*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Moi :wave:

Mulla on erikoisempi sukunimi, taitaa olla ruotsinkielinen... :) Mun isä on ottolapsi ja sen puolen suvusta meillä ei ole paljon tietoa, mut ilmeisesti isän äidin vanhemmista toinen on venäläinen :whistle: En tosiaan tiiä sit miks ruotsinkielinen sukunimi, sekasikiö suku taitaa olla :LOL:

Taisto rv 16+1 :heart:
 
Tissit on nyt kokoa isommat mut ehkä tuo +9kg tekee osansa mitä on noussut eikä raskaus. Ei ne enää ole sellaiset turpeat kun raskauden alussa mut mies tykkää kun on isot :D

Rahat on meillä yhteiset. Mä maksan laskut yms. pois ja jos jotain jää niin osvitaan yhdessä miten käytetään, mut periaatteessa mies ostaa auton osia ja mä vaatteita :)

Liikkeet luulen et nyt on alkaneet tuntua! Ovat vaisuja ja saa istua tai maata paikallaan et tunnistaa mut uskon et ne on vauvan liikkeitä eikä enää ilmavaivoja kun tossa vatsanahakassa nykäisyt tunutuvat :D

Maha alkaa oikeasti näkyä. Kun vetää sisään niin eipä enää meekään litteeks vaan pysyy paikallaan :heart:

Sukunimi ja etunimi meillä koko perheellä yhteinen sukunimi kun kerran naimisissa ollaan miehen kanssa oltu kohta 7 vuotta :) Poajlle meillä olisi nimi mut tytön nimestä käydään vääntöä. Lopullisesti näkee sit kun lapsi syntyy et miltä näyttää. Meillä olemmilla lapsilla nimivalinnat muuttuneet syntymän jälkeen kun ei ole näyttänyt nimen mukaiselta.

Seksi halut on heränneet ja pieni nymfo minussa heräinnyt :D Voisin hommailla joka päivä mut mun paikat ei kestä ja orgasmit on tosi vahvoja mitä saan ja tuun helpommalla kun normaalisti. Eli kyllä kiitos :p

(.) viimeinkin mä alan nähdä vauvaunia :) Ei vieläkään ole sukupuolta unissa näkynyt kun ei ole oikein mikään olo sen puolesta. Mut mä imetin vauvaani viimeyönä monta kertaa ja kun heräsin niin tuntui kun rinnat olis ollut täynnä maitoa. Alkaa kroppa heräillä siihenkin touhuun :) Ja oli sevauva vaan niin ihana :heart: Oon muutenkin sellainen joka näkee paljon unia ja tää odotusaika tekee vielä sen et sekstailen paljon unissani ja saan uniorgasmeja :D Äidillä oli myös sama raskausoire :LOL: Niin et voisin pitää tän olotilan sen puolesta :D

Töissä on nyt mennyt kivasti mut mun häpyluu on niin kipeä iltaisin työpäivän jälkeen et mies nauraa mulle kun en pysty käveleen kunnolla..

Champion ja Martta 17+4
 
Nyt kun puhutaan unista - niin tajuan, en vaa oo muistanut aamulla/ muuten - usein kun olen yöllä "herännyt" olen huolissani, että laitoinko vauvan sänkyyn, ettei se tipu tai en kellahda sen päälle - muistan hyvin, että tuon puolivuotiaan olen laittanut, mutta missä se toinen :)
 
Heippistä!

Kiva kun on tullut uusia palstailijoita :)

Mä käytin viime raskaudessa ihan tavallista talvitakkia, jossa on ihan hyvin tilaa vatsalle. Mulla kun ei kovin iso pömppö ollut. Tuskin tulee tälläkään kertaa joten sama takki varmaan menee päälle. Vaatteita mulla on muutama äitiyspaita ja parit housut. Esikoista odottaessa käytin koko raskauden omia housuja hiuslenkkipatentilla. Vähän kyllä himottas ostaa jotkut kivat pöksyt ja ihana mekko ^___^

Täällä tehdään sokerirasitus kaikille ensisynnyttäjille painoon/ikään/yms. katsomatta. Nyt kun ootan toista niin en luultavasti joudu jos ei sitten tuu jotain häikkää jossain vaiheessa. Viimeeksi ainakin kaikki oli kunnossa.

Pystyn vielä nukkumaan ja makaamaan vatsallani jonkun aikaa, mutta aika usein jo tulee sellanen epämukava olo että täytyy vaihtaa kyljelleen. Muistaakseni viimeksi joskus puolen välin jälkeen ei enää pystyny olemaan ollenkaan vatsallaan.

Seksi onnistuu täällä vielä kaikissa asennoissa ja mielenkiintoakin on. Vois vaikka joka päivä puuhailla :p

Tissit mulla kesällä vähän kutistu imetyksen jäljiltä ja ovat nyt pullistuneet takaisin 80C:hen. Viimeeksi oli pahimmillaan/parhaimmillaan 80DD ja se oli kyl jo aika liikaa. Tällä kertaa toivottavasti ei turpois niin paljon. Alkukesästä mulle myös joku festareilla huusi, että näytä tissit niin menipä hiljaiseksi kun totesin, että maitoa niissä vaan on :>

Meillä esikoisella on miehen sukunimi ja minulla omani kun ei olla naimisissa. Joskus sitten kun mennään niin aion ottaa miehen nimen niin on kaikilla sit sama. Tosi yleistähän se nykypäivänä on, että lapsilla ei ole sama sukunimi kuin vanhemmalla. Töissä törmäsi tähän päivittäin :).

Joku kyseli, että miten lapselle kertoisi, mistä vauvat tulevat. Mä olin esikoisen raskausaikana töissä päiväkodissa ja siellä sitten alle 3-vuotiaille onneksi riitti tälläinen heidän oma päättelynsä että lapsi tulee ulos napaluukusta. Eivätkä halunneet tietää miten vauva on sinne mahaan päässyt :p Isommille en tiiä miten oisin kertonut. Omille varmaan kertoisin ihan suoraan, mutta töissä olisin luultavasti sanonut, että kysy äidiltä :>.

neiti80, Ikävää käytöstä äidiltäsi :( Ymmärrän kyllä ihan täysin, että oot kiukkuinen. T: nim. pikkasen on ollut pinna kireellä muutamana päivänä

(.) Hermot on tosiaan ollu kireellä. Oon kilahtanu miehelle ties mistä. Hävettää ihan :ashamed: Muuten on kyllä aika kulunu omillaan. Ens viikolla sitten neuvolaan :) Halloween bileissä kävin eilen pukeutuneena valkoiseen lakanaan. Olin langennnut enkeli :p

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Mahtavia vauvamahoja jo toisilla! Oli pakko ottaa muistoksi omasta mahastakin kuva. :) Ei oo kyllä vielä mitään kovin suurta muutosta havaittavissa, mutta ehkä se siitä alkaa pikkuhiljaa muotoutumaan. Liikkeitä en oo vieläkään tuntenut :( Kait se sitten näin ensi-synnyttäjällä tosiaan saattaa kestää vielä jonkin aikaa, ennen kuin alkaa tuntemaan.

Neuvolassa tuli käytyä perjantaina ja siellä oli kaikki kunnossa. Sydänäänet: 152. Verenpaine edelleen matalalla: 84/52, mutta muuten kaikki oikein hyvin. Seuraava neuvola vasta joulukuun ekalla viikolla.

Talvitakin tilasin Nelly.comista, mustan villakangastakin, jota joku muukin tais täällä mainostaa tilanneensa. Sillä sit koitetaan pärjäillä talven yli... Omilta vanhemmilta ajattelin sitten lainata kotipihalla pidettäviks jotain isommankokoisia toppatakkeja/housuja, jos toi villakankainen tuntuu liian viileältä. Tällä hetkellähän mulle menee vielä ihan kaikki vanhat talvivaatteet ja farkutkin, joten ihan vielä ei oo tarvinnut siirtyä mamma-vaatteisiin :) Joitakin pitkähihaisia H&M mama-neuleita on kyllä jo ostettuna valmiiksi - nyt tällä hetkellä vain näyttävät todella hassuilta, kun repsottavat mahan kohdalta tyhjinä! :D

Tissit on alkanut kasvaa ja mietin tässä että pitänee piakkoin lähteä liiviostoksille ja vaihtaa ensimmäistä kertaa elämässään kuppikokoon B :) Kuinkakohan monet erikokoiset rintsikat sitä pitää vielä tän raskauden ja imetyksen aikana hankkia... :eek:



15+3:heart:
 
No nyt on ollut semmonen päivä jotta...hormonimyrsky ei voi mittään. Ketutusta ilmassa. Harmittaa, kun ei pysty hallitseen itseensä, kroppaansa yms. Onneksi muru potkii äitin ruotuun, hyvän asian vuoksihan tässä pitää vähän kärsiäkkin:)

Lilith84 en oo ilmottautunut kevääksi läsnäolevaksi, syksyä sitten mietin vielä. Villeimmissä mietteissä aattelin käydä vauvan kanssa syksyn koulua, mutta kattoo nyt. Esikoinenkin aloittaa sillon koulun, joten voi olla tarpeeksi läksyjä ihmeteltäväksi hänen kanssaan:LOL:. Mietin muuten, että meneeköhän toi kevään poissaolo ns. niihin äitiysvapaisiin, minkä vuoksi saa olla vaikka kuinka paljon pois?? Pitää varmistaa.

Nyt syömään, ketutuspäivänä pitää aina leipoa ja tänään tein salmiakkivadelmajuqqesuklaamuffineja valkosuklaamakuunilepakko päällyksellä, ei huono:popcorn:

Pomppuli ja muru 16+2
 
Täällä poksuu jo 18+0 ja tosiaan, reilu viikko enää (mulle vielä) rakenneultraan...

Koitan muistella mitä ootte keskustellu... Ainakin talvitakista, mä sain äidiltä lämpimän ja ihan kivannäköisen toppatakin, siinä on vieläpä reilusti tilaa masulle :) En raaskinut ostaa uutta, vaikka semmosta villakangastakkia mäkin oisin himoinnu. Tarviin semmosen kuitenkin sit seuraavaks talveksi, niin ostan sit sopivan.

Seksi ei innosta täälläkään yhtään. Orgasmi on vaikeempaa saada ku normaalisti (normaalisti saankin melko helposti :p lähes poikkeuksetta joka kerta). Masu ei oo vielä pahasti tiellä että pystyis hommailemaan jos vaan innostais.

Suomenruotalaisia löytyy suvusta, mun äiti ja äidin isänpuolelta kaikki ruotsinkielisiä. Mulle ja mun sisaruksille äiti ei oo koskaan puhunu ruotsia, osaan sitä kyllä muuten suht hyvin kun koulussa oon sitä lukenu. Onhan sitä väkisinkin kumminkin kuullu. Esikoisen nimi on alkujaan ruotsista, ei mitenkään tarkoituksella just sieltä, eikä seuraavan nimivalinta johdu siitä minkä maalaisia suvuista löytyy :) Meillä kuitenkin ihan supisuomalainen sukunimi miehen kanssa (ei kylläkään yleinen) niin täytyy siihen sopia. Tietty halutaan semmonen nimi mikä sopii esikoisen nimeen ja sukunimeen, muulla ei niin väliä.

Liikkeitä tuntuu päivittäin, ei vielä päälle kyllä ja aika hentoisia on vielä. Odotan sitä aikaa kun alkaa tuntua oikeen kunnolla!
 
Moikka mimmit!
Täällä ollaan oltu kovassa kuumeessa ja kurkku kipeenä :( tosi kipeä olo ja voimaton. Ei oo mitään jaksanu koko viikonloppuna. No nyt on kuume laskemaan päin onneksi. En oo jaksanu raahautua lääkäriin kun kai tää on normaalia flunssaa vaan. Tiistaina on kuitenkin eka neuvolalääkäri niin voin valitella siellä jos on vielä tarvetta.

Seksi kiinnostaa kovastikkin ja on tavallistakin kivempaa :cool:

Torstaina 4D ultra vihdoinkin :)

Liikkeet tuntuu pikkuisina potkuina.
 
Ceali: en, kun mun ei oikeestaan pitäisi odottaa yhtäkään lasta.. Käytin siis pillereitä, enkä unohtanu yhtäkään, edes kellon ajat ei heittäny. Multa loppu kaikki oireet jo viikolla 7, pahoinvointiki oli niin vähäistä, ettei sit oikeen voi edes laskea. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä ultra näytti vain normaalia, siis viikkoihin nähden, liian suurta sikiöö, jonka sydämen lyönnit näky jo selvästi rv:llä 8. Mä itte ihmettelin vain aikalailla alusta asti, että miksi ihmeessä mulla on niin suuri vatsa :O

Nykyään mulla on vaan ikävähköjä vatsasikasvaaainavaansuuremmaksi-kipuja :) ja ilmavaivoja (anteeksi kaikki läheiseni :wave: )

huomenna alkaa rv 15 :)

neiti80 ja nykeröT
 
Viimeksi muokattu:
Neiti80: pakko kysyä mitkä olivat fiilikset kun selvisi, että odotat kaksosia?

Voi perse, täällä on taas naama puhjennut kukkaan!! Viime viikolla ehdin jo hetken luulla, että tää menee ohi jo (vasta..) niin ei. Kyllä ottaa kupolista. Vedin herneet nokkaani kun ehotin ukolle uuden imurin ostoa ja näytin yhtä niin sanoi että onpa kallis. Joo olihan sen hinta 100-200 euroa, mut haluun hyvän, hiljasen, tehokkaan, kestävän ja nätin imurin! Nykyinen imuri on jo liki 10 vuotta vanha. Ääärh!!

Tämmönen päivä täällä tänään. Toivottavasti muilla ois parempi fiilis. :)
 

Yhteistyössä