~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Aurinkoista sunnuntai aamua :flower:
Äitiyspakkaus otettiin viime vuonna, eli en usko että tänä vuonna otetaan.
Kestot ei meillä käytössä, eikä tulekkaan.
Yhdessä ollaan oltu 3,5v. Yhteen muutettiin puolen vuoden seukkaamisen jälkeen, kihlat vaihdettiin kun oltiin oltu vuosi ja sit naimisiin mentiin vähän reilu vuosi sitten ja samaan aikaan odotin tyttöämme kolmannella kuulla. Nyt neiti on 6kk :heart: välillä on mennyt aika myrskyisesti, mutta hyvin ollaan selvitty :) kumpikin odottaa innolla uutta tulokasta :heart:
Kotidopplerin haluaisin ostaa, mut mikä olis hyvä ja ei kuitenkaan maksais mitään älyttömiä?
Pahoinvointi ja väsymys näyttäis siltä että kohta ollaan voiton puolella tässä pahoinvoinnissa, pystyy jopa lähtemään ihmisten ilmoille miettimättä, että missäs se lähin vessa onkaan. Väsymys painaa edelleen, mut nukun aina samalla kun meidän pikkunen ottaa päivä unet.
Aoitteko muuten mennä tutustumaan synnytyssaliin yms...valmennukseen? Olin viimeks yhden kerran valmennuksessa, missä piti päästä tutustumaan saliin, mut eipä päästykkään. Jossain auditoriossa kuunneltiin 1½h kätilön tarinoita ja mä vaan söin koko ajan :popcorn: :LOL: ja loppu vaiheessa meinasin nukahtaa.
Mukavaa päivän jatkoa :)

Sale81 & Pupu 8+6 huomenna poksuu ihanata :heart:
 
Mistä kohtaa te löydätte kotidoplerilla vauvan sykkeen? Mä nimittäin löydän (mielestäni) vain oman sykkeeni! :D Vois tänään taas kokeilla etsiä...


Synnytyssairaalaan tutustuminen
: Tuskin mennään tällä kertaa. Kun esikoisesta käytiin ja sama sairaala on kyseessä. Viimeks meidän "sairaalaryhmässä" oli tutustumassa joku 20 pariskuntaa ja kaikki oli esikoisen synnyttäjiä.

Ceali&Lilleri 9+5
 
Syynytyssairaalaan tutustuminen jos pääsen sinne missä aiemmat olen saanut eli Vas niin ei tartte mennä tutustumaan mut jos en pääse niin ei ole hajuakaan mihin taysissa mun pitäs mennä. En mä silti tutustumaan sinne aio mennä. Vammalassa me päästiin aikanaan saliin asti tutustumaan ja siellä käytiin läpi kaikki kivunlievitykset ja synnytystavat ja jäi tosi hyvä fiilis siitä. Jotenkin pelkäsin synnyttämistä mut se kerta teki aika paljon ettei se enää pelottanut niin paljoa.

(.) mua pelotaa ihan kauheasti. Tuntuu et kaikki kivut ja tuntemukset alavatsalla mitä on niin otan sellasena et nyt se pikkunen sit kuolee sinne.. ELi sain sillon huhtikuussa 2010 pahan allergisen reaktion josta keskenmeno toden näköisesti johtui, mutta sitä ei voi varmaksi sanoa. Muistan kun olin ensiavussa ja sain adrenaliiniä ja alavatsaan sattui ja oli sellaisia supistuksia ja snaoin miehelle et tuntuu ettei kaikki ole nyt hyvin. Kukaan ei suostunut tarkastamaan tilannetta sillon vaan se selvis reilu kaks viikkoo myöhemmin vasta et pikkunen oli nukkunut pois. Nyt pääsen onneksi parin päivän päästä tarkistamaan tilanteen. Mulla on ollut alavatsa ja selkä kipuja eilen ja nytkin vähän ja ei ne mielialaa paljoa nosta :(

Koitan pysyä positiivisenä mut negatiiviseksi ajatus tässä kääntyy. Lähinnä mietin vaan et no jos se nyt kesken on mennyt niin vaadin supraan kaavinnan. Kaveri tulee keskiviikkona käymään niin voidaan juoda punaviiniä kunnolla, voin varata kevääksi etelänmatkan ja loppuu tää pahoinvointi ja lihominen. Kaverit lottaa nutrikuurin maanantaina ja ehdin hyvin vielä loppuviikosta mukaan. Kuulostaa tyhmältä keksiä hyviä puolia jos kesken menee mut mun on pakko psyykata itseni etten vajoa ihan maan alle kuten viimeksi.. Anteeksi vuodatus mut pelottaa aivan saatanasti :'(

Champion ja Martta 9+4
 
doppler tänä aamuna tilasin nettikaupasta, otin sellasen angelsound missä LCD näyttö niin näkee sitten lyönnit. Mä luulen että mieskin innostuu siitä kun voi vähän hifistellä:)

keskenmenon pelko nostaa taas päätään, jo kolme kaveria on ilmoittanut odottavansa ja lasketut ajat menee kaikki helmi-huhtikuulle. Musta tuntuu että mä tulen hulluksi ennen ku 12 vkoa on täys. Onneks huomenna neuvola niin pääsee avautuu oikeen kunnolla. Ehkä tuo syyskuisen äidin suru-uutinen on myös saanut mussa aikaan lisäahdistusta. Nyt tajusin et ei tää pelko tästä oo mihinkään loppumassa ennenkuin on vauva sylissä ja sit alkaa ihan erilaiset pelot. Sori tämä tilitys...

nyt sunnuntaibrunssille miehen kanssa ja ajatukset taas jonnekkin aivan muualle, mukavaa sunnuntaita!

huomenna poksuu... anazu+ Dapsu 7+6
 
Huomenta kaikille!

Nettipimento on päättynyt ja kone toimii taas...

Ensinnäkin kovasti voimia enkelivauvan vanhemmille. Itse koin saman viime jouluna. Silloin tuntui että kaikki sanat olivat riittämättömiä eikä tiennyt mitä siitä voi ikinä selvitä.

Äitiyspakkaus otetaan. Onhan noita vaatteita ja yksi käyttämätön äitiyspakkaus, mutta silti haluan jokaiselle lapselle oman.

Kestot Ei ole eikä tule. En osaa niitä käyttää ja olen sen verran mukavuudenhaluinen että kertiksillä mennään tälläkin kertaa.

Kotidopplerin Ostin siskoltani kun hän ei sitä enää tarvitse. (La ensi kuussa ja viimeinen lapsi)

Pahoinvointi ja väsymys: Heti jos ei syö niin tulee paha olo. Riippuu ihan päivästä mikä menee alas. Välillä tekee mieli hamppareita ja sitten taas toisena päivänä raikasta salaattia.

Synnytyssairaalaan tutustuminen: Tyksiin ei pääse tutustumaan kun on kerran siellä synnyttänyt. Paitsi jos synnytysten väli olisi 10 vuotta tms.

Parisuhteesta:
Naimisissa ollaan. Yhteistä taivalta on takana 6 vuotta.

Nyt pitää mennä esikoisen kanssa ulos.

M1n1 ja Toivo 8+0 (poks)
 
mymosa
Iski aamulla ihan kamala paniikki ja itku, kun tajusin, ettei noita metuja suositella raskauden aikana, eikä lääkäri tietenkään sanonut siitä mitään..
Tuli jo ihan sellanen olo, että se oli sitten tässä :'(
 
Synnytysvalmennus yms: Aion kyllä mennä, jos täällä jotain sellasta järjestetään. Muutama vuos sitte taisi tosin olla kirjoittelua, että niitä on supistettu kovalla kädellä. Siis kyllähän sen kaiken infon voi jostain lukea ja sairaalan ovissakin on isot kyltit tms, mutta on se silti kivempi, jos asioita on käyty rauhassa läpi. Vähän sama neuvolankin kanssa, en mä usko että suurin osa siitä asiasta ja informaatiosta on mitenkään kovin uutta ja ihmeellistä tietoa, mutta rauhoittaa enemmän käydä sitä jonkun ihmisen kanssa läpi, kuin lueskella sitä ja tätä nettisivustoa.

Keskenmeno: Kyllä se jossain taustalla pelottaa. Ja syyskuun enkelivauvatarina ei ainakaan pelkoja helpottanu. Toisaalta varhaisultrassa kaikki oli ok. Enkä mä oikeestaan pysty mitään tekemään, mikä kovin vaikuttais keskenmenoon. Samoin kun en pysty pitämäänkään sitä lasta, jos se on päättänyt lopettaa kesken kaiken.

mymosa, ei kannata suosituksia pitää minään raamattuna. Näin ainaki varhaisultran täti lohdutteli mua, kun kyselin kaikista ravitsemussuosituksista. Ja hänellä oli kuitenkin pitkä kokemus. Sanoi, että järki käteen, lähinnä ulkomailla kannattaa tiettyjen ruoka-aineiden kanssa olla varovaisempi.

(.) Uih, kaveri oli tässä kylässä, ja neuloi sukulaisvauvalle pikkuista neuletta. Oli lähellä, etten lipsauttanut, että kohta niitä vauvoja on enemmänkin. :D

felina + pikkupulla 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Sairaalaan tutustuminen: Näin ensisynnyttäjänä ja synnytystä (kipua!) ihan hirveästi jännittävänä mennään ehdottomasti tutustumaan. Jospa se vähän helpottaisi, kun pääsee sinne ennen H-hetkeä käymään ja katselemaan paikkoja...

Vaikka synnytystä jännitänkin, niin nyt suurimpana jännityksenä on tosiaan se, pysyykö pikkuinen kyydissä loppuun asti. Pitäis varmaan hankkia tuollainen kotidoppleri, jotta sais kotonakin seurailla :)

Täällä oli sellaisia, jotka ovat menossa / jo joskus synnyttäneet VAS:sissa / SatKs:ssa? Millaisia kokemuksia ko. paikoista? Mulla olisi siis tuo Porin sairaala se "omasairaala", mutta ilmeisesti olisi myös mahdollista valita VAS. VASsiin haluaisin kovasti, mutta pelottaa jos näin ensisynnyttäjänä tapahtuukin jotain. Saako vauva siellä yhtä nopeasti hyvän avun, kuin isossa sairaalassa?
Kaverilla oli myös mahdollisuus valita VAS/TAYS, mutta kesälomien takia joutuivat Tampereelle. Oli kuulemma kuitenkin hyvä vaihtoehto, varsinkin kun synnytys ei sujunut ihan oppikirjan mukaan.
 
Sairaalaan tutstumisesta Mä kävin siellä esikoisesta tutustumassa 2009, viime vuonna synnytin siellä, joten tuskin sinne tarttee tutustumaan meikäläisen enää mennä :)
Dopplerista Mä kuulen sykkeen vasemmalta alhaalta, mutta mä en nää sykkeitä näytöllä...ei oo ees ohjeita mukana kun ostin käytettynä, nii en voi tarkistaa että onko asetuksissa jotaki hullusti :/
Keskenmeno Täälläkin välillä pelottaa, mutta onneksi on toi doppleri millä voi tarkistella:heart: Mulla oli kans pari päivää sillee, et mahaa vihlo, reisiä vihlo ja selkää särki , luulen että oli kohdunkasvua :) Champion Sulla varmaan samaa,sullaki viikkoja jo ihan hyvin alat olla turvallisella viikolla ku oot menossa jo 10. raskausviikko, samoinku itelläki:hug: Ja tässä kuussa on sitte np-ultratki...

Aamulla söin, ja on pysyny sisällä:popcorn: Jospa tää alkais nyt helpottaa!

rv 9+3
 
mymosa
Luin netistä nyt, että monella on metuja jatkettu rv12 asti, vähentämään pco odottajien keskenmenoriskiä.. joten huomenna soittelen gynelle ja odottelen myös mitä sanoo äitipolilla gyne, kun meen ar-ultraan.
 
Synnytyssairaalaan tutustuminen: Oulussa lopetettiin tutustumiskäynnit just ennen ku ite oisin menny siellä käymään. Muistaakseni toukokuussa 2009 oli viimeset käynnit. Eli en päässy sillon tutustumaan. En tiiä sitte mikä tämän hetkinen tilanne on että onko nuita käyntejä alotettu uudestaan. Ite olisin halunnu käydä sairaalassa kattomassa etukäteen. Tosin suju se hyvin ilman tutustumistakin. Ja kun synnytys sujui minun kohdalla niin nopeasti, en kauheesti ehtiny ympärilleni katteleen että miltä siellä nyt näyttää. Se oli niin tiukkaa menoa sen muutaman tunnin siellä olon ajan, että ois melkeen sama että missä sairaalassa sitä ois ollu. :D

Keskenmeno: tämän pelon kanssa elellään täälläkin. Edelleen odottelen soittoa sinne ultraan niin pääsisin kattoon onko tuolla masussa enää ketään sen runsaan verenvuodon jälkeen. Varmaan sitte hellittää tuoki pelko ku näkee että kaikki on kunnossa. Toivottavasti on.


puppa 6+2
 
mymosa: mitä metuja :confused: Mä luulin ekaks et tarkoitat sillä metwurstia :LOL: Mut sit luin seuraavan kirjoituksesi jossa oli lääkkeistä jotain.. Aivot vähän pehmentyny raskauden myötä:whistle:

Perjantaina neuvola, eli enää 5 yötä :)
 
mymosa
Metut todellakin on metforemejä oikeammalta nimeltä, mutta koska niistä yleensä netissä puhutaan metuina niin en aatellu, että joku ei tiedä :) Toki jos ei sokereiden kanssa ole ongelmaa eikä kärsi pco:sta niin ei niistä varmaan ole kuullutkaan.

Ovat siis lääke korkeisiin sokereihin ja auttavat myös pco:ssa.
 
Huh, kun tänne oli tullut paljon tekstiä! :D

Onnea plussasta ja tervetuloa kaikille uusille!

Kauheaa kuulla, että syyskuisissa oli käynyt niin kammottavalla tavalla:'(

Itse työssäni hoidan tosi sairaita lapsia, joten kaikenlaiset ihan järkyttävätkin kohtalot on valitettavan tuttuja siltä saralta. Työn takia, mullakin on kovasti pelkoja tän raskauden ja lapsen hyvinvoinnin suhteen. Jotenkin tuntuu, että oman taustan takia raskaus on ensinnäkin mahdotonta saattaa alulle luomusti ja sit kun se ihme viimein tapahtuu, niin raskaus saattaa keskeytyä ennen aikojaan tai sit lapsella voi olla vaikka mitä sairauksia. Ja kun lapsi toivottavasti viimein terveenä syntyy, niin senkin jälkeen voi tapahtua vaikka mitä hirveää lapselle. Eli toisin sanoen, jos meidän nuppu terveenä maailmaan syntyy, niin musta tulee varmaan maailman hysteerisin äiti:ashamed:

Äitiyspakkauksen otamme, kun eka lapsi on. Niin ootan sitä, että pääsen hypistelemään pakkauksen sisältöä:heart: Eihän ne vaatteet mitään hirmu värikkäitä oo, mut toisaalta ei ne ainoaksi jääkkään. Ja erilaisia vaatteitahan voi sit yhdistellä, niin tuleehan sitä kautta sit väriä, jos sitä tahtoo:)

Parisuhteesta, ollaan mun miehen kans pidetty yhtä kohta 12 vuoden ajan ja naimisissa ollaan oltu reilu 3v. Meillä on sellainen teiniajoilta alkanut suhde, kun itse olin 14 ja mies 15 seurustelun alkaessa:D Ei kyllä kumpikaan olis uskonut niissä teiniaikojen myrskyissä, että tänne asti vielä päästäis! Toki edelleen on monenlaisia ongelmia kuten kaikissa parisuhteissa, mut on me kyllä niin tiiviiksi pariksi hitsauduttu ja tuntuu, että kumpikin tuntee toisensa läpikotaisin.
Ja kovin rakas on edelleen mieheni - nyt vauvan odotuksen aikaan, on taas näyttänyt aivan ihania uusia puolia itsestään :heart: Pyydän anteeksi tätä imelyyttäni! :D

Mielitekoja löytyy, mut ei vielä mitään ihan kummallista. Nyt teki mieli pottumuusia ja sitä sit teinkin:p Pahaolo pysyy kuta kuinkin poissa syömällä ja joudun edelleen syömään ihan koko ajan jotaki. Makeaa ei juurikaan tee mieli - etenkään suklaata, jota ennen RAKASTIN! Nyt enempikin tekee mieli suolasta perusruokaa ja myös sipsejä (en ennen niitä juurikaan syönyt) ja roskaruokaakin välillä. Työpäivät selviän, jos saan 1-2h välein syödä jotain. Muussa tapauksessa alkaa pöntölle puhuminen. Pahanolon vuoksi joudunkin tekemään nyt pelkkiä aamu- ja iltavuoroja. Yöt ei kerta kaikkiaan onnistu.

Kestovaippoja haluaisin kokeilla ja jossain määrin tullaan niitä käyttämäänkin.

Mulla oli aluksi poikaolo, mut se on vaihtumassa tyttöoloon. Mies on varma, että tyttö tulee ja kiinalaisen kalenterin mukaan näytti tyttöä.
Kumpikin kyllä olis yhtä rakkaita ja tervetulleita :heart:.

(.) Mulla on tissit ihan hirveen turvonneet! Vaikka ilman liivejä oleminen ei tunnu mukavalta, mut kaikki (jopa mun viime viikolla ostamat uudet liivitkin) tuntuu liian tiukoilta etenki iltaisin.. Jatkuva nälkä edelleenki siis jatkuu, samoin pissalla ramppaaminen. Täällä jotkut puhu itkuherkkyydestään. Mä vetistelen kans tooosi herkästi. Jopa yleisurheilua katsoessa jonku venäläisen voitto veti mut herkäksi ja kyyneleet rupes valumaan:LOL:
Onko muilla vatsantoiminta vilkastunut? Joudun myös sillä isommalla asialla ramppaamaan 2-4krt päivässä... No, kunhan ei tuu ummetusta. Eikös ne peräpukamatki yleensä tuu herkemmin, jos on pahaa ummetusta??

Mulla on nyt keskiviikkona lääkärineuvola:heart:

Hauskaa tulevaa viikon alkua ihanaiset!

Tiuhti & nuppu 10+0 (VIHDOIN KAKSINUMEROISET VIIKOT :heart:)
 
peräpukamat tulee herkemmin jos on ummetusta :) Ja onnea Tiijona uusista kymmenyksistä:D

Ostin tänään kahdet äitiyshousut, farkut ja semmoset "lököhousut", oli alennuksessa nii ostin sitte..30e yhteensä :D
Ja lindexiltä tarttu hellobaby vaatteita kans mukaan, ku oli 3e ja 5e...kassillinen tuli sieltäki :D
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mäki haluun jo ostaa äitiysvaatteita.. tahtoo! :)

Lueskelin tuossa sterilisaatiosta, kun mietinnässä on jos kyselis itselle sellaista, kun ei nuo e-pillerit enää kiinnostais.
 
Moi!

Torstaina käytiin ekan kerran neuvolassa. Huomenna pitäisi varata aika ekaan ultraan.

Torstaina myös alkoi inhottava flunssa ja perjantaina vain paheni ja töiden jälkeen makasin sängyssä 24 tuntia. Tänään on ollut jo parempi olo.

Parin viikon ajan oon melkein joka aamu oksennellu töissä, onneks pääsen milloin vaan kenenkään huomaamatta vessaan.

Nyt ois 8+3 paitsi terveydenhoitaja sanoi että sen jonkun laskurin mukaan laskettu aika oiski 9.4 eikä 12.4... no ultrassa se varmistuu sitten.
 
Heips

Olette kyllä ahkeria kirjoittajia.

Kyllä veti tuo enkelivauva olon hiljaiseksi :'(

Äitiyspakkausta tuskin otetan. Ekalle aikoinaan otettiin, toiselle ei. Käytössä oli makuupussi, täkki, huppupyyhe, kynsisakset, lakanat jne. Ne on edelleen tallessa. Pinnasänky löytyy myös. Vaatteita, kaukaloa, vaunuja tms ei ole mitään tallessa. Kaikki pitää hankkia. Haluaisin nyt kokeilla Teutonioita niitä meillä ei vielä ole ollut, meillä on ehtinyt olla n. 10 eri vaunut ja rattaat kahdella lapsella :whistle: :ashamed:

Kestoja aattelin nyt ehkä kokeilla ekaa kertaa.

Doppleria ei ole. Ois kyllä kiva, mutta en taia raskia. Ostettiin juuri eilen uusi (vm 2007) auto.

Parisuhteesta. Me ollaan kans alettu seurusteleen vuonna 1997. Minä olin 15v mies 14v. Yhteen ollaan kasvettu, ja vaikka välillä on kivikkoista, niin jotenkin ei pysty ajattelemaankaan mitään muuta.

Mielitekoja. Ei vielä hirveesti. Enemmänkin pitää yrittää jotain syödä vaan mikä milloinkin menee alas, ja parin h välein ettei tuu niin huono olo. Enemmän myös suolaista kuin makeaa. Väsy on ihan hirveä!!! Mitään en jaksa töiden jälkeen, ja viikonloput menee palutumiseen että jaksaa seuraavan työviikon.

1,5viikkoa vielä siihen varhaisultraan.

Kultakurkku 7+5
 
Nyyti84 mä oon saanut kaksi lasta vammalassa. Siellä on se etu et rv 35-36 tehdään synnytystapa-arvio ja siinä saa ultran samalla jos olet ensisynnyttäjä, sain sen myös toisen lapsen kohdalla kun esikko syntyi rv36. En voi muuta kun suositella lämpimästi ja sinne suuntan itsekin jos vaan mahdollista. Meillä täällä on tiettyjä rajotuksia esim. viikonloppuisin sinne ei kait pääse tms. Nuo taitaa selvitä neuvolassa sitten. Ja kyllä niillä on ihan hyvät valmiudet hätätapauksiin joten turha huolehtia. Eli ihana paikka ja ei mitään pahaa sanottavaa ja parasta ensisynnyttäjälle oli se et ne ei päästä pois ennen kun imetys sujuu ja mulle se ei aluksi olut helppo juttu. Esikosta piti olla 1,5 viikkoo siellä valohoidossa ja koko ajan sain olla kahdestaan vauvan kanssa omassa huoneessa jossa oli valopeti niin ei tarttenut viedä toisalle saamaan valohoitoa. Muutenkin opastavat vauvan hoidossa tosi hyvin ja ajan kanssa :)

Vauvahaaveita mullakin on nyt ollut pari päivää selän ja mahan vihlontaa ja tuntuneet kans reissä asti ja tänään lenkin jälkeen tuli sit jo ekat kivat liitoskivut mitä oli kakkosen odotusaikana. Kiva jos nyt jo jäykistyy paikat! Ei ne onneksi pahoja olleet mut kuiteskin..

Champion ja Martta 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta

Satks/Vas : 3 synnytystä Satks:ssä menneet hyvin .Samoin äippäpolikäynnit.Musta siellä oli joka kerta mukavat ,ammattitaitoiset kätilöt.Osastolla kanssa ihan ok. henkilökunta.

kotidoppleri: Mä saan vasemmalta ,häpyluunrajalta noi sykkeet näkyville.Ihan alhaalta pitää etsiä papusen sykkeet vielä.:heart:

synnäriin tutustuminen: Ei kyllä taideta mennä.

Mä luulin kanssa,et mymosa,tarkoitit metvurstia:LOL: voi jestas..

mulla on ihan hirveät pahoinvoinnit,etoo,etoo ja pää on kipeä,alaselkää sattuu,tissit räjähtäää.Hyvä meininki:D

Hyvää maanantaita kaikille.Tämä päivä aherrusta sitten 3 vapaata:)

Toivotaan vuoteluiden loppumista ja kaikille poksumista tasaiseen tahtiin..

luosto rv 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Löllöttelijä
Tanya82, mä oon tän saman häiskän kans ollu kohta 15 v ja siitä pian 10 v naimisissa. Iltatähteä siis viritellään ja pienen taiston kanssa ensin, mies kun ei kolmatta tahtonut. Pitkällisen keskustelun ja pienen riitelynkin jälkeen suostui ajatukseen ja on sitä saanutkin kypsytellä rauhassa; kierukka poistettiin vuosi sitten ja kolmatta kertaa nyt raskaana et ei oo ihan shokkina heti tämä tullu.

(.): ei jaksa mitään kommentoida vaikka luenkin jutut, oon niin naatti....mietin, et pitäiskö työkalenterista ettiä vapaata ja ottaa pari päivää saikkua, että sais nukkua! Yölläkin yökötti ja valvoin puolet, ei uni vaan tullu. Nyt oon sit töissä ihan tööt ja pitäs vaan jaksaa. Voi äh!

Repäisykivuista muuten et kyllä repii! Aivastukset ja venyttelyt on jänniä paikkoja, kun ei tiiä minne juilii ja miten kovaa. Muutenkin painaa jo tonne alamahalle ja tuntuu, et maha työntyy jo esille vaikka läskiä se kuitenkin lie.

Sandemar 8+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä