Huhtikuun Helmet 2011 *** tammikuussa***

Siis tuolla fb puolella siitä jo olikin ja heituska pyysi tänne puolelle ilmoittelemaan, että poika tosiaan syntyi rv 28+2. Mittoja pienellä miehellä oli 1015g, 36 cm ja py 26cm. Poika voi olosuhteisiin nähden hyvin. Kertoilee itse sitten varmaan enemmän, kunhan ehtii/jaksaa.

(.) Mulla elämäni ensimmäinen poskiontelon tulehdus, jipii... Sain lääkekuurin ja ohjeet käyttää nenäkannua. Toivottavasti tehoaa, olo ei ole mikään kummoinen. Muuten ei mitään ihmeellistä. Ai niin, kelalta tuli päätös myönnetystä äitiysavustuksesta =)
 
Viimeksi muokattu:
neuvola päivitystä; elikkä ultrattiin ja normi jutut..
ja siis kyllä meille tulossa tyttö halusin vielä varmistaa.. :) ja siis painoarvio oli 1296g eli aika täti tulossa kun kuopus oli samoilla viikoilla 960g! :) pelkäsin sitä etukäteen kun pojat ollu pieniä, kun yleensä tytöt on vielä pienempiä; että minkälainen lilliputti tulee?! :) ja paikat mitkä viime kerralla alkoi aukeilemaan jo näillä viikoilla oli hyvin kiinni, onneksi; ei tarvitse asiaa stressata.. :) sitten aika jännää on se että viime yönä heräsin jännään paineeseen lantiolla, mietin vaan että taisi tyttö kääntyä oikein päin? ja kyllä, ultrssa selvisi; raivotarjonnassa; todella hyvä kuopus oli samoilla viikoilla vielä perätilassa.. :)

eli siis virallisesti (suluissa edelliset)
rv 27+2 (22+2)
paino 60,2 (57,5)
turvotusta ei ole
verenpaine 130/76 (118/70) olin hermostunut ennen tutkimuksia, nosti siis painetta..
pissa puhdas
kohdunpohjankorkeus 24 (17) hyppy keskikäyrälle siis.. :)
lapsivettä normaalisti
paino-arvio 1296g
raivotarjonta
syke 140 (140)
liikkeet ++

eli kaikki siis hyvin.. :) mulla on torstaina sokerirasitus.. :x odotan innolla.. :( yök yök......

heituskalle kauheesti onnea!! toivotaan että kaikki menee hyvin, suojelus enkeleitä pienelle.. :heart:

en tiedä pitikö jotain muuta kommentoida, oon vaan niin tohkeissani kaikesta ettei tule mitään järkevää mieleen..

 
Voi että, ONNEA Heituskalle vauvan syntymän johdosta! :flower: Onnittelut myös siitä, että pienokainen voi olosuhteisiin nähden hyvin. Toivon mukaan kaikki menee hyvin jatkossakin!

Äh, pitäisikö liittyä tuonne Feissarin ryhmään, kun ilouutisetkin välittyvät kuitenkin sinne ensin. Miten sinne nyt liityttiinkään? Mikä siis on ryhmän nimi?

Snowball ja muut sairastelevat: Jaksamista! Kauhean rankkaa olla raskaana ja kipeänä, etenkin, jos on lapsiakin hoidettavana. Äitejä koetellaan!

Seksit on aika vähissä meidän huushollissa, keskimäärin kerran viikossa lemmiskelemme. Tai onko se nyt edes niin vähän, en tiedä. Sopivasti, ainakin minusta. Mies haluaisi useimmin, mutta hänestäkin laatu korvaa määrän. Ei kertakaikkiaan ole tilaisuuksia useammin!

Liitoskivuista ja krempoista Supisteluja lukuun ottamatta mulla ei ole ollut yhtään mitään kremppaa tässä raskaudessa. On kroppa jo sen verran venynyt tehtäväänsä. :) Eka raskaus oli tosi kivulias, joka paikkaa kolotti.

Jaahas, esikoinen tuli koulusta kotiin, täytyypä lopetella ja mennä laittamaan välipalaa.

Allie81 & Tipu 28+1
 
Onnea Heituskalle pienokaisesta :heart:

Juuri kotiuduin äippäpolilta kontrollista ja lääkäri laitto mut takas töihin vaikka sanoin etten miellään menen kun en siellä mitään voi tehdä ja työkaverit pitäs siellä mieleuummin tomeran sijaisen kuin minut vaivoineni ja tekemättömineni töini vai miten se nyt kirjoitetaan.
(ja lisäsi vielä että työkaverit ei ole siinä asemassa että ne päättää sun työkyvystä)

Sanoi vaan että soitat heti jos tulee jotain ongelmaa eikä se onnistukkaan ja on paha olla.
Juu, tosi kiva jättää heti kuseen työkaverit kun tietää että tää sijainen mikä siellä on nyt ottaa toisen paikan heti mitä sille oli tarjottu ja se onkin sitten ainoa sijainen mitä saa näillä main...
Voi kettu, sanon ma.

Mutta Ukko voi hyvin, se on pääasia.
painoa oli 760g, pituudesta ei puhunut mitään.

25+4
 
Onnea täältäkin Heituskalle!!! :) Kaikkea hyvää koko perheelle!

Mikä fb.ssä sen ryhmän nimi on, jossa on kirjoiteltu? Niitä ku ei hakemalla enää löydä, vaan pitää tietää tai saada kutsu.

Mä oon luonut sinne sivun: äidit 2011 se näkyy haussa kaikille, ja ryhmän HUHTImammat 2011, mutta tuolla äiti sivulla on sinne linkki että sitä kautta pääsee mukaan.
 
FB-ryhmään liittymisestä: Sinnlos sitä ylläpitää. Ensin pitää olla sun ja Sinnlosin kavereita, ja sitten hän voi lisätä sut siihen ryhmään. Ryhmä kun on salainen, vain jäsenet näkevät mitä sinne/siellä on kirjoiteltu. Hänen profiiliin on ollut täällä aiemmin linkki jonkun muun kuun pinossa, mutta en viitsi tänne nyt hänen nimeään julkisesti laittaa. Yksäriä sinne Sinnlosille päin tai jos hän lukee tätä niin voi itse lisätä linkkiä...
 
heituskalle ja koko perheelle hirmusesti onnea pienen pienestä nyytistä!!!:flower:

Dementia vaivaa täälläkin... Välillä tuntuu ettei omaa nimeään muista.:LOL: Mutta se tosiaan onneksi helpottaa sitten kun imetyksen lopettaa...

Liikkeet täällä vauva mesuaa mahassa ihan kiitettävästi. Välillä on sellasia pitempiä hiljasia hetkiä, että pitää ihan pysähtyä kuulostelemaan, mutta toistaiseksi ei oo tarvinu liikkeitten vähyyttä murehtia...

fb-ryhmä joko täältä kaikki on menossa sinne? Oon varmaan kohta ainut joka täällä käy. Mä en nimittäin aijo siihen liittyä, vaan kirjottelen mieluummin täällä.

Omanapa ei mitään ihmeellistä. Supistelee edelleen varsinkin iltaisin. Jännittyneenä odotankin kuun lopussa olevaa lääkärineuvolaa, jotta mikä on tuomio töitten jatkumisen suhteen. Toisaaltaan olisin jo valmis kotia jäämään, mutta toisaaltaan ois mukava olla vielä töissä toi helmikuu, kun siihen mun työt sitten virallisestikin loppuu. Mutta saas nyt nähä kuinka sitten käy. Onko kellään muulla rinnat tosi kipeät? Mulla on ihan hirmukipeet välillä. Millä ootta rasvaillu nännejä? Tuntuu että vois niitä vähän rasvailla jos ei sitten imettämisen alku olis niin hankalaa niitten takia. Mun mahan kokoa päivitellään jatkuvasti ja ajattelinki siel lääkrissä sitten vaatia pääsyä ultraan jossa kokoa arvioitaisiin. Täällä kun ei sellaista ole kaikille! Nyt on palattava hommiin.

