***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Onnitelut vauvauutisista!

Täällä supistukset on ollut niin rauhallisia ja vähäisiä viime aikoina, että enpä odottele vauvelin syntyvän ennen laskettua aikaa, mutta saapi nähdä kuinka käy.

Tänään kävin kirpparilla ja sieltä tarttui vaikka mitä ihanaa mukaan :)

Itsellä flunssa alkaa vähän helpottaa, nuhaa vielä. Mies on nyt ollu pari päivää 39 kuumeessa, joten ilmeisesti onnistuttiin jostain poimimaan kunnon influenssa.
 
Onnea samirjalle myös, ihanaa:heart:

Täällä siivoushulluus jatkuu, nyt ilmastointiröörit ja toinen autoista pesty...Eikä supistele ei, vaikka persus pitkällä möyrin autossa:LOL:

Löysin myös kirppikseltä babybornin hyväkuntoisen sitterin ja vielä miellyttäväll kuosilla. Oli kyl 30, mut reiliusti yli 100 saa pulittaa uutena, ni olin ihan tyytyväinen. Ja lähthän sieltä mukaan taas pari bodyakin, vaikka me jo hukutaan niihin. Aattelin sit syksyllä mennä myymään ite tätä vauvakamaa pois, nii saahan sitä sit rahaa takaspäin:)

Nyt jädee ja kaffetta ja selän lepuutusta. Ainut oire tän päivän siivoomisesta oli tuo yläselkäväsy, varmaan auton imurointi sai sen aikaan.

Mutta missä on se aurinko tosiaan, minkä pitäs sulattaa nuo lumet. Tosi liukasta on, paistas ees sen verran, että nuo tiet sais kuntoon, ois kivempi ulkoilla.

Pomppuli ja muru 36+1
 
Pomppuli: Täällä myös kaipailtu auringon perään!! Puoles välis viikkoo lupas vielä tänne sunnuntaiks +6 ja täys aurinko ja oltiinki sovittu miehen kans et mennään laavulle (jonne pääsee autolla aika lähelle) paistaan makkaraa ja juomaan kaakaoa termarista.. No nyt lupaa vettä ja nippa nappa +3. Joo kylhän toi vesisadeki sulattaa lunta mut mielummin oisin sen arskan ottanu sinne mukaan.. Mut kovasti ollaan silti menos sinne! :cool:

Vatsa on alkanut myös täällä toimia alkuraskauden malliin, eli monta kertaa päiväs. Mut liian aikasin ei auta mennä pöntölle istuun ku se hätä katoo jonneki :LOL: En käsitä ku seistessä hirvee hätä ja ku pääset vessaan niin ei mitään :D
Samoin nenäverenvuoto on alkanu tehdä paluuta..

Liikunta: Sattuu niin maan per.....sti mut jotenki on ihan eri fiilis liikkua kun oli pehmentymistä tapahtunu, niin elättelen toiveita jotta jotain tapahtuis koko ajan kun vaan jaksaa liikkua.. En nyt mitään hulluamista ole aatellu alkaa harrastaan, mut vähän kumminkin pidempää matkaa ku olkkarista jääkaapille ;) Viikon päästä ois täysaikanen ja sen jälkeen varmaan alan sit urakalla lisäämään liikuntaa, mikäli ei jalat lähe kivun takia alta :D
Torstaina ultra, näkeekö sielä alakerran tapahtumia? No pääasia et näkee ipanaa :heart:

35+6
 
Onnea Samirja ja pieni poika!! :flower::heart: Täällähän alkaa jakaantumisia tapahtua ihan yhtenään. =)

Hajut olivat miulla pahimmillaan ekan tenavan ihan alkuraskaudesta. Sillon esimerkiksi meidän talo haisi niin pahalle, että pyysin vierailta jo eteisessä anteeksi ja valitin, etten löydä hajulähdettä. Ukko haisi niin pahalle, että pusun antaminen oli tuskaa ja ruoka sitten. Aivan hirveän hajuista!! Koeta siinä sitten elää ja syödä. :$ Onneksi noita ei ole nyt ollut.

