Huhtikuun hurmurit 2013 *syyskuussa*

Nelly voi kun jotain voisi sanoa, että lohduttaisi, olen todella todella pahoillani teidän puolesta :'( kovasti voimia. Tuntuu varmasti niin pahalle, kun oli noin pitkällä ja sai tietää, vaikka mitä se olisi auttanut käydä varhaisultrassa seiska viikolla tai edellisenä päivänä kun sitten sitä pitäisi käydä jokapäivä.. Miksi kaikki ei voi mennä hyvin.. :(
 
Moi! Tänään oli terveystarkastus T-todistusta varten ja tohtori tutki oikein kunnolla, vatsaa painellessa kysyi monesko vko menossa?? ;D Mukava lääkäri kaikin puolin jutteli paljon muustakin... painokin oli tippunu 2,4kg eli alusta enääplussaa vain puoli kiloa =) Mutta tämä väsymys on jotaki aivan kauheaa, lauvantaina laitoin nukkumaan 18.00 ja sunnuntaina nousin ylös 11.00 vaikka tunnin päikkärit piti vain ottaa mettäpäivän päälle... nyt alkaa taas 4 aamuvuoron putki ja varmaan taas tulee päikkärit nukuttua joka päivä:/

masuasukki 10+0
 
oi ei, paljon voimia nelly ja alanna!!!!! :hug: :hug: :'(
kyllä tosiaan vetää sanattomaksi. eikä tässä tosiaan enää itseäkään lämmitä se varhaisultra, joka oli 6+4...
elämä on välillä hyvin epäoikeudenmukaista!!! :(
 
Alanna ja Nelly83 olen todella pahoillani teidän puolestanne! Voimia molemmille!

Itseäkin pelottaa todella paljon tuleva np-ultra... Ei pelkästään iän tuomat lisääntyneet riskit, vaan pelkästään se, että onko kohdussa ketään kasvamassa. Jos tämä raskaus loppuu ennen aikojaan ja menetän muukalaiseni, se on sitten siinä... meille ei enää lasta yritetä.
No, täytyy yrittää ajatella positiivisesti.

Ystäväni tänään kyseli, että olenko raskaana, kun ihoni hehkuu?! Selittelin vaan jotain ympäripyöreää ulkoilun ja tupakoinnin lopettamisen aiheuttamasta hehkusta...

Edelleen ketuttaa ja väsyttää...
 
Voi ei nelly :'( :hug: Voimia! tuntuu niin pahalta puolestasi... :hug:

Alanna :hug: voimia sinullekin!

Pikinen 10+4 on 11. raskausviikko (kuten 0+1 on ensimmäinen), siksi 12. viikko alkaa kun on 11+0.

nanski kyllä se voi olla ihan vaan sitäkin että alun pahin on ohi! b:)d että näin olisi! Kyllä mulla ainakin silti pelko hiipii aina kun helpottaa. tätä kait tämä sitten on.... :)

mielialoista huomaan että olen herkistynyt. tippa tulee linssiin paljon helpommin kuin aiemmin. En nyt vieläkään vuolaasti itke tv sarjoille yms, mutta koskettavissa ja varsinkin lapsiin/äitiyteen liittyvissä surullisissa kohtauksissa hanat aukeavat :)

Oireet: Mulla oli pahimmat viikot 9-10 (tähän saakka), kova väsymys ja ajoittain hyvinkin etova olo. Tosin tänään meinasi tulla oksennus kun syömisväli venähti. Ehkä oma osansa pahoinvoinnin vähenemisessä on siinä että on oppinut pitämään välipaloja mukana. Jatkuva pissalla käynti ei ole vähentynyt. Maha tuntuu välillä turpoavan niin paljon, että täytyy alkaa miettiä mammahousujen hankkimista. Varsinkin töissä haluaisin käyttää farkkuja, mutta tiukka vyötärö ahdistaa jo vaikka mitään ei varsinaisesti näy.

(.) täällä poksuttiin viikonloppuna. Viime viikolla neuvolassa kokeiltiin saada esiin sydänäänet, mutta niitä ei saatu vielä kuuluviin. Lääkäri varoittikin, että melko varmasti ei kuulu mitään joten en mahdottomasti siitä huolestunut.

Niskapoimu-ultrassa kuitenkin selvisi että kyllä siellä eloa on. Pikkuiruinen liikkui ja kaikki näytti lääkärin mukaan normaalilta. Itse en sydäntä ultrakuvasta nähnyt, mutta kun gyne laittoi äänet päälle, niin sieltä se jumpsutus kuului. Veriseulassa kävin myös ja vastaukset pitäisi tulla kahden viikon kuluessa. Vähän jännittää sekin, mutta ajattelen, että kunhan tulokset tulee, niin mietitään sitten.


Mukavaa viikkoa kaikille!!

Scrat ja Pähkinä 10+3
 
Mulla pahimmat viikot oli 7,8 ja 9. Nyt ainakin se ihan tolkuttomin väsymys on poissa, vaikka huonomman yön jälkeen päikkärit on pakko nukkua. Närästys lisääntyy koko ajan. Tuoremehut ja suklaa on pahimmat. Ja aina kun illalla menee makuulle niin poltto alkaa kurkussa ja ruokatorvessa. Ei ole vielä sietämätöntä. Viime raskaudessa rennie oli paras ystäväni jostain puolesta välistä lähtien ja jossain vaiheessa närästyksestä tuli refluksitauti. Helpotti joskus kuukausi ennen laskettua aikaa, kun vauva laskeutui selkeästi alemmas.

En nyt kertakaikkiaan muista mitä piti kirjoittaa. Ehkäpä siis iltapalalle.
Niin joo, mammahousut otin käyttöön viikko sitten, kun alkoi vyötärö farkuissa kiristää niin epämukavasti. Painoa ei kyllä ole tullut kuin muutama sata grammaa, eli turvotusta lienee. Eipä kyllä pojan raskaudessa kiloja tullut yhtään ennenkuin puolen välin jälkeen. Silloin kyllä tulikin paljon ihan yhtäkkiä. Yhteensä raskauskiloja kertyi 13 tai 14kg. Toivottavasti paljon yli tuon ei mene nytkään.

Hjannah&Pallero 10+5:heart:
 
Harmi, kun täällä ollut osalla ikäviä uutisia! Iso osanotto :'(

Tähän perään tuntuu jopa epäreilulta, että voisin liittyä mukaan? No, tiedot on kuitenkin Salliina85 / 27 / 2 / SatKS ja LA 30.4.. Pitkään mietin, että huhtikuisiin vai toukokuisiin, kun oman laskun mukaan LA on 1.5. ja neuvolassa sanoivat, että 30.4. Mutta ajattelin mennä neuvolan mukaan :) Tosin ultraa ei ole ollut vielä, joten eihän sitä tiedä mihin tämä heittää vielä tästä.

Salliina ja sissi 6+5
 
Nelly olen kovin pahoillani ja sanaton:'(.

Eläimistä olette jutelleet. Meillä on narttukoira mutta en ole huomannut mitään muutosta käytöksessä. Ihan pöhkö tuo vielä on kun niin nuori joten johtuneeko siitä. Vanha koira kyllä aikanaan selvästi vaistosi mun raskaudet ja käytös muuttui läheisemmäksi ja kunnioittavammaksi.
 
moikka pitkästä aikaa. :wave: jäänyt kirjoittelu tänne nollille kun koneella ei jaksa olla ja kännykällä tämä on hidasta...

:hug: suru-uutisia saaneille. Sitä tunnetta ei vaan voi käsittää jos itse sitä ei ole kokenut. Se on joka kerta pieni sisäinen kuolema. Siihen ei totu. Itselläni ollut useita keskenmenoja, 5 todistettua mutta varmasti enemmänkin.

sipulisankari: sun ultrakertomus lääkäristä olis voinut olla mun, ja sitten huomasin että meillä on sama synnäri. Olitkohan ultrassa Kaarinan keskustassa yksityisellä?

Täällä ei jatkuvaa pahoinvointia ja oksentelua kummempia. Neuvolaan ajattelin soittaa huomenna ja kysyä olisiko ehkä tiputus tähän ratkaisu kun mikään ei tunnu auttavan...

Pahis ja Jope 10+1
 
hirveesti voimia ja jaksamisia huonoja uutisia saaneille :'( :hug:

jessix / 24 / 3. / NKL 30.4.2012

tänään alkoi 7.s raskausviikko. oireista nyt ensiksi vois mainita väsymyksen, ja kuvotuksen joka on jotain niin järkkyä. :eek: hyvä kun pystyy syömään : /
 
Viimeksi muokattu:
Voi Nelly :'( otan osaa!! Alannalle myös osanotto. Järkyttävää. Meillä on perjantaina np-ultra mä niin toivon että ykkösellä on asiat edelleen hyvin. Kakkonenhan meillä lopetti kehittymisen rv8, sen jälkeen en ole ultrassa käynyt.

Sanna & monsteri 11+1
 
Nelly :'( :hug: Aivan kamalaa!!! Yritä jaksaa.

Pahan ilman lintu siellä oltiin :) (Mietinkin, eikö täällä muita ole, jotka tuon ihanuuden ovat saaneet kokea). Kävin tosiaan myös esikoisen kanssa samassa paikassa (viikon 12 ja 4D) ja harmittaa ihan, kun niitä "ilmaisia" ultria ei voi tuolla käydä tekemässä :( Kurjaa, kun kuitenkin tuo ultraaja vaikuttaa niin paljon koko kokemukseen, niin olisi reilua, että äiti saisi itse päättää paikan, jossa käy, lasku sitten vaan kunnalliseen terveydenhuoltoon...

Renniestä on tullut mun paras kaveri. Helpottaa hieman tuohon syömisen jälkeiseen pahoinvointiin. Tai pikemminkin siihen kipuun... Oksetusolo on edelleen todella voimakas ja on jotenkin kummaa, miten se töissä ollessa pahenee! Ehkä johtuu siitä, kun täällä ei kuitenkaan pääse makaamaan toisin kuin kotona. Röhnötän tuolissani mahdollisimman makuuasennossa, muttei se tietenkään ole sama :rolleyes:

En tiedä, mikä nyt aivoissa mättää, mutta alan muistaa viikkoni jo tässä vaiheessa aivan väärin! Olen mielestäni ikään kuin viikon edellä oikeaa... :D

Sipulisankari & Narsku 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pahan ilman lintu
Nellyllekin :hug:

Naneni Kiitos rohkaisusta neuvolakäyntiin, mentiin sit koko perhe ja hyvin meni :)

Mulle voi tosiaan yksärinä laittaa oman nimensä ja tunnistetiedot jos on paljon samannimisiä facessa. Laitan teidät sit kaveriksi ja sen kun hyväksytte niin lisään ryhmään. Mut voi sit sen jälkeen poistaa kaverilistalta jos siltä tuntuu, ryhmässä pysyy kuitenkin mukana :)

Eka neuvola tosiaan takana ja meni kivasti, tosi mukava oli neuvolatäti. Ultraa ei otettu niinku arvelinkin mutta sanoi että jos tuntuu että on tarvetta päästä lääkäriin niin heti seuraavalle aamulle saa ajan neuvolalääkärille. Tänään soittelen np-ultraan aikaa ja sekin saattaa olla jo parin viikon päästä.

Mams ja Memmi 7+3 (en tosin usko olevani jo noin pitkällä mutta neuvolassa laskivat alkuraskauden ultran mukaan viikot että mennään sit sillä : )
 

Yhteistyössä