***HUHTIKUISET Lokakuussa***

täälläkään ei ole mitään oireita rokotteesta kuin tuo pistos kohta kipeänä niinkuin neukkutäti sano et 2 päivää voi kipu kestää siten on ohi.

kauhee väsymystä ollut vaikka rautakuurin aloitin perjantaina. nyt painuttava nukkumaan..
 
Iltaa :wave:

Tervetuloa angelia :flower:

Kiitos vastauksista tohon kiperään kysymykseen. Meillä tosiaan vaikee sanoo, että ketä potkitaan pois ja ketä ei, koska se koskee kuitenkin kaikkia meitä työntekijöitä (paitsi toimihenkilöitä ). Joku mainitsi, että kysyä luottamusmieheltä. Muuten kyllä kysysin, mutta se on sellanen juorukello ettei siltä voi mitään henkilökohtaista käydä kysymässä :kieh: Viime vaaleissa "uskolliset" sai sen pysymään "virassaan", vaikka ite sillon äänestin toista henkilöä. Kysyin työkaverilta, joka tästä raskaudesta tietää, että onko sata varma ettei minua potkita pihalle jos kerron. Hänki sano ettei minua voida pistää pihalle. Päätin, että kerron huomenna työnjohtajalle tulevasta äityslomasta. Sit tapellaan ja ankarasti jos kenkää saan :kieh:

Kävin tänään ottamassa rokotteen. Mulla ei oo mitään oireita tullu. Paitsi nyt illan mittaa pistokohta on tullu kipeeks ja sitä kutittaa. Onko muilla ollu tota kutinaa? Päätä ihan pikkasen särki töissä, mutt siitä ei voi mennä takuuseen mistä johtu. Voin siis sanoa olevani oireeton tän pistoksen jälkeen :)

Ja nyt nukkumaan...

JääKyynel ja Tuittu 17+1
 
Huomenta!

Hitsi että mä näin viime yönä aivan hirveetä unta!!!
Me mentiin miehen kanssa johonkin ultraan ja siellä meille sanottiin että tää ei enää vastaa viikkojaan, eikä sykettäkään näy. Sitten mulle annettiin lääkkeitä mukaan, et ota noi, ni kyllä se sieltä pihalle tulee ittekseen. Ja sit hei hei.
Mä vaan muistan sen et mä otin niitä lääkkeitä ja alko supisteleen mut mitään ei tapahtunu ja sit aina heräsinki välillä, mut silti se sama uni jatku.
Onneksi mä en ruukaa nähdä mitään enneunia. =)
Mut tosia ankee olo oli koko yön.
Mä luulen et mulla tuli unessa muutama suppari ja siks tunsin ne niin vahvasti siihen uneenkin. Illallakin niitä oli muutamia. Kunpa se kello nyt ois kaheksan ni pääsee soittamaan sinne neuvolaan siitä. Ja hakemaan sitä saikkua.

Muutenpa tänne ei juuri kummempia. Kaveri eilen tossa kävi ja tuumas et huomaa et on masu taas kasvanu..ite en sitä enää juurikaan huomaa, et toivottavasti se sitten on kasvanu. Eilen tunsin taas sänkyyn mentäessä liikkeitä, niitä on aina niin kivaa tuntea!

Mut nyt lukeen muutkin jutut, kun ei mitään kiirettäkään ole =)

buam ja pikkumyy poksuu


muoks, paitsi tarra näköjään ei, mut tänään 14+0
 
Hemmi kiitos :hug: Ja siis anteeksi,olin vähän tökerö kun tulin valittamaan heti iloisen viestisi jälkeen. Sisimmässäni tiedän että tämä on ihan normaalia. No, kohta lähden neuvolaan joten eiköhän siellä selviä asia. Toivon :heart: ääniä helposti kuuluviksi.

 
Sapfo: Ei täälläkääm mitään liikkeitä tunnut, vielä en huolestu kun edellisissäkin liikkeet tuntunut lähellä puoltaväliä :hug:
Mutta olisihan se kivaa tuntea jo niitä liikkeitä.

Tervetuloa uusille!

