*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

Tsemppiä syysmyrsky. :hug:

Vitutus on täälläkin melkoinen tällä hetkellä. Koko homma ei edes liity raskauteen millään lailla, muuten sattuneita inhimillisiä erehdyksiä. Ottaa silti päähän, etenkään kun niitä ei mitenkään pysty korjaamaan. :headwall:

Tänään on laskettu aika. Eipä ole vielä mitään merkkiäkään tulosta...
 
Mistäkö tietää, että pääsiäinen on lähellä? No siitä, kun joutuu kaivamaan syvältä kuopuksen korvasta pajunkissaa ulos!! :mad: Kuinka se on voinut edes saada sen tungettua tuonne liki 2cm syvälle? Koko pallero näky vain taskulampun valossa ja hyvällä mielikuvituksella, mutta pienellä, varovaisella ronkkimisella se sieltä kuitenkin nousi. Ja jätkä ei ollut millänsäkään. :mad: Ois nyt kuitenkin ollut viimeinen kerta, kun jotain tuollasita teki.

Nii, huomenta vaan kaikille!! =)
 
Heippa,

eilen neuvolan jälkeen ajettiin hakemaan serkkua meille(hän on tulossa mukaan synnytykseen tukihenkilöksi). Siinä sitten kotiin palaillessa käveltiin kaupassa ja kotona alkoi n. puoli kolmen aikaan sätosin niiden aikännölliset supistukset, tosin niiden aikaväli oli silloin 20 min. Lähdettiin sitten ikeassa käymään ja kiertelemään jossa supistusten välit tiheni vaihtelevasti 3 - 8 minuuttiin hiljakseen nousten ja laskien. Kasin aikaan illalla kotona soitettiin kättärille, josta sanoivat, että tulkaapi heti, sillä tässä vaiheessa välit olivat olleet jo puolisentoista tuntia 3 minuuttia ja tosi säännölliset.
Kaikki kotona hoidetuksi saatua, kuten serkunpojan hoito jne lähdettiin ajamaan kättärille, jonne saavuimme about kymmenen pintaan (meiltä ajaa n. 15 minuuttia). Automatkan aikana olivat supistukset erittäin kivuliaita, kiitos töyssyjen yms mutkien takia.
Jouduin siis heti käyrille ja olin siinä tarkkailtavana pari tuntia vauvan sykkeen takia, joka oli erittäin korkea. En siis saanut supistuksiin kipulääkitystä ennen kuin vauvan syke normalisoitui. Pistoksen jälkeen olin taas parituntia käyrillä, jonka jälkeen sisätutkimus, KOHDUN SUU NIIN KAUKANA, ETTEI MEINAA YLETTYÄ.. eli synnytys ei ollut siis käynnissä.
Otti päähän ja nolotti ihan hirveästi. Kätilö kuitenki käski jäädä osastolle yöksi, luultavimmin pistoksen vaikutuksen alaisuuden takia. Katselivat sitten tässä vielä käyrää, pikkuisen syke välillä lähemmäs 200 ja kerran hetkellisesti laski 48. Samaan aikaan tuli taas ihan kamalia supistuksia ja laittoivat uuden pistoksen viiden aikaan, jotta pystyin nukkumaan.
Heräsin puoli seitsemältä ja yltä päältä likomärkänä. Pelästyin toki, kunnes tajusin lämminvesipussin vuotaneen yöllä sänkyyn.
Yritän vielä hetken silmiä sulkea, mikä on hankalaa sillä taas supistelee kamalasti. Limatulppaa irtoilee minkä kerkiää joten siinä mielessä edistytään. Supistukseni olivat kuulemma liian heikkoja..
Ysiltä käy lääkäri katsomassa, jonka jälkeen kotiin. Ehkä myöhemmin päivällä, hyvin levänneenä voin yrittää harjoittaa supistusten vahventumista jotenkin vaikka tosi pahaa se tekee.

Nyt onneksi tietää mikä tilanne, eikä olla kultasen kanssa vieläkään jakaannuttu, mutta kyllä se tästä. :) mamma tulee hakemaan lääkärin tsekattua tilanteen ja pääsen omaan petiin hetkeksi pötköttämään.

ekulainen & pallero 40+1
 
Mulla veriset vuodot loppui, eikä oikeestaan enää mitään tuntemuksia alavatsalla ja selällä. No, mut toivon vaan että oireet katos hetkeksi ja palais pian(en vaan halua toista käynnistettyä synnytystä |O ).

