lyhyempiä pätkiä täällä ympäri eteläisen Suomen. Mä jo stressaan että miten käy neuvola- ja lääkäriaikojen, tuleeko niiden kanssa hirveä sumpliminen ja joudunko jo pian uudelle työnantajalle kertomaan raskaudesta. Ja onko ylipäätään edes reilua ottaa uutta työtä vastaan, kun tietää että puolen vuoden päästä jää jo pois siitä. :confused: Toisaalta ala on se, mille olen halunnut jo pitkään, ja mahdollisuus on aika ainutlaatuinen. Ja onko vuoden tai parin äitiyslomalla lopulta niin merkitystä, jos mietitään niitä toivottavasti seuraavaa pitkää uraa. Yrittäjän vaimona kenenkään pienen yrittäjän elämää en lähtisi potentiaalisilla äitiyslomajutuilla häiritsemään, mutta isomman työnantajan ollessa kyseessä ajattelen kyllä enemmän omaa uraani ja sen kehittämistä kuin työnantajan epämukavuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Mä en tiiä mut piti vieläki uittaa yks pc:n tikku et tietää että viiva on vahvistunu. Ja huh että huokasin helpotuksesta kun viiva on nyt yhtä tumma testiviivan kans (4+3) :love::ROFLMAO:. Itseasiassa en koskaa aiemmin oo näin tummaa viivaa testeihin saanu, mut en ookkaa enne ollu tämmönen himotestaaja :oops: Iha nolottaa..
Toki keskenmenon pelko perseessä on ja se tuulimuna. Oonki miettiny et onkohan mulla oikeus johonki ylimääräseen varhaisultraan kokemukseni takia. Ootteko kuullu et vaikuttas?
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Tämä liittyisi myös mukaan :) Eilen tuli plussattua ja la 28.4. Tänään 4+1. Todella krapulainen olo - väsyttää ja kuvottaa, mikään syöminen ei maistu, ainoastaan kahvi. Ikää on 36 ja ennestään 11-vuotias poika entisestä liitosta, miehelle tämä on ensimmäinen. Kohta pitäisi soitella neuvolaan ja meinasin varata kyllä ajan varhaisultraankin :) Laittelen viestiä fb-ryhmästä tänään!
 
Heippa kaikille! Täällä onnellinen toisen lapsen odottaja raskausviikoilla 4+4, laskettu aika 26.4. Meillä on ennestään 6-vuotias tyttö ja mulla on ikää 34-vuotta. Alussa ollaan joten jännittää kaikki kovasti. Haluaisin liittyä face-ryhmään, mutta onko se ihan varmasti sellainen ettei kukaan ulkopuolinen saa tietää minun sinne kuuluvan? Halutaan pitää kaikki salassa vielä jonkun aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Täällä onnellinen toisen lapsen odottaja raskausviikoilla 4+4, laskettu aika 26.4. Meillä on ennestään 6-vuotias tyttö ja mulla on ikää 34-vuotta. Alussa ollaan joten jännittää kaikki kovasti. Haluaisin liittyä face-ryhmään, mutta onko se ihan varmasti sellainen ettei kukaan ulkopuolinen saa tietää minun sinne kuuluvan? Halutaan pitää kaikki salassa vielä jonkun aikaa.
Heippa kaikille! Täällä onnellinen toisen lapsen odottaja raskausviikoilla 4+4, laskettu aika 26.4. Meillä on ennestään 6-vuotias tyttö ja mulla on ikää 34-vuotta. Alussa ollaan joten jännittää kaikki kovasti. Haluaisin liittyä face-ryhmään, mutta onko se ihan varmasti sellainen ettei kukaan ulkopuolinen saa tietää minun sinne kuuluvan? Halutaan pitää kaikki salassa vielä jonkun aikaa.
Käy laittamassa s.postia osoitteeseen huhtikuiset2018@gmail.com niin pääset faceryhmään!
 
Ryhmän koko alkaa olla jo niin suuri että meidän pitää pian sulkea ryhmä uusilta jäseniltä, valitettavasti :/ ehkäpä joku luo uuden fb ryhmän, halukkaita mukaan ilmeisesti löytyy FB.n vauva 2018 ryhmästä (mutta varoituksen sana et kaverit voivat nähdä läsnäolosi ryhmässä).
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Hei kaikki ihanat odottajat!

