Huhtikuun Helmet 2011 **MAALISKUUSSA**

Tikkipään ilmaisu "kusi sukassa" on aika osuva. Onneks tää liikkuu nyt hyvin ja sen napanuoran jälkeen ei ollut mitään näkyvissä sillä hetkellä. Pää oli siinä sivulla. Nyt vaan sitten supistelee alavatsalla, reisissä ja selässäkin, sillätavalla kuumottavasti, muttei kovin kipeästi vielä. Pitäisköhän ottaa puhelin kouraan...
 
Kotilohikäärme Luulis, että ne jotain alkais sektiosta puhumaan, kun on tommonen tilanne. Mä ainakin hyppisin ihan seinille, jos oisin samassa tilanteessa. Voimia sinne! Olen itse puhunut nyt joka kerta sektiosta, kun olen neuvolassa tai lääkärissä ollut. Tänään kuulosti siltä, että kunhan vaan jaksan pyytää, niin saan sen kyllä, vaikka A onkin pää alaspäin. B on kuitenkin edelleen poikittain, joten itsellä tuntuu sektio paremmalta vaihtoehdolta.

Mulla oli tänään ulltra ja kaikki oli vauvoilla hyvin. Tällä kertaa Jorvissa käynti oli ihan miellyttävä. Aloitin koko käynnin kertomalla edellisestä ja esitin toiveen, ettei sama toistuisi. Lopuksi vielä kiittelin, että olipas mukava ja asiallinen käynti.

Ei ole merkkejä ennenaikasesta ja paikatkin pysyneet hyvinä. Painoarviot oli A:lla 2500g ja B:llä 2300g. B liikku niin paljon, että lääkäri oli sitä mieltä, että B:n painoarvo ei varmaan ole ihan oikea, kun oli vaikea mitata. Seuraava ultra taas 2 viikon päästä ja silloin aletaan tosissaan puhumaan synnytystavasta. Pitäisi tällä viikolla varata aika myös osastolle tutustumiseen.

Vierailuista vielä... Jännä nähdä, että millainen olo on sitten vieraiden suhteen synnytyksen jälkeen. Olemme myös mieheni kanssa sosiaalisia, mutta nyt saattaa taas olla ihan eri ääni kellossa, kuin normaalisti. Varmaan sitä on aika poikki ja koska tilanne on meille uusi, niin saattaa olla, että sovitaan vain ihan niiden lähimpien kanssa vierailut alkuun ja katsellaan sitten myöhemmin muiden kanssa. Kuulin muuten Maltalaiselta ystävältäni (asuimme siellä alkuraskauteni), että siellä on tapana tulla jo sairaalaan isolla köörillä oikein matkalaukkujen kanssa. Siellä on suku kuulemma valmiina odottamassa, kun salista pääset :) Tuossa kohtaan mulla vois mennä hermot...

Minusta on muuten kiva, että neuvolasta tullaan kotikäynnille, silloin ensimmäisellä kerralla, ettei tarvitse ihan pienten kanssa lähteä neuvolaan.
 
Meille saa tulla vierailee millon kukaki haluaa kunhan ei sairaana tule.Jos en jaksa en laita mitään tarjottavaa ja vieraat kyllä sen tietää ja heidänhän ne tarjottavat tavan mukaan pitäis tuoda :D
Neuvolassa kävin tänään: RR 113/69, paino 73,85 (kaks viikkoo sitten 71,5 :rolleyes:), sf korkeimmasta 34,5 ja suoraan 32cm,vauva tänään rt. Sain kuitenkin sen vikan lääkärin vaikka se lääkäri ei mua halunnukkaan enää nähä :LOL: Yllättyy sitten!! Aika ois 6.4 viikoilla 36+5.
Kotilohis: Oletko jo soittanu synnärille??Mikä olo??

