*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Tervetuloa Jozzu85! :)

Piti vain tulla poksumaan 17!:heart: Vyötärön ympärys on kasvanut lähes 10 senttiä, muuten maha on samankokonen, tai siis lantion leveimmästä kohtaa ei ole onneks vielä levennyt enempää. :)
 
Tervetuloa Jozzu85! Uskallatko olla vielä ihan täysillä menossa, vai oletko levossa? Heti aletaan täällä kyseleen:) itse vaan asiaa pohdin öitä myöten, tai varsinkin silloin. Mua siis supistelee, välillä ihan harkkoja, mutta jo paljon kipeestikkin. Viime yönäkään ei oikein meinannut rauhoittua. Mitään edistystä eivät ole kuitenkaan saaneet vielä aikaiseksi ja pohdinkin, että kuinka paljon uskallan liikkua, käydä töissä jne. Lääkärit laittavat helposti saikulle, mutta kun mitään ei ole kuitenkaan tapahtunut, niin mietin jo että kuvittelenko koko tilanteen ja plaah...ajatukset ihan sekaisin. Esikoisesta mulla ei supistellut ja meni 2vko yli, kuopuksesta siis jäin lepoon n vko 24, kun paikat alko kypsyyn, mut pysy kuitenkin hyvin matkassa ihan täysiaikaiseksi (38 jotain).

Ja täälläkin poksutaan 19+0, pian se puoliväli on jo käsillä:)

Hain muuten eilen sellaisen carriwellin tukivyön, kun mulla on ennestään ollut se Anitan ja musta tuntu et se aiheutti suppareita, no mut niin musta tuntu että tämä carriwellikin, vaikka ei edes ole kovin tukeva. Voiko olla mahdollista, vai vaan sattumaa?? Kokemuksia?

Nyt en muista mitä muuta piti kommentoida ja teksti häviää, jos käyn kurkkaamassa. Rentouttavaa vkl kaikille, jos en lähempänä enää intoudu kommentoimaan.

Pomppuli ja muru 19+0:heart:

No mutta uusista ultrakuulumisista piti kommentoida ja onnitella uusista tyttölupauksista, joita saatu poikien rinnalle. Eiköhän aika tasan mene, kun sitten syntyneitä lopussa katsotaan:)
 
Viimeksi muokattu:
Tiijonalle kovasti voimia tulosten odotteluun. Ihan kamalaa että joudut kokemaan tuollaista! kehitys saattaa olla kovin yksilöllistä ja toivotaan että teidän tyttö on vain pieni niinkuin vanhempansakin :heart:

Muita myös käynyt ultrissa ja onnea kaikille! Nyt on jo muutama tyttökin tullut ettei aivan miesvoittoiseksi jää tämä huhtikuisten pino:)

maha on pullahtanut hetkessä aika suureksi ja tissit turpoo.. Muuten ei painoa ole alkanut kertymään ja jo mahan muodosta olisin voinut vannoa että poika tulee. Tää uus vartalo on aivan ihana! Mies on mennyt sekaisin näistä mun uusista muodoistani ja sekin tuntuu tosi hyvältä. Muutenkin hän on alkukankeuden jälkeen alkanut innostua kaikista vauva jutuista. ilmeisesti tämän mahan kasvun ja ultrien myötä asiasta tulee hänellekkin konkreettisemmin totta.

Löysin kirppikseltä parit tuliterät housut vauvalle (farkut ja samettihousut), maksoivat 50 senttiä kpl. ei paha...

18+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jouskari-80
Neuvolassa käyty :) vauvat voi hyvin, mä vielä jonain päivänä muistelen tätä lämmöllä, kun hymyillen onnellisena katson kun mun lapset tappelee :LOL: Vilkkaampi kaveri potki toista päähän ja toinen yritti kovasti väistellä, rauhallisempaa kaveria kun ultrattiin, vilahti kerran jos toisenkin eräät pikkuvarpaat kuvaan :heart: sykkeet oli 140 molemmilla

Minä pullistun melkein puolen kilon viikko vauhtia ja lisärautaa täytyy alkaa nauttia. Minä oon rv:llä 17 ja kohtu vastaa rv:tä 20 :)

joulukuuta odotelles :) silloin pääsee rakenne ultraan ja ehkäpä itte saan tietää kumpia mun pient on :popcorn:

neiti80 ja nykeröT 17+ 4
 
Pomppuli: Olen ihan työssäkäyvä vielä ja kyllähän nuo supistukset on välillä itselläni todella kipeitä ja sen takia pelkään että joudun jäämään töistä kohta pois. Olen ravintola-alalla ja se ei todellakaan ole helpoin työ :/ mutta posittivistä tässä asiassa on se että olen pystynyt jo olemaan näinkin pitkään työelämässä kun edellisestä raskaudesta jäin jo rv 11 kotiin makamaan kipeiden supistusten takia! ja makasin yhteensä 26viikkoa!!! :( ja siitä tukivyöstä: itse en voinut pitää edellisissä raskauksissa ollenkaan sellaista kun alkoi supistelee vaan kipeämmin ja enkä edes uskalla tässäkään raskaudessa kokeilla.

Mulla on ensi viikon torstaina rakenneultra ja samalla lääkäri tekee sen minulle, kun niskaturvotusarvo oli hiukan koholla. Mutta onnekseni tiedän että rakenteissa ei lapsella ole mitään, kun kävin jo tässä n.4viikkoa sitten sairaalassa ja siellä lääkäri ultrasi pikkuisen ja tutki kaikki rakenteet :) mutta voinpahan tämän lääkärin kanssa puhua nyt näistä supistuksista tarkemmin.
Mulla on seuraava neuvola maanantaina ja saan varmaan noottia siitä että kun paino ei ole noussut.... mutta minkäs teen kun ei se nouse ollenkaan vaikka syön aivan normaalisti. multa häviää muualta kaikki "ylimääräinen" ja mahaan ja tisseihin se kaikki on sitten siirtynyt :D tähän asti mulla on hB ollut hyvä tuossa 130pintaan :) ainut ärsyttävä vaiva mitä tässä raskaudessa on niin migreeni meinaa olla joka toinen päivä :(

sen verran vielä että itse olen n.95% varma että meille tulee poika, mutta se varmaan sit selviää ensiviikolla :)

Jozzu85 rv 19+1
 
Olette puhuneet levottomista jaloista. Mulla on erittäin hyvä kokemus siitä että juon kahvia vain aamulla ja illalla ennen nukkumaan menoa otan mangenesiumia. Mulla on auttanut. Ei enää levottomia jalkoja, IHANAA! Ja ei vedä suonta. :heart:
 
fanttomi: Voi kökko :( Toivottavasti selviäisi miksi verta tulee. Tsemppiä!

tiijonalle voimia ikävään tilanteeseen! :heart:

Tänne satoi tänään ensilumi :heart: Niin ihanaa! Antaa voimia hurjasti :)

Adalmis ja Kerttu 19+1 (6 päivää ultraan!)
 
Tiijonalle voimia kovasti !!

Täällä taustalla lueskelen kuulumisianne päivittäin, kirjoittelu vain aina jää..
nytkin pikaisesti omaa napaa vain: rakenneultrassa käyty ja masussa kaikki hyvin :heart: ollaan vihdoinkin nyt kerrottu lapsille tulevasta pikkusisaruksesta ja tiedon ottivat iloisina vastaan :) eiköhän lasten kautta uutinen leviä nyt laajemminkin :D

Oi jossain sataa jo lunta, ihanaa!! :)

Tähti 20+5
 
Nyt tulee vaan tylysti omaa napaa.

Soittelin eilen terkalle ihan uteliaisuuttani et kuinkahan yleistä tommonen verenvuoto on harkkasuppareitten kans. Sen mielestä asia piti selvittää ja tänään kävin aamupäivällä tk-lääkärin ronklattavana joka laitto lähetteen äitipolille. Siellä sit jonotin 40min ilmottautumisluukulle (siinä oli 3 ennen mua) ja sit menin jonottaan lääkärille. Kätilö tuliki hakeen mut melkein heti ultrattavaks ku tarkistettiin et onks vauvalla kaikki hyvin. Siellä se murunen hytky ja heilu ja vastas täysin viikkoja. Sydämessä oli golf-pallo mut sen kuulemma pitäis lähtee pois rakenneultraan mennessä. Muuten kaikki rakenteet oli normaalit ja painoarvio oli 180g =) Sukupuoliki selvis siinä ultratessa ;) Harmittelin kätilölle etten saanu yhtään kuvaa nt-ultrasta ni se käski hypätä takas pöydälle ja otti mulle 5 kuvaa vaavista :heart:

Sit jonotin 1h 15 min lääkärille!!!Eka tutki joku lääkäri alakautta ja vattan päältä ultralla ja ei ollu ihan varma mitä näkee ni pyys erikoislääkärin tutkiin. Se teki samat tutkimukset eikä myöskään sit osannu sanoo et mistä verta pääsee valumaan. Sano että on pieni riski et veri tulee istukasta/istukan alta ja jos käy niin ikävästi et se istukka irtoo tai et raskaus menee muuten kesken ni sille ei tässä vaiheessa tehä mitään. Sain uuden tarkastus ajan 2 viikon päähän ja pitää mennä aikasemmin jo vuotaa enemmän tai tuun tosi kipeeks. Mut sain jonku kuurin minkä pitäis hyydyttää verta ettei pääsis enää vuotamaan ja toivotaan et vuodot sillä loppuu. En saa nostella mitään, en kauppakasseja enkä lasta muuta ku pakolliset nostot ja uinti/kylpy/seksikielto niin kauan ku vuotoo on. Koska ei tiedä mistä vuotaa ja jos vuotaa kohdusta ni sillon sinne pääsee bakteerit sisään.

Menin varaan ton uuden ajan ja näin sen kätilön joka mut ultras ja se kysy et mitä lääkäri sano ni kerroin sille ja se sano et "ei se mee kesken, et kaikki menee hyvin". Jotenki toi kätilö vaikutti pätevämmältä ku se lääkäri tai se erikoislääkäri mut emmä nyt jaksa viel murehtia. Kysyin viel hölmönä siltä ekalta lääkäriltä et "Pitäiskö mun nyt olla huolissaan, koska mä en oo??"

Mut tosiaan vauva ja istukka tällä hetkellä täysin kunnossa. 2 viikon päästä katotaan tilanne uudestaan ja siitä 1,5viikkoa ni on rakenneultra jossa tilanne katotaan taas.

fanttomi & 17+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi fanttomi hyvin kaikki menee niinku kätilökin tuumas :hug: Inhottavaa tuollanen säikyttely mutta yritä ottaa rauhallisesti.


Mä kävin tänään lääkärin rakenneultrattavana. Olikin hyvin hiljainen ja vähäsanainen lääkäri. Rauhassa teki hommansa ja ultrasi niin kauan että kaikki asiat selvisi parhain päin. Vaikka ajat oli lähes tunnin myöhässä niin tutki mun pikkustaki lähes tunnin. Välillä kävin ramppaamassa huonetta edes takas että pikkunen vähän kääntyilisi että saataisiin sydän paremmin kuviin. Ja sillä aikaa huoneessa kävi huoltomies piuhoja fiksaamassa :D Kaikki siis näytti hyvältä ei syytä mihinkää muuhun kuin neuvolaseurantaan normaalisti. Ja pikkusiskohan meille on tulossa :heart:

Kuudes ihme 19+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nyyti84
Heips!Ruohotar kyselit neuvoloiden käytäntöjä tuon pissanäytteen tutkimisen suhteen. Meillä näyttäis olevan sama synnytyssairaala ja tosiaan, minäkin joudun itse tutkimaan pissanäytteen neuvolakäynneillä. Ensimmäisellä käynnillä en tiennyt mitään uudesta käytännöstä ja jätin pissapurkin odottamaan terveydenhoitajaa, joka sitten totesikin että nykyään pissanäytteet tutkitaan itse tikulla. No, eihän tuo vaikea asia ole, mutta periaatteesta jotenkin ärsytti, että eikö se nyt kuuluisi terkkarin hommiin. Onkohan tää sitten vaan tän alueen juttuja, kun muilla ei ole ollut vastaavaa..
 
Tiijona, voimia tulosten odotteluun. Toivottavasti kaikki on hyvin! :hug: Oma äitini kertoi, että odottaessaan siskoani, kasvua seurattiin hyvin tarkkaan, kun ei vastannut viikkoja, mutta ihan terve ja hyväkuntoinen lapsi syntyi ja on sitä edelleen näin aikuisena. Ja mun (ja siskon) vanhemmat on myös melko pienikokoisia.

Harkkasupistuksista tai mitä nyt onkaan, itseä on huolettanut viimeiset pari päivää vihlovat kivut ihan alhaalla. Äkillisiä ja menee nopeasti ohi. Niitä tulee myös kun olen ihan paikoillaan. Alkuraskaudesta mulla oli vihlaisukipuja, mutta niitä ei ole ollut pitkään aikaan tätä ennen ja nämä on nyt kovempia, mut menee kyllä nopeasti ohi. Supistuksia nämä ei kai varsinaisesti ole, koska ei vatsa kovetu (en tosin oo ikinä supistuksia kokenut, joten vaikea verrata). Jostain luin, että nämä liittyis kanssa kohdun kasvuun. Onko muilla ollut vastaavia?! Ens torstaina neuvola (terkka), joten siellä nyt viimeistään voi ottaa puheeksi. Huolettaa vaan...

Liikkeistä, mitään en ole tuntenut vielä, mutta yksi kaveri (odottaa toista) on tuntenut jo useamman viikon vaikka meillä on melkein sama laskettu aika. Hän vain hieman edellä. Onkos täällä ketään ensikertalaisia, jotka olis jo liikkeet tuntenut? Ja millä viikolla tunsitte ekaa kertaa?

Lilie 16+4
 
Kyl meä terkka on stixannu virtsan.. Kummallista että ite pitäs vaikka eihän tuo mitään ydinfysiikkaa ole..

Lilie: täällä mennään 18+5 ja pari päivää sit tunsin muljahtelua pari kertaa, tänään kerran hipsutusta mutten tiedä oliko liikkeitä vai mitä.. Turhauttaa kyl kun ei kunnolla tunnu. Esikoista siis odotellaan.

Jahas, yötyöt odottaa. Ois kolme yötä valvottavana ja reppu pullollaan evästä :D

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja lupauksista! :heart:
 
Liikkeitä odotellaan täälläkin malttamattomana. Vielä ei tunnu mitään mitä vois varmuudella liikkeiksi sanoa.

Just neuvolassa sanoin keskiviikkona, että ku nyt tuntuu taas niin epätodelliselta. Kun ei tuo maha nyt niin hirmuisesti tuon oman makkaran alta näy. Liikkeet ei tunnu. Oksentelu ja pahoinvointi loppu. Tavallaan ei mitään "kunnon" todisteita :D

Onneks sentään sydänäänet kuului neuvolassa niin taas "muistaa" olevansa raskaana.

Tajuskohan kukaan?

Jazzi ja Aarre 17+2
 
vauvis juu tyttölupaus saatiin =) laitoin muka tollai "salamyhkäsesti" sen tohon.meni mun veikkaus taas oikein. esikoisesta olin varma et on poika ja poikahan se oli =)

tänään ei oo supistellu eikä vuodellu. ja jos jotain pientä vuotoo tuliski niin veikkaisin ennemmin et johtuu niistä 3 sisätutkimuksesta ja ultrauksista.

mä en tosiaan sais nostella enkä kantaa mitään mut emmä kyllä voinu jättää esikoista sänkyynsä itkemään ku se huusi äitiä ja itki. annoin nukahtaa syliin ku kelloki oli jo melkein 2tuntia yli normaalin nukahtamisajan...jostain syystä tänään ei uni vaan tullu vaan se taputteli ja lauleskeli itekseen 1,5 tuntia.
 
fanttomi ja kuudesihme: Onnea tyttölupauksista :)

Ja mulla sanoi th sillon torstaina kun soitin nuista oireista/ suppareista, et olin vähän huolissani, että koska menkkamaisia kipujakin tulee niin keskenmenon riskihän on toki pienentynyt, mutta ei poissuljettu vieläkään, ja pitää mennä näytille, itku kurkussa sit olin puhelun loppuun, aikaa en torstaille saanut vaan vasta perjantaille ja soitin ystävälleni tästä ja itkin hysteerisenä :( Hänellä sattui olemaan samalle neuvolalääkärille aika torstaina kierukan laittoon, mut kun oli päättänyt ettei sitä laita, niin halusi soittaa neuvolaan ja antaa minulle sen hänelle varatun ajan :heart: No näinhän se sitten soittamalla saatiin vaihdettua mulle ja pääsin pikimmiten tarkistamaan tilanteen ja kaikkihan oli suht hyvin kuitenkin :heart: En tiiä oisinko nukkunut yöllä ollenkaan jos perjantaihin olisi ptänyt odottaa, olis varmaan nuo terkan sanat soinut korvissa :(

Josefia ja poika(ko?) rv 19+0 :heart:
 
Onpas tänne tullut paljon rakenneultra kuulumisia..Eräät joutuu odottaa vielä melkein kuukauden|O
Pissanäytteestä, täällä jyväskylässä ainakin tutkitaan itse tai en tiedä onko se vaan tämä neuvola ja paino myös katotaan samalla vessakäynnillä.
Onko kenelläkään taaksepäin kallistunutta kohtua? Meillä terkka sitä vähän epäili niin mietin onko syyttääkö sitä iskias ja häntäluukivuista?:p
Täällä alkanut oikein kunnon "tökkiminen" masussa ja varsinkin illasta=)

Avantasia 17+1
 
Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja on kyllä selkä kipee ja issias vaivannut. Tiedä sitten johtuuko kohdun asennosta vai mistä. En oo ees tullu ajatelleeksi että vois johtua siitä :eek:

Tuntuu kyllä tosi hupsulta tuo, että ite pitää pissanäyte tutkia vaikka eihän se tosiaan mitään avaruusfysiikkaa ookaan. Jotenkin tuntuu, että kaikki vaan "ulkoistetaan" ja kohta käyt neuvolassa ite mittaamassa arvosi ja naputtelet ne koneelle :p

(.) Lunta satelee taas. Huomenna kohti Saariselkää pariksi päiväksi ja paluumatkalla Haaparannan vauvaliikkeisiin ^__^

Adalmis ja kerttu 20+2
 
Täälläkin taaksepäin kallistunut kohtu. Alaselkä tulee tosin usein kipeäks, välillä on vaikea sängyssä vaihtaa asentoa, kun alaselkää alkaa vihloa.

Liikkeitä ensikertalaisena tunsin vastaikään, varmasti siis viikolla 19+. Tuntu melkeen, että muut tuntee niitä viikosta 10+ lähtien. Mutta sehän on yksilöllistä, ja istukan paikka vaikuttaa tms.

Musta on vaan jotenki hassua, että laitetaan analysoimaan itse pissanäytteet. Oulussa on terkka analysoinu molemmilla neuvolakerroilla. Kun ei se kuitenkaan ole mikään kotiseuranta, eiks ois helpompaa antaa niitä testiliuskoja odottaville äideille mukaan kotiin, kuin että pitää tulla neuvolaan antamaan näytteet, jos ne kuitenkin itse pitää tutkia? Ehkä siinä tilanteessa se analysointi tosiaan ois liiallista rakettitiedettä mulle... Raskaana ollessa mun aivot on turvonnu ja muuttunu heikkolahjaiseksi mössöksi. ;)

Oih, joulu ja joululoma. Kiirehtikää jo, en jaksa odottaa kohta enää...

felina + pikkupulla 20+x
 

Yhteistyössä