Huhtikuun Hurmurit 2013 *Joulukuussa*



Sai alkunsa tähdenlennosta,
horsman nukasta hennosta,
taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta.
Salaisuus ei pysy kauaa,
meillä odotetaan vauvaa!


Meitä on 80 odottajaa
18 poikalupausta
12 tyttölupausta


Laskettu aika
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala



27.3.2013

Manzana81 / 31 / 3. / KOS tyttölupaus



28.3.2013

Ylläri iltatähti / 42 / 3. / LKS tyttöolo poikalupaus



29.3.2013

Moika / 31 / 2. / ?



30.3.2013

Senna / 35 / 2. / kys



1.4.2013

Sanna-77 / 35 / 4. / PHKS
Viljavainio / 36 / 2. / NKL tyttöolo poikalupaus
Hjannah / 29 / 2. / KOS tyttöolo poikalupaus



2.4.2013

Karen10 / 34 / 1. / OYS



4.4.2013

Neiti Pehmis / 27 / 1. / Tays
Lokkis / 20 / 2. / Tays tyttölupaus



5.4.2013

Scrat / 33 / 1. / TYKS
Dominique / 35 / 4. / Tays poikaolo poikalupaus
pikinen / 32 / 5. / OAS tai OYS
Namida / 32 / 1. / NKL tyttöolo tyttölupaus
MurustenMami / 28 / 3. / K- HKS
Nellu* / 24 / 2 / LKS tyttöolo poikalupaus



6.4.2013

ada-amelia / 22 / 1. / KOS poikalupaus
bigmama2013 / 27 / 5. / KOS tyttöolo poikalupaus



7.4.2013

Suska84 / 28 / 2. / TAYS
Prinsessanäiti / 30 / 3. / SeKS
Pahan Ilman Lintu / 30v / 4. / TYKS
Nitta + masuasukki / ? / 2. / L-PKS tyttölupaus
NaksuP / ? / 2. / ?
Pinkkikissa / 31 / 2. / SeKS



8.4.2013

Rosabella / 29 / 2. / NKL tai OYS



10.4.2013

Whisky Peat / 36 / 3. / Tays
Leenuliinukka / 37 / 3. / Tays
LittleEternal / 27 / 2. / JS



11.4.2013

Naneni / 28 / 2. / KOS tai TYKS poikaolo poikalupaus
jasimi / 28 / 2. / K-SKS poikaolo



12.4.2013

Myymamma / ? / 1. / Tyks poikalupaus
kaakku89 / ? / 1. / ? poikalupaus



13.4.2013

viuwolf / 26 / 1. / HYS tyttöolo tyttölupaus



14.4.2013

Suski90 / 21 / 3. / Oys tyttöolo
mmiilia / 24 / 3. / VKS tyttöolo
Jonna_91 / 21 / 1. / K-SKS poikalupaus
Kaukaa hyvän näkönen / 28 / 4. / K-SKS
Möttöskä / 21 / 1. / ?



15.4.2013

Natte/ 29 / 4. / LS tyttöolo tyttölupaus
orpk86 / 26 / 3. / K- PKS poikaolo
Sipulisankari / 29 / 2. / TYKS tyttöolo poikalupaus



16.4.2013

silkkii / 34 / 5. / SeKS tyttöolo
Pai80 / 32 / 2. / JS poikalupaus



17.4.2013

MizzyMazzu / 34 / 1. / NKL tyttölupaus
Nohna76 / 36 / 1. / TYKS
alley / 29 / 2. / LS tyttöolo poikalupaus



18.4.2013

tuplis2 / 37 / 3. / PHKS
Angelika85 / 27 / 1. / SeKS
Annele74 /38v/4./Oys



20.4.2013

Hanne_ / 30 / 1. / ?
Muksutar / 26 / 1. / JS / Poikalupaus



21.4.2013

amante/ ? / 2. / ? poikaolo
Meidän Äiti / 30 / 4. / LS poikalupaus
Toiveena kauniina / 31 / 1. / HYS tyttölupaus



22.4.2013

LilJen / 28 / 1. / JS



23.4.2013

unikettu / 34 / 4. / ?



24.4.2013

Liinalotta / 34 / 4. / KYS
Ariet / 30 / 3. / ?



25.4.2013

jansku-89 / 23 / 3. / PHKS tyttöolo tyttölupaus
Pihlaja79 / 33 / 2. / Ulkomaat tyttölupaus
Lilyy / 24 / 1. / NKL
Britney / 24 / 2. / K-SKS
outi.ln / 29 / 3. / LS tyttölupaus
House / 31 / 3. / LKS tyttöolo poikalupaus



26.4.2013

Hannans / 19 / 1. / TYKS
Minna89 / 23 / 3. / LPKS
Heiverö / 27 / 3. / SeKs



27.4.2013

martsu76 / 36 / 4. / KOS poikalupaus
Tatja / 36 / 1. / TYKS poikaolo



28.4.2013

Mansikka-Maija / 28 / 2. / MKS poikaolo
kishuli / 33 / 1. / KOS tyttölupaus



29.4.2013

AnPellina / 27 / 2. / OYS
Alexmama / ? / 6. / ?



30.4.2013

Mams / 35 / 2. / JS



1.5.2013

Nella_ / 22 / 1. / PKSSK / 1.5



L.A?

NeitiPehmis / 27 / 1. / TAYS
Hedy81 / 31v / 3. / LKS
Esikko77 / 35 / 2. / TAYS
Jiip / 27 / 2. / KAKS
Nohna / 36 / 1. / TYKS



Linkki edellisen kuukauden höpinöihin http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2174494-huhtikuun-2013-helmet-elokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2183588-huhtikuun-hurmurit-2013-syyskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2193325-huhtikuun-hurmurit-2013-lokakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2204489-huhtikuun-hurmurit-marraskuussa/

Jos haluat liittyä FB- ryhmään, laita täällä Kaksplus-palstalla nimimerkille Mams yksityisviestillä nimesi ja toive liittyä ko ryhmään.


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Surun kohdanneet :'(

Teron
Miima81
Felicia
Alexa
Ompu
USL
alanna
Nelly83
eufemia
Anna333
jessix
Napppi

:hug:

Päivityspyynnöt punaisella, niin erottuvat muusta keskustelusta :)
 
Viimeksi muokattu:
Ou jees, kiitos Meidän Äiti :)

Tänään käyty ostelee uusia jouluvaloja ja kohta mennään virittelee ne ulos. Maa on valkeena ja homma alkaa näyttää talvelta.

Huomenna poksuu 20, ihan uskomatonta!! Viikoilla 8 suurinpiirteen haaveili, että aikun olisi edes tuolla puolessa välissä ja nyt jo siellä :)

Muutama erituntuinen suppari tullut parin päivän aikana. En vielä kipeiksi kai niitäkään sanois, mutta tunne on ollut kun maha kovenee sellainen niinkuin lihas kevyesti kramppais..mutta erituntuinen joka tapauksessa kuin ne ekat supparit mitä tuli, joita kuvas lähinnä "jännä tunne".. noo mutta eipä noissa mitään jos eivät kunnolla kipeiksi muutu.

Pitkästä aikaa hyötyliikunnan merkeissä tein miehen kaverina kevyesti lumitöitä. Teki hyvää pelkkä ulkoilma. En tiiä pitäiskö mitata kuume tai jotain, äsken ruuan jälkeen otin puolenlitran aino-jätskin kätöseen, että lusikoin sen, mutta vastoin kaikkia ennakko-odotuksiani ei maistunukaan kuin muutama pikkulusikallinen ja vein loput pakkaseen. Se on epänormaalia minun kohdalla se!! :LOL:

Erinomaisen ihanaa viikonloppua kaikille!!

Toive ja 19+6
 
POKS 22 POKS <3
Hitaasti mutta varmasti eteenpäin =)
Talvitakkia pitäis alkaa jo tosissaan ettimään, oma toppatakki jäi jo pieneksi ja vetoketju posahti särki :/
Kelaan on hakemukset jätetty ja vielä pitäis käyä työterveydessä anoon virkavapautta äippäloman ajaksi ja jossaki vaiheessa liittoonki ilmotella...
Hankinnat on edelleen jäissä ku ei vaan ole jaksanu, josko ens vuona sitten ;D
Vointi itellä ihan jees ja niin tuntuu olevan vattassaki, ainakin liikkeitä päätellen.... 18 päivää ois 3. neuvolakäyntiin vielä aikaa ja se sokerinrasituski hiipii pikku hiljaa lähemmäs :/
Mukavaa joulukuun alkua kaikille =)
 
Hyvää sunnuntaita täältä.

Pitää aluksi ihan pahoitella omaa saamattomuuttani tämän kirjoittelun suhteen. Kovasti aina aikomus kirjoittaa, mutta en sittn kuitenkaan ole saanut aikaiseksi:ashamed: Lukemassa käyn kuitenkin lähes päivittäin.

Onnittelut kaikille hyviä uutisia ultrassa saaneille. Ja pahoitteluni vielä viime pinossa olleiden huonojen uutisten vuoksi.

Nopeaan tosiaan kuluu tämä aika ja vatsa kasvaa hurjaa vauhtia. Nitan tavoin täälläkin takki alkaa revetä liitoksistaa ja uutta täytyisi alkaa metsästää.

Hankintoja ei ole täälläkään tehty, kuin yhden bodyn ja potkuhousujen verran. Tammikuussa aletaan varmaan katselemaan sitten ihan tosissaan vaunuja ym.

Rakenneultrassa olin tossa reilu viikko sitten. Tunti meni aikaa, kun kavri ei suostunut kääntymäöän niin, että olisi saatu keuhkovaltimo näkyviin. Lopulta toinen kätilö tuli ja sai kaiken tarvittavan näkymään. Vauvan sydämessä näkyi myös kalkkikertymää, joka kuulemma aika yleistä ja ylensä häviää jo raskausaikana, eikä tarvitse jatkossa mitään seurantaa. Varovainen poikalupaus saatiin:heart:

Oma jaksaminen on tällä hetkellä aivan äärirajoilla. En jaksaisi tehdä tätä yötyötä, mutta en halua siirtyä päivään, koska silloin joudun vaihtamaan tiimiä ja itsestäni tuntuu, ettei ammattitaitoni riitä muihin tiimeihin. Olen aivan loppu, viimeyön olin töissä ja olen tänään nukkunut 8-13 ja en pysty enää nukkumaan. Ongelmana siis lähinnä on, etten saa yövuorojen jälkeen nukuttua vaikka väsynyt olenkin:( Henkisesti tämä tilanne on aivan äärimäisen kuluttava, kun tuntuu ettei ole mitään ratkaisua, joka ei aiheuttaisi jonkin sortin ahdistusta. Näillä yöviikoilla olen niin loppu, etten jaksa kotona mitään ja tiuskin miehelle ja lapsille ihan syytää ja sen myötä olo on aina vaan kamalampi:'(
Viimeviikolla olin 3 yötä saikulla, kun selkä alkoi vihoitella ja lepo kyllä auttoi. Lääkärillä olin tossa 4vkoa sitten supistusten takia, siellä todettiin kohdunsuun olevan kuitenkin kiinteä ja kiinni, kanavaa jäljellä 1,5cm. Kun kysyin sitten lääkäriltä, että saako elää ihan normaalia elämää, niin hän tuumasi mielestäni ivaliiseen sävyyn, että lomaako kaipailen vai.... Ja kun krroin tekeväni ainoastaan yövuoroa, jossa istun lähes koko yön, niin hänen vastaus oli, ettei työni ole edes raskasta.

Neuvolaan on aika ylihuomenna, mutta tuon lääkärin kohtelun jälkeen tuntuu siltä, etten väsymystä uskalla edes valittaa, koska silloin annan sen kuvan, että haluan vain laiskotella ja lorvia kotona.

Oikeasti haluaisinkin saada levättyä kunnolla ja elää ilman ahdistavaa oloa. Haluaisin jaksaa touhuta näiden isompien lasten kanssa ja olla hyvä äiti heille kaikille.
Tuohon ahdistukseen sellainen selvennys, että mua siis ahdistaa tämä, etten jaksaisi valvoa ja tiedän, etten saa nukuttua yövuoron jälkeen(vapailla nukun todella hyvin). Ja taas en koe olevani tarpeeksi ammattitaitoinen tehdäkseni noita päivävuoroja toisissa tiimeissä(hoitoalalla siis olen ja en todella suostu menemään paikkaan, jossa en voi olla varma osaamisestani).

Anteeksi tämä kamala purkaus. Johonkin oli pakko avautua kun itkettää, kiukuttaa ja väsyttää.

Ihanaa joulunodotusta kaikille ja ihanaa kun on valkoinen maa:)

bigmama&aatu rv 22+1
 
Bigmama onpas ollut todella ikävä lekurikokemus!! Oliko se tk:n puolella vai neuvolalääkäri? Täällä enemmän patistelevat lepoon ja saikkuun jos on jokun ongelma.. Tuntuis itsestäni ihan hirveältä tuommoinen suhtautuminen lääkäriltä..

Sanot vaan neuvolassa, että olet väsy, ja kerro tuosta lekurijutusta, ja että pahoitit mieles. Kuulostaa jonkun katkeran kantturan kommentilta tuo lääkärin lausahdus. Eiköhän sitä jokainen tiedä, missä ne oman jaksaminen rajat menee, eli ota vaan asia kunnolla puheeksi neuvolassa! Olen itse tehnyt aikaisemmin pitkiä yövuoroja ja voin hyvin kuvitella, että ei ole tässä tilassa ihan leppoisin homma. Ihmisen normaalirytmi on kuitenkin nukkua yöt ja valvoo päivät ja raskaana perustarpeet korostuu.

Tsemppia paljon, ja vaadi itsellesi se mitä ansaitset, eli hyvän kohtelun!! Minua mm. Karen viime ketjussa potki persauksille huolehtimaan itestäni :)

Niii ja tänään rv 20 :heart: miisouhäpi
 
Viimeksi muokattu:
Bigmama sun teksti sai mutkin ahdistumaan sun puolesta. Todella ammattitaidoton lääkäri, kun ei ymmärrä yötyön raskautta. Yötyö on aina suuri kuormitus elimistölle ja vielä suurempi raskaana ollessa. Eikä istumatyö tarkoita sitä, että se on helppoa ja ei rasita raskausaikana. Mä olen myös tehnyt yövuoroja ja istumatyötä edellisissä raskauksissa ja en pystynyt olemaan loppuun saakka töissä. Todella raskasta se valvominen ja istuminen ainakin aiheutti mulle selkäkipuja ja supisteluja. Ehdottaisin, että menisit toiselle lääkärille ja vaatisit sairaslomaa. Raskausaikana vaan täytyy osata olla itsekäs ja vaatia. Toiset lääkärit on just tollasia, että pää kainalossakin täytyy mennä töihin ja mikään vaiva ei ole tarpeeksi suuri, jotta olisi aihetta valittaa. Nyt ehdottomasti saikulle ja lepoa. Niin ja onnittelut hyvistä ultratuloksista ja poikalupauksesta.=)

Kiitos Meidän äidille uudesta pinosta! =)

Mua itseänikin on alkanut ahdistamaan, kun mun pitäis mennä tammikuun alussa töihin ja jaksaa sen pari kuukautta ennen, kun äitiysloma alkaa. Olen nyt siis ollut hoitovapaalla, mutta säästöt oli suunniteltu vaan, että olen vuoden loppuun saakka kotona. Pakko siis jotenkin jaksaa töissä ne pari kuukautta. Ahdistaa vaan tää unettomuudesta johtuva väsymys ja matalasta verenpaineesta johtuva huonovointisuus. Kotona tässä pärjäilee ihan hyvin, kun voi välillä mennä pitkäkseen, jos liikaa heikottaa. Jotenkin on ollut ihanaa olla tää alkupuolisko raskautta ihan vaan kotona lasten kanssa. Plaah! No, kai se pari kuukautta menee vaikka päällään seisten. : /

Natte ja Tinja 20+6 (jee, huomenna poksuu!)
 
Viimeksi muokattu:
POKS 21 POKS! :heart:

Kiitos Meidän äiti uudesta pinosta! :)

Todella ärsyttävää bigmama lääkäriltä tuollainen käytös! :mad: Tuntuu, että jotkut luulevat, että raskaana olevat haluavat itselleen sairaslomaa vain koska ovat raskaana ja heitä laiskottaa... Tätä asennetta sataa vähän joka paikasta vähän väliä :( Lääkärin pitäisi kuitenkin tietää, raskauden kuormitus naiselle ja varsinkin, ettei istumatyö ole kevyttä työtä tässä tilassa! Istuminenhan on ihmiselle luonnoton asento, joka jo muutenkin rasittaa selkää äärimmäisen paljon, lisäksi sitten vielä yövuorot... Mur, ihan kiukuttaa täälläkin! Ei muuta kuin toiselle lääkärille tai siella neuvolassa otat asian esille! Onnea poikalupauksesta! :heart:

(.) Kävin viikonloppuna tämän mahani ja esikoisen kanssa pulkkamäessä! Aivan mahtavaa laskea rattikelkalla hurjaa vauhtia ojan pohjalle! (Esikoinen ohjaa aina kelkkaa ja hänen mielestää on kivointa laskea jonnekin aivan muualle kuin minne mäki vie...) Ei ainakaan vielä tuntunut pahalta tuo kyyti :)

Viikon päästä olisi taas neuvola ja syöpöteltyä on tullut nyt niin paljon, että ihan kauhistuttaa se puntarille meno. Ihana kamala joulu ja kaikki siihen liittyvät herkut :stick:

Sipulisankari & Narsku 21+0
 
Huomenta!
Täällä on iskenyt ihan kamala flunssa! Oon jo yskinyt keuhkot pihalle : / Tänään sain onneks lääkäri ajan, josko vaikka kortisoni kuurin mulle kirjottas. Saikulla oon tän päivän, olo vaan on niin kertakaikkisen kamala.

Täällä aamupakkaset -22 :O ja luntakin on jo hyvin maassa.

Mites teidän jouluvalmistelut? Ite en oo tehny vielä juuri mitään, tulee ihan kamala kiire :ashamed:

Bigmama Kerro vain rohkeasti neuvolassa tuntemuksistasi!

kaukaa hyvän näkönen 21+1
 
Tervehdys! :wave:

Eilen aamulla, puolivälin poksumisen kunniaksi, muhun iski aivan uskomaton turvotus! Silmät on punaiset ja melkeen turvonnut kiinni ja näytän just siltä että oisin itkeä pillittänyt koko yön! :headwall: Tänään turvotus on sitten iskenyt myös sormiin ja vihkisormus oli jo pakko jättää pois käytöstä... Kai se on tutustuttava siihen suolattomaan ruokavalioon ja luovuttava vaan kaikista joulun herkuista, että ees suunnilleen ihmisen näkösenä pysyis... Argh! Turvallisia nesteenpoistovinkkejä otetaan vastaan! :)

Bigmama rohkeesti vaan otat asian esille, vaikka neuvolassa, että saisit lepolomaa. Meidän firmassa käytäntönä että odottajat ohjataan yötyöstä muihin töihin heti jos siltä vähänkään tuntuu, ihan ilman mitään lääkärintodistuksia. Ihan siitä syystä että yötyö on tosi kuormittavaa ja saattaa kuulemma lisätä jopa ennenaikaisen synnytyksen riskiä!

Jouluvalmisteluita ei hirveesti ole suunnitelmissa. Lähdetään jouluksi lappiin laskettelemaan, joten kotona ei tarvitse sen kummempia tehdä. Parit valot on roikkunut ikkunoilla jo viikkoja. Muutama joululahja on vielä ostamatta, mut kun aivot vaan lyö tyhjää.. Ongelmana omat esiteinit (10 ja 11vee tytöt) ja kummipoika 12vee.. Luulen että vedän helpoimman kautta ja annan vaan rahaa tai lahjakortin jonnekin... :)

Perjantaina tuli kauan odotettu lumi! Ja paljon sitä tulikin! Ihanaa! :heart: siinä sitten lumitöitä tehdessä muksahdin pihalla nurin.. :headwall: Onneksi vaan pyllyn kautta selälleen, eikä ees sattunut mihinkään, mutta tokihan se säikäytti! Isäntä varsinkin säikähti ja oli oikein vihanen, kun mie sillai pyllähtelin. Noo, se ei oo talvi eikä mikään jos ei muutamaa kertaa nurin muksahda, varsinkaan jos sattuu olemaan raskaana! :LOL:

Mutta, mukavaa maanantaita kaikille! Tää yrittäis välillä tehdä jotain työtäkin... :D

Meidä Äiti ja pieni 20+1 JEIII! Alle puolet enää! ;)
 
Moikka,

Tänään aamulla oltiin rakenneultrassa ja kaikki hyvin, pikkuinen vastasi viikkoja ja laskettu aika säilyi muuttumattomana. Jalat pikkuinen piti visusti ristissä, joten tyttö- tai poikalupauksesta sen enenpää kuin niihin liittyvistä oloistakaan ei ole tietoakaan!

Angelika ja pikkuinen 20 + 4
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Jee rv 21 poksahti tänään!!! :heart:

Meidän Äidille turvallisina nesteenpoistajina tiedän ananaksen (mielellään tuore), veden juonnin ja liikunnan. Toivottavasti saat turvotuksen vähenemään. Vaikuttaa ikävältä vaivalta.

Angelikalle onnittelut hyvistä ultratuloksista. Eikös ne jalat ristissä olijat tuppaa usein tyttöjä olemaan. Meidänkin neiti oli jalat ristissä, mutta ultraaja sai silti vilastua, että tyttö on tulossa. =)

Ainiin, jouluvalmistelut... Olen lähinnä ostanut joululahjoja jo aika hyvin valmiiksi. Muuta en sitten ole saanut aikaiseksi. Pitäis tällä viikolla vähän etsiä jotain joulukoristetta ja viritellä jouluvaloja, jotta pääsis tunnelmaan.

Natte ja Tinja 21+0 =)
 
Viimeksi muokattu:
Jouluvalmistelut, valot laitettiin parvekkeelle jo muutama viikko sitten. Muuten ei ole mitään oikeastaan tehtynä. No joitain joululahjoja ostettu. Mutta eipä sitä silti hirveästi tarvi tehdäkkään, kun lähdetään jouluksi sukulaisiin. Joulutorttuja ajattelin tehdä itsenäisyyspäivänä, kun tulee vieraita. Pipareita voisi pojan kanssa leipoa jossain vaiheessa :)

Meidän jalat ristissä olija oli poika viime raskaudessa, mutta olen kuullut myös, että useimmat on tyttöjä. Onnea joka tapauksessa Angelika hyvistä ultrakuulumisista :)

Tänne ei ihmeempiä. Suurimpana vaivana edelleen ummetus, joka nyt pysyy jollain lailla kurissa liotetuilla luumuilla ja duphalacilla. Tosin nyt jätin duphalacin pois ja kokeilen vi-sibliniä, on kuitenkin ymmärtääkseni enemmän luonnontuote.

Nesteen poistajia ananaksen ja veden lisäksi olen kuullut, että mansikat poistaisivat nestettä.

Hjannah&Pallero rv 23+0:heart: *POKS*
 
Terveisiä täältäkin kaikille, taustalta jo hetken olleena :wave:

Meille olisi tulossa siis toinen hieman yllätyksenä, tai no yllätys oli mahdollinen kyllä mutta jaloissani pyörii myös 6½kk esikoispoikamme, joten tämä nopeus hieman yllätti kun ensimmäistä odotettiin kuin kuuta nousevaa sen yli 10kk, koska oli/on 50/50 saammeko edes luonnollista tietä alulle mitään ;)
Lapsillemme tulee ikäero vajaa vuosi, ja nyt jo hirvittää valmiiksi...
Tämä raskaus on ollut samanlainen aika pitkälti kuin esikoisenkin, nämä raskaudet eivät anna itsestään muuta osviittaa kuin törkeän väsymyksen alussa ja muuten ovat oireettomia joten tämäkin kuten ensimmäinenkin, huomattiin vasta reippaasti yli 10 viikkoisena (kyllä menkatkin oli tiputteluna tulleet...). Oksennuksia en ole kertaakaan joutunut kokemaan, mutta tässä raskaudessa on himokseni tullut Cappucino ja vain ja ainoastaan se Nesgafen valmis sekoitus jota saa purkissa tai pusseina. Minä joka en siis ole ikinä juonut kahvia vaan ainoastaan teetä ja kaakaota, rakastan tuota taivaallista cappucinoa ja vain sitä, en edelleenkään normi kahvia juo ikinä :confused:
Olen vasta nyt alkanut paljastella että täällä on toinen tulossa, meillä oli/on ollut se että odotamme tuohon kakkos ultraan asti ja sen jälkeen vasta alkaa kertominen muille, sukupuolta emme halunneet edellisessäkään tietää joten sama periaate pysyi myös tässä kuin "oppikirjan" mukainen vauvamme siellä köllötteli, minulla on myös taakseppäin lähelle selkärankaa menevä kohtu, joka on vielä niin ovelan mallinen että jouduin viime raskaudessa käymään lisätutkimuksissa koska poikani kasvoi kylkeäni pitkin ja selvisi että kohtuni muoto ei ole ns. tavallisen pyöreä, minulla ei siis vieläkään ole sitä mahaa ja viimeksi porukka alkoi vk n. 30 vasta huomaamaan selvästi :)
Olen ehkä tuttu tämän vuoden toukokuisista joten joku ehkä hämärästi minut muistaa, sain siis pojan 15.4 ja Jorvissa olin ja 42+2 mentiin, ja olimme jopa yhden täällä tutustumani kanssa samaan aikaan, samalla osastolla joten saa nähdä tapaisinko taas jonkun teistä!
Olen siis äitiyslomalla tässä näin ja ehdin jopa kaks viikkoa olla kotihoidon tuella jos kaikki menee putkeen, viimeksi jäin rv20 jo pois töistä joten vauvaperheen arkea mennään, eipä tätä edes ole huomannut että on raskaana kun poika vie niin täyden huomion kaikesta ja ei ole mikään ns. helpoin tapaus tempperamentiltään....

Jouluvalmistelut on loppu suoralla ja kortit on tehty ja lähetetty kun teen ne aina itse (joka vuotinen ainut kertaisuus kun askartelen jotain) ja paketit on 4 vajaa valmiita, jouluna herkutellaan muiden pöydissä joten täällä ei stressiä siitä oteta :)

Paljon voimia kaikille ja tulen täällä pyörimään aktiivisemmin joten "nähdään" taas!

LittleEternal 27w/2/JS ja 10.4.2013
 
Kiitos teille kaikille ihanaisille tuesta:flower: Olo nyt jo parempi ja huomenna neuvolassa otan puheeksi kyllä tämän työn/väsymyksen/uniongelman. Mulla todella näyttää nyt olevan suurin ongelma tuo etten saa nukuttua yövuoron jälkeen ja stten väsymys kasaantuu. Eilen taas supistelikin enempi, joten tuon keskiraskauden lääkäriajan haluaisin mahdollisimman pian.

natte tsemppiä sinnekin tuohon kahden kuukauden rutistukseen. Voin uskoa, ettei motivaatio tässä vaiheessa ole kovin korkealla.

angelikalle
onnittelut hyvistä ultrakuulumisista:heart:

meidän äiti kiitos uudesta pinosta. Unohtui kiittää tuossa aiemmassa itkupotku viestissäni:ashamed:

kaukaa hyvän näköinen tsemppiä ja pikaista paranemista sinne.

LittleEternaltervetuloa porukkaan mukaan:) Tuhon ikäeroon on pakko kommentoida, että meillä on kahdella ensimmäisellä lapsella ikäeroa 11kk ja kaikki meni paremmin kuin osasimme koskaan edes uneksia. Ja suurena plussana ehdottomasti oli/on se, että lapsista on seuraa toislleen.

Huomenna tosiaan on aamulla neuvola ja nyt yön aikana ptää ruksia tuo voimavara kysely, joka tehdään tässä laajassa terveystarkastuksessa.

Jännitystä on myös ilmassa, sillä lähdetään parin päivän päästä viikoksi ulkomaille koko perhe:D ja toki jännitystä lisää tuo hommaan se, että kuopukselle nousi eilen illalla kuume:( toivottavasti toipuisi nopeasti.

Jouluvalmistelut on meillä jo aika mallillaan ja koti on täytetty koristeilla ja valoilla. Mä olen NIIN jouluihminen:xmas: Piparkakkutalo odottaa vielä liimausta ja joululaatikoita en ennen matkaa kerkeä pakkaseen tekemään.

Mutta, jospa sitä vaikka alkaisi täytellä tuota aiemmin mainittua kyselyä.

bigmama&aatu rv 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: Angelika85
Huomenet täältä kylmästä pohjosesta -22 :/
Eilen onneksi löysin itelle toppatakin kirpparilta 7 eskolla :D
Mulla on menossa 11 työvuoro putkeen (joista 4 yövuoroa välissä) ja vielä ois 2 jäljellä ennen vapaita.... Olen hoitoalalla ja ainakin vielä yövuorot menneet ihan hyvin, nukun normaalistikki yön päälle vain 4-6h unet, pysyn paremmin näin rytmissä, meillä tehdään 2-6 yötä yleensä kerrala putkeen...
Eilen tuli töissä ekaa kertaa 1 kipeä supistus joka kesti n. 1min vaikken ollut tehnyt mitään raskasta ja supparin aikanakin vain istuis.... enempää ei ole tullut, onneksi =)

Joulua en jaksa ees miettiä.... 1 lahja vasta tilattuna ja 1 mietittynä.... =)

22+ 2
 
Terveiset rakenneultrasta! :)

Pienellä kaikki hyvin, painoa reilu 350g ja vehkeet heilui jalkojen välissä! Eli poikalupaus saatiin! :) :heart:

Turvotuksen takia tikutettiin pissa (oli puhdas) ja mitattiin verenpaineet jotka huiteli luvuissa 146/96 ja 137/85, eli normaalia korkeammat... Kehottivat mittauttamaan niitä vielä ennen joulua neuvolassa, ettei nousu jatkuisi...

Tervetuloa LittleEternal! :wave:

Nyt töihin rientää hän... :)
 
Tervehdys! :wave:

Onnea Meidän äidille poikalupauksesta! Ihanaa saada näitä "kaikki hyvin" -uutisia tähän pinoon :heart:

Painoarvio meillä oli ultrassa 308g. Vastasi viikkoja 19+5, ei kuitenkaan vaihdettu tuoksi vaan pidettiin se rv 20+0, joka tuolloin arveltiin aiemman ultran perusteella olevan.

Mulla on alkanut väsymys hiipiä takaisin... Eilen nukahdin töissä koneen ääreen KOLME kertaa!!! Hätkähdin hereille, kun käsi petti alta :whistle: Tänään olen koittanut lähteä tästä hieman jaloittelemaan aina, kun alkaa väsymys painamaan. Kaamosväsymys alkoi nyt, kun pimeys loppui ja lumi valkaisee maan! :D

Sipulisankari & Narsku 21+1
 
Neuvolakuulumisia tältä päivältä:

rv 21+1
painon muutos/viikko +580g (arvasin, että sitä on taas tullut)
rr 123/71
pissa puhdas
hb 120 (pudonnut, kun viimeksi oli 128, joten rautaa pitäisi pikkasen alkaa syömään)
sikiön syke 150
liikkeet +

Kuopus oli mun mukana käynnillä ja pikkusiskon sykkeiden kuuntelu oli niin pelottava juttu, että alahuuli alko väpättämään ja kuopuksen piti tulla mun kainaloon siihen gynetuolille.

Seuraava neuvola onkin sit lääkärineuvola. Se tulee johkin tohon alkuvuoteen. Ei voitu vielä aikaa varata, kun en tiedä saanko työajalla käydä neuvolassa, kun menen nyt toiseen ryhmään töihin. Edellisessä raskaudessa kävin aina aamulla klo 8 neuvolassa ja tulin sieltä sit töihin ja se sopi työnantajalle. Nyt en tiedä tota käytäntöä, joten täytyy ensin selvittää.

Kyllä ahistaa toi painonnousu. Tosin kuopuksesta olin näillä viikoilla saman painoinen, mutta silloin lähtöpaino oli pari kiloa enempi. Eli kaikenkaikkiaan tullut nyt enemmän painoa. Täytyy alkaa oikeesti miettimään, mitä suuhunsa laittaa, että ei ole hirveä työ sitten saada kaikkea pois.

LittleEternalille tervetuloa! Kiva, kun tulee teille noin pieni ikäero. Musta on tuntunut, että meidän nuorimmille tulee pieni ikäero, mutta sehän onkin aika iso, kun on 1v8kk. Varmasti menee ihan kivasti teillä sitten aika kahden vaippapepun kanssa. Samalla rysäyksellä kaksi vauva-aikaa valvomisineen. Ja tosiaan varmasti tulee lapsista läheiset toisilleen.

Meidän äidille onnittelut hienoista ultratuloksista ja poikalupauksesta! =)

Mulle mahtuu vielä toistaseksi mun toppatakki, kun on aika väljä malli. Varastossa on vielä edellisistä odotuksista jäljellä oleva äidin vanha talvitakki. Se menee varmaan sit lopputalven, kun toi mun takki ei enää mene kiinni.

Tarkkaa painoarviota ei mulle ultrassa jostain syystä kerrottu. Tai siis jouduin sitä lopuksi ihan kysymään ja kätilö sanoi sen olevan n.300 g ja sanoi samaan hengen vetoon, että ei sitä taidettu edes mihinkään ottaa ylös. Viikkoja mulla siis ultrassa oli 20+1. Ultran teki harjoittelija, joten en sit tiedä kuinka tarkka siitä edes oltais saatu. Tää harkkari ensin sai jotenkin mahan ympäryksestä liian suuren, kun sit se mitattiin uudestaan ja tää pääkätilö sanoi sille harkkarille, että siitä mitasta tulee iso, jos mittaa sen sillain, että sikiö on vähän vinottain. Eli ymmärtääkseni ihan viikkoihin nähden sopivan kokoinen vauva siellä on. Pään ympärys niille tuntui olevan tärkeämpi mitta. Ymmärsin, että siitä ne tarkat viikotkin katotaan. Mun vauvat on vaan olleet tosi eri kokoisia syntymäpäänympärykseltään. Esikoisen pää oli 36,5 ja kuopuksen 32,5 syntyessään. Onneksi niin päin, että esikoinen oli jo raivannut valmiiksi tietä. ;)

Natte ja Tinja 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei.
Rakenneultran painoarvio oli meän vauvalla viikolla 21 380 g ( vastasi viikkoa 20+5)