liinukka83 ja Onni 27+0 POKS POKS
 
FB-ryhmään liittymisestä: Sinnlos sitä ylläpitää. Ensin pitää olla sun ja Sinnlosin kavereita, ja sitten hän voi lisätä sut siihen ryhmään. Ryhmä kun on salainen, vain jäsenet näkevät mitä sinne/siellä on kirjoiteltu. Hänen profiiliin on ollut täällä aiemmin linkki jonkun muun kuun pinossa, mutta en viitsi tänne nyt hänen nimeään julkisesti laittaa. Yksäriä sinne Sinnlosille päin tai jos hän lukee tätä niin voi itse lisätä linkkiä...
Mä en itse tiedä mikä Sinnlossin oikea nimi on enkä kyl jaksa sitä alkaa tuolta jostain kaivaakaan :( Toivottavasti hää itse tulee tänne kertomaan, mikä se ryhmä on tai mikä hänen nimensä on.
Mä en täältä oo ainakaa pois lähdössä. Vietän vaan paljon aikaa myös FB.ssä.
Tuo Ryhmähomma meni ihan ketuiks noiden uudistusten myötä, ennen sai ryhmän salatuksi vaikka se oli "julkisessa haussa" ja se toimi vähän toisella tavalla... Mut tässä on linkki tonne HUHTImammat ryhmään jos joku on kiinnostunut:

Kirjaudu sisään | Facebook

Toivottavasti toimii.... ja haulla tosiaan löytää sen "äidit 2011"
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Tuosta Facebookin ryhmästä kiinnostuneille siis tiedoksi, että ryhmä todellakin on salainen eikä edes hakemalla löydy ulkopuolisille, ihan siksi jos/kun täällä on ihmisiä jotka eivät Facebookissa halua paljastaa olevansa raskaana tai halua muuten vain raskaudesta siellä julkisesti puhua.

Ryhmään pääsee mukaan laittamalla eka kaveripyynnön minulle (Vaaditaan turvallisuustarkastus | Facebook) ja minä sitten lisään ryhmään mukaan. Voi vaikka laittaa sen pyynnön yhteyteen tiedon, että on kaksplussan palstalta niin tiedän että lisäilen varmasti oikeat ihmiset mukaan :) pahoittelut kun näin vaikeata tämä mukaan liittyminen mutta se on näköjään ainoa keino jos haluaa ryhmän pitää salassa.

Siellä on meillä ollut tosi aktiiviset ja kivat keskustelut ja ainakin itse olen saanut tosi paljon helpotusta moneen pulmaan sitä kautta kun siellä ihmiset muutenkin paljon käyvät ja samalla vastailevat ryhmäläisten mieltä askarruttaviin kysymyksiin nopeasti. Eli suosittelen kaikille halukkaille liittymistä mukaan! :) Tervetuloa!!

Lisää kuulumisia päivittelen tänne myöhemmin, mutta lyhyesti sanottuna kaikki tällä hetkellä OK, perhevalmennuksessa käytiin sekä neuvolassa tänään, hemoglobiini oli laskenut liian alas (102) vaikka otan rautalisää, eli sen määrää pitänee lisätä, muuten kaikki hienosti. Torstaina ois sokerirasituskoe edessä. Ensi viikon keskiviikon tarkastusultraa tässä jännitän, sillon selviää että onko vaavi kasvanut tasaisesti kun pelottelivat viime kerralla mittojen heitosta. Pitää vain koettaa pitää peukut pystyssä että kaikki olisi hyvin!

Hyviä vointeja kaikille tänne kaksplussankin puolelle!

ja p.s. jos tuo facebookin linkki ei toimi, voi etsiä suoraan haulla nimeä Mikkonen Anu ja paikkakuntana mulla on Kajaani. Toivottavasti löytyy :)
 
Viimeksi muokattu:
Lähetin Sinnlosille kaveripyynnön.
Liityin siihen aiempaankin mainittuun mutta kun sinne sivuille kirjoitti omat terveisensä niin se näkyi mun omilla sivuilla!
Äkkiä menin poistamaan tekstini sieltä, en nyt kuitenkaan halua että ihmiset tietää ihan kaeikkea mitä teen ja mitä keskustelen missäkin.

Pää sattuu ja ahdistaa mennä huomenna töihin, työkaverit ei olleet kovin "ilahtuneita" mun takasin menosta kun mun työpanos ei ole varmaan edes 50% luokkaa.

Mutta pakko nyt edes yrittää, anoppi vaan enetili että olet päivän ja jäät sitten pois etteä ei susta ole tossa kunnossa töihin.
Nytkin olen maannu koko illan sohvalla kun jalkoväli on kipeä päiväsestä parin tunnin kulkemisesta ja vajaan tunnin istumisesta odottaessa polilla vuoroani.

Kait tää tästä *yritän vetää hymyä huulille*
 
Heituska: onnittelut koko perheelle ja voimia pienokaiselle :heart:

Pomm: taisit kirjotella, et jäit kiinni sokerirasituksessa, samoin miä :( jos kiinnostaa, ni varmaan oot löytäny jo RD odottajat-pinon. Sieltä saa vertaistukea tähän asiaan.

ON: kävin ylimääräisessä ultrassa tänään. Vauvalla kaikki hyvin, teki hengitysharjoituksia ja vastasi pään, pituuden ja reisiluun mukaan päivälleen 29+0.

Talitintti+vavi 29+0
 
Tuhannesti onnea Heituskalle!

Huhhuijakkaa mikä päivä! Aamu alkoi kivasti kun esikoinen muksautti suunsa tuolin reunaan. Järkyttävä veriryöppy tuli, niinkuin aina kun suusta menee joku suoni. Hampaissa ei kai ole mitään vikaa mutta jänne etuhampaitten yläpuolelta meni. Koko päivän odotin että lääkäri soittaisi. Vasta kun meilasin ylihammaslääkärille, alkoi lyyti kirjottaa. Ens kerran soitan suoraan sille jos ajanvarausakka alkaa kenkkuilemaan. Ei onneksi vaikuta niin kovin kiireiseltä asialta. Saatiin huomiselle aika.

Sitten neuvolaan.... Päänsärky johtuu hemoglobiinista. Se oli 117. Muuta vikaa ei löytynyt paitsi sf-mitta: 29cm! Ipana on poikkitilassa. Johtuu kuulemma siitä. Sokerirasitukselta vältyin kun mittailin kotona. On ollut niin matalia arvoja. Tenava potki koko ajan eikä meinannut häiriintyä niin neuvolatäti jo ihmetteli että eikö ne sykkeet vaihtele mutta suuttuihan se kun jonkin aikaa tuuppi. Ei vissinkään ihan heikkohermoinen kuitenkaan :)

Kotilohikäärme 28+3
 
Moikkelis!
Merkkailua tänne ja Sinnlosille laitettu pyyntöä.
En kyllä tiiä miten on meidän huhtikuisten 2010 ryhmä fb:ssä, mut se on salainen, ei näy toisille millään tavalla ja me ei olla kavereita keskenään. Edes siis ylläpitäjän kanssa. Mutta sitä ei siis löydy tuolta niin, että muut siitä tietäisivät.

Heituskalle paljon onnea!!!!

buam ja puavo 28+1
 
Heituskalle valtavan paljon onnea ja voimia. Nyt vauva saa sitten kasvaa rauhassa kohdun ulkopuolella.
liinukka83 Minä en ainakaan ole lähdössä täältä mihinkään. fb:iin en liity edelleenkään ja täällä taas käyn joka päivä lukemassa toisten kuulumisia. Ehtii ne uutiset tännekin, vaikka ne siellä toisella puolella ekana olisikin :D
Tikkipää älä sie murehdi miten käy jos et töissä voikaan olla. Tärkeintä on nyt ajatella vauvan ja omaa vointia, ei sitä saako työpaikka sijaista vai ei :)
äizikkä sullahan oli hyviä neuvolakuulumisia. Minulla on huomenna sokerirasitus ja en kyllä ymmärrä miten selviän siitä. Kun mun pitää puolen tunnin sisällä heräämisestä saada jotain syötävää etten pökrähä :x Mutta ei auta. Vettä varmaan kestä pikku tipan juoda, kun eihän se sokereihin vaikuta. Seuraava neuvola on sitten viikon päästä.
Tänään löytyi telakallinen turvakaukalo käytettynä tuttavalta. Samoin sitteri. Alkaa hankinnat olemaan hyvällä mallilla. Hoitoalusta pitäis vielä löytää.
 
No voihan, edelleen ne tekstit näkyy tuolla mun omalla fb-sivuilla?
Voinko/viitsinko kommentoida siellä huhtikuisissa mihinkään ketjuun vai pärähtääkö nekin heti kaiken kansan töllisteltäviksi?
meinasi esim, vastata siihen valkkari-kyselyyn mutta onneksi menin ja katsoin ekaksi omille fb-sivuille meneekö sinne ne mun ekat tervehdyksetkin, ja siellähän ne olla törröttää.
En vältis halua että mun ex-työnantaja tietää mun valkkareista mitään...
 
Laitoin sinulle viestiä tulemaan "Tikkipää"
Ja muokkailin ryhmän asetuksia. Eli nyt ilmeisesti se löytyy minun kauttani eikä muuten?
Eli minut löytää halutessaan nimellä: Heidi Heliste (ei varmaan montaa oo saman nimistä)
Mutta ryhmän "julkinen" asetuksissa luki aijemmin että näkyy vain ryhmäläisille.
Mut nyt on varmasti muokattu kuntoon! Kiitos vinkistä niin sain korjattua sen.... :)

Minä soitin nyt toiselle neuvolatätille, ensi maanantaina menen katsomaan millainen hän on. Jospa voisi käydä neuvolassa niin ettei kyyneleet silmissä tarvi kotiin lähteä ku jää paha mieli. Hää sanokin mulle et tule nyt ainakin kerran minua katsomaan ja että synkkaako meillä.

Ja kuitenkin toinen kyseessä, eli tiedän ekan kohdalla mitä se loppuaika oli tuon neuvolatätin kanssa vaikkei hää ehkä pahalla. Mut jospa nyt olis kiva täti. Aika on maanantaina :)

Voimia kaikille ja pikaisiin kuulumisiin! :)
 
Heituskalle onnittelut ja tsemppiä pikkuselle :flower:

Mua on alkanu ahistaa katella tota vauvan raskauskiekkoo. Sielä menee se viivotin mistä näkee kui pitkällä on ja se on nii huiman pitkällä et ääks!!!
Mäkään en oo sielä facebookin ryhmässä vaikka joka päivä bookissa käynki. Kattelen täältä sit mitä tänne kirjotellaa vaikka en ite nii kauheen aktiivinen oo.
 
liinukka Mie olen ihan perusrasvalla rasvannut rinnat siinä missä muutkin paikat aina suihkun jälkeen. Onneksi ei vielä ole rinnat kipeytyneet, mutta kun se maito lähtee nousemaan, niin HUH! Onneksi laantuu sitten ajan kanssa :)

talitintti
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Kotilohikäärmeellä
on sitten ollut eilen vilkas aamu : / Ikäviä tuommoiset kolhut, mutta eihän niille mitään voi. Meillähän lähti likalta toinen etuhammas pari kk sitten kun kaatusi päin tv-tason kulmaa. Miekään en päässyt hammaslääkäriin läpi (en sen puoleen neuvolaan enkä tk:eenkaan...) Asia hoitui sillä että sain siskon kiinni vapaapäivältään ja hän marssi hamppilasta kysymään ihan suoraan kun on tk:ssa töissä.

Nanna Toivottavasti uusi neuvolatäti on mieleisempi. On varmaan todella ikävää käydä neuvolassa jos aina on ikävää mennä. Täällä ei paljoa valinnanvaraa ole. Voi valita tasan kahdesta :LOL: Ja niistäkin toinen tekee pääasiassa lastenneuvolaa. Onneksi mulla on ehkä maailman ihanin neuvolatäti :heart:, kaveri ihan työn ulkopuolellakin :whistle:
 
Kotilohikäärme siis et oliks se sf mitta liikaa vai liian vähän? Kattelin niin mul on ollu ekalla kerralla viikolla 30 sf 25.Muilla kerroilla viikoilla 28-30 sf28 tai 29.Nyt oli viikot 25+3 ja sf 24.Lopullinen on ollut joka kerta 34 tai 35.

Noista painoarvioista mulle ei siis ole koskaan tehty enkä edes luottais varmaan varsinkaan tässä vaiheessa kun loppua kohti se paino voi lisääntyä sit paljonkin. Mun siskosta sanottiin (oon ehkä kertonukki :)) että hädintuskin 3,5kg on syntyessään.No,sieltä putkahtiki sit 4,8kg amatsoni :LOL: Mulla kaks on ollu 3660g ja viimeisin 3900g.Saa nähä millanen "pikkuinen" tällä kertaa ilmaantuu.

FB:stä: mä oon kyllä siellä ryhmässä mut ehkä enemmän tänne kirjottelen.Mun mielestä täältä löytää paremmin vanhat keskustelut jos ei muista jotain kommenttia yms...Kirjottelen kyllä sinnekkin mut en mä täältä lähde =)

NeliApina ja palli-petteri 25+5
 

Yhteistyössä