*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Adalmis Ihan oon käyttäny Clearsil'in pesuvaahtoa ja Lumenen kasvovettä, mikä tarkotettu rauhottamaan "kukkivaa" ihoa. Tiedä sit olisko ilman näitäki iho alkanu rauhottuu :). Ja kasvonaamion oon laittanu kerta viikkoon.

M1n1 Voimia sinulle ja perheelle :hug:. Aika auttaa, kuten tedät, mutta olisi ihana jos osaisi nyt sanoa jotain lohduttavaa :(

Mulla olis tuo rakenneultra 15.11. Tässä kuussa kuitenkin on jo neuvola, jossa kaiketi vilkastaan kaveria. Samalla aattelin kysästä näkyykö sukupuolesta mitään viitteitä (voiko ees vielä 17+ jotain näkyä?). Ai minäkö malttamaton?

Mulla myös edelleen kuuluu sydänäänet ihan alamasulta. Mahaki on pyöristyny, mutta turvotuksesta. Koska kohtu edelleen erottuu alamahalla, ei ylempänä, niin kyseessä ei ole kohdun pyöristämä pötsi. Mutta enköhän mä edelleenki saan kiinteän vauvamahan enemmin tai myöhemmin.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille :)

Marimi ja pikku 13+6

ps.Näin muutes unta tyttövauvasta, jota imetin :)
 
Täällä jälleen tauon jälkeen; normaalisti oon ollut koneella väh. 1h / päivä, mutta nyt töiden alettua, ja pojan sairastellessa jatkuvasti koneella oleskeluun ei riitä aikaa :/ Pahoittelut.

Mä sain np-ultraan ajan 6.10, eli ensi torstaiksi :heart:
Ja mullahan se rakenneultraus vasta myöhään onkin, kun se on 9.12.

Vauva liikkuu paljon dopplerin mukaan, ja odottelen että alkaisin kohtapuoleen tuntemaan liikkeitäkin, kun esikoisestakin tuntui jo rv16 :) Vauvan sykkeet liikkuu aina 155-170 välillä.
Maha on pyöristynyt jonkin verran, etenkin päivisin ja iltaisin vaivaa pieni turvotus. Painoa ei ole ahkerasta ruuan hamstraamisesta huolimatta tullut kuin 1kg, tähän mennessä.

Oikein hyvää viikonloppua täältäkin kaikille mammoille!

Tanya rv11+0 *poks*
 
Tulin korkkaamaan uuden pinon:flower:

Mä olen tehnyt töitä hullun lailla ja sain vihdoin työnantajalle kerrottua eilen raskaudesta. Hän suhtautui toasi ihanasti ja ymmärtäväisesti. HUH! Isoin murhe on nyt hoidettu! Mä siis aloitin vasta kk sitten tuolla firmassa...
Yrjö vierailee täälläkin edelleen silloin tällöin. Viimeksi kesti vkolle 20 asti. Ei mahda mitään. Ihan hanurista. Mutta kaikkeen tottuu. Mikään kunnon ruoka ei edelleenkään maistu vain roskaruoka ja salmiakki. Ostin kalsiumtabletteja ja monivitamiinia kun tuntuu ettei kynnetkään kasva kunnolla. Iho on kyllä hyvässä kunnossa!
Mä nukun hyvin ja sikeästi mutta herään aikaisin. Ja sitten ei uni enää tule.
Vaunuista meillä on käytössä brion 7v. vanhat novat jotka saa mennä vielä tällekkin vauvalle. Sitten voi heittää niillä vaikka vesilintua:LOL:
Paksuhkot ilmakumirenkaat on olleet kaikenmaailman loskakeleissä maailman parhaat ja irroitettavat renkaat mahdollistavat että mahtuvat autoon. Ovat olleet joka euron väärti-ihan sika hyvät vaunut!
Vaunuihin kannattaa kyllä sijoittaa koska ne tulevat olemaan ahkerassa käytössä. Meillä on molemmat lapset alkaneet kävellä jo niin aikaisin ettei ole tarvinnut mitään kakkosrattaita, matkarattaita tmv. edes hankkia. Reissun päällä on kävelty tai kuljettu taxilla tai bussilla yms. ja kauppakeskuksissa ostoskärryissä. Kyllähän nuo lastentarvikekaupat melkoisen omaisuuden käärivät kun etenkin ensi synnyttäjälle kauppaavat kaikkea mahdollista "mitä ilman ei tule toimeen":D

Mun mielestä kaikista tärkeimmät hankinnat, mitä siis itse olen tavinnut paljon, ovat olleet:
-lastenvaunut
-pinnasänky (alkuun äippäpakkauksen laatikko siellä sisällä)
-turvakaukalo autoon
-sitteri
-syöttötuoli
-rintapumppu
-vaatteita
-amme
-vaippoja
-itkuhälytin (mökillä tosi kätevä)
Sitten tietysti pulloja ja tutteja jos niitä tarvii. Tutteja meillä ei ole syöty koskaan ja pullon ostin(yhden kappaleen!!) myöhemmin kun lähdin eka kerran viihteelle ja isäntä jäi vauvan kanssa kotiin.

Listatkaa muutkin hei teidän mielestä sellaisia asioita mitä ilman ette olisi pärjänneet, niistä voi ekakertalaiset saada hyviä vinkkejä ja miksei muutkin

Edelleenhän esim. afrikassa äideillä ei ole kuin kantoliina ja vauvalle tissi suuhun:D
Toista se on täällä sivistys ja hyvinvointivaltiossa;)

Tämmöstä tällä kertaa; Jouskari & öttiäinen 14+4
 
M1n1 :'( Kaikki sympatiat sinne. Tulehan kertomaan kuulumisia kun ehdit ja jaksat! Mulle ihana tuki ja turva on ollut tuolla vauvakuumepuolell "keskenmenon jälkeen kuumeileva"

(.) Mulla on liitoskipuja |O Sattui oikein kiireisen työpäivän jälkeen tehdä vielä lenkki kaverin kanssa. Ei kai ne vielä voi alkaa? Puhuttiin just lenkillä kaverin kans et mitä enemmän raskauksia niin sitä vaikeemmaks menee ja mun kohalla ainaskin pitää paikkana..

Champion ja Martta 13+3
 
Mulla on jotain hemmetin kohdun kasvukipuja? tai jotain sinnepäin... Äsken tulin häistä, ja voi luoja sitä vihlomista- onneksi särkylääke auttaa suht nopeesti. Ja ruokailuja pitää tarkkailla refluksin takia... kaurapuuroa pystyy syömään, mut kyllä sekin rupee tökkimään...

Mut sit ilosia asioita: Nyt rv 13+4 ja vauvan liikkeet tuntuu todella selkeästi, viime raskaudessa tuntui vasta viikolla 17, ja silloin istukka oli etuseinämässä ja nyt se on tässä raskaudessa takana.
 
M1N1: osanottoni, kävin lukemassa kuulumisesi edellisestä ketjusta. Jaksamisia sinne kovasti <3

Vähän on kiirettä pitänyt joten minusta ei pahemmin syyskuussa kuulunut.. Mutta.. olo on hyvä, nt-ultrassa käyty, turvotusta 1mm joten kaikki hyvin sen osalta =) Saatiin pikkuisesta oikein ihana ultrakuvakin matkaan ja en malttanut enää pitää raskautta salassa vaan julkistin asian ja esittelin ylpeenä jo uuden tulokkaamme kuvaa mm. fb:ssä =D

Mä en vielä liikkeitä tunne enkä odota tuntevanikaan vielä muutamaan viikkoon, ihana yllätyshän se olisi jos tuntisin tällä kertaa jo vähän aikaisemmin ne liikkeet.. sykkeitä kuunneltiin ulran yhteydessä pari viikkoa sitten ja seuraava neuvola on 10.10.. Aika menee tosi nopeesti, pitää laittaa joku laskuri itselle että pysyy kärryillä että millä viikoilla mennään!
Turvotusta/painonnousua on ilmassa, painoa on ennestään mutta maha on muuttanut muotoaan, pyöristynyt ihan selkeesti vaikkei vielä vauvamahalta näytäkään.

Listaa siitä mitä ilman Minä en olisi pärjännyt vauva-aikana:
Jouskarin listan allekirjoitan melkein kokonaisuudessaan ja tässä siihen vähän jatkoa vielä =)

-lastenvaunut
-pinnasänky
-turvakaukalo autoon
-sitteri
(syöttötuoli vasta joskus puolen vuoden tienoilla)
-vaatteita
-amme
-vaippoja
-itkuhälytin (kylmällä säällä hyvä ettei tarvii pitää ikkunoita auki ja isompia viedessä kerhon eteiseen riisumaan voi vauvan jättää vaunuihin nukkumaan hälyttimen turvin)
-Kosteuspyyhkeet
-Tutti

Minä en esikoiselle tarvinnut hoitopöytää, vaihdoin vaipan aina sylissä, sängyssä, sohvalla, pesukoneen päällä yms. ja kakkosellekaan en ostanut hoitopöytää.. mut nyt kun muutimme uuteen kotiin ja täällä on kodinhoitohuoneessa juuri sopivalla korkeudella työtasot niin huomasin että tätä 8kuista on kuitenkin näppärämpi pyöritellä siinä "hoitopöydällä" kun itse saa seistä selkäsuorana hyvässä asennossa rasvaamassa, vaipattamassa, pukemassa ja vaipatkin on heti siinä vieressä kuten kosteuspyyhkeetkin.. eli kyllä se hoitopöytäkin aika näppärä näyttää olevan vauvan kanssa, tän kolmannen kanssa opettelen varmasti alusta asti hoitamaan vaipanvaihdot siinä =)
 
Mitä ilman ei olis tullu toimeen esikosen kohdalla :
- pinnis
- vaipat
- tutti
- tuttipullo
- vaatteet
- vaunut
- relatipat /tms.
- mummot :)
- kahvi :)
- supot
- amme

Siinä noita jotka tuli tässä ekana mieleen :)

Meillä oli esikoisella hoitopöytä, mutta kakkosella oli sit pesukoneen päällä semmonen hoitopatja missä sit vaihdettii vaipat yms.
Nyt sain naapurilta lainaan semmosen brion hoitotason mikä nostetaan pinniksen päälle, ku sitä tarvii käyttää. Meille ei tänne mahtuis edes kiinteää hoitopöytää :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiireinen viikonloppu, kohta taas mennään..

Tänne ei ihmeitä, huomenna np-ultra ja jännittää.. Mieskin eilen sanoi, että jännittäähän sinne mennä, toivottavasti saadaan hyviä uutisia.. No huomenna tähän aikaan viisaampia :)

Tällä poksuu rv 13+0 :) (viimeultran mukaan rv nyt 12+2, ja tämän mukaan siis annettu tuo np-ultra aika, katsotaan poksunko siis ensi perjantaina uudelleen tämän 13+0 :) )
 
M1N1 paljon voimia:hug:

Mun mielipide on että pidettäis täällä eikä fb.ssä kun kaikki ees ole siellä ja sitten mä en ainakaan haluu vielä julkistaa siellä tätä juttua mutta ihan miten vaan. Ihan varmaan kävisin sielläkin lukemassa juttuja :)
Mulla on kaikki pahoinvoinnit jo takana päin, ihanaa :)
Kävin torstaina sokerirasituksessa mutta saan vasta huomenna tulokset.
Ne laitto mut sen takia jo nyt kun isällä on ollu diabetes.
Päänsärky vaivannut perjantai aamusta saakka, ihan järkyttävää! Ei auta paratabsit vaikka olen ottanu sen maksimi annoksen 3g/päivässä. On ollut ennenkin usein päänsärkyä mutta aina on auttanut pienin annos ja nyt ei mikään. Pinna kiristyy. Onko muilla ollut? Mulla on kättärin rakenneultra 16.11. mutta oon niin utelias sukupuolesta ja muutenkin tulee pitkä väli ultriin että ajattelin kun oon jo tuhlannu pienen omaisuuden noihin varhaisultriin niin menköön samaan konkurssiin ja varaan ajan 4D ultraan jo reilu viikon päähän ja sitten käyn siinä varmaan vielä varsinaisen rakenneultran jälkeen ehkä viikolla 24 vielä varmistelemassa mielenrauhaa. vauviksella on niin mahtava masu että varmasti on kohtu kohonnut jo navan lähettyville :) ihana! On mullakin jo mahaa ja kaksi ihmistä on jo sen huomanneet ketkä eivät raskaudesta tienneet aikasemmin. Tuntui kivalta sanoa et joo olen :) Kivaa päivää mimmit!
 
Musta FB ryhmä oi ihan kiva ja seikkailen siellä muutenkin oikeestaan päivittäin ja edellisessäkin raskaudessa olin FB ryhmässä lokakuiset 2010 ja siellä tulee edelleenkin pyörittyy ja ihania kavereita löytynyt kun ihan oikeina ihmisinä sielä
 
Vauvis Sulla kyllä jo niin pyöreä massu, ett ihme olis jos ei vauva liikkuis j ylempänäki. Ja tosiaan, yksilöllisiä nää kaikki jo ihan raskauksienki osalta (siis ihan jo itellä on ihan erilainen raksuas kaikella tapaa, saatika sitten jos vertaa toisiin ihmisiin).

Mulla ei oikein mitään tarvelistaa oo. No vaippoja yllätys yllätys ;). Ja olishan meillä hoitotasoki käytössä. Itkuhälytin on tärkeä ja ollu usean vuoden vauva-ajan jälkeenki, kun esim.mummulassa lapsi nukkunut yläkerrassa.
Nämä muiden listaamat listat on kyllä hyviä lähtökohtia.

Mukavia ultrahetkiä kaikille :)

NelliKaramelli Millä viikoilla olisit sinne 4D ultraan menossa? Ku mullaki on mahoton hinku päästä jo vähä vilkasee sukupuolta. Neuvola on 25pv.jossa kyllä pääsee ultraan, mutta kuvanlaatu ei kyl vastaa 4D:tä.

Jeps, voisimma lähtee tästä ulkoilemaan, ku nukuttiin koko perhe melkein puoli 11 :O No mukava välillä nukkua kunnn yöunet :)

Se lähtis taas uus viikkoki käyntiin.

Marimi ja pikkuinen 14+0
 
Suuri anteeksipyyntö kaikille, jotka ovat laittaneet minulle yksityisviestiä. Mä olen ollut niin tollo, etten oo tajunnut, että täällä on tuollainen yksityisviesti -osio. Vasta nyt löysin tuon puolen, kun vauvis kyseli tuosta fb-ryhmästä. Toivottavasti yv-viestiä laittaneet, ette ole ajatelleet, että olen jotenkin tyly ihminen, kun en ole viesteihin vastannut. Vastaan kaikille vielä tämän illan aikana.
 

Yhteistyössä