*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

Jotenki ihana toi Piiperin synnytyskertomus, kiitos että jaoit sen. Tai no ei se tietenkään, että oli hirveät kivut, mutta jotenki tosi selkeä tota oli lukea.

Kiitos suska, luumunektari laitetaan mieleen.

Supistuskateellinen ilmoittautuu. En oo vielä tunnistanu mitään harjotussupistuksiakaan. Ja sais nyt alkaa tulemaan. Huhuu, ulos sieltä! :D

Mulla on ollu huono ja oksettava olo, vatsaa on vihlonu, kauhea makeanhimo... Näähän oli niitä merkkejä synnytyksestä, olihan? :saint: Nyt ois pääsiäisen aikana hyvä tilaisuus jakaantua, kun mihinkään ei pääse kuitenkaan, tuskastuttaa istua kotona. Joo, mä ehkä alan olla hermoherkkä tai jotain, kun päivän kotoilu alkaa käydä hermoille... :LOL:

Pääsiäissuunnitelmana
on siis käydä huomenna synnyttämässä ja kotiutua ens viikon alussa. :p

felina + pikkupulla 40+2
 
Noniin, tulen minäkin (ja maha) ilmottautumaan eli siis täälläkin ollaan edelleen vaan yhtenä!!! kappaleena :kieh: Alkaa olla pikkuisen kypsä tähän olotilaan, enkä kyllä osaa yhtään nauttia kun ei saa kunnolla nukuttua ja liikkuminen tekee tuskaa. Niin ja POKS 41 tänään!

Alkaa v*tuttaa vähän kaikki. Perinteisten ässien lisäksi täällä koitettu vyöhyketerapiaa ja tulista ruokaa
mm. mutta tämä kaveri näyttää olevan yhtä itsepäinen kuin siskonsa aikoinaan tai sitten masussa on vaan niin kivaa olla. Tuleva isosisko odottaa pientä jo kovasti ja komentaa välillä että "tuu vauva jo pois sieltä äitin masusta" niin on vauva sitten varmaan todennut paremmaksi pysyä sisällä...

Aijuu, ja FB:n puolella ilmoitinkin jo, että ens to olis aika äippäpolille ja JOS synnärillä on silloin tilaa niin sattavat ottaa sinne käynnistykseen. Eli ei tässä nyt kumminkaan enää kauaa tartte odotella kuitenkaan!
 
Jokohan ekulainen on tositoimissa vai kenties pieni kainalossa? Melissalle tsempit!! :)

Täällä samaa pas.... eli pahaa/oksettavaa oloa, väsymystä, kauhee nälkä.. Ehkä nää felina ois niitä jotain merkkejä synnytyksestä ;)
Tänään ollu tosi tukala olo joka asennossa, yöh. Ja kaamee väsymys tosiaan iski aamupäivä kävelyn jälkeen vaikka nukuin päikkäritki.. Nyt siirryn unten maille toivoen herääväni kipeisiin supistuksiin joilla lähettäis synnyttämään...... Todellisuudessa siis herään lonkkasärkyyn ja kusihätään.

Yötä ja tsemppiä kaikille!
 
Yökukkuja toivottelee pääsiäistä jokaiselle mammalle!

39+3 ja ei mitään uutta olotilassa. Tosin päädyin käymään käyrillä hyvinkäällä kun tuntien liikelaskennassa jäi liikkeet alle rajojen ja tämä mamma alkoi melko lailla huolestumaan. Tosin 45 min makoilun jälkeen sain kuulla että priima käyrät, mikä siis tosi hieno asia! Ja nyt on murunen sitten liikkunutkin ihan mukavasti. Kai oli sitten joku pitempiaikainen hiljaisuus hetki. Oli kuitenkin mukava kätilö ja ainakin iltasella vaikutti meno osastolla rauhalliselta.

Nojuu, tämmöistä omanapaista tällä kertaa. Jatkanen tätä pääsiäisyön viettoa ja pohdin josko vauvelilta puuttuu jotain elintärkeää mitä voisi huomenna kaupasta hakea.

saraneito & bertta 39+3 ( huomenna 39+4) mihin nää viikot ja päivät on oikeesti menny.
 
Voi hevon vitura näitä öitä... :kieh: Täällä on kokeiltu kaikkea muuta paitsi seksiä siinä rajoissa kun tää paska selkää antaa periksi. Varmaan vauva syntyy 13pvä perjantaina sarvet päässään. Ihan isin synttäreiden kunniaksi. Kaikki miehen sukulaiset on manannu et syntyy 13.4 ja sillai tässä varmaan käy. Ja erityisen hauskaa niistä on se et mulla on aivan järkyttävän tuskanen olo. Täällä on toisilla viikot vieläki pidemmällä ja mä en todellaka tajua miten te jaksatte : / Ootte jotain tulevia super-marjoja varmaan. :D

Poks 40+0 "jihuu" (Saan varmaan vielä vitosellaki alkavat rv:t)
 
Syysmyrskylle iso :hug:!! Ei ole siun raskaus ollut ihan sitä hehkeää odotusta. : / Omat vaivat tuntuu niin mitättömiltä siun kuulumisia lukiessa... ja kuitenkin ne ottaa päähän, kun joka paikkaa vihloo ja liikkuminen on hankalaa ja... :ashamed: Vaan kyllä se kohta on meitin kaikkien aika ja sitten helpottaa. =)

Ihana olo: koko yön sain nukuttua käymättä kertaakaan vessassa!!! :attn: Millonkahan on viimeksi ollut näin.
 
Limatulppa has left the building!!! Ei voinut erehtyä kyllä :D Esikoisesta synnytys käynnistyi lähes samantein tulpan irtoamisesta ja poika syntyi 15 tunnin päästä.
Varasin juuri huomiselle yliaikaiskäynnin kättärille päivystykseen kun tulee 41+5 ja koska on pyhät niin siellä on koko talossa ainoastaan 2 lääkäriä. Joten siellä voi kuulema vierähtää koko päiväkin, kehottivat ottamaan evästä mukaan..
Nyt on tullut muutama supistus aamun mittaan, mutta ei mitään mistä vielä hehkuttaisin. Pettymys on niin suuri jos ei sitten alakkaan. Mutta olen toiveikas. Mulla on mennyt jo niin pitkälle että vitutus on vaihtunut sellaiseen huvittuneeseen epäuskoiseen olotilaan että tuskin tässä ollaan raskaanakaan :LOL:
Viime yön nukuin kuin tukki ja söin hyvän aamiaisen ja nyt lähdetään ruokakaupoille koko perheen voimin. Koska turha täällä kotona on istua kökkimässä ja odottamassa. Pitäkää peukkuja-nyt on jo mun vuoro!!! ;)

41+4
 
Viimeksi muokattu:
felina sulla on samat suunnitelmat kuin mullaki, visin käydä tässä synnyttämässä ja päästä kotiin sit alkuviikosta :)

Jaksamista kovasti kaikille, tuskallista on, mut ei auta.. syysmyrskylle etenkin :hug:Jouskarille peukut pystyssä :)

POKS rv 39+0
 
mymosa
Tosin täällä nyt ressataan lasten hoidosta sairaala olo aikana.. Pitää olla ja kerätä itteensä toipumaan äkkiä niin pääsee viimeistään seuraavanan maanantaina pois. Mutta miten hoitaa lapset viikon aikana, kun mies töissä mahdollisesti yötämyöten ja äitikin saattaa olla töissä.. Jos äidillä ois vapaata niin helpottas kummasti.
 
Jouskari ihan mielettömän paljon onnea matkaan ja peukkuja ja tsemppiä ja mitäköhän vielä :D
Mä voin vain kuvitella miten paljon tossa kohtaa jo odottaa. Mun esikoinen syntynyt 41+3 ja sekin odotus oli niiiiiiiin pitkää.

Hahaa, ehkä olen vähän hullu mut aloin heti olemaan täpinöissäni sun puolesta=)

Huomattavasti eilistä paremmalla tuulella oleva HumPuuki 39+6
 
Jouskari: Tsemppiä!!! Toi 2 lääkäriä ei kyllä kuullosta kivalta, johan siin joutuu epiduraalia tms odottelee pitkän tovin varmaan, en tykkää (omalla kohdallani) moisesta ajatuksesta :eek:

Linn: Voi vitsi sullakin on jo viikkoja... Peukut tääl pystyssä, että lähtis itse tulemaan!

Täällä superhyvin nukuttu yö myös takana, jaksaisin vaikka kutoset ponnistaa ulos tällä energiamäärällä:D Mutta siellä se vaavinen vaan köllöttelee masun lämmössä :heart:

ceali&lilleri 40+4
 
Jouskarille Tsemppiä!!! :)

Pakko nyt vielä sanoa et ei mahdu mun pieneen päähäni tää tilanne,diagnoosi on kuitenki tuo RD ja arvot on ollu ihan mitä vaan aina jos oon syöny tai juonu jotain muuta ku ruisleipää ja vettä (jota siis oon syönyt lähes täysin viimeset 8viikkoa.)..Ja vauva ON iso. Ja ite oon pieni. Onko mulla oikeesti oikeus vaatia et tälle tilanteelle tehdään jotain vai odotanko kiltisti et on se 42 täynnä ja oon 110% rullatuoli kamaa??
 
Syysmyrsky Aika käsittämätön tilanne kyllä. Varsinkin kun Satks on kuitenkin isohko sairaala, että resursseja pitäis kyllä olla. Sen nimittäin ymmärrän jossakin pienessä sairaalassa että ei välttämättä oteta pyhinä käynnistykseen lääkäripulan tms. takia. Tässä ei nyt tosiaan voi olla siitä kyse. Vielä inhottavampaa varmasti on kun tietää että jossakin muualla olisi ilman muuta saanut ajan käynnistykseen. Mikä sulla on annettu painoarvioksi? (Se varmaan täällä lukeekin kyllä jossain) Mitäköhän tapahtuis jos menisit vaan suoraan sinne synnärin puolelle jostakin syystä (tarkistamaan vaikka jotain "vuotoa", liikettä tms.), mahtaisivatko ottaa sinne jos paikat on kumminkin kypsät ja synnytys ihan liki? Valittelis vähän extraa vielä. Onko sulla pitkä matka sinne?
 
Painoarvio oli keskiviikkona tasan 4kiloa. Ja mulla on tästä sellanen 40km poriin eli ei pitkä.. Kun luin tota piiperin synnytyskertomusta niin jos on reilusti kahdelle ollut auki eikä kanavaa jäljellä ja kätilö sanonut ettei missään nimessä kotiin asiaa enään..niin mullahan oli tilanne 2cm auki ja kanavaa ei ollenkaan. Olisin ymmärtänyt vielä jos ne ei pyhiä vastaan olis nolla tilanteesta lähtenyt käynnistämään kun saattaa viedä päiviä tai jopa viikon et tapahtuu mitään..
Mua ahdistaa tää tilanne niin paljon et itken tätä joka päivä. Kun ei mulle kerrota mitään ja mistä mä mitään esikoista odottavana voisi itse tietää!
 
Syysmyrsky No juu mulla on henk.koht. kokemusta siitä kun tieto ei tuolla oikein kulje. Mulle siis on vasta nyt, melkein neljä vuotta esikoisen syntymästä, selvinnyt syyt käynnistykseen. Ja mulla siis oli viikkoja 41+3 ja poika arvoitu 3400g painoiseksi. Mulla oli nolla tilanne kun käynnistettiin. Synnytys vedettiin "pikana" läpi eli aamulla menin yliaikakontrolliin, Sytotecin ja tipan kautta, illalla leikkauksella poika maailmaan.

Tässä ei siis sinällään mitään, mutta mulle ei missään vaiheessa kerrottu miksi käynnistetään (lapsivettä kuulemma vähän), aamulla mainittiin "mielenkiintoisesti" päättyvästä sydänkäyrästä ipanan osalta (sydänäänet kuulemma olleet heikot supistushetkellä jo heti aamulla, jonka takia vauhditettu synnytystä) ja leikkaukseen luulin menneeni koska synnytys ei edennyt (syynä siis oikeasti nuo heikot sydänäänet aina supistuksen hetkellä, ajateltu ettei vauva kestä enempää sitä). Kaiken suluissa olevan kuulin nyt synnytystapa-arviossa käydessäni.
Toki siis tiesin että sydänäänissä oli jotain mutta missään vaiheessa ei annettu ymmärtää kokonaistilannetta.

Muuten mulle ei jäänyt mitään hampaankoloon synnytyksestä mutta käynnistystä en toivoisi. Jälkeenpäin vähän ihmettelin, kun olin kuullut että käynnistys vie aikaa ja siellä voi joutua päiviäkin olemaan, että miksi mulla noin rajusti lähdettiin siitä tilanteesta. Ei ollut nimittäin mitään herkkua kun paikat ei tosiaan ollu kypsät ja tipalla alettiin aukoa kokonaan.


Jos tosiaan pääset lähtemään suoraan sinne synnärille käymään niin mene ihmeessä, sulla on kuitenkin tilanne jo paaaaaljon kypsempi. Sanot ettet kestä istua autossa takaisin kotiin tai jotain. Kerrot miten kurja olo on. Pakko siellä on suakin kuunnella. Miten edes jaksaa synnyttää jos on valmiiksi jo tuhannen kipeenä?

Tsemppiä! :hug:
 
Mä kovasti yritin jo keskiviikkona sanoa :( mut ei ne ollu kiinnostuneita mun voinnistani. Itse pidän omaa vointia aika oleellisena osana tätä kaikkea,äitinä kuitenkin oon aika korvaamaton tulevalle lapselle. Kun ei tossa miehessä oikein oo toi kanaemo herännyt vielä ja ei sillä varmaan toi maitokaan ihan hetkees oo tisseihin nousemassa..
 
  • Tykkää
Reactions: Jatiska
Synnytyskertomusta yritän rustata..
Eli aamusta heräsin pahaan oloon ja aloin oksentelee ja mahaan alkoi sattumaan ja kouristamaan..Otin panadolin kun ajattelin supistelujen menevän ohi..No nehän ei menny vaan ja olo oli tosi huono joten päätettiin lähteä tarkistaa missä mennään ja jos saisi nesteytystä.
Sairaalalla kätilö tutki ja kertoi että kanavaa on jäljellä ja vauva vielä ylhäällä joten synnytys tuskin on kyseessä vaikka supisteli kovasti..Vauvan sydänäänet kuitenkin heitteli niin jäätiin käyrille.Hetken siinä oltua menikin vedet ja siirryttiin suoraan saliin jossa laitettiin valmius sektioon.Onneks sydänäänet tasottui kun makailin kyljelleen..Kipuihin sain epiduraalin kun se kankkuun laitettava ei auttanut..Sen pyydän jos vielä joskus synnytän:p
avautuminen kesti lopulta 3tuntia 15min jos vesien menosta laskee ja ponnistus 15min.Ponnistusvaiheessa vauvan sydänäänet romahti joten leikattiin eppari kun nopeasti piti saada vauva ulos..Tuloksena siis terve tyttövauva, vähän sinertävä tosin.Napanuora oli tiukasti kaulan ympärillä..
Kotona on lähtenyt kivasti menemään,neuvolasta lainassa vaaka kun painoa pitää saada nousemaan tytölle.Bilitkin pysynyt aisoissa niin ei tarvinnut viedä vauvaa takaisin:)
Onnea vauvan saaneille ja jaksamista vielä raskaana oleville=)
avantasia ja Emilia
 
Mä kovasti yritin jo keskiviikkona sanoa :( mut ei ne ollu kiinnostuneita mun voinnistani. Itse pidän omaa vointia aika oleellisena osana tätä kaikkea,äitinä kuitenkin oon aika korvaamaton tulevalle lapselle. Kun ei tossa miehessä oikein oo toi kanaemo herännyt vielä ja ei sillä varmaan toi maitokaan ihan hetkees oo tisseihin nousemassa..
Mä ehkä ajelisin sinne Poriin liikelaskennan tai jonkin muun syyn varjolla. Siellä sitten saisin hysteerisen itkukohtauksen. Antaisin kaiken tulla ulos: ei jaksa, selkään sattuu, liian ison lapsen synnyttämisestä jne. Ja kieltäytyisin lähtemästä.

Voimia syysmyrsky näille viime metreille
 
Syysmyrskylle paljon tsemppiä :heart:

Jouskarille myös tsempit. Nyt on todellakin jo sun vuoro :)

Plääh, mulla kans yks tuttu sai eilen (laskettuna aikanaan) pojan. Ja yks tuttu, jolla on kaks viikkoa meiän jälkeen la sai käynnistysajan ens viikon perjantaille. Eli luultavasti sekin synnyttää ennen mua. Töttörööööö. Nyt alkaa oikeesti olla sellanen olo että jokohan pliis vois alkaa jakautumaan. >.<

40+2
 
Tulin pikaisesti kertomaan, että ihana pieni poikamme syntyi 4.4. klo 3 aamulla - vain viisi tuntia ensimmäisestä supistuksesta! Siinä päivällä alkoi siis tulla limatulppaa, ja vanhan uskomuksen mukaanhan vauva syntyy vuorokauden sisällä sen tulemisesta, ja näin tosiaan kävi meillä. Viikkoja tuli siis lopulta kasaan 40+4.

Synnytys ei olisi voinut mennä paremmin. Kotiinkin pääsimme jo yhden yön jälkeen. Yritän löytää aikaa synnytyskertomuksen kirjoittamiseen jossakin vaiheessa.

Valan toivoa teihin synnytyksen käynnistymistä odottaviin: kaikki voi käydä uskomattoman nopeasti! Ekaa kuitenkin "tein" melkein kaksi vuorokautta... Tästä supistukset alkoivat heti 10 min välein, ja voimistuivat nopeasti. Lähdimme sairaalaan jo puolentoista tunnin supistelujen jälkeen, ja ajoitus oli aivan loistava. HYS saa muuten minulta ihan täydet pisteet kaikin puolin (ainoa miinus remontti tms melusta, jota oli kyllä todella rasittavaa kuunnella). Haikaranpesässä syntyi esikoinen, ja ihan hyvät kokemukset on toki sieltäkin.
Paljon onnea myös kaikille muille nyyttinsä kainaloon saaneille! Että sitä voi ollakin taas niin rakastunut pieneen ihmiseen... :heart: Olo on kyllä todella onnellinen ja kiitollinen.

Voimia kaikille niitä tarvitseville! Ja oikein hyviä synnytyksiä kaikille. Oman ihanan synnytykseni salaisuus: oikein ajoitettu spinaalipuudutus. :saint: Siitä se taivas aukeni!
 
Heipparallaa ja viimein pääsen näpyttämään kuulumiset.

Torstaina siis meni vedet jonka jälkeen alkoi kova supistelu melkein heti. Myöhemmin rauhoittuivat ja pystyin jo kävellä ja käydä kanttiinissa tapaamassa veljeä ja hänen avokkiaan. Heidän just lähdettyä, hieman päällä seitsemän illalla alkoi supistamaan niin paljon, että päädyin nojailemaan seinää vasten. Osastolla taas kävelin reippaasti ja kätilö ohi mennessään kyseli vielä vointia. Sanoin, että kaikki oli jees ja menin päivähuoneeseen istuskelemaan ja odottamaan iltapalaa.
Puoli kasilta iski niin kova supistus etten voinut istua, kävely teki pahaa, mutta paljon mukavampi oli liikkuessa vaikeroida, kuin paikallaan. Kätilöhän siinä käytävässä taas huomasi mut, talutti ja auttoi petiin sekä laittoi sitten käyrälle. Kivut meni jo niin kauheiksi siinä, että ulisin kuin koiraa ois kidutettu. Tässä vaiheessa 50-supparitkaan ei tuntuneet niin kauheilta, ei edes vaikka pepussa oli kipulääke pistettynä. Mulla nousi paniikki, kun äiti ha serkku ei olleet tulleet vielä takaisin, olin kärsimyksissä ja pelkäsin sitten etteivät ehtisi edes tulla.
Pari minuuttia niiden tulosta kätilö saapui tekemään sisätutkimusta, OLIN 4 CM AUKI, eli ei ihmekään jos kärsin. Kätilö lähetti kiireellä synnärille, sillä supistukset sen verran korkeita ja napakoita, että puudute pitäisi antaa melkeenpä heti. Anestesialääkärillä oli muita potilaita hoidettavana, joten kesti hurjan kauan. Tyydyin siis kaasuttelemaan, mikä luonnistui jo ekalla yrittämällä ja toimi pahimpiin kipuihin täydellisesti. Olin tosin nopeasti kauheessa pöllyssä ja puhuin ja kikattelin kuin hullu. Näytin serkun ottamassa kuvassakin demonilta.
Keinussa reilun tunnin kiikuttuani ja kaasuteltuani anestesialääkäri pääsi paikalle ja laittoi spinaalipuudutteen. Auttoi niin upeasti, että pystyin jopa torkahtelemaan. Ärähtelin tukijoukoilleni puoliunesta välillä, että turvat kiinni, kun en kunnolla pystynyt supinan takia nukkua.
Spinaalin vaikutuksen lakattua palasi järkyttävät kivut ja oksitosiinitippaa pienennetiin. Kaasuttelin hetken, totesin, etten voi enää tekee pahaa, kun en tiedosta kaikkea ja päässä pyörii. Olin 9 cm auki joten sain epiduraalin joka toi taas unen. Vaikutuksen lakattua jouduin kiikkuessa kaasutella hetken, ja sain kätilön takaisin huoneeseen tekemään sisätutkimusta. Ei oltu edett ollenkaan, eli uusi epiduraalipiikki ja oksitosiini tippaa korkealle.
Epiduraali ei vienyt paineentunnetta ja pian tuntui takapuolessa kuin räjähtäisin.
Sisätutkimus. Olin kokonaan auki ja sanoi, että jos tuntuu painetta niin anna tulla vaan ja ponnista samalla lailla kuin ulostaessa. Luulin siis, että joutuisin kakkimaan sänkyyn ja ponnistelin, kunnes alapäässä naksahti. Tajusin sen olevan syntymässä, vaikka hetki sitten luulin kakkailevani. Kätilön työvuoro lakkasi ja tilalle tuli kätilö ja -opiskelija. Sain punnailtua pikkuista ulos vaivalla ja vikalla yrityksellä se mötkylä sitten tuli ulos kello 8.15, melkein 25 tuntia lapsivesien menon jälkeen.

Tänne syntyi siis pääsiäistipu, kaunis prinsessa mitoin 4290g 52cm. Keskiviikkona oli neitiä arvioinut niin neuvolassa TH kuin täällä kätärilläkin kätilö 3,5 kiloiseki. Kätilö myös sanoi, että painoarvuo pienenee vesienmenon jälkeen, joten tosi jännästi tästä tulikin sit "liian iso" mulle, eli tuli kolmannen asteen repeymät ja jouduin kirurgin paikattavaksi. Siinä meni yli 1,5 tuntia ja heräämössä siis olin reilu tunnin lisäksi. Kirurgi myös totesi, että en olisi saanut synnyttää alateitse ja harmitteli kun kokoa ei tarkemmin tutkittu.
Noh vaikka lopuillaan ja ollaan väsyksissä, ei synnytyksestä pahoja fiiliksiä jäänyt ja mieli hyvä. Meni kuitenkin liiankin hyvin ensisynnyttäjäksi nähden kuulemma. ON MULLA SIIS SITÄ MUNAA! :D

Tänään sain katetrin pois ja lääkäri lopetti antibiootitkin.

Pikkuäiti on nyt ikionnellinen kauniista pullaposkestaan, jolla ruuansulatustoimii liiankin hyvin ja kakkaa tulee vaikka muille jakaa! Heräsi tossa jopa aiemmin 20 ml maitoa! Huuhhuuh :) <3

Yhä täällä kättärillä ja kohta murulle ruokaa, harmi vaan, kun ei raaskisi toista herättää!

ekulainen & pallero 1 vrk
 
Vielä pikaista päivitystä tilanteeseen: koko päivän on tullut veressekaista limaa ja tulppaa lisää ja supistuksia harvakseltaan n. 2-3 tunnissa. Käytiin kaupoilla ja sitten kahteen kertaan kävelemässä reipas lenkki. Vasta viimeiset 2 tuntia on supistanut jo kivuliaasti niin että pitää pysähtyä ja kunnolla hengittää. Kuitenkin väli on 10min. tai pidempi. Vauva on liikkunut koko ajan paljon ja itse olen syönyt ja juonut ihan normaalisti. Vaari on hälytetty niin että suhaa tähän heti kun siltä tuntuu. Isäntä laittaa just isompia lapsia nukkumaan. Tää on nyt taas tätä arpomista että millon lähdetään. SITÄ KUN LUULEE TIETÄVÄNSÄ KUN JO KOLMAS MUTTA EI. Kauhukuva on just se et pääset synnärille ja: "joo 2cm auki lähe kotiin/kävelylle" jne. mieluusti menisin heti saliin ja siellä hommiin! Kotona mahd. kauan. Ihmetyttää tää kun supistukset tulee näin harvoin mutta ovat kivuliaita!?
Joten saas nähdä syntyykö vauva vielä tänään vai vasta huomenna!! Mutta lähellä ollaan :heart: Ja ainakin mulla tuo limatulppa ennusteli alkavia kipeitä supistuksia ja sitä tuli REIPPAASTI!:D

41+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä