** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

vauvis: Etenkin ihmetyttää toi äitiysavustus-kohta (vai millä nimellä se nyt, siis se missä haetaan äitiyspakkausta/rahaa jos ei ota pakkausta). Monesta paikasta oon lukenut, et siihen tulee päätös tosi nopeesti, mut ei, sekin notkuu siel "käsiteltävänä" Joo, eihän ne soita tosiaankaan (miks niille edes pitää puh.numero ilmottaa kun aina laittavat kirjeen jos jotain on) Mur :kieh:
 
Täällä saikku jatkuu ja JÄLLEEN verikokeita otettu, nyt jopa mykoplasmaki mukana..

Ite en oo vielä ees Kelalle laittanu hakemuksia, soittelin ja sanoivat että tammikuun alussa vois laittaa, ku työpaikka lähettää sinne tulotiedot ja vasta sillon.

Mulla on kyllä myös ihna erilaiset raskaudet. Tässä poikaodotuksessa on paljon pahoinvointia, jota ei tyttöä odottaessa ollu ollenkaa. Nyt saan hypätä vessassa tiuhempaan. Paino ei nouse räjähdysmäisesti, liikkeet voimakkaampia. Ja paljon enemmän kremppaa ;) (tää nyt ei taida raskaudesta olla kiinni).

Nyt makaa viltin alle ja toivomaan tervettä huomista.

Marimi ja poikanen 24+4
 
Räkätauti on rantautunut tänne :( voi hitto vie en olis tahtonu. Ja ilmeisesti liitoskivut! Tai ainakin jotkut. Kaupassa ei auta kävellä kovin paljon. Sen jälkeen kun istuu hetken niin ei meinaa päästä liikkeelle. Ja mikä parasta. Oon päiväkodissa töissä :D
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja poika/ tyttölupauksista :)

Raskaudet ja oireet: Mulla tämä on jollan lailla samanlainen kuin poikaa odottaessa 8 vuotta sitten, närästys ja ummetus on taas aika kovaa, levolacia ja rennietä- siinä päivän sana :D Se päänahka ihottuma alkuraskaudessa about 2-3kk oli samaa kuin pojalta aikoinaan, mut eri aikaan, mahan muoto samanlainen kuin silloin ja muutenkin olin yhtä "muodokas" jo kun aloin odottaa :D Tyttöä odottaessa olin alkuun paljon hoikempi, se nyt ei liity raskauteen, mut olisko sikskin niin saman "muotoinen" olo nyt kuin pojasta aikoinaan ;) Sit taas pieni (välillä vähän isompi) supistelu jo nyt on samaa kuin tytön aikaan, pojasta en tiennyt mitään sellaisesta ennen viikkoa 40+...

Pitääpä lukea vielä kun joutaa niin tuo kelan linkki.. Kiitos siitä :)

rv 22+5 :heart: (taas kohta pääsee poksumaan :O )
 
Mä oon himoinnu lihaa ja suolaa :D missään vaihees ei tullu ah-ihanaa-salaattia-ja-hedelmiä -fiilistä :)

Töissä alko niin kauheesti pyörryttää ja lopulta myös oksettaa et oli pakko lähtee kotiin tuntia aikasemmin.. Nyt makaan peiton alla ja koitan laittaa nukkumaan. :(
 
Onnea kaikille ultra-kuulumisista! Todellakin pojat näyttävät suorastaan jyräävän huhtikuun tytöt. Jännää todella nähdä että mikä tilanne on sitten huhtikuussa. Eikös se niin ole että valtaosa poikalupauksista kyllä pysyvätkin poikina loppuun asti, mutta tyttölupauksen saaneet saattavat hyvinkin saada vielä pojan syliinsä. :)

Omaan napaan: Täällä alkoi nyt myös ainakin parin päivän sairasloma. Yskä on niin valtava ettei nukkumisesta tule mitään ja kunnon yskänpuuskien seurauksena on supisteluja. Muutenkin vatsa on kauttaaltaan oudon "kipeä". Noh, jospa se tästä pikkuhiljaa... Harmittaa vaan kun oikein mitää ei pysty tekemään,ku alkaa yskittämään, eikä mitään yskänlääkettäkään uskalla ottaa... :( Vaikka on kuumettakin,niin se ei oikeastaan menoa ole haitannut.

Toiseksi, tää mamma on tainnut seota kaikkeen "vauva-hömppään". :D Oon ostanut vaikka kuinka paljon vaatteita. Vaunut on ostettu, samoin turvakaukalo+telakka, tänään posti toi sitterin, autopeilin ja kaikkea pientä. Ja lisää on tulossa. Oon jopa hankkinut kaikkea sellaista mitä ei vielä pitkään aikaa tarvita. :D No mutta, eikös se ole hyvä että on ajoissa liikkeellä, ettei kaikki jää viimetippaan...? :)

:heart:21+1:heart:
 
Hammassärky alkoi aamulla...päivällä sain peruutusajan hammaslääkärille, mutta mitään selitystä ei löytynyt. Tonninen panadol auttoi pari tuntia. Nyt testailen kuumia ja kylmiä juomia, sillä syöminen on aina hetkeksi helpottanut ja en ole vielä päässyt jyvälle onko helpottaja kuuma ruoka vai kylmä piimä jota join ruuan kanssa..vai se piimän tai juuston ph..Tulee vähän aaltoina tämä vihlonta..ei oikeen keksi et mikä helpottaa tai mikä pahentaa. Tuntuu eniten tuossa jokunen vuosi sitten juurihoidetussa etuhampaassa, mutta toivottavasti se on se viereinen, ettei tarvi tässä vaiheessa alkaa etuhammasta poistaan. Noh, jospa tämä helpottas ja olisi vain joku ärsyyntymisjuttu =)
Muistakaa käydä tarkastuttaan hampaat raskausaikana, sillä monessa paikassa äiti ja isä pääsevät raskausaikana jonon ohi ja raskaus vaikuttaa hampaisiin ja hampaiden kunto voi vaikuttaa vauvaankin.
 
Kiitoksia kaikille tsempeistä :)

Täällä edelleen ollaan yhtenä kappaleena ja molemmat samassa olotilassa kuin alkuviikosta ja se on erittäin positiivista :) Vielä menee suoneen antibioottia, kun tulehus arvot nous pienen vilustumisen takia (Tunkkainen yhden hengen huone ja ikkuna auki koko päivän) jonnekin 17. Nyt onneks laskussa.

Tulevaisuudesta ei kukaan vielä tiedä mitään, mutta rivien välistä olen kuunnellut et ei tartte ihan heti haaveilla kotiin pääsystä. Onneksi mies on pystynyt olemaan paljon täällä mun kanssa :) Muuten ois varmaan enempikin hajonnut pää...

Mun seuraava etappi ois ens viikon keskiviikko jolloin tulee täyteen 23 viikkoa ja jos kaikki ok, niin saisin sitä kortisonia... Hassua musta on se et mulle vaan annetaan ruokaa ja antibioottia, muuten mua / Taavia ei millään tavalla ole tutkittu alkuviikon jälkeen. Mutta mitäpä se sydänäänien kuuntelu tai ultraaminen tilannetta auttaisi? Onneks Taavi innokkaasti nuijii mua niin tulee hyvä mieli :)

Henkilökunta on ollut tosi mukavia :) Pari liian empaattista on osunut kohdalle. Mä en jaksa sellaista säälivää asennetta, kun ei tää tilanne ainakaan säälillä parane :D Ruokakin on ihan jees, pari annosta on ollut vähän heikompia. Ruokaa on PALJON :D Ihan sairaan kokosia annoksia ja joka välissä :D Ja sit o viel välipala jääkaappi mistä saa hakea jos nälkä yllättää :p

Mikähän neuvolan rooli on jos mä makaan täällä pitkänkin? Ja vaikka pääsisinkin kotiin niin olen TAYS:sin tiiviissä valvonnassa...

~ Pumpuli & Taavi 22+1 ~
 
Hieno kuulla pumpuli, että olette vielä yhdessä kasassa:)

Olen itse Tayssin seurannassa 2vkn välein ja mulle neuvola sanoi, että ei tarvi siellä käydä, mutta että puhumaan saa tulla. Tietty, kun pitää vaan maata, niin ei oikein ees oo järkeä lähteä neuvolaan ja mulla tosiaan kolmas raskaus, niin ei silleen oo neuvolassa muuta, kun noo mittaukset. Täti on kyl tosi ihana ja on meidän poikienkin täti, niin kiva kun tuntee koko perheen ja silleen aina turistavaa kyllä on löytynyt. Lääkärit kuulemma perutaan sieltä puolelta joka tapauksessa, ettei turhia ronkita. Tsemppiä sulle paljon sinne makaamiseen, tylsää on varmasti. Vaikka itelle tuntuu, että ei se tylsyys kyllä yhtään haittaa, vaan se huoli pienestä. Tulee vaan laskettua tunteja siihen, että vaihtuis päivä.
 
Me haettiin äitiyspakkaus tänään! :heart: Aivan ihania kaikki! Tekis mieli hipelöidä enemmänkin, mutta esikoinen on turhan kiinnostunut niistä myös :D Kaikki on ihan levällään joka puolella jos katotaan..

Täällä on liikkeet tuntunut masun läpikin jo jonkun aikaa =) Ja näkyy kun masu hyppii ja pomppii :heart:
 
Pumpuli: Kiva kuulla että kaikki hyvin ja yhteenä kappaleena olet siellä :) Sulla tais olla tulollaan toinen lapsi, onko miten suhtautunut kun äiti joutuu nyt makaamaan sairaalassa? Tsemppiä ja jaksamista teille sinne :)

Pojan koulukaveri kävi kyläilee ja äitinsä toi tuohon ovelle niin hänen äitinsä luuli, että, laskettuaika olisi lähempänäkin siis ihan tässä "kohta" (mitä se sitten tarkoittaakin?? :) ) kun maha kuulema sen kokoinen jo :O :LOL: Sanoin että joo kasvatellaan tässä vielä nelisen kuukautta :D

:attn:
Muokkaan velä: Onko kellään tietoa mistä vois saada halvimmillaan sähköisen tuttipullon steriloijan? Mikrosterilointilaite olis ihan jees ja halpa, mut meillä on niin pieni mikro, että pari mallia mitä olen löytänyt, on liian isoja meidän mikroon.. Halvimmillaan olen ny sähkösterilointilaitteen löytänyt hintaan 69€..
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla, että Pumpuli vielä yhtenä kappaleena =) Tsemppejä kuitenkin vielä!!

Josefia: Kannattaa katsoa tuota steriloijaa jostain ulkomaisesta nettikaupasta esim. Amazon.co.uk. Itse tilasin sieltä mikrosteriloijan. Esikoisen aikaan rintapumppua piti steriloida ja se kattilassa keittäminen alkoi tympimään. Tilasin tuolta Amazonista itseasiassa verenpainemittarin ja korvakuumemittarin ja silloin huomasin, että sieltä saa edullisesti tuon mikrosteriloijan. Eli jospa olis ihan toimiva juttu! Sieltä saa myös esim. Aventin rintapumpunkin tosi edulliseen hintaan. Eli kannattaa tsekata ;) Itse ainakin ajattelin tuolta tilata tuttipulloja ja muutakin krääsää mikäli vauva sitten niitä tarvitsee. Ja ehkä nuihin hintoihin tuolta raaskisi tilata toisen rintapumpunkin. Sitten huomasin, että Grobagin unipussitkin ovat tuolla edullisia ja moni muu kiva juttu. Eli vink vink ;) =)

Mulla olis nyt armoton himo metripizzaan ja minttusuklaaseen... huoh.. :D Ja nyt just pitäis välttää mässäämistä kun viikonloppuna on tiedossa kyläilyä, synttäreitä ja kastajaiset. Eli kakkua ja muuta herkkua tulee kyllä syötyä enemmän kuin tarpeeksi..

Eli viikonloppu meneekin reissatessa, joten mukavaa viikonloppua kaikille :)

-minde- & Elmeri rv 23+0
 
Onkohan ihan normaalia että eilen ja tänään on tuntunut vasemmalla alamahan sivulla järjetön vihlaisu. Tuntee kun se tulee ja muutamassa sekunnissa se menee ohi? Terävä kipu. On ollu nyt samassa kohdassa. Aamulla niitä tuli kaks peräkkäinä ja sattu kovastikkin. Vähän ehkä välillä jomottaa sen jälkeen siitä kohtaa muttei muuten tunnu. Samassa kohdassa oikealla puolella tuntu vähän kipua alkuviikosta. Oon kyllä flunssassa että edesauttaako aivastelu ja niistäminen tuota vai onko tuo niitä kohdun kiinnikkeiden venymisiä ja paukkumisia?

Neuvolasta voisin juu kysellä, mutta soittoaika on vasta 12-13.

Jazzi ja aarre 21+
 
Jazzi uskoisin että nuo kivut eivät ainakaan vaarallisia ole. Mutta kyllähän kivut aina laittaa mietityttämään kuuluuko ne aina normaaliin raskauteen. Jos kipu ei ole jatkuvaa ja ei supistele niin eiköhän kaikki ok. Itellä alkoi viime raskaudessa varmaan puolivälin jälkeen öiset ylävatsa kivut jotka oli helvetilliset, klo 02-04 välissä aina muutamia kertoja viikossa heräsin siihen että ylävatsaan sattui ihan hirveesti, kipu oli sietämätön, supistuksia ne ei olleet. Soitin neuvolaan ja kysäisin niin arvelivat niiden olevan lihasperäisiä kramppeja. Kipukohtauksia tuli melkein loppuun asti ja silti kaikki oli koko ajan kunnossa, ikäväähän se toki oli.

Minäkin haluaisin tuollaisen sähkösteriloijan jos imetys ei ota onnistuakseen ja pullolle mennään, keitteleminen oli niin ikävää..

Hyvät viikonloput!
 
Kuinka teillä muilla tulee valkkaria? Joo ällö kysymys mut tuntuu et viimesen viikon aikana on aina lotissu housuun jotain ja on tosi vetistä, en tiä et pissaanko housuun (tulee usein vessassa käynnin jälkeen) vai tuleeko valkkaria lotisemalla vai onko alkanut laps vettä lotiseen. Kiukuttaa kun on niin hysteerinen olo, enkä kehtaa soittaa taysiin kun ne nauraa mut pihalle sieltä. On siis sen verran kuitenki pieniä määriä et päällihousut pysyy lähes kuivana mut tosi ilkee vaiva :ashamed: Onneks mulla on maanantaina neuvola ja vauva on ollut tosi vilkas liikkumaan.

Champion ja Martti 24+2
 
II ultrakuulumisia Kättäriltä lyhyesti: Kaikki rakenteet näyttivät olevan kunnossa, vauva liikkui paljon (ja liikkuu edelleen, hurja vipellys käy =)). Ja saatiinpa sitten yksi poika lisää huhtikuulle, poika on kätilön mukaan meillekin tulossa! Minun ja miehen tyttöolot eivät pitäneet paikkaansa ;)!

Ihanan onnellinen olo!!

Angie & kuutti 20+4
 
felina: Isä hakee isyysrahaa siis vasta lapsen syntymän jälkeen :) Me täytettiin muuten paperit valmiiksi, mutta jätettiin se vauvan syntymäpäivä auki, ja heti sairaalasta kotiuduttua päivämäärä ja allekirjoitus kuntoon ja Kelalle. Kun ne tuet maksetaan joka tapauksessa takautuvasti, niin ne tulee sitten sen isyysloman päätteeksi :)

Tänään aamunavetalla oli pientä kipua masussa. Ensin alhaalla, ja sitten ylhäällä. En tiiä mistä johtui, mutta ohi se meni kuitenkin ja poika on liikkunut sen jälkeen ihan ok.

Meille tuli miehen kans ihan älytön vauvakuume kun eilen iltamyöhään hiplailtiin pakkauksen tavaroita 8) Voi että siellä oli pieni myssy!! Ja on ne 50cm vaatteet niiiiin pieniä, voiko ihminen olla joskus niin pienni.. Esikoinen kuitenkin vasta reilu 9kk, ja ei voi uskoa miten pieni se vastasyntynyt vauva onkaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: felina
Champion: Täällä on myös aika runsasta valkkarin tulo, joinain päivinä vähemmän, joinain enemmän ja kun en haluis käyttää siteitä niin alkkarit vaihtuu tiuhaan tahtiin (ja pyykkikone laulaa). Vessassa käymises oon huomannu et hetken saa pissaamisen jälkeen vielä keikutella ees taas, että viimisekki lirahtaa, muutoin ne tiputelee ku nouset seisomaan.. :/ Eli saa unohtaa "käyn nopeesti veskis" -reissut :D

Täällä oli kummallista verenpaineen heittelyä eilen josta ilmeisimmin pyörryttäminen johtui :( istuessa oli tavallista korkeemmat ku normisti 132/80 ja kun laitoin makaamaan niin tipahti 108/55. Nyt on jo huomattavasti parempi olo, josko jaksais siivota tänään. Huomenna mennään katsomaan meille mahdollista autoa, ah mikä helpotus se oliskaan!

Joku muuten kyseli joku aika sitte 4D kelakorvauksesta ja kyllä me saatiin kelakorvaus siitä vaikkei ollu mitään sen kummempaa syytä tutkimukselle kuin uteliaisuus.. Käytiin siis hämeenlinnassa.

L & Pallero-tytsky 22+5 :heart:
 
Valkovuoto on erittäin runsasta täälläkin, ollut jo pitkään. Jos en pidä mitään suojaa, pahimmillaan näkyy vaaleista päällyshousuista läpi... :/ Olen miettinyt kans, että onko tuo kaikki tosiaan pelkkää valkovuotoa vai kenties lapsivettä tai virtsankarkailua...? Vuotoa on aina ollut paljon, mutta nyt tässä kuukauden sisällä sen määrä on muuttunut mielestäni todella runsaaksi.

Tuo vuoto ei ole nyt kuitenkaan suurin murheeni. Tänä aamuna, kun kävin vessassa, huomasin pyyhkimisen jälkeen, että paperiin jäi vaaleaa veristä vuotoa. Huoli on tällä hetkellä kova. Pikkumies on ollut mahassa vähemmän aktiivinen nyt pari päivää... Tuota vuotoa ei kuitenkaan ole tullut enää aamun jälkeen, joten en tiedä mitä tuosta nyt pitäisi ajatella. Alkuraskauden aikana minulla tuli ruskehtavaa vuotoa kolmisen viikkoa, mutta se oli erilaista kuin tämä ja loppui sitten kuin seinään. Tänään pitäisi matkustaa junalla kohti kotiseutua sukujuhliin... En vain tiedä pitäisikö tästä lähteä nyt johonkin tarkastukseen vai mitä pitäisi tehdä? :/ Ja tyhmä kysymys, mutta minne minä tässä tilanteessa menisin?

Huolestunut minimami ja minimies 21+4
 
Angie onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja POIKAlupauksesta :)

Juu se sterilointilaite olis varmaan ihan hyvä laite :) On tarkoitus minullakin kyllä imettää jos vaan onnistuu, mut aika varmasti ne pullot tulee sit kuitenkin jossain vaiheessa käyttöön... Esikoisen aikaan onnistui vaan osittainen imetys 3kk ja kuopuksen aikaan imetin ½ vuotta, toki oppi pullosta jo aiemmin, että en ollut niin sidoksissa vauvaan.. Muistan niin hyvin nuo pullojen kettelyt kattilassa, kattilan on oltava suht iso, ettei tarvii paria pulloa kerrallaan keittää ja sit läträtä sen kuuman veden ja kuumien pullojen kanssa, ei kiitos enää meille sitä rumbaa..

minde: kiitti vinkistä :) Mina_vaan_puhu_ja ymmarta_aika_huono_englanti ;) mutta täytyy yrittää jos tuosta sais selkoa sen verran että sais tilattua, näkyi olevan aika edullinen setti; sterilointilaite + aventin pulloja 5kpl, mut paljonko nuo hinnat on euroissa???? :D

Lähden tästä kuopuksen joulujuhlaan :xmas:

rv 22+6 :heart:
 
Pikainen kommentti 4D kelakorvauksiin. Ilmeisesti taas yksi niistä asioista, jotka vaihtelee alueittain... Esikoisesta kun käytiin 4D:ssä, niin jäi sellainen käsitys, että Helsingissä ei kelakorvausta saanut automaattisesti, ellein ollut lääketieteellistä syytä. Eka raskaus lähti käyntiin lapsettomuusklinikalla ja vaikka raskaus sen jälkeen olikin normaali, niin lääkäri sanoi kirjoittavansa sellaiset paperit, että kelakorvaus saadaan. Mutta tosiaan jäi sellainen käsitys, että jos olisi ollut kyse ihan tavallisesta raskaudesta, niin ei olisi välttämättä kelakorvauksia herunut. Voi tietysti olla, että kelan politiikka tämän suhteen on muuttunut viimeisen parin vuoden aikana. 4D:hen olisi tarkoitus mennä tammikuun puolella, kun viikkoja kasassa 25-30.

Uusille tervetuloa ja onnittelut hyvistä ultrakluumisista! Pumpulillle erityisesti voimia vaikeaan tilanteeseen! Hyvä kuitenkin kuulla, että olet edelleen yhtenä kappaleena. Pidähän meidät ajantasalla!

Nyt takaisin hommiin...

Ruohotar ja Keijo-Raineri ööö tota 20+6 kaiketi
 
Pumpuli-81 Ihaa kuulla, että Taavi on pysytelly masussa. Tässä onki astetta jännempi jolukalenteri avaliltavana 5.päivän aja ja toki siitä eteenpäinki. Nyt voi todellaki sanoo, että päivä kerrallaan rauhassa :). Mukava kuulla, että sulla on ihan ok oltavat. Seki varmasti edesauttaa.

Jazzi Pikaista paranemista. Tarkoittaen joka sanaa (ettei jäis näin päälle ku itellä on tauti jääny). Noi liitoskivut on kyl tylsiä. Onneks (toivottavasti) vaan hetkellisiä ja palaavat vasta sit keväällä ilahduttamaan loppuodotusta. Kivista kyllä kannattaa ottaa yhyetyttä lääkäriin. Ihan varmistaaksesi tilanteen.

Aobhinn Hyvähän noita tavaroita on jo ostella. Helpompaaki nyt. Ja tuo ihanaa tunnelmaa kaikki vauvatavara. Itekki toivon, ett olis jo pian muutto, että pääsisin kattoo tytön vauva-ajan vaatteista pojalle sopivat vaatteet :)
Tuo yskiminen on kyl inhottavaa mahan kannalta. Mulla on välillä ihan kosketusarka maha, ku saa köhiä jatkuvasti.

Champion Mulla on ihmeen kohtuullista tuo valkkari (hyvä niin ku en suojia oo koskaan "oppinu" käyttää).

minimami Ite kyl kävisin näytillä ä-polilla vuodosta. Vaikka uoto tuliskin esim.limakalvoista, niin kyllä verinen vuoto on hyvä aina selvittää. Jo ihan senki takia (vaikkei oliskaa se pahin), että kyseessä oi olla ihna joku tulehduksi mikä pitäis hoitaa. Eli itse ottaisin yhyetyttä ä-polille ennen reissuun lähtöä.

Täällä Jyväskylässä ei saanut kelakorvausta. Tämä siksi, että kaupunki tarjoaa rakenneultran ilmaiseksi. Olishan se ollu ihan kiva muutama kymppi saada hinnasta alas, mutta toisaalta, kerran se vaan kirpas. Ja olis tosi miellyttävä lääkäri, mikä ultras ja huolellinen. Tunnin tutkaili pikkuista ja saatiin kuvaa ja DVD:tä mukaan. Ja mikä parasta, pikkuisella on edelleen kaikki hyvin niin ulkoisesti kuin sisäisesti. Ja kokokin vastasi kaikilta mitoilta lähes "oikeita" viikkoja, päivän ero tais jossain olla.

Mun pitäis saada tää flunssa jo hemmettiin. Alkaa väsyttää ku yöt on mitä on.
Mukava ku vkl vaihtuu taas viikot ja joulu lähestyy. Ihanaa!

Oikein leppoisaa viikonloppua kaikille ja joulutunnelmaa kaikkien koteihin :xmas:

Marimi ja pikkuinen poikanen 24+5
 
valkkaria tulee täälläkin.. alkuraskaudesta tuli tosi runsaasti ja sit se väheni ja nyt taas on alkanut tulemaan ja joutunut ottaa pikkuhousun suojan käyttöön...

Ollut jotenkin huono olo.. ja töihin pitäis lähteä iltavuoroon.. ei vaan jaksais ja tällä viikolla ei yhtään vapaapäivää :( .. joululomaa odotellessa

pumpulille jaksamista ja minimamille myös.. itse varmaan kävisin tarkastuttamassa tilanteen koska voin kuvitella että olisin huolissani jos verta tulisi.. Saat mielenrauhan ja sukujuhlissa on huomattavasti mukavampaa
 
Nastat kengissä on kyllä ihan pakollinen juttu, mutta ei niihinkään kyllä voi 100%sti luottaa.. Koiraa kun käyttää lenkillä, niin varmasti oisin ollut useamman kerran persiilläni ilman noita, ja nastojen kanssakin meinaa olla liukasta :(

Mua on alkanut mietityttämään, että miten eri tavoilla voi liitoskivut ilmetä? Mitä ihmettä on se, kun emätintä (kai se siellä tuntuu..)vihlaisee? Ihan nopea vihlaisu.

Mä kävin loppukesästä hammaslääkärissä ja nyt olis ihan ilmainen tarkastus aaton aattona. Meillä kuuluu hammashygienistillä käynti tähän raskausaikahässäkkään molemmille, isukillekin.

Katrin&Hipsu 20+5
 

Yhteistyössä