Huhtikuun helmet 2011 ** joulukuussa **

Tänään oli lääkärineuvola.

Painoa tullut lähdöstä +9kg, nyt +930g/vko :ashamed: Samalla kaavalla tuntuu menevän kun likkaa odottaessa, sillon painoa tuli kaiken kaikkiaan 18kg, mitkä tosin lähtivät kahdessa kuukaudessa pois. turvotusta +/-, verenpaineet 127/79, pissa puhdas, sf-mitta 23cm, liikkeet ++ ja syke 155. Hemppa oli pudonnut nyt 112, (alkuun 152) joten rautakuurille joutui hän. Lisäksi sokerirasituksen tulokset tulivat, ja olivat priimaa,reilusti alle raja-arvojen :D

-snowball ja tyyppi 25+4
 
Mä sain viime neuvolakäynnillä Kelan paperit, mut raskaustodistusta ei vielä. Vois täsä jouluna katsoa ja täytellä papereita.

Santtu: Mullakaan ei oo kummemmin mitään pesänrakennusviettiä. Tuntuu että joku muu vois ne vaatteet ja muut katsella. :D Mut sit kuitenki haluan olla ite katsomassa ne että on hyviä ja materiaali ok ja muutenki miellyttävät. Usein vähän ajatuksen tasolle jää kaikki, lastenhuonettaki oon suunnitellu jo kauan, mut en oo saanu tehtyä sielä vielä mitään muuta ku lattiaa raivasin. Turvakaukalo ostettiin, miehen siskolta saatiin vaunut ja pinnis ja mun vanhemmilta hieman vanhoja vauvanvaatteita lainaan, sen verran on kamaa kasassa jo. Aiemmin muutaman vaatteen oon ostanu. Niin mutta ostinhan mä muutaman kestovaipan täs vasta.

Mulla on kans jotain liitoskipuja välillä, alaselkä/ristiselkä/pakaratienoolla. Särkyä ja jäykkyyttä. Melkeen pistää ankkatyyliin välillä kävelemään. Pakko ottaa välillä käsillä pöydästä kii ja antaa ylävartalon roikahtaa alas, persettä sit keinutella siinä, tuntuu vähä helpottavan. :)
Maha painaa tuolta alhaalta nii, että joskus on vaikea housujakaan pukea, saati sit sukkia. Mitenhän mä loppuraskaudesta ne saan jalkaan? :eek:

Täs parin viikon aikana mulle on kasvanu vauvamaha! :D Semmone ettei voi enää erehtyä. Samaa tahtia on sit painoaki tullu, 1,5-2kg ehkä. Silti aika hyvin ettei sen enempää oo tullu painoa tähän mennessä! :) Varsinki ku omastaki takaa on liikakiloja. Oon kyllä myös mässänny ihan liikaa suklaata ym herkkua, et ei se ihme oo kun paino noussu.

Orion & rakas typy 22+5 (torstaina)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea InnoM, hienoa!

Minäkin voisin tänne kirjoitella kuulumisia, tulee jokseenkin helpommin kirjoitettua tuonne fb:n puolelle.

Kelan paperit sain myöskin pari viikkoa sitten ja tällä viikolla laitoin ne menemään eteenpäin, saa nähdä koska äitiyspakkaus tulee postissa kotiin. Piti myöskin ostaa uusia paitoja, sillä omat paidat alkavat revetä päältä, vauvamasu kasvaa kovaa tahtia!

Liitoskipuja on tullut esille, alaselkä/lantion seutu iltaisin tulessa, jos olen ollut illan töissä ( istuma-seisomatyö), aamuisin on lantion seutu jäykkänä ja ankkatyyli on tullut kyllä tutuksi.
Pahoinvointi on tehnyt comebackin. Pysyy kurissa jos syön vähän kerrallaan ja useasti päivässä.
Muuten ei ole mitään sen ihmeelllisimpiä. Niinja harjoitussupistuksia on tullut muutama. Kivuttomia.

Pikkuinen kasvaa kovaa tahtia ja tuntuu olevan kaikessa mukana. Töissä ollessani pikkuinen tekee kanssani täysillä töitä, potkiskelee ja muljailee. Aamuisin ja iltaisin ( nukkumaan menoaikana) on kovimmat jumppasessiot masussa. Eikä ole hajuakaan missä asennossa vauva on, potkuja tuntuu välillä ylhäällä, välillä alhaalla ja välillä jopa sivussa.

Pitäisi jonkinlainen tavaroiden ym hankintalista rakentaa ennenkuin alan ostelemaan vauvalle tarvikkeita. Vaunut, kaukalo ja pinnasänky on hankittuna.

Painoa itselleni on tullut noin 5 kiloa ( aamulla punnitsin, kilo tullut lisää viime neuvolasta 7.12).

Semmosia pieniä kuulumisia tällä kertaa. Töihin pitäisi tästä pian lähteä, ennen sitä hakea ukko-kullalle joululahja. Joulua odotellessa!

-24 astetta näytti mittari, HUI!! :D

Niinja yks ilta mietin ja aloin vähän jo jännäämäänkin, että ketä meistä synnyttää ensin ja miten kaikilla sujuu :)

24+2 <3
 
Pakkasen puremaan huomenta!
Ukko nukkuu ja puita pitäs hakea mutta kun ei saa tehdä mitään, pahus.

Olo oli eilen aika kurja, oli joku mahankasvatuspäivä ja repi aika kiitettävästi, lopulta luovutin ja makasin melkein koko päivän, välillä kävin vaan syömässä ja juomassa kupin teetä ja otin jopa päikkäritkin :)
Mutta nyt on hyvä syy maata, ihan lääkärin käskystä.

Anoppi mua huvittaa kun se on aina kyttäämässä jos olen ollut saikulla ja vikisee etteä et varmasti ole kipeä, ihan selvästi vaan laiskottaa niin nyt se oikeen säikähti kun sanoin että nyt ei saa mitää tehdä, pitää vaan maata että ei mee pahemmaksi.
Varmaan ekaa kertaa 10-vuoteen se otti mut todesta!!

Kävin eilen työpaikalla viemässä sairaslapun ja pomo vähän meinas että josko pääsen töihin enää lainkaan, sanoi vaan että makaa nyt eläkä tee mitään, kamalaa jos joutuu sairaalaan makamaan oman itsepäisyytensä takia ja yrittää tehdä kotihommia; niitä varten on tehty miehet että ne hädän tullen auttaa vaimoa kotihommissa :)

Tänää tulee täyteen 22 vkoa, uskomatonta!
Toivottavasti ukko pysyy silti mukana vielä monta vkoa, ei ois kyllä mikään kiire tulla maailmaan, kerkeää sitten katella kun on kunnolla kasvanut.

Mietinkin eilen että pojan paino oli tiistaina ultrassa semmoset 480g, onko se hyvä paino ton ikäselle?
Pituutta ei saatu kun oli niin polvet otsassa eikä siitä lähtenyt millään suoristumaan.
 
Huh, aamupäivä mennyt siivotessa. Nyt puuttuu enää matot lattialta ja puhtaat lakanat sängyistä, mutta jätän ne hommat illempaan. On niin hyvä pakkanen tuuletta mattoja ja petivehkeitä. Pitäis pyöräyttää bataattilaatikkoa ja silittää pöytäliinat ja työhuoneen verhot. Mutta nyt ajattelin hetken levähtää kun tuo saunanpesu otti voimille.
Tänään poksuu myös viikot, nyt olis sitten 25+0. Ihan mieletöntä kuinka vähän enää on laskettuun aikaan :O Joulun jälkeen pitäis vissiin tosissaan alkaa etsimään vaunuja. Tympee sitten ihan viimisillään kierrellä kauppoja.
 
innoM onnittelut :heart: mukavaa, että tärppäsi näinkin pian, ja toivottavasti pääsee kasvatteleen urakalla masua.
koska sulla ois nytten sitte laskettu aika?
Digillä sain tiistaina raskaana 1-2 :) LA ei mitään tietoa! En noita päiviä, viikkoja aio ennen ultraa laskea, koska viimeksi niitä tuli laskettua ihan tarpeeksi ja kuitenkin varhaisultrassa ne heitti 2 viikolla alaspäin. Joten eiköhän se vielä selviä, mutta siis elo tai syyskuussa kuitenkin :) Ihan rennosti tässä tosiaan otetaan. En stressaile asiasta, enkä oikeestaan edes mieti koko asiaa(tietysti elän raskauden mukaan). Pysyy jos pysyy! Jos ei pysy, niin sitten tutkimuksiin. Päivä kerrallaan otetaan ja nautitaan. Nyt siis kolmas raskaus, joka tärppäsi ekalla yk:lla, mutta kaksi km takana. Toivotaan, että tämä pysyy kyydissä (tosin olen toivonut sitä joka kerralla) :heart:

Ihanaa odotusta teille kaikille! Kiitos todella paljon onnitteluista ja tsempeistä! :heart:
 
Rauhallista joulua kaikille! :flower:

Tulin vaan tylsän automatkan aikana pikaisesti poksumaan! Ollaan siis ajamassa Oulusta takaisin Helsinkiin, onneksi on langaton netti keksitty ;)

Heituska ihana että sait 24 vkoa kasaan, toivottavasti saa vauva vielä monta viikkoa olla yksiössään!

innoM paljon tarrasukkia vauvalle! Toivotaan että kaikki menee hyvin tällä kertaa!

Pikkis ja Salamatkustaja 26+0 *POOOKS* :heart:
 
Hyvää ja rauhallista Joulua kaikille:heart:!

Nyt pitkästä aikaa ehtii kirjoittaa, kovasti on ollut joulukiireitä. Nyt olen meidän pienimmän pojan kanssa kaksin kotona. Loput perheestä lähti sukuloimaan, pojalle nousi eilen kova kuume, niin jäimme hänen kanssaan kotiin potemaan:snotty:...

innoM, oikein paljon onnea hyvistä uutisista:flower::heart:!

Ihana lueskella tyttölupauksista monen pojan jälkeen. Tulee muistot edellisestä raskaudestani, ja varsinkin synnytyksestä kun tyttö laskettiin rinnalleni neljän pojan jälkeen:heart:! Kaikki lapsethan ovat yhtä rakkaita ja tärkeitä, mutta kyllä täytyy tunnustaa, että tunne on aika uskomaton, varsinkin äidille kun monen poikalapsen jälkeen saa tyttären...
Vieläkin puen tyttöä röyhelöihin ja vältän tummia värejä. Ja kerran kun olimme neuvolassa, neuvolan täti kysyi, että ollaanko juhlista tulossa, kun tytöllä oli röyhelöhame päällä ja helmet kaulassa. Yritin selitellä, että käydään niin harvoin missään, että tykkään sit pukea neuvola ja muut kyläreissut tytön nätiksi:LOL:...
Ei sen puoleen olen kyl aina tykännyt meidän poikiakin pukea siisteihin ja nätteihin vaatteisiin...

Nyt olis taas poika tuloillaan, siis ainakin ultran mukaan, ja katselin pieniä poikien vaatteita, mitä on säästössä ja olin unohtanut kuinka ihania pienen pojan vaatteita, mulla onkaan:heart:!

Mulla kans alkaa kävely olla sellaista ankkamaista, selkä ja lonkkakipujen takia. Ja yöllä pissalle meneminen on vaikeeta, kun on niin jumissa ja kipeenä, että hyvä kun pystyssä pysyy...

Muuten kaikki hyvin ja pikkunen voi hyvin ja on tosi liikuvainen, varsinkin nyt joulun aikaan, kun suklaata kuluu rasia kaupalla(mun intohimo näin joulusin:p)! Oon kyl luvannut, että kun saan joululahja suklaani syötyä, en syö suklaata, kun ehkä sit viimestään synnytyksen jälkeen... Mies tuo kuitenkin sairaalaan:heart:!

Rinnoista vielä... Mulla on aina rinnat ollu vereslihalla ensimmäiset imetysviikot ja alku on ollu tuskaa, mutta kun rinnat tottuu ja paranee, niin on se sen arvosta:heart:! En saanut lääkitykseni takia imettää neljättä lastani ja olin siitä tosi masentunut, koska olen aina nauttinut imettämisestä. Ja pullothan on tosi hankalia... Kun sitten sain taas viidettä imettää, niin imetinkin reippaasti yli vuoden, koska sitä oli tosi haikeeta lopettaa :(...

Tosi ihanaa Joulua ja loppu vuotta teille kaikille:heart:! Nautitaan meidän pikkusista siellä masussa...

anna79 ja PikkuKuu 24+4:heart:
 
Jouluja kaikille.

Suklaata on tullu syötyä kaikkien niidenkin edestä jotka sitä ei ole syöneet :) Joulu siis etenee leppoisasti syöpötellen. Pikkumies on tänään ollut isänsä kanssa päivän mummolassa, minä en sinne voi allergioiden ja astman takia mennä, sillä heillä on tupa täynnä eläimiä. Joten olen saanut ihanan rauhallisen päivän yksin oleillen.. IHANAA :) Ja minulla tosi harvinaista.

Raskaus etenee edellisen kaltaisesti, ei siis mitään oireita vatsan kasvamisen lisäksi. Toivottavasti jatkuu saman moisesti loppuun asti. On se jännämiten toisessa raskaudessa tuntuu viikotkin kertyvän kasaan paljon nopeammin. Nyt jo kasassa 24+6(luulisin). Tulisikin vaan jo se kevät sieltä :)

Ja kiva päästä tuonne listaan mukaan. Sairaala johon suuntaan synnyttämään on muuten väärin, eli tarkoitus olisi tyksissä synnyttää.

mööpeli ja maha-asukki
 
Jouluja täältäkin.

Täällä on tää joulu mennyt aikalailla sairastaessa. Olin koko viime viikon sairaalassa, sairastamassa myyräkuumetta. Eikä mitään hajua mistä oon sen voinut saada. Voin kyllä sanoa että kipeä olin...40 astetta kuumetta melkein viikon ajan putkeen, verotti voimia aikalailla. Siihen päälle kova huoli tuli vauvasta, jonkun verran tihuutti lapsivettä ja sitä sitten tutkivat vähän väliä, nyt tilanne on onneksi rauhoittunut, eikä vuotoa enää tule.
Ens viikolla vielä käyntiä äitipolilla, synnytyskanava on lyhentynyt sentillä. Kohdunsuuta ei tutkittu ollenkaan maanantaina, koska kanava oli lyhentynyt niin paljon. Torstaina tutkitaan ja sitten päätetään myös jatkoista.
Voi olla että kortisonia pistävät varuiksi kuitenkin, jos näyttää että vauva meinaa sieltä tulla liian aikaisin. Ens viikolla pitäis alkaa työt, mutta odotan tuon äitipoli käynnin ja keskustelen siellä siitä sitten paremmin.

Nyt aamupalalle

buam ja paavo 24+6
 
flunssainen joulu tervehdys.. :) en tosin niin kipeä ole, pientä yskä-nuha-huono olla-oloa.. :( oon varmaan lapsilta tän saanu, tää flussa on niillä kiertäny melkein koko syksyn.. noh, sentään joulu tuli juhlittua; ja lapset sai kaikkkea, SIIS kaikkea sälää.. :) joulupukkia ei ehditty näkemään, kun oli käynyt hautausmaa kierroksen aikana tuomassa lahjoja anoppilaan (oli muuten miellyttävät -20, kun käytiin haudoilla).. :D nyt vaan potemista, ja uuden vuoden odotusta.. :) eilen oltiin isännän kanssa leffassa, ja tytsy reagoi leffaan potkimalla todella kovaa isukkia käteen.. :heart: ai niin ja riks-raks-poks, viikko 25 alkaa.. :heart:

 
Jouluja täältäkin! Ois viimisten jouluruokien aika tänään ku mennään miehen isoäidin luo syömään porukalla. Tekis jo mieli ananasta ja viinirypäleitä ja salaattia, noh, huomen sit saa syödä taas normaalisti :) Nyt pitää viel nauttia jouluruuista tämän päivän.

äizikkä, ai teil oli "vaan" -20C.. Me käytiin läpi neljä hautausmaata ku lämpötila oli mukavat -30C. No onneks glögi sulatti verenkierron ku päästiin kotiin, oli aika arktinen tunnelma kyllä.

Omaan masuun ei kuulu kummempia, potkut tuntuu vahvemmilta ja laajemmilta, taitaa olla kyl perätilassa ku välil potkasee niin et hanurissa tuntuu. Kiva nyt joulupyhinä kun anoppi, sisko ja äiti on saanu kädelleen potkut tunnustellessaan masua. :heart: Olo on ollu ihan hyvä, pientä liitoskipua päivittäin mutta siihen alkaa tottumaan.

Napis ja Elmo 25+4
 
Viimeksi muokattu:
buam voi kamala! Onneksi olet toipunut jo taudista. Toivottavasti vauva pysyy kyydissä vielä pitkän aikaa. Vielä ei olis aika syntyä. Mulla isosisko sairasti myyräkuumeen kaks vuotta sitten. Oli pari viikkoa korkeassa kuumeessa ja kauheessa päänsäryssä. Munuaisten tilannetta jouduttiin kans tarkkaileen. Aika pelottava tauti. Hän sai sen ilmeisesti, kun lenkkeili hakkuualueen läpi iltaisin. Semmosissa paikoissahan ne myyräpöpöt oikein pöllyää. Ootko ihan vaan uuni/takkapuita käsitelly?
äizikkä Meillä kans tuntuu iskevän aina uus flunssa kun edellinen alkaa pareanemaan. Taas ollaan tytön kans alettu aivastelemaan ja yskimään, olihan tuossa muutama päivä tervettä aikaa välissä...
Meillä ollaan pidetty pakkasta ihan kotosalla. Pelattu, katsottu telkkaria ja iloittu joululahjoista. Ja syödä mussutettu suklaata. Sitäpä ei sitten joulun jälkeen tarviikaan tankata ettei turhaan kilot kerry. Jouluruokaa kyllä riittää vielä joten me aikuiset sitä syödään edelleen pyhien jälkeen. Mutta ei haittaa. Ei siihen heti kyllästy kun ei olla ennen joulua laatikoilla herkuteltu. Meilläkin oli lahjat ilmestynyt saunakäynnin aikana ja niitä tuli oikein kohtuullisesti niin kuin oli tavoitekin.
Masussa myllätään tasaiseen tahtiin. isä sai vihdoin napattua kädellä yhden potkun, mutta edelleen pieni lopettaa touhuamisen kun vatsalla on jonkun muun kuin minun käsi. Aika jännä.
Mutta nyt valitsemaan uuden auton väriä :D
 
viikot poksuu 25+0:heart:
me saatiin ostettua kaukalo vauvalle sain juuri sen minkä halusinkin :D ja edullisesti vieläpä!!
joulu meni kivasti, joulupukki kävi anopin luona ja kotona illalla tonttu kävi saunomisen aikana. meilläkin muksut sai kohtuullisesti niinnkun toivottiinkin, inhoon sitä sälää ja muuta tyhjänpäivästä kamaa mitä tuppaa tulemaan jos ei toppuuttele mummoja...
omaa napaa- supistelee päivittäin ja paljon, nyt laadultaan kuitenkin ei niin pahoja kun muutama viikko sitten. saa nähä onko tehny kohdunsuulle mitään kun 5.12 on lääkäri. meillä kans asustellaan perätilassa potkut tuntuu alamahalla ja lonkilla. mut tavallaan samapa tuo miten päin on ku sektio tiedossa kuitenkin. pääsee kylkiluut helpommalla jos ei vauva käänny;)
se ois alettava kuusta riisumaan, karisee niin helkkaristi et alkaa ärsyttää nuo neulaset sukan pohjissa...
mut mukavaa vuoden vaihdetta mammat!
mar-i 25+0
 
Mä olen niin kypsä ja kauhulla odotan loppu-aikaa :(

Pakko oli päästä koirien kanssa vähän ulos, kuka muukaan niitä vie jos en minä.
En päässy ees kilsaa kun piti jo kääntyä takas.
Ei supistellu mutta mahaa vihloo ikävästi,vieläkin vaikka olen tässä jo hetken istunut.

Ajattelen ihanaa kevättä ja jos en pääse liikkumaan, mä kuolen ja masennun.

ja yhtään ei helpota tieto että saan mukulan syliini keväällä ja sen kanssa pääsee sitten vaunuilemaan.

Nyt vaan ahdistaa ja vituttaa niin suunnattomasti kun mitään en voi tehdä ja tästä jos vielä vuodepotilaaksi joutuis, se olis viimenen niitti.

Miten te muut jaksatte, pääsettekö te liikkumaan normaalisti?
Onko teillä kipuja tai suppareita?

Mä luulen että jos tästä selvitään hengissä niin toista lasta meille ei tule, mun odotusaika on kyllä yhtä tuskaa.
En tykkää yhtään:'(
 
Lumituiskuista Tapaninpäivän iltaa teille huhtikuiset!

Meillä on joulua vietetty ihan kotosalla, kun miehellä työvuorot painaa päälle. Töissä olisin ollut minäkin, mutta saikulla nyt sen selän takia. Huomenna jälleen lääkäri ja katsotaan jatkoa.

Muista vaivoista kuvaan on tullut närästys. Taimi Itunen tuntuu viihtyvän erittäin ylhäällä, pää lähes rintojen alla, joten ei ihme että närästää. Painaa vissiin sopivasti sellaiseen kohtaan. Mutta en valita. Aikoinaan, kun kohtuun kuolleen vauvan hautaan laitoin, päätin, että en enää ikinä valita raskausajan vaivoja. Ne kun yleensä loppuvat vauvan syntymään, ja sillekin on se viimeinen eräpäivä. Sen kivun loppumisesta, minkä vauvan menettäminen aiheutti sydämeen, ei silloin ollut tietoa. Nyt tiedän, että ajan kanssa helpottaa, mutta loppuuko kokonaan...en tiedä.

Nyt kun on ollut aikaa, olen vähän katsellut, mitä meiltä tuolta varastosta vauvalle löytyy. Ja löytyihän sieltä vanha kehto. On tosin kärsinyt säilytyksessä, ja en tiedä viitsiikö alkaa kunnostamaan. Voi olla, että tällä kertaa ensisänky tehdään äitiyspakkauslaatikosta.

Meidän vauva on alkanut reagoimaan mun ääneen. Aamulla vähän jouduin korottamaan lapsille ääntä, niin johan tuli mahasta kommenttia potkujen muodossa. Samoin tapahtui siinä vaiheessa kun aloin nuorimmalle lukea muumikirjaa. Tuntuu uskomattomalta, että siellä mahassa olisi jo lähes kilon kokoinen mötkäle. Mulla se menettämisen pelko on niin voimakkaana koko ajan läsnä, että ei ole oikein uskaltanut asiaa ajatella. Onneksi toinen pitää nykyään huolen, että ei voi todellakaan vauva-asiaa enää painaa unholaan. Mulla taitaa paukkua päivät, synnytykseen on vajaa 100 päivää. Tullaan siis käynnistämään varmuuden vuoksi joitakin päiviä ennen la:ta.

buam Aika hurja juttu tuo myyräkuume. Appiukko sairasti sen pari vuotta sitten. Oli saanut sen purkaessaan vanhaa hirsiaittaa. Ensin sitä hoidettiin viikon verran sydärinä, mutta onneksi sitten pääsi isompaan sairaalaan saamaan kunnon hoitoa, pois peräkylän terveyskeskuksesta.

Scala ja Taimi Itunen rv 25+3
 
Viimeksi muokattu:
buam Paranemisia!Hurja tauti :/

Scala Meille tulee vauvalle kehto.Joudun hiomaan ja maalaamaan sen.Kuopuksella oli kans kehto ja nyt ilmoitin jo alkuraskaudessa et haluan kehdon vauvalle.Tuntuu vaan että ne on kivenalla tai sit mä oon vaan kranttu :D

Tikkipää Mulla liikkuminen on hidastunut.Kaikki fyysinen ponnistus saa haukkomaan henkeä.Iskias vihoittelee välillä ja kävely on kuin ankalla.Tänään on tuntunut liitoskipuja.Levähtelen tarpeen tullen ja yritän etten rasita itteeni liikaa.Jaksamisia!

Joulu meni perheen kesken.Joululahjat pukki oli tuonut kuusen alle yön aikana.Syötiin ensin jouluruoka,sit avattiin lahjat,pelattiin ja saunottiin.Lapset oli tyytyväisiä lahjoihin.Isommat sai muutamia kalliimpia lahjoja ja nuorin (5v) sai sitten monta pienempää.
Söin aattona itteni ihan ähkyyn ja nyt olen napostellut suklaata.Sen kyllä huomaa :ashamed:

Aamulla kävin puntarilla ja se näytti 72.5kg.Elikkä nyt on raskauden aikana tullut 8.5kg painoa.10kg alkaa jo häämöttää.Olen kyllä syönyt roskaruokaa niin paljon ettei ihme jos paino nousee :ashamed:

Odottelen täällä jo kovasti koska äitini tulee tiistaina lapista meille.Äiti osti pelkän menolipun meille.Paluusta ei oo tietoa ja äiti tos puhelikin et on pidemmän aikaa meillä.Mummo tuo vauvalle villapuvun jonka mun täti on kutonut.Jos huhtikuussa on kylmä ni saa vauva lämpimää päälle.Kirpparilta löysin vauvalle keväthaalarin.En ees meinaa toppapukua ostaa.

Äitiyspakkaus oli myönnetty.2 vk:n päästä sen pitäis sit tulla.Äitiysraha päätös oli kans tehty.Käsitin virkailijan puheesta ettei äitiysrahoja ym tänä vuonna ees lasketa.Näköjään ne oli sen laskenut ku mulla menee vuoden 2009 verotuksen mukaan.

Valkyria ja Masukki 25+5
 
Huomenna odottaa täällä arki... Klo.06.30 pitäis olla lapsia hoitoon vastaanottamassa.. *haukotus* Oon toisaalta jaksanut melkoisen hyvin.. Ei supista, ei kolota/kivistä tms... Ainut mikä "vaivaa" on tämä älytön väsymys......... Joululoma on mennyt melkeinpä vaakatasossa.. Vaikka nukkuis kymmeneen, niin jo kahdeltatoista kutsuu päikkärit ja jos vain ehtii niin vielä toisetkin nokoset... Illalla ajois nukkumaan.....|O Pitäis vissiin mitatuttaa hb... Se onnistuneekin varmaan keskiviikkona kun meen sokerirasitukseen ja maksakokeisiin....

Niin ja huomenna pläjähätää mittariin rv26!!!!! :eek:
 
Heips ystävät! =)

Tämä mamma joutui jäämään tänään sairaslomalle.Joulunpyhinä oli vaivana öisin karmean kivuliaat lihaskrampit (ns.suonenvetoa) pohkeessa,ihan itketti.Nyt tänään sitte ottivat terkkarilla verikokeita ja veritukos arvo oli koholla,eli eikun sairaalaan.Onneksi,niitten kaikkien tuntien odotuksen ja tutkimusten jälkeen selvisi että tukosta ei jalassa ollut,mutta lihasrepeämä rajusta kramppauksesta.Eli nyt levätään ja paranellaan.

Vauvelilla on onneksi kaikki kunnossa.:heart:potkii ja nyrkkeilee kovasti,mutta onneksi ei enää kauheasti pyöri ,vaan viihtyy pää alaspäin.

Masu kasvaa kovaa vauhtia ja tuntuu että ostamani äitiyshousutkin käyvät jo ahtaaksi:ashamed:Kohta varmaan pitää ilman housuja olla!:LOL:

Hyvää vointia Siskot ja kaikki masu-asukit!!! :heart:

Maikki ja pikku-myy 22+2
 
Maikki-76 hui, varmasti säikäytti. Onneksi ei kuitenkaan ollut tukosta. Täällä alkaa monella jo olemaan kaikenlaista pikkusta ja vähän isompaakin raskausajan vaivaa. Huomaa, että viikot lisääntyy ja la lähenee vinhaa vauhtia. Ite olen vieläkin säästynyt. Edes supistuksia ei tule. Silloin vajaalla 20 rv:lla tuli, mutta ei enää pitkään aikaan. Olo on siis mitä mainioin, ihanaa.
Eilen käväsin alemyynneissä. Eskarilaisen vaatteitten lisäksi mukaan tarttui pari kietaisubodya ja ihana "uni"haalari (joka siis tulee ihan päiväkäyttöön). Kävin sitä jo syksyllä pariin otteeseen ihailemassa, mutta onneksi en ostanut kun nyt sain huomattavasti halvemmalla. Mua kyllä ärsyttää tuolla kaupoissa se, että kaikki vaatteet on niin selkeesti joko tytölle tai pojalle. Kun kuitenkin mielellään ostan iloisen värisiä vaatteita jotka sopii molemmille. Niitä sukupuolisidonnaisia värejä kuitenkin aikaa myöten kertyy.
Tällä viikolla ois tarkoitus lähtee vaunukaupoillekin. Olen kyllä ehkä jo päätökseni tehnyt mutta pitäähän niitä käydä testaamassa =)
 
flunssa jatkuu, mutta itse olen jo melkein terve.. :) isäntä tosin aikasen säälittävän flunssanen edelleen.. :( supistuksia alkanu tulemaan muutamia, per päivä; mutta en jaksa oikein huolestua, viime raskaudessakin näin kävi ja kauhee jännitys stressi; ja kuitenkin kaveri viihty sisätiloissa 37+3 viikolle.. :) elikkä vaan ihan rauhallisesti otan.. :)

ikävä oire ilmaantu aamulla: suonenveto oli pohkeeseen iskemässä, noita en ois halunnu tulevan odotukseen!!! : /
ai pentele, mä oon unohtanu varata sokerirasitus ajan.. täytyypä tänään yrittää varata.. niin ja sitten mä oon varmaan ainut ketä EI ole kelan papruille tehny mitään; oon hivenen saamaton.. :( mut toisaalta eihän niillä kelan papruilla vielä kiire ole.. :)
vaunukaupoille menosta mä oon perjaatteessa päätäny mitkä tuplat haluan, mut väristä pitäs isännän kanssa jutella.. ja tarkotus olis tilailla sellaset vasta ekoista äippärahoista, kun on vielä sekin että johonkin pitäs sitten vaunut säilytelläkkin; ja johonkin taikoa ylimääräset yhdistelmät.. paljon mietittävää, mut onneks tässä nyt on vielä aikaa huhtikuuhun.. :)

 

Yhteistyössä