Huhtikuun Helmet 2011 **MAALISKUUSSA**

Sylin täydeltä onnea Donnaselle!!!!

Mun vauvan vaatekassin sisältö on snowballin kanssa aikas lailla samanlainen. :)

Täällä on juuri kotiuduttu siskon luota kyläilemästä. Meillä esikko sai siellä viime yönä vatsataudin, että sellainen tapaus. Täällä siis melkoinen "ämpäriralli" menossa. :( Mitenhän käy, jos saan tuon taudin itse tässä vaiheessa? Taitaa tippa taas kutsua. :|
 
Onnea, Onnea Donnaselle:flower:

Minä taidan "ilmoittautua" niiden joukkoon, joilla ei vielä mitään tietoa synnytyksestä..... olo ok, supistuksia pari lievää päivässä ja iltaisin vähän tukala olo. Nyt olen taas pari yötä nukkunutkin hyvin. Tänään meidän pikkuinen virallisesti täysiaikainen:heart: No jos vielä vaikka viikon kaksi olisi masussa, mut sit voisi kyllä jo syntyä! Eilen pakkasin vaatekassin kotiutumista varten ja peesailen edellä kirjoittaneita. Sisältö on samansuuntainen kuin snowbalilla ja viivalla.

Nippiäinen rv 37+0 POKS!!!!
 
Suurtakin suuremmat onnentoivotukset Donnaselle!! :) :wave:

Täälläkin vauva varmasti tahtoo pian maailmaan, sen verran on tukalat oltavat. Jokainen yö on yhtä jännittävä... Huomenna mulla poksuu 38, joten haikaralla on virallinen lupa laskeutua. :)

Nyt päikyille, et jaksaa tarvittaessa olla skarppina! Tsemppejä kaikille viadolorosalaisille loppumetreillä!

Allie81 + Tipu 37+6
 
Täällä kans yöt on ihan persiistä!! Jalat on levottomat ja kipeät ja tuntuu että välillä sätkivät ihan omaa elämäänsä, lonkat puutuu ja kipeytyy hetkessä ja nukkumisesta ei vain tule yhtään mitään. Sellasia pikku pätkiä saa nukuttua ja sitten tuntuu että puolet päivästä menee siihen että saa itsensä liikkeelle ja hereille.:kieh: Eniten se harmittaa ton esikoisen kannalta kun äiti on ku kävelevä tsombie eikä oikeen kykene mihinkään.:ashamed: Illat on jotain ihan älytöntä tämän olon kanssa, tuntuu että sitä on sellanen pallukka ettei liikkeelle pääse.:popcorn: Nauroinki miehelle että musta tuntuu että jopa mun nenä on turvonnu :LOL::D Eilen kuitenkin intouduin kaappeja siivoilemaan ja pesuhuonetta ja vessaa puunaamaan oikein perusteellisesti, ja koko päivä hurahti sitten jalkeilla ja illalla sitte meinaski itku tulla olon kanssa.:$ Mä toivon että pysyn kasassa tonne viikoille 38+2 kun mulla on sillon se viimenen painoarvio ultra, että näkis etes suuntaa minkä kokoinen ipana sieltä on tulossa. Ultran jälkeen saakin sitten syntyä vaikka heti :D No mä olen henkisesti koittanut kaikista näistä supisteluista huolimatta varautua siihen että yliajalle mennään, jospa se ei sitten niin paljoa kirpasis kun siihen koittaa varautua. ( niin varmaan :LOL:)

Leppoisaa sunnuntaita mahakkaat!!

liinukka83 ja Onni 36+5
 
ONNEA DONNASELLE TYTTÄRESTÄ! :flower:

Täällä olotila ihan ok. Mitä nyt yöunet ovat hävinneet jonnekin taivaan tuuliin..näin väsyneenä en jaksa synnyttää. Parempia yöunia siis odotellessa..

Alkuviikosta oli vika nlalääkäri, paikat pehmeet ja sentin auki. Vähän lupaili, ettei menis laskettuun asti, mutta saapa nähä..muutama kipeä harkkasuppari bongattu, siinä kaikki. Väsyttää niin pirusti, ettei jaksa mitään ylimääräistä tehdä. Ja päikkäritkään ei oikeen multa luonnistu. Ei kai tässä auta lannistua, kun viimosia viikkoja kuitenkin viedään. Vauvan syntymä on päivä päivältä lähempänä, ihanaa!:heart:

Jaksuja kaikille!
Hennu ja Bertta (36+5)
 
Täällä poksuu huomenna rv39, mutta ei niin mitään tuntemuksia!!! Paitsi että vauveli on tainnut hivenen hiilata itseään alemmaksi... Ainakin hengittäminen on jonkin verran helpompaa!

Mutta ei supistele, ei nipistele... Vatsa vaan on niin julmetun suuri että pelkään että vauva on lähempänä viittä kuin neljää kiloa... :-/ No tiistaina vipa neuvola, perjantaina aika polille...
 
onnittelut Donnaselle prinsessasta :heart:
täällä alkaakin haikara toivottavasti vierailemaan ahkerasti, kun käydään pian huhtikuun alkua :) jännittävää! viimeinen loppupuristus ja jaksaminen kaikenlaisten vaivojen kanssa.

meinasin erehdyksissä kirjottaa, että "omaa napaa".. semmoista ei ole kyllä enää ollut mutta siis pojan kuulumisia; hienosti kasvaa miehenalku, ollaan oltu kotosalla kaksi viikkoa. neuvolatäti kävi viikko sitten ja poika painoi 2695g, edellinen punnitus oli 2246g ja välissä 10vrk. läskiä luiden ympärille oli kertynyt siis reilu 400g tissillä ja lisäravinteilla. ongelmia tuottaa tuo hb jatkuva laskeminen, hemppa laskenut viikon aikana 115 -> 90 joten labra taas tiistaina ja mahdollinen punasolutankkaaminen on melko ajankohtainen, jos laskua on kovasti..
pojan nimestä käydään kovaa vääntöä, alkaa tuo aikarajakin pikkuhiljaa täyttymään kun 3kk tulee ensi kuussa mittariin joten eiköhän tässä pian yhteisymmärrykseen aleta pääsemään.

hurjasti jaksamista huhtimasuille, nyt alkaa kaikkien nyytit olla valmiita maailmaan :heart:
hassua, että omakin laskettu aika alkaa häämöttää, vaikka paketti on ollut maailmassa jo jonkin aikaa.. haikea mieli, kun masusta olisi saanut nauttia vielä tänäkin päivänä, jos kaikki olisi mennyt hyvin.

heituska (38+1) ja poika 2kk 10pvää
 
heituska kiva kun käyt täällä kertomassa teidän kuulumisia aina välillä =) Jospa se nimisopu löytyisi. Ja toivottavsti hemppa alkaa pysymään kurissa eikä enää laske.
Täällä alkoi kevätflunssa vaivata perhettä. tyttö vaikeiroi ja yski yön ja on nyt sitten kotosalla. Mies on saanut myös nuhan riesakseen. Katsotaan milloin minä ja poika sitten ollaan vuorossa. Kunhan ehditään sairastaa tauti pois ennen vauvan syntymää.
Oletteko muuten suunnitelleet ryhmäytymistä tuonne vauvapuolelle kun täältä odotuspuolelta lähdetään?
 
Paljon onnea Donnaselle :heart:

Kotiinlähtövaatteet
Oli puhetta vauvojen kotiintulovaatteista, meillä on kassissa body, potkarit, villahaalari, sukat, villasukat, raapimistumput + ulkotumput, kypärämyssy + sen päälle vielä pipo ja sitten olisi fleecehaalari joka on tuulenpitävä ja jossa saa käärittyä hihat ja lahkeet TAI vaihtoehtoisesti sellainen ihana pörröhaalari jossa on umpinaiset jalkaosat ja hihat saa käärittyä umpeen... + olisi vielä vanutumput ja vanujalkineet (esikoisen äitiyspakkauksesta..) + lämmin peitto. Nyt olen vaan mietteliäs että tarkeneeko vauva noilla varusteilla? Ja mietityttää kumpi haalari olisi parempi, kai se tuulenpitävä. Riippuu toki niin paljon ulkolämpötiloista, mutta en usko että merkittävää lämpenemistä vielä ehtii tapahtua ensi viikkoon mennessä (meillä se suunniteltu sektio ensi viikolla).
Kauheeta kun ei enää oikein muista mitä noin pienelle päälle, esikoinen kun syntyi syyskuun puolessa välissä ja silloin oli lämmin syksy, yli 10 astetta lämmintä oli ainakin...

Omat vaatteet sairaalaan
Sitten sellainen "turhamainen" kysymys, kuinka moni aikoo ottaa itselleen omat olovaatteet sairaalaan mukaan? Itse inhoan niin hirveästi sairaalan vaatteita, että olen aikeissa ottaa äitiysverkkarit ja oman aamutakin + jotain mukavia paitoja mukaan. Äitiysverkkarit sen takia, että jos vaikka mahtuisinkin omiin housuihini (olen koko raskauden mahtunut kun jättänyt farkkujen reunan vatsan alle) niin sektiohaavan takia haluan pehmeät housut jotka todella kunnolla nousevat vatsan päälle. Kyllä varmaan ensi alkuun sairaalanyöpaitaa pidänkin, mutta heti kun kykenee alkaa liikkua niin on mukavampi olo kun saa omaa vaatetta päälle :)

Nukkumapaikasta
Meillä vauvan pinnasänky on meidän sängyn vieressä, ja koska pinniksessä on pyörät, aijon kiskoa pinniksen "kiinni" meidän sänkyyn iltaisin :) Siinä saa toisen laidan laskettua matalammalle, joten vauva on siinä minun vieressä tavallaan kokoajan, mutta ei tarvitse pelätä että pyörisin päälle. Vaikka tuskin pyörisin, sektion jälkeiset kivut estävät unissakin liikkumisen senverta hyvin. Mutta olen aika levoton nukkuja muuten, joten tuntuu paremmalta että vauva on minusta vähän etäällä, vaikka imettäessä toki otan hänet viereeni <3 Sillä tavalla esikoisenkin kanssa nukuttu.

:) Kaikille tsemppiä masujen kanssa :heart:

Nereida ja 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Lumista huomenta mammat!!

heituska Ihanaa että poika kasvaa hyvin!! Toivotaan että hemppakin alkaisi pysyä vielä kurissa. Meillä kans on nimi vähän hukassa, mutta jospa se sitten selviää kun näkee minkänäköinen kaveri sieltä syntyy.

Vaatteet: Mä en aijo ottaa omia vaatteita sairaalaan. Ne kun voi helposti sotkeutua vereen yms. Eihän ne sairaalaan vaatteet mitään kamalan mukavia ole, mutta eiköhän noissa sen muutaman päivän viitsi viettää. Ne sairaalaan läppöset on kyllä ihan kamalat ja olenkin pakannut itselle kroksit mukaan, niillä on mukavampi tepastella siellä. Vauvalle mulla on pakattuna body, puolipotkarit, pehmonen potkaripuku, huppari, töppöset,alulakki,lakki ja sellanen välimallin vanupuku ja peite. Me kun matkataan autolla kotia se reilut 70 kilsaa niin ei ihan mahottomia voi pienelle pukea ettei aivan läkähdy. Meilläkin esikoinen synty kesäkuun alussa ja sillon oli just ekat kunnon lämpimät ilmat kun kotiuduttiin, niin tuntuu nyt ettei oikeen tiiä että mitä vauvalle aina tulis pukea päälle, mutta eiköhän seki tule sit ihan luonnostaan kun pieni on maailmassa.

Omanapa: Viimeyönä sain peräti hiukan paremmin nukuttuakin. SItten kun vain sain ensin unenpäästä kiinni. Mutta silti vaan tuntuu että väsyttää...Noh täytyy tytön kans sitten kömpiä taas päiväunille...:D

Nyt jotain puuhastelemaan...

liinukka83 ja Onni 36+6 ( huomenna poksuu, jeee =) )
 
Kiva kuulla heituskan ja pojan kuulumisia :wave:

Minä ajattelin ottaa korkeintaan omia sukkia sekä pikkareita sairaalaan, jos niitäkään. Tai ehkä ainakin sukkia ku ne sairaalan sukat ei pysy jalassa. Ne verkkopikkarit on kans vähän inhottavat jalassa mutta niihin mahtuu kyllä hyvin sairaalan isot siteet.

Vauvan isä oli käynyt omalta isältään hakemassa pienen laatikollisen omia vaatteitaan 70-luvulta ja innoissaan niitä esitteli :) Itsekin olin utelias noiden vaatteiden suhteen, että jospa sieltä löytyisi muutama joita voisi käyttää. En ole tosiaan mikään retrovaate fani (uusretrot kyllä ihania) ja kovin vähän siellä ihan vauvan vaatteita olikaan. Kuitenkin muutaman löysin joita ehkä voisi käyttää. Laitanpa tähän kuvan huvikseen:


Toi villatakki on itse tehty ja vastaa jotain kokoa 56-62 cm. Toisaalta ihan suloinen ja meillä kun ei ollut vielä mitään villavatteita pienelle varattuna ni nyt on sit varalta just sopiva lämmin villatakki mahdollisesti koleaan kevääseen. Toi vihreä potkari on vaan niin kivan värinen et siksi otin sen. On tietty sitä "ihanaa" froteekangasta. Toisaalta harmi kun mitään omia vaatteita ei ole säilytetty. Aikanaan esikoisella oli mun veljen vanha ihana sininen samettinen potkupuku mut sekin on jo jonnekin kierrätykseen lähtenyt. En siis todella ihannoi näitä 70- luvun vaatteita muutenkaan, mut ihan kiva ku muutama vaate löytyi nyt edes isän mieliksi. Katsotaan tuleeko käytettyä.

Iltapäivällä on viimeinen neuvolalääkäri. Kysyn nyt tarkkaan siitä liikelaskennasta. Alan olla ihan vainoharhainen ja öisin valvon jos ei pieni oikein liiku. Muutenkin kun tulee huonosti nukuttua näiden tyypillisten vaivojen takia. Ennen en niin kiinnittänyt huomiota kun tosiaan aina ollut rauhallinen tapaus, mutta näin loppuraskaudessa näköjään olen tarkempi ja toisaalta kyllä pitääkin. Jospa pieni syntyisi joa parin viikon päästä ni ei ainakaan yliajalle asti tarvisi panikoida. Tilahan käy koko ajan vaan ahtaammaksi ja liikkeet voi vähentyä jo senkin takia.

syyslaulu ja örvelö 35+6
 
No niin jos koittais jotain rustata. Lähdettiin maanantaina sairaalaan, oltiin siellä 11 maissa. Supistuksia ei kuulunu. Ensin lupasivat käynnistää illalla. No kun ilta tuli niin lääkäri olikin tehny päätöksen et ootellaan aamuun. Mies lähti kotiin. Yöllä supisteli harvakseltaan. Viideltä päätin soitta miehelle et lähtee sairaalaan, kun supisteli vähän enemmän. Seitsemän maissa siirryttiin synnytyssaliin. Samalla laittoivat antibioottitipan, kun vesien menosta oli jo reilusti yli vuorokausi. Ja sen tipan mikä lisää supistuksia (nimi hukassa).
Spinaalipuuduksen sain kun kohdunsuu oli 5-6cm auki. Sitten nukahdinkin hetkeksi. Jossain vaiheessa havahduin siihen, että se laite mikä naputtaa vauvan sydänääneten tahtiin meni ihan hiljaiseksi. Voi vitsi mikä paniikki iski. Se vaan jostain syystä hiljeni, kaikki oli kuitenkin ok. Nukahdin uudestaan. Heräsin outoon tunteeseen ja pyysin kätilöä tutkimaan kohdunsuun. Se oli auki ja sai alkaa ponnistaa. Noh eipä tapahdu mitään, vissiin puol tuntia yritetty. Kätilö meinaa et vauva on kasvot edellä tulossa. Pyytää lääkärin paikalle et jos sais autettua imukupilla.
Lääkäri toteaa et vauva on poikittain. Ylös kävelemään jos vaikka vauva kääntyis oikeaan asentoon. Onneksi sitten kääntyikin ja syntyikin sitten aika pian.

Mahtaa olla sekava sepostus. Pistetään vähäunisen yön piikkiin. Vauva huusi selkä kaarella 22-2. Hitsi sentään taitaa olla koliikki, niin vaikutti samalta miten kaksoset huusi.

sydänsydän Meiän kaksoset synty rv 34+4. Kumpikin oli raivotarjonnassa ja syntyivät alakautta. Kun A-vauva oli syntynyt niin lääkäri nappasi B-vauvasta kiinni ja työnsi alaspäin synnytyskanavaa kohti. Lähinnä sen takia ettei pyörähdä ympäri.
Mulla oli hepatoosi ja korkea verenpaine, mitkä saattoivat vaikuttaa tuohon ennenaikaiseen syntymään.
Synnytys oli helppo, koska vauvat oli pieniä. A 2460g ja 46cm B 2600g ja 46cm. Vauvat oli kasvamassa ja harjottelemassa syömistä ekat 3 viikkoa lastenosastolla.

Donnanen ja tyttö 6pv
 
Kivaa kuulla Heituskan kuulumisia! Hyvä että ootte pärjännyt kotona eikä mitään isompaa takapakkia ole ilmaantunut.

Täällä on ollut tasaista. Vauva ei enää volttaa mutta muistaa muljutella mun kylkiluita koko ajan. Käytiin muksujen serkkupojan synttäreillä ja tietysti sinnekin oli yks perhe eksynyt ilmottamaan että "me ei nyt kätellä tai tulla lähelle kun ollaan kipeinä". Niin. Kiitti vaan! Samassa pikku kämpässähän ne pöpöt ei muuten tartu. Eikö ihmiset voi pysyä sitten kotona kun tietää ihan hyvin että paikalla on ainakin kaksi raskaana olevaa? Nyt sitten tuntuu kuin olis yks pikku jalka kurkussa asti. Oon vedellyt taas vaihteeks pikkusen auringonhattu-uutetta kun se on mut ennenkin pelastanut. Vaikka ei sais. Uskon kuitenkin että muutama tippa on pienempi paha kuin joku influenssa :(

Tänään sitten neuvolaan pitkästä aikaa. Viikkojakin on jo 38+2. Toivottavasti ei tarttis kauaa enää kärvistellä. Sauna ei auttanut eikä oikein siivoominenkaan. Seksistä en tiedä. Ei ihan innosta. Viimeksi ei auttanut ainakaan. Pitäis ehkä vähän koittaa innostua kun on kerran kohdunkaulakin vähän edes kypsä niin vois tehotakin. käynnistämiseen kun en haluais joutua. Johonkin voisin mennä kyllä akupunktiota ottamaan. Niin ja yks päivä sain miehen narrattua jalkoja hieromaan niin heti huomasin kun osui niihin synnytyksenkäynnistyspisteisiin minkä olemassaoloa en muistanutkaan =)
Taas suihkuun. Siellä voisin viettää kaiket päivät. Onneksi lähdevesi on ilmaista. Pumppaamista ja lämmitystä lukuunottamatta.
 
Vaihteeksi lumista päivää kaikille!

Ja Donnaselle onnittelut tytöstä. :flower: Heituskalla hyviä kuulumisia, teillä alkaa olla varmasti jo vauva-arki täydessä vauhdissa.

syyslaulu Aivan mahtava froteehaalari. Minäkin kävin joku vuosi sitten penkomassa vanhempien varastoja, ja löysin sieltä omia sekä veljeni vanhoja vauvanvaatteita. Parhaimmassa kunnossa oli varmastikin ensimmäisiä äp:n makuupusseja oleva peite. Sellainen vaal.sin., jossa tumm.sin. palloja. Omilta lapsiltani olen säästänyt jokaiselle syntymävuoden äp:n makuupussin, vaatteita en niinkään.

Vaatteet Omia sairaalavaatteita en ota mukaan. En siellä niin montaa päivää aikonut olla, joten ne pari päivää menee ihan sairaalan tarjonnalla. Tai no, on ne sairaalasukat kyllä ihan kauheet, ei pysy jalassa, joten sukkia voisi ehkä harkita.

äizikän kuulumisia odotellaan. Onko hän käynyt fb:n puolella mitään kertomassa?

Vauvan haalaria sais kyllä vaihtaa päivittäin, jos meinaa kelin mukaan kotiintulovaatteet valita. Kevät oli jo pitkällä ja päivät suht lämpöisiä, joten kassissakin oli sellainen ohut toppahaalari. Poika ajeli viikonlopun pyörällä, kun kadutkin olivat sulia. Mitä mitä nyt? Yöllä satanut ainakin 10cm lunta, joten ilmeisesti vaihdan kunnon toppahaalarin tuonne kassiin. Meillä tuo kotimatka on niin lyhyt sairaalasta, että ei siinä kuuma varmasti vastasyntyneelle tule. Tai sitten lisään viltin ohuemman haalarin kaveriksi.

Omasta tilasta sen verran, että kävin tänään siellä Naistenklinikalla, ja palaan sinne huomenna aikaisin aamulla. Synnytys nimittäin käynnistetään sitten. Tuntuu uskomattomalta, että nyt se on sitten ajankohtaista. Cytotecilla ilmeisesti aloitetaan, vaikka kohdunsuu on jo reilusti sormelle auki. Lääkäri kyllä pyöräytteli aika kovakouraisesti kalvoja, ja nyt on alkanut supistelemaan ihan kivasti. Jospa se tästä illan aikana lähtisikin ihan itsekseen käyntiin.

Taimi-neiti varmistui neidiksi, sukupuolesta oli tässä välillä hieman epäselvyyttä. Lääkäri ihan oma-aloitteisesti kysyi, että haluanko sukupuolen tietää. Painoarvio oli tänään 3500g, mutta kun virhemahdollisuus on kuitenkin 10-15%, niin voi mennä sinne neljään kiloonkin. Ei ainakaan pienempi ole kuin tuo arvio. Sen verran jytkyltä tuntuu edelliseen verrattuna.

Vähän alkaa konkariakin huominen jännittää. Lähinnä se, että kauan siinä käynnistymisessä menee. Viimeksi meni 2 päivää. Pelottaa myös se, kuinka paljon sitä ikävöi tuota nuorimmaista, kun hän on niin äitin poikaa ollut viime aikoina.

Scala ja Taimi Itunen rv 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Heituska Ihana kuulla hyviä uutisia. Hienosti on lähtenyt siis rullaamaan, vielä kun tuo hemoglobiinikin lähtisi vauvalla nousuun. Tsemppiä!

Donnanen kiva kun laitoit synnytyskertomusta. Aina yhtä kiinnostavia lukea. Onnea vielä!

Scala Oi, miten jännät paikat sulla. Paljon onnea huomiseen koitokseen. Laitathan piakkoin sitten infoviestiä meille uteliaille...?

ON: Viime yönä alkoi lapsivettä tihkutella, ja supistelikin taas ihan lupaavasti. Mutta se siitä sitten toistaiseksi! Tänään on tullut limatulppaakin, joten kaipa mekin tästä tällä viikolla ollaan synnyttämään lähdössä. Näin sanoo oma vaisto, mutta vauva voi aina olla eri mieltä. Ja kukapa tänne tuiskun keskelle haluaisikaan syntyä?? Masentava oli kyllä herätä lumiseen maanantaiaamuun, vaikka kesäaikaan siirryttiinkin eilen. Toppahaalari tulee siis meilläkin mukaan sairaalaan.

Nereida Mä aion myös ottaa omat oloasut/alusvaatteet mukaan synnärille. Ehdoton ei sairaalaan rytkyille! Haluan heti siirtyä tästä muumimammavaiheesta eteenpäin vauvan synnyttyä. Nytkin mulla on enää tyyliin yksi paita, johon mahdun. Juu, tiedetään, pyykkilautavatsaa ei ole luvassa vauvan ensiparun parahdettua ilmoille, mutta kyllä ne vaatteet sentään vähän paremmin mahtuvat päälle jo synnärillä.

Nyt muihin puhteisiin! Palaillaan!

Allie81 ja Tipu 38+0

P.S. Peruin juuuri huomisen neuvola-ajan, koska en jaksa laahautua sinne... Olen huono äiti, mutta kun en vain kertakaikkiaan jaksa.
 
Allien varmaankaan ei tarvii neuvolaan enää raahautua, mutta synnärillehän pitäisi jos kerran vedetkin on jo menneet. Ei kannata odotella ettei pääse ilkeä tulehdus yllättämään. Sen takiahan se käynnistetään melko äkkiä (vuorokausi?) vesien mentyä jos mitään ei kuulu. Ei enää vauvan mielipiteellä ole väliä. Onnea matkaan!
 
Scala: tsemppiä koitokseen ja onnea jo etukäteen :D Aika monta vauvaa syntyny jo...Fb:n puolella on syntyny kaks. Äizikästä ei ole kuulunu mitään yli kahteen viikkoon eikä kuulema fb:n profiiliakaan oo päivitetty.Toivottavasti kaikki on hyvin!!

Vaatteista: mä en ota omia vaatteita sairaalaan kun en haluu verestää niitä ja maitooki valuu niin et sais olla matkalaukullinen kamaa... Vauvan kassia en ole laittanu koska la on vasta 29.4.Vähän oon miettiny et mitä tuolta ottaisin kyl alustavasti.

neliApina ja p-p 35+3
 
Hienoa Heituska, että pojan kanssa sujuu hyvin! Toivotaan, että ne hempatkin sieltä saatte nousuun!

Kiitokset Donnaselle synnytyskertomuksesta! Niitä on aina yhtä jännä lukea, varsinkin tässä tilassa. Ja onnea vielä kerran!! =)

Scalalle paljon onnea huomiseen!!

Hennu ei ole täälläkään enää tietoakaan kunnon yöunista. Mulla on aivan sama juttu, että en oikein osaa nukkua päivälläkään. Tämä jatkuva väsymys on raastavaa. Nytkin saa taas ihan potkia itseään persiille, että tulee tehtyä päivän "pakolliset" askareet. Jaksamisia, eiköhän tämä loppu vielä kestetä.

Vaatteita otan mukaan ainakin sukkia, alushousuja ja imetysliivejä. Saatan myös jotkut mukavat housut ja topin sinne kassiin vielä heittää. Vauvalle pitänee myös varoiksi ottaa vahvempi haalari kuitenkin, kun ei noista ilmoista oikein tiedä.

Nyt hoidan tuota oksutautipotilasta täällä kotosalla. Odottelen miehen töistä kotiin, että pääsen itse ulkoilemaan. Ei viitsi jättää toista nyt yksin, kun on niin kipeä. :( Oksentelu on onneksi loppunut ja sain taas ovenkahvat, pöntön yms. desinfioitua. Käsiäni olen pessyt jo ihan karrelle. Nyt pitää vain toivoa, että säästyisi tuolta.

Vointeja kaikille! :)
 
Scala, tsemppiä huomiseen!

Mä en oo ajatellu omia vaatteita ottaa sairaalaan, mut jos kerran ne sukat on ihan kamalia, ni sitte taidan omia sukkia ottaa. Mä niin inhoan sitä jos sukat ei istu kunnolla jalkaan.

Alko tuota nyt jo itelläki tuntumaan, että pääsispä jo synnyttämään. No, ehkä parin viikon päästä silti parempi. Kun ei ainakaan lasketusta yli menis!
Painoarvio saatiin tänään, sen mukaan tämä vauveli on jo sen 3,5kg. Ja meinas että isolta tuntuu päällepäinkin. Itepä oon suklaata ym niin älyttömästi syöny... : / Nyt loppuu... Ja toivon vaan, että painoarvio heittää yläkanttiin, ja että tosiaan parin viikon päästä syntyis ettei liika isoksi kerkeä kasvaa.
Lantio on kuulemma hyvä, onneksi. Pitäis mahtua hyvin syntymään. :)
Kohdunsuu pehmeä, kiinni ja 1,5cm pitkä. Mitä sitte mahtaa tarkottaakaan näillä viikoilla..? 36+2.

Mitäköhän tässä vois tehä, jotta todennäköisemmin se synnytys alkais sit hyvissä ajoin? :) Jotenki vähän edistää tätä touhua. Ainaki pitää laittaa viimeinki kaikki valmiiksi!

Orion & (iso) pikkunen 36+2
 
Orion: mulla kaikissa edellisisssä raskauksissa ollut tossa vikassa lääkärissä kohdunsuun tilanne sama kuin sulla mutta lyhentymistä ei ollu tapahtunu.Lapset syntyneet 40+2,40+0 ja 40+1.Mutta eipä siitä mitään voi päätellä oikein. Mä olen miettinyt että kun mulla on nyt ollut paikat jo kypsymään päin monta viikkoa että mitenhän vaikuttaa...Lääkäri on 6.4 niin kiva tietää onko mitään tapahtunu enempää. Ja joo niitä sukkia kannattaa kyllä ottaa koska sairaalan sukat on kauheita :D

Meilläkin on harrastettu oksentelua viime yönä.Kuopus oksenteli mut onneks vaan kolme kertaa.Keskimmäinen on taas kuumessa.Toivottavasti toi oksentelu ei leviä muihin...Onneks noi on niin isoja että ei tartte siivoilla yrjöjä pitkinpoikin kämppää.
 
piti vielä äkkiä tulla kommentoimaan syyslaululle että aivan ihania perintökalleuksia teillä! oon kyllä vähän kade, kun tuommoisia aarteita on noin hyvin säilynyt. meillä on isommilla pojilla ollut isänsä vanhat perintöpotkarit, tuollaiset froteiset ja oon kyllä tykänny, niissä on jotenkin sitä tunnearvoa niin hurjasti :heart: omia vaatteita ei oo säilyny yhtään, ja ne tietty onkin näille pojille ehkä "vähän" tyttömäisiä :D

laitoin aamuyöstä unen pöpperössä nuo viikotkin väärin, niitä kun pitää vielä seurailla.. eli tänään olisi 38+2 :D
 
Scalalle onnea huomiseen!! :)

Vaatteista myös sen verran et sairaalan resuilla mennään, en myöskään halua omiin vaatteisiin heti kaikki mahdolliset tahrat, parempi ku saa jättää sitt sinne kaikki pestäväks eikä tarvi hirveesti pyykkiä heti raahata kotiin..

Täälläkin uhkaa se isokokoinen vauva. Reilusti ylikäyrällä mennään.. toivottavasti mahtuu turvallisesti ulos.. no, perjantaina nvl lääkäri niin ollaan taas (ehkä) vähän viisaampia. Mutta kotikonsteja oon myös alkanut miettimään (kuulema parempi vaihtoehto kuin sitt se sairaalassa kännistys??) et eikö se oo ne 3 sss:ää ja sitt vois laittaa miehen hieromaan jalanpohjia oikeen kunnolla :) onko muita vinkkejä?

vointeja!!

mamsen + "pikkunen" rv 35+6 (ja huomenna poksuu :) )
 
Donnanen kiitos synnytyskertomuksesta :)

Scalalle onnea matkaan! :)

Allie eiköhän se teidänkin pikkuinen ole pian maailmassa.Tsemppiä myös sulle! :)

heituska tosi mukava kuulla teidän kuulumisia. Pidän myös peukkuja pystyssä, että pojan veriarvot rupeisivat pysymään hyvinä.

kotilohikäärme se on siis niin ärsyttävää, kun on niitä, jotka sairasteluista huolimatta vaan kyläilevät ympäriinsä ja sitten tartuttavat kaikki muutkin!!

Vaatteista sairaalaan on ollut puhetta ja mä kuulun kans siihen ryhmään, joka ei viitsi omia vaatteita sairaalaan raahata. Kaameitahan ne tosiaan on ne sairaalan kuteet, mutta kuten muutama muukin oli tuossa sanonut, niin koen helpommaksi kun ne vaatteet saa vaan heittää pyykkiin eikä tarvi itse niitä pestä... meinaan siis vaan päästä vähemmällä siinä asiassa. Ja tuskinpa siellä sairaalassa taas tarvitsee kovin kauaa olla, jos kaikki vaan menee hyvin. :)

Tulin juuri neuvolasta ja voisin laittaa kuulumisia.
rv 38+2 (37+2)
painonlisäys -900g (+988g)
turvotus - (-)
RR 132/80 (116/81)
pissa puhdas (puhdas)
sf 31cm (31cm)

Että kaikki ihan ok. Ja nyt sit vaan odotellaan...

Adrianna ja kirpputyttö 38+2 :heart:
 
Mamsen jalkapöydän "sillan" alta, siis jalkapohjien sisäsyrjästä ja isovarpaan ja sen seuraavan päistä kun löydät kipeet kohdat niin niistä hierotutat. Jalkapohjasta ihan sormin ja varpaiden päistä pyydät jotakuta painamaan vaikka jollain kynän tylpällä päällä niin että vähän sattuu.

Kävin neuvolassa. Ei siinä sen ihmeempää muuta kuin että en meinannut päästä ulos. Jumituin nojaamaan odotushuoneessa olevaan hoitopöytään ja huusin neuvolatätiä apuun. Vauva kairas siis niin maan perhanasti alaspäin. Kuulemma nyrkkikin sojossa. Siinä sit penkillä istuin puolisen tuntia ja odottelin että vauva rauhottuis että pääsisin lähtemään kotiin päin ajelemaan ja neuvolan täti silmät pyöreinä tuijotti kun kaks kohoumaa seilas ympäri kylkeä ja mä pitelin kylkiluistani kinni kun toinen riehui kolmatta tuntia. Maha vaan muljui ympäriinsä =)
puoli tuntia ja pari panadolia myöhemmin pääsin jopa ruokakaupasta läpi lähes suorin vartaloin. Pari tätiä tuijotti hieman epäuskoisena mun muljuvaa mahaa. Perus potkiminen ei haittaa mutta se kohdunsuun kairaus! Nyt lähtee kaikki kotikonstit käyttöön että saadaan tää ulos täältä ja äkkiä! Mun tuurilla ne ei vaan auta.
 

Yhteistyössä