*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Hei taas pitkästä aikaa! Ja ihan alkuun Nyyttiselle ihan mielettömästi voimia :hug: En oikein edes tiedä mitä sanoa, omat murheet ja huolet tuntuu pieniltä tuohon verrattuna:'( Ketellekin iso :hug: Raskaita asioita on sielläkin jouduttu käymään läpi:(


Ja iso iso kiitos kaikille omalta osaltani lohduttavista sanoista :heart:
Viime viikonloppu meni hyvin aaltoilevissa tunteissa - välillä olin ihan pohjalla ja sit taas kohta ihan varma, et meidän vauvelilla olis kaikki hyvin. Mua ihan kauhistutti edes ajatella mitään ikävämpiä vaihtoehtoja (toki edelleenkin kauhistuttaa), tuntui että meen ihan hysteeriseksi ja toimintakyvyttömäksi siitä pelosta.
Maanantaina sitten soittelin ekoja tuloksia ja meidän pienokaisella oli nää ekat vastaukset normaalit :heart: Ei siis trisomiaa 13, 18 tai 21(down) ja kaiken lisäksi meidän tyttölupaus olikin POIKA :heart: :D Uskon, että kaikella on jokin tarkoitus ja ehkä tän kaiken tarkoituksena oliskin se, ettei me nyt osteltukaan vauvalle tyttölupaus saatuamme hirveät määrät röyhelöitä ja pinkkejä vaatteita :) Vielä saamme ainakin reilun viikon jännittää, onko loputkin vastauksista normaalit, mut ainakin todennäköisyys siihen nyt vain kasvoi, kun lähes ainoastaan downin syndrooma olis yksi harvoista kromosomivioista, johon ei aina kuulu mitään liitännäisvikoja esim. sydänvikaa/aivojen poikkeavuutta tmv. Eli oon jo 95% huokaissut helpotuksesta ja uskon, ettei meille vain voi syntyä isoa vauvaa geenejen takia (miehenkin äiti aikoinaan synnytti kaikki 4 lastaan 2vk lasketun ajan jälkeen, eikä yksikään painanut yli3100g).
Mut toki silti vielä huolettaa hieman. Ensi keskiviikkona meillä on lääkäriaika polille ja silloin kuullaan sit taas lisää tuloksia. Toivon ja rukoilen koko sydämestäni iloisia uutisia.
Muuten omaan napaan kuuluu edelleen sitä samaa väsymystä ja pahoinvointikin vielä vaivaa. Pari päivää sitten jouduin taas oksentamaan. Mut millään pahoinvoinneilla ymv ei väliä, kunhan vaan sais sen ihanan pienen vauvelin sit ensi keväänä.

Onnea taas kaikille iloisia uutisia saaneille:)

Gallupiin, meillä yritettiin tätä lasta lähemmäs kaksi vuotta. Clomikuurit kokeiltiin ja tuloksettomina niistä siirryttiin femariin, josta sit ekasta femar-kuurista tavallaan tärppäs. Ja siis tavallaan, kun ovuloin kp32 eli osittain ilmeisesti oli ihan oman kropan toimintaa kun ei tahtonut normaaliajoissa ovista tulla. Ja pian oviksen jälkeen mulle tuli kiinnittymisvuoto, jonka tulkitsin menkoiksi ja sit ekat viikot menikin raskaana ilman että osasin raskautta edes epäillä!

Nyt en oikein ehdi muuta kirjoittaa : / Hyvää vointia kaikille!

Tiijona & taavi (oli pakko vaihtaa poikamaisempaan työnimeen;))
 
Tiijona: Onpa ihana kuulla noin mukavia uutisia sieltäpäin! Varmaan iso kivi on jo vierähtänyt sydämeltä! :) Ja aika hauska toi, että tyttölupaus vaihtui poikalupaukseen :D Kaikella on siis tarkoituksensa ;)
 
Gallupista eka tärppäs 4 kierrosta, toka samantein kun annettiin mahdollisuus, tää kolmas tuli sitten ihan ilman "lupaa" täytenä yllärinä:LOL:
Mullakin tuli vuotoa jota luulin menkoiksi..luulisi jo 3 kerran aavistavansa jotain mutta ei! Alkuun oli sopeutumista ajatukseen mutta nyt ollaan jo ihan hyvissä odottavissa fiiliksissä-kaikella on tarkoituksensa:heart:
Lemmikkejä on 2 gerbiiliä pojalla:D Kissoja on aina ollut mutta viimeisen poismeno otti sen verran koville että uutta en ole tullut hankkineeksi vieläkään. Kuolemasta 2 vuotta.
Neuvola oli tänään painoa tullut 440g/vko, ja sf 18cm (muistaakseni?? ei ole korttia nyt tässä), hemppa oli laskenut 150>112:O joka selittää päänsäryn ja huimauksen tosin paineet oli kans tosi matalat. Suositteli lisärautaa vaikka en ole semmosta vielä ikinä syönyt, aiemmissa raskauksissa ei ole pudonnut noin paljon, tosin ei ole mitattukaan näin tiheesti. Kait se ois sit järkevää vetää joku kuuri..
Jouskari & 22+3
 
Nyyttiselle paljon voimia ja jaksamista.

esikoinen tärppäs puol votta pillereitten lopetuksen jälkeen, yritettiin ihan tosissaan. toinen lapsi tuli toisesta kierrosta aika vähällä yrittämisellä, laskin sopivaa ovispäivää eikä siihen sitte ku yks kerta tarvittu. tämä kolmas tuli yllätyksenä yhen ainoan kerran tuloksena. on meidän viiminen lapsi, viime sektiossa sanottiin, että 1 vielä saa tehä, enempää ei kohtu kestä. joten varmaan sterilisaatio tulee puheeksi maanantain rakenneultrassa äitipolilla.

lemmikit: meillä 1 koira, 1,5v noutaja. maanantaina mennään katsomaan 2,5v ei ihan puhasta noutajaa, joka annetaan ajanpuutteen vuoksi. jos koirat tulee hyvin toimeen, niin voi olla, että ultrareissulta kotiudutaan toisen koiran kans. oma koira on narttu ja tämä uus koira uros. onko kokemuksia leikkaamattomista uroksesta ja nartusta yhessä? varmaan uroksen leikkaus on talven aikana edessä. on kuitenki sekarotunen, joten ei ole jalostusarvoa.

susa 20+3
 
Ulkonäkömuutoksista: mulla on säärikarvat tummempia kuin aiemmin, ja samoin kulmakarvat :D Sit mulle on tullu tosi paljon luomia edellisen raskauden aikana, ja silloin mulle tuli myös älyttömät iho-ongelmat. Vasta nyt oon päässyt iho-ongelmista eroon, kun löysin hyvän kasvojen puhdistusaineen :) Löytyy myös raskausarpia sieltä sun täältä, ja nännit on tummemmat.

Mulle sanottiin viime neuvolassa, että mun keho on kuiva, etten siis juo tarpeeks. Mä en vaan osaa juoda! Siis juon vaan silloin kun syön, ja ei mulle tuu muutoin jano.

Onko teille tullut paljon painoa lisää raskauden aikana? Mulle on tähän mennessä tullut 3 kiloa, viime raskaudessa oli tullut 5. Tarkoitus olis lihoa vähemmän kuin viimeks, mutta taas on joulu tässä välissä.. :D Saas nähdä, suklaa on niin hyvää ja jouluruuat kans!
 
Kolkon kuulonen tarina ketellä. Erityisesti se, ettei mitään tukea saa. Kun on tavallaan ehtiny jo hengähtää helpotuksesta, että pahin riski olis jo ohi.

Ulkonäkömuutokset: Vatsan turpoomisen lisäksi tissit on turvonnu ja jotenki verisuonettunu. Äh, miten sitä nyt kuvailis. Siis tullu kauheesti lisää hiusverisuonia ihon pintaan. Kai se on sitä, että rinnat kehittyy, niin verenkiertoaki on enemmän. Naama on ihan kamala, mulla on ikävä pillereitä ja niitten aikaansaamaa siistiä ihoa. Kun en oikein muista puhdistella ja rasvailla ihoa niin usein kun pitäis.

Painoa on tullu seittemän kiloa. Alussa nousi eniten, nyt on nousu hidastunu. Tavoitteena ois pitää tämmönen nousutahti, ettei kauheesti tulis pudoteltavaa raskauden jälkeen. Ei siis nyt mitään laihista todellakaan raskausaikana, mutta sen verran kattoo, ettei tulis niitä kokonaisia keksipaketteja vedeltyä kerralla...

(.) Neuvola oli tänään, seuraava jouluun puolvälissä. Painoa oli tullu 1,6kg/5vkoa, eli jotain 320g/vko. Sydänäänet selkeät ja vahvat, n.155. Kohdunpohja 21cm, joka ton käyrän ylärajalla, mikä on äitiyskortissa. Leukkareita oli virtsanäytteessä vähän, minkä takia joudun antaa varsinaisen näytteen maanantaina labraan, ettei oo bakteereita tms. Ush. Hemoglobiini ja verenpaineet ok.

felina + pikkupulla 21+2
 
Jozzu85: lohduttavaa kuulla, että jonku muunki on pillerit pettäny.. Mä tosin en unohtanu yhtäkään.. : /

Mitä te käytätte alapään rasvaamiseen, sitä ryppyvoidettako mitä joku tuolla ehdotti? :LOL:

Lemmikkejä: meiltä löytyy 6-v leikattu kollikissa, 5v leikattu kultainennoutaja poitsu ja 3v samanrodun edustaja narttu ja uusimpana löysin jonkun hylkäämän kissanpennun, pentu on tuskin 2 kuukauttakaan vielä. Suloinen ja todella kesy, aluksi oli vähän laatikon käyttämisen kanssa ongelmia, mutta sekin on opittu :)

ja vietin tänään synttäreitä.. ei villejä juhlia tms :LOL:

neiti80 ja nykeröT 18+5
 
Sitä välilihaa voi öljytä millä tahansa ihonhoito öljyllä esim. manteli tai kehäkukkaöljy. Sitten mm. weledalla löytyy (saa mm. life myymälöistä) ihania ihonhoito sarjoja mm. raskauden aikaan ja vauvanhoitoon. Vauvaöljy on maailman paras vauvan pyllyn putsaaja etenkin silloin kun on vaippaihottumaa eikä pylly kestä edes vesipesua! Taatusti kasviperäistä luomua eikä mitään teolista polttelevaa perusvoidetta. Tosin sinkkipastan nimeen vannon ärtyneen vaippaihottuman hoidossa..ja weledalla löytyy ihan välilihan hoitovoidekin
;)
 
Vieläkö huolitte joukkoon lisää? :)

Koko odotuksen olen ketjua seurannut mutta jos sitä nyt aktivoituis kirjotteleenkin...Eli täällä viida, 26, esikoista odotellaan, LA 30.4, synnäri K-SKS, r-ultra 19.12 ja vahva tyttöolo :heart: Jäiköhän jotain tietoja vielä puuttumaan?

keten tarina sai täälläkin liikutuksen kyyneleet tulvimaan. Järkyttäviä asioita olette joutuneet kokemaan :hug:

Nyyttiselle paljon jaksamisia ja voimia suureen suruun :hug:

Tiijona Onpa ihania uutisia =) Toivottavasti keskiviikkona olisi tiedossa yhtä iloista kerrottavaa!!

Muoks. Neiti80 Onnea eilisistä synttäreistä =)

Gallup Ekasta kierrosta tärppäsi viime helmikuussa joka oli kohdunulkoinen, todettiin vkolla 7. Siitä puoli vuotta aktiivista yrittämistä ja uusi tärppi joka nyt siis matkassa mukana :heart:

Paino BMI huitelee jo valmiiks 30:ssä niin ei oo yhtään tullut vielä kiloja raskausaikana ja toivottavasti pysyy suht maltillisena loppuun asti.

Ulkonäkömuutoksista Ei oo oikeestaan mitään vielä, paitsi tietty tuo maha joka jo puskee kovasti esiin. Herkkä taipumus raskausarpiin niin eiköhän niitä ala kohta ilmestyä.

Supistuksista Onkos muilla ollut jo? Ja onko ollut kivuttomia vai kipeitä? Entäs onko ollut jotain aihetta huoleen? Täällä supistellut jo puolitoista viikkoa, alkuun kivuttomasti mutta nyt jo tuntuu vähän inhottavalta... Seuraava neuvola maanantaina ja odottelen sinne jos ei pahemmaks muutu mutta vähän kyllä jänskättää.. Lääkäri on täällä ekan kerran vasta vkolla 26 niin sinne on kyllä aika pitkä aika oottaa tarkistusta. Suppareita tulee noin 10 päivässä tai siis aina kun nousee nopeesti ylös tai kumartuu tms. Muutama tullut makuultaankin. Kokemuksia? :)

viida ja mustanaamio 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Viida... Täällä kärsitään ja paljon ja juurikin niistä kipeistä. Mulla on kerran katottu tilanne ylim. lääkärissä ja ke katotaan ultrassa, jonka tekee siis lääkäri. Mutta olen jo tallentanut synnärinkin numeron puhelimeen. Tampereella saa mennä sinne suoraan 20 vkn jälkeen ja viime raskaudessa jouduin siellä ravaan. AIna kyllä soitin ensin, mutta pyysivät lähteen näytille. Olin jo vkn saikulla ja viime viikon tein puolta pv, mutta varsinkin illat ja yöt supistelee kipeesti, yöllä jopa säännöllisesti. Viime lääkärissä ei ollut vielä tapahtunut kohdunkaulalla yms. muutosta ja siksi oon uskaltanut olla töissä, mutta kyllä tuntuu, että ihan niillä rajoilla mennään. Ilman joustavaa työnanatajaa olisin jo jäänyt lääkärin mukaan vallan pois. Mulla todettiin kuopuksen aikaan supisteluherkkäkohtu ja mihkäs se tässä nyt sit ois muuttunut, vaikka niin kyllä toivoinkin. Tää on aika ahistavaa. Sohvan nurkka tulee vähän turhan tutuksi, varsinkin kun on kuitenkin nuo kaksi poikaakin jo äiskää tarviimassa. Mutta tällä mennään ja jotenkin vaan toivon vieläkin, että kun on taaksepäin kallistunut kohtu ja massu kasvaa nyt vauhdilla...ni jospa ne tästä vielä rauhoittuis, eikä ihan lepoon määrättäs, mut katotaan nyt.

Keten tarina kosketti:hug: ja tijonalla oli taas hyviä uutisia. On tämä mammat yhtä vuoristorataa tämä meidän odotusaika, pelkoa, surua ja suurta onnea, onneksi on porukka kenen kanssa käydä läpi näitä tunteita:)

Pomppuli ja muru 20+1
 
Viidalle tervetuloa :)

Lemmikkejä ei ole.

Painoa tullut eka neuvolasta 100g :) En tiiä tarkkaa painoa ennen raskautta niin en sit osaa sanoa olik tullut sillon alkuun ennen neuvolaan menoa..

Täällä POKSUTAAN ja PUOLIVÄLI saavutettu rv 20+0 :heart: :) :D
(Rakenneultraan 3 päivää :) )
 
Nyytiselle paljon voimia ja iso :hug: ! Vetää niin sanattomaksi, varmasti pahinta mitä vaan voin kuvitella tässä tilanteessa on kuulla jotain tuollaista. :'(

Keten tarina sai täälläkin kyyneleet silmiin. :'(

Onneksi sentään Tiijona toi tänne hyviä kuulumisia!

Viida tervetuloa mukaan! :)

Gallup meillä pillerit jätettiin pois vuoden vaihteessa ja tosiaan elokuun alussa tärppäsi. Mitenkään vakavasti ei yritetty lasta tehdä, vaan oltiin että tulee jos on tullakseen. :) Mutta siis aikaa meni n. 7-8kk.

Eläimistä oli puhetta. Meillä on kaksi kissaa ja kaksi koiraa. Vanhempi koira on narttu ja nuorempi uros, molemmat leikkaamattomia. Se on aina sen pari kertaa vuodessa aika hässäkkää,kun on juoksut. Onneksi asutaan isossa omakotitalossa,niin saa aina koirat "eristettyä" toisistaan ja ulkona meidän tarhan saa jaettua kahteen osaan. Mutta onhan se tuolle urokselle todella stressaavaa aikaa, joten paljon tarvii virikkeitä ja ns. muuta ajateltavaa. Parasta olisi jos saisi toisen koirista aina jonnekkin sukulaiselle tms hoitoon, mutta meillä sellaista tilannetta ei ole. Kastraatio ei tule kysymykseen ainakaan vielä, sillä kasvattaja haluaisi että urosta käytettäisiin vielä jalostukseen, kun taas nartun sterilisointi on operaationa niin iso ja riskialtis,kun kyse on isosta ja vanhasta koirasta.

Supistuksista, ensikertalaisena kaikki on niin uutta ja hämmentävää, mutta kuvittelisin että edellispäivänä töissä tuli ns. harjoitussupistuksia. Alavatsa veti kovaksi, ja oli hieman niinkuin menkkamainen tunne. Ei tehnyt kipeetä, muttei se mikään nautintokaan ollut.

Mites teillä noi liikkeet? Mulla on nyt nimenomaan iltasella töissä tuntunut sellaista pientä kutittelua. Ihan niinkuin joku sivelisi höyhenellä vatsaa, melkeen niin että alkaa tehdä mieli "rapsuttamaan" vatsaa tästä päältä. Mutta miksikään kuplinnaksi en sitä niinkään kuvailisi,niinkuin moni on kertonut.

Hassu ilmakin ulkona, on kuitenkin marraskuun loppu ja ulkona on niin keväinen ilma. Ei siis muutakuin vähän ulkoilemaan. :)

:heart:18+3:heart:

Sen verran vielä, että eilen kun kävin sokeroinnissa, kosmetologi katsoi kasvojeni ihoa ja sanoi että meille tulee poika, sillä ihoni on alkanut kuivumaan (alkuun oli siis ihan valtavan näppyläinen ja rasvainen). Saa siis nähdä tuleeko meidän poika-toiveesta totta, moni "merkki" ainakin viittaisi siihen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Lemmikkejä: yksi yliaktiivinen 4-vuotias amerikancockeri uros

Gallup: Molemmilla kerroilla on tärpännyt ekasta kierrosta

Ja vielä noista liikkeistä: Mua potkitaan ihan kunnolla, ei mistään pienestä ja hentoisesta ole tietoakaan :D Ja todella liikkuvainen tapaus, kokoajan sättää masussa jotain :heart: Liikkeet on pari viikkoa tuntunut kunnolla päältäkin, kun mies on siinä kättään pitänyt...
 
Tervetuloa viida=)
liikkeistä en ainakaan muista että olisin kirjoittanut mutta muahan vaivaa tämä raskauden aikainen dementia:LOL: Nyt pari viikkoa tuntunut ihan kunnolla kuin joku tökkisi sormella alavatsaa, jännä vaan että tuntuu suurimmaksi osaksi sivuilla vain.
Jouskari löytyykö noita manteliöljyö ja kehäkukkaöljyä ihan marketeista vai pitääkö mennä jonnekin vähän erikoisempaan liikkeeseen?
Supistuksia on alkanut tulee, ei kivuliaita mutta inhottavan puristavia: / en tiedä lisääkö jotkut istuma-asennot niitä(jalat koukussa mahan edessä) Olihan noita edellisessäkin mutta taisivat loppua rv 25 jälkeen jos muisti taas pelaa:p
Avantasia 18+1
 
Täytyypä pitkästä aikaa kirjoitella tänne jotain. Ahkerasti olen kuitenkin teidän kirjoituksianne lukenut.

Nyyttiselle voimia tulevaisuuteen.

Välilihan hieronnasta sen verran ettei siihen kannata mitään erikoisöljyjä ostaa. Ihan apteekista Ceridal Intim-öljyä. Halpaa ja riittoisaa, sekä käy myöhemmin liukastevoiteena :p
 
Viida: täällä kans niitä supistuksia ja juurikin niitä kipeitä :( nyt saikulla alustavasti pari viikkoa....

Pomppuli: Mulla kans todettiin neidin raskaudessa että mulla supistusherkkä kohtu. nyt sitten kanssa ollut saikulla tämän viikon ja ensi viikko vielä olisi. sitten pitäisi taas kokeilla töihin menoa, mutta katsotaan pystynkö menemään :( työ kuitenkin todella raskasta (ravintola-alan keittiö)
 
Hellurei, kirjottelen pitkästä aikaa. Iltasin on töitten jälkeen ollu niin naatti olo että ei ole oikein jaksanut mitään. Ens vkolla olis rakenneultra, keskiviikkona, alkaa jo vähän jänskättämään.

Gallupista; yritystä oli noin 2 1/2 vuotta, senkin takia niin pitkään kun viime vuoden lopulla löyty endometriosi joka olikin sitten levinny laajasti ja toukokuussa sitten leikattiin. Koko alkuvuosi menikin jonossa odotellessa vaikka kiireellisenä laitettiin jonoon, ensin piti käydä kaikenmaailman tähystykset ja magneettikuvaukset. Oli iso leikkaus ja meille "annettiin" melkein ainooks vaihtoehdoks hedelmöityshoidot, no, sitten jälkitarkastuksessa sain luvan lopettaa pilsut ja mentiin niihin hedelmöitysjonoihin. Just kun odottelin sitten ekoja luomumenkkoja niin testi näyttikin plussaa. Oli kyllä aika ylläri että onnistu kuitenkin luomuna ja noin äkkiä, ja tuli kyllä tehtyä vähän useampikin raskaustesti....
niin ja jossain vaiheessa oli kyselyä sektioarvista, minulla on nyt tuossa alavatsalla, bikinirajassa isompi arpi siitä endoleikkauksesta ja se on alkanu kiristämään tosi paljon. Neuvolassa vaan sanottiin että pitää " tarkkailla". Täytyy nyt seurailla kun maha kasvaa etä miten se alkaa reagoimaan.

Ja lemmikeistä, meillä on kaks koiraa, labbispojat, toinen täyttää maaliskuussa 6 ja toinen 4. Rakkaita perheenjäseniä molemmat. Ja vähän jännittää että miten sitten suhtautuvat uuteen tulokkaaseen.
Onko muilla joilla on koiria niin koirat jotenkin huomanneet että mahassa olis jotain? Minusta tuntuu että välillä molemmat koirat nuuskii hirmusesti mahaa, näinköhän ne jotenkin aistii?

Mitäs vielä, saunan laitoin just päälle ja kohta siis lauantaisaunaan. Ens vkolla palailen viimestään ultran jälkeen kuulumisia, toivon että kaikki olis vaan kunnossa, sukupuollella ei niin väliä.
 
Ihan alkuun iso voima :hug: nyyttiselle ja ketelle koskettavasta tarinastasi. (.) Tänään on päätä särkeny ja jalat on ku tukit, niin paljon turvottaa. Sit on tullu tämmönen jutska aika monena yönä, et herään keskellä yötä pirteänä ku peipponen ja sit ei enään nukutakaan, pyörin siinä sit tunnin tai pari ja sit vasta nukahdan. Liikkeet tuntuu nyt jo niin voimakkaasti, että hyvä ku en tänään housuuni kussu, ku poju potkas jonnekin rakon suuntaan niin, että just ja just ehdin veskiin ennen ku housut kastu :LOL: miehellä oli hauskaa, ku katto mun jalat ristissä pomppimista.
Ai niin tulin poksumaan!
Sale ja Pupu 21+0 :heart:
 
Lemmikeistä Meillä 2 koiraa. uros ja narttu molemmat leikattuja ja iältään 4,5v. viime raskaudessa toi uros tykkäs masusta kovasti ja halus aina kuunnella mitä sieltä kuuluu. Oikeen änkes syliin/viereen sillai et sai korvan masua vasten ja se onki nyt sit pojan synnyttyä ollu tosi kiinnostunu vauvasta. Antaa pojan repiä sitä korvista ja turkista ja tulee oikein tyrkyttämään itteensä et leikkis sen kans vähän. Koirat nukku viel odotusaikana meiän sängyssä ja 3 yötä ennen ku poika synty ni narttu ei suostunu enää tuleen sänkyyn. Jos sen nosti sinne ni se hyppäs heti pois, eli ilmeisesti aavisti jotain. Ja se "inhos" mahaa koko raskausajan. Ei tullu lähellekään mahaa ja muutenki otti muhun etäisyyttä. Sit ku vauva oli kotona ni toi narttu luuli ilmeisesti et hänen täytyy hoitaa se vauva ku nosti aina kauheen metelin jos vauva piti jotain ääntä ja muutenki oli ihan hädissään aina ku vauva jotenki ähelsi/liikku. Se tuli komentaan meitä et jos ei samalla sekunnilla menty kattoon et mitä se tekee niin koira metelöi siihen asti et minä tai mies käytiin toteamassa et vauvalla on kaikki hyvin. Nyt sitä narttua täytyy vähän pitää silmällä ku sillä on vähän rajut leikit jotka ei sovi pienen lapsen kans leikittäviks..ja muutenki se on suojelevainen omaa petiä/ruokakuppia kohtaan.

(.) Mulla on ihan järkky flunssa!!!Oon päivän arponu et lähenkö ensiapuun näytille ku en taida kestää tätä oloa enää maanantaihin asti. Oon siis viikon ollu kipee ja koko ajan tuun kipeemmäks. Kuumetta/yskää ei oo mut pää on IHAN täynnä räkää eikä taida pää enää toimiakaan kunnolla. Ainaki tuntuu käyvän tosi hitaalla ja silmissä sumenee =(

fanttomi & 18+
 
Poks 20+0 :)

G: periaatteella tulee jos on tullakseen niin meni noin 4-5kk. Keväällä maalis/huhtikuussa jätettiin ehkäsy pois..

Lemmikkejä: meillä on kissa (3,5v kastroitu kolli) ja koira (sheltti, 1,5v narttu). Ovat ylimpiä ystäviä keskenään :heart: En ole huomannut mitään poikkeavaa käytöstä eläimissä raskauden myötä, ovat ennenkin olleet iholla kiinni ja kisu rakastaa nukkua mamman masun päällä tai kainalossa ;)

Jos lähtis kakkalenkille tuon koiruuden kans ja aamuvuoroon, yön nukuin tosi huonosti :( eli tänää tiedossa kärtyväsy päivä.

L&P 20+0 ja ylihuomenna rakenneuä !! :heart:
 
Aobhinn: täällä on myös tuntunu kutittelua aika ajoin!! Aina jommata kummalta sivulta, ei koskaan ihan keskeltä mahaa. Ja oon miettiny oisko jotain liikkeitä vai mitä ihmettä ne on :D kuplimista en ole kyl tuntenu, muljahduksia pari mut niistäki on jo aikaa..
 
Huomenta! tulin poksumann eli vihdoin 20+0! jee!

galluppiin: yritystä pikkasen yli kaksi vuotta, pillereiden lopetuksen jälkeen ei kierto palannutkaan. Clomeja kokeltiin mut eivät sopineet, Tamofen+pregnyl yhdistelmällä tärppäsi tammikuussa 2011-> todettiin tuulimunaksi, Toukokuussa 2011 sitten luomu plussa joka meni kesken ja nyt tämä sitten taas Tamofen+pregnyl yhdistelmällä sai alkunsa. Eli raskaaksi tuleminen oli helppoa sen jälkeen kun sai lääkkeet. Hoito julkisella on vain tosi hidasta ja tehotonta. Molemmat lääkkeelliset plussat sain puhtaasti omasta ansiostani koska joulutauko ja kesätauko olisivat katkaisseet meidän hoidot. Söin lääkkeitä omatoimisesti ja kävin yksityisellä follikkseliultrassa. TYKS tietysti paransi tällä tilastojaan vaikka ei millään tavalla edistänyt raskaaksi tulemista. Tämä raskaus jää viimeiseksi jos nyt ei ylläri luomuja tulevaisuudessa tule. Lapsettomuushoitoihin emme palaa.

eläimistä meillä kaksi kissaa joista etenkin toinen on raskauden aikana osoittanut erittäin paljon kiinnostusta mua kohtaan, itseasiassa jo ennen plussatestiä sanoin miehelle että onkohan tärpännyt kun kissa hakeutui mahan päälle.

Tiistaina rakenneultra.. ihanaa päästä moikkaamaan Dapsua!
 
Viimeksi muokattu:
Voisin myös vastata noihin kyselyihin:

Painoa: Tullut yhteensä 5,3kg bmi ollut ennen raskautta 27 joten tavoitteena maks.se 10-12kg. Ihan hyvältä vaikuttaa tässä vaiheessa.

Eläimistä: Meillä on 1v3kk koira,mulla vähän jännittää miten sen kans tulee menemään kun kuitenkin vielä aika penikka :D ja mies joutuu tekemään kesällä jonkinverran reissuhommaa niin ulkoiluttaminen kun olen vauvan kans yksin...vinkkejä saa antaa jos jollakin on!:attn:

Ulkonäkömuutoksista: Noh maha kasvanut hurjasti ja tissit jonkin verran,melkoisia verisuonia tullut kylkiin ja rintoihin. Sormissa turvotusta ja jaloissa myös.

Liikkeitä: ei vieläkään...pöh. Jospa ensi viikolla :)

Bluebaby ja vauveli 18+0 POKS!:heart:
 

Yhteistyössä