Nyt aamiaista ja sit kävästään tirppanan kanssa tossa lähikaupassa, pakko käydä ostamassa jotain mitä sais kurkusta alas, kun kaikki etoo :x

jassåå+pyöriäinen 40+1
 
Aurinkoista Huomenta!

Eilen käyty shoppaamassa pari tuntia kauppakeskuksessa ja aamusta ulkoilua pari tuntia. Mitähän ihmeen tekemistä sitä keksis pääsiäispyhiksi???:O Nuppi sekoaa tänne kämppään eikä viittis mihinkään hoploppeihin ym. mennä ettei tuu vielä joku vatsatauti sieltä :kieh:
Olo on tukkoinen edelleen mutta selvästi voiton puolella jo tää flunssa.
Yritän pysyä kärsivällisenä ja odotella :confused:
Mullakin meni vatsa ihan ummelle aivan yks kaks vaikka en ole tehnyt mitään muutoksia ruokavaliossa.:O Painaakohan vauvan pää jotenkin tuolla alhaalla eikä tavara mahdu kulkemaan entiseen malliin??:snotty: Muuten mulla on ainakin vatsa toiminut tosi hyvin jopa liiankin koko raskauden aikana. Eli se siitä(kin) teoriasta että iskee ripuli synnytyksen lähestyessä..:stick: Enkä ole havainnut sitä surullisen kuuluisaa limatulppaa, tai mitään muutakaan siihen viittaavaa. Edellinen syntyi 41+3 joten olen toiveikas (edelleen). Ihan kuin tässä jokin muu auttaisi!!

41+2
 
Jatiska: Eikä.... :O :LOL: Siis eihän tuo kiva ole, mut aika hassu :D Sitä kyllä sattuu ja tapahtuu, onneksi saitte sen omin voimin pois :)

ekulainen: Hyvä että olet saanut levättyä, kerättyä voimia tosi toimiin :)

Me lähdetään kauppaan ja sit neuvola ja lääkäri klo. 10.30..

rv 38+5
 
Kun tuosta ummetuksestakin on ollut täällä puhetta niin onko kellään sillai et pissahätä on kokoaika mut sit ku menee vessaan niin se ns katkeaa kesken ja viiden minuutin päästä on taas hätä? Itteä alkaa supistamaan heti kun istuu pöntölle ja sit pissa katkeaa. Öisin tää liruttelu pistää hiukan vituttamaan...
 
Tsemppiä ekulainen! :)

Jatiska: enpä ennen ole kuullu et joku saanu sen palleron korvaan tungettua (totaalinen black out mikä sen nimi oikein onkaan) mut hyvä että saitte iteksenne sen pois :D ihania noi lapset.

Ainoa kolotus mitä täältä löytyy on lonkkasärky.. Ummetuksesta sen verran, että mulla vaihtelee päivittäin! Välillä saa ravata sen 3-4 kertaa veskis ja välillä vetää tukkoon kunnes taas alkaa tyhjennyspäivät.. Ja en käytä mitään pehmitysjuttuja, pelkästään varon kovettavia ruokia esim.banaani ja vastaavasti suosin pehmittäviä sekä koitan lipittää sitä vettä paljon (hyvin vaikeaa)..
 
Onnea kaikille jo vauvan saaneilla ja jaksamista oireiden kanssa kärvisteleville.

Eilen oli neuvola ja uusi terkka (vanha "sai" siirron toiselle terveysasemalle). Ei ainakaan heti kemiat kohdanneet. Painoa tullut kilon verran viime viikosta, turvotuksia on ja verenpaineet koholla. Pissa kuitenkin puhdas. SF mitta 35 ja viimeiset kolme mittausta on kaikki eri ihmisten tekemiä. Ensi viikolla uudelleen jolloin vuorossa on joku sijainen. Jippii :kieh:

Äitini soitteli eilen, oli maanantaina mammografiassa ja ultrassa. Neljä tuumoria sieltä sitten löytyi eli syöpä on. Pääsiäisen jälkeen olisi ohutneulanäyte, jonka perusteella mietitään hoitoja. Kovasti yrittää esittää urheaa, kun ei halua stressata minua. Tekisi vain mieli käpertyä peiton alle ja pysyä siellä kunnes kaikki on hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
syysmyrsky: Mulla on kuule aivan sama ongelma ja osaa muute ottaa nuppiin sillon yöllä, ku vaivalla on päässy sängystä ylös, ku tuntuu, et pissa tulee ihan just ja sit se vaa loppuu kesken. :headwall:

Neuvolassa käyty tänää 36+4 ja olipa taas kokemus. Lääkäri oli hieman "jännittävä" tapaus. Painoarviota ei saatu, ku jostain syystä mittauksista huolimatta ei kone osannu arviota laskee ja lääkäri ite tuumas vaa, että ei oo pieni.Se sai sf-mitanki melkeen yläkäyrälle, vaik aikasemmin ollaan pysytty melkosen hienosti keskikäyrällä. Kohdunsuu on pehmeähkö, mut vielä kiinni ja kaulaaki on jälellä. Pää oli kans alaalla, mut liikku vielä, mutta saapas nähä, minkämoisen yllärin tuo pikkunen vielä järkkääkää.

Kohtapa pääsis lähtemää taas kohti pohojammaata pääsiäisen viettoon.

Iloista pääsiäistä ja tsemppiä teille kaikille!:hug:
 
Tulin lukemaan kuulumisia samalla kun muru makoilee valopedissä. Meillä siis keltaisuusarvot nousi ja eilen kontrollissa oli jo sen verta korkeet, että saatiin tuo valohärpäke kotiin. Tayssissa on siis mahollista kotivalohoito, saa valita meneekö takas sairaalaan vai ottaako tuon kotiin. Tänään on siinä vielä kahteen ja kohta ptäs jonkun tulla kotiin ottaan taas verikokeet, että nähdään mihin päin arvot menossa. Ihanaa kyl kun saa olla kotona, mutta on tuo vähän hankala, kun rauhotella tarvii tonne pedille, kun periaatteessa vaan syömään ja pesuille saa ottaa pois. Imetyssessiokin pitää vetää max. puoleen tuntiin. Herra on kyllä nukkunut suht hyvin nämä kaksi kotiyötä, ihana olo kun ei oo ite ihan rättipoikkiväsy.

Cvadille tsemppihaleja :hug:

No nyt on mentävä...palaillaan

Pomppuli ja muru 5vrk
 
Heei kaikki!

Saako liitty teidän seuraa? Tässä olen seurannut useita viikkoja ja nyt päätin itsekki kirjottaa.

Itsellä alkaa tämä lomailu jo kyllästyttää mutta töissä kun käynyt niin ei siellä enään jaksaisi. hah.

Tänään siis rv tasan 37 ja 26.4 la. Esikoinen tulossa ja sukupuolesta ei tietoa.

mulla oli pari viikkoa sitten 2 pv putkeen kamalat supistukset ja neuvolapäivänä tuntu kun keilapallo olisi jalkojenvälissä, ei kävelystä, seisomisesta mitään tullut.
Aamulla vessassa käydessä valkovuoto oli aika limaista, runsasta.. ollut vähän väliin jo tuommosta. Olen alkanut miettimään että ei kai limatulppaa?
Osaisikoha joku sanoa tuohon että onko normaalia?

Alkaa ottaa tämä odottaminen jo päähän kun haluaisi jo oman pikkusen syliin. :headwall:
 
CVAD: :hug: voimia!! :heart:

Neuvola takana ja tappavan tasasta.
Sf 30,5 eli jatkaa kasvua alakäyrällä.
Ipanan pää tuntuu korkeella muttei varsinaisesti kuulemma heilu. Maha tipahtanu, ipana ei :D :stick: Painoa tullu +800g/viikko enkä ymmärrä mistä sitä puskee tulemaan ku oon liikkunu PALJON enemmän viimisenä parina viikkona kuin koko tänä vuonna! Turvotuksia vähän..

Taidan kaivautua minäki peiton alle piiloon kurjaa maailmaa.. On niin saakelin kuumaki ja paha olo!

Tervetuloa Lintsa! :wave:

38+4
 
Alan olla täynnä utelevia sukulaisia ja kavereita, että oonko jo synnyttänyt.. Kaukaiset kaverit innostuneet laittamaan viestiä ja "kyselemään kuulumisia" vain siks kun tietävät että LA oli ja meni ja utelevat vain joko oon synnyttänyt.. Muuten oon yrittänyt nauttia näistä päivistä, kun esikoinenkin nukkuu kaikki yöt putkeen heräämättä ja elämä on tällä hetkellä helppoa, mut kohta se muuttuu. Silti haluaisin kyllä jo synnyttämään, alkaa pelottaa vauvan koko. : /

Mulla tulee karsea pissahätä aina supistuksen aikana, mutta se menee sit ohi. Öisin ärsyttää nousta 1-2x käymään vessassa, olis niin mukavaa nukkua koko yö.

Täällä ei oo mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta. Harjotussupistuksiakin on ehkä 5 koko päivän aikana!! Ne sitten mukavasti jomottaa alaselkää ja alavatsaa, ja aina ehdin ajatella että "joko NYT olis oikeita"... Ja kissanvitut.

Adelei & poju 40+1
 
Jatiska, mä oon aikoinaan tunkenu rusinan nenääni :LOL: Muistan kun äiti kiroili, että miksi oi miksi. Kai nää on jotain tälläsiä täytyy kokeilla- juttuja :p.

ekulainen
, tsempit sulle!

Lonkkia ja nivusia särkee täällä. Öisin kun nousee vessaan niin tuntuu jotenkin niinku jalat ois ihan hirveen "irtonaiset" ja löysät. Kohta irtoavat kokonaan pois :D.

(.) Niinhän ne viikot tuli täyteen täälläkin. Mitään merkkejä synnytyksestä ei oo, mutta eipä niitä ollu esikoisestakaan ennen kuin sit kun alko oikeesti tapahtumaan. Tänään illalla kuuntelemaan PMMP:tä \o/. Suurin huolenaihe on se, miten pysyn hereillä kun ne aloittaa vasta 00.30 soittamaan (?!?!?). Aivan järjetöntä. Esikoisen la:na olin viime vuonna Yö:n keikalla niin täytyyhän perinnettä jatkaa :>.

Adalmis ja kerttujooseppi 40+0
 
Neuvola 36+4
Paino:+770g/vko
Turvotus:+
RR:114/72
Pissa: puhdas
hb:128
Sf:34cm
Tarjonta:RT, pää oli kiinnittynyt ja niin alhaalla että ei saanut enää otetta
Vauvan syke: 130-140

Kaikki oli siis ok,olo on tukala kun maha roikkuu tuolla polvissa ja kylkiä kiristää.
Tasan viikonpäästä uusi neuvola ja toivon että sinne ei tarvis enää mennä.

Kaikille hyvää pääsiäistä ja paljon supistuksia!! :D

Bluebaby ja vauveli 36+4
 
Ekulaiselle tsemppiä!! =)

CVAD: :hug:

Lintsa: Tervetuloa joukkoomme! :)

Tuo pissalla käyminen on täällä myös vastaavaa kuin eturauhasen liikakasvusta kärsivällä. :kieh: Hätä on hirmuinen, ja usein, ja pöntöllä saa sitten miettiä, että aikookohan sieltä mitään tulla kunnes pienen lirun saa aikaseksi. Ja kohta taas hätä. Ei kiva! :headwall: Supistelusta sen sijaan en vessassa kärsi.
 
Neuvlassa ja lääkärissä käyty..

Pissa: puhdas
verenpaine: alapainehiukan koholla (90)
paino -206g/ viikko (kokonaispainon nousu koko raskausaikana 1,9kg :) )
Liikkeet: ++
Syke: 133
Tarjonta RT, alhaalla on
Painoarvio: 3890g (tasaisesti kasvaa omalla käyrällään)
Kohduntilanne: pehmeä, auki kahdelle sormelle (onkohan tuossa 2,5cm tuossa kortissa(?) ) ja kanavaa sen 3cm edelleen..
Sukupuoli: edelleen näyttäis poika olevan tulossa :heart:

Seuraava aika 16.4 eli silloin rv 40+2.
 
josefia mulla ei juuri koskaan oo ummetusta ollu, paitsi nyt synnytyksen jälkeen on tuntunut että olis. täällä sairaalassa saa käydä tuossa jääkaapilla litkimässä mehuja, kiisseleitä, jogurtteja ja viilejä niin paljon kun napa vetää, niin olen todennut erittäin tehokkaaksi luumunektari-mehun, voin kertoa että ei montaa lasillista tarvinut niin sai mennä vessaan eikä tarvinu edes erityisesti sitä itseään puskea ulos, tuli kyllä ihan itestään, joka oli mieluista näin synnytyksen jälkeen:cool: tuota mehua kokeillaan jatkossa meillä ensimmäsenä jos jollakulla ummetusta tulee... ja oli hyvääki:D

syysmyrsky mulla oli parisen viikkoa ennen synnytystä ihan sama juttu, menin sitte ykköselle tai kakkoselle niin aina supisti kun pöntölle istahdin, vessassa käyminen oli epämiellyttävää ja tuskallista. mutta kun supistus loppui ja odotin tovin niin pissakin tuli kaikki sit pois.

CVAD todella iso :hug: ja tosi paljon jaksamista.

pomppuli me ollaan oltu sit samaan aikaan osastolla koska meidän poika syntyi sunnuntaina, ties vaikka oltais törmättyki:confused: tosin, me ollaan täälä osastolla vieläki, ja myös valohoidossa, vielä viiteen asti... illalla ja aamulla kontrollit ja sit lääkäri kertoo jatkosta. elän toivossa että päästäis jo huomenna kotiin... miehellä olis synttäritki huomenna ja se isyyspakkaus on antamatta ku ajattelin sen synttärilahjaks antaa... kaikki ei mee aina suunnitelmien mukaan, mut oon silti maailman onnellisin kun on noin ihana poika vaikka ennakkoon syntyiki:heart:

mutta on se kamalaa kun poika on esikoinen ja niin pieni, että kun syötön jälkeen toinen tapittaa ihanilla nappisilmillä ja on niin hellyyttävä, niin sitten äiti katsoo poikaa silmiin ja laittaa tippa linssissä maskin silmille ja hylkää pojan valon armoille:'( muutaman keran oon pienet itkut tässä vääntäny salaa itsekseni. tulee ihan sellanen olo että oon huono äiti jo nyt kun niin teen... vaikka ymmärränhän minä ettei oo vaihtoehtoja... ja viideltä kaikki on toistaseks ainaki ohi, enää kaks tuntia=)
 
suskalle jaksamista siellä osastolla ja kiitos vinkistä :)

CVAD: jaksamista sinulle myös tuon uutisen kanssa.. :hug: Isäni vaimolla oli rintasyöpä n. 4 vuotta sitten, selvisi siitä, mutta oli se raskasta aikaa ja kun sen uutsen kuuli :'(

Nyt taas elättelen toisvoa lähellä olevasta synnytyksestä :whistle: Siis tuo alapaineen nousu verenpaineessa.. Mulla on näköjään molemissa edellisissä raskauksissa viimeisessä neuvolassa ollut alapaine koholla, muuten ollut koko raskaus aina tosi hyvät ja säntilliset.. Eihän tuo paljoa ole, mut kuitenkin noususuunnassa, tyhmä minä kun etsimällä etsin nyt niitä merkkejä lähellä olevasta synnytyksestä :stick: Niin ja oksettava olo ollut 2 päivää, tänäänkin montakertaa oksennus noussu kurkkuun :x Joo mut voi syntyä koska vaan joko huomenna tai 3 viikon päästä :kieh:
 
No mut kylläpä sattu suska84. Me vaan oltiin siellä 4a:lla, kun poju oli ne kaks ekaa päivää lastenosastolla. Mulla oli vähän samat fiilikset, kun tuonne kaappiin on niin paha toista rauhoitella, vaikka tässä kotisysteemissä onkin vaan alhaalta tuleva valo. Me päästiin siiitä just pois ja huomenna tullaan taas kontrolliin kätilöpolille, siellä ainakin varmaan törmätään, koska on yleensä kaikilla samaan aikaan, jos siis joudutte vielä käymään kontrollissa. Tuo osastolla annettu valohoito on vaan iin tehokas, että voi olla että teidän ei tarviikkaan. Mulla on myös huomenna synttärit ja paras lahja on ,että huomenna ois kontrollissa kaikki hyvin! :)

Niin siis uskon, että voitte suska kotiutua jo tänään jos arvot kunnossa, koska kätilpolilla seurataan näitä meidän keltamuruja. Eilenkin oli monta pariskuntaa yhtäaikaa meidän kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä