Huhtikuun Hurmurit 2013 *Lokakuussa*

Heippa :)

Olipas täällä lukemista...sillä vietinkin 3 päivää sairaalassa. Kuvailemani vatsavaivat äityivät ensiksi kovaksi oksentamiseksi ja lopulta koviksi mahakivuiksi,päädyin tietenkin lääkäriin ja diagnoosi oli umpisuolen tulehdus!!
Niinpä olin hiukan tuskissani ja minulta leikattiin umpilisäke pois,nyt kotona ja koitan toipua pikkuhiljaa.Kova huoli oli miten pienelle käy,leikkauspäivänä oli viikot 12+4,mutta jälkeenpäin ultrattiin ja ilmeisen kepeästi pikkuinen siellä polskutteli <3

Tietty vielä mietityttää lääkkeet mitä kaikkia mulle annettiin,joka kerta kyllä kyselin ettei vaan vaikuta vauvaan,ja kyllä mua vakuuteltiin,mutta mutta...kun niitä tuli niin paljon ja monenlaista saatua.
Nyt täytyy vaan toivoa parasta että kaikki menee hyvin niin mun kuin vauvankin osalta. Lääkäri oli sitä mieltä että nyt oli hyvät viikot vauvan kannalta "joutua" leikkaukseen kun kaikki elimet kehittyneet valmiiksi,yleensä ei mielellään kuulemma nukutettaisi jos raskaus ihan alkuviikoilla ja kuitenkaan vauva ei ollut vielä liian iso jotta olisi ollut ns.tiellä.

Tosiaan itsekin tuota oloani närästykseksi epäilin,mutta tällainen tällä kertaa.Toivottavasti muut säilytte pienemmillä masuvaivoilla:)

Vielä lisäksi ,jottei sairastaminen liian helpoksi kävisi:)mulla on taas suun hiivatulehdus,joka oli aiemminkin tässä raskaudessa,todella kiusallinen vaiva,kieli on kuiva ja tuntuu samalta kuin olisi polttanut koko kielen,se on myös täynnä keltaisen valkoista peitettä ja maistuu sikapahalle,joten syömisen kanssa on ongelmia...
Sain taas daktarin geeli kuurin siihen joka vaikuttaa luultavasti vasta viikon kuluessa ja sivuoireina saattaa tulla pahoinvointia jne muuta tylsää,jota olen kuitenkin tässä jokusen kuukauden kärsinyt raskausåahoinvoinnin muodossa.

Että jos näistä selvitään niin piirrän raksin seinään:)

Oli omanapaista juttua nyt,mutta lykkyä kaikille ja hyvillä mielin lueskelen teitin kirjoituksia:)

Alexmama & nuppunen 13+1
 
Moikka taas....
Eilen oli se lapsivesipunktio ja meni ihan kai ok... vaikkakin 2 kertaa joutuivat pistämään, nyt vaan odotellaan 7-10vrk tuloksia... Tänään oli toinen neuvola ja sydänäänet kuulu, n. 150/min =)
Olipa taas kiva lueskella teidän muidenki voinneista ja kuulumisista =)

Kuullaan taas =)
 
Alexmamalle Suuren suuret tsemppihalit, kylläpä on sairastelua sairastelun perään : / Paljon vaan lepoa, niin parannut äkkiä ja saat alkaa nauttia taas raskaanaolosta! Varmasti tosi kurjaa voida pahoin koko ajan, mutta yritä ajatella, että se kestää vaan muutaman päivän ja sit se on (toivottavasti) ohi ja viikotkin kasvaa :)

teronille Lämmin osanotto :hug: :(

Nimistä olitte puhuneet. Me ei olla puhuttu vielä yhtään, kun jotenkin edelleen pelottaa, että joku menee vikaan eikä meille nyyttiä suoda, mutta silloin kun esikkoa odotettiin, niin tuli mieleen muutamakin hyvä nimiyhdistelmä ja pojalle ehkä onkin jo siis nimi valmiina, joka sopii esikonkin nimeen :) Tytölle mulla on ollut nimi valmiina jo pitkään ja kun meidän esikon piti olla tyttö, niin löydettiin aivan ihana nimi, joka sopi molemmille. Eli tuskin meillä tulee olemaan hirveää keskustelua ja vääntöä lapsen nimestä, tuli kumpi vaan :D

Mä oon nyt ihan hirveässä rataskuumeessa, koko ajan plaraan huuto.netiä ja muita ja mietin vaihtoehtoja ja haluan uudet NYT :D Mutta ei kai ole hirveästi järkeä nyt ostaa ihan uusia sinkkuvaunuja, jos kohta on toinen, jolle pitää kans olla menopelit, hmm.

).( Maha (ja tissit! :O) kasvaa hurjaa vauhtia, ruokahalu vaihtelee päivittäin, joskus uppoaa viisi kunnon ateriaa, joskus syön aamulla vähän jugurttia ja hedelmiä ja illalla jonkun voileivän. Vettä pitäis juoda ihan hirveästi enemmän, tuntuu että koko ajan on järjetön jano. Alkaa olla vähän poikaolo, kun koko ajan mies huomauttelee siitä, että masu näyttää ihan samanlaiselta kuin esikkoa odottaessa ja niin se kyllä näyttääkin. No, katsellaan :) Ja mustakin olis kiva, jos noi olot ja ultrien tulokset olis tuolla listassa, kiva sitten vertailla, että miten on kenelläkin pitänyt paikkansa :)

Nanski + pieni 15+1 (mennään nyt sittenkin sen virallisen mukaan, niin en mee ite koko ajan sekasin :D Eli jo 16.viikolla, HUI! :O :heart: )
 
Hei vaan pitkästä aikaa :)

Alexmamalle tsemppiä, ihanaa, kun joku on silti noin positiivisen oloinen, vaikka olo varmasti onkin "aika" surkea :heart:

Nitan kuulumisia odotellen, peukut pystyssä!

(.) Tästä mahasta ei voi erehtyä! Ja sitäpaitsi kaikki rintaliivitkin ovat jäämässä pieniksi (ja mulla on aika kokoarsenaali kaapissa, sillä olin ennen aika ylipainoinen....) :O Syödä voisi vaikka koko ajan! Ja tuntuu, ettei maha täyty millään, vaikka kuinka paljon ravintoa nassuunsa tunkisi kerralla...:whistle:

Eilen kävin hierojalla, aivan ihanaa, mutta nyt on koko päivän sitten särkenyt pää ihan mukavasti :( Ja tietenkin unohdin omat särkylääkkeet aamulla kotiin, eikä töissä ole kuin buranaa :stick:

Kannatan myös poika-/tyttöolojen merkkaamista listaan :) Jos vaan viitsimistä/jaksamista löytyy. En enää muista täysin, miltä esikoisen kanssa maha näytti näin "alkuvaiheessa" ja olihan mulla tuolloin yli 10kg enemmän painoakin, joten siihen ei oikein voi verrata. Alussa oli tosi vahva tyttöolo, mutta nyt tuo ei ole enää niin voimakas.

Sipulisankari & Narsku 15+3
 
Alexmamalla on ollut seikkailut siellä sitten! Koitahan jaksella ja toipua hyvin! Ja Nitalle paljonpaljon tsemppiä odotteluun!

Nellukin tullut uutena, tervetuloa kovasti jos en tajunnutkaan aikaisemmin huikata!!

Täällä ollu kurjat pari päivää.. eilen alkoi veren tulo, ei nyt kovin runsaana mut ihan helakkaa ja ihan kunnolla paperiin asti ja tänä aamuna edelleen housuun asti.. paniikki itkut kehiin ja soitto neuvolaan, mutta sinne pääsinkin sitten heti jo tänään päivällä tarkastukselle. Siellä kellukan suojissa pikkunen vilkutteli oli oikein eloisa. :)

Mutta... epäili, että vuoto johtuu osin kohdunkaulan päällä olevasta istukasta ja nyt on sitten liikuntakielto ja selibaattiin kehoitettiin.. hmph! Mutta eipä sen väliä jos tämä sitä vaatii.. Säikyttelee tuommoiset veret kuitennii aina ja kun alussa oli viikolla 6, jo riittäsi, vaikka kai sitä pitää orjentoitua siihen, että jos se istukasta johtuu, niin ei saata jäädä viimeiseksi kerraksi.

Toive ja 14+3

Toive
 
Jospa nyt ryhdistäytyisin minäkin ja kirjoittaisin jotakin, enkä vaan lueskele toisten juttuja...

Voimahalit kaikille suruja kohdanneille:hug:.

Suosittelen saikun hakemista, jos töissä käy liian raskaaksi. Mulla ei pahoinvointi ja oksentelu ole loppuneet vieläkään ja kyllästyin jatkuvaan väsyneenä töissä olemiseen. Neuvolalääkäri kirjoitti suoraan kaksi viikkoa saikkua ja lohdutti, että useinkin viikoilla 18-19 pahoinvointi loppuu. Toivoa siis vielä on, ettei kestäisikään ihan koko raskautta.

Sydänäänetkin saatin kuuluviin samalla käynnillä, kun viimeksi jäivät kuulematta. n.150 laukkasi pikkusydän :heart:.

Tuntuu, että koko elämä pyörii syömisen ympärillä. Pitäisi syödä tarpeeksi usein ja pieniä annoksia, muuten tulee huono olo. Mitään ei oikein tee mieli ja raahaan kaupasta kassikaupalla ruokia, jotka normaalisti olisivat herkkujani, mutta nyt tökkii kaikki. En oikein osaa nauttia raskaudesta, kun se on mennyt lähinnä syömishäiriöksi :mad:.

Maha on kyllä komea pallo jo nyt ja olo on kuin olisi pumpattu ilmaa täyteen. Huh, kauhulla odotan loppuraskautta, kun maha on OIKEASTI ISO, kun en nytkään meinaa saada kenkiä jalkaan. Vai lähteekö tämä turvotus jossain kohdassa vähenemään?

Tänään hiplasin kirpparilla ihania ihan uudenkarheita potkuhousuja, mutta en ostanut vieläkään mitään. Koitan pysyä päätöksessäni olla ostamatta tämän vuoden puolella. Voi olla, että vähän joudun tinkimään itseni kanssa ;).

Myymamma 15+5
 
TK: Varmasti säikäyttää verenvuoto, huih,
onneks kaikki hyvin.

Myymamma: tsemppii pahoinvointiin, toivottavasti pian helpottaa,mul helpotti
Rv 16 kohdalla. Yhel tutul mammal 4 tyttöä ja oksentanu
kaikista 9kk joka päivä, joskus 5krt/pvässä, aika kamalaa.

Tääl viikot poksuu!

Manzana81, poks! 18
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma ja Hjannah
Pikasesti selailin kännykällä läpi tän lokakuun ja nyt töistä aattelin pikaseen kirjottaakkin jotain. Jos joku vielä muistaa...

Ensinnäkin voimia kaikille suru-uutisia saaneille. :heart:
Ja tsempit tulosten odottelijoille.

Tuplarattaat Käytiin tällä viikolla jo hommaamassa. Päädyttiin Britax B-dualeihin, löysin kirpparilta ja hintaa jäi 250eur, vielä pitäisi löytää vauvalle pehmeä koppa, joka käy just noihin rattaisiin.

Pahoinvointi Täällä helpotti joskus rv 10 paikkeilla se pahin. Tosin vieläkin tulee kuvottavia olotiloja. Tiiä sit mistä johtuu...

Ultrassa käytiin jo noin kuukausi sitten (en muista kävinkö kertomassa kuulumiset ?) Pieni touhuili kauheasti ja vastasi viikkoja hienosti. La on siis 16.4.2013. Seulonnan tulokset tuli Netpostiin parissa päivässä ja tulokset oli ok.
Ja Mehiläisen ultrassa näkynyttä myomaa ei löytynyt Jorvin ultrassa...?!? Mysteeri. :O

Vakuutus on otettuna tulokkaalle, en uskaltanut alkaa pitkittämään jos tulee jtoain ongelmia raskauden kulussa. Esikoiselle otettiin kans ennen syntymää ja kyllä on kannattanut.

Sokerirasitus on edessä ensi viikon tiistaina. Syinä: ikä, ylipaino, äidin 2-tyypin diabetes... Ja sitten jos tässä ei löydy mitään niin uusinta sitten joskus sillon rv26. Huoh.

Kipuja Vatsa ja selkäkipuja on ollut vaikka muille jakaa. Supistuksiakin on ollut jo pari viikkoa :( Olen nyt parit pissanäytteet käyny jättämässä labraan. Viimesimpiä tuloksia vielä odottelen.

En vaan ole yksinkertasesti ehtinyt / jaksanut kirjotella tänne, nyt yritän ryhdistäytyä.

Pai80 15+2 (kait)
 
Helou pitkästä aikaa!

Töissä on ollut aivan kamala kiire ja niin myös yksityiselämässä, joten tänne kirjailu on jäänyt vähälle.

Pahoittelu aluksi kaikille suru-uutisen kohdanneille. :hug:
Tsemppiä myös Toiveelle, verinen vuoto säikäyttää aina. Onneksi sinulla kaikki oli hyvin.

Liikkeistä. Sunnuntaina tunsin varmasti ensimmäiset muljahtavat liikkeet. Eilinen päivä sitten menikin todella vähillä tai olemattomilla liiketuntemuksilla ja neuroottisena ihmisenä ehdin tietenkin kehittää jo ties mitä kauhukuvia.
Onneksi tänään on taas aamupäivällä ollut liiketuntemuksia. Istukka on mulla taas edessä, joten se heikentää paljon liikkeiden havaitsemista.

Neuvolakäynneistä Asuin aikaisemmin Helsingissä ja siellä oli huomattavasti vähemmän kuin nykyisessä kotikunnassani. Täällä on nyt alkupuolen rutiinikäynnit näin:
8 rv th+lääkäri+varhaisultra
12 rv nt-ultra
14 nla
19 nla
21 r-ultra

Lisäksi kävin yksityisella a-ultrassa rv. 7 ja kuuntelemassa sydänäänet paniikin takia rv. 10.
Eli tähän mennessä on käyntejä ollut viisi ja tuntuu, että vain viisi.
Kaikkiaan neuvola tarjoaa kunnassamme peräti neljä rutiiniultraa eli alkuraskaus-, nt-, rakenne- ja lopuksi vielä loppuraskauden ultran jossain rv34 tietämillä.
Jos on pientäkin tarvetta ylimääräisiin ultriin pääsee helposti.

Mulle voi päivittää poikaolon, vaikka salaa toivon vielä tyttöä. Poikaan viittaavat lähes väritön tulos Gender maker -sukupuolitestissä sekä nt-ultrassa nähty epämääräinen nipukka haarovalissä.
Neljän viikon päästä on rakenneultra, joten silloin se sukupuoli selviää.

Väsymys ja kuvotus ovat onneksi loppuneet. On ihmeellistä tuntea olonsa kutakuinkin normaaliksi. Helpotus tuli noin rv 14:n tietämissä.

Dominique ja Kyytiläinen 17+0
 
Viimeksi muokattu:
Pai80; mullakin on aiemmin ollut aika isoja myoomia kohdussa, mutta nt-ultrassa niistä ei näkynyt kuin pienen pienet jäljellä. Lääkäri sanoi, että joskus raskaus aiheuttaa niitten häviämisen kokonaan. Hormonihoitoa!
 
Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen.

Mukavaa kuulla, että moni alkaa voimaan paremmin. Minulla on väsymys edelleen kova. Eikö tää ikinä lopu?? Tänään kävin sokerirasituksessa. Alkuviikosta saan sen tulokset. Toivottavasti ei ole raskausdiabeteksen oireita...

Sain ystävältäni tällä viikolla muutamia vauvanvaatteita ja niitä on ihasteltu mieheni kanssa. :heart:

En nyt keksi muuta kirjoitettavaa, kun olen niin väsynyt. Olen kyllä lukenut teidän kirjoituksia ja myötäelän teidän kuulumisia.

Karen 17+2
 
Toive sormet ja varpaat ristiin että se sun istukka siitä nousee pois!!

Myymamma i know the feeling!! täällä kans yökitään edelleen :/ nyt olin pari päivää töissä mutta herranjestas että oli rankkaa.. täytyy kai ihan oikeesti pyytää päästä sinne nla lääkärille, tai kaitpa ne työterveydessäkin voisivat sitä saikkua kirjottaa lisää.. blääh.. ihana olotila ja raskauden hehku antaa siis edelleen odottaa itseään :( mulla on yks tuttu jolla oksentelu, väsymys yms jatkui niin pitkään kuin raskauskin.. toivotaan että meillä jo alkais himppasen helpottaa, viimeistään sitten siellä 18-19 viikolla :)


muuten ei täällä mitään erikoisempaa.. kohta ois jo talvilomakin.. en jätä keväälle ettei jää pitämättä :)
Madridiin meinattiin suunnata koko perhe, kun ei kauheen paljon myöhemmin enää viiti lähteä ja ensi vuonna se on käytännössä mahdotonta kun en vielä ihan pienen kanssa halua lähteä lentelemään :)

sellasta,

m-m ja hippu 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Heipä hei :)
*poks* 18+0 :) kohta ollaan jo lähellä puoltaväliä :) ja uskalduin jo ostaan muutaman bodyn ja potkuhousut kirpparilta.Käytiin minun tytön kanssa kattelemassa ihan neutraaleja värejä vihreätä ja keltasta,siellä ois ollu kyllä ihania tytön vaatteita niitä ois tehny mieli mutta ei ihan vaistoonsa uskalla luottaa ;) Kolmen viikon päästä on rakenneultra ja aiottiin kysyä sukupuoli :) Aikooko muut vai haluattako pitää yllätyksenä ? Aiemmissa raskauksissa en halunu tosin tietää mutta toisaalta silloin ei laitteetkaan ollut niin tarkkoja onhan edellisestä raskaudesta 16 vuotta :)

Tiistaina oli neuvola verenpaine ok,sokerit erittäin hyvät ja samoin hb 140 :) painoa oli tullut vähän liikaa toisaalta itte taisin stressata enempi kuin th...otin myös influenssarokotuksen .

Tänään ollut tosi ilkeää selkäkipua,onneksi on vapaapäivä luulen että se osittain johtuukin töistä kun seisomatyö tai sitten ehkä siitä kun täällä Lapissa ollut tosi liukasta ja varoen kävellyt.

Hankinnoissa pääsen melko helpolla ihanalta Ystävältäni ostan tai saan lainaan vaunut ja kaukalon,paljon vaatteita,rintarepun jne.Tällä viikolla sain häneltä Espiritin mammahousut :)
mulle voi päivittää tyttöolon ja samalla synnäriksi LKS

Ylläri iltatähti
PS: Omia asioita tuli vuodatettua...Voimia kaikille joilla vastoinkäymisiä tullut olen hengessä mukana.Tosi Mukava lukea joka päivä kuulumisia heti aamukahvilla :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!! Jee lunta :heart: pakkasta. Olen ihan täpinöissä :) paitsi, että tästä se pikkuhiljaa alkaa varovasti hipsuttelu ulkona kun on pluikasta..

Eilen oli normi neuvolakäynti ja taa ultrattiin ja kuunneltiin sydäinääniä.. 136 oli syke, ja kuulema varsin mallikelpoinen, poika, syke.. ja linea negrastahan myös povaillaan poikaa, sekä olen kuullut jos ei ole pahoinvoitia povais se poikaa, ja kuulema joku lääkäri oli jollekin sanonut, että poikaraskauksissa on useemmin etinenistukka... niin että jos ennusmerkit paikkaasa pitää niin poikakos se tuolla sitten köllii. Alkuun oli voimakas, varma tyttöolo, aina ollut, kai siksi, että tyttöä on toivonut kun se olisi jotenkin olevinaan "helpompi" kun tyttöjä oltas molemmat sitten, mutta eihän sillä oikeasti väliä ole. Mutta nyt tuo päällimmäinen olo on muuttunut poikaoloksi, mutta silti jossain alla kytee olo että tyttö se on.. heh, heh, jos tähän leikkiin ryhdytään niin voin analysoida olojani muittenkin edestä :LOL:

Mut listalle itseni haluan vasta rakenneultran jälkeen ylipäätään..joo älkää kysykö miksi sitten.

Terkkari oli eilen ihku... painoo oli tullut reilu kilo kahdessa viikossa ja aloin jo itse sitä murehtimaan.. niin hän sanoi, joo, ei hän niitä nyt niin kato, ei tässä missään painonvartioissa olla :D

Erittäin hyvä fiilis tänään, johtuu tuosta lumesta.

Toive ja 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Heipä hei pakkasen keskeltä, meillä tosin vain -15 astetta =)

Täällä edelleen ootellaan lapsivesipunktion vastauksia vaikka tiedänkin että ne tulee vasta ensi viikolla.... Eilen tuli lääkärin sanelu kotia ja pari asiaa pisti silmään eli: vauvan alamahan suolisto ois jotenkin korostunut ultrassa ja sitten istukka on takaseinässä kuitenkin kiertyen täysin kohdun suulle.... :/ noh, eiköhän se siitä kuiten pois nouse!!!
Mie toivoisin POIKAA kun esikoinen on tyttö mutta jotenki mie kuitenki "tiän" että tyttöhän sieltä on tulossa... no ens viikollahan se selviää sekin =)
Huomena ainut vapaa tässä 2 viikon putkessa ja aijon nauttia siitä eli en tehe mithään mikä ei kiinnosta, olla möllöttelen vain.. :D



16+5
 
Viimeksi muokattu:
Nitta tilastollisesti vissiin se on noin 0,5% luokkaa että on etinen istukka synnytykseen asti. Eilen lueskelin aiheesta kun varoitettiin jo neuvolassa, että jos ei nouse pois niin leikkuriin sitten.. Eihän siinä sitten jos ei nouse, ainakin tietää suurinpiirteen tarkalleen synnytyspäivän kun se ajoitetaan niin aikasin, että vaava ei kerkee oma-alotteisesti ryysätä pihalle... mutta eipä tässä vaiheessa vielä toinna hätäillä, kun todennäköistä on että se ei siihen päälle jää. Ja itelläkin se on ilmeisesti vain osittain. Mutta nykypäivänä siihen osataa varautua niin hyvin ja seurata, että riskinä en itse sitä osaa niin pitää vaikka jäisiki päälle, kun sen sitten tietää. Kovasti Nitta täällä toivon, että teidän pienokaisella kaikki hyvin ja säikyttelee vaan aikasa kuluksi äiskää..:)
 
Sammaa se mieki lueskelin... mietin vain että vaikuttaako se asiaan että mulla on kohdun laskeumaa olemassa tai siis on! Sittenpä sen näkkee....
Nyt vaan aloin miethiin että jos tuloksessa onki häikkää ja päätyy "tyhjennykseen" niin sehän on jo aika "iso" silloin... ku varmaan menee 18-19 vkoille... :/
Äh, nyt vaan hullu tsemppi pääle ja peukut pystyyn että kaikki on hyvin =)
 
Jessix ihanaaa, mahtavaa, upeeta, jee ja wau !!!! Kylläpä tuntuu hyvälle :) :heart:

Nitta minä haluan uskoa, että kaikki menee hyvin!!!! Sydänkin sun pienellä siellä jyskytteli nätisti neuvolassa, ja kuitenkin suurin osa hälyistä päättyy hyvin niinkuin Jessix suuntaa jo näyttää. Ja eikös teillä ollut suhteessa pieni riski tai just alle raja-arvon. Pahemmillakin hälyillä tullut hyviä uutia!! Ja siinä on jo ihan tarpeeks, että kaks huhtikuisista kärähti joten tulosten täytyy olla hyviä!!! Nih!! Tutkimuksissa tehdään virheitä ja nähdään asiat väärin= minunkin varhaisultran kaksointuulimunaraskaus näytti eilen taas ultrassa oikein äitin pikku kullalta kun sieltä vilkutteli!! :)
 
Jessix IHANAAA!!!!! :heart: Ihan kauheeta, kun aloin täällä nyt vollottaa... Niin paljon huonoja uutisia mahtunut tähän päivään, niin mahtavaa kuulla näin tärkeän asian kääntyvän parhain päin!

Eli tosiaan, mulla ovat hormonit alkaneet myllätä ja kunnolla... Aivan järkyttävän herkkä olen nykyään, kuten myös jotenkin hervoton. Aamulla nauroin vedet silmissä vanhaa oisko ollut tamponimainos: Ei hierrä, ei kierrä ja on helppo pierrä... Nytkin alkoi naurattaa jo ton pelkkä kirjoittaminen. Työkaverit pitää mua ihan seonneena :rolleyes:

Nuha tekee tuloaan :snotty: Loppuvuosi sitten varmaankin mennään nenänpielet rohtuneina tästä niistämisestä... Eli se olen sitten vain minä jos luulette nähneenne Petteri Punakuonon.

Sain pitää eilen sylissä vain muutaman päivän ikäistä vauvaa!!!! :heart: Hän oli todella pieni ja suloinen! Onneksi vauvakuumeeseen on jo helpotus tulossa ;) En enää muistanutkaan, miten pieniä ne ovat synnyttyään... Oma 17kg vauhtihirmu on tuosta jo niin kaukana :heart:

Nitta jaksamista odotteluun! Huhtikuisilla on ollut jo aivan liikaa murhetta ja suruja, joten enempää ei enää kertakaikkiaan voi tulla. Tilastollisesti mahdotonta.

Ss & Narsku 15+5
 
Heip!

Kävin tänään neuvolassa. Sokerirasituksen tulokset olivat jo tulleet, ja jäin kiinni yhdestä arvosta. Plääh! Nyt sitten seurailemaan syömisiä ja mittailemaan verensokereita kotona,,, Menen neuvolan diabeteshoitajan juttusille parin viikon päästä saamaan lisäohjeita.

Neuvolakäynti muuten oli ihana. Tunnin ajajn olin siellä ja suurin osa ajasta vain juteltiin. Sain purkaa mieltä tästä väsymyksestä ja siitä syyllisyydentunteesta kun kotityöt kasaantuvat miehelle, kun mä en kerta kaikkiaan meinaa jaksaa. Menen ehkä juttelemaan myös psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa, koska mulla on ollut hieman masennuksenpoikastakin ilmassa. Ihana että he ottavat niin todesta mut tuolla neuvolassa eivätkä jätä oman onnen nojaan.
 

Yhteistyössä