~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Kertomisesta Me ei oo kauheesti mietitty edes millon kertoa. Ekasta kerrottiin joululahjaksi omille vanhemmille ja omille sisaruksille. Sillon oli viikkoja aika vähän kasassa mutta joulu oli siinä niin sopivasti. Lupa eteenpäin annettiin kertoa vasta viikon 12 jälkeen. Muualla tein niin että ihmiset sai ite huomata. En alkanu erikseen mitään sanaa levittelemään asiasta.
Nyt varmaan kerrotaan lähipiirille jos ultrassa, johon edelleen kutsua odottelen, on kaikki hyvin. Muille sitte varmaan sen viikon 12 jälkeen.

Neuvoloista on myös ollut puhetta. Itse olen pistänyt merkille sen että käytännöt paikkakunnittain vahtelevat tosi paljon. Joissakin neuvoloissa on ultra ja ultrataan joka kerta. Esim. täällä ei koko kunnassa taas ole yhtään ultralaitetta! Eli joutuu menemään viereiseen kaupunkiin ultraan. Käsittääkseni ensimmäisen odottajilla on hieman tiheämpään neuvoloita kun niillä joilla on jo ennestään lapsia.

Täällä edelleen odotellaan epätietoisena ultra-aikaa. Verenvuoto on onneksi vähentynyt taas minimaaliseksi. Varmasti en tiedä olenko enää edes raskaana. Saispa jo sen ultra-ajan!

puppa 5+5
 
Kiitos uudesta pinosta vauvahaaveita :heart:

Maha: Ekaa odottaessa mulla alkoi näkyä vasta joskus rv18, saas nähä nyt, todennäköisesti näkyy tällä kertaa hieman aikasemmin kun toista odotan. Turvotusta nyt varmaan on jo aikaisemmin :D

Ultrat: Np-ultra tehdään ainakin pk-seudulla valitsemassaan synnytyssairaalassa :)

Luosto: Kiva että meni varhaisultra hyvin, ens kerralla näkyy sitten sykekin :)
 
mymosa
Mulla on tullut maha molemmissa aika aikasessa, nyt en odota kovinkaan aikaseen koska sitä on jo ennestään ;) mutta toivottavasti pian ilmestyis kumpu...

Mä käyn synnärillä vasta sitten lopussa, kun arvioidaan milloin leikataan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiitos vastauksista.. :) Pitää alkaa miettimään omaa tyyliä kertoa.. Kyllä kuitenkin oman äitini tulee tietää asiasta ensimmäisenä ennen muita (heti ystäväni jälkeen).. Voi olla että äitin syntymäpäiväkorttiin kirjoitan nimiksi minä mieheni ja masuasukki :D tai muuta vastaavaa... :D Kun sillä on synttärit pian :)
 
mymosa
Ai niin.. kiitti masulainen, marraskuussahan on isänpäivä!! ja sillon ainakin ollaan jo turvallisilla vesillä, joten ehkäpä miehen isän isänpäiväkortin voisi tehdä tyyliin "ukille" t. me ja toukka :D
 
Suuret pahoittelut Bela88!! :hug: Heille joilla on vuotoa niin isot tsempit! Toivottavasti kuuluu asiaan. :heart:
Täällä jäi tänään haalakan vaaleanpunaista tuhrua wc-paperiin pyyhkiessä, hieman järkytti, mutta normaaliahan se vissiin on paitsi jos alkaa tulemaan reilusti ja/tai verta.. Hormonijuttuja joku sanoi.

Kiitos ihanasta pinosta! =)
Kertomisesta: mun pari läheisintä ystävää tietää sekä miehen isä tavallaan (mies on ehkä maailman huonoin valehtelija).. Lopuille läheisille aateltiin kertoa kun menemme marraskuussa naimisiin niin siinä samalla :D mikäli siis sinne asti tässä porskutellaan..
Bola-korua katselin jo muutama kk takaperin, et jos oon joskus raskaana niin sellaisen haluan :heart: oli sitte höpö höpöä tai ei..
Kiinalaista juttua yritin mutten mun piiloblondin aivoilla osannu laskee omaa ikää, mut ilmeisesti se poikaa meille lupaili :D Ite oon kyl ollu heti alusta asti sitä mieltä, että tyttö tulee! :D Ukko taas poika fiiliksellä.. Kun mahollista niin haluamma kyllä tietää =)

Hitto ko neuvola siirty 20.9 asti!! ääärh! enkä tajunnu kysyä yritetäänkö sielä kuunnella sydänääniä tai ultrata tai yhtään mitään, oon silloin noin rv 10.

Tilasin huutiksesta itselleni dopplerin ja varmasti alan heti testaamaan päivittäin aina sinne asti että sielä ne sydänäänet kuuluu -mikäli siis tuola masussa on elävä alkio- :D malttamaton, joo...
Työt on alkanu ja ihan hyvin menny, eilen oli etova olo ettei suuta uskaltanu aukasta.. Koko ajan nälkä ja kushätä..

Tarrasukkia meille kaikille :heart:

L & P 7+0 *poks* (piti käyä laskurissa laskemas missä mennään :ashamed: )
 
Heippa pitkästä aikaa. Lueskelen kyllä juttuja, mutta olo on niin :x ja väsyny ett aina jää ku pitäis kuulumisia kirjata.

Bela88 Voimia ja halauksia :hug:

Muutenki kaikille vuotaville voimia tilanteeseen. Päivä ja hetki kerrallaan mennään :)

Itellä LA vaihtuu jatkuvasti. Tänään oli eka neuvola ja siel LA oli 1.4 eli nyt olis 9+3. Juu, no jos tuolla menis, ku kaikki tulevaisuuden ajat ajoittuu tuon mukaan. Ja helpompi pysyä mukana päivissä, ku kortissa lukee.

Oli oikein mukava eka neuvolakerta, vaikka otettiin pari veriputkilooki. Ilonen ylläri oli, että uus neuvolatäti oli hommannu meidän neuvolaan ultran. Sano vielä, ett alkuaikoina saapi tulla koska vaan kurkkaa miten masussa menee.
Oli viel hyvä, ku täti sano, ett ei kannata säikähtää vaikka välttämättä näy mitään ku kävin pissalla. Mutta kyllähän sielä näky ihan selvä masuasukki ja sydänki sykki :heart:

Painoo ei ottanu, vasta seuraavalla kerralla (kerroin mun isosta stressistä)

Seuraava aika on sit NP-ultra(eihän siihenkää oo ku kolmisen viikkoo ja 2viikkoo aikasemmin pitää käydä antaa verikokeita). Sit neuvola vasta 16 viikolla.

Mutta mitäs muuta, voisin jatkaa makoilua a oksun pidättelyä. Musta tullu niin laiskaki :(

Oikein ihanaa viikon jatkoa kaikille!


Marimi ja maha 9+3

ps.Kiinalainen kalenteri povais meille tyttöä, mut saapi nähä. Poikaolo sen puolesta, että oireet on TÄYSIN erilaiset ja voimakkaat ku ekassa.
 
Kiitos vauvikselle uudesta pinosta! Etusivu on ihana=)

Onnea ihanista ultrauutisista kaikille niitä saaneille! :heart:

Mymosa; riippuu tehdäänkö v-ultra alakautta vai massusta ultraamalla. Lapsettomuuspolilla ultrattiin alakautta, mut mulla kyl oli silti rakko ihan varulta täynnä, kun en tienny kummin tekevät. Yksityisessä neuvolassa taas ultrattiin molemmilla kerroilla mahasta ja silloin piti olla rakko täynnä.
Np-ultran aikaan asutaan viel pohjoisessa ja täällä meidän paikkakunnalla ultraus tapahtuu terveystalolla. Sieltä sain ohjeeksi tulla tyhjällä rakolla ja siispä ultraus tehdään alakautta:confused: Mua vähän tympii, kun lapsettomuushoidoissa aina ajattelin, että jos joskus raskaaksi tuun, niin sitten ainakin loppuu tää alapään ronkkiminen ultrilla.. Kyllä se nimittäin oikeesti tuntuu paaaljon mukavammalta se massun päältä ultraus:) Noh, jospa nyt sentään rakenneultra Helsingissä tehtäis ihan vatsan päältä;)

Bola-korusta, Mä kans haluaisin sellaisen=)

Tiuhti&nuppu 9+3
 
samirja:Oli tosi mukava ,reilu lääkäri.Törkeän kallista muutenkin ,että reilua olisi antaa "ale".

kertomisesta: Ystävät ja työpaikalla tietävät.Mies ei ole vanhemmilleen vielä kertonut,kerrotaan heille,kun tuo 13.9 ultraus on tehty.
alkuraskauden ultraan:Mennään tyhjällä rakolla.

raskausmaha: Mulla on tosi aikaisin näkynyt kaikki raskaudet.3kk kun mennään,on jo komia kumpu:whistle:

Katselin tota bola-korua kanssa,kun tilasin tänään oman kotidoplerin.Ikinä en olisi kuvitellut näin tekeväni..Mutta viimeiseksi vauvaksi jää tämä,joka toivottavasti pysyy matkassa .
En sitten raaskinut tilata sitä korua enään..

Toi onkin ihana idea laittaa noita värssyjä,kun ilmoittaa raskaudesta:heart:

Jos jatkais huushollin siivoamista..Tissit huutaa hoosiannaa,mutta siitä viis..

:wave:
 
Viimeksi muokattu:
vieläkin tulee ihan kirkasta verta ei paljon mutta tulee...toivotaan että liittyy jotenkin niihin kehon toimintoihin että antaa venyä ym..koska herkkä vuotamaan oon muutenkin..raskausaikana ja synnytyksessäkin tuli turhan runsaasti..Samperi kun sama jännitys oli ekan kanssa..onneksi ihana pieni poika tuossa <3

kertomisesta..noh mä en viitsi kertoa nyt sitten ennen sitä ultraa (varmaan lokakuussa)tai neukkua 6.9 ni tietää et siellä on matkustaja.mä vähän laskeskelin että vois olla se LA 27.4 jos nyt oikein laskut menee :)

siskolta saan doplerin mutta vasta viikon 10 jälkeen etten turhaa stressaile sen kanssa ja eihän sitä kai sais ihan turhan päiten käyttääkään, kun ei vaikutuksia niin hyvin tiietä :D

raskausmahasta
mulla näky viimeksikin maha vasta 26-28 paikkeilla :) että tuskin massu paljastaa mua ..tai no kakkosesta ehkä aikasemmin :)

misteli ja pikkupilvi
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia uudesta pinosta. =)

bola korusta
Mulla sellanen on ostin tuon kakkosen aikana. Hirveesti ei sitä koskaan tullu käytettyä, vaikka mun oli se ihan pakko saada. Tiedä jos nyt sitten innostuis. =)

kertomisesta
Ei kyllä kerrota vielä hetkeen. jos ei vahingos lipsahda. :D itellä on mahaa muutenki, niin ei niin selvästi erotukkaa hetkeen. Tai ehkä huomaa, muttei kukaa viitti mitään sanoa ku ajattelevat että oon vaan syöny hyvin. :D Mutta veikkaan, että aikaisintaan jouluna kerrotaan..
kahden edellisen aikana on tuo vanhin kertonu. Viimekerralla kun kolmosta odotin niin sattu vielä niin hyvin. mun äiti oli tehny lakkia kakkoselle ja oltiin niillä niin haki sen että sovittaa sitä pojan päähän, että päätteleekö jo, vai pitääkö kokoa muuttaa. No, pienihän se oli niin ykkönen tuumas; ei se mitää haittaa, se voidaan antaa sitte sille vauvalle! :whistle: eipä siinä sitte enää mitään muuta tarvinnu kertoakkaa. Toki äiti kysy et mille vaivalle, niin ykkönen tuumas että sille joka meille syntyy joulun jälkeen. :D
ja mä tykkään noista loruista että niitä käytetään kyllä joillekin. aivan kuten senki viestin minkä lähetän sitte u vauva on syntyny, niin ehdottomasti loru muotoon.. mitenniin aikasta jo miettiä. :D

Onko täällä kukaan käyttäny kestovaippoja edellisillä lapsilla tai meinaako käyttää nyt?
meillä on kestotettu nää kaks nuorimpaa. toki ei mitenkään fanaattisia kestoilijoita olla, että kertsejäkin käytetään.
entäpä ootteko äitiyspakkausta miettiny, otatteko?
mä oon kaikille muille ottanu, mutta nyt oon tuumaillu jos en ottaisi. mutta en nyt varmuudella vielä sano. Mulla vaan jää niistä vaatteista aina niin monet käyttämättä, että onko mitään järkeä. (no, aikasta on tämänki miettiminen)

huppa ja taimi 7+5
 
Bela :'( *suuri halaus*

Tänne oli hurjasti tullu tekstiä viikon aikana. Yritän muistella mitä kaikkea ootte puhunu.. Sukupuolta meinataan kysyä, oon ihan varma että tää on tyttö, mutta ei mekään poikaa aiota hyljeksiä :D. Ostin reissusta pienen samettisen mekon ^___^ (joo-o oon ihan pönttö) :p Mies vaan pyöritteli päätään kaupassa, mut selitin sille että jos meille ei koskaan tuu tyttöä niin voin sit lahjottaa mekon jollekin jolla on tyttövauva. Kiinalaisen kalenterin mukaan olis tulossa tyttö. Enpä tollaseen usko, mutta oli se oikeessa esikoisestakin. Bolakorua käytin esikoista odottaessa ja tykkäsin kovasti. Se oli jotenkin sellanen kiva höpsötysjuttu :> En kyl sit vauvan synnyttyä koskaan sitä käyttäny. Tuo on ollu niin rauhallinen ettei oo tarvinnu rauhotuskeinoja (jossain sanottiin että korua vois käyttää sit rauhottumiseenkin jos vauva on levoton). Porukoillemme kerrottiin uutiset kun nyt nähtiin ja muutamille kavereille kans. Yleisesti varmaan sit kerrotaan muutaman viikon päästä kun np-ultrassa on todettu kaiken olevan hyvin. Kestovaippoja oon käyttäny esikoisella päivisin ja kertakäyttösiä öisin & reissussa. Eiköhän seuraavankin kanssa kestoilla jos vaan jaksamista riittää :). Äitiyspakkausta me ei tällä kertaa oteta kun edellinen on just alkuvuodesta tullu. Otetaan siis rahana ja ostetaan vaikka sit nb-vaippoja sillä :). Maha mulla pömpöttää jo aika näkyvästi. Pitäis kellarista käydä hakemassa äitiysvaatteet ja ehkä tilata muutama uuskin :>. Kunnon pömppis mulla tuli viimeksi joskus 20+. Oon tosi pitkä ja kohtu on taaksepäin kallellaan niin selittivät että siksi nousi esiin vasta tuolloin. Tosin mitä oon seurannu muiden raskauksia niin ei se vatsa muillakaan kovin aikasilla viikoilla oo noussu esiin.

).( Me tosiaan oltiin reissussa ja palattiin eilen illalla (tai yöllä). Hirvittävä kooma päällä. Yököttää edelleen ihan koko ajan ja väsyttää ja heikottaa. Neuvola on sitten ens viikolla. Nyt vois lähteä unimaille kuromaan univelkoja kiinni :).

Adalmis :x ja kerttu 8+5
 
Ehtoota!

Halauksia kaikille jotka elävät epätietoisuudessa tai ovat kohdanneet surua :hug:

Mulla oli maanantai-iltana älyttömän kurja olo. Alavatsa oli todella kipeä & piti kävästä halaamassa pönttöä. Mulla oli jo pelko et tää oli tässä, mut kivut menivät onneksi yön myötä ohi eikä vuotoakaan ole ollut. Jospa tää tästä.

Adalmis: siehän olit yhtäaikaa mun kanssa helmikuisissa 2011 :)

Mie kävin eilen työpaikalla esimiehen puheilla, kun tuo vanhempainvapaa loppuu marraskuun puolivälissä & piti keskustella vähän jatkoista. Alunperin oli tarkoitus jäädä hoitovapaalle & palata töihin 78% maaliskuun alussa. Nyt tosin suunnitelmat muuttuivat & hoitovapaan jälkeen jatkan äippälomalla, jos sinne asti päässään.

Esikoisen LA oli helmikuun puolessa välissä, mutta neiti päätti tulla maailmaan lähes kolme viikkoa aiemmin. Supisteluja ei ollut, mutta lapsivesi lähti valumaan. Synnytys sitten käynnistettiin tipalla & oli kaikin puolin mukava kokemus.

Äitiyspakkausta en miekään ota ku on tuo viimevuoden laatikko. On muuten älyttömän suuria vaatteita siinä pakkauksessa. Nooralle suurinosa (70cm) on vasta nyt syksyllä sopivia. Monet sanovat et hoitopöytä on turha investointi, mut meillä ainakin pöytä on edelleen käytössä ja neiti on 7 kk. Ajatuskin siitä et ois pitäny neitiä pyöritellä koko ajan lattialla tai sängyn päällä saa selän huutamaan hoosiannaa.

Meillä on vaunuina Emmaljungan DuoEdget & ovat olleet aivan loistava ostos. Koppa on isokokoinen & vielä on neidillä (68cm) tilaa nukkua siinä. Pitää nyt kattoa miten sit jatkossa. sisaristuinta ainakin, mut pitääkö sit jostain hommata käytettynä Emmaljungan kaksosrattaat. On tuo tyttö kuitenkin vielä keväällä niin pieni & mie tykkään vaunuilla.

Illan jatkoja :)

Wendy + Vieläkin nimetön alivuokralainen 5+2
 
Kertominen: Aika moni on asiasta nyt ehtiny kuulla, molempien lähimmät sukulaiset ja kaverit tietää. Seuraaville kerron neuvolan tai ultran jälkeen, on sitten vähän varmemmalla pohjalla. Muuten saavat itse huomata vatsasta. Tai kuunnella juoruja.

Bolakoru: Ajattelin hankkia jossain vaiheessa. Jossain kyllä oli, ettei vauva niin hentoa ääntä välttämättä kuule kohtuun, mutta minä uskon silti, bolaan ja joulupukkiin. :D Ja joulukuussa alkaa ahkera musiikkivalistus. ;)

Kestovaipat: Ainakin vielä on aikeissa on kokeilla kestovaippailua osittain.

Äitiyspakkaus: Otan kyllä. Tosin ensimmäinen tulossa, joten pakkauksen ottaminen ei ole ihme. Voi kun sen saisi jo nyt ja pääsisi hypistelemään kaikkea. :D

felina + pikkupulla 8+6
 
Tuntuu vielä ihan liian aikaselta miettiä kestovaippoja tai äitiyspakkausta. Esikon aikana osakestoiltiin ja niin varmaan tehdään seuraavanki kohdalla. Tunnustan että vaikka onkin aikasta miettiä äitiyspakkauksen ottamista, kävin pian plussan jälkeen kurkistamassa millainen pakkaus on nyt jaossa. :) Sen ottamista ehtii vielä miettiä moneen kertaan.

Bolakoru mulla oli esikoisen raskausaikana jonkin aikaa käytössä. Aika pian se jäi pois. Se on jotenki päivän touhuissa niin epäkäytännöllinen kun riipus on niin pitkä ja se pallo on koko ajan tiellä.

Sukupuoli saatiin esikoisesta selville rakenneultrassa. Kovin selvästi siellä pojan vehkeet näkyivät. Varmaan kysytään sukupuolta nytkin jahka rakenneultraan asti päästään. Ei sitä malta odottaa synnytykseen asti. :D Tosin eihän se 100% varma ole.
 
mistelille tsemppiä vuodon kanssa. Toivotaan, että on harmitonta ja ainakin sinulla on ihailtava asenne! Ja jos kerran esikoisenkin kanssa vuotoja oli, niin varmasti normaaleja nämäkin!:hug:

Bolakoru mulla on olemassa jo. Hommasin sen esikoista odottaessani. Sellanen hopeinen joka on täynnä strassia... Aijaa...mitenn niin rakastan glitteria ja kimalletta ja timantteja!;) Käytin sitä aina silloin tällöin, mutta en ole kyllä kertaakaan tainnut sitä käyttää sitten, kun vauva tuli maailmaan..pointtihan olis, että se sais sitten kuunnella tuttua helinää!:) Ja muutenkaan en viitsinyt ihan koko ajan sitä raskaana ollessa käyttää, kun ajattelin, että raukka on siellä koko ajan helinässä!;D Mutta ehdottomasti ajattelin nytkin sitä käyttää, kunhan Nasu on niin "iso", että alkaa kuulla!:heart:

Aiotaan kertoa vanhemmille vasta np-ultran jälkeen. Parille parhaalle ystävälle olen jo kertonut, kun heille kertoisin myös keskenmenosta, jos sellainen ikävä kohdalle sattuisi...Muille ei varmaan sit mitenkään kerrota erityisesti, vaan saavat sitten itse huomata, kun masu kasvaa!;)

Masun kasvamisesta puheenollen niin esikoisesta se tupsahti eniten näkyviin siinä joskus rv. 18 tienoilla... olen aina ollut hoikka ja masu ihan litteä, joten itse sen huomasi kyllä jo aiemmin! Nyt aamuisin masu on suht lituska, mutta päivän mittaan turpoo jäätäväks palloksi... housut kiristää... blaah... sama oli kyllä esikoisesta, että tää turvotus aluksi oli aikamoista, ja tuntui heti että housut ahdistaa.

sormustestit tai muut niin en oo tosiaan tekemässä! Menee kylmätväreet pelkästä ajatuksesta. INHOON kaikkea yliluonnollista ja pelkään niitä sairaasta!:D

ON: tasan viikko sitten sain digitestiin "raskaana 2-3" ja tänään sitten tein taas viikkonäytöllisen ja ilo oli suuri, kun siihen tuli heti "raskaana 3+"!:) Nyt voin lopettaa testailun!;) Ensiviikolla sitten neuvola ja lähete varhaisultraan...eli niitä odotellessa!:)

Chamon ja Nasu 5+4
 
Kestovaipat ei todellakaan kiitos meille niitä ja vauvat näyttää ihan haasuilta kun niillä on kestot päällä kun on niin paksuja. Reppanat makaa peppu aina ylempänä kun muu kroppa :D Mut en siis tykkää muutenkaan pyykin pesusta joten siksi en aio edes kokeilla niitä.

Äitiyspakkaus kyllä tulee. Kaikista lapsista on otettu ja kaikki on käytetty ja ne on niin ihania! Mä en ole niin tarkka värien tai mallien kanssa jos vaan päälle menee vauvalle.

Mulla on tollaset isän ostamat oran vaunut ja ne on kyl kivat mut haluisin uudet.. Tosin en kehtaa varmaan olla käyttämättä niitä kun osti ne sillon viimeksi kesken menneelle vauvalle ja ovat siis meillä käyttämättömät. Isä siis osti ne työkaveriltaan yhden lapsen käyneenä. Omat emmaljungan duot annettiin aikanaan mun veljelle ja siellä ne nyt saa jälleen helmikuussa uutta käyttöä. En pitänyt emmaljungista sen kovan kopan takia ja istuinosaan ei istunut se kopan kuomu joten oli mun mielestä hieman hunot. Nyt haluan et mulla on noi yhdistelmät jotka tuntuvat paremmilta. Matkarattaat saan sentään ostaa uudet kun nuo vanhat on niin kauheet natisijat!

Mahan kasvamisesta eilen sanoi pari kaveria jo et "sullahan on ihan mahaakin jo".. Esikoisesta näkyi vasta 25 viikon jälkeen kun lihoin muutenkin ja kakkonen näkyi kanssa vasta reilu 20 viikon jälkeen. Oon nyt 20kg kevyempi kun kakkosta odottaessa joten kyllä tuo maha tossa tuntuu pullottavan turvotuksen vuoksi jo ihan kivasti. Mut alkaahan se kohtu sieltä kohta noustakin esille joten ihan kivaa kun kerrankin alkaa näkyä ajoissa kunnolla eikä tartte miettiä onko läskiä vai vauvaa :)

(.) selviääköhän Martta tästä viikosta? Jotenkin sellainen epäuskoinen olo iskenyt et tuleekohan vauvaa sittenkään. Onneksi ensi viikolla on lääkäri ja neuvola joten sieltä sit taas lisätietoa. Voi kun alkais tuntea jo liikkeitä niin ei tarttis murehtia koko aikaa onko kaikki hyvin. En vaan haluis tippua taas korkealta kun km todettiin viimeksi rv 11+5 ja olin jo ihan varma ettei mikään voisi mennä pieleen :ashamed:

Champion ja Martta 9+1
 
Doplerit: Kyllä ne ihan tutkittuja on, ainakin AngelSounds ja nää yleisimmät, eli sitä voi kyllä huoletta käyttää eikä tarvitse käyttöä vältellä!

Mietin just et vois alkaa kohta ettimään kuuluisko ääniä... :)

Bola-korut: Vähän kiinnostais hankkia, just sellanen missä on niitä strasseja :heart: Mietin vaan että roikkuukohan toi esikoinen siinä koko ajan kiinni, sitä kiinnostaa kaikki korut ja kimallus, mommy´s girl :D

Kestovaipat: En ole käyttämässä, ei tunnu "omalta jutulta" Eli kertiksillä mennään tälläkin kertaa :)

Champion: Miksi Martta ei selviäisi juuri tästä viikosta? Oon samalla viikolla kuin sä, onks tää joku riskiviikko :O ?

Mahtavaa, tänne on tullut tollanen auto saved-tekstikenttään, ei enää viestit häviä! :)

Ceali&Lilleri 9+2
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Tuli tuossa mieleen, että mitenköhän mä selviin noista raskausajan neuvola käynneistä.. En meinaan tykkää yhtään meidän uudesta neuvolatädistä!! Se joka oli mulla kahdessa ekassa on jäänyt eläkkeelle ja en tiiä onko tuolla muita kun nuo pari terkkaria enää.. Aion kyllä sanoa, etten halua sille, ei tuu mitään ku ei pysty puhumaan ja koko ajan ihan kauhean vaivautunut olo.

Kai terkkarin saa vaihtaa?
 

Yhteistyössä