Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**

pikkis Mulla oli yliaikaiskontrolli ekasta rv 41+5 joka oli tarkoituksella vähän "rajumpi". Tarkoitus oli että synnytys käynnistyisi ja jos ei niin se oltais sit tasan rv 42 käynnistetty mutta joúduin samana iltana meneen sairaalaan kun oli tuo ya kontrolli ku alkoi supisteleen. Tosin ne meni sit jollain pillerillä ohi yöllä mut sit aamulla lääkäri päätti että käynnistetään ku se oltas sit kumminki seuraavana päivänä käynnistetty ja mä olin siellä jo valmiina.

Mutta tähän päivään, torstaina olis LA mutta ei ainakaan mitään fiiliksiä että ennen LA:ta syntyis..39+4
 
Ihanaa, taas on syntynyt monta uutta vauvaa!
Onnea uusille vauvaantuneille:flower:

Täällä kaikki entisellään. Eilen supisteli useammin, mutta muuten viimeisen viikon aikana aika vähissä ollut. Olen käynyt jumpassa ja kävelylenkeillä eikä nekään ole lisännyt supisteluja:confused: Nyt en vaan enää ole jaksanut sopia ohjelmaa kovin paljon, joten aika alkaa tulee pitkäksi. Enkä nyt kyllä muutenkaan jaksais koko päivää touhuta vaikka liikuntaa tuleekin harrastettua. Joten mullakin päivisin suosikkiohjelmana on telkasta se vauvaohjelma=)

Kovasti toivon, että vauvan kanssa oltaisiin kotona pääsiäiseksi, mutta pahimmassa tapauksessa voi mennä jopa vappuun :headwall:

Tsemppiä kaikille loppumetreille!

Nippiäinen rv 39+1
 
Onnea vauvan saaneille! :flower:


Neuvolasta pistivät mut polilla käymään, kun terkka arvioi lapsen painoksi 4110g. Ja sitte ku on tää ihottuma... Terkka meinas että ei oo näin pahaa ennen nähnytkään.

Polilla tämänhetkinen painoarvio 3,7-3,9kg. Oisin saanu jäädä käynnistykseen heti jos oisin halunnu. Tieten sekä painoarvion että tän ihottuman takia (jos tarvisin jotain vahvempaa tähän, mut musta tuntuu että pärjään vielä). Viikon päästä uus käynti polilla, ja päätin että jos ei siihe mennessä synny itekseen ni annan sitte käynnistää. Ymmärsin että tässä viikollaki voi jos alkaa siltä tuntua ettei pärjää ihottuman kans.
Kohdunsuulla on kuulemma ihan hyvä tilanne ni vois jo käynnistääki. 1,5cm pitkä ja auki 2 sormelle. Aika kovakourasesti mut tutki...

Että viikon päästä viimestään synnytetään! Kääk. Mietityttää nyt vaan se, että jos siihe käynnistykseen menee ni siihenpä ne mun luomusynnytystoiveet sitte kaatu. Jos kerran käynnistetty on yleensä kipeämpiki ku luonnollisesti käynnistyny. : / Ja mites sitte pääsenkö ammeeseen ollenkaan... Vissiin kalvojen puhkaisulla käynnistettäis...(?)
Pitää vaan toivoa että käynnistyis nyt pian ihan itekseen.

En hoksannu sitte kysyä, että vieläkö saa seksiä harrastaa kun on hivenen auki. Sanokaapa te jotka tiedätte?


Orion & "pikkunen" 38+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvautuneille ja starttia odottaville!!! :heart:

Täällä pyöritellään vauva "arkea" tai ei tätä tosiaan arjeksi voi vielä nimittää... Vähän tässä vasta koitetaan luoda yhteisiä kuvioita ja tutustua tuohon pieneen mieheen.. :)

lysti & pikku ukko 1vk
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!
Mekin saatiin poika keskiviikkona 6.4. Raskausviikkoja oli 39+5, vauva painoi syntyessään 3570g ja oli 52cm pitkä. <3 Synnytys meni tosi hyvin epiduraalin avulla ja vauva voi hyvin. Maitoakin tulee reilusti yli tarpeen ja harmiksi meillä ei oo pakastinta.
Todennäköisesti poistun tästä keskustelusta nyt kokonaan, kun vauva on saatu masusta.
Hyvää kevään jatkoa kaikille!
 
Unohdinkin eilen pistää pikkuisen mitat eli 3895g ja 49cm.

Eli meillähän oli käynnistys edellisten nopeiden synnytysten takia, ja nopeasti se meni tälläkin kertaa. Synnytyksen kestoksi kirjattiin 2 ja puol tuntia ja kahdella ponnistuksella poika oli pihalla=)

Kaikin puolin ja hyvä mieli synnytyksestä, hieman haikeeta koska se oli minun viimeinen kerta kokea tämä ihme:heart:

Vauveli nälissään, pitää mennä...

Onnea kaikille jotka eivät vielä ole nyyttiään saaneet tulevaan koitokseen:wave:

anna79 ja PikkuKuu 4päivää:heart:
 
Onnea kaikille nyytin saaneille!!!:heart:

Täällä alkaa huominen jo jännittämään. Lähinnä se että käynnistävätkö vai eivät!! Vakaa olis kyllä aikomus että tuun vasta vauvan kanssa kotia!!:whistle: Päivä menny pakkaillessa tytölle kassia mukaan mummolaan ja itselle loppuja tarpeellisia tavaroita. Muuten aika onki menny haaveillessa...:LOL: Tuntuu ettei yhtään pysy ajatuskaan kasassa, vaan kaikki pyörii huomisen ympärillä!!! Tyttöä olen kovasti halaillut ja sylitellyt, tiiän että tyttö ei niinkään varmaan ikävöi mua, mutta musta tuntuu hirveälle olla erossa siitä monta päivää ja yötä. Tähän mennessä pisin aika kuitenki vain 2 yötä. Nyt suuntaan saunaan nauttimaan...
 
Onnea taas nyytinsä saaneille :flower:

Täällä kateellisena luen muiden supisteluista ja synnytyskertomuksista! Miten nämä meidän lapset eivät vaan ymmärrä tulla ajoissa? Supistuksia tulee jatkuvasti, mutta ei mitään järkyttävän kipeitä, välillä pitää puhallella, mutta ei mitään kummempaa. Tänää oli neuvola, paineet oli vähän kohonnut ja paino oli taas noussut 800g vajaassa viikossa :whistle: Vauva oli kääntynyt raivotarjontaan, mutta nyt tuntuu taas potkut toisella kyljellä eli ainakaan samoin päin ei enää olla kuin päivällä. En ymmärrä miten toisella on vielä tilaa meuhkata näillä vkoilla? Keskiviikkona pitää soitella aikaa polille. Täälläkin kuulemma pitää käydä 41+5 ja sitten 42+0 uudestaan jos ei ole alkanut syntymään eli kai ne käynnistelee vaikka olisi lauantai. Saa nähdä sitten torstaina jos sinne asti ollaan kasassa, toivottavasti ei!!!

Pikkis ja Salamatkustaja 41+2
 
Pikkis, täällä ei edes supistele :DD.
Mulla oli tänään kans viimeinen neuvola ja nyt ollaan äitiyspolin asiakkaita. Kuulemma huomenna soittelevat polilta kontrolliaikaa suunnilleen torstaiksi, jolloin 41+3 ja täällä (oys) käynnistäisivät 41+5, mutta tuskin viikonlopulle antavat käynnistysaikaa. Saa nähä miten pystyy ite tuohon vaikuttamaan, että meneekö sitten ensviikolle vai alkavatko käynnistää jo torstaina tai perjantaina.. Pitänee yrittää keksiä mahollisimman monta hyvää syytä millä kääntää päitä :D.
Ensviikolla olis melko tärkiä tentti... Kahen kuukauden opintotuki siitä kiinni :/.. Se on paljon rahaa se... Saa nähä miten käy.
Ristiäisetki on lyöty jo lukkoon, vaikka sankari ite ei vielä oo syntynytkään. Aattelin päästä helpolla pitämällä yhteisristiäiset vauvelin serkkupojan kans.. Kiire tässä vain meinaa tulla ja tyttö on kyllä sitten niin pieni vielä kolmen viikon päästä, mutta ompahan velvollisuudet sitten ohi ja tytöllä nimi.

Onnittelut vielä niille, jotka taas on vauvoja päässeet pyöräyttelemään maailmaan! :flower:

Valjakka ja "Alisa" 41+0 (mummu nimesi ensimmäisen tulevan lapsenlapsensa, vaikkei sukupuoltakaan tiedä, kovasti oikein arvailee)
 
Huomenta!

Onnea kaikki vauvaantuneet!!! :flower:

Täällä olis laskettu sitten tänään 40+0 POKS! Eikä merkkiäkään synnytyksestä. Äääääh! Mikäli tämän viikon aikana ei mitään tapahdu, niin vaadin uuden ajan polille. Viime kokoarviosta on jo aikaa ja sekin oli jo aivan riittävä. :eek: Siihen arvioon, kun tuossa laskin +200g/vko, niin HUH HUH! Nyt kaikki vinkit noiden ÄSSIEN lisäksi otetaan vastaan!
Nyt saunan&pesuhuoneen pesuun!! :wave:
 
onnittelut kaikille vaavan saaneille =)=)

täällä huonosti nukuttuja öitä pikkaisen vesirokkopotilaa kanssa *haukotus* jos tässä kerkeis lepäilee kun hää parantuu ja ennen ku isompi sen saa...

nii ja kiitokset tsemppauksista :flower:

mulla turpos viime viikolla toinen käsi kyynärpäähän saakka, alko kerääntyy vähän nestettä. kävin pe neuvolassa ja kahden päivän aikana oli tullu painoo sellaset 1,6 kg :O :O ihan vaan vähän särki, kiristi ja kutitti. nyt on enää vaan sormet turvoksissa, pahin turvotus on onneks lähtenyt.

ja tosiaan, miks mei vaavat ei älyy tulla ulos??? :D

ja siitä ajankulumisesta, sitä ongelmaa ei itellä oo ollut, kun isomman lähettää kouluun, pienemmän kanssa touhuaa, järkkäilee paikkoja, käydään uimakoulussa, tehdään esikoisen kanssa läksyt... mutta kohta ei oo kyllä mitään tekemistä, kun kaikki paikat on laitettu ja ollaan kotipotilaina, kun ei edes ulos nyt päästä....

ristikot, sudokut, kirjat.... siinä edes vähän jotain, ostelin juuri uusia kirjoja, kun ei nuita vanhoja jaksa lukea.

hiikka rv 38+6
 
Viimeksi muokattu:
Toivon että tämä on viimenen kirjotus ilman vauvaa!!:attn: Täällä lähetään toiveet korkealla synnärille, eli toivon käynnistyksen tapahtuvan jo tänään!! :) Pitäkää peukkuja etteivät vaan kotiuta vielä. Tsemppiä kaikille!!!:heart:

liinukka83 ja Onni 39+0 POKS POKS
 
Onnea pikkuisille pylleröille, jotka ovat syntyneet ja heidän äideille, isille ja sisaruksille. :flower::heart:

Mä kävin aamulla neuvolassa. Täti ihmetteli, että oon vielä yhtenä kappaleena, ja niin ihmettelen minäkin. Mitä ne lääkärit menee manaamaan jo tammikuussa "että täähän voi tulla jo maaliskuussa"? Siitä seuraa ensin pelko ja sitten toive, että tää tulee ajoissa. Ja tässä ollaan. Tällä viikolla laskettu aika ja poikanen muhii tyytyväisenä ilman aikomustakaan syntyä. :)

Ei mua tää muuten vaivaisi, hyvä vaan kun kasvaa toinen, mutta kun tosiaan tammikuusta asti on ensin pelännyt ja sitten toivonut synnytystä, niin alkaa raskaaksi käydä. Kirjaimellisesti. Jos sellaista ei mulle ois sanottu, niin tuskin olisin synnytystä ennen laskettua aikaa edes odottanut. No, näillä mennään.

Neuvolan täti ei meinannut saada syydänääniä kuulumaan, ei sitten millään. Ja sitten hän totesi, että sykkeet laskee kun mä makaan selälläni. Mutta että ne nousee taas, kun lapsi (tai minä?) liikun. Sykkeet oli n 130, joka kai sinällään on normaaliarvoissa. Mutta vähän säikäytti. Etenkin, kun täti lisäsi siihen painokkaasti, että liikkeitä pitää seurata tarkkaan nyt. Huoli nousi mieleen. Onko kellään vastaavasta kokemusta? Mitä tää nyt meinaa ja pitääkö oikeasti huolestua, jos toisen sydänäänet laskee, kun meikä makoilee? Nyt en tietenkään uskalla yhtään mennä makuuasentoon...

Vauvan pää ei edelleenkään ollut kiinnittynyt, mutta yritän nyt olla siitö masentumatta. Sehän voi tapahtua vasta synnytyssalissa. SF-mitta ei ollut enää kasvanut, joten ehkä se on ihan hyvä merkki synnytystä ajatellen?

Onko kukaan muuten ostanut kotiin valmiiksi Tuttelia tai Nania tms. äidinmaidonkorviketta? Mä nyt sitten tänään aamulla neuvolareissun jälkeen kaupassa käydessäni nappasin mukaan muutaman purkin. Mietin sitä, että kun siitä maidonnoususta ei voi tietää milloin tapahtuu ja miten maitoa tulee. Tai onnistuuko imetys ylipäänsä. (Mun suvussani on liuta naisia, joilla maitoa ei vain kertakaikkisesti ole tullut tai imetys ei muuten ole onnistunut. Siksi en siis itse suhtaudu asiaan kovinkaan luottavaisesti myöskään omalla kohdallani. Joskin toivon voivani imettää.) Sitten iski tajuntaan, että josko sitä lisämaitoa tarviikin, kun pääsee kotiin, niin onpahan pari purkkia odottamassa.

Onko teillä jo imetysliivitkin valmiina? Mä en uskaltanut ostaa kahdesta syystä, joista eka on juurkin se, etten tiedä onnistuuko koko imetyshomma multa. Ja toinen on se, että mistä mä voisin arvioida nyt, miten paljon ne tissit turpoaa maidonnoususta? Mutta onko se sitten heti sairaalasta päästyä ekana päivänä rynnättävä rintaliivikauppaan moisia hakemaan?

Tämmöisiä ajatuksia ja huolia tällä kertaa...

Santtu ja katkarapupoika 39+1
 
santtu82 Tuosta imetys jutusta, se että suvussasi on naisia joilta imetys ei ole onnistunut ei merkitse sun kohalla mitään koska se ei ole mitenkään perinnöllistä ettei tuo onnistuisi. Ja imetysliiveistä itse ostin yhdet kun synnytysvalmennuksessa suositeltiin että edes yhdet olis sitten sairaalassa mukana, sitten kun on kotiin päästy niin ostan sitten lisää ja kun ei tosiaan voi tietää paljon rinnat sitten kasvaa :) Ja eihän sitä nyt heti sairaalasta tarvii rintaliivi ostoksille lähtä, voihan sitä kotona ihan hyvin olla ilmankin. Tosin kauppaan ei oo kovin kiva ilman rintsikoita lähtee tai muuallekkaan! Ja meillä ei ainakaan ole äidinmaidonkorviketta hommattu, siitä lähdetään että imetys tulee onnistumaan, mutta jos ei onnistukkaan niin sitten pistän miehen asialle :)

Pitäs varmaan täälläkin ruveta ristikoita täyttelee että aika edes jotenkin kuluis :) Onneks on telkkarissa noita lisäkanavia niin tulee ees jotain ohjelmaa päivisin vaikka ei kovin hyviä ole !

Pitääkö muuten muiden odottajien mahat omituista ääntä :D ? mulla kuuluu mahasta koko aika ihme möykkää.

Masuilija ja nöppönen 37+6
 
Onnea taas vauvaantuneille! :flower:
Liinukalle onnea käynnistykseen, pidetään peukkuja :wave:

imetysliivejä olen hankinut yhet, mutta ne jää varmaan pieneks että jossain vaiheessa pitää hakee toiset.. Maitokorviketta olen myös miettinyt et pitäiskö hankkia etukäteen, mutta päättelin sitten että mies saa ne hakea ennen kun kotiudutaan jos on tarve, samaten rintapumppu....

Täällä ollaan just kotiuduttu äippäpolilta, elikkä painoarvio oli 3,8-3,9 kiloa , isomalla puolella mutta olen sillti tyytyväinen kun olin odottanut vielä hurjempia lukemia :D
seuraava aika polille olis 27.4 (rv40+1) ja käynnitysarvio jos ei ole ennen sitä ymmärtänyt itse tulla ulos. Muuten vauvalla kaikki hyvin , tasanen syke siinä 145, normaalisti lapsivettä, kohdunkaulaa oli jäljellä noin 2cm ja pehmeä. Nytt vaan peukut pystyyn että lähtis käyntiin vaikka illalla jos sitä nytt lääkärinkopeloinnin jälkeen vielä siivois :)

mamsen + "pikkunen" 38+0 POKS!!! :heart:
 
Onnea Napakissa ja muut vauvan saaneet!!

Korviketta en aio ostaa koska maitoa tulee kumminki vaikka toisellekki kakaralle mut liivit pitäis kyllä ostaa...On mulla tossa yhdet jotka mahtuu mut muut oli jotenki pieniä.Menen sit ostaan kun vauva joksus ois edes syntyny... Mun pitäis ostaa tutteja ja siteitä ja vaippoja ja liivinsuojuksia.

NeliApina ja p-p 37+4
 
Santtu82 Totta kai imetys onnistuu sulta - huolet pois! Maailman luonnollisin juttuhan tuo on. Älä stressaa. Nykyään tuo imetys on niin tapetilla, että siitä on tullut jokin elämää suurempi asia: onnistuuko vai ei onnistu? Lähtökohtaisesti jokainen onnistuu, jos vain haluaa. (Tää on mun mielipide.) Eka sitä varsinaista äidinmaitoa maitoa ei siis tule. Sitä ei välttämättä tule viikkoon. Rinnoista tulee kuitenkin sellaista ensimaitoa, jolla normaalin vauvan pitäisi pärjätä siihen asti että varsinainen äidinmaito nousee rintoihin. Toivottavasti pääset "imetyskeskeisten" äitien pariin heti synnärillä, koska sillä saattaa olla suuri merkitys oman imetyksen kannalta. Itse ensisynnyttäjänä, 21-vuotiaana, mulla sattui olemaan imetysvastaisia äitikavereita, ja meinasi omakin imetys tyssätä alkuunsa. Onneksi kuuntelin omia vaistojani ja jatkoin sitkeästi. Niin ja vielä, imetys on aluksi todennäköisesti kivuliasta. Vauvan imu on tehokas ja rinnanpää arka. Rinta voi mennä haavoillekin, mutta siihen rintakumi on oiva apu, oli ainakin mulle. Älä epäröi kokeilla jo synnärillä. Mulla imettäminen lakkasi sattumasta vasta kolmen kuukauden jälkeen. Olenkin kahden lapsen imettämisen jälkeen sanonut, että imetyksen ihanuus ja helppous alkaa lapsen ollessa n. 3 kk. Ekaksi kannattaa kärsiä ja sitkutella! Voin suositella. Ei tarvitse roudata tuttipulloja joka paikkaan, ja vauvan saa helposti rauhoitettua rinnalle, olit sitten missä tahansa. Yösyötötkin onnistuvat paljon helpommin, kun ei tarvitse raahautua keittiöön mikron äärelle silmät ristissä, kunhan vain lykkäät tisun vauvalle - that´s it! Tulikohan nyt tarpeeksi fanaattinen imetyspuhe? :D

Liinukka83 Tsemppiä sairaalareissullesi! Pian sullakin on vauva, jee!!

Mä olen muuten suunnittelut synnyttäväni perjantaina 15.4. Silloin on mun miehen syntymäpäivä. :) Masentaa hiukan vähemmän tämä odottaminen kun asettaa itselleen etappeja matkan varrelle!

Allie ja Tipu 40+1
 
Allien kanssa vähän samoilla linjoilla imetyksen kanssa. Itsellä ei tullut maitoa ensimmäseen 3 päivään ei juuri yhtään ja tytölle painoin tipan lusikkaan ja sillä rauhoittui ja jaksoi sitten imeä josko toisen tipan saisi. Itsellä oli myöskin erittäin imetysvastaisia ihmisiä ympärillä ja neuvolassakin sanottiin että on niin isotyttö että voi antaa lisämaitoa vaikka neiti kasvoi +3 käyrällä täysimettämällä. Myös sukulaiset jaksoivat kokoajan papattaa kuinka mun maito ei voi riittää ja aina kun joku oli kylässä huomasin stressaavani ja maito katosi. Onneksi jatkoin sinnikkäästi ja sain imetettyä 6kk. Sen jälkeen neiti kieltäytyi tissistä ja maitopullo rumba alkoi. Sitä en missään tapauksessa haluaisi nyt, vihonviimeinen asia mitä yöllä haluaa tehdä on raahautua mikrolle ja lämmitellä maitoa sopivan lämpöiseksi. Yritän siis todellakin imettää, jos ei kaiken yrittämisen jälkeen onnistu niin ei voi mitään, mutta kaikkeni aion ainakin yrittää. Lisämaitoa en osta kaappiin ja imetysliivit yhdet on ostettu. Santtu muuten sellasia imetysliivejä on jotka ns kasvaa rinnan mukana. Niillä voisi esimerkiksi aloittaa ja sitten kun rinnat on tasautunut niin käy hakemassa kunnon liivit.

Tänne ei vieläkään mitään erikoisempaa. Äsken kävi kaverini kuukauden ikäisen vauvan kanssa ja voi että toinen oli pieni ja söpö! Meidän neiti oli kyllä supersuper mustis ja sainkin kivaa alkumakua siitä mitä meillä tulee olemaan, jaiks.

Mutta nyt avaan telkkarin ja nautin hiljaisuudesta kun esikoinen nukkuu ja mies on töissä!

Pikkis ja Salamatkustaja 41+3
 
Lohikäärmekin sai poikasen! 3765g ja 52cm, py muistaakseni 38cm, kulmakarvat vivahtaa punaiseen...

Synnytys sujui hyvin (aika kultaa muistot heti kun lapsi on sylissä). Ainakin oli nopeaa... 8h kokonaisuudessaan, ponnistus 5min. Kätilöt työnsi poikaa sisäänpäin kun oli niin vauhdilla tulossa. Varsinainen kätilö ei edes oikein uskonut että alan ponnistaa, mutta onneksi opiskelija oli kärryillä.

No ehkä myöhemmin lisää. Nyt nukkumaan nyytin viereen.
 
Tänään kävin antamassa taas pissinäytteen, ja ihan niinku eilenki, oli proteiini +1. Eilisissä verikokeissa muutama arvo myös koholla, maksa-arvoja kai jos oikein ymmärsin (jotku asat ja alat kuitenki normaalit). Tänään kävin sit myös uudelleen verikokeessa. Ja huomena pitäis käydä viemässä labraan pissinäyte. Yhtä ravaamista...
Ja verikokeen tuloksista riippuen saatan joutua huomena sinne sairaalaan. Tarkkailuun vai käynnistykseen, siitä ei tullu selkoa...

Toivon että tää käynnistys ihan itsekseen nyt jo. Aamuyöstä lähti limatulppa, se on hyvä merkki ainaki. Pitää jatkaa kaikkia kotikonsteja että saatais synnytys käyntiin. :) No, joka tapauksessa ei mene enää kauan siihe että saadaan tää typy syliin. :heart:
 
Aurinkoista päivää kaikille!!!

Lisää vauvoja, ihanaa!!! <3 Onnea kaikille jotka ovat taas lapsukaisen syliinsä saaneet.

Täällä on ekaa päivää tukala olo! Supistuksia ei varsinaisesti ole, mutta ihan samanlainen tunne kuin olisi kuukautiset! Aamulla tuli verensekaista valkovuotoa hiukan, oletan sen kuuluvan limatulppaan. Nyt vaan odottelen, että sitä tulisi lisää... Jospa tämä tästä alkaisi pikku hiljaa ulostautua. :)

Minä olen ostanut Nannia kaappiin muutaman purkin, ihan vaan varmuudeksi. Eihän sitä tarvitse sitten käyttää jos imetys sujuukin hyvin. Imetysliivit on käytössä jo nyt, ovat kaikista parhaimman kokoiset tällä hetkellä :) Omat liivit ei mene enää päälle. Minä olen kyllä vähän samoilla linjoilla tuon imetys asian kanssa, että en ole ollenkaan varma että se onnistuu. En tiedä miksi?!? Tietysti sitä toivoo kovasti, että imetys onnistuu ja aion kyllä taistella sen eteen että homma alkaa luistamaan. Itsellä on ollut lähipiirissä kuitenkin useita epäonnistuneita imetyksiä, niin ehkä niistä tulee sellainen olo että "Ei se kuitenkaan onnistu!" Mutta saa nyt nähdä. :)

Mutta ei tässä sen ihmeempiä. Nyt toivotaan ja jännätään, että olisiko jo kohta minun vuoro synnyttää?!?!?!

Siffis ja Pimpula 39+6
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille ja odottaville tsemppiä loppumetreille! :heart:

Tänään 40+0 POKS!!

Su-ma yönä ja eilen oli aika koviakin supisteluita, mutta eilen illalla loppuivat ihan yhtäkkiä! Ja yön sain nukuttua äärettömän hyvin, aamusta ihan normaali olo. Äsken vähä kipuili, mutta plääh.
Haikara on tainnut eksyä kartalta taikka unohtanut toimituspäivän :DD
 

Yhteistyössä