Huhtikuun Hurmurit 2013 *Maaliskuussa*

Heipsan!
Mahan kokoa on tullut mietittyä.. Huvittaa vain enempi, sillä viimeisimmässä ultrassa lapsi oli oikean kokoinen. Ja nyt kun on se hepatoosi, niin tarkistuksia on aika usein. Aikaisemminkin se on ollut pieni, mutta mutta... Sanokaa itse! :wave:
Kuvissa rv 35+5

Otin äsken muutaman kuvan, ja toisen kohdalla supisti juurikin sopivasti (sitä se on tehnyt pitkin päiviä jo kuukauden ajan.. Kohdunkaula jo lyhentynyt pois ja suu auennut, ensiviikolla saan päivitetyt tiedot, että miten paljon.)



Kevään jatkoja kaikille ja tsemppiä viime metreille!! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Karenille synnytykseen! :) Toi lapsiveden meno on kyllä siitä ihana, että tietää tasan tarkkaan, milloin lähteä synnärille vaikkei ihan vielä mitään tapahtuisikaan :D :flower:

Täällä ja eilen jännitettiin, että tuleeko lähtö... puolesta päivästä eteenpäin oli koko ajan supistuksia (kivuliaita sekä kivuttomia). Illalla mies ajatteli, että häädetään natiainen nyt sitten ihan kunnolla ulos ja laittoi saunan lämpeämään! :D Noh, tuo miehen suunnitelma hieman pissi, sillä saunan jälkeen ei tullut enää yhden yhtä supistusta ja ihan kuin tulokas olisi vielä kaiken lisäksi irroittanut päänsä laniosta ja siirtynyt niin ylös kylkiluiden päälle, kuin vain mahdollista :LOL: Eli ei täällä nyt sittenkään taideta olla ihan heti lähdössä mihinkään.

Olen kyllä niin monesti sanonut ääneenkin (on vauvakin ollut selvästi kuulolla), että synnytän vasta KEVÄÄLLÄ, joten sen puoleen ei mitään kiirettäkään. Teoria kevään viivästymisestä siis puree muhun, oli sitten miten tieteellistä tahansa :D

Meidän äidille olen aiemminkin jo tainnut mainita, että on aivan kuin mun mahastani otettu kuva :) Paitsi nyt tällä kertaa omani roikkuu jo hieman alempana. Aivan ihana masumuisto!

Eeevp on varmaan rauhoittavaa kuulla, että mahan koosta huolimatta vauva on silti terveen kokoinen! Vältytpähän näiltä ison mahan tuomilta vaikeuksilta :)

TÄNÄÄN POKSUUUUUUU!!!!!! 37+0, täysiaikausuus saavutettu! Juhlan kunniaksi keitin (taas vaihteeksi) puolukkapuuroa! :LOL:
 
Eepekalle tsemppiä lopputyörutistukseen, mikä on asian aihe?

Meidän äitillä on mahtimaha, kun vertaa, että samoilla päivillä mennään niin mulla on suorastaa minimaalinen, vaikka ei kukaan minua luule vaan keskivartalolihavaksi, että sen verran tässä vauvamasulta näytetään. :)

Karenille tsempit h-hetkeen, ihanaa että se pikkuinen mytty on jo ihan kohta sylissä :)

Eeevp ois jännä nähdä kun jos toista nyyttiä haaveksit, että miten maha käyttäytyis silloin. Varmaan vähän enemmän näkyis, mutta tuskin perus rantapallona kuitenkaan. Aikaisemmin kirjoitit että panttaat tietoo, oliko sisaruksilles, että olet raskaana, että tulee sitten kunnon yllärinä, niin oletko malttanut pitää salassa?
On tuossa masukuvassa kuitenkin ero aikaisempaan kuvaan, että siitä on masu kasvanut, ja vielähän sillä on useempi viikko aikaa kasvaa kun vauvakin kasvaa eniten nyt loppu ajasta. Onneksi vauva on oikeissa mitoissa :)

Täällä yöt on ihan hanurista, no rytmikin on semmoinen että valvon myöhään ja haräilen sitten 10-11 aikaan vasta, mutta tuntuu että parhaat unet ja vähimmät pyörimiset on aamulla, että yö menee vatvoutuessa sängyssä ja kuuma, ja tukala ja v*tuttaa vaan kääntää kylkee. Mutta eipähän siinä mitään, kun saa kuitenkin uni kiintiön täyteen.
Teille nostan hattua suuresti, jotka ette odota esikoista, että koko muu perhe oman kärvistelyn ohella pyöritettävänä...itse kuitenkin saa keskittyä vaan ja ainoastaa itseenä nää loppu viikot.

Toive ja 36+1

Tasan viikon päästä alkaa meidän kuu :)
 
Moi pitkästä aikaa!
Olen ahkerasti käynyt lukemassa muiden kuulumiset mutta omasta päivityksestä on tainnut vierähtää aikaa. Suuret onnittelut jo pikkuisensa saaneille <3
Täällä kasassa nyt 36+4 ja viime viikolla oli lääkärineuvola keskiviikkona. Edeltävänä iltana katsottiin miehen kanssa sohvalla telkkua ja jouduin sanomaan että nyt ottaa oikein niinkuin kipeää. Supistuksista mitään tietämättömänä oli kiva kun pääsi lääkärineuvolaan heti seuraavana päivänä. Lääkäri ilmoitti että kanava on jäljellä mutta kohdunsuu on lähtenyt aukeamaan ja oli viikko sitten siis auki 1 cm.
Lääkäri tuumaili että vauva saattaa syntyä kolmen päivän tai kolmen viikon kuluttua tai mennä reilusti yli lasketun ajan, ei voi tietää. Alkoi sitten itseäkin hieman jo jännittämään että milloin lähtö tulee mutta ainakaan vielä ei ole tarvinnut lähtöä harkita. Kiireesti kuitenkin pakkasin sairaalakassin niin on sitten valmiina.

Omasta olosta sen verran että tuntuu pikkuinen olevan edelleen todella ylhäällä ja jotenkin tuolla kylkiluissa niin että istuminen on hankalaa. Välillä on pakko oikaista itsensä että pystyy olemaan. Vatsa on muiden mukaan pieni vaikka itsestä se tuntuu isolta. Öisin heräilen parin tunnin välein ja sängyssä kääntyminen on oma operaationsa.
Myös selkä on alkanut kipeytymään. Itse asiassa odotin tuota selkäkipua jo paljon aikaisemmin joten olen tyytyväinen että se alkoi vasta nyt.

Ihanaa seurata meidän porukan vauvaantumisia. Ollaan hyviä hautomaan ja onhan se hyvä jos pikkuiset sinnittelevät vatsassa lähemmäs laskettua aikaa! Kaikille tsemppiä viimeisille viikoille

Angelika ja pikkuinen 36+4
 
Karenille tsemppiä koitokseen! Jännää, kun alkaa tapahtumaan meidänkin pinossa. :)

(.) Siirryn tästä heti sujuvasti omaan napaan, kun ei oikein jaksa istua tässä pitkään. Ollaan oltu viime viikko kovassa flunssassa ja oon ollut tosi väsynyt. Teidän juttuja olen jaksanut lueskella, mutta ei ole virta riittänyt kirjoittamiseen. Nyt on vielä nenä tukossa ja kurkku kipeä, mutta kuume selätetty.

Vauvan täysiaikaisuuden kunniaksi oli neuvola tänään. Vauvan syke oli tosi korkea ja sitä kuunneltiin pitkään ja soitettiin äitipolillekin. Kävin sitten odotushuoneessa odottamassa, kun toinen asiakas kävi välissä ja kuunneltiin sykkeitä uudelleen ja ne oli pudonneet 160:een. Vauvan syke oli siis 175-200 vaikka se ei edes kovin paljon jumppaillut. No, mutta ei tarvinnut käyrille lähteä. Jäi kuitenkin vähän huolettamaan toi syke, kun matalimmilaankin se oli vaan ton 160. Mietinkin, jos soittaisin vielä itse sinne polille ja kysyisin, onko syytä huoleen.

Muut mitat tulevat tässä:
rv 37+0
painon muutos/viikko +184g (nyt on sit 16 kg saavutettu, taidan päästä kärkikastiin painonnousussa :D)
turvotus -
rr 131/85 (aikasemmin alapaine mulla 75, joten pientä nousua tossa)
pissa puhdas
sf 33 (tippunut yläkäyrältä nyt siihen keskikäyrälle takasin)
tarjonta rt
syke 175-200
liikkeet +

Nyt ei oikein jaksa muuta. Menen soittamaan hermoheikkona neljännen odottajana sinne polille. :D Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! :heart:

Natte ja Tinja 37+0 POKS!!! :heart:

* muoks. En mä sit viittinytkään soittaa sinne polille. Eiköhän se sykkeen lasku ollut ihan riittävä, kun neuvolantäti oli sitä mieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Karen!

Mun maha on myös tuota Meidän äiti-kaliiperia ja mut ohitti eilen kävelyllä meidän 1v8kk esikoinen(ja hän jää sentään jatkuvasti tutkimaan kaikkea mahdollista), mummot on menny ohi jo aikapäiviä sitten :D

Vaikka kuinka yritän olla vielä odottamatta synnytystä, niin ei se enää onnistu! Luultavastihan tähän menee vielä se pari viikkoa, mutta kyllä nyt oisin jo näiden kipujen kanssa minäkin valmis tositoimiin!

No, nyt on pakko mennä lepäämään kun esikoinenkin nukkuu.

Hjannah&Pallero rv 39+0:heart: *POKS*
 
Karen, mahdottoman jännää :D Onkohan sinun tilanteet edenneet miten. Oikein paljon tsempitystä sinne!

Meille saapui tosiaan eilen illalla tuolle esikoiselle kolme sukulaista hoitajaksi. Hyvin tottuu näköjään esikoinen heihin, mikä rauhoittaa omaakin mieltä mukavasti :heart:

Mun auto meni tänään katsastuksesta läpi, ja vielä illalla olis silmälääkäri. Huomenna neuvola ja keskiviikkona synnytystapa-arvio sekä vauvan koon tarkistusultra uudelleen.
Voi kun vauva syntyiskin vaikka sitten keskiviikkona! Luin jostain, että lattialla istuminen jalkapohjat vastakkain saattaa edistää kohdunsuun avautumista :whistle: Täytyy ehkä kokeilla :saint: Sanoin miehelle, että viimeistään keskiviikkona alan ihan urakalla istumaan sillä tavalla :D

Onpa meillä kaikilla ihanan erikokoisia masuja :heart: Mun masu on kyllä ihan reilusti pullollaan, tuntemattomatkin tosiaan kommentoi, että taitaa olla lähellä laskettu aika. En oo sitä kuitenkaan pistänyt pahakseni, kaikki on olleet hyväntahtoisia kommentoijia :)

Täytyy mennä kahvinkeittoon, kun on nuo "vieraat" tuossa.

Jännittäviä päiviä kaikille! :) Mua ainakin jänskättää kaikkien muidenkin puolesta, kun entistä useammalla näyttää tositoimet lähestyvän :) Ja sympatiaa löytyy kyllä myös niille, joilla ei tunnu olevan mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Loppujen lopuksihan ei kuitenkaan tiedä, kummanlaisessa tapauksessa pikku tuhisija on aiemmin sylissä. Paitsi tuo Karenin lapsivesien meno ehkä kuitenkin kertoo jo väkisinkin h-hetken olevan lähellä :)

Viljavainio ja Pikkumuru 39+0, *poks*
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Voii täältä kovasti tsemppiä synnytykseen, Karen10!!:heart: Pääsispä täälläkin jo tositoimiin :)

Tosiaan kirjottelin tuolloin rv 35 eli 3 viikkoa sitten, että kontrolliultrassa oltiin huomattu napanuoran ja aivojen välillä jotain liikaa verenkiertoa tai jotain (en siis itsekään edelleenkään tiedä tarkalleen että mistä on kyse!), mutta se todettiin normaaliksi, tai siis normaalin rajoilla olevaksi samoilla viikoilla, rv 35+3. Saatiin kuitenkin silloin vielä aikaa kontrolliin, joka sitten oli viime perjantaina. No siellä taas sitten huomattiin, ettei virtaukset olleet tasaantuneet, vaan poju käyttää jotain ''hätävaroja'', joku hätä pienellä siis on. Epäilivät sitten lievää raskausmyrkytystä, koska mulla on verenpaineet vähän koholla ja järjettömät turvotukset joka raajassa. Pissasta ei sitten kuitenkaan löytynyt proteiineja. En sitten tiedä, että miten tässä edetään, mutta huomenna on aamulla neuvola ja heti perään kontrolliultra keskussairaalalla. Nyt ei käynnistämisestä puhuttu mitään, mutta eipä haittaisi, vaikka siihen jouduttaisiinkin, on meinaa niin tukala olo ja joka paikka kipeänä ja vauvan liikkeet sattuu... Vaikka tietenkin mieluummin haluaisin, että synnytys lähtisi käyntiin itsestään, mutta no can do, en usko että tää on täältä mihinkään tulossa vielä pariin viikkoon, vaikka supistelee joka päivä kivuliaasti.

Noh, huomista odotellessa! Tänään poksui rv 38+0 :heart:
 
Karen Mahtavaa! Tsemppiä, jos et jo oo vauva sylissä!

(.) Just olin päivällä tulossa kirjottaan että ei niin mitään, mutta mutta...

Tunnin verran on nyt supistellu sillai "mukavan" kivuliaasti. Siinä reilun seittemän minsan välein iskee ja pitää puhallella, pyöritellä lantioo ja ottaa seinästä tukee. En uskaltanu enää auton rattiin ku olis pitäny viiä esikoinen harrastamaan niin mies tuli töistä viemään sen.

Ja mies pisti mulle nää TENS-lätkät, oi mikä jumalainen laite! Ainakin tähän alkuvaiheen supistuksiin ihan mahtava. Nyt pidön sormia ja varpaita ristissä ettei nää supistukset loppuis ennen ku toukka on maailmassa. Saa pitää peukkuja!


Kellotan muuten kännykällä supistuksia huvikseni ku tässä voi pistää kierrosaikoja. Nyt oli reilu 8 minuuttia ja supistuksen kesto 50 sekkaa. Voi synnytys älä vaan lopu ethän!

Niin ja se piti sanoo vielä, että se pyöräily on tehokasta! Viimeksiki aiheutti supistuksia esikoisen aikaan ja nyt lähin iltapäivällä ihan kunnon hikipyöräilylle ku niin paljon ketutti. Poljin itteni ihan hikeen ja ekat supistukset tuntu jo pyöräillessä, mut sillon tunti sitten ne koveni.

Moika ja Nuppu 39+3
 
Moikalle tsemppiä! :) Nyt vaan lisää potkua suppareihin. Ei ne kyl tosta enää mihinkään voi loppua, jos on jo noin pitkäkestosia. Jännää! Ehkä kaksi huhtikuista putkahtaa maailmaan tänään. Jään odottamaan lisätietoja. :popcorn:

Täytyy lähteä paikalliseen lastentarvikemyymälään tekemään vielä vauvaa varten muutama ostos, kun eihän sitä tiedä, milloin itse pääsee synnyttämään. Ollaan taaperon kans kaksistaan kotona ja olo alkaa olemaan sen verran hyvä, että jaksaa lähteä. Ja muutenkin alan mökkihöperöitymään täällä neljän seinän sisällä. :xmas:

Natte ja Tinja edelleen rv37
 
Tänään on ollut niin kivulias päivä että taitaa olla aika kaivautua sinne sohvan uumeniin synnytystä odottelemaan.. Sen kunniaksi kävin hakemassa lankoja uuteen neuletyöhön ja lainasin kirjastosta kasan kirjoja mökkihöperöitymistä estämään. Tässä sohvalla nyt sitten röhnötän ja odottelen tilannetietoja teiltä onnellisilta jotka pääsette piakkoin vauvan tuoksua nuuskuttelemaan!! :popcorn: Passitin tuon aavistuksen jo malttamattoman isännän kellariin metsästämään meidän kaukalon lämpöpussia, saa nähdä onnistaako.. Mä en ymmärrä mihin se on ehtinyt jo kadota..!!

Meidän Äiti ja Juniori 36+1
 
Moika ja Karen Tsemppiä matkaan :)
Me kotiuduimme viime torstaina nyt yritetty saada maidontuotantoa käyntiin :) Korviketta joutunu antaan kun pojan paino laski laitoksella ja sehän ei sais laskea 10% ja 8 % jo lasketaan maidonsaantia.Sain terkkarilta vaa'an viikonlopuksi lainaan ja onneksi paino nyt jo noussu.Korviketta vain ku joutunu pullosta antaan ei aina meinaa sit tissi kelvata ku joutuu töihin :D Yöt menee kivasti 3- 4 tuntia menee eka putki ainaki ku tankataan illalla eli ilta istutaan sohvalla tiheäati tissitellen ja korviketta päälle.
Sisarukset hoitaa innokkaasti,jopa esikoiseni joka raskausaikana ei meinanu hyväksyä koko vauva-ajatusta.Mielialat oli kyllä viikonlopun vuoristoradalla mutta sekin kuuluu asiaan :) Aina tulee paha mieli ku joutuu pullosta antaan lisäruokaa,haaveilen että kuitenkin maidontulo alkais tänään lypsin ja se tuntu antavan vähän vauhtia
Lisää vauvauutisia odottoaen ja kaikille tuskaantuneile tsemppiä toivottaen
Ylläri iltatähti
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Viljavainio
Hui että, tsemppiä Karen ja Moika!! =)

Natte lohduttaako yhtään, että mulla poksahti +19kg just eilisellä neuvolakäynnillä :kieh: Mä kun niin elättelin toiveita, että nyt kolmannella kerralla ei sitä kahtakymmentä tulisi mitä edellisistä, mutta turha toivo! Tällä kertaa kun paino nousi aluksi ja vielä hetki sittenkin paljon maltillisemmin ku edellisissä, mutta nyt.. nyt on sitte tullut hurjia pomppauksia ja kiloja vain ropisee lisää.

( . ) Eilen oli perus neuvolakäynti, ja kaikki oli hyvin. Välillä mulla ollut verenpaineet koholla ja kun turvotustakin löytyy kivasti, niin oon pelännyt että raskausmyrkytys taas iskee, mutta toistaiseksi ei ainakaan! Nyt ollut nimittäin taas paineet hyvät, huh!!
Kaks viikkoa sitten mulla oli lääkärineuvola, ja sillon ei ollut kohdunsuulla tapahtunut mitään kypsymistä.. mutta eilen terkka kysyi haluanko sen tarkistavan mikä on nyt tilanne, kun kerroin tuntemuksista. Olin kyllä varma ettei nytkään oo mitään tapahtunut, mutta ilokseni olinki kahdelle sormelle auki, kaula lyhentynyt 3cm-> 1,5 senttiin. Jee, kerrankin on supistelut saanut jotain aikaiseksi :) Ja kyllä mulla pienesti heräs toiveet että ennen käynnistystä (joka on siis kahden viikon päästä maanantaina) vois käynnistyä itsestään, mutta mun tuurilla ei :p Joka tapauksessa kypsymisen kuuleminen sai muhun jotain ihmeellistä energiaa ja kivan mielen!
Vauva kyllä punkee kovasti tuolla alhaalla päällään, välillä vihloo niin kovaa että tekis mieli kiljahtaa!

Olikos täällä muita jotka juo vadelmanlehtiteetä? Onko ollut mitään tehoa/vaikutusta? Mä sitä hörpin muutaman mukillisen päivässä, ja mietin että oliskohan siitä voinut olla hyötyä tohon kypsymiseen..kun kyllä se on mulla ainaskin vahvistanut supistuksia.

Eipä muuta, jään jännäilemään tulevia vauvauutisia! :wave:

mmiilia ja Ruu 37+2 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sipulisankari
oiiiih, Karen ja Moika tsemppiä!! ihanaa!:heart:

Eeevp sulla ei tosiaan ole ainakaa maha tiellä :) ja olet kyllä ensimmäinen jolla on noin pieni masu tässä vaiheessa :) mulla itelläni tää on kyllä ihan maltillisesti kasvanut, mutta nyt varmaan viimisen parin viikon aikana römpsähtäny oikein kunnnolla :) ja hyvin pitkälti samaa luokkaa kun Meidän Äitillä :) nahka on jo aika kireellä ja muutama nahan rapsahdus on tullut, oikeastaan vaan vanhojen "jatkoksi" eli ei paha :)

Toive mä valvon yleensä n. 23 asti ja aamulla sitten tyttö herättelee siis 8 molemmin puolin ja joka ikinen aamu mä olen NIIN väsynyt että haluisin vaan maata puolille päivin vällyjen välissä :)
tosin mun yöt ei kyllä oo ihan pelkkää nukkumista kun heräilen vähän väliä, joskus tyttö tulee viereen yöllä ja tulee niin lähelle kun ikinä pääsee, siinä onkin sitten helppo kääntää kylkeä tai vaihtaa asentoa.. hassua kun on puoli sänkyä vapaana niin silti tulee ihan muhun kiinni.. mies on siis yövuorossa tämän viikon :)

Viljavainio ihanaa kun teillä on sitten jo valmiiksi hoitajat kotona niin ei ole väliä mihin aikaan vuorokaudesta lähtö tulee :) itsellä tuokin asia vielä mietinnässä.. hoitajia siis tavallaan on, mutta työssä käyviä kaikki.. yöllä kyllä tänne joku saadaan, mutta päivä aikaan onkin sitten eri juttu.. mutta mutta.. jospa tää syntyiskin sit joku viikonloppu :D

masun kommentointi mua ei tavallaan häiritse, mutta esim. anoppi joka kerran kertoo miten KAUHEEN ISO se on niin se käy ärsyttämään.. kun ei se nyt ees NIIN iso ole.. oon nähnyt isompiakin.. ja vaikka se nyt oiskin maailman isoin niin en silti osaa suhtautua siihen että sitä kommentoidaan.. siis ahistais kommentointi myös jos masu ois tosi pieni.. se on vaan jotenkin tosi outoa että raskaana olevien ulkonäköä voi kommentoida ihan miten vaan, mutta sitten kun ei ole raskaana niin kukaan ei sano mitään..
ja edelleen se silittely ja taputtelu jotenkin ahdistaa.. monet kyllä kysyy että saako koskea, mutta silti tuntuu hassulta.. enkä osaa oikein sitä kieltääkään...

Ylläri kiva että ootte päässyt kotiin :) ja toivotaan että pienen paino nyt alkaa pysyä ja kerääntyä. mukavaa että sisarukset on ottaneet hyvin vastaan uuden tulokkaan :)

mmiilia oli pakko googlettaa tuo vadelmanlehti tee ja taidanpa käydä sitä ostamassa :D tosin en tiedä miten se enää tässä vaiheessa vaikuttaa, mutta mullahan saattaa tässä hyvinkin mennä vielä 7 viikkoa niin onhan mulla aikaa sitä litkiä :)

oma olo alkaa tosiaan olla vähän tukala ja välillä luulen vauvan olevan jopa poikittain kun tuntuu niin jotenkin ylhäällä ja molemmin puolin liikkeet.. mutta ei se nyt niin paljon varmaan siellä enää pyöri ettävähä nväliä asento vaihtuis, joten luotan siihen että on pää alaspäin..hirveesti pönkää vähän joka suuntaan, sais enemmän tonne alaspäin valua jo niin ehkä vähän helpottuis istuminen ja hengittäminen.. syömisestä puhumattakaan..

mä olen sen verran lyhyt, että mun mahan ja esikoisen pää on suunnilleen samalla korkeudella, törmäillään päivittäin kun se ei muista enkä minä muista että masu on siinä välissä.. kovasti se jo odottaa että vauva tulee, juttelee masulle yms. joka aamu kysyy että "nytkö iskän loma alko että se vauva voi tulla".. juu,ei ihan vielä. 10.4 alkaa miehellä loma ja sitten se on sanonut hoitavansa tuon lastenhuoneen kuntoon ja SITTEN saa vauva tulla :)

eilen kävin jo ottamassa yhdistelmistä ratasosan irti ja kankaat pesuun. sitten vaan runko puhtaaksi ja renkaat täyteen ilmaan ja koppa kiinni. ja kun lastenhuone on valmis niin työnnän ne sinne oottamaan käyttäjää, eivät ole sitten ihan "autotallin hajuiset". koppa kylläkin on ollu vaatehuoneessa siitä asti kun se esikoiselta jäi pois käytöstä :)

mun to do- lista senkun kasvaa, ei pitäis ees ajatella moisia.. mutta en mahda itelleni mitään. katotaan missä vaiheessa sitte saan mitäkin tehtyä.. varmaan vielä syksylläkin jynssään jotain kaappia ;)

jaahas, aurinko paistaa, kai se ois lähdettävä ulkoilemaan hetkeksi :)

m-m & hippu 35+2
 
Pah, minä mihinkään päässy :(

Yhessä välissä tuli 3 minuutin välein jo tunnin verran ja silloin jo innostuin, mut sit ne rupes harveneen ja kipu lievenemään :( Ei voi mitään. No täytyy sanoa,että parempi näin, että loppuivat sitten kokonaan ja sain nukuttua. Esikoista synnytin tosiaan 3 vuorokautta ja ne kaks ekaa vuorokautta oli pahimpia ku tiesi ettei tää etene tarpeeksi muttei sit loppunukkaan ja oli ihan kamalaa olla niin väsyny sitten kun vauva lopulta syntyi. Vähän ahistaa, että osaako mun kroppa toimia oikealla hetkellä ja viedä hommaa loppuun, mut ainaki tällä kertaa elimistö osas ite lopettaa supistukset ku ei kerta ollu vielä h-hetki. Saas nähä millon seuraavan kerran alkaa tapahtua. Toivon kyllä todella, et ens kerralla menis sit loppuun asti, mut eipä sitä multa paljon kysellä.

Ylläri: Ihanaa ku ootte päässy kotiin :heart: Tsemppiä imetyksen suhteen! Koita antaa armoa itellesi kuitenkin, ettet turhaan ruoski itseäsi lisämaidosta kun se on kuitenkin vauvalle tarpeen. Se on kyllä helpommin sanottu kuin tehty, jotenkin sitä vaan ottaa nämä lapsen ruokinta-asiat niin tunteella. Onko sulla muuten rintapumppua, vai lypsätkö käsin? Minä en oikein osannu lypsää käsin ja koin rintapumpun oikein hyvänä vekottimena. Sellanen Aventin pumppu mulla oli ja sitä käytin tosi paljon varsinkin ekan kuukauden aikana. Välillä niinkin, että pumppasin pulloon ja vauva söi sit pullosta samantien ku se imetys oli hankalaa.

Kiva kuulla, että sisarukset on innoissaan pienestä! :heart:

Eeevp Voi että ku on jännä tuo sun maha! Täytyy myöntää etten oo ikinä nähny ketään loppuvaiheessa raskaanaolevaa, jolla ois noin ihanan pieni massu. Tosi söpö! :heart: Kyllä paljon mieluummin ottaisin tollasen söpön kummun ku tän oman suuren pömpän, mut joo eipä näitäkään asioita ite valita. Olis kyllä jännä nähä jollain röntgen katseella miten se beibi tonne sun sisälle sijoittuu.

Moika ja Nuppu 39+4
 
  • Tykkää
Reactions: Ylläri iltatähti
Tervehdys!

Täällä jo vähän ennenaikaisesti huohahtelen, herran kun voi lentokentältä noutaa klo 18 niin eiköhän tästä selvitty ilman yksin synnyttämistä kun ei vielä ole merkin merkkiä. Ulkomailla työmatkalla siis oli jos en vielä ole aiheesta riittävästi täällä miukunut. Huomenna tulee Keskisisko ja osa lastenhoitajista joten tilanne normalisoituu hiljalleen.

Onnea matkaan Karen! Ja tsemppiä ikävien vaivojen kanssa Iniss!
Eeevp sun massu on kyllä ihana. Mun kupu on valtava, mutta onneksi mies ja tyttäret jaksaa kehua. Onkohan viimeisiä kertoja kun äiti on 8v:n mielestä aivan ihanan näköinen, eikös se kohta ala se esiteinin 'äiti on nolo'.:)

Toive
, mulla oli kanssa toissayö niin hanurista ettei mikään. Yleensä toimii tuo myöhään nukkumaan, kuudelta ylös ja jossain vaiheessa päikkärit. Mutta nyt heräsin sitten klo 1 josta valvoin lähes kuuteen. Siitä ilolla sitten 7 jälkeen Esikoista kouluun. Eli kiitos myös hatunnostosta meille jo aiempia lapsia omaaville. Kai se jännitti tuo 'mitä jos se käynnistyy ja mies ei ole täällä'. :| Mulla kanssa tuo Keskisisko tulee yöllä viereen ja aivan iholle. Sitten ne sekalaiset unipehmot sinne sekaan, antisuosikki on Liettuasta tuotu kilpikonna joka yksi yö laski alleen eli heitti desikaupalla hiekkaa sänkyyn.

Ylläri, kiva että ootte päässeet kotiin. Anna itsellesi armoa imetyksen kanssa, korvikkeessa ei oo mitään vikaa. Esikoinen veteli lisämaitoa laitokselta saakka, Keskisisko täysimetettiin 6kk eikä niiden terveydentilassa oo mitään eroa ollut. Lähinnä Esikoinen on pitempi ja terveempi jos johonkin suuntaan. Ja jos vauva osaa pulloilla voi 4 kk eteenpäin antaa velliä ja siitä meidän yöunet aikanaan lähti muuttumaan koko yön pituisiksi. Ei siis yksinomaan huono juttu!

No nyt menen sohvaan keskittymään olemaan synnyttämättä! =)Sain Mad men dvd-boxin lainaan, multa meni tuo sarja ihan ohi ja nyt koetan koukuttua siihen. Jotenkin nuo 'onko tämä sinun häämekkosi' -ohjelmat telkusta ei oikein iske...

Äitituuli rv 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: Ylläri iltatähti
Ihan äkkiseltään oli tultava käymään, kun esikoinen on lepäämässä :)

Ylläri kiva kuulla teistä! :) Hienoa, että olette päässeet jo kotiin :heart: Mun mielestä myös tuosta imettämisestä vauhkotaan ihan liikaa ja asetetaan kauheita paineita sen suhteen. Eri oli muutama kymmenen vuotta sitten, kun noita korvikkeita ei kaupan hyllyltä löytynyt, mutta mikäs hätä nykypäivänä, jollei äidiltä maitoa vain kerta kaikkiaan suostu tulemaan! Niin paljon muutakin murehdittavaa uusi vauva tuo mukanaan, niin ei kannata tuohon energiaansa tuhlata, jokainen tehköön parhaansa ja se riittäköön! :saint:

Moika ehdin jo ajatella, että olet lähtenyt synnärille... Vaikkei vielä tositoimiin päässytkään, niin eivätköhän nuo sentään hieman edistäneet tilannetta, jollei tällä kertaa tarvitsisi kestää niin pitkää avautumisvaihetta :)

Mmiilia en myöskään ollut kuullutkaan tuosta vadelmanlehtiteestä! Jos lekuri huomenna sanoo, ettei avautumista (näistä supistuksista huolimatta) ole tapahtunut, niin heti kyllä ryntään kauppaan tuota hakemaan! Ei enää ikinä niin kivuliaan tuskaista ja pitkää avautumista kuin esikoisella, kiitos!

Äitituuli hienoa, että saat taas miehesti takaisin :) Oma siippani tuossa reilu pari kuukautta sitten jo lupasi, ettei enää maaliskuusta alkaen lähde mihinkään pienenpiinkään juttuihin, kuten esim päivän reissulle Lahteen (täältä Turun liepeiltä), mutta kummasti nyt, kun mitään ei ole tapahtunut, on tuo taas alkanut puhua erinäisistä pienemmistä tapahtumista siellä sun täällä.... :kieh: Pitää alkaa kohta peläytellä sitä "väärillä hälytyksillä" :D

( . ) Täällä yöt menee noin puolen tunnin pätkissä. Aina herään, kun jompi kumpi lonkka on puutunut ja sitten hieman venyttelen & ravistelen jalkoja sekä käännän kylkeä. Herätys tulee esikoiselta klo 7 tasan, joka aamu.... Hieman saan onneksi päivällä levättyä, mutta ei unenpuute silti tunnut vaivaavan kuin ehkä justiinsa aamuisin. Nyt on ollut pari päivää lähes kokonaan ilman supisteluja... Muutama hassu harjoitussuppari, mutta siinä kaikki. Olen jopa saanut mentyä REIPPAITA tunnin kestäviä kävelylenkkejä, ennen oli mahdotonta kävellä reippaasti supistusten vuoksi :confused: Noh, onhan tässä vielä aikaa ja huomenn lääkäriltä sitten kuulee tämänhetkisen tilanteen, sitä siis jännittämään!

Sipulisankari 37+2
 
Moika, iik, ihanaa pääset tosi toimiin ! Onnea kovasti synnytykseen=)

Mmiilia, kiitos vinkistä, kävin samantien hakeen vadelmanlehti teetä kaupasta =)

Onnea Yllärille kotiutumisesta, äläkä liikaa stressaa siitä imetyksestä ja lisämaidon antamisesta.

Viikonloppuna perjantai iltana supisteli oikeinkin napakasti, mutta loppuivat sitten kun menin nukkumaan ja sen koommin ei ole tapahtunut mitään. Edelleen ahistaa tää isomaha. Miesparka saa tuntea sen nahoissaan, oon saanu itkupotkuraivareita vähän väliä mitä ihmeellisimmistä asioista, välillä ei oikein ittekään tiiä mikä ärsyttää.
Ylihuomenna olis ensin neuvola ja sen jälkeen äitipolilla kontrollikäynti verenpaineiden takia.
Nyt vähän lepäileen kun juniorikin on päikkäreillä.

House 35+4
 
House saako sitä ihan tavalliseta kaupasta vai jostain luontaistuote putiikista?

Moika tseppikset uudemman kerran :)

imetyksestä mä olen sen verran miettinyt että imetän jos tavaraa tulee/osaa/pystyn mutta rinnalla käytetään pulloa, näin voidaan sitten syöttää kumpi vain ja mä en sitten NIIN kiinni ole vauvassa. esikoisen kohdalla en pystynyt imettämään ja mulle/meille se pullo show on/oli sitä "normaalia" syöttämistä. ja mies tykkäsi kun pystyi heti alkuun olemaan ihan smalla tavalla mukana.
lypsin alkuun, mutta sitten se tavaran tulo vaan alkoi hiipua kun ei kukaan oikeesti tissillä käyny :)
ja nytkin toivon että alkuun tulee edes jotakin että niitä "hyviä" aineita saisi vauvalle. mutta jos ei niin sitten ei ja korviketta vaan :)

nopea kurkkaus vaan eli sen kummempia :)
 
Eli ultrassa babyn paino n. 2900g eli oli kasvanu, sano että hiukan reilu arvio mutta kuiten!!! ( ei tarvi enään käydä kasvukont.) Alapäässä EI MITÄÄN edistymistä, pehmeä, n. 2cm ja sormele auki! Pää kuiten laskeutunu ja sen olen kyllä itekki huomennu =)
Sitten se ihana lääkäri näytti kasvoja ja toinen sielä yli sulosesti mutrusteli täydellisiä huuliaan, awww!!
Seukki käynti 8.4 (40+1) ja silloin päätetään käynnistyspäivä jos ei ole aikasemmin ulos tullu, mitä epäilen kovasti ja samaa mieltä oli lääkäriki, tosin sano ettei anneta mennä yhtä paljon yli ku esikoinen eli 9pvä yli....

Tänään 38+2

(painoa tullu vain sen +5kg, joten sorruin sitten suömään yhen kuivaliha pötkyn eli huomena on iiiiihanat turvotukset ja paino ainaki + kilo tähän päivään :D )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti

Yhteistyössä