*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

Onnittelut: Piiper, mansikkasuu ja tähti77 :) :flower: (meniköhän oikein ;) )

Ja toivotaan limatulpan pongaajille ja muille "oireilijoille"pikaista synnytyksen käynnistymistä :)

Täällä ei niin mitään, häpyluu on kipeä ja kävely vaakkumista, mutta tuo kävely on ollut tuollaista jo pari viikkoa, että eipä enteile kyllä mitään..

Tytön 5 vuotis hampilääkäri oli, ei reikiä, mut oikomishoitoa voi tulla, ensi kuussa aika siitä sitten.. Reippaasti meni se käynti :)

Huomenna lääkäri, vähän jänskättää jo..

rv 38+4
 
Ja KISSANVITUT!!!!!!!! Ne laitto mut kotiin kasvattamaan tätä pientä sokerivauvaani vielä hiukan isommaks ettei mulla varmasti jää mitään toiveita alatie synnytyksestä ja siitä etten joutuis ottamaan hormonaalista ehkäisyä tämän lapsen jälkeen. Lentosuukkoja vaan satakunnan keskusairaalaan.
 
Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Sf-mitta oli 32cm, viikko sitten se oli 30cm...et oli nyt pompannu alakäyrältä vähän ylemmäs, ei kuitenkaan keskikkäyrälle asti. Et on pieni vauva kuitenkin (onneks) tulossa.

Ja viikon päästä sit taas neuvolaan...terkkari veikkas, että pääsen kyllä paikanpäälle, enkä ole vielä synnyttämässä silloin... no toivottavasti ei sit enää kahen viikon päästä joutuis menemään tai kolmen...!

Lolaa ja "Eemeli" 38+4
 
Täällä kans tuli päivästä kiukku päivä poli käynnin jälkeen. Tämän päivän lääkäri ei niinku kertakaikkiaan ymmärtänyt miksi itse herra naistentautien ja synnytysten ylilääkäri oli puhunut mulle käynnistyksestä kun kaikkihan on aivan loistavasti! plaa plaa ja vali vali.
 
Lolaa: mun sf-mitta on menny koko ajan hilkun alle keskikäyrän jonka puolesta kuvittelin saavani "normaalin"/pienen vauvan vaan ilmeisesti se kasvaa mun selkää pitkin kun on keskikokosta suurempi tuloillaan ;) Enkä nyt tarkottanu et näin sullaki ja kaikilla ois, tuli vaan mieleen kuinka raukka kuvittelin onnessani saavani pienehkön vauvan vaikka oma syntymäpaino ollu sen 4,4kiloa :LOL:

Hitto mikä urpo sielä sairaalas ollu, syysmyrsky. Ois nyt vaan uskonu sitä parempaa lääkäriä ja alkanu käynnisteleen!! :stick:
 
Onnea tasapuolisesti kaikille jo vauvautuneille! :) :flower: Itsellä sellainen fiilis, että taitaa toukokuun puolelle mennä, kun on LA:kin vasta huhtikuun vika. Tänään oli neuvolalääkäri ja paikat vielä kiinni. Vauva on sentään lähtenyt jo laskeutumaan, mutta ei vielä kiinnittynyt. Raivotarjonnassa oli. Olo on vielä näillä viikoilla suht energinen ja ok, mitä nyt öisin tulee välillä valvottua ja muutaman tehokkaan siivouspäivän jälkeen ollut supistuksia. Loppuvat kuitenkin levolla. Muuten ei tänne ihmeempiä; kai pitää vain nauttia näistä suht helpoista äitiyslomapäivistä. Kun tuo kevät vaan nyt alkaisi ja pääsisi vähän paremmin ulkoilemaan. Eilen tuonne lumihankeen muksahdinkin vaikka oli hyvät kengät jalassa. Onneksi kaaduin sentään pepulle eikä tainnut masukaan pahemmin tärähtää. Tänään viimeisiä vauvahankintoja tekemään, sitten alkaakin olla melko lailla kaikki tärkeimmät jutut koossa. Tsemppiä myös teille kanssasisarille, joilla h-hetki vielä edessä, kuten itsellänikin!

Lilie 36+2
 
Syysmyrsky :hug:

Nyt rupes muakin vähän jännäämään et mitäköhän kivaa ne tällä kertaa keksii mun pääni menoks Satks:ssa. Aika uskomatonta että mielipiteet vaihtuu noin, semminkin kun pelkopotilaana olisit saanut vaikka leikkausajan. Käynnistys nyt kuitenkin on aika paljon pienempi riski. Eikähän tässä nyt ole kuin päivistä kyse ennen la joten ihan varmasti on toukka jo valmis. Mutta jos tosiaan lohduttaa niin olen kuullut tooooosi monesta yläkanttiin painoarvioidusta vauvasta Satks:ssa. Itsellä ei esikoinen arvattu kuin 100g isommaksi kuin samana päivänä syntyessään, mutta isoistakin heitoista olen kuullu.

Humpuuki 39+3
 
Syysmyrsky Mun kans samaan aikaan oli osastolla äiti joka synnytti esikoisen joka painoi 2300g ja hänelle oli tehty kumminkin puolin eppari sekä oli vielä revennyt pahemman kerran. :S


Mulla sattu se ballonkin laitto sillon tiistaina siksi niin saamarin kipeetä kun ei ollut paikat tarpeeksi kypsät ja kohdunkaula oli tosi takana. Torstaina sit ei tuntunut enään miltään se laitto.

Onnea vauvautuneille ja kärsivällisyyttä ja voimia niille jotka odottavat vielä nyytin syntymistä.
 
Mulla ei kans Kette sattunut se laitto, kun olin jo sen 3cm auki, mutta silti sen aiheuttamat supparit/tukala olo oli ehkä koko synnytyksessä kivuliainta. Vaikee selittää sitä kipua, mutta avautuminen kolmesta neljään tuolla ballonkilla oli vaikein avautumishetki. Mutta mielestäni tehokas ja ottaisinkin kylllä uudestaankin tuon.
 
Mua harmittaa etten osaa pitää yhtään puoliani. Osaan kyl jälkeen päin olla tosi sukkela suustani mut miks en ikinä saa tilanteessa suutani auki.
Nyt kun olen suurimmasta vitutuksesta selvinnyt niin hyvää tässä oli se et kanava oli kadonnut kokonaan ja suukin oli 2cm auki.
 
Kovasti paljon onnea kaikille vauvan saaneille!!! =)

Täällä olo on hieman kärsimätön. Jotenkin sitä vaan toivoisi kohta pientä pesäeroa tapahtuvan, vaikka tänään sitä vasta täysiaikaista babya kannetaan.

Eilen neuvolassa kaikki ihan ok. Ehkä hitusen on laskeutumista tapahtunut, mutta niin hitusen, etten itse kyllä sitä huomaa. Viime viikolla lääkäri arvioi kohdunkaulan pituudeksi n. 1,5cm, mutta mittaus oli varsin pikainen ja arvio vain.

Turvotusta on tullut jonkun verran. Jalat ei näytä ihan kamalilta, mutta vaaka näyttää aika karua tulosta. Helmikuun puolivälistä viime viikkoon ei ollut yhtään kiloa tullut, mutta nyt viikossa KOLME! Tai todellisuudessa tuo kolme kiloa paukahti muutamassa päivässä ja on nyt pysynyt siinä. Mitä ihmettä! Pissa oli puhdas ja paineet hyvät. Pää ei särje kuin ihan välillä ilmoittaa itsestään.

Edelleen olen pystynyt liikkumaan. Häpyluu nyt tulee herkästi kipeäksi jos käyn kevelyllä. Eilen kävin tunnin lenkillä ja nyt pitäisi mennä uudestaan, mutta ehkä hieman lyhyemmälle, koska tuli siivottua koko kämppä äsken. Huomenna sitten taas salille.

Vauveli möyrii vielä aika paljon mahassa. Venyttää mahaa ihan laatikon muotoiseksi. Peppu toisessa kyljessä ja jalat ilmeisesti toisessa.

Painoarviota lapsesta en tiedä. Se olisi kyllä mielenkiintoista tietää minkälaista pötköä sitä sitten vähän ajan päästä lähden työntämään.

Babylonialainen 37+0
 
Onnea taas vauvautuneille :heart: :heart:

Neuvolakuulumisia:
rv 38+1
paino 64,2kg nousu 875g/vko yht. noussut 17kg :O :kieh:
rr 96/67
sf 34 kasvu pysähtyny ja vauva ilmeisesti vähän laskeutunu
hb 114

Ärsyttää tuo paino. Ja ärsyttää taas kaikki. Vähän helpotti kun hain kaupasta salmiakkia ja mussutin sitä. Ens viikolla en enää halua mennä neuvolaan! Pakko alkaa tekeen jotaki et tää itsepäinen poika tulee ulos täältä mun mahasta!!

kultakurkku ja Eemi 38+1
 
Meillä Vili jammas vielä siinä sängyllä hetki ennen syntymää. Ällön tuntusta oli istua kiikkutuolissa kun vauvan päässä olevan pinnin letku tuli värkistä ja melkein kokoajan se liikku kun poika pyöritti päätään tahi jotain vastaavaa.
 
Onnea vauvansa saaneille!! :flower: Teitä olikin taas enemmän ja vähemmän. =)

Iso hali syysmyrskylle! Tuo on tosi syvältä, että lähtee todella sitä pientä hakemaan hyvässä uskossa ja laitoksella näytetään vaan ovea, että tulepa myöhemmin uudelleen. :kieh:

Anoppiongelmaisille kanssa jaksamista. :hug: Hankalia juttuja, kun ne pirut jotenkin kuuluvat kauppaan, kun sen isännän niskoileen ottaa.

(.) Neuvolassa käyty taas tälläkin viikolla. Painoa tullut viikossa 200g, RR 114/74, pissa puhdas eikä turvotuksia, Hb 128, Sf 32 eli laskenu sentillä, syke 130 ja liikkeet vauhdikkaita vielä. Eli eipä kummempia. Terkan mukaan vaaveli on tosi alhaalla jo ja siltä se tuntuukin, kun vattakumpu on hävinny liki kokonaan. Jos tuo pieni sulautuukin takasin kroppaani... :confused: Tosin sivukuvaa kun kattoo, niin ei ole pelkoa. :LOL:

Tuossa aamusesta jouduin ottamaan muutaman juoksuaskeleen, että sain penteleen koirani kiinni (läksi jänön perään) ja auta armias, kun alko sattumaan toiseen pakaraan. Joku iskias -juttu kai. Samoin häpyliitos otti taas itseensä tästä ryntäilystä. Koiran sain kuitenkin kiinni. :p

En ymmärrä meidän perhesuunniteluneuvolan terveydenhoitajaa enkä etenkään lääkäriä! Kyselin viime käynnillä niistä sterilointijutuista ja hoitaja levitteli heti käsiään, ettei hän tiedä. Kysy lääkäriltä. No häneltä tiedustelin asiaa ja sain sen kuvan, ettei voisi herraa vähempää kiinnostaa. Lähinnä sitä Essurea tiedustelin, niin lääkäri sanoi, ettei hän tiedä tekevätkö Kotkassa niitä. No, jos tuo lääkäri ei sitä tiedä, niin keltä pirulta minä sitä tiedustelen?? :kieh: Joka tapauksessa tarvitsisin lähetteen, että implanttien laitto onnistuisi tuolla synnytyskäynnillä.

Tänään kuulin sitten niinkin hyvästä tietolähteestä kuin kampaajalta (hiukset on nyt hienot :) ), että kyllä ne Kotkassa tekevät Essureja. Ei muuta kuin uusi lääkäriaika ensiviikolle ja sitten toivotaan, että sen lähetteen saan!!

Poks 37 + 1 eli vaavi on täysiaikainen!! :D
 
Syysmyrsky :hug: Varmaan tosi kiva tuollainen :kieh:

Mulla ummettaa taas pitkästä aikaa, ei auta levolac ei, mitä se nyt tuli tuokin vaiva taas :headwall: Huomenna onneks lääkäri, niin kysyn saako sitä mitään muuta nyt käyttää kun tuota levolacia, olis ihan kiva saada suoli kunnolla toimimaan ennen kuin tulee lähtö..
 

Yhteistyössä