Huhtikuun Hurmurit 2013 *Maaliskuussa*

Hui kuinka jännittävää! Kovasti tsemppiä Moikalle ja muillekin, jotka pääsee jo tosihommiin :)

Tänään oli viimeinen työpäivä ja pääsiäisloman kautta äitiyslomalle. Hieno fiilis :) Neuvolassa kävin aamulla ja kaikki hyvin, laskeutunutkin oli jo pimu mutta kiinnittymisestä ei ollut ihan varma.

Kommentoin lisää myöhemmin, koti- ja iltapuuhat kutsuvat ensin!

35+5
 
Iniss mikäs tilanne?

Moikalle tsemppiä, ihanaa :)


Ja täällä mennään perse eellä vaikka puuhun. Vauvelin kääntöyritykseen suostuin ja yritykseksi jäi. Ei ollut aikomustakaan vaihtaa asentoa, ja nyt sitten puntaroidaan tulevia vaihtoehtoja.


Toive 36+2
 
Viimeksi muokattu:
Toive No höh, voit sanoo et yritetty on, kun puhuit ettet haluu ees kääntöä yrittää, oliko kivuliasta? Sitkeä sintti sit haluu tulla maailmaan peppu edellä.

Moikalle Tsempit, jospa nyt ois ollut menoa jos vedet meni!

Karenilla Nyytti sylissä olettasin?

Tääl kärvistellään edelleen... Huomena neuvolaan klo 11.. Plaah! Josko sitä pääsiäisenä pääsis sitten synnärille?!

Oisko tolla vadelmateellä vaikutusta... Mulla usko menny eri keinoihin kun mikään tunnu missään. "Olen ikuisesti raskaana olo.." Mies näki taas synnytysunia ja meidän tyttölupaus olikin POIKA :) Saas nähä jos kätilö olikin väärässä..

Supistuulia niitä toivoville, mä tilaisin limatulppaa tai lapsivesien menoa...

Manzana 39+6, tunnin päästä 40+0!!!
 
Manzana olet sujuvasti nyt siirtyny la:n puolelle :) toivottavasti nyt alkais tapahtua jo siellä!!!

Joo, otti vähä kipeetä, mutta se kipu oli lähinnä ihossa, kun mahanahka rullalla yritti lääkäri ohjailla pientä oikein päin. Juttelin ennen yritystä lääkärin ja kätilön kanssa riskeistä ja ne vakuutteli, että mahdollinen vahinko huomataan siellä sairaalassa jo mihin voidaan näillä viikoilla reagoida vaikka sitten sektiolla samantien, jos istukka ois irronnut ja sydämen toimintaa kääntö yrityksen aikana ultrattiin useasti ja vielä toimenpiteen jälkeen istuin tunnin käyrillä, että siinä ajassa ongelmat olisi ilmennyt jos jotain olisi tullut. Eivät painostaneet kääntöön vaan sain ihan itse valita ja punnita ja kysellä.
 
Moika, sullakin on alkanut nyt sitten tosissaan tapahtua! :D Tiedä, vaikka olisit jo synnyttämässä =) Odottelemme innolla kuulumisia.

Iniss, saitko neuvolasta tai kontrolliultrasta mitään uutta tietoa?

Ylläri, onnittelut kotiinpääsyn johdosta! :flower: Sairaalassaolon jälkeen on kyllä niin ihana tunne tulla kotiin :heart: Hienoa, että sisaruksetkin suhtautuu vauvaan noin lämpimästi. Imetyksestä minäkin kehottaisin olemaan stressaamatta. Vaikeinta on tietysti luopua mahdollisista omista odotuksista tuon asian suhteen, mutta muiden ei ainakaan kannata antaa "määräillä" liikoja, eikä ottaa muiden sanomisista paineita.

Neuvolakäynti oli eilen.
Pissa ok, paino hieman laskenut, vauvan sykkeet 130 ja raivotarjonnassa vauva majaili.
Verenpaineet oli hieman nousseet, nyt 132/84.
Mun vakioterkka oli lomalla, ja tuuraaja sai nyt sf-mitaksi yhtäkkiä 3,5cm enemmän kuin viikko sitten oli tää mun oma terkka saanut :O
Mutta eipä takerruttu tuohon mittaan, koska tänään on kuitenkin se uusi synnytystapa-arvio ja kasvukontrolli ultrineen naikkarilla.

Silmälääkärikäynnillä ei selvinnyt oikein mitään uutta. Silmät hyvässä kunnossa, eikä sen vuoksi erityistä riskiä altiesynnytyksessä ole. Silmälääkäri jätti pallon synnytystapalääkärille ja mulle.

Öisin valvon paljon, yleensä herään klo 3 ja 4 välillä, ja valvon melkein siihen asti kun esikoinen herää. Masunahka kiristää ja liikkuminen on työlästä. Supistelut on välillä hieman vihlovia, mutta enpä tiedä ovatko vielä yhtään tehokkaita ja tilannetta eteen päin vieviä.
Haluan jo synnyttämään!!!!!

Viljavainio ja Pikkumuru, 39+2
 
Kiitos tsempeistä!

Täällä vielä kotona. Eilen taas illalla supisteli samaan tapaan ja sitten hiipui ennen ku mentiin tarkistukselle vesien menon takia. Mä en ymmärrä miksi mun elimistölle on niin vaikeeta saaha synnytys kunnolla käyntiin. Niinhän se oli viimeks että kolmantena päivänä vasta alko kunnolla. Nyt oon sentään öisin nukkunu ku suoistukset on tauonneet. Iltapäivällä käynnistys, jos ei ala spontaanisti sitä ennen. Kuulemma kolme vaihtoehtoa, joista lääkäri päättää: ballonki, oksitosiinitippa ja tabletit. Ei oo mitään kokemusta käynnistyksestä, saas nähä mitä siitä tulee. Oon kuitenki tosi onnellinen että ne vedet meni. Tätähän ois muuten saattanu jatkua vaikka kuinka pitkään, että supistaa, mutta tulosta ei tuu. Onko kokemusta käynnistyksestä?

Manzana Tsemppiä LA:n saavuttamiseen! Kumpa jo pääsisit pian synnyttämään!

Toive No voi harmi ku ei kääntynyt, mut ainakin yritetty on.

Kärvistelijöille Kovasti tsemppiä ja sympatiaa! :hug:
 
Mulla käynnistettiin esikoinen 40+2, zytotecia suun kautta ehdin kai pari kertaa saada. Aloiteltiin käynnistys iltapäivällä, klo 19 meni vedet ja tyttö syntyi 40+3 klo 1.51. Oli ehkä turhan rivakka tahti meikäläisen kropalle, mutta tulipahan tehtyä :)

WP 38+0, kohta kylille + neuvolaan
 
Ihanaa vauva-arkea Yllärille! Samaa mieltä olen muiden kanssa tosta imetyksestä. Turha sitä on stressata (tiedän, että helpommin sanottu, kun tehty). Pääasia on nyt, että vauva saa riittävästi maitoa, jotta paino nousee. Se on nyt tärkeintä eikä se, mistä se maito tulee. Hyvää tavaraa nää nykypäivän korvikkeet on. =)

Harmi, että Toiveen vauva ei suostunut kääntymään. Millasen painoarvion vauvasta sait? Meinaatko mennä lantion magneettikuviin? Tsemppiä päätöksen tekoon. Tiedän tunteen.

Moikalle oikein paljon tsemppiä. Hyvä tosiaan, että vedet meni. Ei tarvitse päivätolkulla arpoa, että onko se synnytys käynnissä vai ei. Kohta sulla on nyytti kainalossa. =)

Manzanalle nyt suppareita tai vesienmeno tai jotain. Olisi jo hyvä aika vauvan tulla ulos yksiöstään. Nyt vaan kaikki keinot käyttöön. Vadelmanlehtiteet, akupisteet jaloissa ja legendaariset S:t. =)

(.) Eilen illalla oli pientä menkkajomottelua vatsassa. Tänään on kans ollut outo paineen tunne alavatsalla ja vähän aikaa sitten tuli kauheesti jotain limaa. En nyt osaa sanoa, oliko limatulppaa vai jotain muuta tuotosta. Jänskää. :D

Natte ja Tinja 37+2
 
Mie löysin tuota vadelmanlehtiteetä Life luontaistuotemyymälästä. Maksokohan toi paketti n.4€ et ei kauheeta tappiota tuu vaikka ei tekis mitään. Ihan juotavan makuista, ei ehkä mitään parhainta herkkua mutta ei ällö pahaakaan.

Kylläpäs nää huhtikuiset on ihastuneita omiin yksiöihinsä kun eivät millään meinaa syntyä =)

Natte kuulostaa kyllä limatulpalta =) Josko sinäkin kohta tositoimiin pääset.

Mulla nuorimmainen synty rv 37+3 ja toivon todella että tälläkin vauvelilla olis yhtä kiire tänne maailmaan.

House 35+6
 
Neuvolakuulumisia 38+0:
Pissa puhdas
Verenpaine 128/86
Paino pudonnut -400g/vko, yht. tullut 6,2kg
Turvotus +-
SF-mitta 31,5, joskin tämä terkka mittasi alempaa kuin oma
Vauvan syke 127-135, liikkeet ++, syvällä lantiossa pää alaspäin, vettä N.
Saga-testi negatiivinen.

Pampersin pakkauksen sain mukaan, näkyi olevan sitä sun tätä siinä. Supisti juuri kun menin terkan huoneeseen, että alkaa näemmä päivisinkin olemaan moisia. Viikon päästä taas uusi aika.
 
Neuvolassa käyty

RR 118/65
Paino +540g/vko, ei siis loppua näy..
Pissa puhdas
Sf-mitta 35, sama kun viimeks eli on laskeutunu
Sykkeet 150

Seuraava aika tasan vkon päästä, mut jodpa tämä pääsiäisyllätys kuoriutuis sitä ennen... Tässä nyt tuntuu et haudotaan pitkän kaavan mukaan näin kolmannen ja viimeisen kerran (kop, kop) Tää kun oli aika yllätys koko raskaus :)

Moikalle Kovat tsempit käynnistykseen, itellä 2ekaa lähteny spontaanisesti syntyyn, mut mistäpä sen tietää vaik nyt kolmannesta mennäänkin käynnistykseen..

Natte vadelmatee nyt jää kun jostai luin et ois hyvä juoda 35+ vkosta alkaen eli myöhäjunassa ollaan.. Mies hieronu joka ilta jalanpohjan akupisteitä, välil tosi tuntuvastikin. Mul siskolta saatuja mammajooga-lappuja jossa just akupisteitä kivunlievitykseen, imetykseen ym. Siivoiltu on, sauna taitaa lämmetä taas illalla, peittoja täytyy heilutella myös :) mitähän vielä, liukasteleen en lähde ulos. Ruokaostoksille (lue shoppailu..) täytys varmaan viel mennä kun huomen jo pääsiäisruuhkat ja pe kaupat kiinni.

Viljavainio Samat fiilikset, tahtoo jo synnyttään!

Manzana poks, poks!! 40+0
 
Neuvolasta päivää:

Pissa: Puhdas
Verenpaine:102/63
Paino: +400g, yhteensä nyt ~7kg
Sf-mitta:36(ei laskenut, huoh)
Syke ~160, viime kerroilla ollut n.140 mutta vaihtelua kuulemma oli eli ei syytä huoleen ja muutenkin tuo 160 on kuulemma rajojen sisällä.
Tarjonta:rt
Lapsiveden määrä: N
Liikkeet:++
Turvotus:+, jalkojen turvotus alkanut...

Ihan vähän vielä pää liikkui, mutta alhaalla on, luultavasti lopullinen kiinnittyminen vaatii enää synnytyksen käynnistymisen. Kovasti terkkarikin toivoi, että syntyisi jo, ilmeisesti mun olemus alkaa olla sellainen tai sit se ei halua nähdä mua enää joka viikko ;) suositteli kokeilemaan seksiä, jos vaan vielä onnistuu ;)

Mutta kuulkaas kanssaodottajat, luin jostain, että jos laskettu aika on täysikuun lähellä, niin lapsi syntyy usein täysikuulla eli tänään sitten urakalla synnyttämään :D


Hjannah&Pallero rv 39+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Manzana81
Iniss mukava kuulla että kontrollissa kaikki kunnossa :)

Natte vauveli on keskikäyrän alapuolella ja pieni päinen, siis normaali, mutta siro :), ja eilen jo pääsin magneettiin! Tänään soitti lääkäri tuloksia ja pari mittaa oli reilun kokoisia ja yksi mitoista oli raja-arvoinen... siitä se vielä kysyy joltain spesiaalilekurilta mitä mieltä, ja jos se omaan korvaan jää yhtään epävarmaksi niin silloinhan se sektio on selvä. :( plus, että tällä hetkellä vauvan tarjoutuva osa on jalkaterät, ja ymmärsin, että peppu pitäisi olla tulossa ekana, että tuolla sais alakautta synnyttää. Ja tulossa ois vielä uus poliaika kokoarvion ja asennon suhteen. Mutta loppujen lopuksi vain sillä on merkitystä, että vauvan saa turvallisesti syliin.
Pääsetköhän säkin kohta jo itse asiaan :) merkit taitavat viitata siihen!!
 
  • Tykkää
Reactions: Hjannah
Pikana pitkästä aikaa. En ehtinyt lukea kuulumisia, sorry. Omanapa päivitys..

Meidän huhtikuun hurmuri syntyi tänään yöllä klo 1.11 tuskaisen käynnistyksen jälkeen. Synnytys olilyhyt kunhan lähti käyntiin... thank god se on nyt takana... ei koskaan enä... ;)

Poika syntyi rv 38+3, 3585g ja 51cm. Meidän perheen minimies, kun muut olleet joka tavalla isompia... itse voin nyt hyvin, tikejä nolla ja vuoto olematonta...

Pahis ja Hakkrainen n. 20h <3
 
Suuren suuret vauvantuoksuiset onnittelut Pahikselle poikavauvasta!!! :flower: :heart: Minkäs takia teillä sitä synnytystä käynnistettiin? Oot varmasti kertonut, muttei nyt tule mieleen... Ja saako kysyä, miten käynnistys tapahtui (kalvojen puhkaisu, ballongi, cytotec, tippa...?), vastaile kun ehdit/jaksat. =) Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun itsellä tod.näk. myös käynnistys edessä! Onnea vielä! :)
 
Onnittelut myös täältä Pahan ilman lintu!

Supistelee, supistelee mut siinä kaikki... Voi kun jotai tapahtuis, ei tätä enää voi peruuttaa... Nii-in, täysikuu ja hyvä ois aika synnyttää.

-Manzana ja edelleen 40+0 :)
 
Öitä taas :)

Pahis, oikein paljon onnea pienen hurmuripojun johdosta! :heart: :flower: Helposti muistettava kellonaika tuo syntymähetki :)

Moika, käynnistyksestä löytyy kokemus. Esikoisen synnytys alkoi kotona vesien menolla ja saatiin lupa tulla synnärille heti, koska lapsivesi oli hieman vihertävää. Sitten tilanne vähän jumittui, vaikka supistelikin kohtalaisesti. Sen verran avauduin vuorokaudessa, että päästiin synnytyssaliin, mutta sitten (noin puolitoista vuorokautta vesien menon jälkeen) alettiin antamaan oksitosiinia supistusten voimistamiseksi. Suunnilleen 7 tuntia oksitosiinitipan laiton jälkeen olin täysin auki -ponnistusvaiheessa, mutta vauvan otsatarjonnan vuoksi päädyttiin lopulta sektioon. En tiedä kuulostaako tuo jonkun mielestä aivan kamalalta, mutta semmoinen kokemus ei siitä mulle jäänyt.

Natte, saattaapa hyvinkin olla limatulppaa :) Toivotaan edistystä paikkojen kypsymisessä.

Whisky Peat, sulla näyttää olevan oikein perushyvä tilanne, kaikki kohdallaan :) Me ei olla neuvolasta saatu vielä noita tuotepaketteja. Esikoiselle saatiin synnäriltä poislähtiessa sekä Liberon että Pampersin kassit mukaan :)

Manzanalle toivotaan synnytyksen alkamista, kun laskettu aikakin on nyt saavutettu! Kuulostaa kyllä ihanalta tuo jalkapohjien akupisteiden hieronta :p Tyhmänä kyselen, että löytyykö se akupistekartta tmv. ihan netistä, että tietää mistä pitäis hieroa? :rolleyes:

Hjannah, mulla oli tiistain neuvolassa vauvan pään tilanne sama kuin sulla. Alhaalla oli, mutta pikkusen vielä liikkui.

Toive, hienosti vauvan tilannetta seurataan, ja sun asenne on hyvä! Vauva turvallisesti sylissä tuhisemassa on se tärkein tavoite ja paras palkinto :heart:

Lopuksi vielä omat navat. Tänään käytiin tosiaan naikkarilla kokoarvioultrassa ja synnytystapa-arviossa. Tällä kertaa lääkäri oli nainen. Meillä kävi vielä niin, että mun aikaa ei näkynyt sairaalan koneen ajanvarauslistoissa, ja saatiin sitten ihan joku erikoislääkäri ex tempore mut tutkimaan. Tunti oltiin sisällä, ja saatiin kyllä niin hyvä "palvelu" kun olla ja voi. Vauvan mitat tarkisteltiin moneen kertaan, kuvia otettiin paljon, lääkäri selitti tarkasti kaikesta mitä teki, jne. Eipä ole aiemmin sattunut kohdalle tuommoista :)
Vauvalla näytti olevan kaikki hyvin, mitatkin ok. Painoarvio tällä hetkellä noin 3760g, eli hyvän kokoinen on kyllä jo :) Kohdunsuu oli viidelle tai kuudelle sormelle auki.

Saatiin toivoa vauvalle syntymispäivääkin, vaikkei erityisempää syytä käynnistykselle ole :O Sanoin kyllä ihan selvästi, että mulla ei ole mitään erityisempiä pelkoja tms, ei alatiesynnytystä eikä sektiota kohtaan. Esikoisen hoidosta sanoin, että hoitajat pystyvät varmuudella olemaan meillä ensi viikon loppuun asti.
Meillä siis on nyt sovittu aika kalvojen puhkaisuun laskettuna päivänä maanantaina, ellei vauva päätä aiemmin syntyä ihan itsekseen! :D Helpottaa kyllä itseä kovasti tuo tieto takarajapäivästä =)

En tiedä, kuinka yleistä tuo on, että sitä saa itse toivoa synnytyspäivää ilman varsinaista syytä? Onko kellään kokemusta?

Lääkäri muuten sanoi, että on ollut tosi hiljaisia viime päivät naikkarin synnytyspuolella. Ihmettelikin, että ovatkohan kaikki odottajat ajatelleet tulla sitten rytinällä pääsiäisen pyhinä työntämään vauvat maailmaan :D

Lääkärin sisätutkimus oli sen verran ronkeli, että tänään on suppaillut enemmän, ja ruskehtavaa veristä limaa on tullut varmaan kymmenen ruokalusikallisen verran :x Soitinkin iltayöllä naikkarin päivystykseen, että tarviiko tuohon reagoida jotenkin. Ei kuulemma tarvi, jos vuoto ei ala muistuttaa kuukautisvuotoa. Eli jos muuttuu kirkkaan punaiseksi ja "tuoreeksi", sitten heti uudestaan yhteydenotto päivystykseen.

Tänään muuten nämä mun meillä esikoisen hoidon vuoksi majailevat sukulaiset päätti alkaa pestä ikkunoita :saint: Enkä tietenkään itse kehdannut levätä laakereillani, vaan pakkohan sitä oli yrittää touhuta siinä mukana.
Ajattelin kyllä, että ei ollut nyt ehkä paras mahdollinen hetki ikkunoiden pesulle, kun ähisten ja puhisten irrottelin ja pesin noita ristikoitakin, jotka ei ollutkaan sitten niin helppoja laittaa takaisin :kieh:
Tai ehkä sittenkin oli just oikea hetki, jos supistuksia kaipaa ;) No, oikeasti on tietysti ihanaa, että saa apua. Ei tuokaan puuha oo välttämättä ihan simppeliä sitten kahden alle puolitoistavuotiaan kanssa, kun hoitajia ei meillä yleensä todellakaan niin helposti järjesty.

Meille on kyllä tulossa nyt yksi tähän astisen elämän jännittävimmistä pääsiäisistä :)

Kaikille kanssaodottajille oikein mukavia ja keväisiä pääsiäispyhiä! Yritetään saada levätyksikin, että ois sitten voimia vauvanpuskentaan, milloin se "The Hetki" itse kullekin koittaakaan :)

Viljavainio ja Pikkumuru 39+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!

Oi Onnea PAHIKSELLE pojasta :heart:
JA kaikille, jotka on ns. hyvässä vaiheessa LYKKYÄ TYKÖ!!!
Saas nähdä vaan, moniko meistä on pääsiäisen jälkeen ehjänä =)

Itsekin tässä jännityksellä ootelleen, että koska, koska...???
Mutta odottavan aika on tunnetusti pitkä!
Neuvola oli eilen ja siellä kaikki kunnossa. Hieman järkytyin, kun seuraava nla-aika laitettiin sitte jo LA:n jälkeen!
Nyt siis 38+4. Mutta mulla on lapsiveden määrän vähenemisen vuoksi kontrolli keskussairaalalla ens viíkolla, niin ei sitten laitettu neuvolaa samalle viikolle.
Pikkasen ärsyttää tuo lapsiveden väheneminen, että jos alkavat käynnistämään jo ensi viikolla...kun itsellä jotenkin sellainen fiilis,e ttä tämä lähtee kyllä itse syntymään. Mutta tietty jos vauvalla ei oo hyvät oltavat veden vähyyden vuoksi, niin ei siinä sitten harmitukset auta!

Kummallista kyllä tämä loppuraskaus, kun joka toinen päivä on ihan tarmoa ja intoa piukeena ja virtaa riittäis vielä vaikka mihin - ja sitte toisena päivänä on ihan että SYNNY JO!!!!! MÄ EN JAKSA ENÄÄ!! :headwall:
Viimeinen raskaus kuitenkin tähän perheeseen- tai ainakin mulle; näin oon miehelle ilmoittanut :D että nautitaan nyt vielä loppuun asti!

Ihanaa päivää kaikille ja TÄNÄÄNKIN OLIS HYVÄ PÄIVÄ SYNTYÄ:heart:
 
onnea Pahis pienestä pojasta!

supparituulia ja muita tsemppejä myös niille joilla alkaa olla LA käsillä tai jo ohitettu!

itsellä tosiaan tuntuu olevan vielä ikuisuus jäljellä. tänään tasan kuukausi laskettuun päivään.. ei siis määrällisesti ole paljoa jäljellä, mutta malttamattomuus tulee kun muilla jo vauvat syntyy tai on ihan lähellä :)

sormet turvonneina nakkeina tällä näpyttelen, yön jälkeen on aina sormet kyllä niin kipeet että. sormukset on vielä ollu kädessä kun päivän mittaan vähän laskee nuo turvotukset. terkkari suositteli jo aiemmin ottamaan pois kun ei sitten tiiä että millon jysähtää niin turpeiks ettei irtookaan..totta tuo kyllä onkin ehkäpä siis jo tänään niistä raaskin luopua kun ei enää niin pitkästi ole aikaa :)

outoa kun en oo neuvolassa käyny moneen viikkoon. on ollu niitä poli käyntejä niin ei oo sitten siellä tarvinnu käydä. tänään meen taas sinne diabeteslääkärille. tuskinpa on mitään sen kummempaa kun kontrolli, sen takia jsut ärsyttääkin että pitää mennä.. kun esim puhelin aika voi olla ihan yhtä hyvä. kertoisin vaan ettei ylityksiä oo ja tuo 6yksikköä iltaisin riittää..
sekin aiheuttaa tässä ongelmaa vähän kun mies on ollut viime yön töissä ja nyt sen pitää sitten tytön kanssa nousta touhuamaan jo 10 aikaan. eli saa nukkua kokonaiset 3,5 tuntia.. nooh, jatkakoon unia sitten kun sieltä tuun takas :)

Viljavainio hei mäkin haluat että käynnistetään viimeistään laskettuna jos näyttää siltä että menee yli :)


esikoisen synttäreitä vietetäänkin nyt sitten ehkä parin viikon päästä. ensin mietin että toukokuun lopulla, mutta sinne on kuitenkin niin paljon aikaa oikeista synttäreistä että sama kun ei pitäis ollenkaan. sanoin miehellekin että perutaan ja siirretään siinä tapauksessa että ollaan synnärillä :)

jaahas, kai se on lähdettävä siistiytymään että kehtaa tästä torpasta poistua :)

m-m & hippu 35+4
 
Meille syntyi eilen pieni poika! :heart:

Voi kuinka hän on suloinen ja ihana! :heart: Hämmästelen miten hän osaa heti syödä niin hyvin tissiä.

Synnytys käynnistyi itsekseen toden teolla 10 minuuttia sen jälkeen ku mua oli tarkistettu ja todettu että aika vaisusti käynnissä... Sitten oli alta pois risut ja männynkävyt meininkiä seuraavat kolme tuntia. Huusin ääneni käheeksi, tärisin, itkin ja potkin kun supistukset oli niin rajuja niin tiheesti. Epiduraali ei auttanut kuin puoleksi tunniksi eikä silloinkaan vienyt kaikkea kipua. Kätilö jo huolestui että miksi olen niin kipeä vaikka epiduraalia lisättiin, kivut vaan ei kadonneet. Toinen kätilö tuli ja sanoi että sattuu siksi kun olin siinä hetkessä auennu 8 senttiin ja kysyi laitetaanko kohdunkaulanpuudute ku kohta ponnistan. Ehti just laittaa sen ja pyysin et neuvokaa mua miten ponnistetaan ettei tulis repeämiä tai tarvis leikata välilihaa. Hyvin neuvoivat ja minä tottelin. Yhdellä supistuksella puskin lapsen maailmaan ja yllätys oli melkoinen kun kätilö sanoi ettei yhtään repeämää! :heart:

Onneksi ei oltu taksissa esim. Varttia myöhemmin, minähän olisin purrut sen auton penkit... Jos en tietäisi että se käynnistyi luonnollisesti, luulisin käynnistetyksi ku oli niin raju synnytys, paljon rajumpi ku esikoisesta. Mutta kai se oli vaan se nopeus, sama määrä kipua lyhyemmässä ajassa. Mutta nyt on palkinto tuhisemassa vieressä, eikä mua edes satu mihinkään. Olen niin onnellinen! :heart:

Pahis Suuren suuret onnittelut! :heart:
 
Moikka!

Onnea kaikille synnyttäneille!


Joku kyseli siitä olikonaimisiin menosta. Tehtiin se avioliiton esteidentutkinta silloin marraskuussa ja mietittiin viime hetkiin saakka, olis mennyt 8.3 umpeen koko paperi, jouduin vähän painostamaan. Oli yhteinen päätös kuitenkin.

Eilisiä neuvolakuulumisia: 35+5
Paino: kilon verran tullut
RR: 119/89
pissa: +/-
sf-mitta: 35 cm (lekuri epäili mittavirhettä)
Lapsivesi: N
Painoarvio 3310g
Tarjonta: rt
Sydöämen syke: +
Liikkeet:++
Kohdunsuu: Pehmeä, kiinni ja pituus 2cm. Valitettavasti pyörryin sen mieslääkärin vastaanotolla. Aikaisemmissa raskauksissa kohdunsuu on ollut kiinteä ja kiinni. Varmisti vielä, että poika tulee.

martsu76 ja 35+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Moika! Tulihan se sieltä :) Ja avautumisvaihe kuulostaa aika samanlaiselta kuin omani esikoisen kohdalla... Puolessatoista tunnissa kolmesta sentistä kymmeneen. Kivuliasta mutta ihanan nopiata ;) Pääasia on että palkinto on mitä ihanin :heart: Voi kunpa itsekin pääsisin ilman repeämiä!

Itsellä supisteli viime yönä aamuyöstä muutaman kerran niin, että joutui jo vähän kelloakin vilkuilemaan. Ei sitten sen enempää kuitenkaan eikä vielä tarttiskaan mutta muistutti se kuitenkin mihin päin ollaan menossa. Hassusti tuntui kuitenkin enimmäkseen alavatsalla eikä niinkään selän puolella.

Ihanaa kun on pääsiäisloma ja mieskin on kotona monta päivää! Aurinkokin paistaa, jospa sitä lähtis kohta löntystelemään koiran kanssa pienen pissalenkin.

Pihlaja79 ja 36 tasan (poks!)
 

Yhteistyössä