Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Ultrasta just kotiutunut erittäin onnellinen ja väsynyt äiti! Pienen pieni sammakkoa muistuttava "olento", joka sydän löi MILJOONAA!! Liikuttavaa oli tilanteessa isukin herkistyminen! Tuli itellekkin tippa linssiin! Alkio 1,8cm eli raskausviikkoja tänään tasan 8. LA on OIKEESTI siis 30.3. Kuulun siis todellisuudessa "toiseen ketjuun"! En kuitenkaan jaksa alkaa tilittämään tätä koko komeutta enää muualle joten kyttäilen täällä näitä teidän kuulumisia! Stressikäyrä laski tänään aika monta astetta... =)
 
Olipas paljon mukavia ultrakuulumisia. =)

Vuodoista: Mulla oli esikoista odottaessa tiputteluvuotoa rv 4 ja 6, toista odottaessa joskus viikoilla 6-7 pariin otteeseen. Joka kerta säikytti ja oli varma että menee kesken, mutta jotain harmitonta se oli kuitenkin. Tässä raskaudessa ei ole ollut vuotoja. Oikeen olen odotellut, että olisi, kun kerran aiemmissakin oli.

Mulla on paha olo (onneksi) vähentynyt. Muita raskausoireita on KAUHEE NÄLKÄ melkein koko ajan, väsymys, päänsärky... Olikohan muuta? No ihme kolotuksia ja jomotuksia alavatsalla ja nivusissa aika ajoin.

Nyt suihkuun ja iltapalalle, että pääsee ajoissa nukkumaan. Nukun muuten öisin kuin tukki...
 
Ihania ultrakuulumisia =) Oon niin onnellinen teijän puolesta.

En tiedä miten tässä käy, mutta aika näyttää. Jomotukset helpottui ja menenkin tästä lepäämään. Väsyttää niin kovasti.

7+2

Niin, ja pai78, kyllä mäkin tuolla maaliskuissa höpöttelen enemmän, ku täällä, joten ei kai noilla nyt niin väliä ole =) Ku, mulla heittikin kahdella viikolla takaspäin viikot.
 
Omia pikaisesti: Ei malttettu odottaa vaan käytiin ultrassa. Pienenpieni läntti siellä uiskenteli ja sydän sykkäili. Mut tyyppi oli pienempi kuin päivien mukaan, joten laskettu aika siirtyi 8.4. Hassu juttu kun epämääräiset ovistestailuni viittaisivat ettei kierto ollut tavallista pidempi.

Mutta siellä pikkuinen asusteli vaikkakin myöhästeli neljä päivää kasvussa! Uskomatonta! Femeda Helsingissä -suosittelen! ja maksettavaksi jäi vain 87e vaikka olimme varautuneet yli satasen lystiin. Vaihtelee kai lääkärinkin mukaan, mutta muut lähilääkärit olisivat veloittaneet enemmän. Ajan sai samalle päivälle.

Oireita edelleen väsymys ja ajoittainen hutera olo. Vielähän noita ennättää tulemaan.

Ginger ja täplä, 6+4 uuden ajanlaskun mukaan.
 
Hei taas kaikki!

Pikaisesti lueskelin kaikki läpi. Onnea kaikille jotka on jo ultrassakin käyneet!!

Itselläkin tekis kovasti mieli, niin pitkä aika vielä ekaan lääkäriaikaan joka on siis 16.9. Huolettaa muutenkin onko tuolla masussa kaikki OK kun oireita on aika vähän, tai no jonkin verran on mutta just väsymystä ja rintojen arkuutta ja pahoinvointia oletin olevan enempikin :/

Toki, jos kaikki on masussa hyvin, vähäoireisuus on vaan hyvä juttu, mutta kun ei voi tietää varmaksi.
Oireet joita tähän asti on ollut, on etova olo ajoittain, herkkyys hajuille, tiheät vessareissut, jyrkät mielialanmuutokset ja alamahakipu. Hajamielisyys on myös melko uusi piirre minussa, en tiedä littyykö se raskauteen mutta huomaan unohtelevani päivänselviä asioita! :LOL:

No, päivä kerrallaan eteenpäin..katsotaan mitä vastaan tulee :)
 
Onnea kaikista ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Mun ällötys on taas palannut takaisin. Maanantaina aamulla ja päivällä oli siis jopa kerrassaan mainio olo, mutta sitten illalla huono-olo taas palasi. Ja nyt on ollut siitä lähtien ällötystä ja silloin tällöin kakomista. Eniten ärsyttää, että ihan illalla ja yölläkin on etova olo. No tänään on lääkärineuvola, saa nähdä mitä siellä tehdään ja yrittääkö lääkäri ultrata. Mulla on omien laskujen mukaan viikot vasta 5+6. Mutta varmaan sain tuon lääkäriajan jo nyt kun tämä on pilleriraskaus niin yritetään mahdollisimman nopeasti todeta onko raskaus normaali vai kohdun ulkoinen.

Noista vuodoista. Aika yleistähän on, että kodussa voi olla hematooma joka sitten aiheuttaa tuota tiputtelua. Yleensä hematoomat eivät ole vaarallisia. Mun parilla kaverilla on ollut juuri alkuraskauden vuotojen syy hematooma.
 
ihania ultrakuulimisia! :heart:

Mulla ekaan neuvolaan vajaa 6h, jännittää! Toivottavasti ultrattais...! Miehen ei alunperin pitänyt päästä mukaan, mutta nyt oiskin päässyt, sanoin ettei tarvitse tulla koska olen jo asennoitunut yksinmenoon... toivottavasti ei loukkaantunut. :(

 
ihania ultra kuulumisia.. :heart: :heart: :heart: ja vuotoilioille toivottavasti menee ohi ja kaikki onkin hyvin.. :hug: eilen oli hyvä päivä, paras ehkä pitkään aikaan: ensinnäkin esikko sai puheterapeutilta vaan hyvää palautetta (hänellä oli siis puheen viivettä) mutta ei ole enään.. :) sitte vielä mä pääsin meijän paikallisalueen mannerheimin lastensuojeluliiton hallitukseen (elikkä siitä mä saan pojoja cv:hen äippälomallakin), sii ihan huippua.. oon ihan täpinöissäni.. :D

mulla ollu masussa pieniä kasvu kipuja, mitkä on vähän pelottanu; sit vaan oon menny neuroottisena vessaaan heti ku "jotain valuu", mut se jokin onkin vaan valkkaria.. :D ja siis naama kukkii (ja muukin keho esim.käsivarret+rinnus), enemmän ku teininä.. :LOL:


 
Onpa ihania ultrakuulumisia :heart:

Tääl vaan kärsitään ilmeisesti kohdun kasvukivuista, pahoinvointia on ja päänsärkyä. Päänsärky voi kyl johtua matalapaineestaki. Ensviikon tiistaina eka neuvola. :)

Napis ja Elmo 7+0 poks!
 
Heipparallaa ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Eilen töissä huomasin sellaisen että noin siinä kuuden aikaan illalla alko housut kiristämään :LOL: Eli mulla on ainakin iltasin aikalailla turvotusta. Kotona sitten kattelin peilistä mahaa ja näytti kyllä niin hirveeltä!! Hunoa oloa ei ole ainakaan vielä, mutta mullakin on finnejä tullut jonkin verran kun normalisti ei ole ollenkaan..

m&sydänkäpynen 5+3 :heart:
 
Mäkin käyn vähän jättmässä itsestäni merkkiä :)

Täällä ei mitään uutta. Päänsärkyä vaihtelevasti ja etovaa oloa. Mulla ei tässä raskaudessa ole vielä tissit ollut kipeät, neidistä oli ihan heti. Makeaa tekee mieli muutei voi syödä kun tulee hirmu huono olo. Neidin hedelmä pilttejä olen syönyt, ainoa asia josta ei pahaa oloa tule :p Hassua.

Nyt neiti heräileekin uniltaa joten pitää rientää!

Pikkis ja pikkuinen 7+0 POKS :heart:
 
Ei syki enää pienen sydän :'( Perjantaista (ultraus) oli kyllä vähän kasvanut, eli varmaan syke loppunut viime päivinä, jolloin onkin ollut enemmän kipua ja tullut lorauksia siteeseen asti. Itkettää.. Kävin ensin siellä omalääkärillä, joka tutki ja sanoi "kaikki tuntuis olevan ok". Laittoi onneksi kuitenkin PHKS:ään lähetteen ja piiiitkän hiljaisuuden jälkeen lääkäri totesi ettei sykettä ole. Tiesin sen jo heti siitä hiljaisuudesta. Katsoi monta kertaa ja kysyi haluanko katsoa, mutta en vaan pystynyt. Ensimmäinen tyhjennys tabletti otettu ja perjantaina loput. Yhdet kuukautiset olisivat hyvä odottaa uuteen yritykseen. Jotenkin yöllä oli sellainen olo kipujen takia, ettei kaikki ole nyt ok ja se osui oikeaan.

Toivon vilpittömästi koko sydämmestäni että kaikilla teillä muilla raskaus sujuu normaalisti :hug:
 
Voi ei innoM :hug: jaksamisia :hug:

toiveissa11, täälä kans turvotusta iltasin niin et housut kiristää. Aamulla meinaa housut tippua jalasta mut illalla pysyy hyvin paikallaan :D

Meille tuli kutsu tonne lapsettomuustutkimuksiin ja aika ois 15.9. Kai sitä ton maanantain neuvolan jälkee vois perua sen tai kattoo nyt. Tekis mieli mennä siihe ultraa, mut ei saa aikaseks kysyä hintoja täältä Tampereelta päin..

HF <3 JeMi 7+0
 
Heipsan! :wave:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Lukemassa oon käynyt, mut ei ole ollut itellä mitään kirjotettavaa..
Painosta oli ollut juttua. Mä olen normaalipainonen ja poikaa odottaessa tuli 13kg. Ihan kivasti lähti kilot pois.. saa nähä mitä tuleman pitää tällä kertaa.

Oireista: Ekat oireet oli nippailut alavatsalla ja rinnoissa. Ne jatkuvat edelleen.. Välillä on hirveä hiki ja välillä paleltaa.. Väsyttää myös kovasti! Hyvä etten nukahtanut eilen keittiön pöydän ääreen..
:D Tissituntemuksia ja väsymystä ei viimeksi ollut, masu nippailut ovat tuttuja! Mut on kai sitä väsyneempi ku nyt on tuo 2.v pitämässä kiireisenä! :heart: Pahoinvointia ei vielä ole eikä toivottavasti tulekkaan!!! Pojasta alkoi yökötys rv6 ja katosi noin rv16. Rypäleraskaudessa joka mulla oli tässä välissä oksetti jo ennen ku menkkojen ois pitäny alkaa joten elän toivossa ettei tuo rypäleraskaus ole nyt uusinut...

M ja mini rv5+1 :)
 
Ihan hirvittävästi voimia innoM :hug: :hug: Kyyneleet täälläkin tuli sinun puolestasi. Olen kans tosi pahoillani. :'(

Kotiuduttiin juuri kuopuksen 8kk neuvolakäynniltä ja ai että noi käynnit pistää välis niin sapettamaan. Kasvukäyrä kun ei ollut aivan viivottimella vedetty, niin tämä nuori lääkäri oli sitä mieltä, että kyllä sitä kasvua pitää nyt seurata. Ymmärrän kyllä, että hyvähän se on kun seurataan, mutta jos joka pienimpäänki millin heittoon takerrutaan niin se ei oo kyllä mistään kotosin! :kieh: Ottaa päähän hypätä siellä nyt ylimääräisiä kertoja, kun joudun aina raahaamaan koko joukkoo mukanani (joo, itsepä olen lapsia paljon halunnut :LOL: ) ja kun oon aika varma, että kyse ei oo mistään isommasta. Eihän kaikki nyt voi kasvaa niin, että joka kuukausi tulee painoa grammalleen sama määrä ja pituuskin lisääntyy millilleen tasasesti! Anteeksi kauhee vuodatus, ihan olemattomiahan tälläiset asiat on, mutta kaippa nämä hormonit "hieman" suurentaa asioita :LOL:

Adrianna ja kirppu 6+3
 
Heipparallaa! Liittyisin joukkoon suurenevaan :)

Täällä siis 25v äippä keski-suomesta, kotoa löytyy jo ennestään yksi pieni tyttö jonka 2v synttäreitä juhlitaan viikon päästä. Tänään testasin vasta kun apteekkiin pääsin ja plussahan sieltä pärähti heti :heart: Omien laskujen mukaan olisin menossa rv 5+6 :) Silloin kun tyttömme ilmoitti olemasta olostaan, oli minulla ja miehellä vaikeaa (asuimme erillään, mies mökillä ja minä kotona) ja taas kun tämä vaikea kausi teki tuloaan niin raskaaksihan minä tulin heti ja tässä taas ollaan, samassa pisteessä. Tulevaisuus siis hieman auki, mutta vauva on toivottu ja tyttö rakastettu :heart:

Nyt vain miettimään masu-asukille nimeä =)
 
innoM:lle täältä myös paljon jaksamisia! :hug:

Minua pelottaa vietävästi mennä ensi kuussa ultraan, koska samassa paikassa kuulin silloin aikoinaan keskenmenouutiset..täytyy vaan toivoa parasta!

Minulla on koko ajan ruumiinlämpö selvästi koholla, normaalisti se on hädintuskin 36,5 ja nyt se hipoo jatkuvasti 37 astetta! Iho tuntuukin selvästi lämpimämmältä. Normaalisti minulla on 37 asteen kuumeessa jo tosi sairas olo!

Hui kamalaa kun tunnutte kaikki olevan raskauden kanssa jo pitkällä..mulla viikkoja on maksimissaan vasta 4+4 eli 5. viikolla mennään. LA ois menkkojen perusteella 22.4. joten tuntuu hassulla kun monet muut täällä huitelee jo ties millä viikoilla :eek:

No, perästä toivottavasti tullaan :LOL:
 
Milas
Voi ei innoM oon tosi pahoillani :hug:
HannNa tervetuloa. Toivottavasti saatte miehenne kanssa kuviot selviksi :)
Tänään on onneksi ollut ajoittaista huonoa oloa. Jospa tuolla kohdussa kaikki olis hyvin, vaikka oireet on kyllä lievät verrattuna edellisiin raskauksiin... Nyt olis sitten viikko 7+0 :p
 
innoM :hug: Oon tosi pahoillani. :hug: Tiedän sen kurjan tunteen, siihen ei lohduttavat sanat auta. Koin saman itse kesäkuussa, mulla silloin oli viikkoja kasassa jo 10+4. Voimia tulevaan ja mikä tärkeintä, puhu asiasta jonkun kanssa ja pura tuntoja, se auttaa ihan hirveästi!! :heart:

liinukka83 ja muru 5+1
 

Yhteistyössä