*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Täällä poksuu viikot eli POKS 18+0. Äkkiä tää aika vaan menee. tiistaina ois seuraavan kerran neuvola ja kauhulla oottelen puntarii. Aina inhottaa koko painon mittaaminen kun kesän aikana kerty pikkasen kiloja enkä kerenny tiputtaa ennen raskautta. Esikoista kun aloin odottaa painon 58 ja tuli 17kg raskauden aikana mistä pudotin painon 62kg ja kakkostakun aloin odottaa niin painoin sen 62-64kg ja raskauden aikana tuli 13kg mistä tiputin 62 mutta kesällä painoo sitten tuli niin että ekasssa neuvola käynillä painoin vähän reilu 68 ja nyt tullu yhteensä joku pikkasen reilu 3kg eli en toivo hirveesti että se nyt seuraavan kerran ois mitää hirveitä noussu.

Joulusiivouksia on alettu täällä pikkuhiljaa tekemään eli kaappien siivous oloitettu ja nyt on lasten vaatekaappi raakattu ja pient vaatteet otettu pois ja vaatehuone siivottu eli sinnekkin mahtuu nytten jopa kunnolla sisään eikä tavarat tipu hyllyistä. Sais sieltä vietyy reilu 10 jätesäkkii lasten pieniä ja tulevia vaatteita mummolaan lämpimään vinttitilaan eli sielä säilössä kun sielä paljon enemmän tilaa kuin meillä. Tänään luvassa vähän eteisen kaappien järjestelyy ja keittiön kaappeja kanssa eli sitten jääpi olkkarin kaapit viikonlopulle ja parempaa siivousta sitten kun lumet tulee kunnolla maahan ja saa laitella jouluverhoja ja koristeita pitkin kämppää. Oikeen odotan että lunta jo tulisi ja tuo meidän 3.v neitokainenkin oottaa innolla kun ois jo halunnu hiekalla vedellä pulkkaa. No ens viikolla on jo sitten marraskuu eli kyllä sitä lunta vois mun puolesta jo alkaa satelee ja loppuis nää kurakelit niin ei koirat tois mutaa koko ajan takapihalta sisälle.

Tiukuliina ja papunen rv 18+0
 
vauvahaaveita: laita vain, esikoislapsia ovat ( sanotaanko muuten kumpaaki esikoisiksi vai onko ne esikoinen ja kuopus :LOL: ) Seinäjoelle jakaantumaan ja 31v täytyän tänä vuonna :)

ehkä eilen tunsin toisen kaverin liikkeet? lapsi A:n. Oli niinkuin joku olisi hipsuttanut vatsaa.. :) uusia tuntemuksia odotan

neiti80 ja nykeröT
 
Pakko oli tulla ilmoittamaan, että vihdoin meilläkin on (tai minulla ainakin) "työnimi" vauvalle :) Se on niinkin nätti kuin Taito :) :LOL: Ja se nyt vaan tuli siitä että netissä pyöriessä pisti silmääni, että laskettunapäivänä on Taiton nimipäivä, mikäs sen parempi työnimi :) Ja jotenkin se just vaan kuvastaa tätä ;)

Josefia ja Taito rv 15+5 :heart:
 
Takeista on ollu puhetta , ja mulle kolahti postilaatikosta h&m lappu, missä sai alennusta -50% vapaavalintaisesta tuotteesta, ja mä tilasin sit äitiystakin...hintaa jäi hurjat 25e :D

Pitääpä munki kurkata mikä nimi siellä LA aikana on, ku ei mullakaa työnimee oo :D

rv 17+1

muoks. Ukko ois täällä:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Pitikin tulla tänne kertomaan kun vasta tänään kuulin ne tiistaisen sokerirasituksen tulokset. Näyttivät ihan ookoo, ei tullut kirjoitettua tuloksia ylös mutta ei pitäisi tulla ainakaan nyt jatkoseuraamuksia. Mikä on kyllä suuri helpotus, pieni pelko jo oli takamuksessa.. Tosin ehkä tää herättelee itseä kuitenkin syömään vähän terveellisemmin, varsinkin nyt kun sen ei-nälkäisyyden jälkeen tuntuu että voisi välillä kaksin käsin syödä vaikka mitä. Kyllä musta oli kivempi se alkuraskauden nälättömyys.. No, näillä mennään.

Itselläkin tuo talvitakin etsintä edessä.. Mistä löytää halpa ja jotain jättikokoa oleva takki, joka olisi sitten tosi lämmin ku oon melkoinen vilukissa varsinkin talvisin. Jos tulee vastaan niin vinkkejä otetaan :)

Eilen ihana yllätys, kaveri osti mulle kirpparilta 50 sentillä farkut tulevalle pienoiselle. On ne vaan kivoja paikkoja, varsinkin ku nuo pienet koot yleensä tosi hyvässä kunnossa niin tekee mainioita löytöjä, kunhan niitä ei oo ylihinnoiteltu.. Mutta huomaan että kyl toi vaatekasakin vauvalle kasvaa vaikka itse en oo vielä ostanut yhtikäs mitään. Ihan jees :)

saraneito + bertta 16+2
 
Täälläkin poksuu tänään viikot eli tänään viikkoja 16+0 =) Aamulla saatiin kuulla ilouutisia kun miehen siskolle oli syntynyt aamuyöstä pikkuinen tyttö :heart:

Minua kans ahdistaa tuo puntari. Esikoista odottaessa painoa taisi tulla n.16kg, jotka onneksi sain tiputettua melko pian pois. 12kg oli lähtenyt pois jo jälkitarkastukseen mennessä. Tunsin itseni kuitenkin ihan valtavan suureksi esikoista odottaessa ja silloin se paino vaan nousi vaikka miten vähän herkutteli ja söi. Ne loppuraskauden kuvat ovatkin sellainen x-files, joita uskaltaa katsoa sitten joskus :D Nyt tässä raskaudessa painoa tullut tähän mennessä ehkä noin pari kiloa. Herkuttelua oon nyt koittanut rajoittaa.. vaihtelevalla menestyksellä kylläkin!!

Nyt tyttö tais heräillä päikkäreiltä, joten tässä nyt taas jotain tällä kertaa.

Rv16+0
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Minun oli vain pakko tulla kertomaan, että kauhea meno on päällä tuolla mahassa. Makaan selälläni sohvalla, ja vauvalla on hikka (maha hyppii, tätä ollut jo muutaman viikon ajan aina silloin tällöin; näyttää kyllä hauskalta!) ja jytää samalla kovasti... Ihanaa! :heart: Tuntunut liikkeitä nyt jo parin viikon ajan, mutta nyt alkaa tuntua jo ihanan selvästi. :)

Midia ja 17+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Josefia
Tänään käyty neuvolassa.Olin ihan ihmeissäni kun hemoglobiini oli pysynyt hyvänä:) Verenpaine oli 107/68 ja paino 41.4kg ja siitä tuli vähän sanomista kun on lähtenyt alaspäin:ashamed:mut nyt oon antanut itselleni luvan syödä kaikkea mitä mieli tekee:p
Ja niin sykkeet oli 150..Ihmeen korkeat verrattuna mitä pojasta silloin oli mutta eihän noita vertailla saisi:snotty:
Tervetuloa uudet pallovatsan kasvattajat;)
Mitäs muuta..Talvitakkia katselin tänään mutta muksu oli sitä mieltä että nyt lähdetään niin sekin jäi..Onneks ei ole vielä kovin kylmiä kelejä ja on muutama vanha laskettelutakki niin ne menee hätävarana.
kirpparilla pitäisi kyllä itsekin käydä jos olisi mammavaatteita ja itse ajattelin kanssa myydä pieniä vaatteita ja osan vauvan vaatteista kun niitä on 5 isoa pahvilaatikkoa:O ja ihan vaan sisävaatteita 50-80cm
Avantasia ja touhotin 13+6
 
Heips kaikille! Ja tervetuloa uusille! Hauskaa kun vieläkin tulee uusia. :)

Täällä ei oikeastaan muuta ihmeempää,muutakuin että se kauan pelkäämäni asia eli pomolle kertominen tapahtui tänään! Olin viime yönä ekaa kertaa viiteen kuukauteen töissä (olen ollut siis sairaslomalla kesästä asti, kun olin ranteen leikkauksessa). Tänään kävin sitten pomon kanssa juttelemassa tulevista työkuvioista sekä päivittämässä talon tuoreimat juorut ja tapahtumat. Siinä sitten taas juteltiin kuinka toinen työntekijä jäi "yllättäin" äitiyslomalle, johon minä sain sitten tokaistua että "jottet pääsisi liikaa innostumaan mun työhön paluusta,ni mäkin olisin jäämässä viimeistään maaliskuun puolenvälin paikkeilla taas pois. :p " Pomo otti asian hyvin, vaikkakin "kirosi" kun meitä on töissä 3 naista (ja reipas 30 miestä) ja tullaan sitten keväällä olemaan kaikki samaa aikaa äitiys-/hoitovapailla. :D Mut kyllä hän myös onnitteli ja kiitteli että olin näin hyvissä ajoin liikkeellä ilmottamisen suhteen, että toiset on ilmottanut vasta 2kk ennen laskettua-aikaa ja toinen esikoisensa kanssa vasta sitten kun jo synnyttänyt (ei mukamas ollut tiennyt raskaudesta, ennenkuin lähti synnyttämään, ihmettelen vaan miten se on mahdollista???? :LOL:)

:heart:14+1:heart:
 
Minäkin sain kerrottua uutiset pomolle + "kakkospomolle" tiistaina. Ottivat asian hyvin, jopa yllättävän hyvin, vaikka pelkäsin pahinta. Vähän pomoa kirpaisi, kun tajusi joutuvansa maksamaan minulle 3 kk:n palkan äitiysloman ajalta... :) Olen tosin vuokratyöntekijänä, ja työnjohdolle en ole vielä kertonut asiasta, enkä muutamalle muullekaan. Pomoni mielestä vielä ei kannatakaan kertoa, joten kaipa tässä nyt odotellaan pari viikkoa. En kyllä pysty silti piilottelemaan tuota mahaani kovin kauaa. Painoa ei ole juuri tullut lisää, mutta maha pömpöttää kyllä melkoisesti jo. Toki tuossa on hieman ylimääräistäkin päällä (ei silti paljoa). Vauvamasu pönkää kuitenkin läskitkin eteenpäin, joten pullea olen. :D

Mutta nyt saunaan, palataan taas! :)

T. minimami 14+3
 
Moi!

En ole pitkään aikaan taas kirjoitellut tänne mitään, enkä muutenkaan paljoa... yksinkertaisesti olen aina töiden jälkeen vain niin väsynyt...nukun ainakin kuuten asti päiväunet, välillä pidempäänkin...ja sitten katson salkkarit :D ja sitten taas olen väsynyt ja kymmmeneltä viimeistään nukkumaan. Joudun siis heräämään aina 4.25...

19.10 oli neuvola ja lääkäri. Painoa ei ollut pahemmin tullut lisää ehkä kilon. Lääkäri kuunteli sydänäänet, mutta se oli aika vaikeaa kun vauva liikkui kokoajan.

Meillä on nyt sunnuntaina muutto. Ensimmäinen omistusasunto, tai siis paritalon puolikas, 77neliöö, 2 makkaria...juuri sopiva meille (muutamaksi vuodeksi ainakin :D).

24.11 on rakenneultra ja 29.11 neuvola.

Mulla ei ole vieläkään pahoinvointi vähentynyt, edelleen oksentelen joka aamu(paitsi viikonloppuisin), tosin tänä aamuna en ihmekyllä oksentanut kertaakaan. Pitäisi kyllä jo vähentyä, nyt on 15+5...
 
Huomenta!
Tunnin päästä neuvolaan :)
Vitja mikä yö oli, pikkusen suppaili ja vihlo luita ja ytimiä myöten. |O
Sit meidän pikku neiti heräs monta kertaa itkemään ja rauhottu vasta kun otin viereen nukkumaan. Ite nukuin sit loppu yön, sillain puolella silmällä ja melkein putosin sängystäkin pari kertaa, hiukka oli ahdasta. Pikkusen on mustat silmänaluset ja kivat noi silmäpussit. Facebook sivulle jo kommentoinkin, että ulkoinen olemukseni muistuttaa tänään lähinnä tuonelan tienviittaa :LOL:

Sale ja Pupu 16+6 huomenna poks!
 
Huomenia...

Olipa illalle maate laittaessa ihana ja jännä fiilistellä pikkuisia liikkeitä maarussa. Pari kertaa on tuntunut sellaisia pehmoisia potkun tapaisia. :)

Ensi tiistaina sitten neuvolaan ja keskiviikkona olisi jo synnytysvalmennuksen aloitus! Liian varhaista minulle, mutta muita samoihin aikoihin synnyttäviä näillä nurkilla ei ole, joten menen tammiäitien mukaan. Toisaalta voi olla siinä mielessä hyvä mennäkin, että kun jännitän jo nyt synnytystä, niin millainen hermokimppu minusta sitten talvea myöten tulee... jospa tuosta olisi jo mentaalitason apua. :D

Etusivulle voisi kohdalleni pistää, että esikoinen on odottelun alla. :)


Mallamia & Pikku Myy
 
Moikka kaikille! :)

Täällä yksi uusi pömppömaha voisi liittyä sakkiinne. Lyhyesti siis minun tietoni:

onnenpotku / 25v. / KSKS / ensimmäinen / la 5.4.2012 / poikalupaus

Omaa tarinaani siis tähän saakka... Kaikki on mennyt vielä ainakin mukavasti. Pahoinvoinnista ja väsymyksestä selvittiin joskus rvk 14. Kerran vain jouduin oksentamaan, mutta muuten sellaista etomista monta viikkoa. Nyt jo taas niin mukava olo, että on päässy nuoki vaivat jo vähä unohtumaan. :) Kovasti kerettiin vauvaa toivoa ja ollaan yhdessä miehen kanssa todella onnellisia tästä.. Juuri nyt tuntuu, että tämä on elämäni paras ja onnekkain vaihe. :heart:

Omien suhteiden kautta ollaan jo muutama kurkkaus saatu masuasukkiin. Kaikki on tähän mennessä ollut hyvin, ja poika olisi luvassa. :) Sellainen olokin kyllä ollut koko matkan. On se vaan niin helpottavaa kuulla aina, että siellä pieni voi hyvin. Kummallisesti nämä hormoonihöyryt vaan saa mielen aika hysteeriseksi asian kuin asian suhteen...

Ensimmäiset liikkeet tunsin joskus 15+. Alkuun epäilytti, oliko ne oikeesti liikkeitä, mutta myöhemmin ne on varmistunut selkeiksi liikkeiksi. Mies ei oo vielä onnistunut päältä tuntea, kun aina siellä ollaankin just hiiren hiljaa, kun yritetään niitä yhdessä kuulostalla.

Masun kasvusta sen verran, et tuntuu itestä, et oma maha on vielä pieni pömppis vaan tuolla alamahalla. Painoa ei oo tosin tullu vielä kun reilu kilo alkuvaiheen pahoinvoinnin vuoksi. Uskon, että sitä kerkeää vielä tulla, kun ruokahalutkin taas palanneet, ja oikeen kunnon makeenhimon kera. :)

Nukkuminen on pitänyt opetella uudessa asennossa jo. Tykkään yleensä nukkua paljon mahallaan, ja se alkaa jo tuntua ahdistavalta, vaikkei vielä isoa mahaa olekaan. Piti jo ottaa ylimääräinen peitto petiin pönkäksi, et sais mukavamman asennon.. tuosta tulikin mieleen, miten teillä muilla vielä seksi sujuu? Pystyttekö edelleen missä asennossa vaan, vai joko maha häiritsee?

Sitten seuraavaksi omasta navasta omiin tisseihin. :) miten teillä on raskaus vaikuttanut tuohon etuvarustukseen? Itelläni on siis normaalisti 75B koko rintsikoissa. Sen verran on vasta tullut lisää, et oon siirtynyt 80C. Olisin ehkä olettanut, että tässä vaiheessa olis jo enemmänkin tullut rintoihin lisää.. Noo, eiköhän tuotakin vielä kerkee ja varmasti sitten, kun ne on poksahtamaisillaan maitoa, niin siinä on jo nokko kantamista. :D No, näistä rinnoista nyt oisinkin kysynyt teiltä muilta, et ootteko muut huomanneet, että teillä ois arkuutta ja kipua etenkin nänneissä, ja etenkin sillon kun on kylmä. Mulla joka aamu, kun lähden töihin, vaikka autolla kuljenkin, ni alkumatkan oikeen särkee ihan juukelisti!! Sit se menee taas ohi, kun on lämmennyt (ja kai nännit siinä vaiheessa ei niin kamalasti "törötä" enää...) :) Voi tätä mun selitystä, saikohan kukaan kiinni, mitä tarkotan?!? :)

Nyt takas omasta navasta ja tissukoista työhön... :) Kirjoitelkaahan taas, näitä on mukava lukea ja jos nyt sais ittensäkin tänne kirjottelemaan. :)

*Onnenpotku & murunen* RVK 17+0. (Jipii, nyt jos siis 18. viikolla! Jospa viikot menis näin nopeesti sitten lopussakin, ja nyytti ois pian kainalossa! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sale81
Kiva että saatte jo pomolle kerrottua :)
Meillä ois vielä edessä lapsillekin kerominen. Jospa jo rakenneultran jälkeen uskalletaan järkyttää lapset :whistle:

Mulla nuo potkut on aika salaisia vieläkin. Koskaan ei ole tuntunut näin myöhään mutta nyt onkin ekaa kertaa istukka tuossa edessä vaimentamassa. Mutta on ne vaan ihania kun tuntuu :heart: Viime yönö näin ekaa kertaa vauvauntakin :O

Onnea muuttoon Lolaa:flower:

Kuudes ihme :) 16+3
 
mymosa
Eilen oli ihan hirvee päivä!! Vein siis lapset isälleen. Söin toki aamupalan kotona ja en ottanut evästä mukaan, kun ajattelin pysähtyä matkalla. Pääsin paluumatkalle ja pysähdyin orituvalla ostaa sämpylän. En tajunnu yhtään, kun ei missään mainittu, että kyse olikin mozzarellasämpylästä. Jouduin heittämään mozzarellat ikkunasta ulos ja kohta pysähtymään oksentamaan koko puoliks syödyn leivän. Se pesto oli ihan kamalan pahanmakuista yök.
No nälkä vain kasvaa mahassa ja paha olokin alkaa vallata mielen, päätän, että pysähdyn uudelleen lähempänä jyväskylää.

Kun korpilahdella onkin "onnettomuuspaikka", bussi oli hyytynyt kaidetta vasten ja ihmiset jumissa sisällä. Tiedätte mitä sellasen ohi ajo tekee herkälle raskaana olevalle naiselle.. itku tuli. Ja jatkui, kun vastaantuli pillit päällä sekä poliiseja, että ambulansseja.. Bussissa oli lapsia, vaikka kukaan ei loukkaantunut, lapset sai mielen herkistymään lisää..
En siis kehdannut ripsarit poskella enää pysähtyä ja ajoin suoraan kotiin, jossa rakas oli tehnyt valmiiksi makaroni-kanasalaattia!! Hyvä, etten itkenyt uudestaan, kun toinen niin oli ajatellut, kun nälkääni matkalla sille kirosin.

Että tällaista tänne :D

13+4
 
Huomenta mammat! Ja tervetuloa taas kaikille uusille! Mukavaa, että uusia tulee. Rohkeasti vaan sieltä taustalta joukkoon mukaan ;)

Sitten olisi kysymys teille arvon naiset, joilla on eri sukunimi kuin mitä lapsellanne on. Tai jos sinulla on ollut aikoinaan eri sukunimi kuin omalla äidilläsi... Ollaan miehen kanssa todennäköisesti virallistamassa meidän suhde ennen vauvan tuloa ja todennäköisesti tulen ottamaan miehen sukunimen (nyt minulla siis vielä käytössä ex-miehen sukunimi, joka sama kuin esikoisella). Eli jatkossa minulla ja tytöllä tulisi olemaan eri sukunimi. Te joilla on eri sukunimet, niin oletteko kokeneet mitään käytännön haittaa/harmia siitä, että teillä ei ole sama sukunimi kuin lapsellanne? Tyttö on tarkoitus pitää jatkossakin isänsä sukunimellä, koska välit isään/isän puolen sukuun kunnossa ja tyttö selkeästi ylpeä sukunimestään :D. Toisaalta olisihan se kiva, että myös minulla olisi sama nimi tytön kanssa myös jatkossa, mutta sitten taas toisaalta olisihan se vähän kornia pitää pidemmän päälle ex-miehen sukunimi, vaikka ihan hyvissä väleissä ollaankin exän kanssa. Ja toisaalta, jos pitäisin nykyisen nimeni, niin sitten olisi joka tapauksessa eri sukunimi kuin tällä uudella vauvalla. Olen yrittänyt googlettaa aiheeseen liittyen ja moni ollut sitä mieltä, että eri sukunimet ei ole mitenkään haitannut elämää. Mutta jos teillä on kokemuksia, niin miellään kuulisin. Ainoa mihin olen törmännyt on se, että pidemmälle jos meinaa lähteä reissuun, niin kannattaisi pitää jonkinlaista virkatodistusta mukana, jolla voit tarpeen vaatiessa todistaa olevasi lapsen äiti/huoltaja, jos rupeavat rajalla passintarkastuksessa ihmettelemään eri sukunimiä. Toisaalta Suomessa taitaa olla jo melko yleistä, että perheessä on eri sukunimiä käytössä... Että tämmöistä perjantai aamun pohdintaa ;)

Ai niin, työpaikalla sain kuulla lisää vauvauutisia! Lähin työkaveri kertoi myös odottavansa vauvaa. Eli nyt saavat yhden sijasta palkata kaksi uutta työntekijää tähän huoneeseen :D

Tällä viikolla näin muuten ensimmäistä kertaa unta vauvan sukupuolesta! Oltiin miehen kanssa ultrassa ja niin komeat "vehkeet" pullotti jalkovälissä, ettei ollut epäilystä. Miehelle nauroin, että todennäköisesti siellä on tyttö, kun tuollaisia unia näkee :LOL:. No kunhan jompi kumpi tulee, niin hyvä on.

Onnenpotku kyselit etuvarustuksesta ;) Minulla oli ennen ekaa raskautta myös 75B, mutta ekan kolmen kuukauden jälkeen piti vaihtaa yhtä koko isompaan ja siinä on nyt pysynyt. Tosin on tässä toisessakin raskaudessa tullut jo vähän "uhkeutta" lisää, mutta ei niin paljon, että olisi vielä tarvinnut liiviostokselle lähteä. Ja tuo vihlominen/särkeminen on tuttua täälläkin. Varsinkin aamuisin, kun lähtee liikkeelle ja jos rinnat ns. kylmät.

Huh, onneksi on viikonloppu tulossa. Mehut ihan poissa. Viime yö tuli taas nukuttua 2-3 tunnin pätkissä ja vessassa sai rampata 3 kertaa yön aikana. Kohtu painaa nyt oikein kunnolla rakkoa. Huomenna onneksi Flamingon kylpylään lillumaan koko köörin kanssa :)

Jaahas, huomenna taas poksuu!

Ruohotar 13+6 (14+6)
 
Tissit: Ei onneksi ole VIELÄ kasvaneet tästä omasta koosta, minulla D 80 normi koko ja muistan hyvin kuopuksen aikaan kuinka ne oli ihan kaameat pamelat :whistle: Yks mies tuli silloin juhlissa päissään "ihailemaan" mun tissejä :O Sanoin että joo ihaile ihan rauhassa, maidosta se johtuu että on tuollaiset, synnytin jokin aika sitten :LOL: Ei kommentoinut sen jälkeen mitään :) Mut ne oli ISOT :whistle:

Liikkeet: tuntuu aika "takana" vaimeasti, istukka on tuossa edessä kai sekin vaimentaa liikkeiden tuntemista??

Seksi: Suhteellisen hyvin vielä pystyy asennosta riippumatta :D

:attn: :attn: Ja auttakaa.. Poika 7vee on aika kiinnostunut lähes asiasta kuin asiasta.. Eilen kyseli, että miten minun sisko Milla voi olla minun sisko kun meillä on eri äiti :whistle: Selitin, että jos on sama isä niin silloinkin voi olla sisko tai veli ja tulevalla vavuvalla on mun lasten kanssa sama äiti ja miehen lapsen kanssa sama isä ja silti ovat kaikki yhtä paljon sisaruksia keskenään, vähän mietti siinä mut tyytyi vastaukseen.. Nyt "odotan" milloin poika äkkää kysyä, että miten mun mies on tulevan lapsen isä ja miten heidän isänsä on heidän isä :O:whistle: Toisin sanoen saattaa alkaa kysellä miten se isä määritellään tässä asiassa, eli pitääkö mun alkaa 7 vuotiaalle selittää että kun aikuiset tekee SITÄ niin miehen lasti purkautuu naisen sisälle....ja......ja.... :LOL: Ei helvata mitä mä teen jos se kysyy?? Mä tiedän ettei sille kelpaa pelkkä haikara diipadaapa, se on aika fiksu poika ja vaatii monesti oikeaa tietoa asioista.. Onko kellään tilannetta jossa on joutunut tuollaisiin vastailemaan??

Kerroin miehelle työnimestä Taito, niin eiku se on kuulema Taisto :LOL: Jos nyt sitte "epävirallisesti" :)

Taisto rv 15+6
 
mymosa
Mulla on lapset myös isänsä sukunimellä ja jos joskus naimisiin nykyisen kanssa mennään, pysyvät lapset isänsä sukunimellä tai jos pahasti kävisi, tulisi heille mun tyttönimi.
Tän ajattelen niin, etteivät he kuitenkaan ole miehelle mitään verisukua ja näin ollen en halua heitä miehen sukunimelle. Isäni olisi ylpeä, jos olisivat mun sukunimellä nytkin, mutta tein niin typerän ratkaisun aikanaan, että tietenkin lapset on isänsä nimellä.

Rinnoista.. mulla on kahden ekan raskauden tuloksena kasvanut liivikoko D --> E, joten toivon, ettei tässä raskaudessa tarvii enää liivikokoa kasvattaa. Alkaa tuo olo olemaan muutenkin jo kun Pamelalla konsanaan ;D

Seksi.. meillä mies on joutunut kokemaan rajun selibaatin :D Raukka kituu puutteessaan, kun akkaa ei vaan kiinnosta. heh.. mä olenkin sanonut valmistelevani sitä sektion jälkeiseen aikaan. No onneks huumoria riittää molemmilla ja toki mies ymmärtää, vaikka harvemmin seksiä onkin nyt tarjolla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ruohotar: Mun lapset on isänsä sukunimellä, minä olin myös kunnes erottiin, otin oman sukunimen ja sit kun menin nykyisen kanssa naimisiin otin yhdys nimen eli meidän perheessä on kolmea sukunimeä :whistle: Ainut "haitta" mihin oon törmänny, mun eskinen harmitteli silloin kun otin sukunimen takaisin, että kun ei ole enää äidin kanssa samaa nimeä :( Mutta selitin että ei sillä nimellä väliä ja lapset nyt vaan yleensä kastetaan isänsä mukaan ja nyt kun äiti on eronnut isästä niin äidille periaatteessa "kuuluu" oma sukunimi.. Ja ei ole kuin pari viikkoa kun poika siitä viimeks mainitsi, mutta ei siis ole puheen aiheena useinkaan joskus vaan tulee pojalle sellainen "ai niin, olis kiva kun olis äidin kans sama jne...." Mut ulkomailla ei olla kulettu nyt että en sit tiiä?? Mut toisaalta n. 18vuotta sitten kävin äitini kanssa ulkomailla ja meillä on erisukunimi äidin kanssa niin ei ne silloinkaan kyselly äidiltä mitään todistusta minusta, eikä epäileet mitään, hyvin päästiin reissussa käymään sukunimistä huolimatta :)
 
Neuvolassa käyty.

Painoa on tullut 9 viikon aikana 4kg, eli kuulema hyvä tahti.
Pissa puhdas.
RR 128/79
Hb 115 aloitetaan raudan syönti.
SF-mitta 17,5
Syke 142
Liikkeet ++
Veriryhmä B+
vasta-aineet neg.
seuraava aika 7.12, sit saan kelan lappuset :)
Käyn muuten ens viikolla ottamassa influenssa rokotteen, tarjos sitä jo nyt mutta en viel uskaltanu, piikki kammoinen kun olen :O otan sit tytön 8kk neuvolan yhteydessä.
Tämmöstä tänne :)
Hyvää viikonlopun alkua kaikille :wave:
 
Tissit ei ole kasvanut, ne on vanhaa kokoa 70F ja seksi sujuu ihan normaalisti, kun ei tuo vatsa ole paljoa kasvanut.

Ja pomollekkin kerroin 2 viikkoa sitten, että jään helmikuussa äitiyslomalle- hän onnitteli ja oli tyytyväinen, että ehdin olla meneillään olevan projektin loppuun.
 

Yhteistyössä