Huhtikuun helmet 2011 ** joulukuussa **

Orion ei multakaan viimeksi mitään painoarvioita kerrottu ennenkuin kakara ylti kilon kieppeille. Ja sf:n ne mittaa jos kohtu on navan yli. Suunnilleen. Mutta molemmat mitathan on aika epätarkkoja eli suht diipadaapaa tässä vaiheessa. Sama ultraaja voi saada peräkkäin mitattuna tosi erilaisia arvioita.
 
Ihanaa lauantaita!
Vkonloppua onkin odotettu, mulla ei meinaa töissä pinna venyä pienempien kanssa niinkuin tarvis, mistä johtunee?

Ihmettelin oloani eilen, maha kipuili koko päivän, vielä jopa illalla vaikka menin sänkyyn jossa ajattelin sen rauhoittuvan, mutta ei.Yölläkin se kivisteli.
Mietin että voiko supistuksia tulla jo?
en tiedä miltä ne tuntuu mutta mahaa poltti ja oli kipeä.
Onko se ok jos suppareita tulee jo nyt (20+1)?

Paniikissa luin palstalta suppareista ja siellä oli tarinoita lyhentyneitä kohdunkauloista ja avautuneista kohdunsuista kun supparit ovat ruvenneet kiusaamaan ja on pitänyt jäädä saikulle.
Mä en haluis, en todellakaan jäädä vielä kotiin makaamaan, sain nimittäin uuden työsopimuksen äippäloman alkuun saakka ja ois mukava voida käydä töissä turvallisin mielin.

Mielestäni en tehnyt eilen töissä edes mitään raskaampaa mikä ois voinut sen aiheuttaa.

Kuin hanakasti neuvolassa rupeaavat tarkistamaan onko tuolla alhaalla kaikki ok?

Muuten ei mitään ongelmaa elossa, miehestä on tullut entistä ihanampi, jotenkin mua vaan rakastuttaa enemmän kun siitä on moinen tullut vaikka seksiä ei ole ollut sitten raskautumisen.
Ei vaadi eikä vongu sitä, suukottaa vaan ja siltittää massua :heart:

Tänään mennään hakemaan meille uudet, mutta käytetyt vaunut.
Kuvissa näyttivät oikein siisteiltä ja sitä myyjä lupasi että ovat olleet vähälä käytöllä, varsinkin koppaosa.

Mutta nyt riittää jorinat, jotain pitää saada aikaseksi ennen lähtöä.

Ihana vkonloppua kaikille :xmas:
 
Lumista päivää!

Täällä ollaan jo siinä vaiheessa, että mietitään, pystyykö töihin menemään. Kymmenen tuntia päivässä tuolla Helsingin kaduilla (kynnöspellossa) linja-auton ratissa alkaa tehdä tehtävänsä. Supistuksia tulee ihan kiitettävästi. Viime raskaudessa jouduin jäämään kotiin rv 25.

Tikkipää kyseli supistuksista. Kyllä niitä voi olla jo tässä vaiheessa, mutta missään nimessä ne ei saa olla kivuliaita. Ota yheteyttä neuvolaan, niin pääset lääkärille tai tarvittaessa sitten äitiyspolille tarkastukseen. Myös tulehdukset voivat aiheuttaa supistuksia.

Äitiysavustuksen päädyin nyt sitten ottamaan rahana. Huutiksesta ostin viime vuoden pakkauksen käyttämättömänä. Siinä on se ihana tyttömäinen sydänmakuupussi. Työnantajalle vien paperit ensi viikon lopulla. Olen säästellyt sen viemistä, koska mulla on vielä yksi lakisääteinen ammattikuljettajille tarkoitettu koulutus käymättä. Työnantaja osaa olla sen verran kettumainen, että voisi tuon koulutuksen siirtää, jolloin se jäisi äitiysloman jälkeen suoritettavaksi.

Laki kun sanoo, että koulutukset on suoritettava vuoteen 2013 mennessä. Nyt mulla on tuo viimeinen koulutuspäivä ensi viikolla, niin voi sitten rauhaisin mielin jäädä vaikka hoitovapaalle pitemmäksikin aikaa.

Onko teillä muuten tietoa, voiko sellaiseen vaakaan mennä raskaana, mikä mittaa kehon koostumusta (rasvaprosenttia jne). Mielestäni sen käytössä oli jotain rajoituksia esim. sydänsairailla, mutta onko siitä jotain haittaa raskaana ollessa? Töissä on sellainen terveyspäivä, jossa tuollainen on käytössä, niin mietin vaan, että onko ok?

Ei nyt tällä kertaa enempää. Lähdenpä päikkäreille ja sitten yöksi töihin.

Scala ja Taimi Itunen rv 23+2
 
Scala neuvoppa mua tuossa kelan paperiasiassa. Siis vienkö palkkatoimistoon sen lääkärintodistuksen ja kelan hakemuksen (mulle siis maksetaan 3kk palkka kun jään äippälomalle) ? Ja toimittaako palkanlaskija sitten ne kelalle kun on täyttäneet oman osansa siitä palkka-asiasta vai miten tää homma oikein toimii? Aikaisemmilta oon ollut opiskelija niin paperit olen toimittanut suoraan kelalle.
 
Viimeksi muokattu:
Milas

Ensinnäkin minä pyysin raskaustodistuksen kahtena kappaleena. Toisen pudotin kelan postilaatikkoon ja toisen palautan töihin (sille henkilölle joka näitä asioita hoitelee). Sen siis tarvitsee myös töihin, jos saa palkkaa äitiysloman ajalta. Hakemuksen täytän netin kautta, en siis konkreettisia papereita. Mulla on sen verran iso työnantaja, joka täyttää oman osuutensa myös sähköisesti.

Jos teillä käytetään paperiversioita, toimit juuri noin kuin kirjoitit. Minä pyysin sen todistuksen siksi kahtena, että voin hakea sitä äitiysavustusta aikaisemmin, eikä tarvitse odottaa, että ta palauttelee papereita.
 
Mä sain kans noi kelan paperit mukaan ja olin kans ensin ulalla et miten niitä täytetäänkään. Mä teen niin että täytän noita papereita minkä itse pystyn ja sit vien ne työpaikalle missä ne täytetään loppuun ja sit ne lähettää paperit kelaan. Raskaustodistus seikkailee myös mukana tossa paperinipussa..
 
Miten nuo hakemusjutut menee isän kohalla?
En kyllä tiedä maksaako miehen työpaikalta palkkaa isyysloman ajalta...


Viime yönä vaavi mylläs mahassa niin kovasti, että tosi selvästi tuntu jo kädelle. Myös miehen kädelle. :) Tais heittää voltteja.
Tänää käytii mun vanhempien luona penkoon vanhoja vauvanvaatteita. Kietasupaitoja, potkareita ja myssyjä lähinnä tuli. Ihan 80-luvun alustaki joitaki, vanhempia vaatteita ku ite oon. :D Ja jotai sellasta mitä oon ite pienenä käyttäny. Nyt sitten kaikkia ihania bodyja ostamaan ja mitähän kaikkea tarviskaan.
 
Hirvee räkätauti iski nyt sitten minulle. Ja kummipojan synttäreille pitäis suunnistaa. Siellä suunnassakin on flunssaa joten ei tarvi sen takia jättää menemättä, nyt kun vaan ite jaksais.
Lehdessä oli jutunpätkä, että Johanna Pakosen kaksoset oli kuolleet. Vaikken taiteilijasta sinänsä ole kiinnostunut niin se riipaisee, että heilläkin olisi ollut tiedossa huhtivauvat niin kuin meilläkin. Siinä mielessä voi kuvitella kuinka kamalaa heillä nyt on :(
Orion- Mun mies ei saa työpaikalta palkkaa isyysloman ajalta eli täyttää paperit ja toimittaa kelalle suoraan. Aikooko kenenkään mies pitää isäkuukautta jossain vaiheessa isyysloman lisäksi? Meillä ei pidä. Ehtii olla lasten kanssa muutenkin paljon kun minä käyn töissä. Hänellä on päävastuu lastehoidosta arkiviikkoina, kun mulla on iltoja suurin osa työpäivistä.
Pitänee rämpiä suihkuun. Saa samalla höyryhengitystä.
 
viikko taas kulunut, ja ollaan viikon lähempänä vauvan tuloa.. :heart: moni pohtii kela asioita, ja mun vuoro tulee vissiinkin kans ens tiistain neuvolan jälkeen.. :/ jännää et ollaan jo niin pitkällä että tollanen "merkkipaalukin" jo tulee kun kela asiat; kun ajattelee että vastahan me plussattiin, ja pohdittiin sydän syrjällä, onko ketään kotona? kuuluuko sydänäänet? missä ne pienet potkut on? :D

isäkuukaudesta ; kun nyt jos tällä kertaa sais isukin pitämään edes viikonkin isi-lomaa; (viime tammikuussa kun kuopus synty, ukko piti talviloma-viikon ainoastaan lomaa) hänelle kun on tärkeää että talous pysyy hyvänä, ja kun tosta isi-lomasta saa vaan osan palkasta; hän ei hirveän innokas ole sitä pitämään.. vaikkakin siis tahtoisi viettää aikaa paljon kotona, mutta hänen mielestä mies hakee palkan töistä; ja siis hän todennäkösesti on töissä isyyslomankin.. tosin olen alkanut puhumaan hänelle, että hän voisi pitää vaikka viikonkin; ei se nyt kuitenkaan meidän taloutta kaatais.. :rolleyes: mutta toisaalta huhtikuustakin, on vaan hetki kesälomaan.. :)

kuopus täytti eilen 11:kk:tta.. :heart:

 
Huomenta!

Aika harvoissa työpaikoissa maksetaan isille palkkaa isyysloman aijalta. Työnantajalle pitää ilmoittaa viim. 2 kk aikaisemmin isyyslomasta, ja meillä miehen (sama kuin mun) työnantaja vaatii myös todistuksen lasketusta ajasta. Yleensä kun tarkkaa syntymäpäivää ei voi tietää, niin ilmoitukseen laitetaan laskettuaika. Sen voi sitten aloittaa kun vauva todella syntyy.

Kelalle isyysrahahakemuksen voi laittaa sinä päivänä kun vauva syntyy, ja päivämäärät ovat tiedossa. Näppärä tehdä verkkopankkitunnuksilla kelan sivuilla.

Meillä ei isäkuukautta vietetä, mutta isyysloman on mies aina täysmääräisenä pitänyt.

Piparien leivontaan ennen töihin lähtöä, huomenna sitten helpottava vapaapäivä.

Scala ja Taimi Itunen rv 23+3
 
Milas Mun mies pitää ainakin isyyslomaa.Ei olla sen kummemmin isäkuukaudesta puhuttu.Miehen töistä oli vaan sanottu et toivovat ettei mies kovin kauaa ois pois töistä.Heillä ku on kiireisin aika keväällä,kesällä ja syksyllä.
Moottoripyörä kausi kyl alkaa huhtikuun alussa ni luulen et mies on pidempään pois töistä että voi ajella.Minä tuskin pääsen pyöräilemään ku ei oo oikein vauvalle hoitajaa ja tuskin raskin jättää häntä vieraan hoitoon.

äizikkä Meillä on sama homma miehen kans.Hänelle on tärkeää että rahaa on.Ollaan monesti riidelty asiasta koska mun mielestä asiat pitää olla tärkeysjärjestyksessä.Ei ilman rahaa pärjää mut ei siellä töissä tarvi olla 20h vrk:ssa,pahimpina aikoina 7 päivänä viikossa.Minä taas haluaisin että mies ois enempi lasten kans.Kuitenkin lapsuus on lyhyt aika.
Välillä kyl tuntuu et mies pääsee "helpommalla" olemalla töissä :ashamed: Valitettavasti,en aina muista olla kiitollinen siitä että mies on se joka tuo rahan kotiin.

Mä luin kans Johanna Pakosen kaksosten menetyksestä.Itkua tuhersin ku luin :'(
Viikolla kattelin emmerdalea jossa 6kk:nen vauva kuoli,kätkytkuolema.Itkin ja mies oli sitä mieltä et nyt loppuu tollasen katteleminen.En kyllä tiiä mitään sen hirveämpää ku oman lapsen kuolema.Oli se lapsi sitten mahassa tai jo syntynyt.

Tänään meillä alkaa talo hiljenemään.Mun lapset lähtee isälleen ja miehen yks lapsista lähtee äidilleen.Meille seuraksi jää 5v.
Huomasin ku kattelin kalenteri et joulu on kohta =) Ens vk:lla alkaa joulusiivous ja laatikoiden teko.Ajattelin ihan ite elämäni ekaa kertaa tehä laatikot.Saas nähä tuleeko niistä koiran ruokaa :whistle: Saan varmaan hermoromahduksen ens vk:lla ku pitää tehä sitä ja tätä.Tuntuu et aika loppuu kesken.Oma vikahan se on et jätän viime tippaan kaiken....

Aiotteko muuten joulupöydässä juoda punaviiniä? Mä varmaan juon ½-1 lasillisen

Hyvää sunnuntaita kaikille =)
 
Heippa pitkästä aikaa. Käyn täällä aina lueskelemassa mut enempi sit kirjottelen FB:n puolelle :)

Tikkipää, ai säkin oot hurahtanu huuto.netiin :D Oon huutanu sieltä Teutonia Spirit yhdistelmävaunut, unisex vauvanvaatepaketin ja viimisin ostos on sitteri, joka tulee varmaan ensviikolla postissa :)

Heituskalle kovasti voimia, oot ajatuksissani

Isäkuukaudesta miehelläni on oma yritys joten erillistä isäkuukautta ei kyllä pidä, koittaa sit tehdä töitä enempi etänä kotoa. Kiva että ei tarvi ihan koko aikaa olla yksin kotona vauvan kanssa.

Sokerirasitus on nyt keskiviikkona, jännittää :( Ja toisaalta ärsyttää että sellaseen pitää mennä. Oon nyt viime neuvolasta laihtunu 400g, ku oli tullu vähän liikaa ni laitoin ruokavalion ja liikunnan ihan remonttiin. Toivottavasti toi ruokaremontti vaikuttais myös sokeriarvoihin, missä kyl koskaan ei mitään erikoista ole ollu.

Napis ja Elmo 23+4
 
viikot poksuu 23+0:heart:
viikolla kävin neuvolassa, hhemppa oli laskenu 117 viimeks oli 144.
painoa +300g juu tunnustan on tullut syötyä suklaata :$
paineet oli kans ihan vähä korkeemmalla ku viimeks.
tammikuussa sit uudestaan varataan aikaa sokrutestiin ja sit on myös neuvola lääkärissä käynti.
kelan paperit on täytetty jo ja vielä pitäs sit postittaa tuo todistus kelaan raskauden kestosta.
tämä pari viikkoa kestänyt "flunssa mikäpä lie" alkaa pikkuhiljaa ketutttamaan, tänään alkoi kauan pelkäämäni kuiva yskä, se on niin rasittavaa!
jouluasiat hoitamatta vielä suurimmilta osin... onneks vielä olen saikulla ens viikon pitänee sillon yrittää saada jotain aikaseks. sit muutamaks päiväks töihin ja sit joululomalle:D

olen katellu kärrejä ja kaukaloa vauvalle mut ei ole vielä sopivia löytynyt kun tosiaan käytettynä ajattelin hommata ja ois ihan jees jos hankkintojen hinta ei nousis taivaisiin...

mut nyt ruuan laittoon!
 
Mä surffasin netissä etsimässä käytettyjä yhdistelmiä, mutta ei täällä meillä päin oikein oo. Ja haluaisin ne tosiaan lähialueelta että voi ensin käydä testaamassa kunnon. Huutonettiä selailen kans usein, mutta mitään en ole siellä huutanut tai myynyt. Jotenkin hirvittää sokkona ostaa mitään. Mies ajatteli siskoltaan kysyä vaunuja, mutta muistaakseni niitten kuosi oli sellainen etten mielellään haluis. En halua nalleja tai ruutuja...No, onneksi vielä on aikaa niitten hankintaan.
 
En minäkään Huutonetistä vaunuja ostanut, en uskalla luottaa niihin myyjiin, en tiedä miksi.

Kattelin netistä ihan hakusanalla käytettyjä yhdistelmiä ja sieltä tuli muutama uusi sivu mistä en ollut tiennyt mitään.
Suuri plussa noissa vaunuissa oli juuri se että myyjät olivat lähelä, joten päästiin niitä itse katsomaan.
Vaunut olivat aivan kuin uudet, mieskin sanoi että aivan paketista juuri otetut :)
Ainut vika mikä niissä oli olivat renkaat, ne olivat kuluneet, mutta myyjäkin sanoi että talvella niiden kanssa saa tahia, keräävät paljon lunta, mutta sitten kun mahakas päättää syntyä, täytyy toivoa ettei enää paljoa lunta olis maassa.
Seuraavaksi talveksi ajattelin sitten ostaa niihin ilmakumit, katsotaan kannattaako/miten vauva viihtyy vaunuissa.
Kova koppa oli myös se minkä halusin niissä olevan.
Väri ei nyt välttämättä pojalle käy, mutta sanoinkin että meidän lapsesta ei tehdä sukupuolisidonnaista.

Kuva onnellisesta uusienvanhojen vaunujen omistajasta ja koirasta joka on hieman epäluuloinen...



Mulle on tullut jokin syömishimo, varsinkin sinihomejustoa tekis juupelisti mieleni ja siitä ajattelinkin kysyä.
Kun puhutaan että pastoroimattomia juustoja ei saa syödä, mutta aura on pastoroitua, saako sitä sitten silti syödä vai onko koko homejuusto pannassa?

Mahakas 20+3
 
Heippa kaikille! Vieläkö mahtuu uusi mukaan? Olen elokuusta asti juttujanne lukenut mutta en vaan ole saanut aikaiseksi rekisteröityä. Täällä siis 34-vuotias esikoisen odottaja Espoosta. Rakenneultrassa on käyty ja kaikki oli kunnossa. Siellä se vauveli ensin jumppaili ja sitten haukotteli pari kertaa ja alkoi nukkumaan :D Sukupuolesta ei ole tietoa, ei sitä tajuttu edes kysellä eikä ultraaja kai olisi välttämättä kertonutkaan. Viikkoja siis koossa 22+5 ja sairaalana Jorvi ja la 12.4. Eipä tässä alkuun enempää, mukavaa sunnuntaita =)

Pampula ja tyyppi 22+5
 
Tervetuloa Pampula!!! :wave:

Täällä räpsähtää mittariin huomenna tasan 24!!!! Aika hurjaa miten tämä aika todella meneeeeee.... Viikon päästä maanantaina oli aika lääkärille, silloin tod.näköisesti saamme vahvistuksen sille että onko tämä poika vaiko ei... :) Mutta näitten pienten liikkeitten myötä on koko aika tullut entistä enempi toisarvoiseksi se asia kumpi tämä pikkarainen lopulta on... Kunhan hänellä on kaikki hyvin.. :heart:

lysti& pikkarainen 23+6
 
Tikkipää ainakin valion tekemä aura sinihomejuuston on tehty pastöroidusta maidosta, ja yleensäkin kaikki kotimaiset maitotuotteet on lähestulkoon aina pastöroitu. itse himoan myöskin tuota pikkusuolaista ihanuutta, ja olen kyllä ihan murehtimatta silloin tällöin syönyt. kotimaiseen ruoan uskon puhtaaksi, vaikka suositusten mukaan ei suositella.

Pampula tervetuloa!
 
Tervetuloa Pampula :wave:

Tikkipää Mä olen syönyt valion aura sinihomejuustoa.Eikös ne valiolla tee laaduntarkkailua koko ajan ja en usko että listeriaa sieltä tulee.

Huomenna poksuu rv 24 :heart: Enään 16 viikkoa laskettuun aikaan,huih
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra oli aamulla ja pallit löyty :heart: Muuten oli kaikki ihan normaalisti.3pvää viikkoja isompi mut silläpä ei oo merkitystä. Näinki yöllä unta et ultrassa näky ihan selvästi pippeli niin oli pakko kysyy ja nyt on palleista kuvakin todisteena.Ostin Ruotsista semmosen sinisen riepu-pupun ja eilen sain sinisen unipussin niin varmaan siitä se uni tuli. Miehellä on nyt tuo tyttö joten kiva että saa pojanki vaikka vähän tyttöä toivoi . Sit meitä on 3 ja 3...

NeliApina ja palli-petteri 20+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Pampula :wave: lisäsin sut etusivun listalle.

Isäkuukaudesta Esikosta mies piti, ja nytkin kyllä haluaisi mutta katsotaan sitten kun on enemmän ajankohtaista. En haluaisi palata vanhaan työpaikkaan takaisin, joten vähän riippunee myös mun työtilanteesta. Kelan paperit pitäisi täytellä ja toimittaa eteenpäin, en ole vaan saanut aikaiseksi :ashamed:

Aurajuustosta En ole nyt varma, mutta se olisi nimenomaan homeen takia kiellettyjen listalla, kypsennettynä saisi syödä. Täytyy kyllä tunnustaa, että olen sitä pienen nokareen ihan sellaisenaan silloin tällöin syönyt kun se on vaan NIIN hyvää :p
 
Moikka

Ilmottautuisin uutena mukaan palstalle :wave: Odottelen ensimmäistä viikolla 23+ 1 kait.. laskettu aika ainakin on 10.4. mut noi viikot on aina vähän hakusessa :) Toista siis ootellaan, ennestään on poika 2,5vuotta. Tyksissä olis tarkotus synnyttää.

Fyysisesti oon täysissä voimissa, mutta kyllä tää raskaus ottaa henkisesti aina välillä aika kovilla. Meillä takana tosi raskas kesä (menetin läheisen veljeni auto-onnettomuudessa) ja siihen päälle vielä raskaushormoonit.. ei hyvä yhdistelmä.

Päivä kerrallaan mennään eteenpäin ja jokaisesta hyvästä päivästä otetaan kaikki ilo irti =)
Ja ikää täällä olis kk päästä 24v

-pömpeli ja tyttö (ultran mukaan)
 

Yhteistyössä