(.) Synttärit saatu vietettyä ja veiraat kestittyä. Viimein voi vaan olla ja nauttia puhtaasta talosta. :)
 
äittä ja samirja: Onnittelut :heart:

Tänne ei kummempia, kovasti shoppailtu ja juostu kaupoissa koko päivä. Mitään sen kummempia tuntemuksia ei niistä aiheutunut, joten saas nähdä kauan tässä ollaan vielä yhdessä koossa, eiköhän vielä kotvanen:)

Hieman mietityttää tuo sairaaloiden sulku-tilanne pk-seudulla, itse haluan nimenomaan Kätilöopistolle, joten harmittaa kyllä jos jonnekin muualle päädyn :rolleyes:

c 37+4
 
Pomppuli, sinäkö se putsasit kuivausrummunkin... :) Onneks on muitakin kahjoja kuin vaan mä. ;) Mun tekis mieli siivota kans kaikki perus viikkosiivouksesta poikkeavat paikat, mutta ei fysiikka vaan anna periks ja sekös ottaa päähän. Autonpesuaineet tosin ostin tänään ja kaarat meinaan kyllä pestä ennen synnärille lähtöä - vaikka sitten jäisivätkin viimeisiksi siivouskohteiksi. ;)

Nyt pitää lukea pikkuneidille iltasatu joten jatkan myöhemmin...e
 
Elyna: tiedän tunteen, niinku vauva yrittäis änkeä itseään rintalastan ja nahkan väliin.. |O venyttelee siinä oikein nautinnollisesti ja minä vingun tuskasta, varsinki, jos vielä toinen vauvaa myllää samaan aikaan kyljessä, tuntuu kuin iho repeäisi..

Viime käynti polilla, poitsu painaa n.2,3kg ja tytö vähäsen vähemmän. Kohdunsuu oli pikkusen raollaan, saman verran kuin sen lehmän potkun jälkeen. Eipäs tarvinnutkaan ruveta käymään kerran viikossa vaan seuraava käynti ajoitettiin 3 viikon päähän :) Saa mennä välillä uudelleen jos siltä tuntuu :LOL: Maanantaina poksuu 35+0
 
Lämpimät onnittelut teille äittä-83 ja Samirja!

Täällä tulli jo 38 viikkoa täyteen, mutta synnytystä en osaa odottaa käynnistyväksi vasta kuin aikaisintaan reilun viikon päästä. Olen kärsinyt korkeista verenpaineista nyt viime viikot, ja neuvolasta käskettiin heittämään siivouslistani menemään...! :O Mies onneksi lupasi tehdä edes osan niistä. Eilen valitin heti aamusta, että keittiön sotku nostaa muutenkin korkeaa verenpainetta, niin mies alkoi sitten heti siivoamaan, jopa imuroi. Kyllä meillä muutenkin molemmat tekevät kotihommia, vaikka olenkin ollut kotona viime vuodet. Toki niitä tulee minun vähän enemmän tehtyä, varsinkin kun illat mies taas onkin lapsen kanssa. Huomaa kyllä, että on pojan kanssa paljon aikaa viettänytkin, kun poika puhuu niin sujuvasti myös miehen äidinkieltä. Se on myös minun mielestäni tosi tärkeää. =)

Joku täällä kehui joskus imetysliivejä, Bravadon body silk seamless -imetysliivejä erittäin hyviksi, ja voin muutaman viikon perusteella myös kehua niitä oikein mukaviksi! Tilasin omani Englannista, tässä linkkiä: Bravado Body Silk Seamless Nursing Bra Säästyi ihan kivasti rahaa kyllä. Tilasin myös nuo Bravadon Bliss -liivit, ja ne kyllä ovat aika isot... No, jos ovat liian isot, niin pitää yrittää myydä ne huudossa pois.

Samalla muuten suosittelen kokeilemaan kestoliivinsuojia! Huomattavasti mukavampia ja ihoystävällisempiä kuin kertakäyttöiset. Itselläni taitaa olla bambua ja merinovillaa niiden materiaalit, ja ovat todella hyvät. Ehkä myös niiden ansiosta nännit kestivät sen alunkin paremmin? Sitä lanoliinivoidetta käytin myös, ja se onkin vielä hankkimatta.

Ostoksilla jatkaen, tilasin Aventin käsikäyttöisen pumpun (vaikka oli ennestään, niin halusin tuon "myrkyttömän" uuden version) myös Englannista. Tuli säästöä muistaakseni noin puolet hinnasta. Sitteri tuli Vauva-lehden kytkykaupasta, eli se Baby Björnin beessi-ruskea sitteri. Sitten olen vielä tilannut muutaman kestovaipan ja villikset, joiden pitäisi olla aika mukavat systeemit vauvalle myös kesän helteillä. Kaveri kehui Nalle Nöttönen -merkkisiä vaippoja, joten niitä tilasin, vaikka vaippoja löytyy viime kierrokselta ihan reippaasti. Villakuoret jäivätkin viimeksi kokeilematta, kun koin ne pull-kuoret niin helpoiksi ja toimiviksi. Lisäksi tilasin ns. hoitavaa villaa, jolla voi hoitaa pienet vaippapunoitukset; kertaakaan en talkkia tai rasvoja esikoisen kanssa tarvinnutkaan.

Siinä kai suurin osa hankinnoista tälle juniorille. Brion hoitolipasto hankittiin myös, ja vauvanurkkaus onkin nyt rakennettu meidän huoneeseen. Pinniskin on siellä, vaikka poika saa nukkua vieressä, jos siinä viihtyy. Viimeksi en mitään perhepetiä suunnitellut, mutta kyllä vaan omat yöunet olivat niin tärkeät, että se oli meille aivan ehdoton järjestely. Poika myös nukkui paremmin, kun tunsi minut vieressään. Yksinään heräili vähän väliä.

No tulipa kirjoitettua, vaikka piti vain nopea onnitteluviesti laittaa! Viihtyi tuo esikoinen videon edessä näin kauan, mutta nyt tuli kutsu pelaamaan sammakko-peliä. =) Oikein hyvää viikonlopun jatkoa taas kaikille!

Midia ja Poika, 38 + 1
 
Supisteluita tullut nyt tunnin ajan 15 min välein.... Ovat tosin lyhytkestoisia kuin tähän asti mulla on ollut aina silloin kun on ollut sellasia monen minuutin maratonsuppareita. Kun jotenkin ajattelin että "oikeat" supparit olis vielä pahempia kuin harkkarit.... ???

Jotenkin tuntuu että eihän tää nyt tänään voi syntyä :D mutta eipä nää vaavit taida meille synnytysanomuksia etukäteen pahemmin laitella..... Eli seuraillaan!

...ja ehkä mä käyn tsekkaa sen sairaalakassin loppuu NYT!
 
Ihanaa se aurinko palasi:)

Juu Annapellu täällä ollaan seottu siivoomisesta. Ehkä mun on nyt jotenkin saatava se 2kk makaaminen takaisin, muuten en ymmärää tätä energiapiikkiä. Toivottavasti tästä on jotain jäljellä kun vauva syntyy ja aletaan pyörittään kolmilapsisen perheen arkea.

Aattelin jo eilen ottaa rauhallisemmin, mutta energiaa on ollut aamusta taas ihan liikaa, joten eikun toisen auton pesuun. Mies on ihan hukassa, kun mä puuhaan kaiken, mutta saavatpahan muksut laatuaikaa iskältä, kun ehtii niiden kanssa kunnolla touhuun. katotaan vaan malttaako tuo pysyä erossa mun auton siivouksesta, kun ulkoilevat samalla:)

Neiti 80 on kyllä varmasti mielenkiintoista, kun itselläkin tuntuu, että maha on yhtä vauvaa. Jotenkin on semmoinen kutina, että mahatko tuonne seuraavaan tarkastukseen enää päästä, ettei ois jo nyytit sylissä:)
 
Pomppuli, :D heh, joo mä mietin kuumeisesti to-do -listan järjestystä... :D Sairaalakassi VS autonpuunaus... Hmm!!! :LOL:

No saa nähdä onko tää jotain kohdun aamujumppaa vaan vaiko ihan tosipaikka. Ei voi tietää. Esikoisesta kun ei ollut mitään missään vaiheessa.

Mitäs sä Pomppuli meinasit tänään tehdä? ;)
 
Voi ku ootta reippaita. Ite en oo ikinä ees pessy autoa :ashamed:. Mulla ja autolla on sellanen käytännön suhde: se vie mut minne pitää, ilmn turhia hellittelyjä. Mies sit hoitaa noi "hoivaukset". Muutenkaa ei mitään siivousintoo oo mihinkään suuntaan. Pyykin pesuaki oon siirtäny ku noita vavanvaatteita piti pestä niin tuhottomasti.

Annapellu Tsemppiä tulevaan :). Alkaa olla jännät paikat seurailla tilannetta, pääsiskö jo tositoimiin.

Samirja Onnea pojasta :flower:

Käytiin eilen ohimennen mammuttimarkkinoille ja siel oli imetysliivejä 3€. Melko halpoja. En vaan viittiny ostaa ku oli sellasta ohutta kangasta ja ite oon tykänne sellasista "parin kankaan kupeista".

Ja hassua, ku tälle vauvalle on tullu hommattua vaippoja ja itelle liivinsuojuksia. Siinäpä ne. ei muuta hankittavaa. tuntu, ett esikoisen aikaan oli hirmusesti ostettavaa ja nyt ei niin mitään.

Kestoliivinsuojia on itelläki muutamia ja ä-pakkauksessaki tais olla. Niitä varmaan tulee käytettyä välillä. Kattoo nyt miten tuo imetys ottaa tuulta purjeisiin.

Tänään paukku sit viikotki ja nyt oli 38+0. Jeah! Jos nyt alkais vaik jo odottelee synnytystä. Tosin kuukautismaisia jomotuksia ei oo ollu ku aamuyöllä hetken. Eilen tuli kyllä mahan kovettumisia, mutta kivuttomasti. Mä ku niin toivoin itekseen käynnistyvää synnytystä :)
Ja ihanaa ku ei tartte koko ajan varoa tekemisiä, vaan supistuksia sais nyt ihan luvan kanssa tulla.

Nyt pitäis lähtee pesee vanha asunto, jotta ostaja pääsee muuttamaan sinne.

Oikein aurinkoista sunnuntaita kaikkialle!

Marimi ja poika 38+0
 
Onnea vauvan syliin saanneille.

:saint: Mää herätän nyt paheksuntaa. Me kellotettiin suppareita toissa yönä paikallisessa baarissa. XD 45 minuutin ajan tuli 5 minuutin välein suppareita.
Joo kauheaa mää olin tän mahani kans baarissa missä tarjoiltiin alkoholia. ;) Mä join tasan tarkkaan yhden pepsin ja muutaman tuopin vettä. Isäntä innostu ja otti 3 pientä olutta. :D
Eilen tuli muutama pitkä supistus, mut harvakseltaan. Nyt äsken tuli tosi kipeä 20 sekunnin supistus. Jokohan sitä tulevalla viikolla pääsis synnyttään. Huomenna tulee täytee se maagiset 37 viikkoa. Torstaina on äitipoli taas vaihteeksi.
 

Yhteistyössä