*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Onnea kaikille hyvistä uutisista ja tervetuloa uudet! Eilen kävin sokerirasituksessa ja tänään soitin tulokset: paasto-arvo oli 4.3 ( saa olla max 5.3) , 1h arvo 5.7 (saa olla max 10), ja 2h arvo 5.4 (max saa olla 8.7). Eli kaikki hyvin! Yksi huolen aihe taas vähemmän. :) :heart:poks 18:heart:
 
Omaa napaa vain.. Voi kun oliskin jo toi rakenneultra.. mutta vielä pitää kuukausi odottaa :headwall:
Päivät menee madellen, eillisen neuvolan odottaminenkin tuntui ikuisuudelta. Miten aika menee hitaasti raskauden suhteen, vaikka toisaalla mä väsään opinnäytetyötä nippanappa aikataulussa pysyen..?!

Isukkikin halus neuvolaan ja mikäs siinä kun sopi aikatauluun =)

v-paine 115/72
hb 139
kohdunpohjan korkeus 12
syke 148 :heart:
painoa 311 g/vko

Katrin+Unelma 17+3
 
Mistä te ootte noita lukemia saaneet??? Mun neuvolakorttiin merkittiin rakenneultrassa ainoastaan yks mitta, 45mm enkä tiiä mikä mitta se on. Ei ainakaan pituus... Ei painoa ei mitään muuta infoa. Aaa, syke laitettiin.
Samirja
 
Samirja, ainakin meillä ultran tehnyt lääkäri tulosti ultrakoneelta pari lappua, toisessa oli mittoja, jonka niittasi kiinni neuvolakorttiin, eikä kirjoittanut mitään muuta sinne ja toisessa oli kasvukäyrä painon (?) mukaan. Itse tajusin vasta myöhemmin noita tutkiessa, että olisi se pituuskin (pää-perä) kiinnostanut ja myös syke. Kaipa noi osittain riippuu ultraajasta ja ultralaitteesta ja paikallisista käytännöistä, mitä infoa saa normiraskaudessa. Jos on jotain häikkää, niin sitten kai joka paikassa tutkitaan enemmän.
 
Onnea kaikille hyvistä uutisista =) Ja tervetuloa Adelei :wave:

Sektioarpi ei ole nyt kipuillut. Alkuviikkoina kipuili hieman. Sektiosta nyt 1v4kk. Välillä on kyllä hieman mietityttänyt tuo arven kestävyys, mutta suht harvinaisia ne arven repeämiset yms. taitaa olla. Parempi kun ei vaan mieti asiaa sen kummemmin.

Täällä on myös mietitty kovasti tuplarattaiden tarpeellisuutta. Ikäeroa näille kahdelle tulee noin 1v8kk. Luulen että puisto- ja kauppareissut tullaan pärjäämään seisomalaudalla/kantorepulla, mutta jos välillä haluais käydä pidemmällä lenkillä koko perheen kanssa niin sitten tuplille voisi olla tarvetta. En vaan millään haluaisi sijoittaa mitään hirveen isoja summia niihin tupliin, kun todennäköisesti eivät tule olemaan mitenkään hirveän suuressa käytössä. Haaveena olisi, että löytäisin jostain käytettynä edulliset ja hyväkuntoiset rattaat...hmm..mikä taitaa olla aika vaativa yhdistelmä :D En oo muuten ikinä törmännyt missää tuollaiseen Pomppulin löytämään sisaristuimeen. Täytyypä tutustua siihen tarkemmin!!

Ostin minäkin muuten nyt sitten pikkuiselle ensimmäiset hankinnat. Tutan velourpuvun löysin prismasta alennuksesta ja eilen löysin lindexiltä pikkuruiset gollecehousut ja nekin alennuksesta :heart: Esikoisen sitteri oli huono ja löydettiin nyt edullisesti käytettynä Baby Björnin sitteri. Uutta kantoliinaakin tekisi mieli, mutta jospa nyt alkuunsa pärjäisin nuilla mitä on. Ainiin.. ja tilasinhan minä sieltä ulkomailta myös mikrosterilaattorin samalla kun tilasin sen verenpainemittarin. Jouduin nimittäin päivittäin pumppailemaan ylimääräistä maitoa kun tyttö oli pieni niin pumpun/purnukoiden keitteleminen alkui vähän nyppimään. Jospa tuo mikrosterilaattori olis nyt sitten ihan hyvä juttu!!

Rv 19+6 ja huomenna poksahtaa!! =)
 
Mä haluaisin kans tietää mikä toi mitta on mistä Samirja mainitsi myös, siis rakenneultrassa yhdeksi (tai siis ainoaksi mitaksi mitä kirjattiin ylös neuvolakorttiin) mitaksi laitettu kanssa joku 45mm? Mikähän se mahtaa olla?
 
toi mitta mistä puhutte saattaa olla reisiluun pituus, kun se on yks paikka mistä katotaa sikiön kasvua.

Onnea jassåå tyttölupauksesta:heart:

Täällä kans polilla kaikki hyvin...kasvu iän mukaista, ja polilla ei tartte käyäkkää ku sokerit hyvällä mallilla, ainoastaa jos alkaa heitteleen niin sit yhteys sinne ja käyntiä taas :)
Ja meillekki tyttöä veikattiin :D:heart:
 
jassåålle ja vauvikselle onnea tyttölpauksista :)

Neuvolassa käyty :)

Verenpaine 130/76
Hg 137
Eiliset labratulokset hyvät
Paino -300g (eka käynnistä painoa tullut siis +100g) Ihan hyvä näin on tuota elopainoa jo ennen raskauttakin :)
Syke 139 (viimeks 140)
Liikkeet ++
Sf- mitta 21 :O Isohko on joo :D Napaan ylettyy kohtu jo :) (Mut vauva vastasikin viime viikolla 7 päivää isompaa lääkärissä)

Lääkärin kontrolliaika 13.12, seuraava neuvola 23.12 ja silloin siis kelan paperit..
 
Kiitos Kuudes Ihme :) Onnea myös sinulle puolesta välistä. Huomasin vasta että meillähän on sama laskettu aika. Katsotaan kumpi vastaanottaa nyyttinsä ensin :) Tosin omassa lähipiirissä jotenkin näiden esikoiden kohdalla on saanut odotella vähän pidempään, mutta katsotaan kuinka itsellä käypi sitten. Saanko ootella vai tuleeko yllätyksellisesti ennakkoon.. :)

Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

saraneito & bertta 20+1
 
Mulla 38% poikaan ja 61%tyttöön..:p mutta edelleen oon varma että poika sieltä tulee.
Tuplarattaat on meilläkin, tosin poika täyttää sen 3v kun vauva syntyy niin en tiedä tekeekö niillä mitään:| Gracon vaaleansiniset,3-4vuotta vanhat sain porukoiden naapurilta 50€ + leluja,tyynyliinoja,lakanoita ammeen..
Onnea tyttölupauksista=)
Ja tervetuloa adelei:flower:
Avantasia 17+5
 
tuon testin mukaan 47% mahdollisuus poikaan 53% mahdollisuus tyttöön eli eikös se oo fifty sixty :D

Niin se eilinen neuvolakäynti, täti oli vähän huolissaan kun viime viikon lääkärikäynnillä oli tullut neuvolakorttiin merkintä ulkosuu sormelle auki : / (mut onneks sisäsuu kiinni kuitenkin) Ja hiukan pehmeät paikat jo : / Toivon nyt parasta ja odotan taas seuraavaa lääkäriä niin tietää mitä se sanoo, seuraavan tutkimuksen tekee eri lääkäri kuin viimeksi, viimeksi oli siis joku sijainen..

rv 19+5 :heart:
 
Mulle toi testi sanoi (tein tuon jo sillon ennen kun tiesin "oikean vastauksen", eli ennen rakenneultraa) että 50% poika 50% tyttö:D Mä rakastan kaikkia noita hömppätestejä:D

Sitten vähä gallupin tynkää: Menikö teillä kauan ennenkuin vauva tärppäsi? Meillä tärppäsi tämä toisesta kierrosta, sama oli esikoisen kanssa. Eli tosi helpolla ollaan taidettu tuossa asiassa päästä. Tosin ne yhdetkin kuukautiset siinä välissä oli hirmunen pettymys sillon.

Ceali&Lilleri 21+2
 
mymosa
Gallubiin, meillä meni 18kk ennenkuin sitten clomien avulla saatiin tärppi. Ja tärppi kävinkin heti ekasta kierrosta.
Mun kaksi aiempaa ovat saaneet alkunsa heti ehkäisyn pois jäätyä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täältä tulee neuvolaa:

Verenpaine:114/66
Hb:119 (ei aloitettu rautaa aikanaan vielä)
Syke:135:heart: taisi vauva nukkua kun oli niin matala verrattuna edelliseen kertaan
Paino: +483g/vko auts!
Pissa: puhdas

Kohdunpohjan korkeus otetaan vasta seuraavalla kerralla rv 20+. Seuraava neukku vasta 2.1.2012,mutta mulla se rakenne ultra 20.12 niin katsottiin paremmaksi että menen vasta ensivuoden puolella kun oma neukkutäti tullut lomalta :) Hyvä mieli jäi taas neuvolasta. Viime kerralla ei niinkään kun oli se lääkäri...ei osannut kuunnella sydänääniä. Mainitsin siitä nyt neukkutädille niin ihmetteli miksi lääkäri (oli kuulemma joku uusi) ei ollut käskenyt mua takas neukkutädille että sydänäänet löydetään. Yleensä näin kuulemma toimitaan. Onneksi tuo oma laite niin ei ollut hätää :heart: Hyvillä mielin tästä eteenpäin! Hyviä jaksamisia kaikille! :wave:

Muoks: Vastaan vielä tuohon kyselyyn: eli meillä meni ainakin 5.vuotta ennen kuin tämä ensimmäinen tärppäsi (hoidoilla saatu alkuun).

Bluebaby ja vauveli 17+3
 
Viimeksi muokattu:
Hehee, mulla tuli tuossa testissä 27 % poika ja 72 % tyttö todennäköisyydet ja silti, mulla on ihan poika olo :D. No viikon päästä selviää toivottavasti kumpi on tulossa...

Tärppäämisestä... Esikoista yritettiin ex-miehen kanssa 1,5-vuotta tuloksetta ja tyttö sai lopulta alkunsa hedelmöityshoidoilla. Jotenkin oli siis iskostunut päähän, että en tule kovinkaan helposti raskaaksi, vaikka lapsettomuustutkimuksissa ei minusta varsinaisesti mitään vikaa koskaan löytynytkään. Sen takia olin lentää persilleeni, kun tämä uusi tulokas ilmoitti tulostaan melkeinpä per heti. Yhdet kuukautiset ehti pillereiden jälkeen olla, ennen kuin testi näytti plussaa. Jätettiin nykyisen miehen kanssa pillerit juhannuksen tienoilla pois sillä periaatteella, että saa vauva tulla, jos on tullakseen, mutta ei oteta stressiä vaikka ei tulisikaan ottaen huomioon minun tausta ja kun miehelläkin on ikää mittarissa jo 40 ja itselläkin 35. Eikä todellakaan odotettu, että ensimmäiseen puoleen vuoteen tai vuoteen tapahtuu raskausrintamalla yhtään mitään. Mutta hyvä näin :)

Tänään viettämään minipikkujoulua työkavereiden kanssa. Hyvää ruokaa ja seuraa siis luvassa :p Toisaalta ehkä vähän haikeakin fiilis, kun tietää, että todennäköisesti viimeinen kerta moneen vuoteen, kun pääsee tällä tutulla porukalla iltaa viettämään.
 
Meidän esikoinen on tänään 9kk :) Näille tulee siis suunnilleen 1v 1kk ikäeroa.

Me ollaan päätetty ostaa tuplarattaat kun lapsille tulee näinkin pieni ikäero, joten jos jollain on kokemusta niistä, niin saa kertoa! :) Niiden pitäisi soveltua hiekkatielle hyvin, sais olla kova kantokoppa, suhteellisen iso tavarakori, heittoaisa ja mitähän muuta.. Niin, täytyy myös mahtua hyvin autoon. Haluaisin jo lähteä ostelemaan uudelle tulokkaalle kaikkea, mutta ei tällä hetkellä ole rahaa eikä edes vielä tarvetta :D Täytyy ostaa esikoiselle vielä turvaistuin myös, ja toinen lipasto vauvan vaatteille.

Gallupiin: meillä on molemmilla kerroilla tärpännyt heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen.
 
Ei meilä oo paljoa vauvanodotusta jouduttu odottelemaan, 1-3 kierrosta on tärpännyt.

Tuli mieleeni tosta illanviettoasiasta että mä oon taas ihan lähiaikoina joutunu kuulemaan että kun mua ei viitti kutsua edes mihinkään kun en kuitenkaan pääse tai ainakaan viihdy illanvietossa :O Yksiin pikkujouluihin ei kutsuttu edes (sain toista kautta tietää) kun en kumminkaan pääse ja yks kaveri kertoi miettineensä mun pyytämistä jonnekin tapahtumaan aveciksi muttei sitte viittiny, varsinkin kun kuuli mun olevan raskaana kun en ois kuitenkaan jaksanu kattella humalaisia. Kyseessä oli vielä joku ihan kiva keikka ja iltapäivätapahtumana, oisin lähteny viivana! Että näin mukavia kavereita mulla kun ajattelevat jo mun puolestani mun päätökset ja viihtymiset. Että hauskaa ei voi olla kuin kotona kun ei juo viinaa ja on paljon lapsia :(
 
mymosa
Kuude ihme, aika järkkyä toimintaa kavereilta :O
Toiset vissiin oikeesti ajattelee, että raskaus estää hauskanpidon ja on kotiin sitova sairaus. Saati jos vielä on muitankin lapsia. Huh Huh.

Kyllä en ikinä odottais omilta kavereilta moista käytöstä. Nytkin ollaan 3vkon päästä menossa Kaijo Koon keikalle ja kaveri oli vaan hyvillää, kun ei tarvii kuskiongelmaa miettiä :D
Sitten ajattelin ihan omaehtoisesti rauhottua kotiin ja jättää baari/ravintolajutut väliin. Onneksi iltaa voi istua jonkun luona ja yhtä hauskaa on.
 
G: Esikoisesta meni muutama kuukausi, kuopuksesta tärppäs aikalailla heti, ja tää kolmas tärppäs yhdestä ainoasta kerrasta ku ei käytetty ehkäsyä, eli yllätyksenä tuli koska vauvaa ei oltu suunniteltu edes viel pariin vuoteen :D Mutta nyt kävi näin:heart:
 
Kuudes ihme, aika outoa käytöstä kavereilta :( Miksei voi kutsua ja antaa kutsuttavan itse päättää pääsekö vaiko eikö. Omassa tuttavapiirissä ollaan tosin kaikki aika lailla samassa tilanteessa eli monella pieniä lapsia kotona tai vauvoja tuloillaan, joten näitä iltahäppeninkejä ei muutoinkaan ihan hirveästi ole viime aikoina ollut. Sen takia täytyy käyttää nekin vähät kerrat hyödyksi, kun kerrankin pääsee ulos. Tämä viikko on poikkeuksellinen, kun osuu jopa kaksi menoa samalle viikolle. Tänään syömään työkavereiden kanssa ja lauantaina miehen kanssa standup keikalle (ja syömään). Pitää varmaan laittaa tenaleidit pöksyihin lauantaina, ettei pissat housussa tarvitse nauraa käkättää :LOL:
 

Yhteistyössä