Huhtikuun Hurmurit 2013 *Lokakuussa*

Myymammalle [/Btervetuloa porukkaan :)


Mulle tehtiin eka(!!) sokerirasitus jo rv10 suuren sukurasitteen vuoksi. Viimeksi tehtiin rasitus rv26, eikä viime raskaudessa ollut sokereiden kanssa mitään häikkistä. Täytyy toivoa, että näin 4 vuotta myöhemmin kaikki olis taasen kunnossa. En oo soittanu ja kysyny noita nyt otettuja arvoja- ylihuomenna lääkärineuvolassa se sitten selviää:whistle:

En ole päivittänyt muuten NT-ultran jälkeistä LA:n päivitystä..

eli Pinkkikissa uusiLA 7.4.2013

Elikkä 14 +0 ja POKS:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Sokerirasituksesta Täällä Vantaalla tehdään sokerirasitus viikoilla 26-28. Mielestäni se on aika myöhään. Olen tuskaillut tämän asian kanssa jo ennen kuin olin raskaana. Suhtaudun diabetekseen todella vakavasti, onhan se tappava tauti, jos sitä ei hoida ja keskimäärin puolet raskausdiabeetikoista tulee myöhemmin olemaan DM2-potilaita. Tarkoitus oli laihduttaa ennen raskautta, mutta en saanut painoa pois niin paljon kuin olisin halunnut. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä olin varma, että mut tuomitaan ihan totaalisesti. Olen omasta mielestäni pullukka (BMI 28), mutta mitään nuhdesaarnaa en saanut. Siitä huolimatta kaikki karkit ovat jääneet pois kokonaan ja syön vain yhden pullan tms. makean herkun viikossa. Ja muutenkin koitan pitää terveellistä ruokavaliota yllä. Olen ihan ihmeissäni tästä tahdonvoimasta, mutta toisaalta mitä sitä ei tekisi lapsensa eteen.

Vaunuista Minäkin olen tykästynyt noihin Brio Happy-vaunuihin. Ne kun on yksiväriset ilman mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. Jotenkin en vaan siedä niitä, missä on kaikenmaailman nyörejä ja erivärisiä kankaita tms. Mitään en ole vielä kuitenkaan ostanut

Ensi perjantain np-ultraa odotellessa. Jännittää! :)

kishuli ja Vappu-Ilmari 11+0
 
Myymamma tervetuloa joukkoommen ja hurjasti onnea odotukseen :heart:

Onko muita jotka kärsinyt päänsärystä? Mulla on nyt 2vrk putkeen särkenyt, inhottavaa painemaista särkyä ja tänään kyllä ollut vähän alkava flunssaolokin ja kuumekin piti mitata, kun oli niin sellainen olo..näytti tasan 37. Oliskohan tännekkin syysflunssa rantautumassa..

Vaunuasioita oon tässä nyt pohtinut, ja kyllä me jätetään nyt tuplien hankkiminen, koska esikoisen ja kakkosen kanssakaan niitä ei tarvittu (ja siis se sama ikäero niiden välillä, kuin mikä tulee kakkoselle ja kolmosellekin). Pitää siis etsiä sitten jotkut kivat vaunut + niihin seisomalauta. Noi Brion Happyt munkin silmää miellyttää :)

mmiilia ja pikku-Marita 13+0 poksista!<3
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Kiitos todella paljon kaikille osanotosta! Ja nauttikaa täysillä raskauksistanne, toivottavasti minun ikävä kokemukseni oli viimmeinen tähän huhtikuisten pinoon!

Torstaina kävin siis ultrassa ja ikävää uutista osasin jo odotella... vaikka samalla pieni toivonkipinä oli olemassa. No, heti kun kuvaa kohdusta tuli ruudulle, niin oli päivän selvää, ettei siellä enää ketään elossa ollut. Kätilön mittausten perusteella vauvamme oli menehtynyt viikolla 6+3. Sain mukaan kipulääkkeet ja Cytotecit. Lähdin Kättäriltä kotiin aika sumussa, kotona vasta tuli shokki ja kamala suru. Silloin ajattelin, ettei uutta vauvaa enää ikinä, samanlaista tuskaa en enää kestä!
Vaikka fyysiseti tilanne alkaa olla jo aika hyvä (todella raju tyhjentyminen to-pe yönä), niin surutyö kestää varmasti vielä pitkään.
Tänään olen jaksanut taas harkita tulevaisuutta ja ehkäpä siihen vielä haave iltatähdestä mahtuu!

Erittäin hyvää jatkoa kaikille ja onnea tulevaisuuteen! Lupaan tulla ilmoittelemaan, jos tässä vielä onnelliseksi odottajaksi päädyn!
 
Hjannah Kylläpä sulla ollut tökerö terkkari, huh! 13kg ei musta ees oo paljon eli et tosiaan oo syömisellä vauvaa kasvattanut. Mulle tullu ekasta ja tokasta lähes 20kg ja painot ollut ekasta 4135g (poika) ja 3685g (tyttö) Vauva kasvaa se minkä kasvaa tuli sitten raskauskiloja 13kg tai 20kg, törkeetä syytellä äitiä. Yritä unohtaa koko juttu. Toi sokerirasitus taitaa mennä osittain sillä jos on suvussa paljon esiintynyt diabetestä tai just toi että aikasempi vauva on 4,5kg tai enemmän. Joskus riippuu terkkarista...

Myymamma Tervetuloa joukkoon, onnea odotukseen! Kyllä ei tajua ukko mitä menettää kun lähti lätkiin. Mun äiti sai mun pikkusiskon 43veenä, ihan terve on.

Mmiilia Mulla kans hedaria :( Tällä viikolla ma, ke ja tänään, eikä auta mikään. Eli kun etova olo ja alkuraskauspahoinvoinnit loppuu niin tilanne tulee sitten pääsärky ym. vaivat.. niitä ootellessa..

Meillä kakkosen ja kolmosen ikäero 2v 1kk mut nyt jo kävelee hienosti että seisomalautaa käytän kun on jo hankittukin.

Manzana81, 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Valtavan suuret pahoittelut Alexa :'( :hug:

Pikainen päivitys, väsymystä taas ilmassa ja kärttyilyä kaikesta. Kuitenkin olen jaksanut mm. penkoa kaappeja ja siivoilla kämppää. Raitis ilma tekee hyvää päänsärylle ja muutenkin tuntuu, että pää hajoaa iltasella, kun esikoinen vetää iltariehaansa, jos ei olla yhtään päästy pihalle. Kaikenlaisia vihlontoja ja tuikkimisia on mahassa jatkuvasti ja pelko tietty persiissä koko ajan, että mikä on normaalia ja mikä ei, mutta ei kai auta kuin luottaa ja odottaa.

Nanski + toukka 13+4
 
Hei!
Iso hali Alexalle ja muille surun kohdanneille.

Tänään np-ultra takana ja pikkuinen vastasi kooltaan täysin laskettuja viikkoja. Mulla ultrattiinkin yllättäen vatsan päältä. Kaikki hyvin laskettu aika pysyi ennallaan.

Minulla on taipumusta kärsiä kovasta migreenistä. Siihen on olemassa lääkitys, mutta nyt raskausaikana ei lääkkeistä ole paljonkaan apua. Tietääkö kukaan onko olemassa mitään lääkettä joka voisi auttaa? Nyt kun migreeni tulee, se kestää pari päivää eikä töihin ole mitään asiaa.

Angelika85 ja pikkuinen 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: Scrat
Alexa :hug: Muuta en osaa sanoa :'(

Hankinnoista Haluaisin jo hypistellä kaikkia vauvan tarvikkeita, mutta olen vielä hillinnyt itseni. Tosin meillä on esikoisen jäljiltä tallessa kaikki tarvittava, joten mitään ei oikeastaan edes tarvitse ostaa. Mutta se halu hankkia kaikkea uutta on niiin valtava! :D Meillä on muutaman vuoden vanhat ABC:n rattaat. Olivat edulliset, mutta tykkäsin noista kovasti. Ovat kevyet työntää ja kuomuaukko on paljon kapeampi kuin esim. Emmaljungissa, joten tuuli ei pääse niin helposti sisään.

(.) Kovasti yritän päivittäin liikkeitä tunnustella, pari kertaa onkin ihan kuin tuntunut jotakin hyvin pientä, mutta ilmavaivat ovat edelleen ne selvimmät "kuplat ja kutitukset", joita vatsassani tunnen. ;) Pahoinvointi jatkuu edelleen ja on pahimmillaan töissä, selvästi siis pakko pysyä kotona... :rolleyes: Väsymys siis pahentaa oloa, tai sitten tuo on psyykkistä :D Mielitekoja on jos jonkinnäköisiä! Esikoisesta himoitsin hedelmiä, nyt mitä milloinkin, yleensä jotain suolaista ja rasvaista...jes.

Sipulisankari & Narsku 13+2
 
Hei!

Olen lueskellut kuulumisianne, mutta en ole jaksanut kirjoitella. Olen viikolla 14+6 mutta edelleen väsyttää ihan sikana. Mietin jo, että onko tää mennyt masennuksen puolelle, kun jatkuvasti on niin vetämätön olo. Välillä on ihan ok päiviä, mutta sitten taas aivan tolkuttoman väsynyttä oloa. Menen huomenna käymään lääkärissä keskustelemassa mielialalääkityksestä ja sairauslomasta. En tiedä yhtään mitä pitäisi tehdä: sinnitellä töissä vai jäädä saikulle. Toisaalta töissä on asioita joita vain pitäisi hoitaa itse. En tiedä. :/

Karen 14+6
 
Kiitos kaikista tervetulotoivotuksista! Kyllä nämä vertaistukiryhmät on mahtavia!
Pahoinvoinnit eivät sit vielä loppuneetkaan, vaikka hetken jo kuvittelin niin. Tai ehkä en ole muistanut syödä tarpeeksi tiheään.
Kaksi kuukautta jatkunut flunssa alkaa vihdoin hellittää, eikä enää yskitä ihan koko aikaa. Voin ehkä alkaa liikkua taas vähän enemmän. Tuossa sairastellessa on kyllä liikunta jäänyt tosi vähiin ja kunto on ihan romuna. Siinäpä urakkaa tiedossa!
Väsymyskään ei ole vielä vähentynyt. Innolla odotan niitä energisia keskiraskauden aikoja. Jos ne nyt mun kohdalle osuvat...

Myymamma 13+3
 
Iltaa tällä kertaa yövuorosta =)
Täälä sitten "kärähettiin" veriseuloissa, niskaturvotus oli vain 1,4cm ja ikä 27v..... 1:210 oli rskiluku 21 trisomiaan ( Down)....
Kahen viikon päästä lapsivesipunktio ja siitä n. 2vkoa niin tulee vastaukset...

14+1
 
Myymamma tervetuloa!

Josko mies hetken ajateltuaan selviää shokistaan, oma on menetyksensä mikä typerys! Tsemppiä ja ihanaa odotusaikaa :heart:

Täällä alkaa nuo häpyliitokset jo oireilemaan, voi kakka mä sanon.

Sanna & nassikka 15 + 1
 
Huomenta :)
Myymamma Tervetuloa joukkoon ja mukava että täällä muitakin yli nelikymppisiä odottajia :) Ja todellakin miehesi jää paljosta paitsi,niistä pienistä kätösistä jotka tarttuvat käteen,koskettavat sinua,ensimmäisistä hymyistä,askeleista,sanoista...Ehkä joskus ymmärtää mitä menetti ....

Nitta Toivotaan että hälytys on väärä. Haluan kertoa kun nämä veriseulat aikanaan tuli käyttöön, minun ystävistä 2 kävi lapsivesipunktiossa ja saivat tuloksen ei downia..Heille oli sanottu että verikoe oli otettu väärään aikaan...Odottavan aika on tässä tapauksessa sinullakin varmaan tosi pitkä,tsemppiä ja :hug:

Minä kävin eilen sitten ylimääräisen kerran neuvolassa.Viikonloppuna tuli vähän verta(tuli ilmeisesti limakalvoista kun iskän kanssa saatiin olla kahden ja sehän oli niin luksusta että piti viettää hetki sängyssä ;) no vaikka neuvolan kirjassa asiasta varoteltiin niin huolestuin silti ja tunsin myös alavatsakipuja.Soitin omaan neuvolaan johon terkkari heti sanoi tule kuunnellaan sydänäänet ja jos epäilys että ei kaikki kunnossa käyt päivystävällä.No hienot äänet sieltä kuului :heart: ja terkkarin mielestä masukin oli kasvanut äänet löytyi helpommin ja ylempää.Ja helpotuksen itkuhan sieltä tuli.Samalla sain myös sokerirasituksen tulokset ne oli erinomaiset 2 tunnin jälkeinen arvo 3,6 terkkari tuumasi kyllä näitä kehtaa äitiyspolilla näyttää :)

Että tälläistä tänne tänään
Ylläri iltatähti 15+5
 
Alexalla todella kova koettelemus. Voimia teille!
Nitta toivotaan että oli väärä hälytys, ne eivät nimittäin ole kuullakseni kovinkaan harvinaisia.

Täällä alkaneet taas harjoitussupparit. Osasin jo odottaa, koska esikoisesta alkoi juurikin viidennellätoista viikolla. Täysin kivuttomia, ja hentoja, sekä loppuvat heti kun vaihtaa asentoa. Mulla supisteli edellisen raskauden rv 15 ihan synnytykseen asti, mutta kohdunsuu alkoi aukeamaan ja pehmenemään vasta joskus rv 35, tyttö syntyikin rv 37+6. :) Jätin kuitenkin soittopyynnön terkkarille, koska hyvähän se on jossain vaiheessa tarkastaa kuitenkin että kyse on pelkistä harjoitussuppareista. Kahta eri raskautta kun ei saisi vertailla yks yhteen. :)

NaksuP 14+3

(muoks, aina unohtuu tuo nimi ja viikot lopusta)
 
Nitta kärsivällisyyttä ja tsemppiä kovasti odotukseen! Tuollahan on tuo "kärähdys" pino, ja sen läpikotaisin lukeneena tuntuisi, että paljon tosiaan tulee sitten punktion perusteella tuloksia, että ei olekaan mitään häikkää. Saatte sitten varmuuden, missä mennään.
 
Pahoittelut Alexalle! Tosi surullista. :hug:

Nitalle tsemppiä! Toivottavasti on väärä hälytys. Onneksi riskiluku ei kuitenkaan ole mitään pahimpia mahdollisia. :hug:

Myymammalle tervetuloa!

Tuplarattaita kävin eilen katselemassa. Kokeilin niitä himoitsemiani City Selectejä, mutta ne ei tuntuneet ollenkaan mun rattailta. En tykännyt siitä niiden pituudesta. Kokeilin myös Britaxin b-dualeja ja ne oli vielä klohmommat. Päädyin sitten siihen lopputulokseen, että vannoutuneena Emmaljungien kannattajana pitäydymme hyväksi havaitussa merkissä ja hankimme Emmaljungan Twin City Crossit tai Twin Nitrot. Ne vaan tuntuivat niin paljon paremmilla. Ongelmia tietysti tulee niiden säilytyksessä, kun sitten kuitenkin tarvitaan erikseen yhdistelmät ja matkarattaat. :headwall:

Sukupuolesta oli tuolla aikasemmin keskustelua. Me meinataan kysyä sukupuoli, jos vauva sen suostuu näyttämään. Esikoisesta ei tiedetty, kun siihen aikaan sitä ei kerrottu, mutta tytöistä tiedettiin. Olihan se toisaalta kiva, että esikoisen sukupuoli oli salaisuus synnytykseen saakka, mutta mä olen niin malttamaton, että pakko saada tietää kaikki mahdollisimman nopeesti. Ja helpottaahan se hankintojenkin tekemistä. Jos tulee tyttö, ei tarvita juuri mitään, mutta poika tarvitsee aika paljon vaatteita, kun on annettu esikoisen vaatteita niin paljon pois. Mulla on ihan tyttöolo ollut alun poikaolon jälkeen, mutta mulle ennustettiin, että tää olis nyt kuitenkin poika. Jännää! Ei sillä oikeesti ole mitään väliä tuleeko poika vai tyttö. Molemmista on vaan hyviä kokemuksia. :)

Oma vointi on ollut vielä vähän väsynyt. Tänää oli ihanaa, kun miehellä on vapaapäivä ja sain nukkua kymmeneen. Nyt, jos lähtis vielä vaunulenkille kuopuksen kanssa.

Natte ja TinjaTorsti 13+1 :heart:
 
Eilen oltiin nt-ultrassa ja turvotuslukema oli 1,17. Näkyi kaksi kättä, jalkaa, kiinni oleva masu ja aivolohkot. Kamalia hypähdyksiä pikkuinen teki, vaikka hoitaja luuli ensin, että siellä nukutaan. Sydänäänten jyskytys oli ihanaa kuultavaa! Tuleva isikin pääsi nyt pikkuista katsomaan ja se oli mahtavaa. Tänään oli neuvolaläkäri aamulla ja kurkkasi ultralla masuun ja pikkunen siellä hikkasi... Awww!!! Kaikki hyvin so far, nyt odotetaan verikokeiden tuloksia, mitkä tullee ens viikon alussa.
 

Yhteistyössä