(.) Olo on ihan jees, väsyttää mutta eiköhän se liene ihan normaalia jos menee nukkumaan klo 23 ja herää 07 että väsyttää. Rokotekohtaa aristaa vielä vähän, mutta huomattavasti vähemmän kuin eilen.
En ole havainnut kutinaa siinä kuitenkaan.

KiiajaVille 17+5
 
Tervetuloa uudet! :flower:

Sapfo Se pieni on vaan sellaisella kohdalla ettei ne liikkeet vielä tunnu. :hug: Kyllä ne sieltä vielä tulee esille. :) Ja mielesi rauhoittuu varmasti tänään kun käyt neuvolassa ja kuulet että siellä se pikkuinen myllertää. :heart:

Possurokotteesta Pistin terkkarille sähköpostia äsken ja kysyin milloin täällä aletaan jakaa rokotteita. No tuon kun lähetin niin huomasinkin tämän päivän lehdestä että rokotteita aletaan jakaa raskaana oleville 2.11. alkaen. Eli siis ensi viikolla. Mutta ehkäpä terkkari vastaa nyt sitten vähän tarkemmin siihen että miten käytännössä se rokottaminen menee, pitääkö sinne varata aika tai jotain.

Eilen kävimme keskustelemassa vauvavakuutuksesta, käydään varmaankin vielä toisessa paikassa ihan vertailun vuoksi ja sitten teemme päätöksen mistä se otetaan.

- Hapsiainen ja Herne ja tänään poksuu!!!! 18+0!
 
Possurokotteesta Eilen aamulla otin, ja ei oireita. Pikkasen oli käsi eilen kipeä, mutta normaalisti pystyi touhuilemaan. Nyt vielä sattuu, jos rupeaa rokotuskohtaa härppimään, mutta muuten ei huomaa mitään.

Päänsärkyä on täälläkin. Usein alkaa heti aamusta, ja helpottaa iltaa kohden. Panadolia joutuu ottamaan lähes päivittäin. Pahaolo on onneksi helpottanut (koputtaa puuta). Yli viikko edellisestä oksennuksesta. Esikoisen aikaan loppui samoihin aikoihin.

Liikkeistä Tuntuu satunnaisesti. Lähes päivittäin kuitenkin joku tökkäys, ettei tarvitse panikoida.

Buamille tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin! :wave:

Kysymys äitiysrahasta Mulle TES:n mukaan työnantaja maksaa kolmen kuukauden palkan. Kysyisinkin nyt, että miten tuo käytännössä menee, eli maksaako työnantaja sen palkan ja saa sit kelalta rahat, vai saanko suoraan kelalta palkkaa vastaavan summan? (Esikoisen aikaan vielä opiskelin, joten ei ole kokemusta..)

Santi
 
Alkuperäinen kirjoittaja santi:
[Kysymys äitiysrahasta Mulle TES:n mukaan työnantaja maksaa kolmen kuukauden palkan. Kysyisinkin nyt, että miten tuo käytännössä menee, eli maksaako työnantaja sen palkan ja saa sit kelalta rahat, vai saanko suoraan kelalta palkkaa vastaavan summan? (Esikoisen aikaan vielä opiskelin, joten ei ole kokemusta..)Santi
Kela maksaa työnantajallesi ja hän sitten sulle.


 
Moiks!

Ei oikein mitään asiaa taaskaan! Varmaan kuvittelen taas, mutta kun illalla hiljennyin sänkyyn kuulostelemaan masua, niin olin tuntevinani pienen töytäisyn. Jospa tässä muutaman viikon päästä tuntuisi liikkeitä oikeasti. :) Masu tuntuu ehkä vähän pullahtaneen eteenpäin, jes!

Tänään poksuu!

Empuuu ja Anni rv15+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja santi:
[Kysymys äitiysrahasta Mulle TES:n mukaan työnantaja maksaa kolmen kuukauden palkan. Kysyisinkin nyt, että miten tuo käytännössä menee, eli maksaako työnantaja sen palkan ja saa sit kelalta rahat, vai saanko suoraan kelalta palkkaa vastaavan summan? (Esikoisen aikaan vielä opiskelin, joten ei ole kokemusta..)Santi
Kela maksaa työnantajallesi ja hän sitten sulle.
Riippuu TES:sta. Esim. kaupan alalla työnantaja maksaa päivärahan ja palkan erotuksen työntekijälle.
 
Minä oottelen tota possupiikkiä saatavaks ensi tiistaina. Meillä ei vielä oo yhtään tapausta täällä pikku kunnassa ollut, mutta äkkiäkös se tännekkin leviää.

Noista liikkeistä olen minäkin huolissani. Nyt ei oo tuntunut yhtään mitään. Minusta edellisistä on tässä vaiheessa jo kovastikkin potkittu. Paitsi ekasta kun vasta 19 viikolla tunsin liikkeet. Toisaalta netistä luin että 26viikolla pitäis joka päivä vasta tuntea liikkeitä, että ei kait meidän tarvis olla huolissaan, mutta minkäpäs tässä mielelleen voi, kun takana on niin monta epäonnistumista. Kauheeta stressiaikaa tämä raskaus.

mother4 rv17+5
 
Huomenta.

Minna77 Kittos!

Täällä nosti se rokote näköjään sitten pienen lämmön. 37,3 näytti kuumemittari, ku äsken mittasin. Nappasin panadolin. Rokotuskohta on vielä vähän kipee, mutt eiköhän se siitä mene ohi. Ärsytti oikein kun ei voinu nukkua sillä kyljellä millä yleensä nukkuu. Jotenki tuntu, ett siks tuli nukuttua tosi huonosti. Tänään voipi siis töissä väsyttää jonkun verran :/

Eipä tänne muuta ihmeellistä oo ehtiny tapahtua.

JääKyynel ja Tuittu

 
poppeliini Mä kysyin th:n mielipidettä rokotteesta, no eihän niillä tietenkään sitä omaa mielipidettä sillain saa olla mutta kyllä olen nyt siihen tulokseen tullut että sen otan, koska sitten aloin miettimään sitä että kun työskentelen hoitoalalla niin sitten sitä tarjottaisiin seuraavaksi työpaikan puolesta..
Mutta tuohon en kyllä osaa sanoa jos teidän neuvola ei oo yks niistä missä sitä annetaan että mitäs sitten.. Kai sitä vois soittaa johonkin numeroon ja kysästä? Mutta toisaalta kuvittelen myös että voit myös mennä mihin neuvolaan vain missä sitä annetaan tuona aikana.

Neuvolassa ei ihmeitä.. Neuvolantäti ihmetteli itekin mun painonnousua, koska sanoi että päinvastoin näyttäisi että olisin laihtunut ja sanoin että niin kyllä mä itekin ihmettelen sitä nousua. Verenpaineet oli vähän alhaset mut ok, HB 125 vimeks oli 140. Kohtu on pari sormen leveyttä navan alapuolella, hyvin pyöristynyt.. Vauvan syke n.150.. <3 :)
Seuraava neuvola sitten 15.12 silloin viikkoja jo 22+3 :) sitten varaillaan myös sitä lääkärinkäyntiä taas ja niitä kelan asioita katotaan. Mitä tuolla lääkärissä tehdään? Vai onko se taas se gynekologinen tutkimus ja sydänäänet..?

Jastu 15+4
 
Miksiköhän Vantaalla aloitetaan rokotukset vasta parin viikon kuluttua, kun Espoossa ja Helsingissä on aloitettu jo? :/ Mulla olis vasta noin kuukauden kuluttua suoja tautiin.

Raskausmultitabseista Te jotka käytätte niitä, otatteko yhden vai kaksi päivässä? Missäköhän vaiheessa olisi hyvä ottaa se kaksi? :)
 
Hapsiainen80 luin ensin että kirjoitit että kävitte keskustelemassa vauvakuumeesta ja olin että mitä ihmettä :LOL: . mistä otitte tarjouksia ja kerro ihmeessä mikä sinusta paras. Meillä kaikki vakuutukset lähivakuutuksessa, mutta kiinnostaisi tietää korvaako joku vakuutusyhtiö esm. perusvoiteet allergiselle?

(.) pientä kuplintaa olen tuntevinani välillä, eipä ihme kun viikot 15 lähestyy, samoilla viikoilla tuntenut muillakin. Kävin sit puntarilla :ashamed: painoa tullut 3kg JO nyt. Äsh. Pitää lenkkeillä vielä enemmän vissii. Tosin kävelyllä käydessä pientä nippailua tuntuu tuolla alamasussa, mutta tuskin ne vielä suppareita on. Onneksi torstaina neuvolalääkäri, kääks siis huomenna!

-Chiq rv 14+5
 
Jastu Sulle on tullut ehkä raskausajan dementia. ;) :LOL:

Empuuu
Mä käytän niitä raskausmultitabseja ja viime neuvolassa terkkari käski nostaa määrän kahteen. Viime viikkoon asti siis otin vaan yhden päivässä, nyt sitten kahta.

Samalla kun lisäsin tuon multitabsin määrää niin aloin ottaan taas säännöllisesti maitohappobakteerin. Olen ottanut siis aina ennen raskautta päivittäin maitohappobakteerin mutta tuon alun hurjan oksentelun jälkeen se jotenkin jäi, mutta nyt uusi yritys.

Possurokote, neuvolasta vastattiin mulle että 5. ja 9.11. on rokotuspäivät raskaanaoleville. Mutta ei laittanut terkkari sitten mitään että miten se käytännössä tapahtuu, voiko sinne vaan mennä jompana kumpana päivänä mihin aikaan vain vai pitääkö varailla jotain aikaa tms. No pistin terkkarille lisäkysymyksen sähköpostiin äsken. Saa nähdä vastaako se siihen jo tarpeeksi kattavasti. :)

Liikkeistä Eilen illalla muuten taisin tuntea ihan kunnon liikkeitä mahasta. Tunsin sen käteeni kun kokeilin, mutta mies kun kokeili niin ei ollut varma onko ne mun suolet mitkä siellä kurisee. :D Mutta itse siis tunsin sen niin että oletan sen olevan kuitenkin vauvasta, mahassa ei tuntunut mitään sellaista että olisi mitään normaalia mahan möyrintää.
Haluan nyt olla ainakin siinä uskossa että se oli vauvasta peräisin olevaa myllerrystä. :)

- Hapsiainen 18+0
 
Chiquita :LOL: Joo käytiin keskustelemassa vauvakuumeesta. :LOL: Se kuume on nyt niin voimakasta että päätettiin mennä keskustelemaan siitä. :LOL:

Tapiolassa käytiin eilen. Mun autovakuutus ja tapaturmavakuutus on sieltä joten se oli ensimmäinen luonnollinen paikka mennä keskustelemaan vakuutuksista. Miehen auto on vielä ainakin Ifissä ja taitaa tämän hetken kotivakuutuskin olla siellä joten Ifin tarjous on käytävä vielä kuulemassa.

En nyt ulkoa muista mitä se Tapiolan vakuutus maksoi, mutta mitä jäi mieleen oli se että ainoa sairaus mitä se ei korvaa on maitoallergia, eli käytännössä se vakuutus ei korvaa äidinmaidonkorvikkeita jos niitä joutuisi käyttämään.
En tuota perusvoidetta tajunnut kysyä, mutta mielestäni tuo Tapiolan vakuutus sen korvaisi, ainakin se nainen painotti että korvaa kaiken paitsi tuon maitoallergian. Täytyy lukea kotona niitä lappusia ja ottaa tuo perusvoide -kysymys esille vielä ennen kun päätöksiä tehdään.
Tapiolan vakuutus on voimassa 16 -vuoteen saakka ja korvaa sitten myös siihen asti tapahtuneet tapaturmat, esim. jos harrastuksen parissa tulee jotain.

Mutta vertailukohtaa mulla ei vielä ole, täytyy käydä kuuntelemassa vielä ainakin se Ifin ja ehkä joku muukin.

- Hapsiainen

 
Alkuperäinen kirjoittaja Chiquita:
Hapsiainen80 Meillä kaikki vakuutukset lähivakuutuksessa, mutta kiinnostaisi tietää korvaako joku vakuutusyhtiö esm. perusvoiteet allergiselle?
-Korvaa perusvoiteet. Meillä pojilla atooppinen iho ja rasvat on saatu vakuutuksesta. Noita maitoja allergisille ei taida enää mikään vakuutus korvata?

hattivatti, la 20.4

ups,ompa otsikolla kokoa ;)
 

Yhteistyössä