Mulla on nyt tänään menossa rv 6+6. Neuvola-aika on varattu viikolle 8+6. Äsken sitten soittelin uudestaan sinne neuvolaan kun jäi mietityttämään mitä siinä ekalla käynnillä tehdään, ja kerroin myös huoleni että vaikka tämä onkin kolmas raskaus, on viimeisestä aikaa jo kohta sen 10vuotta.:rolleyes:(n) Sain ylimääräisen varhaisultran samalle viikolle kun neuvolakäynti. Sen tekee neuvolalääkäri siellä neuvolassa. Jos tulee peruutus/lisäaikoja voin mahd. päästä aiemminkin jo. :love: Jotenkin pieni helpotus tuli tähän oloon.
Olot on olleet ihan kohtalaiset. Rinnat jomottaa ja tosi arat ajoittain. Sitten muutaman päivän ollut rusehtavaa vuotoa, rosin ei onneksi kovin runsasta. Eli ilmeisesti ihan normaalia. Noin viikko sitten oli pahoinvointia, mutta ei tarvinnut oksentaa. Väsynyt myös olen ollut. Onneks töissä olen tehnyt pääsääntöisesti yövuoroja ja saanut siis olla rauhassa kollegoilta. :sick:
Mulla ois kauhea tarve kertoa tästä raskaudesta jo kaikille ystäville ja perheen jäsenille, mutta ei vielä. Mieskin on tosi malttamaton, mutta sovittiin että vasta np-ultran jälkeen kerrotaan mm. lapsille. Mun kaksi lähintä ystävää tietää ja toisen niistä mies joka on meidän molempien lähin ystäväpariskunta. Kovasti olivat onnessaan meidän puolesta. Heille kuitenkin haluisin jakaa jos jotain ikävää sattuisi. (Kop kop... koputtaa puuta.)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja voimia.

T. Hiukan helpottunut Hopeful84 rv6+6 :love:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Ryhmän koko alkaa olla jo niin suuri että meidän pitää pian sulkea ryhmä uusilta jäseniltä, valitettavasti :/ ehkäpä joku luo uuden fb ryhmän, halukkaita mukaan ilmeisesti löytyy FB.n vauva 2018 ryhmästä (mutta varoituksen sana et kaverit voivat nähdä läsnäolosi ryhmässä).
Joo... ton takia en vielä uskallakaan mukaan fb-ryhmiin kun kaverit voi nähdä liikkeet siellä facessa. Vaikka siis kuinka salattu ryhmä olisi eikä sinne pääsisi urkkimaan, mutta voi jostain kautta nähdä mihin ryhmiin sinä olet liittynyt tms. :confused::eek::cool:
 
Mä en tiiä mut piti vieläki uittaa yks pc:n tikku et tietää että viiva on vahvistunu. Ja huh että huokasin helpotuksesta kun viiva on nyt yhtä tumma testiviivan kans (4+3) :love::ROFLMAO:. Itseasiassa en koskaa aiemmin oo näin tummaa viivaa testeihin saanu, mut en ookkaa enne ollu tämmönen himotestaaja :oops: Iha nolottaa..
Toki keskenmenon pelko perseessä on ja se tuulimuna. Oonki miettiny et onkohan mulla oikeus johonki ylimääräseen varhaisultraan kokemukseni takia. Ootteko kuullu et vaikuttas?
Hei!
Mä luulen, että saattaisit päästäkin. Kannattaa ainakin mainita asiasta että se sinua huolettaa. Toki on paikkakuntakohtaisia eroja. Joissakin paikkakunnilla ultrataan heti automaattisesti jo ekalla neuvolakäynnillä. Siitä mäkin soittelin tänään, että onko mitään mahdollisuuksia päästä kunnallisen kautta varhaisultraan kun mietityttää monet asiat ja viimeisestä raskaudesta melkein se 10 vuotta, vaikka en ensisynnyttäjä olekaan. Niin ilokseni siellä sanoivat että ilman muuta tekevät ultria. (Neuvolalääkäri tekee.) Sain sen ultra-ajan rv 9+1. Peruutus/ lisäaikoja käski kysellä ensi viikolla. Lupasi myös yrittää muistaa soittaa minulle jos aikaisempia aikoja tulee. Jäi ihan hyvä fiilis. :love:
Ja sitten ilmanmuuta jos runsaanpaa vuotoa tai kovia kipuja ilman muuta sairaalaan ja siellä ultraavat sitten.
Toivottavasti saisit myös ylimääräisen varhaisultra ajan. (y)

Ihanaa odotusta ja paljon tarrasukkia. :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Mä voin vaikka luoda toisen huhtikuisten ryhmän faceen. Salainen ryhmä, jotta ei ryhmää löydy haulla. Pitäisi onnistua niin et laitatte mulle kaveripyyntöä facessa. Eli laittakaa viestiä jos kukaan muu ei vielä ehtinyt uutta luomaan.
 
Täällä eräs epäuskoinen sai tänään neuvolaan yhteyden ja aikaistettua ensimmäistä ultraa viikolla...eli nyt se olisi sitten 7+6 muistaakseeni. Kai niillä viikoilla nyt jo jotain järkevää siellä näkyy jos on näkyäkseen?:rolleyes::love:
Miten kaiken onkin voinut unohtaa neljässä vuodessa ja miten tää aika matelee nyt niin jumalattoman hitaasti.......:ROFLMAO:

Me ainakin käytiin edellisestä ultrassa 7+ ja siellä näkyi syke ja pienen pieni:love:


Toivon et päästään tästäkin alkuraskauden ultraan. Soitin neuvolaan soittopyynnön, jos ottaisivat sinne kun en tiedä kuinka pitkällä tää on.
 

Yhteistyössä