***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Josefia,
lakanoita pinnasänkyyn edukkaammalla hinnalla: suosittelisin minäkin Ikeaa tai kirppareita / huuto.netiä.
Niistä meidän lakanat on, kun munkin mielestä noi on noissa perusmarketeissakin ihan liian hinnakkaita ja oon löytänyt käytettyinäkin ihan tosi hyväkuntoisia. Kantsii tietysti kysyä myös vaikka Facebookin kautta kavereilta, kun varmaan monella on niitä jäänyt kaappiin vauvan kasvettua isoksi...

Jatiska,
siis mulla on kamala siivousvimma, mutta kun olo ei enää ole sellainen että sitä pääsis toteuttamaan!!! Ahdistaa!! Mä voin kyllä tulla työnjohtajaksi, mutta ei mustakaan siivoojaksi enää ole :D
Tänäänkin 3-vuotias pikkuneitimme sai tunnin aikana huushollin ihan ylösalaisin ja sellaiseksi se jäi hoitoon lähtiessä... Ajattelin, että pidettäis pienet siivoustalkoot kun neiti kohta tulee kotiin..... :)

Vauvahaaveita,
peräpukamista:
mulla myös ulkoisia sellaisia. Tuli esikoisen syntymän jälkeen ja ovat pari kertaa ilmoitelleet itsestään. Apteekista oon ostanut sellasta rasvaa, mitä niihin voi levittää. (Voi yöks kun tää on niin ällö juttu kaikkiaan.... :D ). Ajattelin kyllä ottaa jossain vaiheessa puheeks lääkärissä, että josko ne vois leikata pois tai jotain muuta.... Ei mulla ainakaan niitä pysty mihinkään työntämään. On kuin survois elefanttia säilykepurkkiin..... :whistle:
Nyt niistä ei oo ollut pitkään aikaan mitään haittaa, mutta ovat niin pirun epänaiselliset että ihan tosi mieluusti niistä jossain vaiheessa pääsis eroon.... Tosin voivat kai tulla uudestaan vaikka poistettaiskin.... Njääh.

Mutta mä lähden hakemaan pikkuneidin hoidosta. Ajattelin että lähettäis uimaan tänään! Kun kerta on paikat yhä kiinni, niin nautimme nyt polskuttelusta niin pitkään kuin vaan voi!

Mukavaa päivää!
 
Hih, kävin neuvolassa <3 Vauva oli kääntynyt pää alaspäin!! jes! Sitä se yks iltanen painiminen taiskin ollla... Painoarvio oli 2,3 kg, ja muutkin mitat meni ihan keskikäyrillä. Viikkoja siis 33+6. Verenpaineet nyt normalisoituneet sinne 120/60, kun yhteen väliin nousivat jo lähemmäs 140/80. Hemoglobiini 119, sama viimeksikin. :)

Oon niin onnellinen ko oli kääntyny! Kahen viikon päästä taas uuestaan..

Mistä se pöllökuosi oli hankittu? Aivan ihana!!
 
  • Tykkää
Reactions: -minde-
Iltaa pinoon!
Championin kirjoitus oli aivan kuin omasta "kynästä"! Ekaa kertaa alkaa olemaan jo aivan kypsä koko raskauteen!!!:kieh:
Närästys alkoi kuin seinästä ja koko mieli on aivan levoton! Aamuyöllä herää aivan virkeänä ja päivisin väsyttää armottomasti. Vatsa on aivan kuralla ja koko ajan tekee mieli syödä vaikka ei oikeen enää mahdu. Siivousvimmaa ja pesän rakennusta havaittavissa sekä itkuisuutta ja epämääräistä ärtyisyyttä. Varsinkin lapset saa sen tuntea nahoissaan raukat. Kaiken kukkuraks aloin juomaan kahvia! Mitä en siis missään raskaudessa ole juonut kupillistakaan edes loppuraskaudessa kun on kuvottanut ajatuskin. Muuten rakastan kahvia ylikaiken!
Näköjään sitä on kerta kerralta kypsempi tähän raskauteen!
Että hattua nostan heille keillä niitä lapsia on useita!!
Kuudes ihme sun äippäpoli käynti oli kuin omani; kaula lyhentynyt ja suu auennut ja lapsivettä reilusti niin että vauveli mahtuu hyvin mylkkäämään edelleen. Ja mitähän muuta sä olit laittanut..no jokatapauksessa kovin samalta kuulosti!:D

Limatulpan irtoaminen voi olla hyvin vetistä ja imelän hajuista kun monet ovat miettineet "syytä" alapään eritteilleen. Ja sitähän voi irtoilla jo useampia viikkoja ennen h-hetkeä. Mulla irtos kuitenkin ihan kerralla kunnon klöntti ja esikoinen syntyi 24h sisällä siitä. Tokasta en edes huomannut sen irtoamista.
Kampaaja on varattu ensi viikolle ja ripsipidennykset laitettu. Vielä vois käydä ainakin hierojalla jos se sais tän levottoman mamman vähän rauhottumaan!

"ADHD-Jouskari 38+2"
 
Ja eilen neuvolassa kun oli taas se oma terkka niin hän sai SF mitan jälleen sille "normikäyrälle" eli alakanttiin mutta tasaisesti kasvaa. 31 se tais nyt olla. Kun se lääkäri mittas mitä sattuu ja lähetti sinne äippäpolille. Tulee vaan turhaan huolta et mitähän siellä on vialla. Vaikka kaikki oliki sit ihan hyvin.

Ja tosiaan mitään kiinnittymistä tai laskeutumista ei ole havaittavissa eli myöskin ambulanssikyydillä jos vedet menee.:O
 
Aamullapa tuli käytyä uudessa neuvolassa ekaa kertaa, oli onneks ihan kiva terkkari. Meillä kaikki hyvin ja keskikäyrällä mennään. :) Oli hieman jännittäviä hetkiä sit, ku pääsin neuvolasta kotii, mahaa alko kivistää aivan tajuttomasti ja tuntu, et masukaski oli ihan hämillään. Melkeen jo hirvitti, et nytkö se päättää lähtee tulemaa, pää ei kuitenkaa oo vielä laskeutunu ja kiinnittyny, niin kyydissä tyyppi vielä pysyy. Alkopa sitte kivistykset helpottaa, ku kävin lämpösessä suihkussa ja sen jälkee meniki sit masu sekasin. Äkkiä vei kyllä voimat ja iltapäivä meni sit ihan vaan köllötellessä.

Siivous- ja leipomisvimma on täälläkin. Pakkasessa on ihan mukavasti nyt kaikenmoista tarjottavaa vieraiden varalle. :) Siivous on kyllä loppumaton projekti, ku muuton jäljiltä mun kamat ei oo vielä löytäny omia paikkojaan. Välillä tuntuu, et siivous on tavaroiden siirtelyä paikasta toiseen ja takasin, mut ainaki on pölyjä pyyhitty sun muuta, ni on ees helpompi hengittää. :)
 
Tänään oli taas neuvola. Olin laittanut kellon soimaan ysiksi, mut kuten tähänkin mennessä heräsin jo ennen kasia. Ja ihan pirtsakkana.

Rv 37+1 (36+2)
Paino 68,8kg (67,3)
Painon muutos/viikko +1750g (+47) Tätä en usko, että olis alle viikossa noussut puoltoista kiloa, en nimittäin ole mässytellyt mitään! ARGH :kieh: No ei, kun luulen, et se lääkärin vaaka mittaa vähemmän, tai ei ole yhtä tarkka kuin terkalla? Th'n luona kuitenkin aina ollut se tasainen nousu.
RR 133/71 (126/81)
Hemppa 108, lääkärissä sitä ei mitattu, mut nyt nousee annostus kahteen tablettiin päivässä
Sf-mitta 36cm (33cm) tänkin mitan luulen johtuvan, siitä, että viimeks kun se lääkäri mittas ei muka ollut kasvanut kahdessa viikossa ollenkaan, ja nyt sit alle viikossa huimat kolme senttiä.. eri mittaaja, eri tulokset?
Painoarvio 2,7g, eli ei onneks mikään megavauva viikkoihin nähden :LOL:
Tarjonta yhä se RT
Syke +150 (+160) viimeks siis se yhtäkkinen pyörrytys varmaan nosti vauvan sykettä
Liikkeet ++

Mamma halus tulla mukaan neuvolaan ja ihan alko kyynelehtimään, kun kuunneltiin sydänääniä, voi :heart:
Sen jälkeen sit käytiin sossussa jättämässä mun hakemukset ja mamma luuli mun unohtaneen jotain, kun mulla meni ehkä minuutti, että olin taas autossa.. Siitä sit prismassa käymään ruokaostoksilla. Käytiin tietysti kurkkimassa vaaville taas jotain, mut ei siellä oikeen mitään silmäniloa ollut. Subtv juniori bodeja tosin oli.. :headwall:en itse maksais mitään jostain mainostavarasta, enkä varmaan sellasta lapselle pukiskaan, mut en tuomitsekaan jos joku tykkää. Ruokien lisäks mukaan lähti meitin koirapojalle vinkuhirvi, kun sen veikkapoika eilen käydessään viimosenkin vinkulelun rikkoi.

Tänään tein lihapullia ja perunamuusia. Lihapullataikinaan laitoin sekaan vielä sen lopun tosta lasagnen juustokastikkeesta, sitä kun tuli tehtyä ehkä vähän liikaa, ja maistu tosi hyvältä! Karvaäijä jopa maisteli käsistä sen raa'an jauhelihan eikä meinannu saada tarpeekseen.. ihme, kun kuitenkin oli maustettua.

Kävin myös tulevan ukin kanssa itiksessä ostamassa sen rintapumpun, avent, niinkun monella muullakin tais olla. Ostettiin stockalta, joten tietysti maksoi hitusen enemmän kuin muualta. Ei vaan jaksettu kierrellä joka kauppaa metsästämässä. Sit viel kaffet ja pullat käytiin vetämässä naamariin.

Just katoin muuten salkkareita ja meinasin kuolla nauruun, kun katoin tota Severiä joka yllätti vanhempansa petipuuhista. :LOL: Ihan kyynel tais tulla kun niin nauratti.

Supistuksista sen verran, etten edes tiedä onko supistellut, kun en tiedä miltä tän pitäs tuntua, mut en kuitenkaan missään kivuissa ole ollut. Ja limatulpasta ei hajuakaan, kun en tiedä miltä sen pitäis näyttää? Tiedän kyl sit, kun semmonen tulee, en nyt usko, etten huomais jos jotain epämääräistä yhtäkkiä tippuis.. :confused: Ei saa tuomita, en mä mikään ammattilainen näissä asioissa ole, varsinkaan kun ekaa vasta odotan.

Mut nyt siivoilemaan ja sit kuumaan suihkuun, kun se nyt on alkanut tuntuu siltä ainoalta oikeelta rentoutumistavalta..

PS. eilen taas poksu, eli nyt ois sit 37+1 Eli TJ 20 !! Jäiks alkaa jänskättää! :heart:

ekulainen & pallero
 
Onnea kaikille jotka päässeet 37 viikon rajapyykin ohi :) Perästä kuuluu ;)

Meille on kehittyny masukin kans rytmi.. Nimittäin arkisin herätään klo 5 jolloin kaamee nälkä, käymme siis syömässä, jonka jälkeen oleskellaa hereillä noin klo 6:30-7 saakka, sit koisitaan jonneki 10 perukoille :D viikonloppusin herätään sit kokonaan klo 6-8 välillä.. Tuo arkirytmi tullu miehen aamuviikoista, ikävää miehen osalta kun ois iltaviikko niin ei kumminkaan saa nukkuu sitä paria tuntia pitempään :LOL: mut kun meil on nälkä :p

Viime yönä eka kerran piti käyä juomas, alkaakohan nyt mullaki tää juominen niinku teillä osalla on jo olluki..?! En haluu ees aatella sit sitä vessas ravaamisen määrää ku nyt selvii nätisti yhellä käynnillä..

Makean himoa ei sen kummemmin ole, mutta jäätelöhimo on! Vaikka en yleensä mikään jäätelön suurkuluttaja ole niin nyt alan lähestyä sellaista :p ..ja sit taas itketään ku painoa tullu..

No jos täs alkais valmistautuun aamu-unille :D Hyvää perjantaita kaikille pallomahoille ja jo jakautuneille! :)
 
Huomenta :)

Ärtyisyyttä havaittavissa täälläkin, kiihtyvyys nollasta sataan alle sekunnissa :ashamed: Huonoa omaa tuntoa sitten saa potea kun ärissyt täällä, niin kuin ei voisi normaalilla äänensävyllä asioita sanoa :( Pitää isomman kanssa puhua kun tulee koulusta, vikaa oli aivan varmast myös äidissä, halittiin kyllä ja pusuteltiin ennen kouluun lähtöä, mut jäi vähän paha mieli : / Pukemisesta tuossa kinasteltiin ja kiireestä.. Miten te joilla isompia lapsia, kerrotteko heille että raskaus voi aiheuttaa ärtyisyyttä enemmän kuin normaalisti ja äiti on välillä vähän väsyneempi?? Minusta kun selkeästi tuntuu, että tämä tukala olo, isomaha ja väsymys aiheuttaa sit enemmän kitkaa kotona...

3 yötä ja lääkärineuvolaan :) Ja mulla ei kyllä nyt ole hajuakaan miten päin vauva majailee tuolla yksiössään.. Mutta siihen saan sit myös vastauksen :) Isolta se ainakin tuntuu tai sit asento on vaan minulle huono..

rv 35+6 (huomenna PoKsIsTa :D )
 
Ai niin ja piti sanoa vielä, että teillä kellä kävely jäänyt vähiin kipujen takia, niin tuleeko teillä niitä ns. "sukkapuikkokipuja" eli kohdunsuulla tuntuu kuin se "repeäisi" niin kuin sinne tökittäis tai siellä pyöriteltäis jotain terävää? Mulla oli taas eilen kun käytiin kuopuksen kans puistossa :( Aina kun otin askeleen oikealla jalalla niin ai samperi sitä tunnetta, meinasi itku tulla, sitä kesti n. 20min. sit meni ohi tuosta vaan ja olo oli ihan normaali (tai no pieni paineen tunne jäi, mut sitä on lähes koko ajan) Mistä ihmeestä ne kivut johtuu? Mulla 2 aiempaa raskautta ja ei ole ollut näin kipeitä aikoja silloin.. Vai kuultaako aika muisitot?
 
Josefia: Itellä tulee noita sukkapuikkoja kun kävelee, vauhti voi olla hitaampaa ku etanalla ja matka vaikka olkkarista vessaan mut pienen pieniki tärähys saa sen "repeämisen" tunteen aikaan ja tää tärähys tulee kun jalka osuu maahan.. Kestää vaihtelevasti ja sit menee vaan ohi.. Neuvolassa viikko sit asiasta sanoin niin totes vaan et on ihan normaalia enkä muista ainakaan et olis avannu asiaa sen enempää..
 
Ai niin ja piti sanoa vielä, että teillä kellä kävely jäänyt vähiin kipujen takia, niin tuleeko teillä niitä ns. "sukkapuikkokipuja" eli kohdunsuulla tuntuu kuin se "repeäisi" niin kuin sinne tökittäis tai siellä pyöriteltäis jotain terävää? -- Mistä ihmeestä ne kivut johtuu?
Mulla on ollut samankaltaisia "sukkapuikkokipuja" viimeisen viikon aikana. Tulevat yleensä liiallisesta rasituksesta, esim. kävelylenkillä tai yöaikaan, kun yritän käydä nukkumaan. :( Kysyin neuvolassa tästä vaivasta ja sieltä sanottiin, että tuo on ihan normaalia niin kauan, kun ei tule vuotoja ja pitää hidastaa tahtia, jos kivut yllättävät. : /

Vauvantarvikkeista: Saimme eilen yhdistelmävaunut kotiovellemme! :heart: En malttanut odottaa miehen treenien loppumista vaan kasasin vaunut itse. Vaunut (ORA Jovi Air 2012) vaikuttavat todella tukevilta sekä mukavilta työntää omaan makuuni. Nyt onkin sitten kaikki hankinnat tehty, eli vauva saisi syntyä periaatteessa ihan milloin vaan. :)

Makeanhimosta: Itse en ole kärsinyt makeanhimosta, koska oon panostanut monipuoliseen ruokaan tämän himon ennaltaehkäisemiseksi ja hyvin on toiminut tähän asti. Viikonloppuisin annan itselleni luvan syödä jotain herkkua, mutta viime aikoina ei ole edes tehnyt mieli mussuttaa mitään. :) Ennemminkin himoitsen, esimerkiksi jäisiä marjoja tai kana-halloumjuustosalaattia... :p

Tänään POKS 34+ :heart:
 
Josefia: meillä tuo 7 vuotias on saanut tän raskauden aikana huomata, että äiti ei tosiaan oo samanlainen raskaana. Tietty pitkä sohvalla makailu ja kotityökielto jo näyttikin sen ja sillon paljon puhuttiin asiasta. Myös ärtyisyydestä on puhuttu, ja pari kertaa on kyllä pitänyt häneltä pyytää anteeksi, kun on ihan turhaan tullut ärjäistyä. Tai siis juuri että hommasta ois voinut selvitä puhumallakkin. Hyvin on asian ottanut ja isänsä kanssa pyörittelevätkin silmiä, että äippä nyt on tuollainen:LOL: On jotenkin nyt niin suojeleva mua kohtaan, että tuntuu että meillä on muutenkin paljon vähemmän kinaa. Viime raskaudessa, kun herra oli reilu 4, niin taisteluja oli paljon enemmän ja mun käämit palo vähän väliä.

Eilisen siivouksen johdosta en meinannut illalla päästä kyl kävelemään yhtään. Yöllä sai kyl nukuttua, mut ne vessareisut teki tiukkaa. Nyt taas vähän parempi ja ehkä uskallan siivota tänään loput suunnitellusta. Esikoinen oli kyl sitä miletä eilen, että mitä ihmettä sä äiti raskaana siivoot? Kun sanoin, että ei äidillä oikein enää muutakaan tekemistä ole, eikä siitä ole vauvalle haittaa, niin tokas että voisithan sä pelata Angry Birdsiä, jepjep:LOL: Mies oli vähän samaa mieltä, mutta minkäs teet, kun on siivoushimo! Toisaalta täydennettiin eilen pakastimen jäätelölokero, eli tänään riittää pariinkin taukoon jädet:popcorn: Niin ja voikun ehtis vielä noo talvikamppeet laittaa pois ja kevätkuteet tilalle, saas nähä koska uskaltaa. Tänään taas tosi talvinen päivä.

Pomppuli ja muru poksuu 36+0 :heart:
 
Ärtyisyyttä löytyypi täältäkin. :wave: Nyt etenkin, kun pitäisi jaksaa siivota paikat kuntoon ja esikoinen koulun jälkeen luonnollisesti kaipasi huomiota mielestäni sillä hetkellä liikaakin, niin sai raukka kyllä kuulla kunniansa... :ashamed: Myöhemmin pyysin kyllä anteeksi ja asiasta keskusteltiin kuten ennenkin, kun olen saanut huonon omantunnon keskusteltuani korkealla kirjaimella lapsosille ehkä turhaan. En tiedä ymmärtääkö tuo, mutta toivotaan parasta. :|

Pomppuli: Olo oli täällä eilisen riehumisen (siivoilun) jälkeen ihan sama, kuin mitä sinä kirjoitit. Vaan nyt on taas toistaiseksi parempi niin eiköhän tämän saisi loppuun hoidettua. Ja mitä ei saa niin jääköön. :) Onneksi ulkona tihuttaa vettä niin säästyn esimerkiksi poikien petivaatteiden tuuletukselta. Toisella kertaa sitten.
 
Ööh... pesänrakennusvietti. Jos se tarkottaa sitä, että vuorataan koti lattiasta kattoon tavaralla, niin joo mulla on. Jos se tarkottaa, että pitäis siivota jotain, niin ei, mulla ei ole. Kämppä ei oo pitkään aikaan ollu niin karsea kuin nytte. :whistle:

Vauvan lakanoita on nytte varmaan yli kymmenen... Mummo vähän innostui kaivamaan kaappia, ja sieltä löytyi kaikkia söpöjä pupu- ja pitsilakanoita. Osa varmaan just passeleita vaunuihin kun ovat niin pieniä ja osa taas sänkyyn, kun ovat suurempia.

Vuuhuu, yhdet imetysrintsikat löydetty! Hurmaavalla vankilakuosilla kylläkin, mutta onpahan ees jotku.

ekulainen, et oo ainoa, joka ei supisteluita tunne. Niistähän sanotaan, että vatsa tuntuu menevän kovaks. Joo, jos tää on yhtä luotettava tieto, ku että potkut tuntuu perhosen siipien havinana, niin taitaa mennä aika kauaks. :D

Joskus aiemmin oli synnytys/perhevalmennuksista puhetta. Meillä on nyt kaikki huimat kolme kertaa ollu. Suureks osaks ei ehkä ois kannattanu. "Nyt voitte kysyä, mitä haluatte tietää lastenhoidosta." Kaiken? :D Jotenkin tuntu, että suurimman osan siitä vähästä tiedosta, mitä valmennuksista sai, oli jo ite kuukausia aiemmin kaivellu netistä tai vauvaopuksista tms. Ja hirveesti oli sitä asennoitumista, että äiti on aina ykkönen, voihan isäki siinä mukana roikkua. Ja muistakaa hyvästellä teiän tähänastinen elämä, teiän loppuelämä tulee olemaan helvettiä. Enemmän ois kaivannu keskustelua ja vertaistukea muilta esikoisen odottajilta, kuin luentomaista "nää asiat on aina näin" -esitystä. Ehkä ei sitte miehen kanssa olla riittävän kypsiä vanhemmiks, ku tuntu ettei valmennus oo meitä varten. Olo oli monta kertaa ku jossain rippileirillä, missä pappi puhuu avioliitosta samalla ku supisee ja kikattelee jonku pojan kanssa takarivissä. Valitan kulta pieni siellä mahassa, sä joudut silti elää meiän kanssa. ;)

(Ja toki valmennukset eroaa toisistaan, varmaan on tosi osuviaki valmennuksia. Monesti oon vaan ymmärtäny kokemuksia lukiessa, että ihmiset toivois enemmän keskustelua kuin luennointia. :) )

felina 37+?
 
Neuvola rv 33+5

Paino: +350g/vko (nyt ollaan samassa kun kuukausi sitten) hyvä minä! :)
RR: 118/74
Pissa: puhdas
Sf: 31cm (viimeksi 30) Ja vauva on kuulemma laskeutunut!! :D Lähtökuopissa kuulemma ollaan,ei ihme että painaa ja ahdistaa tuota alakertaa.
Tarjonta: Rt
Syke: 130-140 +
Liikkeet: ++

Huh,kun aika menee nopeaa,nyt alkoi hirvittämään kun sanoi että vauva laskeutunut vaikka ei se sitä tarkoita että yhtään aiemmin syntyis :)
Reilu viikko niin olis äippäpoli näkee tilanteen mikä on. Täällä ei muuten sen ihmeempiä kuulu,pikkusen on liikkuminen jo hankalaa kun tuo vauva painaa tuonne alas niin kovasti.

Vauvan tavaroista: Kaikki muu on hankittu valmiiksi ja laitettu kuntoon paitsi kylpyamme puuttuu vauvalta.

Makeanhimosta: ei ole oikein ollut...välillä syön karkkia ja välillä en. Karkin syöminen vähentynyt raskausaikana.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Bluebaby ja vauveli 33+5 :heart:
 
Puh puh puhinaa taas uusi raskausviikko alkanut mutta samat vanhat lonkka ja selkäkivut. Olen innostunut uudelleenjärjestelemään vaatehuoneen ja nyt haluan laittaa myös kodinhoitohuoneen uuteen uskoon. Mies katsoi monttu auki kun selitin mitä pitää hakea ikeasta viikonloppuna. Jonkunlainen pesänrakennus on siis menossa. Lisäksi tuntuu että jotain on alkanut tapahtumaan, heräilen välillä öisinkin supistuksiin ja ovat nyt alkaneet tuntua myös ristiselässä.

Kivaa tietää (?) että muillakin on peräpukamia, itselleni on nyt tullut yksi todella ärsyttävä pukama joka on pysynyt kohtuuden rajoissa ihan normi vaseliinilla. Mitään suonikohjuja ei ole onneksi tullut, joten ehkä pitää vain olla iloinen yhdestä pikku pukamasta XD

Saunaa, seksiä ja kyykkyhyppyjä on kokeiltu, tosin sopivien asentojen löytäminen alkaa olla hieman hankalaa. Olisiko joku rohkea joka haluaisi jakaa onnistuneen raskauden loppuvaiheen rantapalloseksin saloja? Mies on ollut tyytyväinen kun olen yhtäkkiä niin piristynyt (miinus se Ikea-kohta...:D)

Kivunlievityksestä haluaisin muistella sen verran että molemmat lapset olen synnyttänyt pelkällä ilokaasulla, tai taisi esikosta olla myös paraservikaalipuudutus, eli kohdunsuulle laitettava. Olin päättänyt etten halua mitään puudutuksia, mutta niin sitä vaan karjui epiduraalia toisen synnytyksen kohdalla. Ei sitä ehditty sitten antaa kun lääkäri tuli paikalle puudutuspiikin kanssa ja totesi että saatpa muuten ruveta ponnistamaan. Että eipä kannata ketään syyllistää eikä suunnitella omaakaan synnytystä liian tarkkaan.

Olen innostunut nyt ostelemaan myös vauvan tavaroita, oli jo aikakin, kun laskettuun aikaa on enää muutama viikko....

Turvotus on myös vain lisääntynyt ja lisääntynyt, niinä päivinä kun sitä on selvästi vähemmän, niin painan 2 kg vähemmän....

odottelu siis jatkuu, luulen että parissa viikossa olen ihan kypsä tähän touhuun XD
Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja tsemppiä niille jotka vielä odottavat.
 
Hei! Noita seksiasentoja miekin haluisin kuulla. =) Jotenkin tuntuu halut karisevan kesken toimen, kun asennosta riippumatta tuntuu, että happi loppuu ja tukehtuu tai sitten närästys alkaa kiivetä ruokatorvea ylöspäin vailla esteitä. :rolleyes: Ja ei, emme harrasta mitään SM -juttuja. :LOL:

(.) Iski just mieleen kesken siivouksen, että pitäisköhän kohta kaivaa ne vaunut tuolta varaston perukoilta ja alkaa vaikka pesemään niitäkin. Olen aina vaan aatellu, että sitten keväämmällä, onhan tässä aikaa ja vaavi syntyy vasta huhtikuussa. MUTTA SE HUHTIKUU ON JO ENSI KUU!!! :eek: Kamalaa, kun tuollaisia asioita kesken kaiken valkennee itselle. =)

Hyvää alkavaa viikonloppua minunkin puolestani mammoille!! :wave:
 
asennoista meillä se onnistuu parhaiten takaapäin, niin että masun tukena on joku sopiva tyyny... tunnen itseni nyt ihan typeräksi kun kirjottelen tämmösiä:ashamed: ja toinen asento on niin että olen kyljellä ja toinen jalka on ylhäällä nojailee miehen olkapäähän... onpa vaikea selittää asentoja... oikeen hyvällä ololla pystyn olemaan vielä selälläkin... mutta ikävä kyllä koko seksi on nykyään sitä että mies sen työn joutuu melkeenpä tekemään... itse kun ei kovin vilkkaasti kykene enää liikkumaan...
sori kun joudutte tämmösiä lukemaan mut toivottavasti olis apua edes vähän jos kerran on halut alkanu heräileen uudelleen eloon:ashamed:
 
Ihana kuulla, että en ole ainoa jota alkaa jo raskaus kyllästyttämään. En olis kyllä uskonut edes vielä viime kuussa, vaan näin on näppylät. Maha painaa jo kovasti ja liitoskipujen kanssa saa taistella joka yö. Ei jaksais koko aikaa olla samassa asennossa, mut tosissaan irvistellä saa jos meinaa liikuskella.

Ärtyisyyttä havaittavissa myös täällä, tosin lapset tietää jo et se johtuu raskaudesta. Usein siitä mainitsen, ja kerron ettei ole heidän syy että olen kiukussa. Harmittaa vain itseä kahta kauheammin, kun ei mitään jaksa ja sit kiukkuaa vielä siitä toisille. :(

Sukkapuikkovihlaisuja tuli yöllä, ja maha on muutaman päivän toiminut kuin ennen vanhaan. Toivon tietty että se tarkottais jo lähestyvää synnärille lähtöä. Vaan voihan tässä nyt mennä vielä monta viikkoa, puuh! Limatulppaa oon mielenkiinnolla odottanut, harmittelen kyllä jos en sen irtoamista huomaa.

Ei muuta kuin hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille mammoille! :popcorn: Mä odotan hyvää ruokaa ja hellittelyä, kun ei tässä olemuksessa enää mihkään asentoihin taivu. Virtahepokin on viehkeämpi liikkeissänsä. :LOL:

Systeri 37+2
 
Asennoista ei tartte olla kun nukkuma-asennossa kun lähettää ukkonsa ulkomaille :D Mulla ei kyl ole seksi mielessä ollyt yhtään.. Ja sekin vähä mitä harrasteltiin ennen miehen lähtöö niin sattui kun paikat niin herkkänä :|

Sukkapuikkokipuja on täällä suunnalla kans sillon tällön. Ei kovin herkullisia kun kesken lenkin tulee..

Mihin se ihana kevätaurinko on menny? Ei noi tyhmät lumet sula ollenkaan tolla menolla ja mä en meinaa pysyä pystyssä koirien kans tuolla ulkona..

Champpis ja Martti 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: SysterP
Mä olen muutaman päivän ollut kuin perseeseen ammuttu karhu :kieh: Eilen lähdin parantamaan kiukutusta lenkille, mut ei se auttanut kun astuin isoon p*skaläjään.

No tänään illalla luulis mielen olevan parempi, kun haen postista 3 kesäkengät- kengät piristää aina :D Josko sitä käväsis samalla kaupasta hakemassa popcornia ja jaffaa...

vihlontaa tuntuu alapäässä ainakin reippaalla kävelylenkillä, ja joutuukin hiukan hiljentämään vauhtia kun vihlasee todella pahasti.

jassåå+pyöriäinen 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: ihme otus
Asennoista ollaan suosittu takaapäin jalat levällään (mies siis sinun jalkojesi välissä) tai jalat yhdessä (laitat jalat yhteen ja mies jalkojesi ulkopuolella), myös takaapäin seisaalta on kokeiltu, mut toi pituusero hieman hankaloittaa. Kyljellään lusikka-asennossa sopii myös jos ei ole niin villillä tuulella. Joskus ratsastaminen tuntuu hyvältä (selkä tai kasvot mieheen päin). Noissa asennoissa ei mulla ainakaan närästä tai ahdista. Selällään en pysty olemaan.

Sukkapuikkokipuja on yleensä kävelessä. Neuvolan mukaan eivät haittaa, valmistavat vain synnytykseen. Jos liikaa sattuu pitäisi kuulemma pysähtyä hetkeksi.

Tänään käyty ylimääräisessä neuvolälääkärin vastaanotolla huonon olon vuoksi.
Nostettiin närästyslääkettä. Kohdunkaula lyhentynyt, on nyt 2cm. Pehmeä ja tiukasti kiinni. Hiivaa oli, siihen lääkekuurin sain. Vauva voi hyvin, pää alaspäin tulossa.
 
Typerältä kuulostava kysymys, mut onko muilla tullu kumartuessa kovaa paineen tunnetta alapäähän ja persukseen?? Mulla on muutaman kerran ja tänä aamuna ku kasvoja pesin niin piti lopettaa kesken ku tuntu et peräsuoli repeää.. Kauhee tunne :/

Seksiasento täälläki takaapäin, mies ei uskalla jos oon selällään vaikka hyvin pystyn olemaan, mut hän pelkää masua :D mutta eipä nuita paljln tarvi miettiä kun sitä harrastetaan about 1 x kk, ei vaan kiinnosta mut ei kuulemma miehelläkään..
 

Yhteistyössä