NeliApina ja p-p 33+4
 
Soitin mä. Ei oo kuulemma mitään hyötyä mennä ennenkuin säännöllisesti supistelee. Mä luulisin että nää johtuu siitä kun tää kakara riehuu ja heittää volttia. Kuulemma hyvä että heittää volttia. Napanuora varmaan lentää siinä samalla. Mulla on kylkiluu ihan paskana. Sattuu perkeleesti tuo potkiskelu. Samoin kohdunsuulle. Vihloo milloin mihinkin. Pitäis kuulemma ottaa Panadolia mutten uskalla kun mulle tulee hirveitä suihkuamalla verenvuotoa millon mistäkin jos niitä liikaa syön. Jätän ne vielä pahempaa hetkeä varten. Kauhistuttavinta kuitenkin on ehkä tuo napsuminen mitä kuuluu milloin mistäkin kun tuo riehuu tuolla. Kylkiluut mä ymmärrän mutta alavatsalla... Sit mä mietin että pitäiskö siirtyä alakertaan nukkumaan jos menee vaikka ne vedet niin voi olla aika haasteellista kenellekään saada mua vaakatasossa alas noita hemmetin kapeita rappusia... :LOL:
 
Niin ja jos tää taas hiljenee tai maanantain kontrollissa edelleen asento tai napanuora on vinksallaan niin mä vaadin sektion. Otan äippäpolilta taksin synnärille ja sanon että ketjuttaudun oveen kunnes kakara on pihalla. Että semmonen suunnitelma.
 
Tervehdys mammat!

Nyt on aikaa olla hetken koneella, mikäli sikäli tuo kuopunen jää tuonne sänkyynsä nyt nukkuun. Monella alkaakin olemaan jännät paikat käsillä, kun tuntuu että joka toisella on odotettavissa vaikka mitä.
Täälläkin tosiaan nyt 2 iltaa peräkkäin supistellut säännöllisesti parin tunnin ajan, muttei vielä niin kipeesti että synnytystä epäilisin. Viikon päästä onkin sitten lääkärineuvola, kiva tietää onko mitään sitten tapahtunu siihen mennessä.
Toivottavasti on, oisin kyllä jo niin valmis luopumaan tästä mahasta ja olla ei raskaana...Jotenki vaa nii jo tympii koko raskaus....
Mutta vaikka se raskaus tympiikin, niin paavoon suhtautuminen on kovasti muuttunut ja odottaa jo tapaavansa tyypin joka masussa kellii =)

Täällä ei vielä muuta ole valmiina ku noi tuplat tossa eteisessä, pinnis on edelleen autotallissa ja vaatteet laatikossa vaatehuoneessa, mitään ei siis oo laitettu vielä valmiiksi. Viikonloppuna olis tarkotus laitella kaikki valmiiksi, sit saa tulla.

Kaikille jaksamisia!

buam ja paavo 36+1
 
Täälä ei mitään semmosia oloja että vaavi ois vähään aikaan vielä tulossa. Hyvä niin. Kuukauden päästä saa tulla, kuitenki vähintään pari viikkoa pitää malttaa. :)
Välillä vähän vihlasee tai särkee alamahalta, ja kivuttomia aika mietoja supistuksia välillä, jospa ne paikat pikkuhiljaa alkais kypsymään ettei sit yliaikaseksi menis. :)

Toisinaan ymmärrän hyvin sen, miksi tätä tilaa kutsutaan raskaudeksi, lähinnä yöllä se raskain olo, mutta enimmän aikaa on ihan helppoa (vielä ainaki). Pystyn käymään lenkillä ja toimimaan normaalisti (sen mitä nyt maha antaa myöten). Huomenna ois maalausurakkakin tiedossa, lastenhuoneen maalausta.

Voimia ja positiivista odotusta loppumetreille! :)

Orion & rakas pikkunen 34+3
 
Hellurei, täältä ilmoittautuis yks mamma (kolmatta odottava) jonka la on 20.4. =) synnyttämään olen menossa kättärille =)

Vantaalla asustelen, ja tänään alkoi äippäloma, tänään kävin myös neuvolalekurilla, kaikki oli niin kuin pitääkin =)

ehdottomasti vaikein raskaus näistä kolmesta, kamalaa pahoinvointia viikkotolkulla aluksi, ja sit peräkkäisiä flunssia ollut kaikkine tulehduksineen :/

mitään tuntemuksia ei oo, ja ensimmäinen synty kahen päivän käynnistelyn jälkeen viikolla 39+6 ja toinen 40+6... että ehkä mennään ainakin laskettuun aikaan asti...

ihana aurinkoinen päivä, kivaa loppuodotusta teille kaikille =)


Hiikka rv 35
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli kyllä niin heviä meininkiä, että huhhu!!! Aivan järkyttävä kipu tuolla alavatsalla, kesti sellaset 45min. Sen jälkeen koko illan supisteli milloin vatsalla, milloin selässä ja vieläpä reissäkin tuntui. Yö meni suht rauhallisesti. Aamulla kävin lääkärillä tsekkauttamassa paikat, pehmenneet ovat, mutta vielä kiinni. Ei kuulemma tänään synny :) Pää tuolla alhaalla tuntui. Epäili, että repiminen olisi ollut siitä, että kaveri on kasvanut viikossa suhteessa aika paljon. Mulla on sf mitta kasvanut tasaisesti 2cm/2vk, nyt oli 2cm/ vajaa viikko. Alkaa paikat repeytymään ja tila kaverilla ihan oikeesti loppumaan!

Esikoista odottaessa ei oikein osaa suhtautua vielä mihinkään, mutta eilisen kivun kovuutta ei voi kun ihmetellä! Odotan "innolla" mitä se synnytys sitten ihan oikeesti on... :) :)

Tsemppiä vaan kaikille loppuun, odottavan aika on pitkä

-Siffis ja pimpula rv 36-
 
Orion- samaa minäkin olen miettinyt, raskausaika on aika raskasta :D
Jotenkin tuntuu, että tämä vauva on hiljentänyt liikkumistahtiaan. Nyt pitää ihan herätellä, että tietää olevan hengissä. Pitää huomenna neuvolassa mainita asista että onko syytä huolestua.
Hiikka tervetuloa mukaan vielä näin viime metreillä.
Jokohan porukkaa on lähtenyt synnärille kun näin hiljaista on tänään ollut.
 
Täällä vielä ootellaan... Hirvee vihlonta kohdunsuulla. Joutuu oottelemaan kaksinkerroin että voi jatkaa matkaa kun kesken kävelyn alkaa riehuminen. Tää ei maanantain jälkeen oo osottanut merkkiäkään rauhoittumisen suuntaan. Ihmettelin kun kaveri päivitteli ettei tiedä missä sen vauvan jalat on mahassa, mulla kun ne törröttää kyljestä ulos tai vaihtoehtoisesti pylly törröttää navan kohdalla. Käsi viuhtoo alhaalla niin että 5cm kohouma tekee ympyrää kyljessä. Edelleen kääntyy viitisen kertaa päivässä poikittain ja takaisin. Autolla ajon saa unohtaa. Nyt on niin paljon lapsivettä. Kyydissä istuminenkin on hankalaa.
 
no niin nyt pienin nukkuu ja isommat lähtivät iskän kans kauppaan niin on aikaa kirjotella miten synnytys meni.
eli menin sillon 7.3 äippäpolille kontrolliin ja jouduin sitten osastolle. en päässyt huoneeseen heti vaan piti monta tuntia odotella lattiavahan kuivumista... alkoi supistelemaan, ja niitäpä sitten riittikin. estettiin kolmesti lääkkeillä ja väli saatiin 40min. aamulla olin jo tosi kipeä kun koko yön supisteli. lääkäri ultras ja totesi et tänään sit leikataan.
sektio meni tosi hyvin, puudutus oli ainoa joka oli tosi vaikee laittaa mut lopulta sekin meni sit.
vauva parkas eka kerran 14.59 paino 3260g.
mulle tehtiin se sterilisaatio ja ommeltiin kiinni. vauva ja isä lähti jo lapsivuodeosastolle.
mie menin sit heräämöön...
kohta kätilö tuli ja sanoi et vauva on siirretty teholle, hengitysongelmia.
pojalla oli keuhkoissa nestettä joka sitten teki hengitysongelmia. pari päivää poikaa auttoi hengittelemään ylipaine hengityskone (en muista sitä hienoa nimeä:)
sitten päästiin happiviiksille ja aika pian niistäkin eroon.
ongelmana oli vaan jatkuvasti laskeva paino, sitä seurattiin nämä viimesimmät päivät. syöminen oli myös aika vaikeaa kun uni tuli aina kesken syönnin, loput laitettiin nenä-maha letkulla.
lähtöpaino sairaalasta oli 2930g. huomenna onneksi tulee neuvolantäti poistaa hakaset niin vauva pääsee sit puntariin.
hyvin on kyllä syönyt rinnasta ja välillä tuputan sit pullosta lisää jos syö heikommin.
on tämä kyllä ihanaa kun sai vauvan kotiin, aika rankkaa tuo teholla juokseminen....

mut kasvatelkaahan ahkerasti mahojanne:flower:

MAR-I ja poitsu 8pvä (rv 36+3)
 
Kiitos Adrianna!
Valkyria Samoin täällä on vaikea pitää hermoja kasassa..
Tervetuloa Hiikka!
Kotilohikäärme toivottavasti saisit sen sektion. Alko ihan potuttamaan siun puolesta tuo tilanne!

Kävin eilen synnärillä tarkistuttamassa tilannetta, kun tuli kovia säännöllisiä supistuksia. Ne sitten kyllä lopahtivat, mutta heikommatkin supistukset piirtyivät tasaisesti käyrälle..kohdunsuu oli vain hieman enemmän avautunut ja kaula lyhentynyt. Kuumetta on ollut nyt muutaman päivän ajan ja olo on ihan vetämätön. Kätilön mukaan kuume johtuu istukkahormonista..? Väsyttää ihan kauheasti ja voisin nukkua vaan koko ajan..hieman hankalaa tää lepäily vaan tuon 2v esikoisen kanssa.

Oltiin tänään lähdössä asioille, niin oksensin sitten tuonne pihalle..tuli niin sellanen olo, et kattookohan joku naapuri just ikkunasta.. :). Onneks asutaan omakotitalossa, niin ei ole kovin montaa silmäparia naapureissa. Odotan NIIN kovasti sitä synnytystä, ettei tosikaan. Loppuisi tää pahoinvointi ja tuskasuus...!!!

Mies jo harjotteli esikoisen vauvanukella tuota röyhtäytystä :D

Dolores ja tyttö 37+2
 
Tervetuloa mukaan Hiikka :flower:

MAR-I kiva kuulla kuulumisia ja hienoa, että olette jo päässeet molemmat kotiin :)

Kotilohikäärmeellä aika pelottava tilanne! Huh!!

Tulisikohan tosiaan pian taas uusia vauvauutisia. =)

Mulla oli eilen ultra ja painoarvio vauvalle oli 2,8kg, että ihan sellainen sopivan kokoinen. Ja ainakin meillä kaikki aiemmat lapset on ultrassa arvioitu isommiksi kuin ovat sitten olleet. Vauva oli rt:ssä ja kaikki näytti olevan ihan kunnossa. Tää olis nyt sit kans vaan synnytystä vaille valmis. :D

Adrianna ja kirpputyttö 36+4 :heart:
 
Heippa taas =)

mulla on molemmat lapset ollu pieniä, eka 48 cm ja painoo 2963 g, ja toinen 47,5 cm ja painoo 3100 g. Nyt sf-mitta huitelee ihan yläkäyrällä, ja mietityttää hänen koko ja se, et onkohan mitään mahdollisuuksia päästä painoarvioultraan, vai huolehdinkohan vaan turhaan.

neukkulan täti sanoi, että "käteen ei tunnu isolta" ja et tota mittaa saattaa pitää korkeella se, et vaava on nyt viimosen pari kk ollut lähes samassa asennossa. pää alaspäin, peppu tossa tissien alla ja selkä oikeella puolella (kivasti se peppu vissiin painaa kohtulihasta tms, sillä mulla maha puutuu tosta ylhäältä, eikä tunnu kivalta). en tiedä, ois ihan kiva saada jotain arviota, kun muutenkin toi synnytys jotenkin pelottaa taas ihan kauheesti... nuorempi on kuitenkin jo 5-vuotias, et edellisestä kerrasta on aikaa :D

ja tuntuu jotenkin hassulta, et vaava ei paina oikeestaan mitenkään mihinkään (ellei tota puutumista otetaa huomioon). kävely sujuu tosi hyvin vielä, potkut ei satu mihinkään, mut liikkeet kuitenkin tuntuu. edellisessä raskaudessa tyttö pyöri ja hyöri, ja oli tosi kivuliaan tuntuset ne potkut, nyt tää vaan on rauhassa :D

ainoot "ongelmat" tällä hetkellä on ihan törkee kuumotus jaloissa ja käsissä. pitää nukkuu parvekkeen ovi auki, muuten on ihan liian kuuma. ja leposyke hakkaa yli sadassa, tuntuu ettei mitään jaksa tehdä :/

MAR-I:lle onnea vaavasta ja kiva että olette päässeet kotiin. muille jaksamista ja hyviä vointeja =)

Hiikka (27-v.) ja tytteli rv 35

että tällaisia tunnelmia täällä
 
Tulin poksumaan eli nyt kasassa 35+0. Ja äippäloman 1. pvä! <3

Tervetuloa Hiikka! Mulla sama LA, tehdään treffit Kättärin alaovelle. :wave: Missä päin Vantaata asustelet, jos saa udella?

Perjantaina neuvola..uskoisin painon ainakin hyppäävän muutaman kilon eteenpäin. Ajai, kun on herkut maistunut! Tsemppii kaikille!

Hennu ja Bertta
 
oijoi, täällä rupeaa olemaan osa mammoista melko valmista kauraa :)
MAR-I:lle vielä onnittelut, ja ihanaa, että saitte nyytin jo kotiin. tiedän tunteen, kuinka raskasta teholla käynti on, kun itse on vielä toipilas ja täytyy valita, onko lasten kanssa kotona vai sairaalassa katsomassa pienintä ja soppaan lisätään vielä vähän hormoneita sekä itkuherkkyyttä niin sekamelska on valmis.. niin, ja pakko vielä mainita, että ylipainehärpäkkeellä tarkoittanet nasaalia :D

onkos äizikkä vielä yhtenä kappaleena? entä kotilohikäärme?

meillä alkoi sunnuntai-iltapäivällä kauan odotettu vauva-arki, päivää vaille 8viikkoa tasapainoiltiin sairaalan ja kodin välillä. lauantai-sunnuntai välisen yön olimme miehen kanssa sairaalassa vierihoidossa tulokkaan kanssa, poika on tyytyväinen ja rauhallinen kuten isoveljetkin pieninä.
kotona poika nukkuu n. 4tuntia ja ähisee merkiksi nälästään, sairaalasta ohjeistettiin, että kauempaa ei annetakaan nukkua, vaan herätellään syömään, jos ei itse heräile.
tissiä jaksaa syödä hyvin, ja rintamaidon ohella annetaan ravintolisiä. lisien antamisen olen kokenut hankalaksi, kun ei aina tiedä, miten poika jaksaa syödä.. mieluusti vain pelkästään imettäisin, kun tällä hetkellä maitoa tulee reilusti yli tarpeiden, ja joutuu vielä lypsämäänkin pojan syömisen jälkeen. parempi tietenkin näin päin, harmittaa vaan, kun asuu sairaalasta sen verran kaukana, että rintamaidon luovutus on tehty melko hankalaksi huonojen kulkuyhteyksien takia. ainoa linja-auto lähtee matkahuollosta joskus klo 07.00 kieppeillä, ja maitojen tulisi olla siinä kyytissä. ei oikeen inspiroi tuo kolmen unisen ipanan paketointi ulkovarustukseen, että saisin maidot vietyä.

isoveljet ovat ottaneet tulokkaan melko hyvin vastaan, villiä ja vaarallisia tilanteita on kuitenkin vähän väliä, kun pojat hömppäävät ja unohtavat varoa meitä, kun imetän vaikkapa sohvalla. esikoinen (3,5v) käyttäytyy hyvin, mutta kakkonen (1,4v) on ollut tosi mustasukkanen ja itkuinen vauvan tultua. kovasti yritetään isommat ottaa huomioon, kun vauva vielä nukkuu paljon.

raskausaikana vaivannut immunisaatio näkyy pojalla edelleen, nyytistä otetaan kerran viikossa hb-kontrollinäyte ja seuraillaan hb:n suuntaa. punasolutankkauksia on tehty yhteensä jo 12 (7 kohtuun, 2 taysissa ja 3 seksissä) ja näin hb on juuri ja juuri pysynyt 2viikkoa "melko normaalina". neuvolasta järjestettiin labrahoitaja käymään meillä kotona, niin poikaa ei tarvitse lähteä viemään minnekkään, kun vieraitakin vältellään vielä pari-kolme viikkoa. huomenna siis ensimmäinen hb-kontrolli ja maanantaina neuvolatäti tulee kotikäynnille. jännittää, minkä verran paino on noussut kotiin pääsyn jälkeen. sain ohjeistuksen, että painon tulisi nousta vähintään 100g viikossa, niin se olisi riittävää. perjaintaina 11.pvä painoa oli 2246g.

odottelen täällä muidenkin vauva-uutisia, jaksamista huhtimasuille!

heituska (36+4) ja poika päivää vaille 2kk
 
Joo tallella oon. Vähän supistelee, mutta se johtuu kakaran riehumisesta, mitä jatkuu koko ajan. Onneksi. Ei tarvii miettiä onko kaikki hyvin. Ootan ens maanantain ultraa ja toivon että päänsä tajuis tuupata lähtökuoppiin. Sitä on nyt koko päivän ilmeisesti ährästänyt kun vihloo kohdunsuulla niin paljon. Kylkiluu on ihan romuna. Se ei tarvii kuin hipaisun niin jää jomottamaan.
Napanuora...no mä luulen että se ei voi olla enää kohdunsuulla ton riehumisen jälkeen. Ja pään änkeämisen. Jos se vielä maanantaina on tai jos lapsukainen on vielä poikkitilassa niin sit mä haluan sektion, muuten en missään nimessä. Ajatuskin kauhistuttaa. Mutta tosiasiahan on että napanuora edellä tai poikkitilassa olevaa vauvaa ei voi synnyttää joten muita vaihtoehtoja ei ole. Halusin tai en. Ainoaksi ongelmaksi voi muodostua se että se suostutaan tekemään ajoissa tai että mut otetaan osastolle ennenkuin mitään tapahtuu. Matka on nimittäin suht pitkä ja kuoppainen eikä tänne salamana ambulanssikaan saavu. Koitan kärvistellä maanantaihin. Kohdun sisäsuu oli vielä kiinni, kaulaa jäljellä eikä limatulppaakaan ole näkynyt niin ei varmaan oo syytä paniikkiin.
Pidän vaan huolen että joku on täällä korvessa mun kanssa siltä varalta että jotakin käy. Ja muutenkin kun en pysty hoitamaan tota esikoista kun en pysy edes suorassa tältä sukkapuikottelulta ja tuo on niin kova tekemään kepposia.
T. Kotilohikäärme & riehuvipeltäjä 36+4
 
Huomenta naiset!! :) Ja uusille tervetuloa!

Täällä ei ihmeempiä..... Kasvatellaan masua ja kuulostellaan olisko siellä jo valmista... (ei tunnu siltä)

Vatsa tuntuu paljon pienemmältä kuin edellisissä raskauksissa eikä ahdista hengitystä juurikaan, kävellä pystyn suht normaalisti, liitoskipuja ei ole, tosin alaselkä menee pitkään seisomisesta/kävelemisestä kipeäksi. Ei väsytä pahemmin mutta kotona oleminen alkaa rasittaa, olenkin käynyt muutaman kerran uimassa isompien kanssa ja se kyllä rentouttaa ihanasti...

Olen siirtynyt sohvanukkujaksi.. On niin paljon helpompi nukkua puoli istuvassa asennossa. :)

Närästää :( söi tai oli syömättä... Ja jos erehtyy makuulleen niin kohta on sappi kurkussa :x Rennietä siis..

Kuuma.... varsinkin iltaisin nukkumaan mennessä. Jalat pakko pitää pois peiton alta. Kylki kyljessä on turha kuvitella nukkuvansa miehen kanssa. Viime talvena nukuin pyjama ja usemmiten 2 peittoa päällä!! Nyt ei voisi kuvitellakkaan että olis paitaa ja pikkareita enempää... Vilukissasta kuumakalleksi!

Levottomat jalat Argh... se on ihan kauheeta kun juuri kun alat saada unen päästä kiinni alkaa tuntua että jalkoja pitäisi sytkyttää tai lähteä vaikka juoksemaan....

Vauva naksuu ???? :O Tämä on ihan uutta minulle.. kun masukki pyörii ja hyörii, kuuluu välillä naksahduksia, ensin säikähdin että kalvot meni??!! mutta napsahdukset ei ole kovin voimakkaan kuuloisia enkä tunne niitä... Sitten yksi kaveri kertoi että hänenkin lapsi naksahteli :)

Tavarat alkaa olla hankittuna/saatuna. Tässä yksi päivä tuli mieleen että hei, kun kerran närästää näin kovasti niin eikös se "ennustanut" tuuheaa tukkaa vauvalla? ja meillä ei ole harjaa pienelle. Eikun ostoksille :) siitähän tämä mamma tykkää... Olisin halunnut samanlaisen harjan kuin pakkauksessa joskus oli, mutta piti tyytyä sellaiseen puoliksi kumivartiseen. Tykkään kuitenkin tästäkin. Värivaihtoehtoja oli onneksi monia. Valitsinpa sitten sellaisen apinan kuvalla varustetun kun Marakatiksi tätä asukasta ollan kutsuttu :heart:

Pinnasuojan ajattelin ommella itse kun tuntuu olevan energiaa taas touhuta... Aikaisemmin ei ole sellaista ollut ollenkaan.

Sairaalakassia en ole pakannut kun ei tämä tunnu olevan lähtökuopissa ja kun sairaalaan on matkaa ehkä 10 min saa mies hakea jos äkkilähtö tulee ja tarvitsee jotain. Vauvan kotiintulo vaatteet olen katsellut valmiiksi mutta ei pakattuna. Neuvolakortti on lähtövalmiina :)

Mukava lukea teidän juttuja ja ihanaa kun vielä uusiakin tupsahtelee joukkoomme :D Aurinko paistaa ja aika juoksee, kohta lumen tilalla on heinää ja kukkasia ja saadaan pukea päivänsäteille hellehattuja..... Erilaista tämä odottaminen näin kesää vasten, on jotenkin energisempi olo kuin silloin kun odotin syys/talvi vauvaa.

No niin höpötys seis!

Täällä Pomm ja Marakatti, viikkoja sen 35+3 ,lopetan lähetyksen tällä erää.....
 
MAR-I Miksi sinulle tehtiin sektio? En nyt muista onko aikaisemmin ollut puhetta... Kiva kuulla, että kaikki on alkuhankaluuksien jälkeen hyvin ja voitte kumpikin mainiosti =)
heituska Kiva kuulla myös teidän perheen kuulumisia. Varmasti on mustasukkaisuutta ilmassa oman aikansa, sen verran pieni tuo teidän keskimmäinen vielä.
Tänään päivällä on neuvolakäynti. kirjoittelen sitten myöhemmin neuvolakuulumiset.
äizikkä on varmaan lähtenyt synnärille, kun ei sitä täällä näy. Jännää :p
 
Heips! Mahdunko vielä mukaan? Täällä olisi ihanan paljon porukkaa, jotka lähellä omaa tilannettani. =) Olen tuolta pikkukakkospinosta, mutta siellä on niin kovin hiljaista vielä. Olen täällä jo hieman käynyt kurkkimassa teidän turinoita.

Eli toista odottelen, LA 12.4.11, TYKS ja esikoinen on poika 02/02. Kiitos jo etukäteen!!
 
Ainahan tänne uusia mahtuu, kiva vain!

Täällä oli eilen joku ihme ahdistus ilta, tuntu että ahdisti koko ajan, henkeä ei saanu ja oli tosi epämukava olla. Vauva liikkuu koko ajan tosi paljon, nytkin jysäyttelee koko ajan millon minnekki. Mä oisin kyllä niiiiiiin valmis jo synnärille, alkaa tää 2 vuoden "yhtäjaksoinen" raskaana oleminen tuntumaan...
Eikä enää siivoaminen onnistu silleen näppärään, jokainen lelun nosto lattialta tuntuu hirveeltä. Vauva tuntuu olevan aika alhaalla ja painaa paljon. Jalat puutuu koko ajan, eikä enää lenkille uskalla lähtee yksinään, lähinnä tossa pihalla piipahtaa lasten kaa, nytki nukutin tuon tytön rattaisiin kävelemällä tota tietä ees taas.
Onneksi ens viikolla on lääkärineuvola ni saa tietää vähän että mikä tuolla alhaalla on tilanne. Sen verran on olo kuitenkin muuttunu, että mun maha toimii monta kertaa päivässä, ku ennen on riittäny se kerta. Nyt saa vähän väliä mennä...josko se alkais sit valmisteleen?
toiveunta kai....
Viikko puoltoista, ni mun puolesta saa tulla.

Nyt lounaan laittoon, pääsee tuo esikoinenki tuolta tulemaan syömään, lähteekin sit isänsä kanssa rekkaa viemään vaihtoon, ni saa laatuaikaa kuopusen kanssa itse.

buam ja paavo
 

Yhteistyössä