*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Lasten syysloma alkaa täälläkin tämän päivän jälkeen :) Lapset aloittaa lomansa menemällä isän luo kahdeks yöks, sit käyvät kotona yhden yön ja sit maanantaina mummolaan kahdeks yöks jos sit loppu loma ihan kotosalla :)

Meillä tänään meno esikoisen koululle basaaripäivään :)

Mukavaa viikonloppua kakille :)

rv 14+6 :heart:
 
mymosa
Oikeesti.. voiko olla, että oireet alkaa loppumaan siis etoo välillä kyllä, mutta ei oo pahemmin yrjöttänyt.. vai onko taas vaan tyyntä myrskyn edellä.
kuulis pian ne sydänäänet, kun alkaa huolestuttaa.. :(

Kauhee yskä tullut kylään ja sehän sitten repii tuonne vasemmalle, liitoksiin.

Meillä lapset lähtee huomenna miehen kanssa anoppilaan heti aamusta ja mä saan jäädä nukkumaan, luksusta. ja sunnuntaina miehen tädin luo syömään, ihanaa! Sitten ollaankin torstaihin kotona, menevät isälleen loppuviikoksi.. Ois ystin kanssa suunnitteilla juoruilta hyvän ruuan parissa.

12+4
 
Täällä käyty heti aamusta neuvolassa ja kaikki oli hyvin :) Sydänääniäkin kuunneltiin ihan kunnon laitteella (vrt. se mun oma angelsounds-dopleri) ja vahvat äänet löytyi helposti. Noin 150 luokkaa jyskytti :heart:

Seuraavaks sit joulukuun alussa neuvolaan, sitä ennen rakenneultra, jeij :)

Ceali 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: -minde-
Mymosa mullakin loppui just noina päivinä pahoinvointi, onneks oli doppler etten ollut sekaisin huolesta.

hormoonit hyrrää täälläkin. Kaikki vauvaohjelmat telkkarista saa itkemään, varsinkin se niissä kun lapsi syntyy niin mä parun kun on niin ihanaa! Musiikki myös herkistää.. radiosta tulee joku ihana biisi niin taas porataan..

ostettiin muuten vaunut, ei ollut tarkoitus vielä ostaa mut vaunukuume alkoi ja sit oli toimittava! Ostettiin vajaan vuoden käytössä olleet harmaat gessleinin f2. Mä oon aivan ihastunut niihin. Käytännössähän sen sitten näkee ovatko hyvät. Ei paljon löytynyt suomesta niistä kommentteja kun yritin googlettaa..

anazu+dapsu 14+5
 
mulla loppu kans olo oikeestaa ku seinään siinä rv 12 paikkeilla...onneksi on toi doppleri:p
Liikkeitä edelleen odotellaan:whistle:
Löysin eilen prismasta tutan vaatteita -50% piti ostaa pikkunen 50cm siilibody ja sitte 50cm velourasu mihin tuli takki ja housut <3 Ja mukaan tarttu viel nalle puh bodyki :)

rv 16+2
 
Heh! Hauskaa, kun te löydätte aina ohimennen kaikkia vaatteita pikkuiselle. Mä en taida juurikaan käydä semmoisissa kaupoissa, joissa edes näkyis vauvanvaatteita enkä Stockallakaan koskaan eksy lastenosastolle. Eilen tosin kävin Kappahlissa ostamassa sukkia ja ainut ohimennen silmiin osunut pienten lasten vaate oli aivan karmea karvaliivi :LOL: En ostanut!

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Alennuksia hyädynnetty täälläkin, myös vauva ostoihin taas :whistle: Prismasta -50% "pussimallinen" haalari, kokoa 56-62, menee si heti keväällä kun syntyy, sit body ja puolipotkarit alesta myös, h&m:n alesta yöpuku -50%, sit huusin huutonetistä unipussin ja pinnasängyn reunasuojan, yhteensä nuo 22€ postikuluineen, pientä shoppailua siis ollut täälläkin, mut mä ostan silloin kun halvalla saan :) Mut siis tarpeellista tavaraa, en yleensä turhuuksia. Hobbyhallilta on tulossa pinnasängyn päälle Bron hotitotaso 29€ (normihinta 69€) selvää säästöä siis :D
 
Mä oon aina ollu semmonen, et oon jokaiselle lapselle osatnu ku silmiin jotaki pistäny..just alesta jotaki ihanaa...
Et jos sattuu et jotaki tapahtuu, nii sit tapahtuu....sille ei voi mitään ja se on elämää se. Aina nuo vaatteet saa jonnekki eteenpäin.

Mutta mä nyt luotan että kaikki menee hyvin, eipä tässä muutakaa voi:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Josefia
Heipsan!

Aika tasainen tää raskauden vaihe, pahoinvointia ei enää oo mut raskauskaan ei vielä näy tai tunnu :) Onneks on ens viikolla neuvola ni pääsee moikkaamaan vauvelia sydänääntenkuuntelun muodossa, ei mua niinkään huolestuta mut tosiaan ku ei tunnu eikä näy raskaus ni haluais jo kokea jotain konkreettista!

Eka neuvolakäynti oli se ensikäynti silloin rv 8 ja seuraava on mulla rv 14+. Täällä ensimmäinen lääkärikäynti on korvattu np-ultralla.. Lääkärille mennään sit mun käsityksen mukaan keski ja loppuraskauksissa. Täällä meijän neuvolassa lääkäri tekee ihan sisätutkimuksen, ku oon kuullu et jossain se on korvattu kokokaan ultrilla, voihan tuo sisätutkimus olla kivikautista mut eipähän mua haittaakaan.

Hankintoja oon minäkin tehny etukäteen, esikoiselle ostettiin vaunut varmaan ennen puolta väliä ja kun syntyi ni piti ihan jännityksellä availla paketti uudestaan et millaset tulikaan hankittua :) Ainoo mitä yritän nyt olla tekemättä on se etten suunnittele asioita etukäteen ainakaan kovin vakavalla mielellä, eli vaikka synnytykseen, imetykseen tai muuhunkaan liittyen. Oon nähny parhaaksi et toimii sit sen mukaan miltä sit tuntuu/näyttää, koska jos suunnitelmat muuttuu ni se on aika kova kolaus, ainakin mulle oli. Eli yritän olla rentoreiska kaiken suhteen. Ja siis en tarkoita sitä et mitään ei kannattais suunnitella, mut helposti tulee pettymyksiä jos liikaa ressaa niiden toteutumista.

Oikein rentouttavaa viikonloppua!

Inger 14+1
 
inger eihän toi sisätutkimus oo kivikautista ja tuntuu hullulta että ultrilla kuitataa lääkärikäynnit, ku ei meillä ainaa ultrissa mitää sisätutkimusta tehä. Koska siinähän varmistetaa että tuolla alakerrassa on paikat oikeella mallilla, ettei oo auennut/pehmenny yms muuta paikat mitkä saatta sit varottaa ennenaikaisesta synnytyksestä yms.
Mulla oli itellä np-ultra rv 12+ ja lääkärineuvola rv 14+ missä tehtii sit sisätutkimus.
 
Ei minunkaan mielestä tuo sisätutkimus ole kivikautista. Niinkuin vauvahaaveita sanoi niin pystytään tarkistamaan, että paikat ovat oikealla mallilla. Ja kyllähän tuon kohdunsuun/-kaulan tilanteen lisäksi lääkäri tarkistaa myöskin limakalvojen tilanteet. Eli kyllähän pelkästään tuon sisätutkimuksen myötä voisi jotain piileviä tulehduksiakin tulla esille. Eli oon myöskin sitä mieltä, että tuntuu hullulta kun ultrilla kuitataan lääkärikäynnit. Kuten myös minunkin kohdalla ensimmäinen lääkärikäynti on sitten joskus. Joten toivotaan tuolla alapäässä kaiken olevan ok.

Hankinnoista: Esikoista odottaessa ostin ensimmäisiä vauvatavaroita sitten kun puoliväli oli mennyt. Eka kertaa vauvatavaraliikkeessä taidettiin käydä rakenneultran jälkeen. Nytkin luultavammin alan hankkimaan puuttuvia tavaroita tuon puolivälin jälkeen, ellei sitä ennen ole jossain tyrkyllä ja vieläpä halvalla. Itse just tuossa mietin, että vähänkö tylsää kun nyt ei "saa" shoppailla niin paljoa kun esikoista odottaessa. Kaikki tavarat ja vaatteet kun ovat vielä tuolla tallella =) Toki jos joku superlutunen vaate tulee vastaan edullisesti niin pakkohan se on sitten lunastaa sieltä kaupasta :p

Samoin mullakin kuten Ingerillä..Eli koitan etten tässä raskaudessa suunnittele synnytykseen liittyviä asioita kovinkaan paljoa. En kyllä esikoistakaan odottaessa suuremmin suunnitellut, mutta synnytyksen kulku oli aika kolaus. Nyt toki saan jännätä varmaan sinne noin rv 36 saakka synnytystapaa.. :/ Pitäis nyt vaan olla ajattelematta vielä tässä vaiheessa koko asiaa, mutta minkäs teet kun ajatukset aina ajoittain hiipivät tuonne synnytykseen. Eli on siis vielä aivan liian aikaista miettiä tuota. Oon vaan luonteeltani sellainen, että murehdin etukäteen liikaa asioita. Toki minunkin kohdallani voisi auttaa paljon, että saisin käydä juttelemassa edellisestä synnytyksestä. Terkka oli kuitenkin sitä mieltä, että ottaavat tuonne pelkopolille vasta joskus rv30 jälkeen. Ja nyt toki näitä asioita tulee enemmän mietittyä kun puolison siskon la häämöttää.

Muutoin vointi on täälläkin flunssaa lukuunottamatta hyvä. Ainoa tunnistettava raskausoire taitaa olla tällä hetkellä ajoittainen nännien nipistely.

rv15+1
 
tänään säikähin ihan tosissaan. töissä alko sormet puutua, tuntu siltä, että ne on ihan älyttömän turvoksissa vaikka turvotusta ei oo yhtään. sormia ei saanu nyrkistä suoraksi ja oli ihan voimattomat. poskissa tuntu puutumista myös, itestä tuntu että puhe on sössöttämistä, vaikka kuulin, että puhuin ihan normaalisti ja selkeästi. polille tuli lähtö ja sielä selvis että mulla oli hyperventilaatio, hengitin liikaa happea ja sykeki oli korkella, levossa 104. hengittelin puolisen tuntia paperipussiin, niin alko helpottaa. vauvaan ei luojan kiitos tästä ollu lääkärin mukaan mitään vaikutusta. stressi voi olla syynä, se todennäkösesti mulla on. loppupäivän lepäilen kotona ja hengittelen rauhallisesti, huomenna voi mennä jo töihin.

susa 15+3
 
susa toi on tuttua myös paniikkikohtauksessa:wave:

En itekkää oo ikinä synnytyksiä suunnitellu, viime synnytys päättyi kiireelliseen sektioon, joten kaikkea saattaa tapahtua. Ja mulle nyt ton leikkauksen takia tehdää synnytystapa-arvio rv 36+ ja katotaa miten synnytetää :)
 
mulle tämä oli eka hyperventilaatio. ens kerralla jos tulee niin tietää mikä on ettei iske hätä. mulla ei siis tapahtunu mitään erilaista, töissä olin ja tein tavallisia juttujani.

mulle on edessä sektio. ensimmäinen lapsi oli perätilassa, tehtiin sektio. toinen ei vaan halunnu tulla ulos eikä käynnistetty koska edellisestä sektiosta oli vähän aikaa. eli silloin leikattiin 42+1. ja kuulemma tämä kolmas suoraa sektioon ja on meille viiminen lapsi, kohtu ei kuulemma enempää kestä.

susa
 
eikös se niin olekkin, että jos kaks sektiota takana nii sen jälkee ei enää alakautta synnytetäkkää.
Toivon, että voisin alakautta synnyttää..paljon ihanempi tapa synnyttää ku leikkaamalla, kun vauvan saa heti syliin, eikä tarvi heräämössä virua tunti tolkulla. Ja pääsee heti liikkuun ja hoitaan vauvaa...
 
Susa12 varmaan pelästytti hurjasti! Mutta onneksi kuitenkin ns. "harmittomasta" asiasta kyse eikä mistään vakavammasta.

Tämän toisen kohdalla kaikki tuntuu menevän todella pienellä stressillä. En kyllä ensimmäisenkään kohdalla liiemmin stressannut, mutta tämän toisen kohdalla vielä vähemmän. Töissä tuli raskaudesta kerrottua jo kuukausi sitten, joten työrintamallakin on paineet alkanut vähenemään, kun ei kukaan viitsi enää uusia hommia tuoda minulle :D Ekasta synnytyksestä jäi aikanaan positiivinen kuva ja toivottavasti tällä toisella kertaa menee myös ok. Ekaa synnytystä en mitenkään kummemmin suunnitellut, vaikka muutoin olen kyllä henkeen ja vereen oikein ennakkoon suunnittelija. Joka asiasta exceliä ja suunnitelmaa vääntämässä :LOL: Mutta tosiaan en ajatellut tälläkään kertaa sen kummemmin synnytystä suunnitella, kun ei siihen loppupelissä voi kuitenkaan ihan hirveästi itse vaikuttaa. Muuta kuin antaa mennä synnytyksen mukana ja ottaa vastaan se mitä tulee :)

Viikonloppuja kaikille! Mies lähtee tänään poikien mökkireissulle ja me lähdetään tytön kanssa yöksi mummolaan. Huomenna sitten tyttö isälleen ja minulla ensimmäinen ilta n. kolmeen vuoteen, kun saan viettää iltaa ihan yksikseen. Mitähän sitä oikein keksisi? Varmaan menee kotona ympyrää pyöriessä koko ilta :whistle:

Ruohotar 13+6 (12+6)
 
Tuosta asioiden suunnittelusta vielä.. Mulla imetys oli sellainen asia mikä ei mennykkään silleen kun olin "suunnitellu", eli oisin halunnu täysimettää sinne 6kk asti ja olin siihen hommaan tosi motivoitunu mut sit ei se asia mennytkään niin :/ Mä en puhu (enää) imetyksen epäonnistumisesta vaan mun imetys kesti 6vk ja sillä selvä. Syitä tuohon imetyksen lyhyyteen oli varmasti monia ja kaikki yhdessä sitten teki siitä lopun. Mutta kyllä se oli ihan hiton kova pala mulle!

No eipähän siinä mitään, kyllähän tuosta neidistä on kasvanut kovin tomera tapaus korvikemaidosta huolimatta :D
 
Mulla kans päätyi edellinen synnytys kiireelliseen sektioon. Toivon myöskin kovasti, että saisin synnyttää tämän tulevan muksun alakautta. Olisi vaan niin ihanaa saada se käärö heti syntymän jälkeen syliin ja pääsisi heti hoitamaan. Fyysisesti toivuin sektiosta hyvin, mutta psyykkinen puoli tais olla se pahempi. Se on nyt kuitenkin se tärkein juttu tuossa edellisessä synnytyksessä, että syntyi kaikinpuolin terve ja hyväkuntoinen tyttö :heart:
 
Eilen oli np-ultra, ja siellähän se möllötti. Alkuun nukkui ja kätilö odotteli kärsivällisenä heräämistä, sitten sai odotella että rauhoittuu mittauksia varten.. Melkoista riehumista oli, veikeä kaveri. 62 mm ja vastasi viikkoja, 12+4. Oli ilo katsella ja kätilö totes, että kyllä nuo liikkeet voi jo tuntea, jos noin kovasti häärää ja oikeaan kohtaan osuu :heart:

Pelkoa on herättänyt minimaalinen verenvuoto (pyyhkäistessä vähän).. Eilen ensi kerran ja ultrassa näkyi vanhaa verta, istukasta yksi suoni puhjennut tai jotain, joten oli kyllä ultra-aika todella hyvään aikaan. Totes kätilö, ettei tartte haravoida eikä siivota.. Iisista pitäis ottaa.

Rakenneultra olis 21.12
huoh..
 
Huomenta! :)

Minäkin päivittelen tietoja pitkästä aikaa. On tullut käytyä aina välillä teidän kuulumisia luettua, mutta ajattelin, että itse yhdyn keskusteluun kunhan veriseulan tulokset tulevat. Onneksi oli kaikki hyvin. :) Laskettuaika siirtyi ultrassa vajaan viikon verran, eli 21.4.2012. Rakenneultra on 1.12.

Kotidopleri tuli tilattua edullisesti huuto.netistä ja hyvinhän sillä sydänäänet kuului perusvoiteen kanssa.

14+1

Ps. Olisin kiinnostunyt myös FB:n ryhmään :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä