Huhtikuun Helmet 2011 **MAALISKUUSSA**







Nimimerkki * ikä * synnytyssairaala * Mones lapsi * sukupuoli

24.3.
pai78 * 32 * K-HKS * kolmas

29.3.
Manna K * 26 * Kät * toinen

1.4.
NewMoon * ?? * ?? * kolmas

2.4.
Sipsuttelija * 28 * OYS * toinen
snowball * 28 * KOKS * toinen * poikalupaus
P-i-k-k-i-s * 21 * tukholma * toinen * poikaolo

4.4.
Valjakka * 19 * OYS * ensimmäinen * tyttölupaus
Almukka * ?? * ?? * ??
lysti * 35 * SEKS * viides * poikalupaus
Dolores Haze * 26 * E-KSS * toinen * tyttölupaus

5.4.
mmaarita * 17 * OYS tai LKS * esikoinen
talitintti80 * 30 * KOKS * esikoinen * tyttölupaus
Valkyria * 31 * ?? * kolmas * tyttölupaus

6.4.
NapaKissa * 28 * SatKS * esikoinen
Lime26 * 34 * ?? * kolmas
HappyFeet * 25 * TAYS * esikoinen * tyttölupaus

7.4.
OmaKääryle * 23 * NKL * esikoinen
Milas * 31 * OYS * kolmas

9.4.
Adrianna * 24 * SatKS * neljäs * tyttölupaus
kotilohikäärme * 28 * LS * toinen

10.4.
Teräskukka * 28 * TAYS *toinen
mööpeli * 24 * TYKS * toinen * tyttölupaus
Tabrie * 29 * K-HKS *toinen * poikalupaus

11.4.
Allie81 * 29 * TYKS * kolmas * tyttölupaus
Pikkukulta * 26 * TYKS * esikoinen
buam * 29 * OYS * kolmas * poikalupaus
Nuttura * 31 * K-HKS * kolmas * tyttöolo
-Kaisla- * 27 * SEKS * esikoinen

12.4.
netta23 * 23 * PKKS * kolmas
nereida * 22 * NKL * toinen * tyttölupaus
anna79 * 30 * TAYS * kuudes * poikalupaus
ViVa * 26 * EKKS * neljäs * tyttölupaus
Huhtimasu * 24 *TYKS * esikoinen * tyttöolo
Pampula2011 * 34 * JORVI * esikoinen
viiva * ?? * TYKS * toinen

13.4.
Amoraalinen * ?? * ?? * ??
Siffis * 27 * ?? * esikoinen
unea * 26 * SEKS * toinen

14.4.
maarunen * ?? * TYKS * kolmas
zella83 * 27 * K-HKS * toinen

15.4.
Vanya * 34 * KÄT * neljäs
nanna8o * 30 * KOKS * toinen * poikalupaus

16.4.
hetami * 24 * K-HKS * esikoinen * poikalupaus
ninapeppi * 30 * ?? * kolmas

17.4.
nippiäinen * 31 * PHKS * esikoinen
äitzikkä * 23 * Kät * kolmas * tyttölupaus
Janoschin tarinatuokio * 32 * SatKS * kolmas

18.4.
Santtu82 * 28 * KÄT * esikoinen * poikalupaus
Maaemo * 30 * SeKS * toinen
Pomm * 30 * KAKS * kolmas * tyttölupaus
termari * 20 * K-SKS * esikoinen

19.4.
haave09 * ?? * TAYS * esikoinen
liinukka83 * 27 * OAS * toinen * poikalupaus
merinen * ?? * JS * toinen

20.4.
Yaden * 23 * TYKS * toinen
HarmaaVarpunen * 29 * ?? * toinen
Pirke * 35 * TYKS * kolmas * tyttölupaus
Hennu81 * KÄT * ?? * toinen * tyttölupaus
Imppu85 * 25 * K-SKS * toinen
kevätäiti * 23 * OYS * toinen
Hiikka * 27 * KÄT * kolmas * tyttölupaus

21.4.
Helmi00 * 32 * NKL * esikoinen * poikalupaus
Nennin * 31 * KÄT/KOS * toinen
Sinnlos * 25 * KAKS * esikoinen

22.4.
Pippuri89 * 21 * KYS * esikoinen * tyttölupaus
Netsuli * ?? * PHKS * esikoinen

23.4.
Orion- * 23 * OAS * esikoinen * tyttölupaus
toukkala * 24 * LPKS * toinen
Chilipapu * 37 * JS * toinen * poikalupaus
sydänsydän * 28 * JS *ensimmäinen&toinen * poikalupaukset

24.4.
Minttu82 * 27 * K-SKS * kolmas

25.4.
anniska * 24 * TYKS * toinen
Lilyh * ?? * TYKS * toinen

26.4.
Päivänsäde82 * 27 * SEKS * ??
mamsen * 23 * VKS * tyttöolo
syyslaulu * 31 * KOKS * kolmas * poikalupaus

28.4.
hilma87 * 23 * PHKS * esikoinen

29.4.
NeliApina * 32 * NKL * neljäs * poikalupaus
Tikkipää * 33 * SATKS * esikoinen * poikalupaus
rocket * 27 * NKL * toinen * poikalupaus
UlriikkaEleonoora * ?? * TYKS * esikoinen
Minki * 21 * KYS * esikoinen * tyttölupaus

30.4.
Ariella * 42 * SEKS * kymmenes
_Mariah * 19 * ?? * esikoinen * poikaveikkaus
Maikki_76 * 34 * PKKS * neljäs * poikalupaus

??
Almukka83 * 27 * TYKS * esikonen
tammikuinen * 26 * ?? * viides
taikatimjami * 30+ * JS * esikoinen
Upea * ?? * ?? * esikoinen
ElliLei * ?? * ?? * kolmas * poikalupaus



Syntyneet:

17.1. heituska 28+2 * 1015g, 36cm * poika :heart:
8.3. MAR-I 35+2 * 3260g, 49cm * poika :heart:
22.3. Donnanen 38+1 * 3655g, 50cm, py 34cm * tyttö :heart:
26.3. Karoliina83 37+3 * 3656g, 50,5cm * poika :heart:
29.3. Scala 38+5 * 3618g, 49cm, py 35cm * tyttö :heart:



Joukostamme poistuneet:

soap :hug:
An-nie :hug:
Tipetsu :hug:
Sanmoc :hug:
Cappuccino :hug:
innoM :hug:
hömppä78 :hug:
M ja mini :hug:
toiveissa11 :hug:
Anna-79 :hug:
Cheetah :hug:
ginger-lemon-honey :hug:
Aspen :hug:
maapähkinä :hug:
manhis :hug:



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
 
Viimeksi muokattu:
osastolta taas kotiuduttu. viime perjantaina piti kiireellälähteä ku alkoi koskemaan sektiohaavan seudulle. tilanne rauhottui sit lauantai iltana ja eilen illalla pääsin sit kotiin taas toistaseks..
maanataina ä.polille tilannekatsaukseen.
lääkäri sanoi lihaksen ohentuneen n.0,5mm viikossa eli tahti ei ole kovin lupaava, pojalla painoarvio oli 2430g.
sokrut katottiin varmuudeks ja arvot oli tosi hyvät paasto 4,6 ja pitkä sokeri olikohan 31- jos oikein muistan :)
tässä sit huilaillen mennään!

kiitos uudesta pinosta!

mar-i ja poitsu 34+2
 
Adrianna Kiitos uudesta pinosta. Reilun kuukauden päästä olis sitten aika vauvan syntyä. Mutta omalta kohdaltani en usko, että vielä maaliskuussa vauva syntyisi. aika monella kyllä varmaan jo syntyy. Jänniä aikoja elellään =)
Edellistä pinoa kommentoin sitten.
Minki Voi hyvinkin olla jotakin paniikkikohtauksen tyyppistä, kun oli niin outo se hengenahdistus. Tuli samlla päivää uudelleen vielä iltapäiväst, mutta meni sitten omia aikojaan ohi.
sydänsydän tosi törkeetä kohtelua. Minä oisin varmaan noussut ja kiskaissut vaatteet päälle vihaisesti kommentoiden noin ammattitaidotonta käytöstä. Hyvä kun annoit palautetta.
Merinen no ei kyllä tosiaankaan ole lääkärin tarpeellista kysyä onko raskaus suunniteltu. Eiköhän se olisi asiakkaalta esille tullut jos syytä olisi mainita. Ihmeellisiä lääkäreitä sattunut teidän kohdalle :O
Kotilohikäärme Toivottavasti ei mitään vakavaa ole pahoinvoinnin ja päänsäryn taustalla. Onneksi nyt tutkitaan.
Mulle ei mitään uutta. Huomista neuvolaa odotellessa.
 
Kiitos uudesta pinosta ja tervehdys taas pitkästä aikaa!

sydänsydän Mulla on vuosien takaa nimenomaan Jorvista niin huonoja kokemuksia että. Tosin sain todella paskaa niskaani ja huonoa kohtelua vasta synnytyksen jälkeen osastolla (pitkä tarina). Esikoistani odottaessa törmäsin kaikkialla inhaan kohteluun (mm. iästäni urputettiin koko ajan). Nyt on sentään neuvolassa mennyt vähän paremmin.

Vielä tämä ja ens viikko töitä. Sitten mulla oiskin viikko ihan tavallista lomaa ennen äippälomaa.

Viime viikon talvilomalla saatiin periaatteessa vähän edistettyä valmisteluja. Hoitopöytä ja pinnis haettiin varastosta, mutta ne kököttävät nyt autotallissa. Kaverit toi kassikaupalla tarvikkeita. Kaverit tarjosivat vaatteita, rintapumppua, hyppykiikkua ja rintareppua. Sanoin aiemmin niille, että hyvän rintapumpun otan mielelläni vastaan, mutta noita muita me ei tarvita (meillä on todella hyvä rintareppu varastossa). Kaikki nuo tavarat he kuitenkin meille kiikuttivat. Olin kyllä kiitollinen pinniksen reunuksesta, koska omani ovat kadoksissa, mutta kun ihan oikeesti en noita kaikkia tavaroita olisi tarvinnut. No, otettiin vastaan ja varastoidaan johonkin.

Tällä viikolla on torstaina tavallinen neuvola, saas nähdä, mikä tilanne. Masuasukki on pää alaspäin todella alhaalla ja kääntyilee varsin epämielyttävästi. Yöunet ovat edelleen tosi surkeita, vaikka tyyny jalkojen välissä vähän auttaa lonkkakipuihin. Mä en kyllä millään malttais odottaa enää.

Chili ja Frendi rv 32 + 3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uuudesta ketjusta! =)

Kotilohikäärme Mullakin on välillä vähän huono olo. Mistäköhän mahtaa johtua etomiset, en minäkään tiedä.

Sydänsydän No huh huh, millainen moukkamainen lääkäri! Hyvä ettet jäänyt lehdellä soittelemaan vaan laitoit heti palautetta.

Merinen Kuulostaa kieltämättä asiaan kuulumattomalta tuollaiset utelut raskautumiseen liittyen. Joskus terveydenhoitoalan ammattilaiset heittäytyvät turhankin uteliaiksi. Esimerkiksi kuopuksen (1v7kk) edellisellä neuvolakäynnillä lääkäri kysyi, että ovatko lapseni saatu yhden ja saman miehen kanssa, kun ikäero ekan ja tokan lapsen välillä on jopa 7 vuotta. Lääkäri oli kuitenkin muuten niin humoristinen ja mukava, etten tuosta sen enempää hätkähtänyt. Jos olisi ollut toisenlainen tyyppi, niin olisin saattanutkin vetää palkokasvin sieraimeen.

Kyselit muuten jumpan aikana esiintyvistä supistuksista. Joo, kyllähän niitä tulee kun jotakin reipasta askelsarjaa tehdään, mutta muuten ei mitenkään tavallista enemmän. Olen voinut liikkua loppuun asti aiemmissakin raskauksissani, ja kaikki on mennyt silti hyvin. Kropantuntemukseni on muutenkin hyvä, koska olen aina ollut himoliikkuja. Tiedän, milloin on syytä aloittaa ja lopettaa. Kiitos vielä tsempeistä, olen itsekin mahdottoman iloinen siitä, että ylipäätään voin liikkua, olin sitten raskaana tai en.

(.) Mulla ei ole yösupistuksia. Päivällä sitäkin enemmän.

Onko teillä valkovuodon määrä lisääntynyt loppusuoraa kohden? Tällaiseen intiimiin kysymykseen päättää kirjeensä hän ja vastaa itse kysymykseensä: mulla on valkovuotoa paljon!

Allie81 ja Tipu 34+1
 
Noniin neuvolasta kotiuduttu. Lääkäri on sekaisin. Oli laittanut lähetteet väärään sairaalaan ja vääränlaisina. Määräs maksakokeet ja sekoili niiden kanssa. Enää en sille lekurille mene. Alkaa dementia painaa tätiä. Olo on ollut vähän parempi. Sain liuskoja lisää, sokerit on matalalla. 3,5 kun tulin kotiin. Neuvolassa ei mitannut mutta tunti syömisen jälkeen ei ollut pissassa. Sen sijaan ketoaineita löytyi ja hitunen protskua. Oireet kuulostaa neukkutädin mielestä vähän raskausmyrkytykseltä.

Kun nyt olo kerran on vähän parempi, en viittinyt heti mihinkään polille lähteä. Viikon sisällä pitäis äitipolilla kuitenkin käväistä. En oikein kyllä tajua mitä ketoaineet on ja mitä ne mun pissassa tekee...
 
Heippa kaikille! Tulen nyt moikkailemaan myös tänne ketjuun tuolta toukokuisista, nimittäin näillä näkymin pojusemme syntyy huhtikuun ekalla puoliskolla, käynnistetysti. Kovasti ainakin toivon, ettei maaliskuussa vielä! Terveisiä siis sairaalasta, jossa on nyt lusittu viikko. Saatan välillä päästä kotiin, mutta vielä ei tietoa. Viikko sitten alkoi lapsivettä vuodella, joten mut otettiin osastolle. Synnytys ei kuitenkaan käynnistynyt, ja kyseessä oli kalvoihin tullut reikä. Syy kenties jokin tulehdus, mitä ei kuitenkaan ole saatu sen kummemmin selville. Kortisonit annettu, antibiootit lopetettu, ja nyt odotellaan, seurataan arvoja ja sydäntä ja kerätään lisää päiviä ja viikkoja! Muta viikolla 34 sitten ilmeisesti joka tapauksessa käynnistetään, eli pieni kaveri sieltä on tulossa! Vettä valuu yhä joka päivä.

Meille ensimmäinen lapsi, ja poika tosiaan luvattu.

Jännät paikat olleet tässä!!

Palailkaamme ja kaikille hyviä vointeja!

Terkuin,
MaiMei 29+3
 
Pikaisesti ilmottaudun, mukana ollaan ja yhdessä kasassa :wave:

Adriannalle kiitokset uudesta pinosta ja kiitos että aloit päivittelemään pinoa! Seuraava pino onkin meidän kuu!

Sydänsydän oli saanut todella omituista kohtelua jorvissa. Hyvä että laitoit palautetta!!!

MaiMei toivottavasti tihkuminen loppuu ja vauva saa olla mukana vielä ainakin huhtikuulle!

Tänne ei kuulu erityisempää, supistelee edelleen aika paljon, mutta onneksi säännöllisen epäsäännöllisesti. Vauva tuntuu laskeutuneen ja olo on pidemmän kävelyn jälkeen kuin virtahevolla, jolla on keilapallo jalkojen välissä. Anoppikin oikein huomautti että tuntuuko, että vauva on alhaalla, kuulemma ainakin näyttää siltä. Vauva muuten käänsi kroppansa oikealle puolelle viime viikolla päiväksi. Niin tämä vauva kuin esikoinenkin on koko raskauden ollut pää alaspäin ja selkä vasemmalla. Nyt kun vauva kääytyi selkä oikealle olin ihan shokissa kun tuntui niin kummalliselta eikä tiennyt miten olla.
Perjantaina olisi sitten vuorossa ensimmäinen neuvola ja lääkäri. Jännittää ihan kauhena miten menee, ihan kuin ensimmäinen neuvolakäynti esikoisesta :D

Mutta nyt sänkyyn, taas on koko peti pyörittävänä kun mies on työmatkalla, lähti sunnuntaina ja tulee lauantaina. Sitten ei olekaan pidempiä reissuja ennen vauvan tuloa :)

Pikkis ja Salamatkustaja 35+3

PS. Olen viimeisen viikon aikana ostanut läjän pieniä unisex vaatteita. Ai että ne on niin syötävän suloisia! :heart:
 
Kiitos uudesta pinosta. :)

MaiMei: Aika rankkaa, maata sairaalassa pitkä aika. : / Voimia sinne, ja toivotaan että pikkunen nyt vielä muutamia viikkoja saa masun puolella kasvaa.


Me käytiin tänään synnärillä mutka, pieni synnytysvalmennus. Semmone reipas parin tunnin keikka, et ei siinä nyt kauheesti ehtiny. Eikä sitte tullukaan oikee mitään uutta. Yhteen kysymykseen sain vastauksen, veteen synnytykseen liittyen. Oli silti mukava käydä paikanpäällä katsomassa, näki että mistä tullaan ja mihin ja minkälaisessa paikassa sitä sitte synnytetään. Kiva oli ammekin nähdä, mulla on toiveena että sais veteen synnyttää. :)

Parit ekat vauvanvaatteet ja kestovaipat pesin tänään. Tosin pitää pestä uudelleen, kun jostain syystä jäi koneesta pahaa hajua niihi. Kone taitaa kaivata putsausta...
 
Kiitokset Adrianna uudesta pinosta :). Olipa kiva, että päivittäjän vaihto kävi näin kivuttomasti, joissain pinoissa on ollut semmoista, että saa huudella vaikka miten ja kauan ennenkuin uusi päivittäjä löytyy.

MaiMei hui, mikä tilanne. Ei varmaan ole kivaa maata sairaalassa, mutta mitäpä sitä ei pikkuisensa eteen tekisi :heart:

(.) Tänään on iltapäivällä neuvola, sitten enemmän kuulumisia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tikkipää;23260560:
Ai, no en sitten tiedä.Voisitko soittaa neuvolaan ja kysyä mistä ne ketoaineet mahdollisesti johtuu?
En ihan saanut siitä tädistä selvää... Se sano että disbeetikoilla voi olla liian korkeat sokerit, mutta mulla ne on rd:stä huolimatta ihan hiton matalat. Kun pääsin kotiin, mittari näytti 3,5.
 
Heips!
Kuuklettelin tuosta ketoaineesta ja löysin terveyskirjaston sivulta tällaista:

Ketoaineiden esiintyminen veressä tai virtsassa on merkki insuliinin puutteesta tai riittämättömyydestä, jolloin myös happomyrkytyksen (ks. «Happomyrkytyksen eli ketoasidoosin hoito»2) mahdollisuus on olemassa. Ketoaineiden mittaaminen auttaa selvittämään lisäinsuliinin tarvetta.

Tai sitten:

Myös liian matala verensokeri voi aiheuttaa ns. nälkähappoja virtsaan.

Eli näistä olisi tuo vaihtoehto 2 ilmeisesti sitten sopivampi kotilohikäärmeelle. En nyt muista, mutta eikö sinulla ole tuon rd:n johdosta ollenkaan käyntejä ä-polilla tai yhteyksiä diabeteshoitajaan. Neuvolan th:lla ei välttämättä ole tarpeeksi asiantuntemusta näiden asioiden hoitamiseen.

Omaan napaan ei ihmeempää. Huomenna rv 35 täynnä. Toiseksi vanhin lapsi täytti eilen 14v ja perjantaina on meidän 16-vuotis hääpäivä. Silloin 14v sitten pääsin juuri hääpäivänä pois sairaalasta vauvan kanssa ja mies oli tehnyt hääpäivän kunniaksi hernekeittoa! Oliskohan tänä vuonna vähän parempi tuuri aterian suhteen?

Scala ja Taimi Itunen rv 34+6
 
Heipä hei naiset,

Täällä on hyvin tasainen loppuodotus. Johan noita mutkia matkassa olikin tätä ennen!

Nyt on oksentelusta, vauvan pienuudesta, istukkaongelmaepäilyistä, paikkojen avautumisesta ja supistuksista päästy. Nyt ei ole mitään. Vaivat on vähäisiä viikkoihin nähden, tai näin sanovat minua kokeneemmat kun oon jutellut heidän kanssaan. Närästys on ollut seurana alusta asti ja (vasta) nyt ovat alkaneet infernaaliset jalkajomotukset. Mutta nekin tuntuvat olevan vain ajoittaisia eivätkä onneksi ihan jatkuvia. Tukisukat tuntuvat auttavan. Ja siinäpä ne.

Supistuksia ei enää ole tullut ja nyt alan jo uskoa, että ehkä poikasemme ei synnykään ennen aikojaan. Asiaa kohtaan mulla on aika ristiriitaiset tunteet. Vauva kun saisi kohta syntyä, ilman että se olisi oikeasti edes mikään riski hänelle. Näin sanoivat lääkärit. Ja nyt itsepäinen kakaramme päättääkin jumittaa tuolla masussa tyytyväisenä. Itse olen edelleen hyvin valmis synnyttämään, kuten olen jo tovin ollut. Vaikka pahimmat vaivat on mun osalta takana, niin kokonaisuutena tää raskaus on ollut niin raskas, että haluan tämän jo olevan ohi ja vauvan sylissäni, mahan ulkopuolella. Jos saisin valita, tää vauva syntyisi maaliskuun 22. päivä. Se tuntuisi hyvältä hetkeltä. (Kaikenlaisia ajatuksia sitä itselleen syntyykin tässä vaiheessa...) :)

Jännittävää silti. Käänsi asian miten päin tahansa, niin lasketut ajat ovat kaikilla jo kovin lähellä. Kukahan synnyttää seuraavaksi? Onko kellään selkeitä fiiliksiä siitä, että saattaisi oma huhtikuun helmi pulpahtaa maailmaan jonkun viikon päästä? Kertokaa! :)

Santtu ja katkarapupoika 33+2
 
Scala on mulla lähete vetämässä mutta kauanko siinä kestää että pääsee rd-kätilön juttusille, sitä en tiedä. Tk:n diabeteshoitaja on ilmeisen kiireinen kun sanoo vaan että kysy neuvolan tädiltä...

Maksa-arvot on hitusen liian matalat ja suolaa on heikosti elimistössä, kuten aina. En tiijä voisko se olla vaan matalat sokerit kun tekee niin pöhkön olon.
 
Neuvolassa käyty. Sf mitta oli nyt 30 eli oli tullut lisää mittaa. Mittaaja oli kylläkin eri eli toivottavasti luku on luotettava. Hemppa oli noussut 128 eli täytynee uskoa etten minä lisärautaa tosiaan tässä raskaudessa tarvii. Viimeinen vasta-aineverikoe otettiin nyt myös. Ensi viikolla on sitten uusi käynti.
Tänään on tullut reilummin supistuksia ja osa on ihan sattunutkin, ei siis pelkkiä kiristyksiä. Painetta on myös tuntunut tuossa pepun kohdalla.
MaiMei toivottavasti vauva vielä pysyy kohdussa muutaman viikon että saa kokoa lisää.
P-i-k-k-i-s Olette tainneet nyt muuttaa =) tulehan sitten neuvolakuulumiset kertomaan.
Santtu82 tuota sattuu aika usein, että ensin vauva yrittää pyrkiä ulos ennen aikojaan ja sitten ei maltakaan tulla ennen kuin laskettuaika on ohi :D
Tuntuu jo niin keväiseltä kun räystäät tippuu vettä. Vaikka tykkään talvesta niin on se kevään tulo aina niin kutkuttaavaa. Ja nyt kun on muutakin odotettavaa.
 
Neuvolassa taas käyty ja kaikki hyvin. Laitetaan nyt kumminkin vähän lukuja listaan!

Rv 31+5 (30+4)
Paino -500g/vko JES, vihdoin! (+327)
Turvotus edelleen +
RR 144/84 ja 130/92 (120/80)
Pissa puhdas
Hb133 (131 rv28+3)
Rt
Syke 142 (133)
Liikkeet ++ (++)

Tällä kertaa oli mukana myös 2 sosiaalityöntekijää miettimässä synnytyksen jälkeistä aikaa ja mahdollista avun tarvetta. Yhdessä vaiheessa oli huoli molempien jaksamisesta kun kummallakin, mulla ja miehellä taustalla masennusta. Nyt sitten sovittiin tutustumiskäynti Vauvalaan, eli jos oikein ymmärsin se on vähän ensikodin tyyppinen ratkaisu jonne äiti voi mennä vauvan kanssa, ja sieltä saa sitten apua vauvan hoitoon. Hyvähän se on varalta olla tuollainenkin mahdollisuus olemassa, kun ei sitä ikinä tiedä miten omat tunteet heittelee vauvan syntymän jälkeen. Positiivisella mielellä kumminkin ollaan ja odotetaan vauvaa, nyt kun on oma olotilakin vihdoin kohentunut kun löytyi sopiva lääkitys.

Parin viikon päästä sitten taas ä-poli käynti, jossa katsotaan typyn kokoa ja mun sokeriarvoja, jos ei sitten tyttö oo kasvattanut palleja :D Pitääkin kysyä, että vieläkö sielä tyttö majailee..

Veikkailempa että minä ainakin meen mahani kanssa toukokuulle saakka, sen verran hyvin tuntuu tyyppi viihtyvän yksiössään, jos ei nyt sitten mitään dramaattista tapahdu... Vaikka yleisesti rd-äitejä ei yliajalle päästetäkkään, niin tämä vauva kun viimeksi kasvoi keskikäyrällä, niin pelkäämpä ettei tätä täältä aleta väkisin ottamaan ulos.. Jos ei sitten mitään kasvuspurttia ota.. Mielelläni synnyttäisin vaikka vappuna.. :D

Omaan napaan ei muuta ihmeellistä, nyt vois olla pikku päikkärien paikka.. Voikaahan hyvin mammat, kohta on meidän vuoro saada vauvoja! :)

-Minki ja Rinsessa 31+5-
 
Neuvolassa käyty tänään Rv 35+4. Paino oli miinuksella :) mutta silti alusta tullut 14,3 kg. Turvotukset +, RR 139/80, Pissa puhdas, hb 124, sf 30, Rt, syke 135. Onneksi tämä jupura on nyt sitten pysynytkin oikein päin. Kuulemma pää on hyvin alhaalla lantiossa ja vain vähän liikkuu :O En mä kyllä ole mitään huomannut että olis laskeutunut alemmas...
 
Ihana auringon paiste ollut ja tietkin oli jo alkaneet sulaa =) se on sit niin ku kevät tulossa,ihanaa :heart:

Milas Täällä ollaan kans kärvistelty suppareissa muutama päivä.Tänään teki jo niin kipeetä,et itkuhan siinä meinas päästä. Mies on vaan innoissaan asiasta ja mua ei hymyilytä tässä vaiheessa yhtään...Painetta tuntuu täälläkin peräpuolella.Ei oikein tiedä et lentääkö jotain ulos vai mitä ihmettä.

Viime yönä nukuinkin sit ruhtinaalliset 8.5h yöunet.Välillä kävin vessassa ja maha oli ihan pinkee pallo.Varmaan yön taas supistellut ku aamulla olin kuin jyrän alle jääneenä.Nukuinkin sitten 2.5h päikkäreitä ja heräsin ihan hiestä märkänä.Jännityksellä nyt täs odotetaan et lähteekö synnytys käyntiin vai kärvistelenkö viel montaki viikkoa näissä suppareissa.Maha on "tipahtanut" ja vauva on ihan tuolla alhaalla jo.Sisätutkimuksessa ensin tulee vauvan pää.Kohdunkaulakin on tullut "esiin".Tähän asti se onkin ollut tuolla takana ja lääkärit on saaneet kaivella sitä sieltä.
Kohdunkaulaa on edelleen 2cm jäljellä ja auki sormelle.Lääkäri antoi nyt "virallisen" luvan vauvalle syntyä.Hengittelee jo hyvin itse ja taitaa olla 2.5kg rajapyykki ylitetty :heart:
Paineet on laskeutuneet mut jos alkaa päätä särkeä ja tulla näköhäiriöitä ni sit sairaalaan.Voivat kuulemma tarvittaessa tehdä pään magneettikuvauksen.En vaan haluais sinne putkeen.Saan paniikkikohtauksen ku siellä putkessa pitää paikallaan olla n.30min.

Eilen poksui 35 raskausviikkoa kasaan
 
Kävin tänään neuvolalääkärillä! Ja kaikki pienellä hyvin!! :) Kaveri keikuttelee edelleen toooosi ylhäällä ja kohdunpohjan korkeus 35cm, kohdunkaula täysmittainen ja suukiinni jne... Eli ei mitään merkkiä että ulos haluaisi tulla... Tooosin eipä noita suppareitakaan ole ollut! Mutta lähetteen sain äitipolille koko arvioon..... Sitä odotellessa.... Vauva ei kuin kasvaa.. Käsikopelolla viikko sitten arvioitu 3 kiloiseksi.... :cool:
 

Yhteistyössä