~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Huomenta.
Pikaisesti lukasin teidän kuulumiset.
Paljon oli tullut tekstiä. :)

Oletteko miettineet maha-vakuutusta? Meillä oli molemmilla lapsilla odotusajan vakuutus Ifistä ja ajattelin nytkin sitä hakea. En tosin tiedä myöntääkö ne sitä tälle kolmannelle kun vauvamme syntyi enkelinä.

ON: Pahoinvointi meinaa viedä hengen... Pakko yrittää syödä koko ajan jotain pientä. Duunikaverit katsoo jo kieroon kun en enää juo kahvia ollenkaan... Sanoin syyksi alkavan vatsahaavan.... :LOL:
Vielä viikko ja päivä ensimmäiseen neuvolaan. Se on jännä että vaikka tämä on kolmas raskaus niin olo on kuin ensimmäistä odottaisi... Ei ole mitään muistikuvaa kielloista ja sallituista ruoista yms. Tai onhan nyt jotain mutta suurin osa on kuin sen kuulisi ensimmäistä kertaa.... :D

Ai niin olosta: Aikaisemmin oli ihan poikaolo, mutta nyt kun on voimakasta pahoinvointia ja istukka etuseinässä niin on ihan tyttö-olo. Eli minulle voi päivittää tyttö-olon tuolle etusivulle.

M1n1 ja Toivo 8+1 (täytyy muuttaa työnimi sitten Taminaksi jos ultra vahvistaa olon) :)
 
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :wave:
(.) näin viime yönä ihan järkyttävää painajaista ja heräsinkin siihen kun itkin ja olin ihan hiessä :'( ei oo yhtään kivaa, jos nää "oudot" unet alkaa taas. Onko muilla ollut monena yönä painajaisia tai muuten outoja unia raskaaksi tulon jälkeen? Mistähän sekin johtuu :confused:

Sale81 & Pupu 9+0 poks :heart: viikon päästä kaks numeroinen.
 
Huomenta! Viikonloppu on ilmeisesti kaikilla sujunut hyvin, mukavaa.

Siitä enkelivauvasta en uskalla mennä lukemaan... :'(

Kertomisesta
Rapujuhlista selvitty kertomatta! Koska oli vähän flunssaa ilmassa, ei jääty yöksi ja minä olin kuski. Vähän join tervetuloskumppa ja loput kaadoin miehen lasiin. Rapujen kanssa join alkoholitonta siideriä alkohollillisesta siideripullosta. Kuski sai jättää napsut väliin. Yksi MIES kysyi yöllä, että oonko raskaana vai onko muuten vain ollut huono olo... Pistin kylmästi flunssan piikkiin enkä myöntänyt.

Torstaina on np-ultra ja sen jälkeen ehkä kerrotaan miehen suvulle. Mun suku saa tietää vasta viikon 12 jälkeen.

Mielihalut
Hedelmäsalaatti, jäiset mansikat ja pitsa. Siis krapularuoat. :D Ja kova jano on koko ajan, kylmä vesi on niiiin parasta.

Vatsa
on ihan sekaisin. Ei mitään logiikkaa suolen toiminnassa. Ummetusta ja ripulia joka toinen päivä eli oon palannut samaan tilanteeseen kuin ennen vhh-dieettiä. Pitäis varmaan jatkaa sitä.

Äippäpakkaus ja synnäri
Otetaan ja käydään. Eka tulossa.

Parisuhde
Reilu 4 vuotta ollaan seurusteltu ja 3 asuttu yhdessä. Olisin halunnut olla naimisissa, kun lapsia alkaa tulla, mutta ikä ja vauvakuume alkoi painaa ja päätettiin sitten näin. Yhteinen asuntolaina on vähän kuin avioliitto kuitenki ;) Me EI mennä naimisiin lapsen ristiäisissä, koska niin moni kaveri on sen tehnyt ja olen heille vähän katkera.... eivät pitäneet edes mitään juhlia. Höh! Eli ehkä ensi syksynä...
Ex-miehen kanssa olin melkein 10 vuotta, mutta enpä sitten enää jaksanut sen toilailuja katsella. Nykyinen mies ei toilaile vaan on kaikin puolin mahtava!

Pelko
Keskenmenon pelko hellittää aina viikonloppuna, kun on tekemistä eikä tarvitse vain istua töissä miettimässä syntyjä syviä.

Hauskaa syysviikkoa!

Samirja 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Se olis taas maanantai. Onneks aurinko paistaa eikä aina sada vettä, pääsee ulos vähän touhuilemaan.
Pahoinvointi oli aikamoista viikonloppuna. Luulin jo että kummoista pahoinvointia ei edes tulisi mutta ei olis pitäny vielä riemuita. Eli loppuviikolla alko kamala flunssa, ja siitä se sitten muuttu kamalaksi päänsäryksi ja huimausta ja yökötys oloa ihan koko ajan. Pahimmillaan illalla ja yöllä. Ja joku muukin on kirjottanu että syödä pitää koko ajan, itse huomasin saman että jos on yhtään pidempään syömättä niin heti alkaa tulemaan huono olo ja oksetus. Eli tuntuu että koko ajan pitää pupeltaa jotain. Itsellä toimii hyvin viinirypäleet ja banaani. Ja jano on kamala koko ajan.
Onneks olen vielä lomalla tämän vkon niin ei haittaa vaikka laatta lentäis kaaressa koko ajan, kunhan ensi vkolla helpottaisi kun pitää mennä takas töihin, ja ei muuten kiinnostais pätkääkään mennä, oikein jo ahistaa pelkkä ajatuskin. Sitäkin mietin että miten ihmeessä jaksan istua 8 tuntia kun nytkin tuntuu että pitää ottaa torkut muutaman tunnin välein että jaksaa olla.
No, ensi viikolla on kuitenkin eka neuvola joten jotain jännää siis tulossa.

ja tänään 8+1.
 
Iski aamulla ihan kamala paniikki ja itku, kun tajusin, ettei noita metuja suositella raskauden aikana, eikä lääkäri tietenkään sanonut siitä mitään..
Tuli jo ihan sellanen olo, että se oli sitten tässä :'(

Ei paniikkia, sillä niitä voi syödä myös raskauden aikana. Mulla edellisessä raskaudessa iski kans paniikki ja lopetin lääkkeet, mutta jouduin alottamaan ne uudellen. Tässä raskaudessa olen syönyt niitä normisti niinkun ennenkin. Äitipolilta on siis ohjeet jatkaa lääkkeitä normaalisti.

Viidettä odottava äitee, jolla suuri menettämisen pelko. Lauantaina tuli reippaasti kirkasta verta, mutta ultrassa vauva oli virkeä, sydän löi ja venkoili siellä masus.
Ilmeisesti mulla on eteisistukka.
Edellinen raskaus päätyi rv21+6 enkelin syntymään. :(


Kette varovaisesti kurkkii rv 9+0
 
Hei ladyt!
Ahkerasti oletta kirjottanu ja onneks oon päivittäin lukenu teän juttuja niin ei ole hirveesti kuromista ;) semmonen pikainen kysymys; mistä kohtaa oletta dopplerilla kuullu oman sykkeen? Tänään hain omani postista ja testasin mut sykkeen "hitaudesta" päätellen se oli oma vaikka kuului ihan alamahalta, häpyluun yläpuolelta. Ja sekä vasemmalta puolelta että oikealtaki.. Höh :) oon malttamaton!! Niin viikkojahan vasta 7+5? ... :D
Kirjottelen joskus paremmalla ajalla lisää, nyt täytyy mennä töihin :( yök mikä olo ollu parina päivänä, illaks vasta helpottanu..
 
Heh, tosiaan itekin suomensin metun päässäni meetwurstiksi. :D

Yllättävän monissa lääkkeissä on rajotuksia raskaana oleville, eikä niitä kyllä kauheesti kysellä lääkärissä tai apteekissa. Vois varmaan tota epäkohtaa parantaa terveydenhuollossa. Sama juttu pillereitten kanssa, niillä on monien lääkkeitten kanssa yhteisvaikutuksia, mutta kukaan ei niitä kyllä kysele. Kiva sitte lukea jälkeenpäin lääkeselosteita, ja selviää, minkä takia haittavaikutukset oliki vähä pahemmat. :headwall: Mutta toivottavasti lääkekuviot selviää. :)

(.) Ah, kävin tänään fysioterapeutilla, aivan ihanaa saada hartioita löysemmiks. Ja enää viikko ekaan neuvolaan! :heart:

felina + pikkupulla 9+4
 
Tervehdys kaikille täältä pahoinvoinnin keskeltä...

Hyi yökötys mikä olo täällä on... :( Toivon jo niin että tää paha olo loppuis. Eilen oli jo sellanen olo, että en jaksa enää.. Yöunet on lähes 12 tuntia joka yö ja monta kertaa vessassa ravaamista yön aikana ja ennenkaikkea illalla ennen kuin saa unen päästä kiinni.. Tuntuu että miten jaksaa hoitaa lapsen jos ei itseäkään tällaisessa olossa.. Mutta ehkä ne on nää hormonit ku ne hyrrää.. Nimittäin vollotin taas viikonloppuna niin olemattomista asioista että huh huh...

Tänää on ollu ehkä pahin pahoinvointipäivä tähän asti.. kaks kertaa on jo meinannu tulla ylös mutta on pysyny kuitenkin sisällä.. Koko ajan saa kaivaa kaappia mitä seuraavaks söis ku se vähän helpottaa.. Vielä ei oo silti paino lähteny nousuu, vaikka masu pullottaa aika lailla turvonneena.. Ei ois kiva, että kaikki sais tietää vielä tästä ku ei tiedä läheisimmätkää...

No.. pikkuhiljaa mennään eteenpäin ja otetaan uudet kokemukset vastaan (vaihtelevalla mielialalla)

masulainen 6+5 ?
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan!

Tsemppiä ykäilijöille! Täällä on olot onneksi ainakin nyt helpottaneet. En tuuleta, koska sit tulevat kuitenkin kaksinverroin pahempana takaisin :p.

puppa: Synnytin esikoiseni maaliskuussa Oysissa ja ainakaan silloin ei päässy tutustumaan. Annettiin monen äidin kanssa kyllä palautetta siitä, että ois ihan kiva jos pääsis. Sairaalasta perusteltiin tätä sillä, ettei ole hoitajilla resursseja kierrättää ihmisiä siellä. Ihme kökköä. Mulle ois ollu tosi tärkeetä päästä näkemään paikat ennen h-hetkeä koska jännäsin tosi paljon tilannetta siksi kun ei tiennyt yhtään mihin on menossa.

Emme siis ole menossa tutustumaan sairaalaan koska täällä päin ei sellaista tueta. Tosin, eipä sitä nyt toisella kerralla varmaan ees tarttis käydäkään. Tuoreessa muistissa vielä kaikki. Valmennuksessakaan ei varmaan tällä kertaa käydä. Viime kerralla parhain kerta oli sellainen jossa juteltiin parisuhteesta ja käytiin läpi kahdestaan puolison parhaimpia puolia ja mitä arvostaa toisessa jne.

Me ollaan oltu 5 vuotta yhessä ja syyskuussa 4 vuotta kihloissa. Naimisiin mennään sit joskus. Yhteinen asuntolaina on meilläkin niin se riittänee tällä hetkellä :> Luultavasti ei mitään suuria kirkkohäitä järjestetä mekään vaikka kyllä kirkkoon molemmat kuulutaankin. Mutta ollaan ehkä sellasia " no kunhan nyt vaan on jäänyt eroamatta"- kirkkokansaa. Esikoinenkin kastettiin kirkkoon ja meinas kyllä korvista tursuta ulos se jeesus-höpinä kun ite ei vaan yhtään usko sellaiseen. Mutta kastettiin kuitenkin kun kerran itsekin kuulutaan.

).( Olot on tosiaan vähän helpottanu. Eilen ja tänään ollu melkeen ok fiilis. Välillä ällöttää, mutta hirvee uupumus on jääny pois ja ällötyskin menee ohi. Ei tarvi ihan tunnin väleinkään syödä enää, jee! Huomenna sit omaan neuvolaan ja pikkukaverin puolivuotis neuvolaan :)

Adalmis ja kerttu 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Jos vaan mukaan mahtuu niin täällä olisi uusi huhtikuinen odottaja :wave:

Oon 25-vuotias, raskaus on toinen ja esikoinen on noin puolivuotias. Raskaus oli iloinen yllätys, vaikkakin kieltämättä oltiin vähän aikaa hölmistyneitä :) La ois ilmeisestikin 16.4.2012

Eka neuvolakäynti on varattu ja myös ekaan ultraan aika, eli tästä se odotus taas alkaa! Mä koitan lukea teijän juttuja ja kommentoida, nyt tämä esittäytyminen, kirjoitan paremmalla ajalla sitten taas.

Mukavaa maanantaita kaikille!
 
Mäkin sain ultra-ajat postissa, np ois kahden viikon päästä eli 19.9, jee:)

Löllöttelijä: Mäkin olen kuullut doplerilla vaan omia sykkeitä, mutta kuten joku täällä vinkkas niin kannattaa laittaa jalat koukkuun kun selällään makaa ja kuuntelee niin kohtu nousee vähän ylemmäs. Ja jossain häpyluun hujakoilla se kai pitäs kuulua. En ite ole viel saanut kyl kuulumaan!

Uusille tervetuloa :flower:
 
Taas vaihteeks pitää muutama rivi rustata :)

Me ollaan miehen kans oltu yhessä kohta (tässä kuussa) 8 vuotta ja kihloissa 5 vuotta. Ja vain yhteisiä lapsia.

Vakuutuksesta: Mahalle ei tuu otettua vakuutusta.

Äitiyspakkaus tulee otettua ihan mielenkiinnosta, aikaisempi on kuitenkin vuoden 2006 pakkaus ja sillä euromäärällä mitä sais, ei oo niin suurta merkitystä rahallisesti.

Sydänäänet kuulu jo sillon neuvolapäivänä, eli 9+3 ja nyt on tullu päivittäin kuunneltua. Ja syke kuuluu ihan alamahassa, pömppiksen alapuolelta (eli ei oo pömppis ainakaa raskauden tekosia ;))

Paino pysyny toistaiseks samoissa, mutta hyvä niin. Painan nyt sen verran mitä esikoisesta yli puolen välin. Höh!

Yrjötysolo on helpottanu ja nyt jo menee suklaaki alas :snotty:

Olihan näitä muitaki, mutta jos taas lueskelis ja palais asiaan myöhemmin :)

Marimi ja masu 10+1 (niin vaan viikot kertyy ja kohta alkaa masuki erottumaan ja liikkeet tuntumaan :))
 
mymosa
Saakos sitä muuten vielä saman 140e, jos ottaa pakkauksen rahana? Me otetaan rahana, koska puuttuu häkkisänky, kaukalo ja sitteri ainakin.. Jos halvalla jostain noi sitten sais.

Toki yritän hillitä ajatuksiani, ennenkuin tietää, että masussa jotain elämää on.
 
Mä nyt en tiiä pysyisinkö täällä vai toukokuisissa. Pompin siis molemmissa :D Tänään ehkä 6+5 tai jotain ihan muuta... ehkä se selviää joskus.

Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 8,5 vuotta ja naimisissa siitä 7 vuotta.

Meinataan ottaa äitiyspakkaus koska tämä on siis ensimmäinen eikä ole mitään valmiina. Ystävältä saan lainaksi jotain.

Mies oli aika liikkis tänään. Kerroin ostaneeni mammavitamiineja niin mies vastasi että pitäisikö käydä ostamassa pienet töppöset. Liikkis.
 
  • Tykkää
Reactions: felina
Heissan kaikille! Haluaisin myös liittyä teidän ihanaisten joukkoon! :)

Näillänäkymin esikoisen la ois 22.4. ja TYKS tulee toimimaan synnärinä.
Olen 25v. ja mieheni on 27v. ja yhdessä olemme olleet lähes 3,5v ja siittä n. 3v ollaan asuttu yhdessä.

Raskaus tuntuu aika uskomattomalta, tätä ei osaa uskoa todeksi. Oli pakko tehdä toinen testi viikon päästä ensimmäisestä ja edelleen ei oikein osaa kuvitella tätä. Varsinaisia oireita kun ei ole tai en niitä ainakaan osaa yhdistää raskauteen. Onko muita kanssa-sisaria? Joka puolelta saa aina vaan lukea kuinka voidaan pahoin ja ketä väsyttää jne... Samoin kuin tuttava piirini naisilla on ollut todella voimakastakin pahoinvointia.

Voih, olisi niin paljon kirjoitettavaa,mutta ei tällä kertaa. :)

:heart: 7+2 :heart:
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Masuvakuutus otettiin esikoiselle If:stä ja se tuli tarpeeseen heti, joten varmasti otetaan myös seuraavalle. Jos siis saadaan edes, voi olla että mikään vakuutusyhtiö ei myönnä sitä =(

Mua jännittää...huomen aamulla on varhaisultra..sitpähän näkee et onko masussa edes mitään. Saankohan edes nukuttua??

Väsymys on ihan järkyttävää ja pahaoloki vaivaa koko ajan, yök =(

fanttomi & 6+
 
Moi!

Mulla kans raskaus aikalailla oireeton kuten viime vuonna esikoista odottaessakin. Viimeraskaudessa oksensin kokonaista kax kertaa, mutta lievää kuvotusta tuli jos pääsi nälkä yllättämään. Nyt ainoat oireet ovat WC:ssa juokseminen varsinkin öisin sekä välillä repäisykivut alavatsalla. Niin ja viime maanantaina piti käydä pönttöä halaamassa.

Parisuhteesta sen verran, että tapasimme netissä 2005 ja puolen vuoden nettideittailun jälkeen tapasimme livenä. Siitä se sit alko. Asuimme naapurikaupungeissa ja parin vuoden seurustelun jälkeen 2008 alussa muutin "vuoden koeajalle" mieheni luo. Sille tielle sit jäin. 12/08 menimme kihloihin, 7/09 naimisiin ja tytär syntyi 1/11 :)

Wendy + sintti 6+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: M1n1
Huomenta!

Meillä ollaan herätty jo 4.40 |O Nyt on aikaa taas tänne kun lapsukainen on aamu unilla.

Raskaudesta ei olla kerrottu vielä kun ihan muutamalle ihmiselle, vanhemmat ei vielä tiedä, odotellaan sinne ensimmäiseen ultraan ni sit vois kertoa. Ekassa raskaudessa toimittiin myös näin ni tehdään niin nytkin :)

Oma odotus on menny ilman pahoinvointia ja oikeestaan ilman mitään oireita, raskaustestin tein kun olin aloittamassa lääkekuuria ni varmuudenvuoksi, kun kuitenkin mahdollisuus raskauteen oli olemassa. Saa nähdä meneekö tämäkin odotus ilman kummempia oireita. Muistan kun ensimmäistä odottaessa olin ihan kateellinen kun muut kertoi pahoinvoinnista ym. oireista. No täytyy kai olla iloinen tästäkin tilanteesta ja kerkeehän noita oireita tulla vielä. Viimeistään lopussa kun ei saa nukuttua mahan kanssa :)

Mielitekoja ei oo ollu, no ehkä vähän tekee aina mieli jotain suolasta, mut tuota mielitekoa tulee aina sillontällön ilman et olis raskaanakaan. Yks päivä teki niin paljon mieli ranskalaisia et teki mieli lähtee hakee mäkistä :p maltoin mieleni!

Peloista oli puhetta. Jotenkin tuntuu et niitä taitaa olla aika monella ja varmaan kuuluu tähän odotukseen kun jotain haluaa niin kovasti ni sit pelkää sen puolesta. Ensin kun raskautta toivoo ni pelkää jos ei raskaudukkaan, sit kun tekee plussan miettii kesken menoa jne. Ja tietty kun synnytys lähestyy voi pelkoja tulla siitäkin. Näitä pelkoja on myös ollut minulla, sit kun jonkun pelon sain ni piti ihan kovasti tehdä töitä et asiaa ei koko ajan mieti, yritti niinku väkisin työntää sen ajatuksen pois. No onneks itellä mikään pelko ei varjostanut niin paljon mieltä et ois vaikuttanu odotukseen. Jos on pelkoja ni kannattaa jutella niistä jollekin, se auttoi itteäni kun juttelin miehen kanssa.

Sellanen tuli mieleen et onko täällä kahvin juojia? Kun ite tykkään kahvista ja sitähän ei suositella kauheesti juotavan. Miten ootte noudattanu ohjeita ja paljonko juotte päivässä? Ite oon vähentänyt radikaalisti, yleensä saattanu juoda 5 isoo kuppia päivässä ni nyt otan yhen pienen kupin aamuisin. On tuokin kahvin lipittäminen kummallinen riippuvuus :kieh:

Mukavaa tiistaita kaikille!

Inger & hippunen 8+0
 
Vakuutus: Ehdottomasti otetaan! :)

Fanttomille tsempit ultraan :) Tule sit heti kertomaan kuulumiset!

Ihanaa, sain eilen kuulumaan sydänäänet doplerilla. Ja mullakin ne kuului ihan alavatsasta vasemmalta puolelta! Kannattaa tosiaan laittaa jalat koukkuun kun kuuntelee, mulla ei jalat suorana tahtonut kuulua mutta koukistettuna alkoi kuulumaan!

Ceali&Lilleri 10+0 POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä