***HUHTIKUISET Lokakuussa***

Huh, kun ei ymmärrä mitää noista vaunuista ja kaukaloista! Tai oonha tässä teidän juttuja luettuani oppinu vaikka mitä. :D Ja ehtiihän niihin perehtyä sitte ku on ajankohtaisempaa.

Iästä, mä taidankin olla nuorimmasta päästä täällä, eilen täytin 20. Huvittavaa sinänsä, että mun äiti oli myös 20 ku sai mut. :kieh:

Ammatista, mä opiskelen talonrakentajaks. Vielä on koulua iha kiitettävästi jäljellä. |O

Äitiysvaatteista, housuista kireimmät rupee jo ahistaan mut silti oli pakko tänää ostaa tavallisen kokoiset housut onlysta kun näytti niin kivoilta päällä ja kyllä ne nyt vielä jonkin aikaa mahtuu. :whistle: Jotenki yhtäaikaa ihastuttaa ja kauhistuttaa tää ''lihominen''. Toisaalta on suloista ku pikku pömppis puskee esiin mut samalla on niin outoo ku tuttu vartalo muuttuu. Mut jo mä innoissaa silmäilen mammavaatteita ja yhden äitiyspaidankin ostin joka on sellanen, ett sopii sitte raskauden jälkeenkin.

Seuraava neuvola on 2. marraskuuta. Takana yks neuvola ja neuvolalääkäri sekä np-ultra. Rakenneultra onkin vasta joulun alla.

Että sellasta. Tulipahan tännekin kirjoiteltua eikä vaa luettua. :p

Feles 14+3 :heart:
 
Moi!

Olin risteilyllä ja nukuin vaan kaks tuntii :D Ihab krapulainen fiilis ja kohta Mäkkäriin.

Huonenna menen neuvolaan vain yrittämään kuulla sydänääniä kun oli niitä kipuja. Mä sit hermostun kun yritetään kuulla, mutta toista vauvaa ei löydy. Parempi ettei ees yrittäis.

Hammaslääkäri
Mulla on pahoja reikiä selvästi. Luulin että hammaslääkärissä pitää käydä raskauden aikana jossain vaiheessa. Ajattelin mennä sinne kuukausien kuluttua, mut sit luin teiltä et pitäis mennä pian.

Nukkuminen
Nukun vain kyljellään. Jos menen selälleen niin sattuu enkä pääse omin avuin kääntymään

:(

Asunto

Tänne vuokrakolmioon on vaan mahduttava toistaiseksi.

Auto
Nyt on ostettu toiseksi autoksi ihana automaattivaihteinen farmari =)
 
Unico Buranaa ei saa käyttää raskauden aikana, vain Panadolia.

Feles Onnittelut synttäreistä! Mä täytän huomenna 22! :D Sain kanssa esikoisen ollessani 20v.
Enpä mäkään paljon mitään ennen esikoista tiennyt vaunuista, kaukaloista yms. mut läheisiltä sai hyviä vinkkejä ja neuvoja ja sit ihan vaan kun kävi kaupoissa katteleen. Kyllä ne siel sit esittelee erilaisia vempaimia ja kertoo niistä :)

Hammaslääkäristä Voih, mä oon niin aikaansaamaton, että oon käynyt viimeks pari vuotta sitten, en käynyt edes edellisen odotuksen aikana. :ashamed: :ashamed: Nyt täytyy kyl varmaan tsempata ja mennä!

Marylene Toivottavasti molempien vauvojen sykkeet saadaan kuuluviin ja kaikki olisi hyvin!
 
Tuosta buranasta... Eivätkö jotkut tässä pinossa olleet jo saaneet luvan käyttää buranaa? Muistelisin näin.

Hammaslääkäri Olen viimeksi käynyt viitisen vuotta sitten. :whistle: Vois olla ihan aiheellista varailla aika, vaikka reikiä ei ole ikinä ollutkaan.

Nyt nukkumaan! :wave:

rv13+2
 
Buranasta sitä ei suositella raskausaikana, mutta nyt kun ensimmäinen kolmannes on ohi niin jotkut mammathan olivat saaneet luvan käyttää sitä mm. migreeniin.

Hammaslääkäriaika pitäis itsekin varata heti vain kun muistan/jaksan :ashamed:

Itse sain tänään kuulla että paras kaverini, joka oli rv 35+ on menettänyt vauvansa. Ei ollut liikkunut, kävi kontrollissa ja on nyt kuollutta vauvaa synnyttämässä :'( . Itse ei jaksa hirveesti omasta olosta valittaa (tai edes iloita), kun läheisen perheellä on kauhea tuska :(

Surullinen Poppeliini 12+5
 
Särkylääkkeistä: Neuvolalääkäri sanoi minulle, että vain paracetamolia koko raskauden aikana ja tuplamäärä, koska verimäärä kehossa on sen verran suurempi nyt mitä normaalisti. Sama tohtori kieltäytyi myöskin laittamasta minulle esikoisen syntymän jälkeen kierukkaa, koska toiveissa oli jossain vaiheessa vielä tosiaankin lisää lapsia ja hänen mielestään kierukka saattaa heikentää raskaaksitulomahdollisuuksia. Tuolta tohtorilta olen kyllä jotenkin aina saanut semmoista tietoa, mikä on tullut yllätyksenä :D.

Asunto: Me asutaan 83 neliön saunallisessa vuokrakolmiossa. Mahdutaan tänne kyllä erinomaisesti, mutta haluaisin rauhallisempaan ympäristöön. Enempi maalle, missä on pihalla jotain muuta vastassa kuin joka puolella asvalttia. Olisin valmis vaikka pienempäänkin asuntoon! Omaksi ostetaan vasta kun lapset on tehty ja kumpikin taas aktiivisesti työelämässä.
 
Katyana ja poppeliini, sitä mäkin ihmettelin kun sanottiin et ota sitä ja mulla kuitenkin vielä eka kolmannes menossa, joten en taida sit kumminkaan uskaltaa vaan kärsin, sen verta pelästytti kun purkissa luki et voi aiheuttaa keskenmenon niin ihmettelin et mitä se lääkäri sit väitti et voi ihan turvallisesti ottaa. No täytyy soitella huomenna uudelleen ja kysästä.

emppuu, muistatko et missä vaiheessa sitä sai käyttää vai ihan miten vaan, sen veran toi teksti kyllä pysäytti et aloin miettimään.

poppeliini kurjia uutisia siellä.

feles onnea sinne!

Täällä himppasen kurja olo, mut onneksi saa jotenkin nukuttua, eiköhän tästä joskus parane.

Unico 11+4
 
Unico tälläistä löysin netistä, ja vaikuttaa kyllä äkkiseltään melko luotettavalta. Voin vielä loppuviikosta tarkistaa töistä Pharmaca Fennicasta..

"Ibuprofeeni läpäisee istukan. Muiden propionihappojohdannaisten tavoin sen ei ole todettu aiheuttavan synnynnäisiä kehityshäiriöitä. Jos raskauden aikana joudutaan käyttämään ibuprofeenia, hoidossa tulee käyttää pienintä tehokasta annosta mahdollisimman lyhytkestoisesti. Käyttöä on kuitenkin syytä välttää raskauden ensimmäisen (teratogeneesin riski) ja viimeisen kolmanneksen aikana (ductus arteriosuksen sulkeutumisen ja synnynnäisen pulmonaalihypertension kehittymisen riski). Prostaglandiinisynteesin estäjät voivat pitkäkestoisessa käytössä aiheuttaa sikiölle munuaisten vajaatoimintaa, mistä voi seurata lapsiveden vähäisyyttä sekä verenvuototaipumusta sikiölle trombosyyttifunktion häiriintyessä.

Ibuprofeeni erittyy ainoastaan hyvin pieninä määrinä rintamaitoon. Sitä voidaan tarvittaessa käyttää imetyksen aikana. #
 
Poppeliini, kiitos, eli ton mukaan kannattaa oikeasti vielä jonkin aikaa sinnitellä ja odottaa et päivät kuluu. eipähän tartte sitten miettiä et jos jotai tapahtuu. (juu tiedetään skeptinen olen)
 
Huomenta!
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1530449,400#
Tänään pitääkin sitten taapertaa taas kouluun...voisko vaan saada vaikka ylimääräistä energiaa???
Tänään on ollut taas oksennus montakertaa lähellä... :/

Mut ensiksi
Feles Hyvää myöhästynyttä syntymäpäivää! :flower:
Ja
Katyana Hyvää syntymäpäivää!!! :flower:

Tuosta buranasta Mä olen kuullut ja sitten mitä lääkehoitoa lukeneena, niin buranaa voi ottaa pieniä määriä just migreeniin, mutta VASTA toisella kolmanneksella. Silloinkin vain pieniä määriä, mutta tämä sen vuoksi, että harvoin parasetamoli katkaisee migreenikierteen jos se on päällä. Mutta tästä kannattee ehdottomasti keskustella lääkärin kanssa. Kaikesta lääkehoidosta yleensäkin.

(.) En muista, en tainnu eilen kirjottaakaan sitä, vaan laitoin tuonne toukokuisiin, niin mä kyllä heitän tuon dopplerin huis kuikkaan. En eilen saanu ääniä kuulumaan sillä vauvasta ollenkaan ja paniikkihan siinä iski, onneksi mun ihana neuvola täti sano et tuu tänne ni katotaan ja siellähän se tyyppi heilu ja hillui ja rillusti!
EHKÄ voin loppuraskaudesta kuunnella sillä, mutta tämäkin vain EHKÄ! Kyllä se jäi multa nyt totaalisesti kaapinpohjalle.
Ei hitto tätä oloa...Koirakin tuossa kattoo et mitä se äiti tossa nielee....

Mutta arvatkaas......POKS POKS POKS POKS!!!!!
VIHDOINKIN!!!!!

buam 12+0
 
Unico Taisit saada jo vastauksen tuohon burana-kysymykseen. :) Oisko niillä, jotka saivat luvan käyttää sitä, alkanut jo toinen kolmannes. Muistan vain, että joillekin on annettu lupa siihen.

Feles ja Katyana Synttärionnittelut! :flower:

Empuuu ja Anni rv13+3
 
Synttärionnittelut Feles ja Katyana!

Feles Älä välitä, minäkään en ymmärrä mitään noista vaunuista ja kaukaloista. :D Oikeastaan mitään ei ole jäänyt edes päähän vaikka olen lukenut noita juttuja nyt. Ehkä sitten palaan asiaan kun ollaan lähempänä hankinta-ajankohtaa.

Asunto Meillä saattaa tulla himpun verran ahdasta kun pieni syntyy. Muutettiin nimittäin vasta kesällä pieneen rivarikaksioon, jos pari vuotta siinä nyt kuitenkin mahduttaisiin asumaan niin sitten olisi helpompi myydä eteenpäin tuo asunto.
Mutta eiköhän sitä ole ihmiset pienemmissäkin asunnoissa asuneet. Jospa sitten parin vuoden päästä päästäisiin jonnekkin maalle omakotitaloon. Se siis molemmilla haaveissa. :)

(.) Eilen kävin pelaamassa pitkästä aikaa sulkapalloa ja oli kyllä ihana huomata että jaksoin tunnin lätkiä sitä. Nälkä oli kyllä sen jälkeen ihan mahdoton. :D
Tänään onkin vuorossa sitten vesijuoksun kokeileminen pitkän tauon jälkeen. :)

Heräsin tänään jo kuudelta ihan ilman kelloa. Olin pienen hetken jopa ihan pirteä, mutta nyt kun olen reilun tunnin istunut töissä niin tuntuu että nukahdan pystyyn. Haukottelen ihan koko ajan. Tänään menen kyllä heti uimahallin jälkeen yöunille. :D

Täytyy lähteä hakemaan ruokalasta aamupuuroa, jos sillä käynnistyis tää päivä.

- Hapsiainen ja herne 16+0 *POKS POKS POKS*
 
Kirjoitellas nyt pikapikaa! Ööh, mistäs kaikesta täällä onkaan ollut juttua...

Ikää on 31 ja neljäs siis tulossa, esikoinen tuli kun olin 23 just täyttänyt =)

Nukkuma-asento aina kyljellään tai puolittain masuun päin kallellaan niin että päällimmäinen jalka on koukussa siinä tukemassa.


Hammaslääkärissä kävin edellisen raskauden aikana ja hampaat hyvässä kunnossa ja kutsutaan 4 vuoden päästä siitä käynnistä seuraavan kerran. Kaikissa paikoissa raskaana olevat ei pääse jonon ohi, joten ketkä on menossa, niin kannattaa jo kysyä saako sitä aikaa vai ei...

Asunto ostettin kesällä omakotitalo ja tähän olisi tarkoitus mahtua... juuri laajennus tekeillä. Ei tosin silloinkaan tule kaikille lapsille omia huoneita, mutta saa luvan riittää, että pienimmät sitten jakaa sen jälkeen kun vauva on tarpeeksi iso siirtymään...

Auto pitäisi tietty vaihtaa, mutta ei mun mielestä ole kiirus, kun tuskin hirveesti ainakaan alkuun reissataan silleen että kaikkien pitäisi mahtua kyytiin. Ei tarvi kaupassa käydä koko porukalla! :D Mummolat on niin lähellä että pääsee jalan.

Noniin, siinä pikaviesti, huomenna mun toka neuvola, lääkäristä ei ole ollut puhetta, mutta ehkä sitä ei olekaan kun kävin varhaisultrassa... 5 viikkoa rakenneultraan, onpa se jo lähellä =)

stoppis ja OivaIines 15+1
 
Yeb
Mä sain eilen kotidopplerilla ekan kerran sydänäänet kuuluville :heart: Viikkoja kuitenkin nyt se 15+4.. Ja vieläkin taustalla ihan kamalasti kaikenlaista suhinaa. No, mutta kuitenkin, sain kuunnella pientä ja pitkään!

Eilen varailin toista neuvola-aikaa ja täti sanoi että se on vasta joskus rakenneultran jälkeen, marras-joulukussa. Että eipä niitä kyllä liian usein onneksi ole. Ei kyllä esikoisestakaan ollut kuin yksi käynti enemmän siihen mennessä kun neuvolakortista tarkistin.

Muistan kanssa kuinka pihalla oli vauva-aikaan kaikista turvakaukaloista ja vaunuista, tuntikaupalla tuli netissä niitä ihmeteltyä ja pällisteltyä :D Sitten taas kun tuli isomman turvaistuimen hankinta niin olin taas ihan pihalla. Mutta tosiaan, onhan tässä aikaa vielä oppia ja meidän jutuista varmasti saa paljon apuja :)

Hapsiainen80, hyvin mahtuu kaksiossa olemaan kolmistaan :) Me muutettiin tähän kolmioon tytön ollessa vajaan 2v ja mahduttiin kyllä, tässä nykysessä on vaan halvempi vuokra, muuten ei oltais edes muutettu suurempaan sillon vielä. Lasten kanssa on vaan se hullua että tavaraa tulee!

Tänään olisi ollut tuon edellisen keskenmenon laskettuaika, hurjaa kurkistella tuonne lokakuisten pinoon kun jo melkein kolmisenkymmentä vauvaa syntynyt :eek: Sitä olis nyt itekkin siinä pisteessä jo.

Yeb joka lähtee tästä hakemaan sitä esikoista mummulasta, ihan kaamee ikävä :heart:
 
Moikkis!

Hirveesti tullut asiaa, koitan nyt edes joihinkin kommentoida..

Hammaslääkäri. Kävin vuodenvaihteessa, joten en taida nyt mennä uudestaan. Mulla on jännästi tulleet viisauden hampaat raskaana ollessa (kun niitä ei leikata, ellei ole ihan ihan pakko). Esikoista odottaessa tuli kolme ja nyt kakkosen aikaan tuli viimeinen.

Asunto. Ostettiin sen tulipalon jälkeen omakotitalo, jossa on kaksi makuuhuonetta yläkerrassa. Yksi makuuhuone alakerrasta on vaihdettu ruokahuoneeksi. Muksut saavat ainakin aluksi mennä samaan huoneeseen. Esikoinen meillä on ollut omassa huoneessa 4 kk iästä lähtien, saa nähdä mitä tuumaa kun joutuu huoneensa jakamaan. Haaveilen tässä lottovoitosta, niin voitais laajentaa taloa! :)

Auto. Meillä on kaksi autoa, tosin autot vaihtuvat tiheään tahtiin, kun miehessä on autokauppiaan vikaa. Farmariauto tarvitaan, ja jospa meille semmonen pihaan ilmestyy.. :)

Ikä. Olen 24, loppuvuodesta täytän ekan kerran 25. =) 20 olin kun esikoinen syntyi, niin kuin moni muukin on tainnut olla.

Nukkuma-asento. Nukun miten sattuu, silloin kun saan nukuttua. Mahallaankin pystyn vielä nukkumaan, ja niin taidan yleensä nukkuakin.

Äityisvaatteet. Huuto.netistä olen mammapöksyjä katsellut ja yhdet jo huutanutkin. Kaverin luona pitäisi käydä, sillä on joutilaana sen äitiysvaatteet. Omat housut ei meinaa enää mahtua, mutta ostamani mammapöksyt on vielä sen verran isot, ettei niitäkään voi pitää.

Miten muuten muut, oletteko kertoneet töissä raskaudesta? Minulla on älytön kynnys kertoa! :eek: Oon töissä sihteerinä pikkusessa raksafirmassa, ja ainoana naisena. (Tuli vastattua samalla ammattikyselyyn) Pomo varmaan suhtautuu ihan ymmärtävästi, mutta entä jos ei suhtaudukaan.. Onneksi on vielä aikaa ennen kuin on pakko kertoa, mutta maha kasvaa sitä tahtia, ettei tätä enää kauaa salailla..

Santi ja masukki 13+4
 
maanantaina oli neukku ja ultra. Neukus oli kaikki hyvin mut sydänääniä ku ruvettii kuunteleen nin vanhalla laitteella ei saatu kuulumaan ja mä alkoin miettii et onko siellä ketään enään noh uudella laitteella neukkutäti sai kuulumaan sydänäänet. Sitten illalla kävimme ultrassa ja olin ennen ultraa 13+1 mutta ultran jälkeen 12+3. VAuvalla oli kaikki hyvin. NT 1,5mm että nou hätää :heart: IHana oli nähdä siellä se pikkuinen.
seuraava neuvola on 11.11. ja rakenneultra on 14.12 :D Malttais vaan odottaa.

kuvaa voin yrittää pistää pikkuisesta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5065379.jpg

arskaäippä 12+5

P.s kuka olikaan päivittäjänä voisi vaihtaa tuon LA kohdan. :heart:

joillaki synttärit tais olla että onnitteluja täältäkin!!
 
Feles Onnittelut "vanhenemisesta"

Burana :wave: edellisessä raskaudessa mulla oli seastikin migreeniä eikä siihen auttanut panadoli tai panacod. Soitin silloin terratologiseen palveluun ja sanoivat että satunnaisesti sitä voi ottaa, mutta ei enää viimeisellä kolmanneksella.
Samalla tapaa sain luvan heiltä satunnaisesti ottaa myös Voltaren Rapidia.
Terratologisessa palvelussa on kuitenkin se oikea varma tieto. Pakkausselosteissa kun ei kuitenkaan voida antaa lupaa "turvallisesti" syödä raskauden aikana oikeastaan mitään lääkkeitä. (keskustelematta siitä lääkärin kanssa) Lääkäritkään ei välttämättä tiedä ihan kaikkea.
 
Katyana, onnea synttäreistä!

Töissä kertomisesta, mun oli pakko melko pian kertoa, kun ei saa tehä riskihommia sikiölle, niin sitä se tieto sit lähtee. Mielummin näin. Ja sitä mukaa kertoa työkavereille kun on tilanteessa eikä pysty välttämän.

Onko teillä noi rakenne ultrat kummalla ajanjaksolla? Kun mulle sanottiin et en nyt muista viikkoja et joko ennen tai jälkeen jonkun ajan. Kuvittelin saavani järkättyä helpommin myöhäiselle ajalle, mut se tieto kuulemma tulee sit kumminkin liian myöhään no täytyy sählätä, mulla siis joskus tammikuussa.

kiitos noista tiedoista.

Unico 11+5
 
Chiquita, tottakai mahtuu vielä mukaan! =)

Töissä kertomisesta Kaksi naispuolista työkaveria tietää, toinen niistä on itsekin raskaana. Muut saa huomata sitten jossain vaiheessa, viimeistään työporukan pikkujouluissa marraskuun lopussa, kun kieltäydyn alkoholista.

Reilu viikko neuvolaan. Kuluispa aika nopsaan, mä haluan jo kuulla :heart: -äänet

Rv13+3
 
Asunto rivarikolmio. Varmaan alkuun mahdutaan ihan hyvin uudenkin tulokkaan kanssa, mutta jossain vaiheessa muutto suurempaan välttämätön.

Turvakaukalo meillä esikoisella myös Gracon Logico S ja tosi tyytyväisiä oltiin. Onneksi se on hyvässä kunnossa ja odottaa varastosa uutta käyttäjää.

Ikää mulla on 33. Huhtikuussa tulee sitten seuraava lisäys. Olin 31 v kun esikoinen syntyi.

Omaan napaan ei mitään erikoista. Olo on hyvä ja väsymyskin hellittänyt. Joten mikäpäs tässä on ollessa.

manteli ja Sulo 14+6
 
Asunto omakotitalo joka rakennettiin vasta...muutettiin kesällä -08.

Auto meil on farmari auto ja sillä pärjätään kait nyt kolmosenkin syntyessä...(ukko saattaa olla erimieltä :whistle: )

Onnittelut synttärisankareille!

galluppia useamman jo synnyttäneille...elikkäs miten teil on menny neuvolakäynnit ja lääkärikäynnit? siis onko käynnit ollu harvemmin tms...kun aloin miettiin et mulla ei ollu ollenkaan sitä normaalia 11-12 vkon lääkäriä...hmm...

ihanaa kun täällä on tullu hiukan lunta et ajotiet on valkosena..lapset on ihan innoissaan ikkunassa kattomassa.

äippäpakkauksesta ollu tääl kans puhetta ja me ei nyt oteta sitä kun kaksi on jo otettu. ja en yhtään tykkää nyt tuosta pakkauksesta :( rumia vaatteita mun mielestä... :ashamed:

ja vaipat taas kerran herättäneet suuren keskustelun...mä oon vannoutunut kertisten käyttäjä en voi sietää kestoja. se on mielipide. mutta siitä ei sen enempää!

Nyt koitan saada muksut unille että pääsen itekkin hiukan selälleen... :)

nasum. ja ¤ 12+3
 
Heissan :)

Autosta auto on farmari ja suht uusi joten sitä ei oo tarvetta vaihtaa näin toisen lapsen takia :)

Töissä kerroin ensin muutamalla läheisemmälle työkaverille ja jossain 12 viikolla kun oli palaveri missä muutenkin tuli kaikkia muutoksia esille niin sitten siinä yhteydessä kaikille.

Täytyy mennä lunastamaan Horse shown liput ja miettiä että tekisikö sitä tänään jotain järkevääkin =)

Hilipatuinen
 
Synttärionnittelut Katyana ja Feles :flower:

Tais täällä poksuakin jokunen, onnittelut myös niistä :)

Täällä kans yks joka iha pihalla kaukaloista ja vaunuista. Mutt vielä en niistä kamalaa ressiä aio ottaa, pitääpi sit lähempänä katella ja eiköhän sitä vähän viisastu, kun käy kaupoissa kyselemässä ja kattelemassa.

Meillä ei pääse hammaslääkärijonon ohi raskaana olevat, siks mulla olis aika aiheellista varata se aika. Pelottaa vaa, ku ei tiedä mikä tuomio sieltä tulee, kun on tosiaan jokunen aika viime käynnistä. Sitä se teettää, kun jää kammo päälle.

Töissä ei vielä kukaan tiedä. Mulla oli kyllä toissapäivänä kehityskeskustelu työnjohtajan kans. Siellä tuli työtehtävistä ja niiden kierroista puhe. Meillä on nykyään tiimit ja työtehtävien pitäs tavallaan kiertää, mutt minäkään e n nyt tässä tilassa voi kaikkia hommia tehdä. Ei vaan tullut sanoneeks työnjohtajalle siitä, en tiedä mikä kynnys oli kertoa. Koko ajan kyllä pyöri päässä, mutt en vaa saanu sanottua. Mutt kohtahan se ois joka tapauksessa töissä kerrottava...siis työnjohtajalle. Ihmettelen oikein, että tämä on pysyny salassa näinkin pitkälle! Meillä on töissä lisäksi löysät työtakit, joten aika hyvin saapi muutenki salattua.

Omaa napaa. Tää lentsu ei meinaa hellittää. Nyt iski hillitön yskä ja tuntuu, ett nokkaki on alkanu vuotamaan entistä enemmän. Kyllä tää tauti voi olla sitkeessä...jo 1,5 viikkoo ollu ja tässä vaiheessa se on mulla yleensä muisto vain. Onko muute yskänlääkkeissä rajoituksia? Nooh kai ne apteekissa tietää?

JääKyynel ja Tuittu



 

Yhteistyössä