Huhtikuun Hurmurit 2013 *Maaliskuussa*

Jäi tosta mun lääkärikäynnistä ja lääkäristä se olennainen osa mainitsematta, kun nopeesti kirjotin. Siis alun ennakkoluuloista huolimatta lääkäri oli tosi ammattitaitoisen oloinen ja vieläpä jotenkin empaattinen. Hyvä mieli siis jäi käynnistä vaikka alkuun jännittikin. :)

Nyt pitää mennä. Piti vaan toi tulla mainitsemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti
Sipulisankari, ei kuulemma vaadi lisäseurantaa, kun niin hiljan oon saanut sen anti-D-pistoksen, niin johtunee siitä. Vähän sain mieltäni rauhoitettua, kun löysin netistä vastaavan kokemuksen ja tää ihminen oli soittanut veripalveluun ja kuulemma oikeastaan aina heikko positiivinen(kuten mullakin) johtuu suojauksesta ja jos ois tosi kyseessä niin vasta-aineita ois paljon. Tuo anti-D saattaa nostaa tuota vasta-ainearvoa jopa puolikin vuotta ja mulla siitä oli vasta pari viikkoa. Yritän siis rauhoittua.
 
Hyvää alkavaa viikkoa!

Neuvolassa käyty tänään mutta eipä siellä mitään uutta kyl ollut,

verenpaineet ok,tainnu jopa laskea..
pissa puhdas,
sf-mitta kasvanu 1cm 10pv:ssä
sykkeet 140,
Painoa +630g/vk,
lapsiveden määrä hyvä

nousukiito jatkunee loppuun asti, oiskohan se jo melkein sen 20kg tullut että toivois jo pian jakaantuvat ettei nahka repee, esikoisesta tuli raskausarpia tokasta ei ja kaipa se iho nytkin venyy vaik eihän se sit kauheen kivalta näytä kun kerran niitä on tullut :( Vaalenee joo ajan myötä mut silti. Mulle on kyl ihan teini-iässä tullut kasvun myötä arpia jotka oikeessa valossa vieläkin näkyy mm.olkapäiden kohdalla. Herkkä iho ei voi mitään :(

Viljavainio Mulla ei oo ollut veristä limatulppaa, valkosta, venyvää, kiinteetä eli kyl tunnistaa valkovuodosta. Mut siis verta varmasti voi mukana olla.

Täällä siivoiltu "ajan kuluks" (mitä nyt ylim.aikaa 4,5v ja 2veeltä jää),ulos ei huvittanu enää neuvolareissun jälkeen lähtee kun kylmää ja tuulista, sais jo kevät tulla!! miehellä useampi vapaa, niin oon raivannut kaappeja,pieneks jääneitä tavaroita taas alakerran varastoon, turha rompe roskiin yms.

Eilen haettiin kaukalo eli nyt ois kaikki valmista. Sain siskolta kaukaloon viel untuvapussin, ei tarvii pukee vauvaa ihan niin paljoo kun laittaa sen sisään, siinä valjaan reiät, vaikuttaa kätsyltä. Huomaa että 2veelle alkaa konkretisoituu tää vauvan tulo kun on vauvatavaraa kaukalo, kehto, vaatteita ym. puhuu jo että vauva tulee ulos ja osottaa ulko-ovee :)

Seuraavan neuvola ois LA eli 27.3 ja nvlatätikin totes (sama mitä ite mielessäni mietin) että toivottavasti ei nähdä ja tsemppiä synnytykseen, mut silti puhu että jos menee 41+ niin vielä neuvolassa sillon käynti ja sit yliaikaiskontrolliin. Pitääköhän ruveta oikeesti "häätö"puuhiin jos ei mitään tapahdu viikon kuluessa vaikka enpä tiiä kuinka paljon vaikutusta on S-harjotuksilla.. Tulee kun on tullakseen.

Seuraavia poksumisuutisia ootellessa!

Manzana81

 
Hei
Pikaisesti vauvan nukkuessa tulin kertoon sen että kun joku oli kysellyt että loppupeleissä se minun synnytys käynnistettiin.Ensin meinattiin ballongi käynnistystä mutta sitten päädyttiin tippakäynnistykseen ja mitään huonoa mulle ei jäänyt mieleen käynnistys eteni alunsi hiljakseen ja sitten kun kalvot puhkaistiin alkoi taöahtua synnytyksen kesto 3h 32 min ja ponniatusvaihe vain 10 min.Kivunlievityksenä ilokaasu ja kohdunkaulanpuudute.

Repeämä oli erittäin pieni ja kaikkeen tähään loistavaan lopputulokseen olen tyytyväinen,sattui kyllä onnekkaasti kun saliin sattui työvuoroon loistava kätilö,sillä on suuri merkitys nyt huomasin.Ja vaikka tuli hoppu ja henkilökunta juoksi sillä viereisen salin ja minun synnytyksen välillä oli 9 min eli ponnistettiin yhtäaikaa :)
En varmaan koskaan unohda kun kätilö sanoi miehelleni että kyllä sinun vaimo osaa synnyttää pieni mukava lause mutta tuntui hyvältä :) Lisäksi salista ei ollu kiirettä poika sai imeä tunnin ja saimme syötävää ja kuvata rauhassa Joskus kuullut että LKS moitittu mutta kokemukseni kyllä karsi kaikki epäluulot.Nyt sitten imetellään rauhassa ja jos bilirubiini arvot ei nouse huomenna kotiin:)
ylläri iltatähti kera tuhisevan käärön :)
PS Anteeksi kirjoitusvirheet makuultaan ja kännyllä kirjoitettu :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Ylläri! =)

Toive: Luulen, että tuo salaisen netin toive on tuolla maaliskuisten puolella. Siellä oli jollain ikäviä kokeumuksia kun joku puolituttu oli tunnistanut eikä hän halunnut enää avoimessa netissä kirjoittaa.

Yliaikaiseksi menosta
: minä en mitenkään pysty odottamaan yli vko 42! Enkä puhu nyt mistään fyysisestä olosta vaan siitä huolen määrästä mihin itseni lietsoisin - ihan riippumatta onko siihen mitään syytä!

Sikli, Toive: en ole vielä millään saanut itseäni kyllästetyksi äitiyslomalla, vaikka tallentava digiboxin reistailee. Nyt on eka päivä viikkoon kun koko jälkikasvu on muualla: Keskisisko tarhassa ti-to ja Esikoinen siellä Åressa. Kirjaston kirjapino uhkaa henkeäni välillä öisin kun Losecia hapuilen ;) ja nytkin flirttailen pihaan parkkeeratun auton kanssa - mies kun yleensä sitä käyttää päivisin. Mihin sitä voisikaan hurauttaa!

Moika, limatulpasta
mulla ei ole varmaa havaintoa vaikka kaksi lasta onkin jo puskettu. Luulen, että esikoisesta se meni niin napsahtamalla että tuli pari desiä verta. Minä olin yksin kotona ja säikähdyksissäni tilasin ambulanssin. Tiedä sitten tuosta oliko turhaan vai ei, mutta silloin olin ensisynnyttäjä enkä halunnut riskeerata :snotty:. Keskisiskosta meni vedet ja heti alko supistaa, että siinä hässäkässä kyllä jäi limat vaille huomiota.

Su-ma olin lapsuudenkodissani, jotta Keskisisko pääsi paremmin ulkoilemaan ja minä sain päiväunet. Sieltäkin löytyi vielä koko varasto koon 56 bodyjä jotka siellä naapurissa asuva lapsuudenystäväni oli palauttanut lainasta. Alkaa olla varmaan 30 kpl tuollaisia perusbodyloita tuota kokoa minulla... Eikun pesuun vaan!

Viljavainio, antaisin mitä vain jos synnytyksen ajankohdan tietäisi. Se on stressaavaa muutenkin mutta sitten vielä tuo kahden isomman hoitaminen. Keskisisko varsinkin inhoaa jos asioista ei kerrota etukäteen ja voi olla aika pakkaus esim. anopilleni jos aamulla heräisi eivätkä vanhemmat olisikaan paikalla.

Ja-a, yksin autolla hurvittelemaan vai päiväunet - positiivinen ongelma!

t. Äitituuli rv 36+6 ja etäisyys aviomieheen plus 1000 km
 
mä myös mielelläni haluaisin tietää synnytyspäivän. mä en ole ollenkaan sellainen "ylläri" ihminen että ois kiva jännityksellä ootella että koska lähtö tulee.. ennemminkin panikoin sitä kun jotenkin uskon että saadaan siitä lähtö hetkestä kunnon hässäkkä aikaseks kun joku kai tuolle esikoiselle on tänne saatava kaveriksi, ja jos lähtö tulee yöllä niin vielä hankalampaa..

tänään oli taas äitipoli päivä. menin sinne tuntia ennen oottelemaan kun vein esikoisen hoitoon ja en viittiny sitten enää takas kotiin ajella.
siellä taas käyrillä makasin puolisen tuntia, kaikki ok. meinasin nukahtaa sinne huoneeseen kun oli selkä siihen koneeseen päin ja kasvot seinään päin niin ei ollu paljoo töllisteltävää :)
lääkäri ultrasi vauvan koon ja oli nyt n. 2500g. arveli että syntymäpaino on 3000-3500g eli ei hirveen iso möhkö pitäisi olla.
sitten katsottiin kohdun suun tilanne.. APUA, se oli siis mies lääkäri. eikä ollu mikään ihan hellävaranen kokeilu.. HUH HUH, mä en tiedä miten pitkälle se yritti kättään työntää, sen verran se käänsi ja väänsi, mulla oli polvet koukussa ja toisella kädellä piti vielä pitää oikeeta jalkaa kiinni.. on varmaan ollu aika näky - ja rentona en kyllä voinu olla hetkeäkään. samalla arvioi lantion kokoa. hänen mielestään estettä alatie synnytykseen ei ole, ellei nyt sitten tule jotain erikoista matkalle. (myrkytystä tai muuta - esim. toi mun selkävaiva)
mulla piti olla rv 36 käynti siinä synnytystapa arviossa (+pelkopoli), mutta ei sitten olekaan.. eli olikohan tää nyt sitten se? kun seuraava käynti on sitten 38+ viikolla, saiskohan siihen yhteyteen manguttua käynnistyksen :D haha
se tilanne kohdunduulla jäi ihan arvoitukseksi, ajattelin että kirjottaa siihen korttiin, vaan eipä siinä mitään mainita.

verenpaineet on nyt ollu koti mittauksessa koholla, samoin kun tänään siellä polilla. voi kunpa olis vaan jotain nousua, mutta ei myrkytystä.. tosin enpä mä enää kovin kauaa joutuis sairaalassa kökkimään, aika pian ne kyllä leikkais sitten jos se iskis päälle.

äitituuli sulla on kyllä jo aikamoinen body arsenaali siellä oottamassa pientä :)

sipulisankari en muuttanu veroprosenttia, menee sillä mikä verokortissa on. vai oliko siinä joku että perusprosentti + 2.. en ees enää muista :)

päiväraha päätöksenkin muuten sain, vähän piti käydä töissä palkanlaskijaa vauhdittamassa, ja postissa tulikin sitten kuori päätöksestä :)

nyt kohde pyörimään ja pieni rentoutus ennen kun haen tytön hoidosta..
sit onkin enää ke ja to hoidossa ja sitten jää mun kanssa kotiin :)
lähdetään perjantaina sitten loman kunniaks kaupungille jätskille :) toinen niin kovasti jo pitkää lomaa oottaa... ja viikon kotona olon jälkeen haluaa jo taas hoitoon. mutta kesän yli nyt ainakin on kotona, sit mietitään tilannetta uudelleen :)

m-m & hippu 34+2
 
En siis missääääään nimessä ole äippälomalta haaveksimassa töihin :D.. mutta oon sen verran tehokkaasti jo enne lomaa tehnyt vaaville kaiken valmiiksi niin ei tavallaan ole semmoista pakko tekemistätekemistä, oon kuitenkin aika kotikissa ja viihdyn kotona..

:)

Toive 35+2
 
Viimeksi muokattu:
HUOMENTA! ...ja TUHATMÄÄRIN ONNEA JO VAUVANSA SAANEILLE![/COLO R]

Aivan ärsyttää,kun itse käy täällä vaan lukemassa, eikä ikinä saa kirjotettua...:x
Mutta eipä tänne omaan napaan sen kummempia kuulukkaan.Vauvaa odotellessa! Kokoarvioaikaakin siirrettiin
-vaikka jo natkutin että se kyllänsä on myöhässä (rv38), niin nyt se on sitten vasta ensi viikolla
eli rv39..

Veroprosentista on ollu puhetta- minä annoin olla saman kuin töissäollessa. Oikeesti jaksanu alkaa sitä veivaamaan ja laskemaan. Riitti se ainakin viimeksi, ettei mätkyille menty :)

Synnytyspäivä ois niin kiva tietää, mutta en mä kyllä käynnistystäkään haluais..ärsyttävää, kun esikoinen syntyi LA:na , niin jotenkin on siinä fiilikses, että tottakai tämäkin! VAIKKA ihan hyvin se voi mennä sen 2 viikkoa ylitte.Kukkamultapussi on jo ostettuna ja ikkunanpesu odottaa ensi viikoksi, joten kaikki tehokeinot k äyttöön tässä loppumetreillä! Toisaalta sitte on kuullu sitäkin neuvoa, et jos ei lepää ja rentoudu
tarpeeksi ennen vauvan syntymää, niin se vaan pitkittää sitä synnytyksen alkua. Tiedä sitten. Mua on nyt ainakin supistanut(ihan sarjasupistanut 5min välein 2-3h putkeen) jo tammikuulta, että supistusten aikaansaannoksiin on nyt vähän usko mennyt :|
Tosin vauva jo laskeutunut ja pää kiinnittynyt, että vois tässä jotain toiveita olla, että synnyttäskin joskus!

Joko kaikilla on kovat pääsiäistouhut päällä? Rairuohot kylvettynä jne??=)
Meillä on vielä tällä viikolla esikoisen synttärit, joten kiirusta pitelee. (Kyllä meillä tämä syntymien ajoitus on pistetty tarkalle. 2viikkoa lasketuilla ajoilla väliä)

Ihanaa kevätpäivää kaikille ja loppurutistustsemppaukset!!
 
Heipsan kaikille!!

Raskaushepatoosi tosiaan iski mulle nyt, lääkitys päällä, muutama sairaalayö takana ja kontrolleja vähintään viikon välein käynnistykseen asti, jos ei itse aijemmin synny.
Ihmettelin jatkuvaa kutinaa, ajattelin sen ensin johtuvan kuivasta ihosta, tai jostain ötököistä, mutta lopulta arvelin kirjoittaa nettiin : iho kutiaa koko ajan rv 34 ja päätinki soittaa saman tien. Maksa-arvot oli koholla, ja hepatoosiksi luokittelivat heti, kun varmistui että myös sappiarvot olivat reilusti koholla.

Kohdunkaula lyhentynyt miltei kokonaan (alle 1cm jäljellä) ja paikat vähän jo auvenneet, syynä jatkuvat supistelut kaiken aikaa. Niitä on jatkunut jo 27vklta asti.
Nyt siis menossa rv 35.

Pitää siis alkaa hommaamaan kaikki loput tarvittavat tavarat vauvaa varten kun ei tiedä miten sitä joutuu sielä sairaalassa makoilemaan tulevien kontrollien jälkeen..
On niin lyhyt matka sairaalaan että mieluummin kyllä köllöttelen kotona ihan viimeiseen asti :)

Onko muilla ollut hepatoosia, tai onko muilla käynnistäminen edessä, miksi?

Hyvää ja aurinkoista kevättä!!

Lähden tästä raapimaan... -->
ps. Yritän istua mahdollisimman paljon käsien päällä etten raapisi joka paikkaa verille :D
 
Heip,

Nyt loppu tämä koti-ihmeen esittäminen!
Pari viikkoa sitten jotain ihme-inventaatiota karkkikaapissa kun piti viedä neitejä kaverille kylään ja tarvittiin tuliainen. Sitten onnistuin sinkoamaan sen karkkipaketin avohyllylle, jossa oli niitä maustepusseja joista täytetään lasipurkkejä. Lapset takki päällä eteisessä ja parku siinä minulta tuli. Mies sitten kiltisti lupasi sen turkkilaisen basaarin siivota.

Tänään sitten täysaikaisuuden kunniaksi - ai niin POKS 37 rv - ryhdyin lattian tasalla olevaa kulmekaappia raivaamaan että onko se imetyspumppu ja pullot enää olemassa. Sieltä löytyneitä roinia piti johonkin sulloa ja taas yläkaapit uhreiksi. Jonkun ihme rullan onnistuin tönäisemään joka tönäisi työtasolta öljypullon joka valui laatikkoja alas... Nyt siellä kylpee mm. miljoona mehupilliä, kolonnallinen syömäpuikkoja yms. Joka laatikossa varmaan desi! Mie en enää tähän ryhdy, ei koordinaatio näemmä riitä marttailuun!

Eilen päädyin sen auton ottamaan ja hörheltämään. Mitä ostin suurella shoppimatkalla: tytöille kalliita pikkuhuosuja. Silti virkisti, söin kiinalaisessa ja hypistelin vaatteita outletmyymälöissä.
Kävin Prismassa ja Sittarissa enkä saanut kummastakaan maidonkerääjiä enkä rintakumeja?! Onko nyt joku synnytysbuumi?

Tuolla Synnytys-keskusteluissa oli vanha mutta kiva pino mitä tavaraa voisi ottaa synnytystä helpottamaan. Sieltä bongasin ainakin vielä pillimehut. Ja nauroin kippurassa kun jonkun mies oli ostanut rintojen pakkautumista helpottamaan kukkakaalin.:LOL:

Äitituuli the kodinhoitoihme Rv 37
 
  • Tykkää
Reactions: Viljavainio
Eeevp, viestisi oli tullut samalla kun tuota kirjoitin: symppaus :hug:
Ei ole ollut hepatoosia eikä käynnistystä mulla, ihan hyödytön olen neuvomaan...
Eikö ole edes mitään rasvaa joka helpottaisi kutinaa?
Äitituuli
 
Onnea kaikille synnyttäneille :heart:

Hohhoijjaa, täällä sitä vaan odotellaan synnytyksen käynnistymistä! Tänään rv 37+2 enkä kyllä rehellisesti sanottuna jaksaisi olla raskaana enää päivääkään... Maha ottaa tielle (en pääse edes sohvalta ylös!), pissittää koko ajan, närästää ym. muuta mukavaa! Mutta tiedän, että pari päivää/viikkoa synnytyksen jälkeen tuleekin kauhee ikävä tätä masua... Noh, se on sen ajan murhe sitten! Haluaisin vaan jo päästä vaihtamaan kakkavaippoja ja heräilemään yöllä syöttämään pientä :heart:

Menin muuten jostain lukemaan, että vauvan syntymisajankohta (raskausviikoissa) määräytyisi hyvin pitkälti omien vanhempien syntymisen mukaan -- esim. itse oon syntynyt rv 36 ja mies rv 38. Sen mukaan meidän pojan pitäisi syntyä nyt tässä lähiaikoina, nyt kun ollaan menossa noiden kahden keskiarvossa. Te jo-aiemmin-synnyttäneet, onko teidän kohdalla ollut tossa mitään tolkkua, onko pitänyt paikkansa?

Toivottavasti toi olis edes lähellä totuutta, pääsisin ehkä jopa kohta synnyttämään...
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut jotka ovat saanneet jo oman nyytin syliinsa. Kauteudesta vihreena taalla.

Kovasti olen urheillut mm spinningissa kaynnyt ja kavelylenkkeja mutta ei sitten tapahdu yhtikas mitaan etta vauva vois tulla pihalle. En nimittain kesta enaa yhtaan tata kasien sarkya ja puutumista.

Perjantaina laakari katsoo sitten paikat ja toivottavasti olis paaaaljon jo paikat auki.

Syon ihan hulluna suklaamunia, jaateloa ja muita herkkuja. Voin syoda 5 jaateloa ihan helposti ja siihen paalle 4 paasiaismunaa. Taidan olla todella kypsa tahan raskaana olemiseen :)

Syntymisajankohdasta niin mulla ei ainakaan ole ollut mitaan merkitysta miten itse ja tai mieheni on syntynyt ja miten omat lapset syntyivat. Mun kummatkin lapset syntyivat reippaasti yli lasketun ajan ja mina ja mieheni synnyttiin noin laskettuna paivana.

Paasiaiskoristeet on olleet esilla jo pitkaan. Pihalla kukkii kohta tulppaanit.

Kavin eilen ostoksilla ja hypistelin kaupassa mekkoja ja haaveilin niiden ostosta. Saa nahda millainen pullataikina tohon eteen jaa kun vauva tulee pihalle. Toivottavasti kutistuisi nopeesti pois se hollyva laski. Huomasin etta toisen lapsen jalkeen palautuminen oli paljon hitaampaa ja saa nahda miten kay sitten taman kolmannen lapsen jalkeen.

Vauvan liikkeet ovat vahentyneet huomattavasti. Valilla tulee huoli etta onko kaikki hyvin. Aikaisemmin potki turhankin paljon, mutta johtuukohan siita etta tilaa on enaa vahan etta on tullut vahaliikkeiseksi.

mindi16 35+5
 
Onnea synnyttäneille!

Mä oon jo ihan kypsä tähän odottamiseen. Päivät lipuu niin hitaasti ja oon valtavan väsynyt. Eli en jaksa rakentaa pesää, siivota, laittaa paikkoja kuntoon... Alle kaks viikkoa LA:aan. Saapa nähdä missä vaiheessa syntyy pikkuinen.

Voimia kaikille, joilla on turvotusta, väsymystä, jäykkyyttä ja muita vaivoja! Vähiin käy ennen kuin vaivat loppuu! Mua vähän huolettaa, miten sitä jaksaa sitten sen vauvanhoitoarjen, kun jo nyt on näin väsynyt. :/

Karen 38+1
 
Tervehdys äitiyspolilta!
Käytiin siellä siis jonkun näköisessä synnytystapa-arviossa edellisen section takia.. Vauva oli raivotarjonnassa, alhaalla mutta ei vielä kiinnittynyt. Painoarvio n. 2900g, eli nelikiloinen jössikkä siittä ois laskettuna aikana tulossa.. :) Lantio on tilava, joten ei pitäis olla mikään ongelma. Lapsivettä oli paljon! 2,4 mulla, kun normi näillä viikoilla ois 2,0 (en tiedä onko noi litroja vai jotain lukuja vaan..?) Varotteli siis että jos nyt vedet menee niin ois mentävä makuuasentoon ja ambulanssilla synnärille, ettei napanuora pääsis luiskahtaan ulos.. Kolmen viikon päähän sain vielä kontrolliajan tuon vesimäärän takia, jos vielä olen yhtenä kappaleena sillon :) Hurjaa miten noi viikot rupee käymään vähiin pikkuhiljaa! Isäntääkin jännittää päivä päivältä enemmän! :D

Vähän käytiin taas shoppailemassa tänään.. Ostin sairaalakassiin shampoot ja saippuat matkakokoina (bodyshopista ihan hemmottelutarkoituksessa!) Viimeisimmät ompelutarvikkeet vauvaa varten, pari peittoa ja kuomusuoja vaunuihin ois vielä ompelematta.
Muuten rupee kaikki olemaan vauvaa varten valmiina, kehto on pedattu olohuoneen nurkkaan, ensisänky makkariin.. Kotiutumisvaatteet on valmiina turvakaukalossa ja rattaatkin nostettiin jo kuistille odottelemaan! :)
Eilen keittelin koko päivän mehuja pakastimen marjoista, vihdoinkin on aikaa! :D Tuli siinä samalla torppa lämmitettyä, puuhellalla kun touhusin.. Ruokakin kypsyi siinä uunissa vähän niinkuin vasurilla! :) Illalla sitten jalat ja selkä huusi hoosiannaa..
Pääsiäisruohotkin istutettiin tuon 5vee neidin kanssa siinä sivussa.. :)

Veroprosenttia en ole vielä muuttanut, täytyy kyllä laskea se uusiksi, mutta en oo niin kiirehtinyt sitä kun saan rahani kesäkuun puoleen väliin asti firmalta..

Eeevp tsempit kutinaan ja mindille puutumiseen! :hug: Ja tietysti kaikille muillekin kärvisteleville! :)

iniss tuosta vauvan ja vanhempien syntymäajankohdasta kyseli.. Mä itse oon vissiin parilla viikolla yliaikainen, isistä en tiedä.. Esikoinen mulla syntyi rv38+ ja keskimmäinen rv41+ (kuopus leikattiin rv39) joten eipä tuosta kovin tarkkaa ennustetta pysty vääntämään.. :)

mindi mäkin vedän ihan hurjat määrät suklaata ja jäätelöä, jos vaan annan itselleni luvan! Ihan joka päivä en uskalla ahmia, mut kerralla meneekin sit suklaalevyä ja pari jätskipuikkoa ihan huomaamatta! :LOL:

Meidän Äiti ja juniori

 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Heipsun! Täällä pääsiäisruoho on jo aika hurjassa kasvussa (leikattukin jo pariin kertaan). Kerrankin oltiin ajoissa tuon kanssa, kun edellisinä vuosinä alkanut vasta pääsiäisenä olla n. 1cm pituista :LOL:

Mulla laskeutui maha tänään!!! Tipahti melkein kymmenisen senttiä! Kaikki liikkeetkin tuntuu nyt tuossa navan tietämillä, kun ennen on takapuoli työntynyt vahvasti kylkiluihin kiinni :D Lisäksi päivän aikana voimakkaita herjoitussupistuksia niin, että on ollut pakko avata jalat haralleen, kun se pää on työntynyt niin voimakkaasti tuonne haaroväliin... Viikon päästä vasta se lääkärineuvola, jolloin katsotaa, missä kunnossa paikat ovat. Ihmettelen suuresti, jollei mitään ole tapahtunut.....

Eeevp kaikki sympatiat sulle! Kutina on mielestäni aivan kamalaa jo muutenkin, saatika, että se tulee ihon alta, jolloin ei raapiminenkaan helpota!

Nyt pitää mennä, huomiseen!

Ss & Narsku 36+3
 
Neuvolakuulumisia 37+0:
Verenpaine 124/84
Painoa +550g/vko (jee!!, viikonlopun muffinssikuuri tepsi), kaikkiaan tullut 6,6kg
Turvotus +-
Sf-mitta 30,5 (pudonnut alun yläkäyrältä lähes alakäyrälle), mahdollisesti lääkärikäynti tulossa, mikäli vielä ensi viikolla laskee
Lapsivettä normisti, vauvan syke 130, liikkeet ++ ja pää syvällä lantiossa = lähtöasemissa
Streptokokki-testi otettiin.
 
Poksupäivä jälleen!! Onkos täällä mammoja jo synnyttämässä? tai lähdössä? Pientä kärsimättömyyttä ainakin ilmassa, kuulun joukkoon! Viikko laskettuun aikaan eikä kyllä mitään muuta kun supistellu sillon tällön. Eilen saunoin, tänään kävelin 4km kun vein ja hain esikoista kerhoon, iltapäivällä sitten supisteli tunnin just kun meinasin että lepään kun kuopus päikkäreillä ja esikoiselle laitoin dvd:n pyöriin. Nukahdin kuitenkin eli se siitä, maanantaisessa neuvolassa ei ollut laskeutunut/kiinnitynyt että kyllä tässä vielä yhdessä koossa ollaan tää viikko aikas varmasti.

Onkos tuolla fb:n puolella jo poksuttu? Oliko tääl joku joka seuraa kumpaakin palstaa?

Äitituuli Onnea täysiaikaisuudesta! ja tais WP kans poksua. Niin ne päivät käy vähiin kaikilla.

iniss En kyllä usko että kovin pitää paikkansa noi äiti/isä lapsi syntymäviikot. Ite syntynyt 38+5 (oon kaksonen, mutta mielestäni normisynnytys ja itestään alkanu) Esikoinen 40+4, kuopus 39+6 ja mä niin oon varma että yli LA:n menee, tuskasia kyllä nää vikat viikot/päivät, sain toden teolla vetää vetskaria ulkotakissa että menee kiinni, kai mä otan huomena miehen takin käyttöön.. niin ei oo niin ahistava olo.

Pääisiäisruoho Meillä laitettu eilen eli kerrankin suht ajallaan, noi siement onkin olleet tuolla parisen vuotta kaapin pohjalla että oli jo aikakin.. Esikoinen teki kerhossa tänään virpomisoksan ja haluis tätiä virpoa, saa virpoa huomenna jo vähän etuajassa. Muuta pääsiäisjuttuja ei oo eikä tuu. Suklaamunia on mennyt jo monta, kinderit kyl ihan ykkösiä maultaan, aika naurettavaa että joku angry birds/muumi tmv. suklaamuna maksaa melkein tuplan ihan vaan ton merkin takia.

Ylläri Toivottavasti pääsette pian kotiin.

Karen10 Hormonihuuruissa kummasti jaksaa :) Tsemppii väsyn kanssa, mäkin otan päikkärit joka päivä. Onko sulla hb mitattu jos se onkin alhanen ja väsyttää sen takia.

mindi16 Vähäliikkeisyydestä, neuvolassa ainakin sano kun on laskeutunut ja kiinnittynyt niin ei niin paljon liiku. Kysy multakin oon laskenut liikkeitä, en ole, mutta vähentyny on kans liikkeet.

Manzana ja POKS 39+0

 
Piti vielä kysymän..
Ylläri Jos ehdit vastaileen, missä vaiheessa sait kohdunkaulanpuudutteen? Mä oon tota kans miettinyt toiveeksi. Viimeks mentiin ilokaasulla. Auttoko toi puudute? Miten?

Ihania vauvantuoksuja teille!

-Manzana
 
Eeevp ja Mindi, voimia kutinoiden ja puutumisten kanssa. Onneksi ei enää ole pitkä aika kärvistellä vaikkakin odottavan aika on pitkä.

Iniss, mä olen kuullut, että oman äidin synnytysviikoilla ja tyttären synnytysviikoilla vois olla joku yhteys. Mulla ei tosin ole ollut, kun omalla äidilläni on kaikki kolme vauvaa syntynyt kaksi viikkoa yli ja käynnistyksellä. Mulla taas esikoinen meni sen viikon yli, mutta seuraavat ovat tulleet ennen laskettua viikolla 39. Kaikki mun synnytykset on olleet spontaaneja.

Meidän Äiti, mulla lukee papereissa tosta lapsiveden määrästä, että AFI 14. En sit yhtään tiedä, miten noi lukemat menee, mutta mulla se oli siis normaali.

(.) Kypsä olo on mullakin. Ei meinais millään enää jaksaa odottaa. Ja vauva ei vielä ole edes täysiaikainen. Pitkät viikot on edessä. Tänään on ollut kauheita hermopistoksia oikeassa sisäreidessä. Meinaa mennä hetkeksi aina jalka alta, kun niin tujusti tuikkaa. Jotain hermoa kai vauva painaa. Auts! Mut hei, maaliskuuta on enää vähän jäljellä ja sit alkaa meidän kuu. =)

Natte ja Tinja 36+2
 
Aurinkoista aamua kaikille :)

Täällä sitä kärvistellään kaikkien teidän muiden synnytystä odottavien kanssa.
Vaikka kohdunsuu on ollut auki ainakin kolmelle sormelle ja kohdunkaula kokonaan hävinnyt jo monta viikkoa, vauva pysyy sitkeästi masussa!

Eilen kävin neuvolassa.
Painoa oli tullut +700g |O
Rr: 118/81
Pissa normaali (sitä oon siis myös kotona seuraillut)
Vauvan sykkeet 132-144
VAuvan liikkeet ++
Vauva raivotarjonnassa ja
Sf-mitta pienentynyt sentillä, eli nyt oli 33 cm.
Vauva on siis laskeutunut jonkin verran, mutta ei vielä täysin kiinnittynyt.

Maanantai-tiistai välisenä yönä valvoin neljään, kun supisteli jo vähän tehokkaamman tuntuisesti. Täytyi seurailla, että josko se lähtö vaikka tulisi. Mutta neljältä sitten nukahdin, ja tilanne taas tasaantui. Ihan normaalisti oon eilenkin puuhaillut kaikkea, eikä nyt taas ole ollut mitään erityisempiä tuntemuksia. Hoh hoijaa.
Vauva kyllä reagoi supistuksiin tosi aktiivisella liikehdinnällä! Ei vissiin oikeen piittaa siitä, että sen yksiö suppailee.

Tiimarissa kun käytiin ja tuli jotain puhetta pääsiäisestä, niin kassatäti kysäisi, että meinaanko olla vielä palmusunnuntaina kotona :D Ei tuo maha enää mihinkään piiloudu.

Meitä onkin tosi monta, jotka haluttais tietää se synnytyksen ajankohta etukäteen.
voisin tilata synnytyksen ensi viikon ti-to väliselle ajalle :saint:

Yksi juttu tuli nyt mietintään lisää tuota alatiesynnytystä ajatellen. Mulla on joskus 10 v sitten laseroitu toisen silmän verkkokalvoa ja nyt sitten pitäisi kuulemma vielä pikaisesti yrittää käydä silmälääkärillä tarkistuttamassa silmänpohjien tilanne, ettei ole uusia haurastumia sinne tullut. Synnytyksen ponnistusvaihe vissiinkin voi joskus aiheuttaa riskin verkkokalvon repeämiselle. No, maanantaille sain yksityiseltä silmälääkärille ajan, katsotaanpa nyt ehdinkö sinne ennen synnytystä, ja mitä tuo sitten sanoo. Ei mulla kyllä esikoisen kohdalla tainnut olla koko asiasta puhetta ollenkaan.

Limatulpasta neuvolaterkka tuumasi, että on todennäköisesti täytynyt jo mennä, koska kohdunsuu on auki ja kohdunkaula hävinnyt. Ilmeisesti se mun limatulppa oli sitten sitä valkoista, mitä luulin jo muutama viikko sitten vaan vähän sitkeämmäksi valkovuodoksi.

Ylläri, sulla on sujunut käynnistetty synnytys tosi upeasti! Ja muutenkin synnytyskokemus on ollut ihanan positiivinen :) Olettekohan päässeet jo kotiutumaan vauvan kanssa?

Eeevp, kovasti tsemppiä raskaushepatoosin kanssa! Sullakin on paikat kuitenkin jo alkaneet kypsyä, joten seuraillaanpa tilannetta :)

Meidän Äiti, sä olet touhunnut ihan mahdottomasti kaikkea :) Ihailen suunnnattomasti kaikkia niitä, jotka osaa pelata tuon ompelukoneen kanssa :)

Suklaanhimoa löytyy myös täältä :wave: Se fazerin suklaalevy, jossa on keksinpaloja joukossa, on tosi NAM, kuten meidän esikoinen sanoo kaikesta hyvästä :p

mansikka-maija, mulla meni synnytystapa-arviosta kaikki tiedot neuvolaterkan koneelle. Saisitkohan sinä tietää omalta neuvolaterkaltasi, jos siellä olisi mainintaa kohdunsuun tilanteesta?

Pääsiäisruoho kylvettiin toissailtana ja keltainen tulilatva ilostuttaa keittiön pöydällä. Tosi kohtuullisesti varmaan pääsiäistä nyt laitetaan, mutta jotakin pientä kuitenkin :)

Puuhailtu on kaikkea pientä. Oon vielä muutamia kaappeja vähän järjestellyt. Ihan kohta pitäis lähteä käyttämään vielä mun ajoautoa pikkurempassa. Jos vaikka ulkoiltais esikoisen kanssa rattailla sen rempan ajan :)

Tsempityksin
Viljavainio ja Pikkumuru, 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Manzana
Sain kohdunkaulanpuudutteen noin tunti ennen ponnistusvaiheen alkua ( en muista paljonko olin auki )
Mutta luulen että se helpotti ponnistusta ja uskalsin toela tehä töitä kun lievitti kipua.Joiltki kuullut että sattuu kun laitetaan niin mie en tuntenu mitään mut toisaalta hengitin ilokaasua.Mulle oli hyvä ratkasu ja tosiaan kun aiemmassa synnytyksessä ponnistin 45 min ja nyt 10 min :)
Täällä odotetaan viimisiä bilirubiiniarvoja ja jos ne ok sit kotiin :)
Ylläri iltatähti
 
Aurinkoista torstaita! :D

Ylläri: toivottavasti arvot ovat kohdillaan, ja pääsette kotiin viettämään vauva-arkea! =)

Uskomatonta, että kohta saadaan sellanen pino, missä lukee *meidän kuu*!!!! :heart:
Muistan kun marraskuussa mietin että koskaan ei tule se 'meidän kuu', ja nyt se on oikeesti jo ihan oven takana!!! Vaikka ite onkin sitä loppupään porukkaa, mutta on niiiiin kiva jännäillä kun todella alkaa tapahtumaan! On kiva lueskella minkä kokoisia vauvoja syntyy, millaisia synnytyskokemuksia kullakin on, ja pitääkö sukupuoli"lupaukset" paikkaansa! Huoh, ei jaksaisi odottaa! :D :heart:

Ei mulla muuta! :LOL:

35+4 :heart:
 
Huomenia! Eilen kun tännekin päivittelin mahan laskeutumista, niin eipä mennyt siitä kauaa, kun meni se limatulppakin. En kunnolla muista, miten tuon irtoamisesta sitten meni aikaa synnytykseen, mutta ehkä viikko jos parikin. Mies oli illalla jo ihan hermona, että tuleeko lähtö jo yöllä :LOL: Koitin sitä rauhoitella, ettei se nyt ihan niin nopeasti varmaan tule, nämä ovat vaan niitä ennakoivia merkkejä, ettei välttämättä enää kovin montaa viikkoa tässä olla yhdessä nipussa....

Ilokaasusta Miten syvään olette sitä hengittäneet? Yritin tuota esikoisen kohdalla ja varmaan vedin liian syvään henkeä, kun oksennus oli tulla saman tien... Sairaalan tutustumiskäynnillä kätilö kertoi ennen tuota, että jos hengittää liian pinnallisesti, niin ei auta, joten vedin sitten ihan varmuuden vuoksi kunnolla... :D Mutta pitääkö sitä hengitellä ihan normaalisti vai onko siihen joku kikkakolmonen?

Lisäksi muista kivunlievityksistä... Esikoisen kanssa sain epiduraalin, mutta mitenkä te, joilla on jo useampi, niin mikä on se eniten käytetty keino seuraavien kanssa? Lähinnä avautumisvaiheeseen noita ajattelin (mulla oli niin kovia supistuksia, että taju lähti osittain pari kertaa...) Esikoisesta mulla meni siis lapsivesi, enkä ollut vielä yhtään auka ja kohdunkaulaakin oli vielä n 1cm jäljellä. Muutamassa tunnissa tapahtui siis kaikki avautuminen (edes harjoitussupistuksia ei ollut juurikaan ennen synnytystä ollut), luulen että tuon vuoksi oli niin kipeitä, tai ainakin toivon kovasti!!!

Ylläri toivottavasti pääsette kohta kotiin :)

Viljavainio mistä olet löytänyt sitä Fazerin keksisuklaata?!?!!?!?!? Olen yrittänyt etsiä joka paikasta, enkä vaan ole löytänyt :( Se on kyllä kaikista parasta! :D

Ja vasta tänään siis 36+3...
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina

Yhteistyössä