Huhtikuun helmet 2011 ** joulukuussa **

Mulla ei oikee toimi ottaa ukolta kalsareita ku se on tuommone laiheliini. :D

Tunsin täs iltasella ihan selvästi kädelle pari liikettä. Oisko vauva kääntyny ympäri tai jotai, ku oli nii isot ja tavallaan pehmeät liikkeet, reilusti tuntuvat kuitenki. Pari pienempää liikettäki taisin tuntea, tavallisia napakoita potkuja. Tietysti heti ku ukko laitto kätensä mahalle ni vaavi ei hievahdakaan. :D

Ultrassa vaavi heilu nyrkit pystyssä ja haukotteli. :heart:

Orion & typy 20+4
 
heippa vaan!
Kirjoittelu on jääny ku oltiin perheen kans käyttämässä ilmainen hotelliyö kylpylässä ja mulla on ollu tiistaista asti inha korvatulehdus!!!! Onneks pääsee tänään lääkäriin, mä olen niin kuollu. Nukkunu varmaan 4 tuntia kahtena päivänä yhteensä...ja sit neuvolaan kans tänään.
Tänään poksahdus rv 22!
 
rv 23 POKS :D
Neuvolaan meno kohta puoliin. Hirvittää vähän mitä lukemia puntarista tulee, kun tässä on viikko mennyt mussuttaessa herkkuja. Ollut muutamat synttärit juhlittavana. Meillä terkka aika herkästi kommentoi painonnoususta... Niin ja ne kelan paprut saa nyt.
Kotilohikäärme toivotaan tosiaan isän käden voima säilyy syntymän jälkeenkin.Aikaisemmin ei harmi kyllä ole säilynyt :D
Mutta nyt viemään pimu eskariin.
 
Milas Täällä on kans tänään neuvolaan meno ja kelan paprut saan :) Kävin puntarilla tossa aamulla ja 1.5kg ois viime neuvolasta (kk:ssa) noussut paino :whistle: Kokonaisuudessaan nyt ois noussut 7kg :ashamed: Neuvolantäti ei tähän mennessä oo mitenkään kommentoinut painoa.Viime päivinä olen ahminut joulutorttuja ja pipareita....uuupppsss

Kirjoittelen lisää neuvolan jälkeen
 
Olipa tullu tekstiä kun en oo moneen päivään päässy käymään.

Kalsareista sellasta että mä käytän pikkareina ihan hipstersejä niinku yleensäkki ja pitkiksiä en juuri käytä muutoinku jos on tosi kylmä ja erehdyn ulos :D Ostin vähän aikaa sit semmoset hipster malliset leggingsit ja ne tuntu ainaki hyviltä. Miehen kalsareita en vois käyttää paristaki syystä: 1. sil ei oo pitkiäkalsareita ja 2.sen koko on xxl ja mun m :LOL: Se vasta kurjalta tuntuis ku ois vyö niitä pitämässä.... Tänään menen lääkäriin tästä selästä ja muusta kun sitä nlalääkäriä ei kiinnostanu ollenkaan. Ja maanantaina ois rakenneultra. Ajattelin et teen poikkeuksen ja kysyn näkyykö kumpi se on.Mies ei pääse mukaan niin voin sit antaa sille jotain vihjaavaa joululahjaks.

Illalla oli hyvä ku mies sano et ostetaan sit jotain pientä toisillemme joululahjaks (niinku meil on tapana ollu) tai pientä siin mieles et halpaa... No mä vaan et joo tehdään niin ja just olin päivällä paketoinu ostamani blu-ray soittimen :D mut se oli aika halpa.

Pitää mennä kattoo onko toi eskarilainen hengissä ku se vaan nukkuu...tais olla raskas Tukholman matka. Jep se liikkuu ja hengittää :)
Höh,painoin vahingossa lähetä-nappia vaikka tää romaani vielä jatkuu :D

Mun kaveri sai 7pvä pienen pojan :heart: kaks tyttöä oli ennestään.Pitää mennä ens viikolla sit katsomaan.

Sain äitiltä pieniä vaatteita niin nyt on lapsella sit muutama body ja 3 housut...niillähän pärjää :LOL: Ehkä täs ehtii hankkia lisää vielä. Ostin Ruotsista Bukowskin pupun.Semmosen riepumallisen.Ostin sinisen ku en viittiny vaal.punaista jos onki poika...vaikka ei sillä niin väliä ois ollu,se vaan oli niin tyttömäinen ku oli kukkaseppelettä ja muuta... :flower:

NeliApina ja projekti 19+6 huomenna puol väli :O
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdykset täältäkin!

Ei oo tosiaan jaksanu kirjotella mitään, en oo käyny lukemassakaan ku nyt vasta. Meillä kuopus tekee hampaita ja siihen päälle ku on niin kovat menohalut ollu, ni yöunet on mitä on.
Mulla alkaa muutenkin jo maha haitata tätä nostelua ja kantelua. Muutamia napakoita suppareitakin on tullut, mutta onneksi ovat siihen jääneet. Tammikuussa onkin sitten lääkärineuvola, ni siellä saavat kattoa et mitä on tapahtunu, vai onko mitään.
Maitoa täälläkin jo tulee, pitää olla liivinsuojukset 24/7 päällä. Ja eipä noita tytön uniakaan kauaa vissiin kestäny ku inisee tuolla sängyssä taas. Jospa se kuitenkin nyt nukahtais sinne uudelleen...

Elikkä, neuvolassa kävin 21+3 viikolla, sain jo kelan laput mukaani, maanantaina on tullut täyteen tarvittavat ja nyt pitäis jaksaa siellä kelalla käydä niiden kanssa. Mutta kiirettähän tässä ei periaatteessa ole, ku en pakkausta ota. (ennen ollu hirvee kiire niiden viemisessä ku halunnu heti hypistelemään vaatteita)
Eli tässäpä käynti neuvolassa, suluissa 19+0 viikon käynti
Paino 72 (72), yhteensä tullut koko raskauden aikana painoa 200 g.
Rr 128/78 (125/80)
SF mitta 21 (19), yläkäyrillä mennään.
syke 153 (157)
liikkeet ++ (+)
pissa molemmilla kerroilla puhdas.

Eli sillä suunnalla kaikki on ok.
Täällä on paljon joulua odottavia ihmisiä, mutta tää taitaa tänä vuonna skipata koko jutun...Yhden ainoatakaan jouluvaloa ei ole päällä, ei mitään. Ei minkäänlaista fiilistä ole sille suunnalle..Tosin varmasti johtuu nyt kaikesta tästä mitä täällä on tapahtunu. Tuntuu että kaikki kaatuu niskaan just jouluna. Ensin hajos imuri, sitten pyykkikone, ja ilman näitä ei lapsi/koiraperheessä tulla toimeen, joten suuuuuurin osa rahoista meni sit noihin, ni ressaa vaan koko joulu ku pitäis lapsillekkin jotain hankkia.
Vielä tämän komeuden kruunasi se, että vaarini nukkui pois lauantaina. Hautajaiset on juuri viikkoa ennen aattoa.
Kyllähän me laitetaan jouluvalot, ihan jo lastenkin vuoksi, mutta jostain täytyisi sitä tunnelmaa saada...
Kait tää tästä...

Nyt meen viemään koirat kartanolle ku söivät ruokansa, sit jos alkais touhuileen ja valmistautuun pojan joulujuhliin illalla.

buam ja paavo 22+3
 
buam jaksamista :hug: millä se aina tuntuukin menevän niin, että kun jotain vastoinkäymisiä tulee niin sitten niitä tulee kanssa ihan urakalla... mutta onneksi ne asiat aina johonkin suuntaan järjestyvät viimeistään ajan kanssa. Ja kyllä se joulu sieltä tulee vaikka siihen ei jaksaisi niin kauheasti panostaa. :hug:

Meilläkin kuopus joutui sitten uudelle sairaalareissulle lauantaina, mutta nyt viimein näyttää olevan paranemaan päin. Korvatulehdus hänellä vielä on päällä, samoin esikoisella, että lääkitään nyt tässä sitten kahta kolmesta.

Itsellä oli tänään neuvola ja eipä siellä mitään ihmeellistä ollut. Kelan paperit sain mukaan ja sitten sen synnyttäjän esitietolomakkeen, mistä aiemmin olikin jo puhetta. Kaikki oli muutenkin kunnossa. =) Suluissa viime kerran (15+2) lukemat
paino +3kg (+0,7) yhteensä rasakuden alusta 4kg
RR 106/71 (120/70)
Hb 141 (137)
sf-mitta 21
liikkeet +
syke +
pissa oli puhdas
Tosta sf-mitasta vaan sano, että menee vähän yläkanttiin, koska kohtu on aika ylhäällä ja se heti lisää sitä mittaa parilla sentillä.

Ens tiistaina sitten 4D-ultra. Saa sitten nähdä, että liitynkö minä poika- vai tyttövauvojen odottajiin. :) Missä muuten te muut jotka ootte käynyt tai ootte menos 4D-ultraan, niin ootte käyneet? Me ollaan menossa Femedaan. Siellä ollaan käyty ennenkin ja sen takia nytkin sit sinne mennään.

Adrianna ja kirppu 22+5 :heart:
 
Pikainen kysymys tähän väliin. Onko teillä kellään "alapää" hellänä? Kysymys on aika karski, mutta kiinnostais tietää...:LOL: Itellä on nyt pari päivää ollu niin hellänä et kun nousee istumasta ja lähtee kävelemään niin tuntuu kävely aika vaikealta.
 
Tulin vaan pikasesti kertomaan, että meillä oli tänään rakenneultra ja minun tyttöolo sai vahvistuksen.. Neuvola täti kysy, että niin tekö haluatte tietää että ostatteko ainot vai reinot.. No, ostakaa ainot. :)
Eli mulle voi merkata tuonne tyttölupaus. <3

Pippuri ja Tiukutyttö 20+6
 
Piiiiitkästä aikaa täällä!

Enempi tuolla FB:n puolella tullut käytyä. Mutta siis masu kasvaa ja kaikki on ok. Liikkeet voimistuu joka päivä ja nyt näkyy jo masun päältäkin, jos oikein hyvin monottaa :)

Sokerirasituksessa olin viikko sitten ja sieltä sain puhtaat paperit- Hämmästyttävää sinänsä, että molemmissa aiemmissa raskauksissa oon ollut "raskausdiabeetikko". Lainausmerkeissä siksi, että kotiseurannassa en onnistunut koskaan saamaan liian korkeita arvoja, vaikka oisin syönyt mitä. Nyt meninkin rasitukseen lyhyemmällä paastolla, ehkä noin 7-8h paastolla ja nyt oli arvot normaalit. Eli tuo 12h ravinnotta on vaan mun elimistölle liikaa ja maksa ehtii vapauttaa varastosokeria verenkiertoon ja siksi sitte nousee nuo sokerit.

Joulua täällä hulluna odotan :) Kaikki onkin kuusta lukuunottamatta valmiina, lahjat ostettuna ja paketoituna jne.

Uusi perheenjäsenkin tuli talouteen,kun pelastin meille tuolta lumesta ja pakkasesta toooodella laihan ja surkean kissan, joka on meidän välikatolla majaillut viimeiset 2-3 viikkoa. Luuta ja karvaa koko katti. Nyt on saanut ruokaa ja lämmintä ja on kyllä todella kiitollinen. Toivottavasti tuo raasu meille sopeutuu...kahden muun kissan ja koiran kaveriksi.

J-t ja Murunen....ööö... ei hajuakaan viikoista ;)
 
Eilisiä neuvolakuulumisia :)

Laitan sulkuihin edellisen kerran (19) kuulumiset

Paino +1.5kg (230g vk:ssa) Koko raskauden aikana paino noussut 6.5kg
RR 118/77 (119/83)
Hb 140 (130)
Sf-mitta 19 (keskikäyrällä keikkuu)


Kelan laput sain ja tänään menen palauttamaan ne.Jos sais sitten ennen vuoden vaihdetta pakkauksen =)
Sokerirasitukseen joudun.Tosin miehen pyynnöstä koska hän on huolissaan siitä ku juon niin paljon.
Terveydenhoitaja kertoi ettei minulla olekkaan ollut sellaista pissatulehdusta mihin oisin lääkekuuria tarvinnut :mad: Ihan turhaan söin lääkekuuri,kettuvie!Muutenkin koko ensiavussa käynti ton asian tiimoilta oli ihan fiasko.
Neuvolatäti antoi mulle seurakunnan kerhon syys aikataulun että näkisin muitakin ihmisiä ku perheeni.Eipä sitäkään kerhoa oo enään jäljellä ku yks kerta.Ehkäpä sit vuoden alusta menen sinne.
Tuntuu kyl tosi "pöljältä" mennä sinne ilman lasta.Käyköhän siellä raskaana olevia äitejä jolla ei oo isompaa lasta mukana?
Eilen otettiin miehen kans yhteen.Pahoitin mieleni tosi pahasti :'( Itkin monta kertaa eilen.Viime yön olen valvonut ja miettinyt.Mä oon tosi herkkä kaikelle tollaselle eripuralle.Siinä menee sit yöunet ja ei enään huvita syödä :( Ahistaa hirveesti mut pakko jaksaa isompien lasten takia toimia

Valkyria & Masukki 23+3
 
perjantai aamun kevennys..
no alkaahan meidän isukillekkin vauva mieleen menemään; se oli viime yönä nähny unta että tyttö oli syntyny ja oli todella iso melkein kuus kilonen ja näytti ihan yks vuotiaalta.. siit tytön nimeks tuli iira mondeo.... sano vaan että kauhee painajainen.. :LOL::LOL: ja mä taas meinasin kuolla nauruun; voi toista.. :)

vaavin liikkeet
siis en kuvittele vaan että tytsy potkii kovaa; eilen illalla sängyssä halailin miehen selkää, se vaan yh'äkkiä tokas tyttö potkii mua selkään.. :D kysyin vaan; ai säkin tunnet sen?!! :heart:

äizikkä ja "iira mondeo" 21+5
 
Täällä on nyt taas kotiuduttu Suomeen ja vaihteeksi neiti tuli kipeäksi! No nyt meillä on taas loma kuumeisen nuhanenän kanssa neljän seinän sisällä. Toivotaan että ensi vkolla olis jo nuha selätetty eikä tarvis lähteä taas lastenlinnaan istumaan ja saatais nauttia Helsingistä ja vklna Oulusta :)

Täällä väsymys on tullut vähän takaisin. Nyt on ihan kuollu olo kun neiti nukkui kipeänä meidän välissä ja potki mammaa koko yön. Mies sitten otti neidin puol kasi ja antoi mun nukkua kaks tuntia yksin, ihana toinen. Niin ja suonikohjut senkun pahenee, ei ole kipeitä, mutta niitä on kirjaimellisesti koko vasenjalka täynnä! Neukkatätikin oli ihan että hui. Ja siis joku kyseli onko alapää kipeä niin mulla on ainakin ihan "turta" kun sinnekin toi veri pakkautunut. Pahoittelen ällö kirjoitukset!

Ainiin ja NeliApina mä en usko bonganneeni sua laivalta! Yritin tutkailla punatukkaisia tyttöjä ja vauvamasuja, mutta ei.

Pikkis ja Salamatkustaja 23+6
 
pakkaspäiviä mammoille :)
tänne tuntuu noita tyttölupauksia tipahtelevan kokoajan, jää miesväki tyystin jalkoihin.
pippurille onnittelut tulevista ainojen ostosta :D

kalsareista on ollu puhetta myöskin. itse tilasin h&m:ltä mamma legginssit, niitä tulee näin kotosalla käytettyä pelkästään. ja ulos lähtiessä siihen vaan toiset housut päälle, toppahousuja en oo omistanu moneen,moneen vuoteen. eikä varmaan löydykkään sopivia ku perse on ku seittämän leivän uuni :D pikkareina menee ihan "tavikset", masun alle jäävät. miehen kalsareihin ei passaa koskea, ku eivät mahdu jalkaan :LOL:

omaa punktiopitoista masua jälleen: eilen olin taasen näyttäytymässä naistenklinikalla. pojan painoarvio oli 476g, hyvin onneksi kasvaa anemiasta huolimatta, tuollaista n. 100g viikkoa kohti. punktio ei mennyt nyt ihan kohilleen, napanuora saatiin kerran kunnolla neulan jatkeeksi, ja siitä näyte. pojan hb pikatestillä 40 ja labrassa vahvistettuna 32. punasolujen siirto kuitenkin epäonnistui, kun napanuorassa ei ultran mukaan näkynyt minkäänlaista virtausta, joten siirretty määrä meni lapsiveteen, ja siirto lopetettiin heti. lääkärit kuitenkin sinnikkäästi jatkoivat pistelyä. 5 uuden neulan jälkeen mahassa oli n. 15 reikää ja punasolupuuro (20ml) lopulta siirretty vauvan vatsaonteloon, mutta ilmeisesti siinäkin jotain häikkää, koska haluttu punasolujen muodostama sirppi ei ollut täydellinen. pistelyä kesti 2tuntia, josta sitten varmuudeksi suonensisäinen antibiootti mahdollisten tulehdusten varalle. uusi aika maanantaiksi.
pojan sydän ei onneksi ollut laajentunut viime kerrasta, mutta tilannetta seuraillaan. virkeästi alkoi potkimaan junamatkalla kotiinpäin, kun curaren vaikutus oli hiipunut. illan/yön yhdestä pistoskohdasta tuli ilmeisesti kudosnestettä helmiäisinä, loppui onneksi.
vähän kyllä meinaa hajottaa tämä tilanne, vielä viikko ns. pelastusviikkoon ja tietenkin sen päälle mahdollisimman paljon viikkoja vielä.
kotona ei oikeen tahdo saada mitään aikaiseksi, ja pinna meinaa olla kireällä. pitäisi vaan yrittää nauttia kotona olemisesta ja joulun laittamisesta, että edes lapsilla olisi täällä jotain jouluista ihmeteltävää, kun oma joulumieli menee tuossa välien kulkemisessa.

huoh, kaippa sitä on ruvettava perunoita kuorimaan, kun eivät itsestäänkään tuonne kattilaan kuorittuina tietänsä löydä.. valitettavasti.

heituska 22+6
 
Helevetti sentään. Tänään taas oksennetaan. Naama turvoksissa, silmäluomet ja silmänaluset sekä suupielet täynnä pieniä verenpurkaumia ja vähän muuallakin. Pitkään aikaan ei oo tarvinu oksentaa, miks nyt yhtäkkiä taas ei ruoka pysy sisällä... :( Ei kyllä tähänkään asti oo vielä pystyny syömään normaalisti, aika hyvin oon vaan jo oppinu hallitsemaan sitä, eli mitä syö, kuinka paljon ja miten nopeasti, että saa minimoitua etomiskohtaukset. Ja ettei mielellään syö silloin kun nälkä on päällä. Toisinaan meinaan syödä liian nopeasti, jos on niin hyvää ruokaa. Etomista tulee siis ainoastaan syönnin aikana, ei muulloin (paitsi tänään, mut oksentamiset kesken syönnin).
Loppuukohan tää pahoinvointi oikeesti enää ollenkaan kokonaan ku ei tähä mennessä oo loppunu...

Orion & typy 20+6.
 
P-i-k-k-i-s mäki kattelin kaikkia äitejä sillä silmällä mut siel oli enimmäkseen muslimeja,jollet sit ole :D Raskaana olevia oli jonkin verran mut kaikilla isompi maha reilusti ku mulla. Tytöllä ei niin näy se punaisuus kun hiukset oli sotkusella letillä koko ajan :LOL: Ja olihan mulla ne kaks isompaa lastakin mukana...

NeliApina ja projekti 20+0 PUOLIVÄLI vihdoin
 
Heipparallaa! Ensiksi neuvolakuulumisia. Hemppa mitattiin ja se oli noussut entisestään :O Se oli nyt jo 136 eli ei tosiaankaan lisäraudan tarvetta. Mutta verenpainen oli aika matala 110/65, huimaukset siis johtunee siitä. Sydämensyke saatiin erittäin hyvin kuuluviin ja otus siellä vielä oikein jumppas koko ajan. Jytinä vaan kävi. Kohdunpohjan korkeus oli 20. painoa oli neuvolan puntarin mukaan ihan hirveesti, yli kolme kiloo noussut. Kotipuntari kyllä näytti vähemmällä vaatteella vain noin vajaan 2kg painonnousua viime kertaan. Mulla oli kyllä hirveesti vaatetta neuvolassa päällä, kaks ohuempaa paitaa, neule, kalsarit ja farku, huomattavasti enemmän kuin edellisellä kerralla kun nyt sattui niin kylmä ilma, mutta sitähän ei tietenkään huomioitu.... Yhteenäs painoa siis olis näillä mittauksilla kertynyt jo 8kg :ashamed: Seuraava neuvola onkin sitten tammikuun alussa ja lääkärikäynti samalla. vasta-ainekontrolli otetaan silloin myös.
buam :hug: jospa vastoinkäymisten jälkeen tulisi sitten monta mukavaa asiaa putkeen.
liinukka83 välillä tuntuu paine tuolla alapäässä, varsinkin jos pitkään istunut ja sit nousee ylös. ei kuitenkaan paha vielä.
heituska :hug: onneksi pienellä kaikki tilanteeseen nähden hyvin edelleen. Ja toivottavasti saa kasvaa masussa vielä pitkään.
Orion- eihän vaan oo vatsatautia? Keljua kyllä jos raskauspahonvointia jatkuu vaan. Meillä päin noro-virusta taas liikenteessä. Kunhan ei iskis. Nyt kyllä pukkaa flunssaa päälle. Kurkku on kipee ja vilunväristyksiä menee kropassa. Piparitaikinan kuitenkin jaksoin tehdä niin pääsee lapset huomenna leipomaan. Joululomaa odotellessa :xmas:
 
Kaikille teille, jotka kamppailette jonkin vaivan tai ongelman kanssa voimia ja iso halaus! En jaksa käydä erikseen poimimassa nimiä, sori, laiskuus vaivaa! :D

Tiistaina olis täälä tiedossa rakenneultra ja vähän jännittää jo... Saa nähdä miten maanantaina nukutaan! Onneksi mies on luvannut tulla mukaan, niin saa sitten puristaa sen käden taas muusiksi! :D

Tääläkin flunssanpoikasta edelleen ilmassa, ollut jo useamman viikon.. Nenä tukossa ja pientä lämpöä pitää melkein jatkuvasti! : / C-vitamiinin yliannostuskaan ei tunnu auttavan.. Syön siis melkein joka ilta 500g pakastemansikoita (välillä höystettynä vadelmilla) plus muita hedelmiä.. :D

Ja nyt joulukortti talkoisiin, että saan ne ajoissa valmiiksi! :)

- Minki ja kanssamatkustaja 20+0 pokspoks! -
 
NeliApina no mietinkin että jos joku niin se olet sinä. Teidän neidin letistä nyt varmistui! Taidan kuulua niihin joilla oli valtava maha suhun verrattuna :LOL: Meillä on sellainen äänekäs vaaleatukkainen 1-vuotias tyttö, violetti hame päällä juoksenteli käytävillä. Minä ja mies molemmat vaaleita, mies kaksi metrinen. Jos näin jälkikäteen tunnistat :)

Nyt ilta kävelyllä ja saunomaan!

Pikkis
 
Hei vaan! :)

Neuvolassa käyty, kelan papereita saisi alkaa täyttelemään. Muuten kaikki ihan normaalisti,hb vähän laskenut,oli nyt 112. Painoa ei ollut kolme viikkoa sitten olleesta ultrasta tullut muka,vaikka olikin oikeasti kun silloin ultrassa oli painava työpuku päälle :D Hassua kun minulla nyt sf-mitta pienempi kuin aikaisemmissa raskauksissa,oli vaan 19,5cm. Kun aiemmin samassa vaiheessa jo 21 ja 25cm. Terkka kyllä sanoi että muuten on ison tuntuinen kohtu,kasvaa niinkun enempi sivuille,selvä tyttömaha siis.. :LOL:

Mulla on lapsivapaa viikonloppu, lähden kaverin kanssa Antti Tuiskua katsomaan, ou jee. Voin vaan kuvitella miten ahdistavaa maha pystyssä olla baarissa.. mutta ei jaksa kotonakaan möllöttää kun kerrankin mahdollisuuksia lähteä :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Viva ja pikkunen 22+3
 
Multa ei oo sf-mittaa mitattu vielä ollenkaan. Enkä painoarviotakaan oo saanu vaavista. Kohdusta (vai lapsesta..???) lääkäri sanoi että on aika alhaalla, et pitääkö juosta vessassa usein. Ei mun kyllä tartte, yölläkään hyvin harvoin tarvii nousta vessaan.

Milas, ei tää taida mitään tautia olla. Sain päivällistä tuossa syötyä ihan ok, ja muutenki ollu parempi olo jo, päätä vaan tahtoo vähän särkeä vieläkin. En tiedä voisko tehä ku eilen illalla unohtu iltapala kokonaan syömättä, söin vaan suklaata ja salmiakkia. :ashamed: Eilen myöskin join harvinaisen vähän (olin päivällä shoppailemassa).
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä