Huhtikuun helmet 2011 **marraskuussa**

Mä varmaan käytän talven miehen entisiä työtoppahousuja, ellen sit löydä edullisesti jotku muut. Henkselimallin toppahousut on nuo miehen pökät, ni pysyy päällä kun jättää vetskarin auki. Omatki henkselitoppikset menis muuten mutta ovat turhan tinkit lantiolta.

Eilen saatiin vaununkoppa, ja pinnasänky. :) En tiedä toiko mies vielä ratasosaa vaunuihi, en ainakaan nähnyt... Vaununkoppa pitää pestä hyvin, kun on ollu kylmässä vinttikomerossa säilytyksessä ja sielä on hiirenpaskaa. Saunottaa vaikka kans. Ja syynätä tarkkaan ettei näy hometta. Surkia vaan ku ei saa kankaita irti, tekee pesusta vaikeamman.
Pinnasängyn vois sit maalata, en vaan tiedä vielä väriä. Valkoinen on nyt.
 
InnoM onnea yritykseen :wave: Minäkin muistan sinut vielä hyvin.
Kodeista ollut puhetta. Meillä omakotitalo, neliöitä noin 130 uusi laajennusosa mukaan lukien (jonka pitäis ihan pian olla valmis). Kymmenisen kilometriä on oulun keskustaan. Ollaan täällä metsän ja pellon reunalla joten erittäin rauhallista aluetta, naapureihin ei näe kovin hyvin mutta silti niitä on tuossa lähellä muutamia. Ollaan asuttu tässä nyt 7 vuotta ja tykätty kovasti.
Mulla on iskenyt myös se paljon puhuttu väsymys. Työnteko on tervanjuontia ja kotona aika menee vaan levätessä. En tiiä onko sitten hemppa laskemassa. Torstaina on ultra. Tosi ihanaa päästä pientä kurkkimaan. Toivottavasti kaikki on hyvin. Liikkeitä ainakin tuntuu runsaasti.
Mulla on myös kaikki vaatteet käynyt pieniksi. Kaikki housut puristaa ja puserot ja hupparit on ihan pinkeenä. Koko ajan ahdas olo. toppahousut ei mahdu päälle ja nyt on ohkasemmatkin ulkoiluhousut käymässä pieneksi. Takki sentään mahtuu. Töissäkin on huomattu mun kahden viikon mahan kasvatus spurttini eli en ole sitä itse vaan kuvitellut.
Mutta nyt on pakko lopettaa. pitää koko ajan korjata kirjoitusvirheitä kun pää lyö tyhjää ja nukuttaa vaikka vasta heräsin päikkäreiltä....
 
Enhän mä sitten enempää kerennykkään kirjottelemaan aikasemmin...

Elikkä mulla on maha pullahtanut viimesen viikon sisään niin paljon, että oli pakko käydä ostamassa jo mammapöksyt, kun muut painaa koulussa istuessa mahaa. Tää ostosreissu olikin jännä reissu, kun meillä tietää vaan lähimmät sukulaiset ja ystävät eikä raskaus ole julkinen vielä, niin kun mä hiippailin hyllyjen välissä ja nappasin ekat housut, niin ukkonen siellä polleana pyöri ja oikein osoitti kaikille että "mustapas tuleekin iskä!" naureskelin sille :D

Tavaroita ei olla hommattu vielä mitään, kun ajattelen että entä jos jotakin sattuu :/ .. Ei ehkä ihan oikea asenne, mutta haluan varautua kaikkeen. Annoin itselleni luvan, että joulun jälkeen saan jo ostaa juttuja vauvalle :) ei oo muuten mitään hajuakaan minkälaisia vaunuja sun muita kannattaa hankkia... onko jotain vinkkejä, että mitä ei oikeesti tarvii mutta kaikilla kuitenkin melkein on? ehkä helpoin teidän vastata näin... Kun en kuitenkaan usko että pelkällä äitiyspakkauksella pärjää.

Täällä on mitattu hemppa joka kerta ja ainakin vielä pysyny suht hyvänä...
Ihmettelin, kun mulle sanottiin neuvolassa että paino on noussut liikaa, vaikka oli 2 viikkoa sitten ekasta nauvolasta (oli viikolla 7) niin 1,7 kiloa?! mikä nyt ei omasta mielestäni oo mitään.

Me asutaan 68 neliöisessä luhtitalo-kaksiossa, mutta ollaan muuttamassa jyväskylään vähän pienempään kerrostalokaksioon, kun haluan lähelle sukulaisia ja ystäviä, kun en täältä ketään tunne..

Onko muuten vinkkejä mistä löytäis "vanhoja" mammavaatteita, kun en uutena haluaisi ostaa, kun ei toinen lapsi ole suunnitelmissa...
 
Heippa!

Tänään meillä oli rakenne-ultra ja voi taivas, että mua jännitti koko viime yön :p Muutenkin stressaaminen töissä ja kotitöissä on saanut ihan uudet mittasuhteet. Huolehdin ihan hirveesti kaikesta ja kaikista ja saan käsittämättömiä päänsärkykohtauksia :(

Anyway, siis vauvalla oli kaikki oikein hyvin ja sitämyöden niin myös äidillä ja isillä. Jotenkin sitä vaan on huolissaan (just tätä tarkotan!) vauvan terveydestä... Että voiko niin paljon onnea et saa kolme tervettä rakasta, tiedän oon todella pöljä näitten juttujeni kanssa!!!! :D Ipanan painoarvio oli 305g :heart: sukupuolta emme kysyneet, mutta vahva tyttöolo on.

Kiva lukea muiden kuulumisia, vaikka itse olenkin laiska tänne(kin) yhteyttä pitämään!!!

Nuttura ja ipana 20+1
 
Kyllä voi olla niin paljon onnea että saa monta tervettä lasta. Mulla on 10 sisarusta, ja kaikki ollaan melkosen terveitä. Jotain pientä parilla (yliherkkyyttä yhtä kahta ainetta kohtaan), ja aikuisiällä sit parilla tullu vähän kremppaa ja parilla lievää masennusta. Mut lapsena oltu terveitä eikä oo sairasteltu paljoa, ei pahoja onnettomuuksiakaan oo sattunu. :)


Aivan ihanan paljon on vaavi tänä iltana potkinu. Ihan ennätyksen tekee kyllä nyt. :heart:
 
Heips! Pääsisinkö minäkin teidän joukkoon?Eli nyytti olisi tulossa ja la on 30.4.Tämä on neljäs lapsukaisemme,edelliset ovat vm.-96,-97 ja-02.Itselläni ikää on 34.Synnytyspaikkana Pkks.Viikkoja on nyt kertynyt 17+2 ja masukin on pyöristynyt ihan mukavasti.Täällä meillä tuo sf-mitataan oikeastaan ihan alkuviikoista lähtien,näin on ollut aina.Itselläni oli jo viikolla 15,mitta 20cm!!!:confused:Kaikkia muita kolmea odottaessa näillä korkeuksilla olen mennyt vasta 23-24 viikolla.Pikkuisen on mietityttänyt,jotta millainen "jättiläinen"siellä kasvaa nyt.No,pitää nyt vaan kiltisti ootella joulukuun ultraa,tottapahan siellä sanovat sitten mistä moinen kasvu johtuu...??!Ja taidampa samalla kysyä pitääkö tämä tyttö-oloni paikkansa;) Kovasti pikkuinen potkuttelee varsinkin iltaisin.Nyt taitaa olla parasta pyllähtää nukkumaan,jotta jaksaa taas huomenna touhuta. Maikki ja Pikku-Myy 17+2
 
Huomenta!

Ensiksi pitää kommentoida termarille että tuolla edellisessä keskustelussa mikä meillä oli, oli aika pitkä vaunukeskustelu ja mitä kannattee ottaa huomioon jne... Siellä keskusteltiin pitkään asiasta ni kandee käydä lukemassa sieltäkin, kun ei varmaan enää muista mitä on puhuttu ja vinkkejä tuli niin paljon. Mäkin ajattelin tyttöä odottaessani etten halunnu hankkia mitään ku pelkäsin että jotain sattuu, suutuin ihmisille jos ne oli ostaneet näillä viikoilla vauvalle jo jotain. Taidettiin itse ostaa vaatteita vasta kun tyttö oli maailmassa, muut oli kaikki saatuja/äippäpakkauksen vaatteita.

Maikki-76 tervetuloa. Mullakin edellisessä raskaudessa vahva tyttö-olo oli ja neiti olikin koko raskausajan pikku-myy. Son hyvä tekonimi =)

Asumisesta, me asutaan n. 200 neliön omakotitalossa, makkareita tässä ei ole kun kolme, että nämä nuorimmat saa sitten jakaa huoneensa aika pitkään keskenään, esikoinen kun tarvii oman huoneen kun koulukin alkaa, nyt on siis eskarissa. Meillä on tässä talossa myös erillinen kaksio, jossa asuu nyt mun vanhemmat, ovat hyvänä apuna lapsien kanssa, ei tarvi joka kauppareissulle ottaa mukaan. Me asutaan n. 40 kilometrin päässä oulusta. Keskustaan taitaa tulla enemmän, mutta tässä "ei ihan naapuri kylässä".
Myös kotona tallustaa 2 koiraa.

väsymystä on monella ollut liikkeellä, samoin täällä. Mulla se tosin ei johdu hb:stä, se oli loistava viime neuvolassa. Mulla selkeesti syyn tekee se, että en saa öitä nukuttua, herään n. 4-6 kertaa yössä. Vessassa käymään, sekä tytölle laittaan tutti tms yöllä. Nyt varsinkin kun tehdään taas hampaita on se nukkuminen hieman levottomampaa.
Olikohan mulla vielä muuta.... Jollakin oli muuten edellisellä sivulla viikot ihan häränpyllyä, en muista kellä, mut oli 19+7 viikot, niin kyllä ne on sillon 20+0...
Siis ei mitenkää pilkun viilauksella ole, pisti vain silmään ku luin...

Mut täällä on nyt sellaset aromit, että taitaa neidillä olla melkoiset sonnat vaipassa, et nyt on mentävä vaihtaan vaippa.

buam ja paavo 20+3
 
Ihan ensiksi, tervetuloa uusille; Termari, taikatimjami ja Maikki :wave: Pahoittelen viivästystä listalle lisäämisessä, mutta työt, harrastukset ja esikoinen pitävät tämän mamman melko kiireisenä :whistle:

Allie81 Meillä on esikoistyttö nyt siis 1v 6kk, ja on kyllä kiva saada toistakin sorttia oleva lapsukainen taloon. Mies etenkin oli melko innoissaan, katselee jo mönkkäriä pojalle. Ei onneksi yhtään ajoissa :rolleyes:

Asumisesta Asutaan n. 130m2 omakotitalossa järven rannassa. Lähimpään kauppaan on 4km ja naapuriin näin talvella 500m. Kesäaikaan ehkä 100m kun mökkiläisiä tulee. Sairaalaan täältä ajelee tunnin verran, joten ajoissa saa lähteä että ehtii. Tosin eipä se mitään ole, kun eikös jollain ollut 400 km sairaalaan matkaa? Lisäksi täällä asustaa koira ja kissa. Toinen koira on haaveissa...

(.) Maha kasvaa kovaa vauhtia ja ensi viikolla olisi neuvolassa Kelan papereiden tekoa. Tossa kävin juuri läpi vauvan vaatteita, että mitä sieltä löytyy semmoisia että voi pojalla pitää ja huomasin miten järjetön määrä niitä pieniä vaatteita oikeasti on... Vähän kyllä joutuu hankintoja tekemään, sillä en ehkä halua poikaa vaaleanpunaiseen pukea koko vauva-ajaksi :D Muuten on kyllä kaikki tarpeellinen hankittuna, kaksosten rattaita pohditaan, pojalle sopivia vaatteita ja mulle uudet imetysliivit pitää ostaa mutta muuten on kaikki tallessa esikoiselta. Pakkausta ei oteta, sillä ei oikeasti tarvita. Sillä rahasummalla saan ostettua poitsulle ne vaatteet mitä tarvitsee. Jos olisi esikoinen niin ottaisin pakkauksen ehdottomasti. Siinä tulee mukana paljon perus käyttövaatetta ym ja ainakin itse koin sen todella hyväksi. Kaikki on kuitenkin meillä tallella, joten...

buam Mie vasta kävin Oulun suunnalla, mulla on siellä myöskin "ei ihan Oulun naapurikylässä" kummipoika :heart: Kivaa seutua. Tämä kylä siis sijoittuu Kuusamoon päin lähtevän tien varteen, eivät tosin asusta tien varressa...
 
tänää oli rakenneultra ja muuten oli kaikki hyvin mut pientä lisälyöntisyyttä näky sydämessä jota sit ens viikolla 3d ultrataan. Ja mulle vois lisätä tyttö tulossa tuonne listaan <3 "Hyvin neitimäiseltä täällä näyttää" sano vaan se ultraaja :D
Ja sirokokonen oli arvio ku painoa oli 330g joka vastais 20 viikkoa. Nyt siis 21+0 menossa.
 
taikatimjami
Hei,
saisinko linkin sinne teidän edelliseen keskusteluun jossa vaunuista on ollut puhetta? Ainakin tuolla buam mainitsi sellaisesta. En löydä/osaa etsiä tuota edellistä keskustelua..

taikatimjami 20+0
 
Asunnoista ollu puhetta.. Meillä 44neliöinen luhtitalokaksio oulussa. Kokoajan hakusessa kolmio, kun tätä tavaraa on niin paljon ja pitäis saada jokin ns työhuone lapsen synnyttyä (toiveissa enemmänki kuin yksi) ku molemmilla opiskelu tarttis sitä rauhaakin välillä. Ollaan kateltu aso-asuntoja ja mietitty ihan omaakin. Miehellä tuo koulu kestää vielä 5,5 vuotta, ja ei huvittais ihan niin kauaa maksella vuokraa. Suunnitelmissa, että omakotitalo ostetaan/rakennetaan viimeistään heti kun hän valmistuu.

Tämä neitonen (poikanen) mahassa on ihan älytön. Eilen oikein ihmettelin illalla, että missähän välissä se meinaa nukkua ku seitsemästä nukkumaan menoon (23) asti potkiskeli tosi tiheään ja kovaa. Ensimmäistä kertaa päätin oikein pysähtyä seuraamaan että miltähän nuo näyttää päällepäin. Ja näkyhän ne. Sen verran ylös anto iskuja.

Mua vaivaa ihottuma.. Posket, leuka ja otsa ihan täynnä. Koskaan aikaisemmin, ei edes pienenä lapsena ole ollut ihottumaa. Epäilen tuon estolääkityksen aiheuttamaksi, kun purkin kyljessä mainittiinkin että voi aiheuttaa mm ihottumaa. Kutisen myös ihan jokapaikasta. Vatsan seutuvilta sen ymmärtääki ku iho venyy ja pääsee välillä kuivahtamaan. Pitää vissiin tiistaina mainita neuvolassa.
Tulipas omaa napaa..
Tervetuloa uusille mahankasvattajille! :)

valjakka 21+2
 
Moikka!

Kerrotaan nyt Facebookin lisäksi tännekin että ultrassa oli kaikki hyvin! Ei ollut siis varsinainen rakenneultra vielä, se on parin viikon päästä, 7.12. Muuten vaan kävin lääkärineuvolassa kun kivut olleet väliä koviakin ja joskus hieman vuotanut verta, mutta siis aivan olemattomia määriä...kaikki oli kuitenkin hienosti, vuoto johtuu todennäköisesti vuotoherkästä kohdunkaulasta. Sellainen minulla kuulemma on, muistan jo joskus 17-vuotiaana e-pillereitä hakiessani gynekologin niin todenneen. Laittoin lääkäri jotain ihmeen ainetta kohdunkaulalle jonka pitäisi estää jatkossa vuotoja. Tosin eipä tuota niin paljon tai usein ole vuotanut että se muuten vaivaisi, mitä nyt vaan esikoista odotellessa luonnollisesti stressaa joka pikku asiasta..

Pikkuinen liikuskeli kovasti ja nyrkkejä heilutteli vimmatusti, oli siis oikein virkeä tapaus :) koko vastasi viikkoja mitkä menkkojen mukaan nyt on (ultran mukaan aiemmin ollut vähän vähemmän). Eli menkkojen mukaan nyt olisi jo 19+0, np-ultran mukaan 18+4. Laskettu aika on kuitenkin kuulemma tuo 21.4., välillä se muuttui 24.4. joka tuossa etusivun listassakin näkyy mutta kuulemma se 21.4. on se oikeampi päivämäärä. Samapa tuo sille, kunhan nyt suunnilleen niihin aikoihin syntyisi :D
 
Täällä ilmoittautuu yksi uusi käyttäjä! Eli siis ihan pihalla siitä, miten tämä homma toimii, mutta tämä viestiketju näytti omimmalta =)

La siis täälläkin huhtikuussa, 29. pvä. Synnytyssairaalana toimii KYS. Vikkoja tänään on 17+5. Ikää tällä tulevalla äidillä on 21 ja esikoinen tulossa, isännällä tosin edellisestä liitosta 5 vuotias poika. Siitäpä saa poimia tärkeimmät faktat listalle =)

Masua tuskin pääsen peilistä ihailemaan ennen loppuaikaa, sillä tuota on ennestään jo ihan tarpeeksi! Liikkeitä olen kuulostellut, ja ehkä muutaman kerran tuntenut. Kuulemma menee vähän enemmän aikaa kun on etuseinä istukka, joka vaimentaa potkuja tehokkaasti. Rankenneultraan pääsen vasta n. 3 viikon kuluttua, viikolla 20+4, sitä innolla odotellessa!

Huh, eiköhän tässä ekalle kertaa ihan tarpeeksi juttua, lisää tulee kun pääsee vähän enemmän sisään tähän sivustoon!
 
Täälläkin olisi uusi käyttäjä, joka kaipailisi kovasti juttuseuraa.. kun tuntuu, että kaverit katkaisivat yhteydenpidon täysin onniteltuaan vauvauutisen johdosta. :( Kaveria siis kaipailisin, koska olisi tosi mukavaa jakaa ajatuksia muiden odottajien kanssa. Ehkä pääsen mukaan tähän palstan jutusteluun, vaikka näin myöhäisessä vaiheessa tänne löysinkin. :)

Eli olen 27-v esikoisen odottaja ja laskettu aika olisi 11.4 eli nyt viikkoja 20+2. Synnytyssairaalana Seinäjoki. Ensi viikolla jännitetään meilläkin rakenneultraa, toivottavasti kaikki olisi hyvin. Odotus sinällään on alun pahoinvoinnin ja väsymyksen jälkeen sujunut hyvin. Tällä hetkellä vielä ihmetellään pienen pieniä ilmakuplia muistuttavia tuntemuksia masussa. :)
 
Tervetuloa uusille ja teillekin muuten tiedoksi, että jos haluatte juttuseuraa myös Facebookin kautta, sieltä löytyy salainen ryhmä meille huhtikuisille. Perustin sen tuossa joku aika sitten ja sieltä myös löytyy keskustelijoita ja vertaistukea tarpeen mukaan :)

Ryhmään pääsee vaikkapa laittamalla kaveripyynnön minulle (profiili tässä) ja lisään sitten mukaan ryhmään, haulla kun sitä ei löydä koska tosiaan on salainen ulkopuolisilta.

Tämä ihan vain tiedoksi jos kiinnostaa :)
 
Onpas tullu tekstiä ja uusia sitten viimenäkemän. Nyt on häät osa 2 juhlittu ja voi palata normaaliarkeen. Otti kyllä voimille juhlien järkkäily (ja oon pikku perfektionisti sapuskojen suhteen, ei voi tarjoo karjalanpiirakoita ja pastasalaattia tms tavallista..) mutta eipä toivottavasti tarvi ikinä enää naimisiin mennä :D
Mulla on niin paska olo :headwall: :headwall: Järkky päänsärky taas ja lisäksi heikottaa ja pyörryttää niin maan perkeleesti. Raahauduin esikon kanssa tänään muskariin, enkä meinannu kotio päästä kun melkeen pyörryin lumihankeen. Loppupäivä onkin sitten menny vapistessa sohvalla ja isäntää kotiin odotellessa. Nyt tuntuu ettei oikeesti jaksa tän pään kanssa enää yhtään :headwall: esikon raskaudessa oli samanlainen voinnin romahdus ja sairaalareissuksi muuttui..
Ei pysty enempää kirjailee, silmissä sumenee taas. Voikaa muut paremmin :'(
 
Tervetuloa uusille :wave:

Rocket koitahan lepäillä :flower:

Kattelin tossa edellisen ultran lappua kun mietin että ei mulle oo kerrottu eikä mihkään merkitty et missä istukka on... Siinä luki että istukka matalalla. Niin sillon sanoikin kyllä että on kohdunsuun päällä. Viimeks nlalääkärissä se se vaan mumisi jotain että on se aika alhaalla mut en sit tiedä... Pitää ens perjantaina kysästä taas jos se olis keskusteluhalukkaampi nyt kun suostun harkitsemaan sitä kierukkaa :D Tää selkäsärky vie kyllä hengen kohta mut jospa viikon vielä jaksaa kärsiä.

Sinnlos voisitko tarkistaa oonko jo siin ryhmässä en ainakaan tiedä miten sinne pääsee :xmas:

NeliApina ja projekti 17+6
 
Tervetuloa uudet :wave:

Omaan napaan ei mitään uutta.Tuntuu et mahan kasvu on pysähtynyt.Masukki liikkuu kovasti.Varsinkin aamulla aikaisin ja myös íllalla mahassa tuntuu kova mylläys olevan menossa :heart:
Flunssaa meinaa pukata päälle :snotty: Eilen yskin niin kauan et alkoi yökkäyttää.Pää tuntuu "kummalliselta".
Tänään tulee miehen lapset meille.Hänen vanhempi lapsi on ollut kuumeessa muutaman päivän.Kiva olla loppuviikko sitten kotona ja sisällä :mad:

Valkyria ja Masukki 21+2
 
Rakenneultra takana!!! Pienellä kaikki hyvin!!! :)

Ainut mikä tällä reissulla todella "säväytti" oli se että meille lupaillaan POIKAAA!!!!! :rolleyes: Ei millään osaa kuvitella neljän tyttösen jälkeen, että POIKA!!!!

Tunteet heittää äärilaidasta toiseen.... Toisaalta iloisen yllättynyt uutisesta, toisaalta taas olisihan se viideskin tyttö ollut kiva... Nyt olen TODELLA tyytyväinen että kysyin, ehdin oikeasti ajatella asian syntymään mennessä valmiiksi.. :)
 
NeliApina, olen koittanut hyväksyä kaikki minulle kaveripyynnön täältä laittaneet mukaan :) en nyt muista mikä sun nimi oli nimimerkin takana, joten helpottais jos tietäisit että oletko laittanut mulle sen kaveripyynnön ja olenko sen hyväksynyt? Tietääkseni olen kaikki pyynnöt kuitannut hyväksytyksi ja sitä mukaa laittanut ryhmään mukaan :) Facebookilta pitäis sitten tulla ilmoitus kun on ryhmään lisätty mukaan.

Jos siinä joku sähellys on sattunut niin laita uusi kaveripyyntö ja pääset messiin tuonne keskustelemaan :)

lystille onnea ultrauutisista ja poikalupauksesta! Hienoa että kaikki hyvin! :)

rocket, mulla oli kans eilettäin ja melkeinpä joka päivä (varsinkin joka ilta) kovaa pääkipua, liekö hemoglobiinit romahtaneet vai mikä..tuntuu välillä että järki lähtee ja itku pääsee pääkivun kans :( mulla on normaalistikin, siis ennen raskauttakin ollut pääkipua tosi paljon..nyt vielä enemmän. Pitää melkein ennaltaehkäisevästi alkaa lisärautaa ottamaan vaikka tuossa Multivitassa on rautaa ja niitä syön joka päivä..mutta se ei vissiin riitä. Kokeilis josko kipu yhtään helpottais sillä :/
 

Yhteistyössä