*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Josefia Luulis, että se äitiyspolilääkäri ois jotaki sanonu jos ois huolissaan siitä ulkosuusta..ja seuraavankäynninki anto vasta sit rv 38+ missä katotaa synnytystapa yms.
Adalmis Onnea poikalupauksesta!:heart:
Ceali Hyvä idea laittaa etusivulle noi lupaukset....
 
nyyttiselle kovasti jaksamisia! Ihan kamalaa... :'( :hug:

Gallup tärppäämisestä: Meillä tärppäsi ensimmäisellä kerralla. Kesäkuussa päätettiin, ettei enää osteta lisää pillereitä, ja kas heinäkuussa tärppäsi. Tai no jos sitä voi yrittämiseksi sanoa, että nainen huitelee heinäkuun muualla ja käy puolessa välissä kotona kääntymässä. No eipä tarvinnut ostella paljoa raskaustestejä, kun ensimmäiseen ilmestyivät jo ne kaksi viivaa, kun testin tein menkkojen oltua yli viikon myöhässä. :D

Tänään tuttava ultrasi vanhalla ultralaitteella mielenkiinnosta. Laite ei ehkä vastannut neuvolan ultraa eikä ultraajakaan ollut kovin kokenut, mutta siellä se sintti oli. Nyt oli enemmän aikaakin katsella, liikkui ihan selvästi, nieleskeli, käänsi kylkeä, meni istukan toiselle puolelle piiloon. Suurella asiantuntemuksella erotettiin pää, selkäranka, sydän, kädet ja jalat. :LOL:
 
Voi ei, iloisten uutisten joukkoon on mahtunut näköjään ikäviäkin... :( Hurjasti jaksamista nyyttiselle! :hug:

Ajattelin silti mainita hieman omiakin kuulumisia, vaikka tuntuukin julmalta iloita juuri nyt. :/ Meillä oli neuvola maanantaina (18+0) ja pääsin kuulemaan pitkästä aikaa sydänäänet (145-155). :) Pissa oli puhdas ja verenpaineet ok (124/68), mutta hemoglobiini oli laskenut ensimmäisestä neuvolakerrasta aika paljon (ennen 137, nyt 116). Rautatabletteja ei kuitenkaan vielä määrätty, katsellaan ensin, mikä on tilanne seuraavalla kerralla. Painoa oli tullut 900 g/5 vkoa, eli kokonaissaldo on tasan 1 kg. Muuta ei sitten testattukaan. Joillekin on merkitty korttiin liikkeistäkin jotain plussia? Mulle sellainen merkittiin vaan nt-ultrassa.

Nyt on ilmestynyt uusi oire, nimittäin jalkakrampit/suonenvedot! Heräsin viime yönä ihan kamalaan pohjekramppiin. Tuntui, ettei se lakkaa ollenkaan. Onko teillä muilla ollut noita oireita ja mikähän siihen auttaisi? Tuntuu, että pohkeet ovat koko ajan pienessä jännitystilassa. Olen yrittänyt hieroa ja myös venyttää niitä, mutta venyttäminen aiheuttaa vain uuden krampin. :/

T. minimami 18+3 (eikä edelleenkään tunnu liikkeitä...)
 
Nyyttiselle suuri :hug: ihan hirveetä :'(

Minimami: täällä oli myös suonenvetoja muutamana yönä, napsin magnesiumia ja meni ohi :) sitä siis suosittelen. Syön kyl monivitaaminitablettejakin joissa magnesiumia, mutta ei ilmeisesti riittäny vaan otin sit mieheltä puolikasta tabua parina iltana..
 
Gallupit:

Yritys, esikoinen on puolikas vahinko. Uhkarohkeasti oltiin keskeytetyllä ja välillä lipsahti, vauva oli mulle tosi tervetullut, mies vielä empi. Toinen raskaus alkoi ensimoisestä yrityskerrasta, mutta meni kesken, sitten seuraavaa yritettiinkin melkein vuosi. Nyt tää kolmas lähti 3-4 yrityskierrosta.

Eläimet. Meillä on pitkäkarvainen saksanpaimenkoira herra 3v. Jännä nähdä miten suhtautuu vauvan tuloon.

Kultakurkku 19+2 (jee ens viikolla puoliväli)
 
Nyyttiselle ja koko perheelle kovasti jaksamisia ja voimia :hug: :'(

Gallup: Esikoisesta tärppäsi hmm.. olikohan noin neljän-viiden kuukauden yrittämisen jälkeen. Tämä pikkukakkonen tärppäsi toisella yrityskerralla. Eli kovinkaan kauaa ei oo mennyt kummassakaan ennen kuin tärppäsi.

Rv 17+4 merkattiin neuvolassa + liikkeiden kohdalle. Terkkari kyseli ovatko liikkeet alkaneet tuntua ja kaveri oli myös sen verta vikkelä tuolla masussa, että karkasi aina pois alta kun kuunneltiin sydänääniä.

Eilenköhän olin nyt sitä mieltä ettei niitä tuplarattaita ehkä tarvita, mutta nyt oon taas muuttanu mieleni..huoh... Luulenpa myöskin, että haluaisin käydä kävelyllä muksujen kanssa eikä siitä mitään tule jos tuota toista saa mihinkään kiinni :D Eli niitä kokemuksia tuplarattaista kaivataan täälläkin!!

Ja tänään poksuu viikot ja 20+0 on täynnä. Eli puolivälissä ollaan nyt täälläkin :heart: Ja nyt vasta hoksasin, että Jozzu85:lla sama la ja sama synnytyssairaala kuin mulla!!

-minde- rv 20+0
 
Nyyttiselle: ISO :hug:!

Meiltä löytyy 14wee collie rouva ja on aina rakastanut lapsiamme ihan älyttömästi, nytkin vahtii minua ja mahaa oikein urakalla :LOL:

Noihin suonenvetoihin auttaa tosiaan se magnesium, itse olen syönyt edellesissäkin raskauksissa yhdistettyä kalkki-magnesium tabletteja. ja hyvin on auttanut.

Muutokset kehossa: tässä raskaudessa on ollut kehon muutoksia silleen että multa on hävinnyt takapuoli!!! ja se on siirtynyt mahaan ja tisseihin :LOL: (miehen mielestä ihanaa :D ) sit finnejä on tullut ihan älyttömästi, mahaa kutittaa ja muutenkin iho tosi kuiva. saa rasvata aamuin illoin.... (oon rasvan suurkuluttaja :D ), nännit turvonneet+tummuneet ym... lista on oikeastaan loputon.


nyt iltapalalle ja sit nukkumaan :)
 
Ai niin.

Liikkeet merkattiin neuvolakorttiin +, kun täti etsi sydänääniä, niin tunsi hyvin liikkeet vatsan läpi.

Tuplarattaista pakko kertoa, meillä esikoisella ja kakkosella ikäeroa 2v11kk. Ja ostin halvat Emman tuplat (199,- silloin). Enkä kyllä ole katunut päivääkään. Kaupungilla kun kävi, niin vilkas maalla kasvanut 3v olis ollu hetkessä auton alla. Samoten pudotin painoa käymällä kävelyllä eikä 3v olis jaksanu kävellä, eikä vielä pyöräilläkään, ekä mie jaksanu vetää pulkassa. Meillä tuplat oli käytössä vajaan vuoden jonka jälkeen myin ne ja taisin saada melkein omani pois tyyliin jotain180,- Suosittelen kyllä jos vähänkin mietityttää. Eka kesä oli varsinkin kovalla käytöllä kun käytiin kaikissa lastentapahtumissa, kierreltiin kaupungilla jne. Ja jos esikoinen halusi kävellä, niin se käveli tuplien vieressä. Meillä oli myös Emmaljungan seisontalauta. Sitä käytettiin tasan yhen kerran. Inhosin sitä. Iso koliseva rötiskö, joka oli tiellä vaikka olen tosi lyhyt ja jalatkin tietty lyhkäset.

Kultakurkku taas
 
Kiitos kultakurkku hyvästä kommentista tuplista, taisin taas kallistua niiden oston puolelle. Varsinkin tuo kommentti kesän tapahtumista. Me kuitenkin ollaan aika paljon menossa ja voi olla, että mieskin pitää isyysloman kesällä ennen kesälomaa, niin on aikaa rundailla. Onhan se kivempi kun ovat samoissa vehkeissä, kun että toisella on vaunut ja toisella rattaat. Ja kesälomareisulla saattaa päikytkin ottaa vaunuissa. Oikein hyvä, tämä avarsi taas mieltä:LOL:

Tänään poksuu 20+0 Puoliväli:heart:
 
Nyyttiselle myös tätä kautta isot osanotot ja pahoittelut :hug: Jotenkin sitä tässä vaiheessa ehti jo ajatella, että kenenkään ei tarvitsisi enää omasta pienokaisestaan luopua, kun on kuitenkin jo näin pitkälle päästy :(
 
Nyyttiselle suuri halaus.


Kävin illalla lukemassa tätä ketjua Nyyttisen uutiset nosti kaikki omat muistot ja tunteet pintaan. Meni yö pyöriessä ja miettiessä.
Edellinen raskaus meilläkin päättyi myöhäiseen keskenmenoon. Kävin rakenne ultrassa 21+4 ja meidän Helmi todettiin kuolleeksi, vastasi viikkoa 15. Olin käynyt tuon 15 viikon jälkeen 2 kertaa kuunteluttamassa ääniä ja ekalla kerralla saatiin istukan suhinat kuulumaan, mutta ei muuta ja toisella kerralla vauva liikkui anturia vasten. Kaikki oli neuvolan mukaan kunnossa. :( Kyllähän vauva liikkui kun tökittiin sillä anturilla. Kerran kävin tuossa välissä meidän omassa tk:ssa lääkärissä kun vuodin verta, laittoi lähetteen, mutta tuli takaisin että seurataan omassa terveyskeskuksessa.
Helmi syntyi rv 21+6 osastolla 15. Sain tehdä hänet sänkyyn kun pidin oman pääni, muuten olisi pitänyt tehdä portatiiville. Katsoimme vauvaa kun hoitaja oli hänet siistinyt. Otimme pienet jalan jäljet muistoksi, sillä kuvia emme halunneet ottaa. Helmi oli ollut niin kauan menetyneenä että hänestä ei voinut selvittää kun sukupuoli, oli jo muuten niin huonossa kunnossa.
Saimme haudata Helmin omalle hautuumaalle minun hautapaikalle. 22 viikkoa kun tulee täyteen niin tulee se velvoite hautaamiseen, mutta Helmi olisi voitu viedä myös yhteys tuhkaukseen ja tuhka olisi viety jonnekkin oulun hautausmaalle lasten lehtoon. Halusimme kuitenkin Helmin tänne lähelle.
Arkkuna meille toimi yksin kertainen puinen rasia, joka teetettiin Luovilla, sinne tein itse "patjan" satiini kankaasta sekä levy vanusta ja "käärinliinan" johon Helmi kiedottiin. Itse emme saaneet Helmiä laittaa arkkuun vaan sen teki patologian laitoksella joku työntekijä.
Jälkihoito näissä asioissa on vielä lasten kengissä. Neuvolasta ei kertaakaan soitettu että miten voitte. Kun ilmotin Helmin kuolleen niin neuvola täti tuumasi vaan et sitähän se sitten oli. :/ tervetuloa iloisemmissa merkeissä takaisin. Siinä oli KAIKKI mitä neuvolasta "sai tukea".

Annankin nyyttiselle neuvon että puhukaa, puhukaa, puhukaa ja hakekaa itse apua nopsaa jos tuntuu että taakka on liian raskas.
Minä hain ammatti apua reilun kuukauden päästä kun Helmin kuolemasta kun tuntui että ei enään omin avuin jaksa eteenpäin.
 
soitin alkuviikosta terkalle ja pyysin lähetteen pissa ja hiivatesteihin. tänään soitin tulokset. pissa puhdas mut hiiva löyty. et supistelut ja vuodot selittyy sillä hiivalla. terkka ihmetteli et miks ne ei äitipolilla voinu tehä noit kokeita ku siellä kuitenki vaivojeni kans olin. esikoisesta oli oireeton pissatulehdus ja nyt on oireeton hiiva. Mut eipä niitä tuntunu kiinnostavan mun tutkiminen ku on liian vähän viikkoja =(

fanttomi & 18+3
 
Kette myös käynyyt raskaan tien lävitse :hug:

Fantomi hyvä, että syy selvisi!

Jaahas, täytyy vissiin sittenkin lähteä talvitakkiostoksille. Kuvittelin, että viime talvinen villakangastakki on niin väljää mallia, että menee hyvin koko talven :whistle: Juu ei, eilen ravintolasta lähtiessä rupesin vetämään ensimmäistä kertaa takin nappeja kiinni ja ei mennyt kuin kaksi ylintä. Kolmannen kohdalla vatsa kanitti vastaan :LOL: Työkaverilla naurussa pitelemistä, kun ähelsin takkini kanssa ja jouduin lopulta luovuttamaan.

Huomenna poksahtais sitten ultran mukaan 20. viikko käyntiin (omien laskujen mukaan 19.) Eli puolivälin poksuntaa tiedossa!
 
Nyyttiselle voimia ihan valtavan surun keskelle.. :hug:

Kette sinun tarinasi sai kyyneleet valumaan pitkin poskia. itse olen tänä vuonna saanut kaksi keskenmenoa mutta paljon varhaisemmilla viikoilla. Kun ajattelen kuinka paljon rakastan tätä pientä sisälläni, en voi edes käsittää miten kamalaa menettäminen nyt olisikaan.
 
Nyyttiselle :hug: Ei tähän sanoja löydy :(

Ja samoin Kette :hug:

Meillä neuvola kirjoitti keskiviikkona korttiin liikkeiden khdalle ++ :heart: Kovasti paukutti menemään siellä ja neuvolan jälkeen olen tuntenut liikkeet päivittäin tosi hyvin maatessa ja mies tunsi ne tänään :) Eli hyvin virkeä vauva siellä on liikkeidenkin puolesta :heart:

Sain vasta tiistain neuvolassa kuulla ne riskiluvut :) Aemmin siis oli vaan, et kaikki niiden puolesta hyvin, ikäriski oli 1:1000 ja se toinen riskiluku 1: 100 000 :)

rv 19+6 (huomenna puoliväli ja tiistaina rakenneultra :) )
 
Tulin vaan paukahtamaan 18+0 :)
hirveät kivut alavatsan sivuilla kun vaihtaa asentoa ja häntäluussa kun istahtaa: /
Olipas täällä ketelläkin surullinen viesti:( Itsekin jos joudun joskus tuollaiseen tilanteeseen niin haluaisin itse haudata sikiön. Todella kaunis ja koskettava viesti tuo.
Tuosta tuli mieleen vaikka ei nyt vauvoihin liitykään niin meidän koira joka kuoli viime viikolla niin tuhkataan ja sieltä kysyttiin halutaanko ryhmä vai yksilötuhkaus..:O En oo koskaan kuullut että lemmikkejäkään ryhmässä tuhkattaisiin.Itse haluan ainakin vain oman koiran tuhkat.
 
kette, *snif* :hug:

Tuplarattaista oli ollut puhe. Meille toi posti tänään Englannista Baby Jogger City Selectit ja onhan ne hienot ^__^ Hintaa posteineen tuli 680e. Hinnakkaat joo, mutta ainakin tuollasella pikasella kattomisella, ovat todella hyvät. Ja Suomessa saman paketin (ratasosa, kaksi istuinta ja turvaistuinadapteri) hinta on lähemmäs tonni.

(.)Mulla on jo pitkään ollu sellanen tympeä menetyksen pelko. Jotenkin pelkään koko ajan, että joku viedään multa pois. Yleensä kun on ollut tuollainen olo niin jotain on tapahtunut. Kukaan ei ole kuollut, mutta joku onnettomuus on tapahtunut. Tuntuu niin turhalta pelätä jotain tollasta, koska eihän menetyksille mitään itse voi.

Adalmis ja Kerttu 21+1
 
mulla kans noita kipuja alavatsan sivuilla mut menee aika äkkiä ohi.

olipa muuten perkuleen kallis canesten combi...hitto melkein 20 euroo!!empäs tiennykään et ne on noin hinnoissaan. viime raskaudessa mulla oli elämäni ensimmäin pissatulehdus ja nyt on elämäni ensimmäinen hiiva. jeejee =/
 

Yhteistyössä