Huhtikuun Helmet 2011 *** tammikuussa***

HappyFeet Meillä on Gracon kaukalo telakalla vm 08 varmankin, kun ostettiin se ihan alkuvuodesta. (Alennukset on muuten ihan kohtalaiset lastentarvikkeissakin kun mallistot vaihtuu...) Mulla on myös gracon matkarattaat, johon kaukalon saa myös. Olen tykännyt k.o. setistä ihan äärettömän paljon.

UlriikkaEleonoora Mulla tuntui harkkasupistukset enemmänkin siltä että joku ois laittanut leveän vanteen mahan ympärille ja puristanut, mut jokainen tuntee supparit tavallaan. Synnytyssupistukset taas tuntui järkyttävänä selkäkipuna. En ensin edes tajunnut niitä supistuksiksi, kun oletin supistusten tuntuvan mahassa. Toivottavasti olosi helpottuisi :)

Pikkis
Kohjuja on täälläkin ihan kivasti niin vasemmassa jalassa kun alapäässäkin... great... Mut onneksi on capri-housut kesäksi, mun ei ainakaan tarvienää missään microshortseissa kulkea :LOL: Esikon jälkeen alapäässä olevat kyllä katosivat ja jalassa olevat laskehtivat huomattavasti. Elän toivossa että nyt käy samoin... :whistle:

Turvotuksista on ollut puhetta. Mulla aiknakin kysytään onko turvotusta, ja nyt menee yhdellä plussalla. (sukat ja sormukset jättää rantua) Ja kyllä mulla ainakin loppuraskaudesta turvotus oli niin näkyvää, ettei sitä voinutolla huomaamatta...

Tuplarattaat
ostin jo kun halvalla sain :D Kaverilta ostin. Meillä tulee lapsille ikäeroa vajaa 2v, joten itse koin ne tarpeellisiksi jo ihan koiran/koirien lenkityksen kannaltakin.

(.) Ei mitään ihmeellistä, eilen kävin kelassa viemässä paperit ja hakemassa täyttö-apua että menee oikein. Mie olen tämmöinen hankala tapaus, niin hyvä että kävin. Väärinhän ne olisi menneet jos olisin omin päin alkanut suhaamaan. Virkailijakin joutui soittamaan jollekin kun tarksiti aisoita, ja puolestaan se jolle soitti tarkisti jostain - ei tiennyt hänkään suoraan vastausta :D Meille tulee muuten toinenkin perheenlisä :heart: Uusi hauva-vauva saapuu taloon helmikuun puolessa välissä. On sitä odotettukin, sillä olen etsinyt hyväsukuista ja huippu-vanhemmista olevaa yksilöä ja nyt tärppäsi :D Onneksi niin päin, että ensin pentu ja sitten vasta vauva. Jos mulla olisi tässä alta 2v esikoinen, vauva ja kaksi koiraa, joista toinen on juuri taloon tullut pentu niin voisi olla vähän pinna tiukalla... Mieskin ottaa viikon vuosilomaa l.a:n paikkeille ja aikoo pitää pari viikkoa isyyslomaa heti kun vauva syntyy, joten eiköhän se siitä :p Niin ja mie jäin töistä lomalle :heart: Mulla oli rästissä vanhoja lomia, joten oon virallisesti vuosilomalla 10.2. asti. Sit taitais olla reilu viikko kun äippäloma alkaa. Arvatkaa vaan aionko mennä enää tänä vuonna töihin...?? :rolleyes:

-snowball ja tyyppi 27+5
 
Viimeksi muokattu:
Tänään poksuu rv 27+0. Viikot sen kun lisääntyy :D Vauveli on viihtynyt nyt jo pari vuorokautta pää alaspäin. Jospa nyt jäisikin niin eikä enää pyörähtelisi. Lääkäri kyllä sanoi eilen, että sen verran tilaa kohdussa tuntui olevan, että asento voi vielä muuttua. Nyt kun vauva on pää alaspäin ja jalat vatsaa kohden niin liikkeet tuntuu tosi selkeästi ja maha heiluu :)
Mulla harjoitussupistukset tuntuu samoin kuten snowballilla, mutta synnytyssupistukset oli sitten satakertaiset kuukautiskivut ja nimenomaan vatsassa ja jonkin verran myös reisissä. Tänään on vatsaa kiristellyt useampaan otteeseen. Rivakat liikkeet ja hermostuminen aiheuttaa (hermostunut olen moneen otteeseen kun lapset on vissiin olleet liian pitkään lomalla ja vain tappelevat).
Mutta nyt odottelemaan pizzaa...aloitan kevyemmän ruokailun vaikka huomenna ;)
 
Jokohan sitä uskaltautuis mukaan ryhmään....

Viikkoja on 24+6 esikoista odotellaan syntyväksi pääsiäisenä.
Kaikki on mennyt niin hyvin alusta asti ettei meinaa vieläkään uskoa todeksi koko raskautta.
3 vuotta yritettiin ennenku tärppäs. Femar lääkityksen unohtaminen yhden kierron ajaksi toi mukanaan toivotun raskauden.
Esikoisen ollessa kyseessä ja ikääkin kivasti kertyneenä itellä, olen ollut ns. vainoharhainen odottelija. Sen verran olen itteäni saanu hillittyä että vain yksi ylimääräinen ultra on käyty tekemässä. Nyt himottais mennä 3 D ultraan..
Tulokkaan sukupuoli ei selvinnyt rakenneulrasta, eikä sitä kyllä kysyttykkään.
Liikkeet alkoi tuntua vasta viikon 20 paikkeilla mutta se oli odotettavissa, istukka on ikävästi edessä ja ylipainoakin kertynyt. Nyt viime viikolla tunnettiin ekaa kertaa liikkeet ihan ulkopuolelta käsin.
Yksi kysymys olisi teille kokeneemmille odottelijoille. Mulla tippui paino alkuraskaudesta koska ruoka ei maistunut, sen jälkeen paino on pysynyt aikalailla samassa eli edelleen alle aloituspainon. Neuvolassa ei olla huolissaan mutta ite yllättäen ihmettelen moista. Maha on kyllä kasvanut aikalailla =) Onko kokemusta? Ja kaikki mennyt hyvin kuitenkin??
 
Heippa kaikille.

Aaaaaargh, tää olo! Olo on kuin ylikeitetyllä nakilla ja tuntuu, että sääriluut napasahtaa poikki, kun nousee seisomaan. Raskausviikko 24+5 ja painoa tullut 25kg!!! Kaksoset tulossa, mutta silti!!! Neuvolassa eivät sanoneet mitään painonnoususta. Ainoastaan sen, että pitääkin nousta... Kuinkahan paljon sitä painoa voi vielä tulla?! Syödä ei edes haluta, koska sen jälkeen ei sitten pysty hengittämään. Uuh.

Kaikki hyvin muuten ja ensi viikolla päästään muuttamaan takaisin Suomeen, mikä on ihanaa. Sitten saa alkaa tehdä hankintoja vauvoille!
 
sydänsydän Muistan tuon tunteen tosi hyvin. Mulla tuli kaksosia odottaessa 25 kiloo painoa. Ja se maha oli aivan valtava, vaikka tytöt syntyikin jo rv 34+4. Oli todella hankala olla!

Mä kaaduin eilen meiän rapuissa. Ei sinänsä sattunut kun sain kyynärpäillä vastaan ja siis raput jäi selän taakse, mutta taisin vatsalihaksilla jännittää niin kovasti et ne on ihan toosi kipeet. :(
 
Ihanaa ku joku jaksaa pitää tämmöstä listaa pystyssä, kiitos siitä snowballille :)

sydänsydän voin tosiaan kuvitella miltä tuntuu kun siellä mahassa on kaks. Ite en jaksais tätä yhtäkään.. tää maha on vaan niin ahdistava.

Ihanaa meitin pikkumies lähti mamman ja serkkupoikansa kanssa leafarenan lastenmaailmaan peuhaamaan ja mä saan vaan makoilla. Pitäs kyllä siivota, mut taidan keretä myöhemminkin :) Mieski lähti salille joten mä saan tosiaan nauttia hiljasesta yksinäisyydestä. On se vaan kumma miten tällasesta "tylsyydestä" on oppinu nauttimaan. Ennen esikkoa inhosin yksin oloa ja mitä enemmän oli ihmisiä ympärillä sitä enemmän nautin.

Neuvolakuulumisia.. ei niin hyviä. Paino vaan nousee.. oli taas tullu kk melkeen kolme kiloa ja sitä ennen kk 4kiloa, eli aika paljon. Niimpä kävi käsky varata aika sokerirasitukseen ja se siis edessä ens torstaina :( No muuten kaikki hyvin ja empä usko et tossa sokerirasituksessakaan mitään on. Ihan on painonnousu omaa syytä ku koko aika syön jottai. Mut uudenvuodenlupauksena jätin töissä(hesburgerissa) syömisesn pois, ni varmaan painon nousu vähenee. Oon töissä hirvee possu.

Ihanaa miten aika kuluu ja ilmakin vähän lauhtunu. Niin se kevät sieltä tulee ja saa tullakkin :) Mitä nopeammin sitä parempi.

mööpeli & maha-asukki 26+5
 
Tänään 26 + 0 :) Ja keskiviikkona sain äitiyspakkauksen. Voi miten tykkään, ihan just sopiva pojalle ja voin sanoa et miljoona kertaa parempi ku esikoisesta.

Onko muilla miten painoa tullut, mulla nyt tähän mennessä 7kg. (joista osa ihan joulumässyjä)

Oon miettinyt neuvolan vaihtoa... :( Ihan sinällään jees toi mein neukkutäti, mut mun verenpaineessa on ongelmaa (huom. vain neuvolassa).
Oli jo esikoisesta, ja se "pakotti" mua yliaikaisena lähteä jo synnärille ja synnärille ku soitin ja kysyin ne oli sitä mieltä et ei vielä, et ei hätää.

Mun alapaine on neuvolassa jotain 95 ja ylöspäin, kotona mitattu hyvä et ylittää ikiin 84. ja alhaisimmillaan on 71. Et ihan täysin normit muualla ku neuvolassa.
Nyt mulla on neuvolasta mittari ja kirjaan korttiin tuloksia.

Mutta parina kertana ollut erityyppi, eka harjoittelija, sitten sijainen. Ja jotenkin se mitä ne laukoo saa joskus valitettavasti äidin kyyneliin ;( Soitin toiselle neuvolatätille jolta kysyin paria asiaa, niin sano et varataanpa seuraavan kerran tänne mun luo ja katsotaan jos meillä toimisi yhteistyö. Oon todellakin valmis ajaa 15km sen takia suuntaansa et pääsen ihanaan neuvolaan!

Sokerirasituksesta, oon miettinyt. Neuvolasta siis sanottiin et pitäis varata (painoindeksi ylittää sen 25. ) Esikoisesta en käynyt ku olin laihempi silloin ku nyt. Neuvolalääkärissä puhuin siitä et se on kohta tulossa niin se täti sanoi mulle:
Voithan sä käydä siellä jos haluat, mut hän ei näe sille perusteita tällä hetkellä. Et kyl vika sit ilmenee ajan kanssa jos jotain tulee. Aloinkin miettii, et tosiaan... Taidan jättää väliin ja mennä sit jos ilmenee poikkeavuutta. Keskikäyrällä masun kanssa mennään ja esikoinen oli 3500g. Eikä oo suvussa sokerijuttuja. Mut saa nähdä, mietin vielä....

Mut nyt täytyy lähteä käymään kaupassa, töitä olis vielä 2kk. Yritän loppuun asti pinnistää et sais palkan viimeiseen asti ennen äippärahaa :)

Hyvää Viikonloppua kaikille <3
 
Tervetuloa uudet =)

Neuvolassa kävin toissa päivänä.Laittelen lukemat ja sulkuihin edellisen käynnin lukemat.

Rv 27+1 (23+2)
Painon muutos +730g vk:ssa
RR 126/90 (118/77)
Pissat puhtaat
B-Hb 140 (140)
Sf-mitta 24 (19)
Tarjonta RT
Sydämen syke 150 (140)
Liikkeet ++

Verenpaineen alapaine meinaa nousta :/ Meen parin viikon päästä uudestaan neuvolaan mittauttamaan paineet.Sitä ennen pitää ite käydä tk:ssa mittaamassa.Huoh,tämäkin vielä :(

Olen alkanut heräillä öisin ja olen sen jälkeen tunnin hereillä.Hippaan pitkin kämppää pystyssä.Yleensä se on wc->juomaan->sänkyyn->wc->juomaan-> sänkyyn.Nytkö jo alan valmistautumaan "vauva taajuuksille" :confused: Vauva yleensä innostuu sit mylläämään mahassa ku ekan kerran yöllä käyn ylhäällä.
Vauva tykkää pyllyä työntää kylkiluihin :heart: Onneksi ei vielä kovin kipeetä käy.
Kiitos Scala tiedosta et äitiytloman alun voi ite päättää.Teen uuden hakemuksen ja aloitan äitiysloman 50pv ennen LA.
Olen nyt muutamia vuoroja käynyt töissä.On aika rankkaa yöllä ensin valvoa ja aamulla herätä ko4 töihin.Sit pitää jaksaa 8h tehä töitä.Lonkat on olleet kuin tulessa.Oiskohan ne supistuksia.Ei ainakaan th ottanut mitään kantaa koko asiaan ku mainitsin.

Omaa napaa tuli vaan :ashamed:

Valkyria ja Masukki 27+3
 
merkkailen vaan ja taidan jättää lukematta jääneet lukematta. Ihan mukavasti on tullu tänne taas tekstiä :D.
Hengissä täällä kuitenki ollaan, kaikki oikeastaan hyvin. Alaselkäkipu vaan pahenee, mutta se oli odotettavissa nii sitä ei lasketa. Vauva on sekä aamu- että iltavirkku. Yöunet meinaa jäädä lyhyiksi.
Noin kuukauden päästä alkaa äippälomakin (koulusta sitä ei harmi vain nyt ole) ja eilen hain pakkauksen postista. Hullua miten nopeaa aika menee!

Isoja mahoja<3
Valjakka ja vauveli 27+5
 
Yövalvomista täälläkin. Joka kerta kun kylkee kääntää, herään ja valvon hetken. Onneks nyt ku oon älynny nukkua kyljellä tyyny reisien välissä, ei tuu niin herkästi selkäkipuja. Mut siis 1-4 kertaa yössä pissalle, sit yleensä siinä viiden aikaan aamulla valvon jopa kakski tuntia kunnes saan taas unta. Ihan hyvä etten ole enää töissä.. Vauva potkii aina yöpissojen jälkeen ja aamulla ku herään ja käännyn selälle, hieron vähän masua ja sanon "huomenta, pikkunen" alkaa potkiminen :heart:

Painoa tullu jotain 10kg, nyt hillitysti ku jossain vaihees ponnahti muutamassa viikossa 5kg ylöspäin. Olo on muuten tosi hyvä, mitä nyt liitoskivut kiusaa. Fyysisesti tuntuu et kunto on kohentyny, käyn lenkillä n. joka toinen päivä ja ilmottauduin just äitiysjoogaan, joka on 6. kerran kurssi ja alkaa ensviikon lauantaina. En malta odottaa :)

Eipä tässä muuta, lähdetään ystäväpariskunnan kanssa huomenna Tallinnaan kylpylään ja hemmottelemaan itteämme. Ihanaa :)

Napis ja Elmo 27+3
 
Nanna On kyllä harmillista, jos ei kemiat satu yksiin neuvolatädin kanssa. Mulla on onneksi ehkä maailman paras :heart: neuvolatäti, ollut vuosia kaveri ihan siviilissäkin :D

Valkyria Voisiko ne sun kivut olla ihan vaan liitoskipuja ja lonkkien löystymistä. Mulla ainakin on lonkat/alapää kuin tulessa jos kävelen/ touhuan paljon koko päivän enkä muista istahtaa kun vasta illalla. Eiköhän ne neuvolassa osaa niihin jotain kantaa ottaa :)

Kiva että täällä on muitakin yökukkujia. Vessassa tulee käytyä kerran, muuten heräilen kerran-pari ja huonona yönä (kuten viime yö) ramppaan esikon luona useamman kerran. Normaalisti likka nukkuu onneksi 20.30-07.30. Tosin 4 aikaan kömpii viereen omasta huoneestaan, mutta ei mua se häiritse, kuitenkin käy omaan sänkyyn nukkumaan ja tulee väliin vasta aamuyöstä (jos tulee). Ei se kuitenkaan enää rippikouluikäisenä äitin kainaloon kehtaa tulla :D

Tänään vapaailta :heart: Hyvää ruokaa ja seuraa (tyttöjen ilta) ja mies lapsen vahtina :) En malta odottaa, kyllä se tekee niiiiiiin hyvää saada hetkeksi ajatukset pois arkiympyröistä. Suosittelen lämpimästi kaikille, koska vauvan synnyttyä sitä ei heti raaski lähteä mihinkään vaikka tuulettuminen tekisi omalle päänupille miten hyvää tahansa! Esikon ajalta muista hyvin kun likka oli 4kk paikkeilla ja kaveri soitti, että lähdenkö sen kanssa yhteen tapahtumaan. Sanoin silloin kaverille että en lähde, mutta mies soitti kaverille perään ja sanoi että kyllä se lähtee, monelta tulet hakemaan? Ja tekin NIIIIIN hyvää käydä edes se pari tuntia jossain (kauempaa en malttanut olla)! Itse ei sitä olisi edes tajunnut. Onneksi mulla on mies joka aina välillä tuuppii liikkeeelle, jos akka alkaa muistuttaa enenevässä määrin pirttihirmua :rolleyes:

-snowball ja tyyppi 28+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
pitkästä aikaa hetki istua kirjottelemaan :)
neuvola oli keskiviikkona ja lääkäri laittoi lähetteen äippäpolille supistusten ja aivan helvetillisen liitos kipujen takia. kohdunkaula jatkaa vaan lyhenemistään. ja sf mitta huimat 33!!!! sitäkin sitten ihmettelemään ä.polille mistä johtuu tuo huima mitta. painoa ei ole tullut kuin viitisen kiloa joten sekään ei syynä. ens viikolla sokruihin ja maksa-arvot ottamaan, kädet alkaneet kutista niin tarkistetaan ettei hepatoosista johdu. sanoinkin neuvola lääkärilleet on ollut niin rankka raskaus et napsin vaikka ite putket poikki jos lääkäri ei suostu :kieh: ei enää ikinä, kiitos tätä...
vauvalla tuntuu onneksi kaikki olevan kunnossa- potkii ahkerasti!
mulla taasen yöt nyt vähä rauhoittuneet.
lääkäri laittoi saikulle ja nyt sitten saankin olla mammalomaan asti s.lomalla. olin tässä muutaman päivän töissä ja eipä enää iltapäivän tunnilla pystynyt olemaan seisaallaan. oppilaat ihmetteli et mitähän se tuo voivottelee ja ähkii|O
kotiin tultua ei voinut kun olla pitkällään, alapää ihan tulessa!
siinäpä tuli valitusta kerrakseen....mut tänä aamuna oli niin ihana herätä kun ei koskenut minnekkään!
mari ja masuasukki 26+6
 
Ihan vaan senverran kommentoin että oispa ihanaa jos mäkin saisin suoraan saikkua sinne äippälomaan saakka, nyt hyppyyttäävät kahden vkon välein tarkastuksessa ja saa aina pari vkoa vaan saikkua.
Töihin tuntuu turhauttavalta palata koska tiedän että yhden päivän jälkeen olen todella kipeä ja mitään en oikeastaan pysty siellä tekemään (päiväkoti) ja mitä luultavimmin ihanatkin työkaverit turhautuu siihen kun minä vaan siellä märisen tuskiani.

Jalkoväli täälläkin tulessa ja suuremmin liikun niin kramppaa takamuksen ja sitten ei liikutakkaan loppupäivänä minnekkään.

Yöt nukun todella huonosti kun Ukko valvoo ja jumppaa yöt.
Ja tarkennuksena; valvon ihan sen takia kun musta on ihanaa kuunnella sen meuhkaamista :heart:

Eilen alkoi 25;s viikko!
 
valkyria Minä veikkaisin lonkkakipujesi syyksi löystymistä. Kun mullahan on lonkat tuskassa kaikki yöt ja nyt vaiva on levinnyt päiväsaikaankin. Päivällä kyllä eniten vaivaa issias kipu. Mun terkka ainakin oli sitä mieltä, että nivelsiteiden löystyminen tekee lonkkakivut. Mulla ei auta edes tuo napakissan mainitsema tyyny polvien välissä. Joudun ilman raskauttakin nukkumaan tyyny siellä ja nyt tuntuu, että polvien välissä sais olla jo aikamoinen pinollinen tyynyjä. Liitoskivut on voimistunut myös, kävely pahentaa niitä. muuten on kiva käydä iltakävelyillä, mutta sen jälkeen olen aina melko tönkkö. Mulla on tuota yövalvomista ollut myös muutaman viikon. Herään yöllä pissalle ja sen jälkeen ei meinaa uni tulla. Mutta kaikki hyvin, kun jaksaa päivät touhuta. Sitten jos alkaa töissäjaksamiseen vaikuttaa niin on hankalampi.
MAR-I kuulostaapa hurjalta tuo sinut tilanne. Toivottavasti ei nyt mitään vakavaa ole. Mutta on sulla kyllä melkoinen sf-mitta :O Nyt oma vatsan kasvaminen ei tunnut enää yhtään miltään sinun vatsan rinnalla. Milloin sulla on äippäpoli käynti?
 
MAR-I Onpas sulla iso sf-mitta :O Toivottavasti kaikki on kunnossa.Niin kuin Milaskin sanoi oma mahan kasvu ei kyllä tunnu miltään sun mahaan verrattuna.

Mulla onneksi tyynyt auttaa öisin tohon lonkka kipuun.Survon yöt tyynyä ja peittoa jalkojen väliin.Hyvä tietää et on "vaan" löystymistä.Miten kymmenessä vuodessa on voinut unohtaa tän kaiken :D Voi olla paree etten muista kaikkea kakkosen raskaudesta.

Tää päivä on mennyt ilman päikkyjä.Meinas tossa jo päätä alkaa särkemään ja hermot menemään.Köllin sohvalla,kävin suihkussa ja join kahvia,ni nyt jaksaa viel sit lapset laittaa yöunille.
 
milas lääkäri laittoi kiireellisen lähetteen polille niin onkohan siinä se vastaanotto aika 3-7vrk. toivottavasti jo ens viikolla tulee kutsu.
tikkipää pyydä suoraan et saisit sinne asti lomaa kun ä.loma alkaa. aika rasittavaa tuollanen ees taas juoksuttaminen sairasloman takia..
 
Huomenta!

Täällä myöskin yksi uneton yössä. Edellisistä raskauksista tuttu tuo näillä tienoilla ilmaantuva yöheräily. Olen tullut siihen tulokseen, että se on luontoäidin keino valmistaa tuleva äiti vastasyntyneen heräilylle. Mulla on 15v vuorotyökokemus takana, jolloin on tottunut tuohon pätkittäiseen uneen ja heräilyyn mitä oudoimpiin aikoihin. Onneksi myös nukkumaan silloin kun se on mahdollista. Eli tällä hetkellä kyllä vedetään päikkärit kuopuksen kanssa samaan aikaan.

nanna8o Mulla oli ekassa raskaudesssa 16v sitten tuota "neuvolaverenpainetta". Sain aina lähetteen ä-polille, jossa se oli ihan normilukemissa. En sitten todellakaan tiedä, olisiko johtunut th:sta. Oli kyllä aikamoinen tantta. Nyt vuosia myöhemmin olen huomannut, että mulla on ehkä sellainen valkotakkisyndrooma. Eli kun joku muu mittaa mun verenpainetta, se on aina pilvissä. Työterveyshoitaja tuli kerran mittaileen töihin meidän kuljettajien verenpaineita ja mulla se oli luokkaa 180/100. Meinas, että mua ei voi ajamaan päästää. Uskoi sitten, että johtuu ihan mittaustilanteesta. Kotona mullakin on mittari, jolla pystyy sitten tilannetta tarkkaileen.

Nyt neuvolassa mulla ja lapsilla on ollut sama th jo seitsemättä vuotta, joten ollaan tultu tutuiksi. Verenpainekin on muissa raskauksissa ollut ihan normaali.

sairauslomasta Luulen, että siihen pätkittäin myöntämiseen liittyy jokin kelan juttu. Mullekin sitä ensin annettiin viikko kerrallaan. Sitten kun aikaa ä-lomaan oli enää reilu kuukausi, kirjoitettiin loppuun asti. Muistelen, että siinä on jonkin aikaraja, jolloin lääkäri joutuu sitten antamaan tarkemman selvityksen, jos kirjoittaa pitemmän s-loman kerralla.

MAR-I Aika hurjat lukemat sulla. Mulla oli vastaavalla viikolla sf 24, ja yli kilon painoinen jötikkä mahassa. Onneksi pääset tarkistuttamaan tilanteen.

Täällä sataa vettä, joten sisäpäivää taidamme viettää.

Scala ja Taimi Itunen rv 27+3
 
Huhtimasu kyseli turvotuksesta ja samaa mäkin oon miettinyt. Tai siis joka kerta sitä neuvolassa kysytään ja oon aina vastannu, et ei oo turvotusta. Mut et mistä sen sit tietäis? Turvonnut on olo juu, mut sitä varmaan ei tarkoiteta :D ja sit nilkkoja tai sukkien rantuja en oo tarkkaillu. Hmm, ehkä se on näitä, et kyl sen huomaa, jos sitä on...

Toinen asia on noi liikkeet eli osaako joku selittää, miten neuvolantäti laittaa ne merkinnät? Siis minkä perusteella? Viimeksi taisi kysyä, että tunnetko liikkeet päivittäin ja sanoin, että juu. Ja kaksplussaa tuli liikkeistä.

Kaukalo meillä on jalustallinen, esikoisen peruja, ja oli ihan hyvä. Siis se jalusta on hyvä juttu, mut kyllähän noi kaukalot on ihan hirmu huonoja kantaa. Hakkas ainaki mua aina reisille, vaik kuin yritti nätisti kantaa.

Äitiysloman aloitan 30 päivää ennen, on sit pidempi vauvan synnyttyä. Hassua, et tollakaan ei oo mitään tekemistä sen kanssa, koska lapsi syntyy, siis jos vaikka menis sen pari viikkoa yliaikaiseksi. Ajattelin niin, et jos olo menee huonoksi, niin jään sitten saikulle, mut sieltä toisesta päästä äitiyslomaa ei voi "pidentää". Mulla on myös muutama pitämätön lomapäivä, jotka pitää ennen äitiyslomaa pitää. Pidän ne sit niin, et lopetan täyteen viikkoon.

Täällä on siis muitakin uniongelmaisia ku minä, lohduttavaa! Välillä oon heränny kolmelta enkä oo sitten nukkunu enää, välillä viideltä. Onneksi on liukuva työaika eli oon sitten menny aikaisemmin töihin ni oon päässy aikaisemmin lähtemään. Mut kaikista mieluiten kyl nukkuisin yöt :)

Ootteko muut pysyneet pystyssä? Mä oon nyt kahden päivän aikana liukastunu kolme kertaa ja muksahtanu takamuksilleen :/ Ei oo sattunu tai käyny sen pahemmin, mut vähän mietityttää. Jos vielä tulee liukkaammat kelit (täällä sataa vettä) niin miten mä sit pysyn pystyssä!? Tai jos kaadun ja taitan käteni, ni ei sekään hyvä olis...

Liikkumista yritän lisäillä, sillä tällä hetkelä puuskutan pienimmästäki kävelylenkistä. Ja vedin aamusta syksyllä käytetyt ulkoiluhousut jalkaan ja oli kyllä reisistä tosi tiukat :( Ei tykkää yhtään, vaik siis painoa kyl saa tulla ja hyvä, et on tullu.

Sadesäästä huolimatta mukavaa sunnuntaita ja erityishyvinvoinnit kipuisille!
 
Hei vaan hei taas kaikille.

Liikunta tuntuu olevan yhtä puhinaa ja pöhinää vaan. Kevytkin kävelylenkki tuntuu tosi rankalta. Miten voi kunto näin laskeakaan... Vaikka töissä pärjään ihan ok, ei siellä ole mitään ongelmaa raskaidenkaan kantamusten kanssa.

Turvotuksesta... mä luulen, että ne, joilla sitä turvotusta on, tietävät sen varmasti :) On se sen verran hattumainen vaiva. Mä olen ollut nyt reilun viikon vähäisillä hiilareilla liikkeellä, ja pitää sanoa, että ei ole turvotusta enää ollut.

Pelkäsin turhaan sitä sokerihommaa, rasituksesta jouduin tyksin äippäpolille ja minuun kiinnitetiin sellainen lähetin, mikä mittaa noita sokereita koko ajan. Tämä on ollut varsin sivistävä kokemus, sillä nyt tiedän, että mulle ei ne hiilarit sovi ollenkaan. Tällä ruokavaliolla mun korkein ruuan jälkeen saamani lukema on ollut 6,2. Mikä mun mielestä on jopa tosi alhainen. Tästä olen iloinen. Osaan siis itse kontrolloida syömisiä, joten mitään kummia insuliineja ei tarvita.

Huomenna on vielä tyksissä käynti, lääkäri ja ultra ja tiistaina mennään Kaarinaan 4D-ultraan! JEE! Mulla on nyt paljon parempi fiilis tästä raskaudesta, ruokavaliosta, terveydenhuollosta ja kaikesta. Mikä lienee tilapäinen masennustila tuossa oli ennen näitä testejä. Kai se on sitä pelkoa, että joku on vinossa.

Joskus 04 ekaa odottaessa vannoin, etten ikinä enää tätä tee, mutta jos tää jatkuu näin helppona, mä voin vaikka tehdä montakin vauvaa :D Tiedä sitten, mihin tämä tästä muuttuu, mutta toivotaan parasta, että kerrankin mulla olis helppo raskaus :)
 
Moiks!

Kiitos Milas vastauksesta tuossa taannoin! :)

Maha se vaan kasvaa ja välillä tuntuu ett helpoiten pääsisi eteenpäin kun laittais jalat taskuun ja pyöris. :D
Painoa on tullut melki 12kg :ashamed: ja kunto on myös ihan pohjissa. Kevyttä pakkaslunta tossa kolailin ja kyllä oli voimien koetus! Miten mä ikinä selviän synnytyksestä jos on näin rapakunto?! :O Nyt täytyy ottaa itteä niskasta kiinni ja kovasti!
Välillä vihloo pakaroihin niin että itku meinaa tulla, varsinkin kun nousee/kävelee ja sitten alapää alkaa kans oikutella. heh.
Vauva kyllä on aktiivinen, välillä tuntuu ihnottavalta kun se oikein pistää tuulemaan. Sitten se tärinä! Täriseekö muiden vauvat? Outoa.. Mutta kuulemma ihan normaalia.

Vaunuja ja kaukaloita käytiin kattelees ja tekees hintavertailuja. Gracon kaukalo sillä logico s telakalla (menikähän nyt oikein..) on se meidän valinta, ja F7 merkkiset vaunut. Ihan outo tuo vaunumerkki, mut vaikutti pirun hyvältä ja ulkonäkökin oli vertailukohteista miellyttävin ja toki se hinta kohdillaan! :) Palkkapäivää odotellessa nyt niin saa mennä noutamaan. :)

Tällästä tälläkertaa. Taidan käydä vielä ulkona tytön kanssa, lumiukko keli olis täysin. Huomenna sitten taas paluu arkeen. hohh. Alkaa motivaatio kadota kun tietää ettei enää kovin kauaa ole.. :rolleyes:

Voikaa hyvin! =)

-unea & Möntti 26+4-
 
Unea Pakko sanoa varottava sana noista F7 kärryistä. Ne on varmaan Firkonit. Mulla ei ollut F7 vaan jotkut deluxet. Mutta ne oli vaan käymässä kun niistä lahos rengas heti alkuun. Ne on ihan muovia ne renkaat. Myyjä toimitti uuden laakerin ikuisuuden päästä mutta ei sellaisiin muoviromuihin mitään laakereita vaihdella.
Ne oli myös aika tilaavievät. Taitettunakin. Lähti vaihtoon heti ensimmäiseksi kun oli ne tosi korkeetkin...
 

Yhteistyössä