Huhtikuun Hurmurit 2013 *Helmikuussa*




Sai alkunsa tähdenlennosta,
horsman nukasta hennosta,
taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta.
Salaisuus ei pysy kauaa,
meillä odotetaan vauvaa!


Meitä on 89 odottajaa
25 poikalupausta
18 tyttölupausta



Laskettu aika
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala



27.3.2013

Manzana81 / 31 / 3. / KOS tyttölupaus



28.3.2013

Ylläri iltatähti / 42 / 3. / LKS tyttöolo poikalupaus



29.3.2013

Moika / 31 / 2. / ?



30.3.2013

Senna / 35 / 2. / KYS



1.4.2013

Sanna-77 / 35 / 4. / PHKS
Viljavainio / 36 / 2. / NKL tyttöolo poikalupaus
Hjannah / 29 / 2. / KOS tyttöolo poikalupaus



2.4.2013

Karen10 / 34 / 1. / OYS



4.4.2013

Neiti Pehmis / 27 / 1. / TAYS
Lokkis / 20 / 2. / TAYS tyttölupaus



5.4.2013

Scrat / 33 / 1. / TYKS
Dominique / 35 / 4. / TAYS poikaolo poikalupaus
pikinen / 32 / 5. / OAS tai OYS poikalupaus
Namida / 32 / 1. / NKL tyttöolo tyttölupaus
MurustenMami / 28 / 3. / K- HKS
Nellu* / 24 / 2 / LKS tyttöolo poikalupaus



6.4.2013

ada-amelia / 22 / 1. / KOS poikalupaus
bigmama2013 / 27 / 5. / KOS tyttöolo poikalupaus



7.4.2013

Suska84 / 28 / 2. / TAYS tyttölupaus
Prinsessanäiti / 30 / 3. / SeKS
Pahan Ilman Lintu / 30v / 4. / TYKS poikaolo poikalupaus
Nitta + masuasukki / ? / 2. / L-PKS tyttölupaus
NaksuP / ? / 2. / ?
Pinkkikissa / 31 / 2. / SeKS



8.4.2013

Rosabella / 29 / 2. / NKL tai OYS
Iniss / 17 / 1. / K-SKS poikalupaus
Eepekka / 30 / 2. / TAYS



10.4.2013

Whisky Peat / 36 / 3. / TAYS
Leenuliinukka / 37 / 3. / TAYS
LittleEternal / 27 / 2. / JS
Äitituuli / 39 /3. / KOS poikalupaus



11.4.2013

Naneni / 28 / 2. / KOS tai TYKS poikaolo poikalupaus
jasimi / 28 / 2. / K-SKS poikaolo



12.4.2013

Myymamma / ? / 1. / TYKS poikalupaus
kaakku89 / ? / 1. / ? poikalupaus



13.4.2013

viuwolf / 26 / 1. / HYS tyttöolo tyttölupaus



14.4.2013

Suski90 / 22 / 3. / OYS tyttöolo tyttölupaus
mmiilia / 24 / 3. / VKS tyttöolo tyttölupaus
Jonna_91 / 21 / 1. / K-SKS poikalupaus
Kaukaa hyvän näkönen / 28 / 4. / K-SKS
Möttöskä / 21 / 1. / ?
Wanda / 33 / 3. / KOS tai NKL tyttölupaus



15.4.2013

Natte/ 29 / 4. / LS tyttöolo tyttölupaus
orpk86 / 26 / 3. / K- PKS poikaolo
Sipulisankari / 29 / 2. / TYKS tyttöolo poikalupaus



16.4.2013

silkkii / 34 / 5. / SeKS tyttöolo
Pai80 / 32 / 2. / JS poikalupaus



17.4.2013

MizzyMazzu / 34 / 1. / NKL tyttölupaus
Nohna76 / 36 / 1. / TYKS
alley / 29 / 2. / LS tyttöolo poikalupaus



18.4.2013

tuplis2 / 37 / 3. / PHKS
Angelika85 / 27 / 1. / SeKS
Annele74 /38v/4./OYS



19.4.2013

Addy / 34 / 2. / KOS / poikalupaus
mindi16 / 37 / 3. / ulkomaat tyttölupaus



20.4.2013

Hanne_ / 30 / 1. / ?
Muksutar / 26 / 1. / JS / Poikalupaus



21.4.2013

amante/ ? / 2. / ? poikaolo
Meidän Äiti / 31 / 4. / LS poikalupaus
Toiveena kauniina / 31 / 1. / HYS tyttölupaus



22.4.2013

LilJen / 28 / 1. / JS
Toinen_raskaus / 27 / 2. / TAYS/K-HKS poikaolo
Taratar / 32 / 2. / ?? tyttölupaus



23.4.2013

unikettu / 34 / 4. / ?



24.4.2013

Liinalotta / 34 / 4. / KYS
Ariet / 30 / 3. / ?



25.4.2013

jansku-89 / 23 / 3. / PHKS tyttöolo tyttölupaus
Pihlaja79 / 33 / 2. / Ulkomaat tyttölupaus
Lilyy / 24 / 1. / NKL
Britney / 24 / 2. / K-SKS
outi.ln / 29 / 3. / LS tyttölupaus
House / 31 / 3. / LKS tyttöolo poikalupaus



26.4.2013

Hannans / 19 / 1. / TYKS poikalupaus
Minna89 / 23 / 3. / LPKS
Heiverö / 27 / 3. / SeKS



27.4.2013

martsu76 / 36 / 4. / KOS poikalupaus
Tatja / 36 / 1. / TYKS poikaolo



28.4.2013

Mansikka-Maija / 28 / 2. / MKS poikaolo
kishuli / 33 / 1. / KOS tyttölupaus
[Ingu / 21 / 1. / MKS poikalupaus



29.4.2013

AnPellina / 27 / 2. / OYS
Alexmama / ? / 6. / ?



30.4.2013

Mams / 35 / 2. / JS



1.5.2013

Nella_ / 22 / 1. / PKSSK / 1.5



L.A?

NeitiPehmis / 27 / 1. / TAYS
Hedy81 / 31v / 3. / LKS
Esikko77 / 35 / 2. / TAYS
Jiip / 27 / 2. / KAKS
Nohna / 36 / 1. / TYKS



Linkki edellisen kuukauden höpinöihin http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2174494-huhtikuun-2013-helmet-elokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2183588-huhtikuun-hurmurit-2013-syyskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2193325-huhtikuun-hurmurit-2013-lokakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2204489-huhtikuun-hurmurit-marraskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2216558-huhtikuun-hurmurit-2013-joulukuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2225906-huhtikuun-hurmurit-2013-tammikuussa/

Jos haluat liittyä FB- ryhmään, laita täällä Kaksplus-palstalla nimimerkille Mams yksityisviestillä nimesi ja toive liittyä ko ryhmään.


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Surun kohdanneet :'(

Teron
Miima81
Felicia
Alexa
Ompu
USL
alanna
Nelly83
eufemia
Anna333
jessix
Napppi

:hug:

Päivityspyynnöt punaisella, niin erottuvat muusta keskustelusta :)
 
Viimeksi muokattu:
=)

5 viikkoo enää töitä (plus huominen)...jihuu! :wave:

Vanhempainrahapäätös ei oo tullut vielä. Pomo sano, että ei sillä oo kiire kun eivät tiedä siellä töissä miten paljon mulle edes maksetaan, kun huhtikuussa tulee jopa pienen pieni palkankorotus. Ehkäpä se päätös sieltä sit pikkuhiljaa tulee... :)

Kaikki vauvan kamat on vielä pesemättä ja paikoilleen laittamatta + osa hankkimatta. Ehkä sitte kun loma alkaa.. :)

Maanantaina ois sitten taas neuvolakäynti ja tiistaina perhevalmennus.

MizzyMazzu ja Pikku-Möhkis 29+1 (eilinen poks)

ps. tänään oli muuten naurussa pitelemistä, ku istuin (Tylsässä!) palaverissa ja yhtäkkiä Möhkis potkas mua niin lujaa, että mun paitaki heilahti ja mä huomasin sen! :O Sitte vaan hirmusesti itsehillintää ja käsivarsi vaivihkaa mahan päälle, ettei muut huomais ja itellä pokka pysyis.. :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Heips vaan kaikille,

Mä olen jo tovin aina iltaisin kännyllä lukenut näitä juttuja ja ajatellut, että pitäisi liittyä joukkoon mukaan :wave: . Kännyllä tuo kirjoittaminen on aina niin hankalaa, joten tämä on sitten jäänyt - kunnes tänään pääsin ihan koneelle lukemaan juttuja.

Minut voisi siis lisätä listaan mukaan eli
taratar / 32 / 2. / ??

Se kumpi sieltä olisi tulossa, on niin harmittavasti jäänyt saamatta selville. Oikein mitään ei ole osannut tehdä, kun ei tiedä kumpi siellä asustelee. Itse päätin jo heti r-ultrassa, että poikahan se nyt tietty on, kun raskaus on IHAN samanlainen kun ekakin (ja niin esikoinen on siis poika). Ultrassa ei näkynyt minkäänlaisia vehkeitä, mutta ultraaja sanoi, ettei hän voi sanoa kumpi on, mutta sen verran hän sanoo, että tytön merkkejä siellä ei näy - merkkejä?! No, näin minä sitten päätin, että poika se on.

Muutamia kivoja pojan vaatteita ostellut, kunnes viime viikolla kävin neuvolalääkärissä. Lääkäriksi sattui vasta valmistunut venäläinen tyttö, joka itsekin sanoi katsoessaan ultrakuvaa, ettei hän siitä oikein mitään ymmärrä :LOL: mutta ei hän sieltä mitään "ylimääräistä" löytänyt, joten sanoisi, että tyttö on tulossa. Nyt sit ollaan ihan fifty-fifty, en mäkään siellä kuvassa mitään poikaan viittaavia merkkejä nähnyt, mutta en kuitenkaan anna periksi - mä uskon silti sen olevan poika! Vaikka ihan sama se mulle on kumpi sieltä tulee :heart:

Ihmetyttää kovasti, kun viime viikolla oli siis n-lääkäri ja mentiin rv 27 ja se oli minun EKA n-lääkäri tämän raskauden kohdalla! Eikö tuon nyt pitäisi olla hieman aiemmin jo? Kävin kyllä äitipolilla rv 7, kun todettiin raskaus ja sitten normisti kaksi ultraa sen jälkeen käyty. Mulla vaivaa sokerit eli mittari on kovassa käytössä, enkä siltikään lääkäreitä nähnyt. Noh, heti maanantaina on äitipolin vierailu, aiheena mm. rd ja paineen tunne tuolla alhaalla (n-lääkärin sormet olivat siis liian lyhyet, ettei voinut kunnolla tarkistaa tilannetta, joten siksi laittoi lähetteen äitipolille...voi luoja - onhan ne nyt muilla lääkäreillä riittäneet, siis ne sormet!). Toivottavasti siellä ultrattaisiin ja olisi hieman ammattitaitoisempi ultraaja...niin ja saisi tietää kumpi siellä oikein asustaa. Ei malttais millään odottaa maanantaihin.

Pienoista stressiä tässä aiheuttaa se, että kuukauden päästä olisi muutto Vantaalle. Sitten on ihan hukassa kaikkien neuvoloiden ja muiden lääkäreiden kanssa, että mistä ne löytää. Ja alkaa tuo jännittää myös, että missä sitä synnyttää?? Muutama vuosi on vierähtänyt, kun pääkaupunkiseudulla on asustellut ja tietty silloin ei ollut noita lapsia tai synnytysasiat ajankohtaisia, joten näitä palveluja ei ole siellä koskaan tarvinnut. Kai mä jonnekin pääsen, ettei ihan kotona tätä tarvitse pyöräyttää :kieh: Mutta olisi siis tosi kiva saada tietoa myös teiltä, varmaan täällä on sielläpäin asuvia, että mihin pitää mennä ja mistä saa mitäkin apua :)

Tulihan raapustettua, mutta tässä oli vasta alkusoittoa mun ajatuksista!

Rv 28+3
 
Moika :hug:

Meidän Äidille kiitos uudesta pinosta! Huhtikuu se vaan lähenee. Ihanaa! :)

MizzyMazzu ei ole mullekaan tullut vanhempainrahapäätöstä. Joka päivä kärkyn sitä, kun haen postin, mutta ei.

Tartar tervetuloa joukkoon! Olen itse asunut esikoisen odotus- ja vauva-ajan Vantaalla Tammistossa ja silloin synnytin Kätilöopistolla, kun se oli lähin. Sähän saat valita, minkä vaan HUS:n alueen synnäreistä. Oon ymmärtänyt, että Naistenklinikan remppa vaikuttaa jo huhtikuussa jotenkin synnäreihin, mutta varmaan neuvolassa osaavat auttaa. :)

Omassa navassa ei uutta.

Natte ja Tinja 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Ylläri iltatähti
Tuon mun tyttöolon voi ottaa pois, se on nyt viikkojen myötä vaihtunut poikaoloon ja poikahan sieltä onkin tulossa :D

Iniss / 17 / 1. / K-SKS poikalupaus

Noh, mitäs täällä! Meillä menee ihan hyvin, poitsu hikottelee kovasti masussa ja oikoo jalkojansa :D Tänään menossa rv 30+4! Miten tää aika kuluukin näin nopeesti?

Meillä oli muutto tässä pari viikkoo sitten, nyt sitten asutaan omassa kämpässä :) Hyvin tää on mennyt, mikään ei oo tullut yllätyksenä ja on ihanaa, että pystyy tekemään asiat omalla tavalla! Muuttoon mennessä siis asuimme poikaystäväni vanhempien luona ja se oli kyllä... Noh, en ees viitsi sanoa, että mistä kotoisin. Nyt kuitenkin on oma rauha :heart: Varailin eilen myös uuteen neuvolaan (paikkakunta vaihtui) ja seuraava neuvola olisi 11.2 klo 8:15. Apua, jaksankohan herätä noin aikasin...

Mulla on alkanut ilmaantua jonkinsorttista synnytyspelkoa. Mitä jos mä en osaakaan ponnistaa? Mitä jos synnytys vain venyy ja venyy? Sektio olisi ''helppo'', mutta haluan kyllä synnyttää alakautta, parempi sekä lapselle että äidille. Silti pelottaa. :ashamed:
 
Tervetuloa taratar mukaan! :wave: Menihän tuo laskettu aika oikein? Minä kun sitä hetken noista sun raskausviikoista ynnäilin ja koin jopa pienen pettymyksen kun mä olin ihan varma että olisin itse jo viikolla 29+, mut enpäs sit ollutkaan! :LOL: Ai, miten niin malttamaton? :LOL: Toissapäivänä jo laskin että alle 200 tuntia töitä jäljellä ennen mammalomaa! :D :D

Malttamaton Meidän Äiti ja pieni piiperoinen 28+5 (vasta :D)
 
Hjannah, kiitos kommentistasi. Tottahan se on että vauvat kasvaa korvikkeellakin, jos niin käy etten saa imettää. Kai se oma vointi on huomioitava myös. Mutta elän vielä toiveissa että saisinkin imettää.

Tervetuloa Taratar!
 
Meidän Äiti kyllä laskettuaika meni ihan nappiin :)

Viikkoja olisi vielä jäljellä vaikka kuinka. On tuntunut siltä, että maha kasvaa ihan valtavan suureksi tai on sitä jo nyt, mutta kuitenkin viimeisen viikon ajan on tuntunut, että se olisi kutistunut :O Hyvä, että on mahaa lainkaan...tai ehkä siihen on tottunut! Eilen törmäsin vanhaan luokkakaveriin, joka on viikkoa pidemmällä ja tuntui, että hänen mahansa se vasta valtava olikin. Ehkä se vahvisti tunnetta, että tämä minun masunihan on ihan olematon (vaikka todellisuudessa ei kyllä taida olla).

Natte kiitti kommentistasi. Enköhän mä saa asiat jotenkin järjestettyä neuvolan ja synnärin suhteen, jännittää vaan hyppy uuteen tässä vaiheessa raskautta. Lisää jännitystä tuo päivähoidon järjestyminen ja oma jaksaminen, joka on ollut jo pidempään vähän huonoa ja sen vuoksi tässä sairaslomalla oleillut. Esikoinen vie normaalia enemmän energiaa, kun hän on erityislapsi ja onkin saanut päätöksen päivittäisestä päivähoidon tarpeesta. Saa nähdä miten se(kin) asia järjestyy muuton myötä.
 
Perjantaita :)
Moikalle osanotto ja voimahaleja
Taratar Tervetuloa mukaan
Eilen oli poksupäivä 32 viikkoa jeee!!! ja neuvolapäivä...Laskeskelin että jos vauva syntyis minun mutu-tuntuman mukaan viikoilla 38+jotain niin ois enää 6 viikkoa....Tyttöhän syntyi viikolla 38+4 ja toivon että niin tekis tämäkin syntymäpäiväksi kaavailisin maanantaita 18.3 saa nähä paljonko mennään metsään ;) neuvolassakin juttelin asiasta,terkkari sanoi että monesti naisilla joilla on lyhyt kierto lapset syntyvät ennen LA:ta.Kokemuksia ? Itsellä on aina ollut lyhyt kierto ja tyttö tosiaan syntyi aiemmin esikoisesta ei osaa sanoa kun syntyi perätilan vuoksi suunnitellulla sektiolla.

Hikasta meän vauva hikkailee usein eilenkin oli kahesti pitkä hikka joka tuntui ihan päälle päin.
Luin kuiten jostain että hikka ei ole vauvalle kiusallinen vaan on hyvästä auttaa harjoittelemaan tulevaa hengitystä.

Mizzy-mazzulle meän vauva kanssa eka kerran liikkui puseroa heiluttaen vastaavanlaisessa tilanteessa kun olimme viime maanantaina perhevalmennuksessa ja siellä perheneuvolan täti piti puhetta parisuhteen hoidosta vauva aikana.ja just tunsin todellisen kuperkeikka liikkeen kaikkine tehosteineen ja paita tosiaan heilu,liekö pikkuinen protestoinut puheen äidin ja isän kahdenkeskeinen aika osioon :DNo minua nauratti myös ja käsi vatsalla istuin tovin...on se niin ihanaa :)
Neuvolakuulumiset
painonousu 400 g/viikko
verenpaine 126/84
prot -,gluk -
hb 122
sf-mitta 29
tarjonta rt
syke 135
liikkeet ++
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
Ylläri iltatähti 32+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu
Uimisesta vielä, että olen käynyt koko ajan uimassa (ihan vaan uimahallissa) ja tänäänkin taas menossa. Uiminen on kyllä tuntunut pääosin hyvältä liikunnalta näin raskausaikana. Suosittelen! :)

Nyt lounaalle.... :p

Hauskaa viikonloppua hurmureille! :heart:
 
Kiiton meidän äiti TAAS uudesta pinosta :) mietinkin eilen vai toissapäivänä, että olethan nohevana, ja olithan sinä, kiva kiva!

Moikalle voimia surun kanssa. Onneksi kevättä kohden mennään ja saat iloita vauvelista. Toivottavasti vaan jaksat olosuhteisiin nähden hyvin!

Karen noin niinku mututuntumalla ajattelisin, että kyllä se siun hyvin vointi heijastuu vauvaan ja jos ei tiedossa ole miten pärjäisit uuden ISON elämän muutoksen/ressin/ ja hormoonihöyryjen kanssa niin joka aiheuttaa jo itessäänkin itsekullakin mitä ihmeellisimpiä mielenliikkeita, niin en lähtis lääkitystä lopettaa vain imetyksen takia. Onneks saat lekurin kanssa puhua vielä ja eiköhän ne lääkkeet ole aika tarkasti tiedossa minkä kanssa voi imettää, että ei tarvii olla imettämättä "varmuuden vuoksi".Ihan varmasti vauva kasvaa ja saa riittävät ravinteet. Tottahan sitä toivoo, että voisi imettää, mutta se ei vaan aina ole mahdollista. Huoli pois, niin tai näin niinkuin jo Hjannah ihanasti totesi niin sinä olet maailman paras äiti lapsellesi joka tapauksessa!

Mindi enpäs ole tiennytkään että kummeja on oltava vahintää joku tietty määrä..pitääpä tutkailla asiaa ihan mielenkiinnosta. "Kummeiksi" voi pyytää vaikka ei ole kirkossa tai siis että heidät huomioidaan ristiäisissä, tyyliin, että ette ole nyt kummeja mutta läsnä lapsen elämässä ja kasvatuksessa.. ei nykyaikana ole niin justiisa. itse mietin pitäiskö kirkossa ihan vai kotona.. ehkä kotona, jotenkin niin perhejuhla.

Nanenille tsemppiä ja pitkää pinnaa vuodelepoiluun!!

Taratar tervetuloa mukaan!! :) täällä on tämmöinen hyvä porukka, joskaa ei ihan hurjanahurjana kirjoitella, ja tuolla facebookinkin puolella on ryhmä, mutta ollaan näköjään erittäin hyvin viihdytty täälläkin puolella.

Iniss varmaan aika tavallista että pelkojakin tulee ennen synnytystä, onhan se semmoinen että kun ei voi tietää mitä edessä on. Mutta kätilöt ovat siellä sitä varten, että he pitävät meistä huolta ja kertovat mitä tehdä missä vaiheessa, ja miten ja mihin suuntaa ponnistaa jne. Ja kun olet vielä noin nuori niin uskallan toivoa, että ehkä kätilöt osaavat vielä paremmin huomioida sinut ja toiveesi, vaikka eipä tämä ikä juuri tähän asiaan itselläkään kokemusta tuo ensikertalaisena. Pelkopoliklinikoita on olemassa, eli jos susta alkaa tuntua, että en pärjää pelon tai tuntojen kanssa niin siellä on mahdollisuus käydä juttelee ja ilmeisesti tutustumassa paremmin mitä synnytyksessä tapahtuu. Niin ensikertalainen kuin sitten ehkä huonoja kokemuksia ekassa synnytyksessä saaneet voi siellä käydä. Oletan että neuvolan kautta pääsis käymään siellä, jos tarve. Tai sitten kun h-hetki lähestyy niin sanot kätilöille, että pelottaa tuleva. Kyllä se hyvin menee, ykskään vauveli ei ole mahaan jäänyt :)

Mizzy mua kans huvitti tilannekuvasta sinä palaverissa ja maha heiluu :) itse joudun asiakkaiden kanssa olemaan tekemisissä ja välillä tuntuu että ihan selvästi näkyy liikkeet jo kun vauveli töykkii. :) Sitten on niitä puusilmiä, jos sanoo, että asia hoidettava maaliskuun puoleen väliin, että siirryn pois tästä hommasta niin yksikin kysyi, aijaa mistä sut sit tavoittaa... noo en ole sitten sen enempää halunnut sanoa, että kotoo, vaan antanut työkaverin tiedot.

Tosiaan, ens kuussa jo äippälomalle, luvattoman paljon sitä odotan..
Nyt on vähän lomaakin tässä ja oon niin valmis jäämään jo kotiin. Heti sai nukuttuakin paremmin, kun ei ollut töihin lähtöö.
Ajan kulusta on vähän "ristiriitainen" olo. Nopeeta on mennyt aika, eli kohta jo 30 paukkuu, uskomatonta, mutta sitten toisaalta tuntuu, että sinne h-hetkeen on vielä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin pitkä aika...eli haluis jo että tää sätkiäinen mahassa heiluttelin jalkejaan jo sylissä :) Ja olen niin tehnyt päätöksen, että en kitise, kun paukkaa yliaikaa jo toisella viikolla.. mutta saattahan se olla että pari valituksen sanaa kuuluu.
Potkut tuntuu nyt jotenkin ylempänä ku aikaisemmin eli selkeesti navan yläpuolella lähempänä rintalastaa (ja välillä taas kyljessä ja sitten alamahassa) tai luulen että ne on potkuja tai noi alamahan jutut varmaan käden liikkeitä. Ja sitten se välillä monkää niin että pakko olla peppu pinnassa tai jotain. Mä olen oikeesti niin onnesta mykkyrässä ja haltioissani noista masuliikkeistä. Heh, se onkin ainoota liikuntaa mitä mun kroppa saa nykyään.. (paino ahdistaa...)
Onhan tää esikon odotus jotain niin ainutlaatuista aikaa uusine tuntemuksineen että ei tälläistä tule enää koskaan!!!! :heart:

Hyviä vointeja kaikille!!

Toive ja 28+5
 
Hei taas pitkästä aikaa, on jäänyt kirjoittelematta, on muka ollut niin kiirettä töissä. Nyt onneksi sesonki taas ohi ja saa olla kotosalla. Pari hassua vuoroa viikossa.

Toissa viikolla oli lääkärineuvola ja siellä oli kaikki ihan ok. vähän verenpaineet koholla niin nyt sitten mittaillaan kotona päivittäin ja sain niitä pissatikkuja kotiin joilla voi seurata sitä proteiinia. Toistaiseksi kaikki kunnossa.
Vauveli potkii jo tosi kovasti ja öisin usein herää kun mahassa on potkunyrkkeilyy harjotukset menossa. Esikoinenkin yks yö sanoi kun oli hiipinyt viereen että "äiti, vauva potkii mua koko ajan, en mie voi nukkua" :)

Moikalle voimia:hug:

Joku kyseli kummeista, kaksi kummia pitää olla, mutta kirkkoherran luvalla riittää yksikin. Meidän nuorimmainen ei saanut kuin yhden kummin kun ei yksinkertaisesti ollut kuin yksi. Laitoin sähköpostin kirkkoherralle että riittääkö vai pidetäänkö nimijuhlat, riitti kuulemma se yksikin. Piti sitten ristiäisissä täyttää joku lappunen asiasta. Nyt ollaan sit pähkäilty että mistä edes se yksi kummi löydetään.

Jaahas nuorimmainen heräs päikkäreiltä.. seuraavaan kertaan

House 28+1
 
Hei vaan,
Tarattaren viestistä innostunnena pyrin minäkin joukkoonne:
Äitituuli/39/3/KOS poikalupaus LA 10.4.

Olen näitä alkuvuoden pinoja lukenut joulusta lähtien, mutta en ole osannut mihinkään liittyä kun Pieni yritti ensimmäisen kerran maailmaan itsenäisyyspäivänän jälkeen ikävilllä viikoilla 23. Nyt kun kun poksahti jo tuo 30 viikko täyteen niin täytyy alkaa uskoa, että täällä voisi vielä huhtikuussakin heilua.

Kolmatta lasta tämä ei-ihan-nuori äiti odottaa: Esikonen on pieni koululainen ja Keskisisko viskari. Viisi vuotta on siis päässyt väliin tulemaan, tavarat on jaettu pois ja kaikki odotukseen liittyvä unohdettu. Unohtuupa synnytyksetkin, luonto on armollinen, jotta joku tähän uudestaankin ryhtyy.

Kummeja moni pohtii. Minä myös ynnäilen tuota melko tuoreiden avopuolisoiden kummiksi ottamista. Mutta kun veljen avovaimo ei ole vieläkään antanut anteeksi ettei ole Esikoisen kummi - kahdeksan vuotta! - niin taidan ottaa kaikki listoille. Ne sitten pysyvät mukana/jäävät pois miten elämä heittääkin, eipä ainakaan tule kivasta asiasta negatiivista heti alkuunsa.

Äitituuli 30+3
 
Tervetuloa Äitituuli :wave: ja hyvä että pieni on malttanut pysytellä masun suojissa vielä! :)

Kummeista: Kirkkoon ei meidän lapsia ole kastettu, mutta jokaiselle on kuitenkin nimijuhlassa nimetty yksi "kummi". Nuorimmaisen kummisedän kanssa emme ole enää missään tekemisissä ja se vähän tietysti harmittaa.. Nyt oon miettinyt että tälle tulevalle ei kummia tulisi ollenkaan. Paitsi jos mies sitä välttämättä haluaa, saa sitten sen ihan itse keksiä ja kysyä :)

Uimahalliin ollaan menossa tänään.. Äitiltä onneksi löytyi vähän isompi uimapuku mihin tän mahan kanssa mahdun, omassa kun jäi noi tissikupit tuohon ylämahalle killumaan kun ei joustoa riittänyt tarpeeksi ylöspäin! :LOL:

Omaa napaa vielä sen verran että pahoinvointi näyttää palanneen tänne! YÖK! Enemmän tai vähemmän tuntuu myös närästävän, johtuu tuo huono olo varmasti siitä.. :kieh:
 
Moikka pitkästä aikaa.

Huomasin nyt et mulle tuonne vois päivittää poika olon ja poikalupauksen.

Tänne ei kummia kuulu, flunssaa, liitoskipuja, iskiasvaivaa ja unettomuutta. Ihan normaalia siis. :D

Viikko sitten kävin sairaalassa supistusten takia jotka oli jatkuneet useamman päivän, mutta ei onneksi olleet tehneetmitään. Nyt tyksin lääkäri sanoi että rv 38 käynnistykseen edellisten isojen kokojen takia. Et ei tässä olis enää kuin noin 7vkoa jäljellä, jahuu. :)

Listaa tutkiskelin tuossa ja o täällä muitakin tyksissä synnyttäviä, nii aattelin kokeilla onneani: mikäli turkulaisilla ja turun seutulaisilla on innostusta tavata, niin laitakaa yvtä. Koitan muistaa aktivoitua ja käydä täälläkin taas useammin... ;)

Pahis ja Hakkarainen 30+6
 
Heippa vaan, täällä kirjoittelee
Wanda 33/3/ 14.4/KOS tai NKL tyttölupaus
En ole aiemmin keskustelupalstoista liiemmin välittänyt, mutta täällä tuntuu olevan jees meininki ja hyvä henki! Eli vielä kun ehtii niin voisi ajankuluksi puolison ollessa töissä liittyä tähän hurmurijoukkoon.
Mulla on tällainen tuore uusperhe kasassa, esikoiset edellisestä liitosta ovat 8 ja 9-vuotiaat, poika ja tyttö. Ollaan kaikki aivan innoissamme tästä uudesta perheenjäsenestä. Eritoten tuore isä, jolle vauva on eka. On kyllä ollut melkoista vuoristorataa ja tunnekuohuja täynnä tämä raskaus. Päävireenä kuitenkin melkoisen toiveikas ja iloinen odotus.

Kuulun ryhmään riskiraskaudet munuaissairauden ja kohonneiden verenpaineiden takia. Nyt verenpaineet on saatu normaaleiksi lääkityksellä. Paitsi aina kun mennään käymään äpkl:lla, nousevat arvot aina tappiin- Olenkin todennut potevani pahanlaatuista valkotakkisyndroomaa. Kotimittauksissa arvot on jopa hyvinkin matalat.

Täällä jo synnytys pyörii kovasti mielessä. Haaveeni on ollut päästä kokemaan luonnonmukainen kotisynnytys, mutta se on osoittautunut ei-suositeltavaksi. Ahdistaa hirveästi jo nyt ajatus siitä että joutuu sinne piuhoihin kiinni ja noiden laitosten remonttien takia ei välttämäti saada sitä omaa rauhaa perhehuoneessa. On kyllä kurjaa kun tahtoisi raskaan urakan jälkeen levätä ja joutuu jakamaan huoneen ventovieraan kanssa. En viitsisi jakaa edes ruotsinlaivan hyttiä tuntemattoman kanssa, saati sitten tällaisessa tilanteessa. Kerroin kätilölle angstailustani synnäriä kohtaan ja meillä onkin ensi viikolla synnytyspelkopalaveri, vaikkei se itse synnytys lainkaan sinänsä pelota vaan enemmänkin riemulla odotan sitä.
Onko muilla vastaavaa synnytyslaitoskammoa?
 
Tervetuloa Wanda mukaan kirjoittelemaan! :wave: Kuulosti kovin tutulta tuo sun kirjoitukses sairaalassaoloajasta! Täällä yksi kanssasisko joka innolla odottaa synnytystä, mutta ei sairaala-aikaa. Kotisynnytyskin on käynyt mielessä, mutta mitäs sitten jos jotain menee vikaan? :O Polikliininen synnytys on nyt toiveena numero 1! Mä luulen että mun ahdistus johtuu suurelta osin siitä että joudun uuteen ja tuntemattomaan sairaalaan synnyttämään, (Tammisaaren tuttu ja turvallinen synnytysosasto kun ei ole enää toiminnassa), enkä tuosta Lohjan sairaalasta ole kuullut mitään synnytyskokemuksia, en hyviä enkä huonoja... Toivon kovasti että tää sairaalakammo helpottaa, kunhan päästään tutustumiskäynnille synnärille. Jäisi sitten jäljelle vaan syöksysynnyttyksen kammo! Edellinen sponttaanisti käynnistynyt alatiesynnytys kun kesti ekasta supistuksesta vain puolitoista tuntia, joista 15min ehdittiin olla sairaalassa, niin eihän me tämän kanssa sairaalaan edes ehditä kun uuteen sairaalaan on puolet pitempi matka! Aion siis valmistautua hyvissä ajoin pakkaamalla autoon pyyhkeitä isot läjät! :LOL:

(.) Eilen tuli vedettyä iltapalaksi pizza ja nyt on suu kuin saharan autiomaa! Koko yön on saanut rampata juomassa ja vessassa! Outoa, mulla kun ei koskaan ole jano!

Isäntä käväisi eilen moottoripyörämessuilla ja toi sieltä tuliaisiksi vauvalle paidan ja bodyn, yllätyin niiin iloisesti! :) :heart:

Meidän Äiti ja pieni 29+0 *POKS POKS*
 
Hei,
Wanda ja Meidän äiti, hauskaa miten eri lailla me odottajat näitä tuumimme. Minua ei saisi kotisynnytykseen millään uhkailulla. Lähinnä ahdistaa jos täytyy supistusten jälkeen täällä kauan olla ennenkuin sairaalaan huolivat. Miten isommat lapset katsoo tuskailevaa äitiään ja vaikuttaako se tulevaan sisarussuhteeseen. Tosin asiaan liittyy varmaan sekin, että Esikoinen olisi kyllä jäänyt kotisynnytyksessä sille tielle - siihen asti raskaus oli mennyt kuin kätilöoppaassa, joten ei olisi arvannut.

Olisin varmasti parempi potilas Naistenklinikalle kuin Kätärille, mutta nuo perhehuoneet niin houkuttaa. Tosin ei taida kukaan huhtikuussa sellaista saada kun se NKL remonttiin valmistautuminen alkaa. Sama oli huoli Keskisiskon synnytyksessä, silloin oli se kuuluisa kätilölakon uhka, muistatteko?

Miesten työmatkoista ja vapaa-ajasta tuolla oli puhetta. Meillä meneekin isoimman kanssa rviikolla 38 laskettulomalle Åreen ja jättää vielä Keskisiskon 5 v mulle tänne...

Äitituuli
 
  • Tykkää
Reactions: Wanda Amanda
ääääääh, mä kirjotin pitkät pätkät ja jostain syystä tää heitti mut pihalle ja KAIKKI katos jonnekin... jeps.. uusi yritys.. tosin en ees ehkä muita mitä kaikkea kirjottelin..

tervetuloa uusille!

vauvan asennosta en ole ihan varma mutta luulen että viime viikolla känty pää alaspäin koska nyt tuntuu liikkeet erilaisilta ja paljon ylempänä :)

sairaalassa olo ei ahista mitenkään.. mutta se että kotona saattaa päästä hääräämään anoppi niin se ahistaa.. kun mikään ei ole oikeilla paikoillaan yms.. mä oon jotenkin tosi kontrollifriikki esim. astia kaapeista jne ja en voi sietää sitä että joku muuta tyhjentää tiskikonetta kun sitten kaikki on miten sattuu ja anoppi on mestari siinä että astiat ei oo ees suunnilleen omilla paikoillaan... ja siis mun anoppi on oikeesti tosi mukava ja tullaan tosi hyvin juttuun, mutta tätä asiaa mä en vaan siinä kestä.. mies on joutunu joskus sanomaan sille että ANNA OLLA kun on tullu kyllään ja alkanu "järjestämään" on se sitten vähän rauhottunu ja hyvää se vaan tarkottaa.. mutta en halua sairaalasta kotiuduttua olla kun vielunkieli koska en löydä mistään mitään..
niin ja mäkään en synnyttäisi kotona mistään hinnasta.. mä vaan niin tarvii KAIKKI mahdolliset lääkkeet yms että kestän sen.. ja en tiedä kestänkö siltikään.. mä oon jo melko varma etten pysty siihen.. :( haluan sen sektion!

manzana joo siis kyllä vähän kiristelee joskus täälläkin se että miehen jäljiltä on likaisia astioita siellä sun täällä.. mutta eniten se että kun tiskikone on tyhjä niin silti tavaraa on vierssä tiskipöydällä..

Ikean reissulle pääsen sittenkin ja vieläpä ihan tässä parin viikon sisään, JEEE!
huone rempatkin alkaa olla jo pikku hiljaa aluillaan.. :) TYKKÄÄN!

ja neuvolalääkäriltä meinaan pyytää saikkua ä-loman alkuun saakka.. alkaa olla yöt vähän turhan vähäunisia ja sitten koko päivä nstressaan että jos en jaksa.. ärsyttävä kierre..
supistelut on täälläkin sitten sálkanu, ei ne kipeitä oo mutta eilenkin pitkin päivää oli ja öisin alkanu kans tulla, jännä että levossa.. lanneselän vaiva on myös alkanu nostaa päätään ja inhottavasti alaselkää särkee ja kipuilee :/ TULIS JO SE KEVÄT! :)

hmm, jotain varmaan jäi koska tää oli nyt niin nopeesti kirjotettu.. täytyypä palata jos tulee mieleen..

m-m & hippu 28+0 POKS!!
 
  • Tykkää
Reactions: Wanda Amanda
Moikka kaikille uusille ja vanhoille,
sairaalassaolosta, itse haluan myös synnyttää sairaalassa mutta itse osastolle jääminen ei oikein kiinnosta. Synnytys oli viimeksi kohtuullisen hyvä kokemus, olin onnekas ensisynnyttäjä jonka pahimmat muistot synnytyksestä liittyy väsymykseen, jonka pari vrk kestävät epäsäännöllisen säännölliset supistukset aiheuttivat. Osastolla en kuitenkaan viihtynyt vaikka toisaalta siellä on/ oli mahtava mahdollisuus levätä jos tarvetta on/ pystyi. Itse viimeksi ahdistuin kun henkilökunnalla oli erilaisia mielipiteitä eri asioista (liittyen lapsenhoitoon) ja ensimmäisen lapsen kohdalla ne hämmensi melkoisesti. Lisäksi huonekaverini oli melko huonossa kunnossa, jonka vuoksi kännykkää ei saanut pitää päällä ja rauhaa huoneessa ei ollut kun kokoajan joku ramppasi tarkistamassa tilannetta. Miestäni häiritsi vierailla siellä kun samassa huoneessa oli muita ja mulla ei maito noussut kunnolla osastolla ollenkaan. Niinpä toivon, että nyt (jos kaikki menee hyvin) pääsen perheen kanssa sairaalan viereiseen potilashotelliin tai kotiin jo seuraavaksi yöksi synnytyksen jälkeen. Perhehuoneita ei taysissa ole joten sellaista on turha toivoa. Olipahan pitkä sepostus :)
Olikohan se tässä ketjussa kun joku kyseli aiemmin rintarepuista ja kantoliinoista?! Joka tapauksessa ne ehkä on muillakin mietinnässä. Meillä on manduca kantoreppu, joka oli ihan pelastus esikoisen vauva-aikana, se kun ei oikein viihtynyt kuin sylissä pitkään aikaan. Lisäksi mulla oli lainassa kaverin kantoliina, mutta sen sitominen tuntui melko työläältä ja silloin ei ollut energiaa opetella + se hiosti kesällä. Nyt mietin rengasliinoja, onko kellään kokemusta? Onko helppo käyttää yms.?
kummeista, vauvalle on tulossa neljä kummia (2 pariskuntaa) mutta ongelma on meilläkin se, että heistä vain yksi kuuluu kirkkoon, joten joudun anomaan lupaa tähän. Oli tosi ihanaa kun kysyin kummeja ja molemmat parit olivat tosi ilahtuneita ja onnellisia pyynnöstä. Lapsestamme tulee heille kaikille heidän ensimmäinen kummilapsi, ja aikovat kuulemma hemmotella häntä sen mukaan ;)

Tulipahan nyt vaan höpöteltyä omanapaisesti mutta olen kyllä ahkerasti lukenut juttujanne ja toivotan tsemppiä kaikille vaivaisille ja vähemmän vaivaisille. Niin ja kiva kun uusiakin on tullut mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Wanda Amanda
Moikka,

Pitkästä aikaa minäkin viimein täällä! :) Tervetuloa kaikille uusille ja voimia surun kohdanneille.
Omassa masussa kaikki kunnossa, vatsa kasvaa ja huomenna olisi taas aika neuvolaan. Painoa on kertynyt n. 8 kg ja vatsa sen kun kasvaa.
Tuntuu siltä että huhtikuu alkaa olla jo aika lähellä ja tuleva synnytys on ihan just edessä. Näin ensisynnyttäjänä ei taida ihan olla tiedossa mihin sitä vielä joutuukaan :D
Täällä alkaa perhevalmennukset keskiviikko iltana ja sinne olisi tarkoitus miehen kanssa suunnata. Ihan mielenkiinnolla odotetaan, mitä ne pitävät sisällään.
Vanhempainrahapäätöstä en ole minäkään saanut, hakemus on laitettu sisään jo 20.12! Äippälomaan aikaa neljä kokonaista viikkoa, ensimmäinen lomapäivä itse laskettuna 7.3 :)

Angelika ja pikkuinen 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Moiks!

Kivaa, kun tulee uusia mukaan vielä, Tervetuloa!

Sairaalassa olosta: Ei kai siellä olla nykyään kuin pari-kolme päivää, joten itse aion kyllä ottaa siitä täyshoidosta kaiken irti ja levätä synnytyksen jälkeen. Voihan tietysti huonolla onnella sattua samaan huoneeseen joku yli-ihminen, joka pärpättää koko ajan, mutta luulisin, että suurin osa vasta synnyttäneistä on lähinnä levon tarpeessa.

Hankinnoista:Ostin jo yhdet yhdistelmävaunut edullisesti käytettyinä, mutta nyt on alkanut tehdä mieli sellasia travel systemeitä, mihin saisi turva-istuimen kiinni. Ne vaikuttavat käteviltä shoppailuvaunuilta ;). Ja olisivat kevyet nostaa autoon yms. Onko teillä näitä ollut käytössä? Mulla on jo Brion turvaistuin ja koitan etsiä siihen sitä runko-osaa. Ei vain oikein tunnu löytyvän käytettynä, joten ehkä joudun ostamaan uuden. :(

(.) Mulla on valtava maha ja vielä kasvaa. Painoa on tullut yhteensä kuitenkin vain vajaat 7kg eli se taitaa sitten olla kaikki tuossa yhdessä kumpareessa. Tai kolmessa, jos ottaa tissien kasvunkin huomioon :LOL:
Vauva on aika iso, ja olinkin jo ihan varma, että nyt on sokerit koholla, mutta onneksi näin ei ollut. Kasvaa hyvin muuten vaan. =)

Saikkarille jouduin lantiokipujen takia pari viikkoa sitten ja ilmeisesti jatkuu ä-lomaan saakka. Täällä lääkäri kirjoittaa muutaman viikon jaksoissa saikkua, mikä on jotenkin hassua, kun hän kuitenkin itse sanoi, ettei mulla ole enää töihin mitään asiaa. Olisi työnantajallekin helpompi, kun olisi se yksi lappu loppuun asti.
Mutta tämä kotonaolo on kyllä hyvä juttu siinäkin mielessä, että uni on niin katkonaista. 4-5 tuntia nukun yöllä ja loput päivän mittaan parin tunnin pätkissä. Elimistö ehkä valmistautuu vauvarytmiin. Mielenkiintoista! ja väsyttävää. Välillä on sellainen olo, etten tee mitään muuta kuin olen raskaana. :p

Pääkaupunkiseutulaiset jännittävät, mihin joutuvat synnyttämään remonttien takia. Sama täällä Turun seudulla; viimeksi paikallisessa sanomalehdessä väläyteltiin remontin tieltä muuttavalle synnärille yhdeksi vaihtoehdoksi parakkeja. Mutta ehkä ne eivät ehdi tekemään mitään sille asialle vielä huhtikuuhun mennessä. Täälläpäin asioilla on tapana kestää aika kauan...:kieh:

Laitankin tästä Pahikselle YV:tä, jos vaikka saataisiin oma Turkulaisryhmä kasaan. Nyt olisi aikaa vaikka kahvitella. :)

Myymamma 30+3
 
  • Tykkää
Reactions: Wanda Amanda
Tervetuloa uusille, eli ainakin Tarattarelle, Äitituulille ja Wandalle :)

Koska oma laskettu aika on huhtikuun eka päivä, olen välillä lueskellut myös maaliskuisten ketjua. Siellä on jo ainakin kaksi vauvaa syntynyt maailmaan, kolmas syntymässä, ellei jo syntynyt. Jännää :D

Sairaalassaolosta sen verran, että oma toive on päästä aika nopeasti kotiin. Muuten ei olisi niin kiirettä, mutta ajattelen lähinnä tuota pientä esikoista, joka ei ole ollut musta erossa tähän mennessä kahta tai kolmea tuntia kauempaa.
Lisäksi olen kai sen verran yksityisyyttä kaipaava, että 4-6 äidin huone ei kuulosta kovin herkulta, kun haluaa vaikka jutella miehen kanssa jostakin. Mutta ei mulla mitään kammoa silti ole, sairaalassa ollaan niin kauan kuin oma tai vauvan terveys vaatii.

Myymamma, aika karsealta kuulostaa tuo mahdollinen parakkisynnyttäminen : /
Ehkei tuo uhka nyt kuitenkaan ainakaan vielä sinua koske. Toivottavasti kukaan ei joudu ihan semmoisissa oloissa lastaan maailmaan puskemaan.

Mulla appelsiineja kuluu ja vauva möyrii tosi paljon. Vatsa tuntuu olevan jo aika alhaalla.

Alkuperäinen tarkoitus oli tulla oikeastaan vaan poksumaan :)
Torstaina taas neuvolaan!

Viljavainio ja Pikkumuru 32+0
 
Viimeksi muokattu:
Nyt se on vihdoin täällä! Mun kauan odottama rv 30 POKSahti tänään! :D Viikot vähenee uhkaavasti ja kohta on kiire saada kaikki järjestelyt hoidettua. :whistle:

Sen kunniaksi kävin neuvolassakin, mutta siitä tuonnempana.

Tervetuloa Wanda ja Äitituuli! =)

Sairaalassaolosta en minäkään niin tykkää. Tai siis ehdottomasti haluan sairaalassa synnyttää, kun on kaikki apu lähellä. Kolmoseltakin piti heti synnytyksen jälkeen imeä nestettä keuhkosta, kun hengitys oli huonoa, joten onneksi oltiin sairaalassa. Se lapsivuodeaika vaan on tylsää, kun en osaa nukkua siellä ja tuntemattomat huonetoverti ärsyttää. Ja sit on ihan kauhee ikävä muuta perhettä, joten toivon kotiutuvani yhdessä vuorokaudessa. Sen ekan yön tykkään olla sairaalassa hyvässä hoidossa, mutta sit vois tosiaan jo päästä kotiin. Esikoisen aikaan oltiin 2,5 yötä sairaalassa, mutta seuraavista olen ollut sen yhden yön. Esikoisen aikaan sitä halusikin olla pitkään, kun kaikki oli niin uutta ja outoa. Ja silloin oltiin perhehuoneessa.

Kummit meillä on päätetty, mutta ei vielä kysytty. Kaksi pariskuntaa pyydetään.

Sitten niitä neuvolakuulumisia...

rv 30+0
painon muutos/viikko +188g (vihdoin vähän hiipunut toi nousu)
turvotus -
rr 112/74
pissa puhdas
hb 124
sf 30 (Jaiks! Pomppas sit yläkäyrälle. Mulla ei ikinä ole sf ollut yläkäyrällä.)
tarjonta rt (Jei!)
syke 145
liikkeet +

Tota sf-mittaa oli kuulema hankala mitata, kun vauva liikkui pois alta koko ajan. Terkan mielestä vauva ei tuntunut mitenkään isolta. Kahden viikon päästä katsotaan uudelleen ja, jos edelleen iso sf-mitta, laitetaan lähete äitipolille kokoarvioon. Tuntuu hurjalta, kun aikasemmat vauvat on olleet siroja syntyessään ja sf mennyt keskikäyrällä ja nyt, jos sieltä tuleekin joku jättivauva. :O

Seuraava neuvola on sit jo kahden viikon päästä ja siitä kahden viikon päästä on lääkärineuvola.

Kävin tänään työterveyslääkärilläkin ja sairaslomaa jatkettiin nyt sit äitiysloman alkuun saakka.

Natte ja Tinja 30+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Myymamma

Yhteistyössä