Huhtikuun Hurmurit 2013 *Lokakuussa*

Nitta: Onpas teillä ollu vastoinkäymisiä :hug: Kyllä tuollasten jälkeen varmaan niinkin pieni asia kuin herpes saa mielen lannistumaan. No toivotaan että seuloissa olisi kuitenkin väärä hälytys. Meinaatteko tutkituttaa pidemmälle?

Nimistä: Mä tossa eilen huvikseni heitin ruokapöydässä tytölle ja miehelle että mikä vauvan nimeksi tulee. Mies haluisi pojalle saman nimen ku ajateltiin tyttöä oottaessa että sille tulis jos on poika. Mutta mua se ei oikein sytytä. Voin kyllä suostua kompromissiin jos keksitään kivat toiset nimet. Mun tytön nimiehdotuksen teilasi ihan täysin. Tosin siitä saatiin kyllä pienestä vaihtamalla ihan kiva vaihtoehto. Katselin myös netissä olevasta sukupuusta, että siellä oli pari ihan kivaa nytkin käytössä olevaa nimeä tytölle.

Toive: Joulu ei oo kyl mitään ilman mätiä, meillä se syödään perinteisesti smetanan ja sipulin kanssa :p Mutta on olemassa jotain mustia merileväjuttuja, jotka on muuten kuin mäti, toimiskohan ne tässä ja saiskohan niitä syödä?

Joulu: Tykkään kyllä, mutta ei ihan vielä. Tosin tänään katoin jotain mainosta ja mietin mikä kalenteri tytölle ostetaan, kun sillä on maitoallergia. Itse tykkään kuvakalentereista tosi paljon. Ainoa jouluinen mitä oon jo ostanu on glögi. Se niin kuuluu näihin pimeisiin ja kylmiin iltoihin. Pitäisi käydäkin tekemässä iltapalaa... Mutta eihän tässä oo kuin kuukausi niin voi hyvällä omallatunnolla virittää valot pihalle :) Toivottavasti tulis tänne eteläänkin luminen joulu toisin kuin viime vuonna. Tyttö on jo pitkään puhunut joulupukista ja kaikesta mitä se hänelle tuo :D

Alley ja pirpana 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu
toiveena kauniina mä olen sitten sun kanssa se pöhkö :D tilasin nimittäin myös dopplerin!! :D sitten netistä etin myös sitä geeliä, mutta on kyllä ihan törkeen kallista tilaamalla.. mitä meinasit käyttää siinä? jotain ihan perusrasvaa vai? netissä joku jossain keskustelu palstalla sanoi että liukastevoide myös toimii.. taidan kuitenkin ensin yrittää kosteusvoiteella ennen kun lähen liukkari ostoksille :)
ja joulu hullu olen minäkin! tytön huoneeseen ostin vielä yhden jouluvalo lisukkeen jo nyt kun sattu niin ihana tulemaan vastaan :D ja se graavilohi.. yyh.. tekee jo nyt ihan hirveesti sitä mieli, niin saatikka sit jouluna kun sitä on ihan nenän edessä :D haha, taidan jättää sen ostamatta kokonaan ;)

nimistä me ei olla vielä kauheesti juteltu, mies yhden nimen heitti ohimennen etä mikä ois sen mielestä kiva pojalle.. no oli se joo ihan jees, mutta kun sukunimi on ihan perus "virtanen" niin pienin muokkauksin sen ehkä kelpuuttaisin :) tytölle on jotenkin niin paljon helpompi miettiä..
meillä ei oo mitään pakko esim. että alkaisi samalla kirjaimella kuin esikoisen, muttei se haittaiskaan.. muta lyhyt nimi saisi olla kuitenkin kun esikoisen nimessäkin on vain 3 kirjainta :)

miehellä ois kohta parisen viikkoa vapaata, nyt tässä pohdinkin josko kysyisin talvilomaa jo tähän syksylle, keväällä kun en tiedä olenko edes toissäkään vai saikulla vai miten niin en viittisi jättää sinne.. vai pitäiskö sitten siinä joulun aikaan.. hmmm..

m-m ja hippu 12+3
 
Hei te muut, jotka olette pääkaupunkiseudulta! Sain tänään veriseulan tulokset ja paperissa sanottiin vain että tulos on normaali eikä lisääntynyttä riskiä ei ole. Saako sitä lukua tietää mistään? Olen tietenkin todella tyytyväinen, että tulos on normaali, mutta uteliaisuuttani haluaisin tietää sen suhdeluvunkin.
 
Mansikka-maija jee!! =) mä tilasin siinä samalla sen geelin, raskauskeijulta. Oli jotain 6 euroo mutta sen verran taidokkaasti ne mua "höynäytti" että kun itse laitteen sai alennuksella niin sitten se geeli ei tuntunut pahalta ostaa samaan syssyyn. Mä luulen että se liukkari olis tosi lähellä sitä, tai miksei kosteusvoiteella, tuskin se niin justiin on.

Alley piti käydä netistä kurkkii mikä toi merilevämäti on.. montaa mieltä siitä ollaan. Merilevähäähän vissiin pitäs vähän vältellä ilmeisesti sen sisältämän jodin (?) vuoksi...mutta jos sitä joulun kunniaksi, ja jos ei itteesä ihan sillä kyllästä. Vois kokeilla, kiitti vinkistä!! Jep, ja sipulia ja smetanaa, lurps. =)
 
Joulu!!!! Ihana! :) Eli jouluhullu täälläkin tunnustautuu... Sunnuntaiaamulla kun heräsin oli täysin jouluinen olo! Vähän jo kävin hypistelemässä koristeita ja ajattelin, että jos nyt yhden lyhdyn vaikka jo laittais olohuoneen nurkkaan :snotty: Mies ei antanut. Musta on niin ihanaa, kun kaupoissa on jo kalentereita ja valoja ja konvehteja (ennen kaikkea konvehteja!) ja muuta joulusälää. Tulis vaan tosiaan sitä lunta! Mutta ei taida tänä vuonna ainakaan tänne etelään kovin paljoa tulla, jos "vanhan kansan" ennustuksia on uskominen. On sen verran noita marjoja pihlajissa... :(

On muuten kiva näin sateisena lokakuun aamuna töissä kuunnella tässä samalla vähän joululauluja teidän inspiroimana :LOL: Onneksi on kuulokkeet, etteivät nuo muut pidä mua vieläkin hullumpana (jos mahdollista).

Doppler löytyy multakin kotoa, sain ihanalta ystävältä lainaan :heart: Pari kertaa sillä olen kuunnellut, kun on tullut sellainen olo, että onkohan kaikki kunnossa. Mielen sillä ainakin saa rauhoittumaan :)

Nimiä ei vielä olla varsinaisesti mietitty. Jos tulee tyttö, niin se on selvä, ollut jo monta vuotta, tästä ei miehen kanssa keskustella (no ok, hyväksyi tuon tytön nimen jo esikoisen kohdalla, mutta ulikin poika) :p Pojan nimeä on ihan hirveän vaikea päättää, oli jo esikon kanssa, eli saa nähdä kuinka käy. Odotellaan seuraavaan ultraan asti jos vaikka saataisiin sukupuoli selville :)

Sipulisankari & Narsku 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Heippa taas pitkästä aikaa:)

Käyn melki joka päivä kyllä lukemassa juttujanne,mutta olo on ollut vielä aika huono niin en ole jaksanut kirjautua ja kirjoitella...
On monenlaista kuulumista teillä ollut,haleja ja jaksuja niitä tarvitseville <3 ja onnea ja tarrasukkia muille <3

Olen käynyt nt-ultrassa ja kaikki siellä näytti ihanalta ja hyvältä,ilmeisesti ei mitään vikaa tai ongelmaa ole.Siitä pikkuisesta olen kyllä niin kiitollinen ja toivottavasti kaikki menee hyvin <3

Kyssäri/ongelma nyt...mulla on kohta viikon ajan ollut vatsakipuja,ylävatsalla tai keskellä,ei siis kohdussa...turvottaa,kipuilee ja on paha olo/olla. varsinkin syömisen päälle tulee tää olo_Onko kellään muulla?Ideaa mitä voisi olla? meneeköhän itestään ohi....neuvolanikin siirrettiin tältäviikolta ensiviikolle...siellä voin tietty kysyä paremmin.Mut jos joku keksii helpotusta niin otan vinkkejä vastaan!!:)

Ja mäkin niin oottelen jo lumen tuloa ja mietin kyllä että kun on niin nsynkkää että taidan ihka ekana uskaltautua laittamaan ulkovalot pihapuskaan:) Joulua odotan tooodella paljon,sitä tunnelmaa,kodin koristelua,leipomista ja lasten iloa ja odotusta ja niitä ruokia,aah:) Onneks muutkin tykkää joulusta:)

Alexmama & nuppunen 12+3
 
Alexmama: Voi olla joko jotain sopimatonta, jos tuntuu suolistoperäiseltä tai sitten närästystä. Närästyksen yhteydessä mahahapot voi päästä suolistoonkin ja tehdä vatsan todella kivuliaaksi. Mä ehkä kokeilisin auttaako rennie tai puolukka ja jos ei niin sitten vähän miettii mitä laittaa suuhunsa ja kokeilee auttaako se. Tuleeko kaiken syömisen jälkeen vai vaan jonkun? Kestääkö maha pienempiä annoksia paremmin?
 
Alexmama Mulla oli ainakin kuukauden just tuollainen vaiva vatsan kanssa. Pahin oli just syömisen jälkeen. Ihan kuin maha ei olisi kestänyt ruokaa lainkaan (oli sitten isoja tai pieniä annoksia), kipeytyi, turvotti, oksetti... Viime viikolla vaiva katosi, kun olin koko viikon kotona sairaslomalla ja vain lepäsin! Todennäköisesti kyseessä oli jokin erittäin kieroutunut raskauspahoinvointi, joka ainakin mulla vielä entisestään paheni (jos mahdollista) väsyneenä. Niin saat mun sympatiat oloosi, mutta koita kestää, sen pitäisi helpottaa parin viikon päästä, muista levätä tarpeeksi!!!
 
Alexmama: Närästystä epäilisin myös. Samarin auttaa mulla. Liian isot annoskoot, rasvaiset tai tuliset ruuat aiheuttaa mulle närästystä. Syönnin jälkeen ei kannata mennä pitkälleen vaan pysytellä pystyasennossa. Sängyn päätyä kannattaa nostaa. Googlettamalla tietty löytyy lisää hyviä ohjeita.. ;)
Tsemppiä! =)
 
Hellurei!

Tervetuloa MizzyMazzu mukaan! :wave:

Mulla oli tänään lääkärinvla ja kaikki oli hyvin. Hb.kin oli noussut nuolla pelkillä multitabseilla tosi hyvin, suosittelen siis niitä, joilla hb.n kans ongelmia. Noissa on rautaa enemmän kuin monissa raskausajan vitamiineissa. Ovat siis raskaus plus tabletteja, jossa myös maitohappopakteerit mukana.

Lääkäri ultrasi ja kauan katteltiinkin tuon pikkuisen liikkeitä ja tekemisiä masus. Oli ihana, kun lääkärillä ei ollut mihinkään kiirettä ja yhdessä ihasteltiin miten vilkas pikkunen on. Liikkeitä en oo vielä tuntenu ollenkaan, ja onkin niin hassua nähdä miten vilkas toinen vatsassa onkaan. Eiköhän ne liikkeet kohta jo ala tuntumaan.

Jouluihminen oon minä myös henkeen ja vereen! Ihanaa taas tää joulunalusaika. Kynttilöitä tulee poltettua jo urakalla ja niistä kyllä tulee tietynlainen joulutunnelma. :heart:

silkkii ja itu 14+2
 
Joulusta vielä..ehkä nimen omaan tää odotus on ihan sitä parasta aikaa. Lapsuudesta hyvänä joulumuistona jäänyt kun äidillä oli tapana koristella juuri aatonvastaisena YÖNÄ talo, tai verhot oli aikaisemmin ja kyntteliköt, mutta kaikki muu jouluhörsö vasta oli laitettu tuolloin yöllä ja sitten pikkutyttönä aamuyöstä tai aamulla kun heräsi ja kaikkialla kimmelti ja oli niin ihanan näköistä kuin olisi saatumaahan herännyt!

Niin ja jos ei ole muuta tekemistä niin käykä lukee näitä, saa kllä hykerrellä :) omenan palakin rykäs lentoon kun räjähdin nauramaan :D Älyttömintä mitä mies on sanonut/tehnyt synnytyksessä? - Keskustelut - Meidanperhe.fi

Ja tervetuloa Mizzymazzu :wave:
 
Vatsavaivoista. Mulla on kans jo jonkin aikaa ollut vatsa kipeä. Polttelua, nipistelyä, jomottelua. Tänään olen juomalla juonut vettä, ja isolla (ja todellakin ISOLLA!) hädällä käynyt jo kaksi kertaa tänään. Ja nyt taas hieman helpottanut. Minulla ei ole varsinaista ummetusta, mutta tuo toiminta vaan on selkeästi hidastunut. Yleensä en ehdi kunnolla edes herätä, kun on jo mentävä :) Nyt saattaa mennä pitkälle iltapäivään, ja onpa tainnut tulla välipäiviäkin :/

Viime yönä valvoin, kun joka asennossa vatsa tuntui oudolta, ja joka paikka kutisi. Cool.
 
Mulla on myös jos jonkinlaista vatsavaivaa, siis ylävatsassa. Juurikin samanlaisia, kuin olitte kuvailleet. Mulla myös ummetusta:( Ja närästystä. Ja sit yksi mitä oon miettinyt on myös, että kohtuhan alkaa raivaamaan tilaa ja muut elimet joutuu ahtaammalle. En tiedä, että voiko tuo tuntua, mutta tulipa mieleen. Olen myös huomannut, että annoskoot on pienentynyt väkisin, ei vaan mahdu enää ruokaa niin paljoa. Mikä tietty on vaan hyvä asia.

Hjannah&Pallero rv 16+3:heart:

Niin ja tervetuloa Mizzymazzu!:)
 
Halauksia surua kohdanneille! :hug:

Jessix: Varmasti raastavaa tuo epätietoisuus ja odotus! :( Voimia ja toivottavasti kaikki olisi hyvin! :hug:

Tervetuloa Mizzymazzu! :flower:

Nitta: :hug:

Doppler: Ymmärrän kyllä tarpeen saada kuulla, että pieni on ok. En tiedä miettisinkö itse ostoa, jos en olisi tuntenut liikkeitä niin aikaisin. Nyt tuntui viikolla 11+jotain ekat liikkeet eli kuukauden verran on tuntunu. Nykyään jo monta kertaa päivässä tuntuu, joten se rauhoittaa mielen.

joulu: Käytiin esikoisen kanssa Ikeassa kun oli vielä syyskuun viimeiset päivät käsillä ja ostin sitten piparkakkutalon seinät ja katon...:D Lapsukainen on lauleskellut joululauluja siitä asti. Jotenkin tänä vuonna odotan joulua enemmän kuin yleensä.

Nimistä: Minustakin tytönnimiä on helpompi keksiä. Muutama vaihtoehto on nyt kummallekkin, mutta jotenkin niistä ne tytönnimet ovat varmempia suosikkeja kuin pojannimet. Tytölle olisi oikeastaan jo se ykkössuosikkinimikin valmiina. Odotan kovasti, jos rakenneultrassa näkyisi sukupuoli ja saisi alkaa miettiä nimiä ja shoppailla jotain sopivaa, jos on eri sukupuolta kuin esikoinen. Jos taas on samaa sukupuolta, niin voisi ehkä joihinkin esikoisen vaatteisiin satsata vähän enemmän, että kestäisivät toisellekkin.

Toinen neuvola oli tänään. Kaikki valtakunnassa hyvin. Paino oli noussut vajaa pari kiloa alusta ja siis myös ekasta neuvolasta. Ei tullut siitä mitään sanomisia. Sykettä saatiin metsästää ihan ajan kanssa. Onneksi olen tuntenut reilusti liikkeitä, niin en ollut huolissaan kun 5 minuuttia meni ennen kuin kuului. Senkin jälkeen kun saatiin ekan kerran kuulumaan, meni vielä toiset 5 minuuttia, että saatiin edes muutaman sekunnin pätkä sykettä. Niin pitkää pätkää sykettä ei saatu kuin th olisi halunnut, koska tyyppi meni koko ajan karkuun. Sen verran sai näkymään, että syke oli 150. Sanoi, että todella vilkas kaveri ja hyvin mahtuu vielä liikkumaan ympäri kohtua niin vauhdilla, että pääsee koko ajan karkuun laitetta.

Ai niin. Luin varmaan täältä joskus, että joissakin neuvoloissa otetaan itse se pissanäyte ja siitä ne vasta-aineet. No siellä vessassa kun oli tikkuja niin siitä sitten hommiin purkkia tutkien. Ei olisi kuitenkaan tarvinnut, th oli menossa tutkimaan näytettä, mutta saan kuulemma ottaa jatkossakin jos haluan. Ihan kuin lukisin liikaa odotuspalstoja...

Sain lääkärineuvola-ajan ensi viikolle, vaikka normaalisti se olisi ollut viikolla 26. Supistuksia on ollut jonkin verran, joskin kivuttomia, ja hermoheikkona haluasisin tarkistaa tilanteen. Seuraava neuvolakäynti onkin sitten viikolla 22, jolloin saa Kelan paperit. Justhan mä plussasin ja nyt jo tämmöisiä mietiskellään. Tietty siinä välissä vielä rakenneultra.

En tiedä olenko mielestänne jo ihan hoopo, kun halusin päästä sokerirasitukseen aikaisemmin kuin olisi pitänyt mennä. Se olisi ollut viikolla 26 suunnilleen, mutta menen nyt sitten jo. Viimeksi ei varsinaista raskausdiabetestä ollut, mutta kun oli vähän lähellä raja-arvoja, niin ressaan sitten asiasta, jos en saa tarkistettua, että onko kaikki ok ja mietin syömisiäni. Vauva oli kyllä viimeksi pieni, alle 3kg, mutta kuitenkin mietityttää että heittääkö sokerit ja teenkö tässä nyt jotain hallaa. No sieltäpähän saa sitten varmuuden.

Murheita on ollut elämässä nyt. Yksi minulle kaikkein läheisimmistä ihmisistä maailmassa on vakavasti sairas ja hoidot on nyt lopetettu. Vain kivunhoitoa loppuun asti. En tiedä ehtiikö nähdä vauvaa. Eilisillan itkin kokonaan. Tänään en ole juuri itkenyt, muuta kuin neuvolassa kun kerroin asiasta. Haikeaa aikaa, kun ei tiedä milloin loppuu koittaa ja ehtiikö vielä nähdä ja mikä kerta on viimeinen ja mitä pitäisi vielä muistaa kysyä ja mitä sanoa. Vaikka kuinka koittaa valmistautua tulevaan, sitä ei kuitenkaan tajua mitä se on sitten kun häntä ei enää ole. :(

Moika ja Nuppu 16+5
 
Kiitos tsemppauksista kaikille ihan sikapaljon :heart: :) Tänään käyty istukkabiopsiassa, yäk :( Veriseuloista ei vielä tietoo, no ne kyl otettiin vasta maanantaina sen ultran jälkeen... Ei sinänsä kipeetä tehny toimenpide vaikka hirveeltä kuulostaakin, jälkikäteen tuntuu kyl aika inhottavalta kaikki tärähdykset sun muut kävellessä, mut kauheinta koko tutkimuksessa oli se, kun paikalle piti saapua rakko täynnä, ja ottivatkin meidät sitten jostain syystä vastaan puoli tuntia myöhässä niin siinä vaiheessa rakkoon oikein sattui se kova kusihätä, joten kyllä oli melkoinen kiire vessaan heti sen jälkeen :p

Nyt vaan alkaa toden teolla piinaava tuloksien odottelu, 1-3 viikkoa saattaa vierähtää että tulokset tulee, nyt vaan toden teolla rukoilllaan että mitään ei löytyisi ja että olisi kaikin puolin terve pikkuinen :( Mies kyllä kyseli vessassa ollesani tän hetkisestä tilanteesta, niin päällisin puolin näyttäis rakenteet olevan kunnossa :heart:
 
bigmama Samanlainen meno täällä naapurissa eli Vantaalla. Mun alkuraskaus neuvola meni samaan syssyyn kakkosen 1,5v neuvolan kanssa rv10 ja seuraava joskus 22vkolla, lääkäri 26. Rakenneultra 3vkon päästä! Ois tässä välissä ollu kiva kuunnella kyl sydänääniä, mut täytynee luottaa et kaikki ok. Liikkeitä tuntenut vähän, mulla istukka edessä joka vaimentaa liikkeitä ja kahesta ekasta raskaudesta oon tuntenu liikkeet aika myöhään.

Mä oisin halunnu lääkärineuvolan np-ultran jälkeen ihan sen takia kun tokassa raskaudessa mulla oli järkkyäkin järkympi vaiva!! nimittäin virtsaumme!! Eli kuvitelkaa että on kauhee kusihätä ettekä voikaan pissata koska rakko ei jostain syystä tyhjene. Ravasin sitten päivystyksessä 3krt katetroinnissa, (joka kerta n.1l pissaa, normaalisti ihminen käy pissalla kun rakossa 300mil) eka kerta oli kauhein kun piti vielä venata monta tuntia ennenku pääsi lääkärin puheille, vatsa turvoksissa, rakko halkeamaisillaan... eka krt olin pe-iltana päivytyksesä, sit la,su rakko palas itekseen toimintaan ma:na (huh, huh!) Kyl välillä ollu ihan paniikki kun vessassa käyny että tyhjeneekö rakko. Kai sitä nyt voi huokasta kun näin pitkällä kun vaiva tuli viimeks tosiaan eka ultran jälkeen. Lääkäri kuitenkin totes ettei oo mitään tehtävissä että tulee tai ei, niin sitä käyntiä sit koskaan ollut.

Joulu Ite en oo hirvee hösö-hösö jouluihminen, mut tykkään kyl jouluvaloista, ruoasta ym. tunnelmasta. Omien sisarusten kans jo monta joulua menty ettei kukaan osta kellekään lahjaa (turhaa kippojen, kulhojen vaihtoa..) Lapset saa jotain, miehelle jos keksin jotain mitä tarvii niin ostan.

nimi Meillä oli vaikea keksiä kuopuksen nimi, kummankin nimessä 6kirjainta ja samat kirjaimet mutta eri järjestyksessä, joka oli siis puhdas sattuma. Huomattiin jälkeenpäin kun niin erikuuloset nimet kuitenkin. Meillä suomi ja espanja joka rajaa aika paljon vaihtoehtoja pois. En halua liian outoa nimeä, mut en myöskään ihan tuikitavallista.

Nukkumisesta Nukkuuko monet mahallaan? Mä oon nukkunu, usein vähän puolittain makuuasennossa. Eilen googletin liikuntasuosituksista, kun tykkään tosi paljon juosta, niin siellä oli joku kommentoinu että rv 20-25 ei enää suositeltas esim. vatsalihasliikkeitä, tai ei mahallaan tehtäviä selkälihasliikkeitä. Varmaan noissakin omien tuntemuksien mukaan ja esim. eka raskaudessa maha ainakin mulla oli vielä puolen välin jälkeen niin olematon että hyvin pysty tekee vaik mitä. Kahella viime lenkillä (n.5-6km) on alkukilometreillä tuntunu et ois kova pissahätä, sit kun juossu puskaan niin mitään oo tullu.. ja loppulenkki menny hyvin.. outoa?!

jessix tsemmppii piinaavaan odotukseen!

Manzana81, rv 17+1
 
Tervetuloa MizzyMazzu!

Mä soitin tänään neuvolaan ja pyysin päästä kuuntelemaan sydänääniä, kun seuraava neuvola on vasta 30. päivä ja ultrasta alkaa olemaan jo niin pitkä aika. Ja kun niitä liikkeitä ei vielä tunnu. Sain ajan heti huomiseksi aamuksi. Saa nähdä mitä siitä tulee, kun joudun ottamaan meidän kauhukolmikon mukaan, kun mies on töissä. Kiva saada varmistusta, että onko masussa kaikki kunnossa.

Natte ja Tinja 14+3
 
Kiva juttu MizzyMazzu että liityit joukkoon. Tervetuloa! :)

Asuuko täältä kukaan Riksussa tai lähistöllä??? En tunne täältä melkein ketään ja olis kivaa saada seuraa esim. uimaan, kävelylle ja kahville.

Oon niin kade teille jotka tunnistatte jo liikkeitä!!! Mä oon välil koittanu hiljentyä ja tunnustella niitä, mut en todellakaan tiedä mikä on ilmakuplaa tai vatsan tuota ihan normaalia kurinaa. Äsken tuntui sellainen pieni yksittäinen ilmakuplamainen, mutta kun ei mulla ole aikaisempaa kokemusta niin en tiiä sitten. Olisi niin suloista tuntea niitä jo!!

Onko teistä kuin moni jo hakenu äitiyspakkausta? Pitääkö se hakea siis kuudennentoista viikon loppuun mennessä? Koska sithän mulla on enää viikko aikaa. Huomenna poksuu!! :heart:

Namida ja Emppu 15+6
 
Moika jaksamisia sinne! :hug: On varmasti kamalaa katsoa vieressä läheisen poistumista (varsinkin "ennenaikaista"). Itse seurasin läheltä vuosia isoisäni altzhaimertaistelua, jonka loppu oli jotenkin hirveän lohdullinen, vaikka kipeää tekikin. Nuoren/nuoremman ihmisen sairaudesta taas on lohdullisuus varmasti kaukana. Koita jaksaa.

Jessix toivottavasti edes veriseulan tulokset saapuisivat mahdollisimman pian!

Vatsallaan nukkumisesta En itse nuku oikeastaan ikinä täysin vatsallani. Kuitenkin sillä lailla puoliksi, eli kylkiasennon ja vatsallaan olon puolivälissä :O Se on hankalaa suuremman mahan kanssa, mutta vielä menee... Enemmän nyt on ajankohtaista vatsalihasten jumppaaminen, joka ei tunnu enää mukavalta :( Sekä nyt pitäisi mennä hierojalle, joka kävisi koko selän läpi! Esikoisen kanssa kävin hierojalla kyllä, mutta silti se vähän epäilyttää tuo selän painelu. No, pitää vaan pyytää olemaan varovainen alaselän kanssa. Kai.

Äitiyspakkausta en ole aikeissa ottaa, mutta eikö senkin saa tilattua vasta, kun muitakin KELAn papereita täytetään? Viimeksi otin ja tuntui ihan HIRVEÄN pitkältä se odotus, että sai edes tilattua tuon, saatika sitten se odotus, että milloin postista tulee ilmoitus paketin saapumisesta! Mutta tuosta nyt on jo muutama vuosi aikaa, joten voi olla käytännöt muuttuneet.

Sipulisankari & Narsku 14+ 5
 
Moika: Voimia! :hug:

Äitiyspakkauksesta: Meille ei oteta, niin paljon tavaraa esikon jäljiltä nurkissa vielä :) Siitä muuten sanottiin että äitiyspakkauksen saa kun raskaus on kestänyt 154 päivää eli 22 viikkoa ja on käynyt lääkärin/neuvolan tarkastuksessa ennen 16 viikon päättymistä. Eli tuo eka lääkärineuvola on ilmeisesti tätä varten ja neuvolasta kyllä huolehditaan että pakkaus tulee tilattua ajoissa. joten no worries Namida :)

Liikkeistä: Jotain pientä silloin tällöin mutta ei joka päivä. Varmaan parin viikon sisään alkaa tuntuu enempi.

ON: Ei mitään uutta... Itsekuri herkkujen kanssa menetetty, jota olen koittanut nyt muutamana viikkona saada takaisin, tosin huonolla menestyksellä. Seuraavaan neuvolaan vielä vajaa 2 vko. Sais aika kyllä mennä nopeammin tämän suhteen :) Tytöllä ois 3-vuotis synttärit reilu viikon päästä ja sinne pitäisi alkaa miettimään tarjottavaa. Kuulemma mansikkakakku pitää tehdä :D Ja nyt kun ollaan jo näin lähellä joulua niin osaa leluista toivotaan vuoron perään joulupukilta tai synttärilahjaksi :)

Alley ja pirpana 14+2
 
Neuvolassa käyty. Heti tuli hieno syke kuuluviin. Nopeesti vaan kuunneltiin, kun meidän 1-vuotiasta alkoi se tilanne pelottaa ja hänellä meni suu väärin päin ja sitten alkoi itku. Vauvan syke oli hieno 154. Helpotti, kun on taas yksi stressin aihe vähemmän. :)

Äitiyspakkauksesta en vielä tiedä. Kahdelle ensimmäiselle lapselle se otettiin ja suurin osa on niistä tallella vielä. Jos tulee tyttö, emme tarvitse juuri mitään vaatteita, mutta pojalle voisin harkita, kun poikavauvan vaatteita meillä on tosi nihkeesti.

Natte ja Tinja 14+4
 

Yhteistyössä