Enää ei pitkään talvilomaan joka on 19-31.12 eli saan sopivasti muutaman päivän laittaa joulua ennen joulua ja sit lepäilä muutama päivä :) Tarkotuksena ois suunnata välipäivinä kaupunkiin ostaan pinnasänky ja hoitotaso :) ja talviloman jälkeen kuukausi töitä ja äippälomalle...:) :):
vielä ois reilu viikko aikaa uusinta ultraan ja sit toivotaan että se vatsalaukkuki saatais näkyviin ja ehkä vauveli suostus jalat ottaan pois rististä salaperäistä leikkii hän :)
Mukavaa joulunodotusaikaa kaikille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista
Ylläri iltatähti 23+5
 
Viimeksi muokattu:
Natte: Tääl kohtalotoveri jota ahistaa painonnousu..
Mul kans samois lukemis kun kuopuksesta vaik
lähtöpaino oli jopa -6kg!Mul kilot ei itekseen todellakaan
häviä raskauden jälkeen vaik imettäskin. Töitä saa tehdä
ja hikeä vuodattaa :) Jospa se nousis vähemmän jos stressais
sitä vähemmän.. Mulle tullu n.10kg JO!!

Ummetukseen mulla auttaa hikiliikunta,
kävin spinningis ja kyl huomas seuraavana
päivänä et vatsa toimi paremmin, tuore
ananas kans mun herkkua.

Onnea hyvistä uutisista, mukava lukea!

Huomen poksuu tai siis 45min päästä, heh!

Öitä!

Manzana81, rv 24, kohta vika kolmannes
jo käsillä, huih!
 
Kiitokset uudesta pinosta ja onnea taas uusista hyvistä uutisista!

Viime kuun puolella oli imetyksestä juttua. Meillä ei esikoisen kanssa imetys onnistunut, vaikka rintakumit ym. otettiin avuksi. Osittain tämä johtui pienestä rakenteellisesta poikkeamasta vauvan suussa. Enkä jotenkin jaksa ottaa tuosta paineita nyt toisenkaan kanssa. Kokeillaan ja yritetään, mutta jos ei onnistu, niin en ala kiduttamaan tuolla asialla vauvaa enkä itseäni. Ymmärrän kyllä imetyksen puolustajia, mutta ei se imettäminen nyt varmaan kenestäkään pelkästään hyvää äitiä tee ;) Varsinkaan, jos asialle ei oikein voi itse mitään. Ainut asia mitä ihan aluksi surin, oli se, että menettääkö vauva läheisyydessä tuon vuoksi jotakin. Mutta tosi paljon on syliä pieni saanut kaikin tavoin vauva-aikana, ja ollaanhan siinä pulloruokinnassakin ihan lähekkäin ja katsellaan vauvaa silmiin, ainakin meillä :) Esikoiselle lypsin kyllä rintamaitoa pari kuukautta, mutta annettiin siinä rinnalla silloinkin jo korviketta. Hyvä nukkuja on ainakin toisesta tullut :)

Meillä on nyt joulua jo ihan sopivasti; verhoa, valoa ja koristetta. Lähes kaikki lahjat on jo hankittu ja paketoitukin, mikä on kyllä ihan ennätyksellistä meidän perheessä.
Melkein ihaninta joulun tuntua taitaa tuoda kuitenkin tuo valkoinen lumi ulkona :heart:

Tervetuloa joukkoon LittleEternal :) Meillä esikoisen ja kuopuksen ikäeroksi tulee 1v 2kk. Vieläpä ihan suunnitellusti :) Mutta tottakai jännittää, että kuinka varsinkin se alku siinä sujuu, ja oma jaksaminen. Toisaalta, vaikka lasten ikäero oisi mikä, jännittäisi se varmaan yhtä paljon.

Rakenneultra meillä oli rv 19+4. Sikiön painoarvio sivuutettiin niin nopeasti, että se ei ehtinyt jäädä kunnolla mieleen, enkä löytänyt sitä mistään paperistakaan. Kolmesataa ja jotain se oli :snotty: Sen ultraaja totesi selvästi, että sikiön koko vastaa viikkoja. Muuten ultraus oli kaikilta osin huolellinen ja kesti ainakin puoli tuntia, joten ei jäänyt tuosta painoarviosta huolimatta kuitenkaan epävarma olo.

Vauvan liikkeet tuntuvat aika selvästi päivittäin. Potkujakin tulee runsaasti, jopa niin, että ne erottuvat silminnähden vatsan pomppimisena :heart:
Myös mies tunsi käteensä potkut toissa iltana :)
Nimeäkin ollaan koitettu jo miettiä uudelle tulokkaalle. Onneksi ei tarvitse vielä sitä päättää ja tietää! :)

Puntarissa en ole vähään aikaan uskaltanut käydä :snotty: Hirvittäähän se jo etukäteen.
Ja kun tuo joulukin on vielä tulossa.

Jännittävää (joulun) odotusta ja voidaan sopivan paksusti ilman stressiä :D

Viljavainio ja Pikkumuru 23+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä