Huhtikuun hurmurit 2013 *syyskuussa*

Onpa kiva lukea näin paljon hyviä ultrauutisia! :heart:

Itsellä menee vielä kaksi viikkoa seuraavaan ultraan, jota sitten taas jännitetään... Pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä (nyt jo toinen päivä), että kamalin pahoinvointi olisi hiljalleen väistymässä. ERITTÄIN hitaasti tosin, mutta eilenkään ei täytynyt oksentaa ja tänään on ollut huono olo syömisen jälkeen vähemmän aikaa kuin ennen...

Milloin teidän pahoinvointinne on alkanut helpottaa? (Siis niillä, joilla se jo on takana päin...)

Pahan ilman lintu mulle myös terkkari suositteli noita sivuja, joitakin käyttökelpoisia vinkkejä sieltä löysin (kuten maustetut hiilihappovedet).

Sipulisankari & Narsku 9+5
 
Tänään oli neuvola, sykettä ei löytynyt. Laitettiin päivystykseen lähetteellä, keskussairaalassa kuitenkin paremmat ja uudemmat laitteet. Tänään piti olla 8+3 ja kasvu oli pysähtynyt viikolla 7+4 ja luonnollisesti sydän ei enää sykkinyt. Lääkkeet mukana tultiin kotia. Nyt aletaan tutkimaan, että mistä johtuu. Tämä oli jo kolmas keskenmeno. Parin kk päästä verikokeisiin ja katsotaan jotkut hyytymistekijät???. Tietenkin pahalta tuntuu, mutta olen sitä mieltä, että luonto hoitaa hommansa. Oikein hyvää jatkoa teille kaikille!!! :heart:
 
Eufemia: :hug: :hug: paljon voimia teille!!! toivottavasti joku syy löytyy, ehkä asia on siten "helpompi" käsitellä, kuin että jäisi tietämättömän päälle...

Monet ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia, ONNEA!!!!! :D :flower:

ON: eilen oli siis neuvola. sanoin heti alkuun, että on nyt tällainen olo, että ihan kun olis jotain pielessä, että en nyt tiedä, oonko oikeassa paikassakaan.täti sitten totesi, että heillä on keskiviikkoisin lääkäri paikalla, että hän kysyy että voisko se katsoa vielä päivän päätteeksi ultralla. lääkäri lupasi, jos jaksan odottaa. sanoin että kyllä, haluan selvyyden asiaan. siinä sit kuitenkin täytettiin äitiyskorttia ja puhuttiin kaikkea sellaista mitä ekalla kerralla muutenkin, vaikka epävarmuus oli valtava!!!
sitten pääsin lääkärille ja teki sisätutkimuksen ja sanoi, että vähän taaksepäin kallistunut kohtu, että kuinkahan laitteessa riittää teho, kun ei voida alakautta tehdä ja laite on vanha. juu, ei paljon antanut toiveita että mitään saadaan näkyviin. mutta heti kun laittoi päälle, niin sanoi että kyllä siellä jotain on ja oikein kun tihrusti niin kyllä siellä se sykekin oli!!! :heart: laite siis tosiaan oli mikä oli, mutta kyllä siitä riittävä selvyys saatiin. nyt voi ehkä vähän hengähtää.
en ymmärrä itteeni yhtään nyt tämän raskauden kohdalla!!! tätä yritettiin enemmän kuin esikoista, mutta nyt mieli on jotenkin epäuskoinen, negatiivinen, alakuloinen. hormoneista??? toivottavasti. koska lapsi on niiiiiiin haluttu, toivottu, yritetty. :heart: :confused: :ashamed:

7+6 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Scrat ja mmiilia
voimia niille joita on suru kohdannut!

ja onnea hyvistä ultra kuulumisista! ihanaa!!

(.) mulla ensi keskiviikkona eka neuvola.. ääh.. menis nyt viikonloppu ja alkuviikko äkkiä :D sit pääsen varailemaan sitä np-ultra aikaa. mä olen ihan järkyttävän väsynyt! ja mun huono olo on kans jotain tosi uuvuttavaa., en siis oo vielä oksentanut mutta lähes koko ajan on sellanen olo että NYT lentää.. kesto krapula - tätä ei esikoiseta ollut.. pari tuntia heräämisen jälkeen yleensä, mut tää on ihan 24/7 :/ höh.. mutta ainakin oireita on!
mä jo vähän huolestuin kun ala vatsaa niin kovin nipisteli ja jotenkii tuntu tosi ilkeelle, mut sitten ajattelin että kaipa ne on niitä kohdun kasvukipuja tai jotain..

oletteko te joilla on jo lapsia ennestään ajatelleet että miten vauvan synnyttyä hänet sijoitatte? (olipa jotenkin tökerö ilmaisu :/ ) mutta siis että tuleeko teille lapsille yhteinen huone vaiko kaikille lapsille omat? tai nukkuuko vauva aluksi makkarissa tms ?
meillä varmaan otetaan pinnis ja hoitopöytä makkariin ja sit jossain vaiheessa siiretään vauva esikoisen kanssa samaan huoneeseen.. tosin joudutaan sitten ehkä venkslaamaan sitä mihin huoneeseen lapset menee.. meillä kun yksi huone on pyhitetty tällä hetkellä tietokone-leffa huoneeksi (miehet ;) ) paitsi jos tulokas on poika niin sitten menee lapset omiin huoneisiinsa ja tietokone siirtyy olkkariin :D

amante mulla ehkä vähän sama juttu kun sulla että tätä toista yritettiin pitkään kun taas esikoinen tulla tupsahti.. ja siis mulla myös jotenkin sellanen pessimistinen olo.. outoa.. ja siltikään en käynyt siinä ar-ultrassa vaikka sitä jo mietinkin.. mun kohdalla tää epäuskoisuus voi ehkä johtua juurikin siitä että meni niin "kauan" raskautumiseen...

jotain muutakin mulla oli mutta meni jo :)

m-m ja hippunen 8+1
 
Eufemia Toivottavasti syy keskenmenoihin selviää pian ja saatte oman nyytin syliinne. Sulla on kuitenkin hyvä asenne, se on vaan raaka totuus, että luonto hoitaa omansa : / Tsemppiä! :hug:

amante Ihan mahtavaa, että pääsitkin kurkkaamaan masuun ja siellä oli kaikki hyvin! :heart: Nyt voit vähän rentoutua ja ehkä jopa vähän nauttiakin olosta :) Mulla on ihan samanlainen olo tästä raskaudesta, että kauhea paniikki koko ajan siitä, että onko kaikki hyvin ja olisin ihan hirveästi halunnut ar-ultraan, mutta kun ei ollut varaa. No, kaiken pitäisi olla hyvin, toivottavasti onkin. Mekin on tätä kakkosta yritetty tai odoteltu jo jonkun aikaa ja kun on toi yksi km takana, niin sekin aiheuttaa lisähuolta, kun tietää mitä voi edessä vielä olla. Pitää vaan yrittää olla ja elää ja mieluummin vaikka ajattelematta asiaa ollenkaan, kun ei se stressaaminen mitään auta kuitenkaan.
 
LA 25.4 Britney / 24 / 2. / K-SKS

Jos mut viimeinkin saatais listalle, tosin en oo hetkeen kirjotellukkaan tänne, kun sinne ekaan ketjuun jotain pientä. Joten alotetaan sitten alusta ;)

Mulla on ultra vasta noin 4 viikon päästä luultavammin ja tätä ennen ei sydänääniäkään kai kuunnella, täälläpäin tällainen käytäntö.
(8+1 nyt)
Kuitenkin oon ite koittanut kotidopplerilla kuunnella sillontällön sydänääniä, mikä on ehdottomasti ollut täysi virhe......Kun ei sieltä mitään kuulu.
Toisaalta ärsyttää, kun tälläkertaa en mennyt, enkä ole menossa ar-ultraan, niin mistä ihmeestä kaivaa se varmuus, että mikä tilanne tuolla masussa on? Ei siis mistään.

Varsinkin kun on pessimisti niin odotukset on todella korkeat?

No ehkä lähden tästä angstaamaan tonne sängyn puolelle :D ja palaan asiaan paremmilla jutuilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tää vaan ilmoittelee että mukana keikutaan vaikka kovin paljoa ei jaksa koneella olla, näyttö tekee olosta vielä huonomman. Pahoinvointi ja alhaiset paineet tekee sen ettei jaksais ylhäällä olla.

Paljon jaksamista teille joita suru kohdannut:':)hug:.

Paljon onnea heille jotka ovat saaneet ihania uutisia!:heart:

Oikein hyvää vointia ja ihanaa viikonloppua kaikille!:wave:
 
Tänään oli neuvola, sykettä ei löytynyt. Laitettiin päivystykseen lähetteellä, keskussairaalassa kuitenkin paremmat ja uudemmat laitteet. Tänään piti olla 8+3 ja kasvu oli pysähtynyt viikolla 7+4 ja luonnollisesti sydän ei enää sykkinyt. Lääkkeet mukana tultiin kotia. Nyt aletaan tutkimaan, että mistä johtuu. Tämä oli jo kolmas keskenmeno. Parin kk päästä verikokeisiin ja katsotaan jotkut hyytymistekijät???. Tietenkin pahalta tuntuu, mutta olen sitä mieltä, että luonto hoitaa hommansa. Oikein hyvää jatkoa teille kaikille!!! :heart:
:'( :hug: :heart:
 
Eufemialle tsempit jatkoon ja jaksamista!

ON: vatsaa on jomotellut, ei siis koskenut vaan "tuntunut". Selkä on jumalattoman kipee, saapa nähdä meneekö ohi panadolin voimin vai miten käy. Olo on jotenkin apea, tuntuu että kaikki kolotukset enteilee vaan huonoa. Np-ultraa odotan kuin tuomiota, sehän se viimeksikin oli. Dopplerilla en oo saanut vielä mitään kuuluviin.

Huokaus ja pöh. Ja auts.

WP 10+2
 
Whisky Peat, kyllähän ihan normaaliin raskauteen kuuluu jos jonkinmoista kipua. Luultavasti vain kohtu kasvaa.

Itsellä on ruvennut taas iskias vaivaamaan. Ei siis vaivaa kuin raskaana ollessa. Viime raskaudessa jäin sairaslomalle joskus rv 28, kun olin lähes toimintakyvytön selän vuoksi(selässä siis vanha "vamma", joka äityy kun painoa tulee.) Pelottaa, että miten tässä raskaudessa käy, kun pitää kuitenkin poikaa hoitaa, eikä voi lepäillä. Hiukan selkä jo vihoittelee, mutta toistaiseksi ok olo, viimeksi alkoi pahentua siinä rv20->.

Tosin nyt ilokseni on tulossa ilmeisesti flunssa:snotty: Ei nyt millään ehtisi sairastaa, mutta kurkku tosi kipeänä ja vetämätön olo+ tietty raskaauspahoinvointi. Argh. Pakko mennä lepäämään kun poika vielä nukkuu! Kovinpa tuli nyt valivali viesti.

Hjannah&Pallero 11+4:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Whisky Peat
Eufemialle kovasti jaksamista!

Whisky Peat Täällä myös liikkeellä vatsan jomotusta ja välillä kovempaa vatsa- ja selkäkipua. Pelottaa kyllä. Kauanko sun pitää vielä odottaa np-ultraan? Mulla seuraava aika 1 1/2 viikon päästä. Siihen kun jaksais hermoilematta odottaa..
 
Mulla on np-ultra 26.9. Ja 7+6 viikoilla kävin yksityisellä, silloin kaikki oli niin kuin pitikin. Kyllähän ne seulonnat pelottaa, ikääkin kohta 37vee, joten automaattisesti jo "huonommat" lähtökohdat kuin ennen. Mutta haluan kyllä niihin mennä ja tietää, jos jotain häikkää on. Mulla tuo selkä on heikko kohta muutoinkin :/
 
Eufemia, voi ei :'( :hug: toivottavasti löytyy joku selitys joka voidaan sitten hoitaa pois päiväjärjestyksetä. Hyytymistekijähäiriöitä ainakin voi hoitaa.

MOnilla oli hyvä ultrakuulumisia! Onnea! Hetkeksi helpottaa :)

(.) maha turpoaa ja kipeytyy iltaa kohden jos on kiristävä vyötärö housuissa. kävinkin hakemassa ensimmäiset mammahousut ja parit sukkikset, että voi mekkojen kanssa pitää. muuten ei oikeastaan suurempaa. väsyttää, mutta pahaa oloa ei ole hetkeen ollut.

Hyvää viikonloppua!! :flower:

Scrat ja pähkinä 11+0 POKS POKS!!! :D
 
Viimeksi muokattu:
Päivää.
Kaikille huonon uutisen saanneille voimia

Täällä ei mitään uutta. Joskus oksettaa mut ei säännöllistä. Seuravalla viikolla eka neuvola. Tuntuu et aika matelee ku on vasta 8viikkoa. Töitä teen paljon joten en ehi kirjoittaa paljon, mutta luen säännöllisesti. Oon kertonut raskaudessa melkein kaikille sekä töissä että tutuille. On kyl hieno et meille tulee pikkunen. Oon alkanut nauttia ajatuksesta.

Vähän aikaista vielä mut kuka ottaa äippäpaketin?

Itse en ota, ku on niin paljon vaatteita esikoisesta jäljellä.

Anna ja muru 8+2???? Kai
 
Britney lisätty listalle :)

WP Eiköhän nuo ole vain ihan normaaleja kohdun kasvukipuja, mullakin on ollut jos jonkunlaista tuntemusta, vihlontaa, juilimista ja repäisyjä, mutta kyllä ne säikäyttää, kun ei tiedä, mikä voi olla mitäkin : /

Scratille Onnea 3kk poksumisesta! :heart:

Hjannah Toivottavasti ei kovia kipuja tule, tosi kurjalta vaivalta kuulostaa! :( Eikö sille voi sitten mitään tehdä, siis auttaako esim. liikunta tai venyttely tuohon? Tai joku mieto kipulääke? Tsemppiä joka tapauksessa!

Äippäpakkauksen haluan kyllä, se makuupussi on niiin ihana :heart: Vaikka meilläkin kyllä kaikenlaista rompetta riittäisi vaikka kaksosille :D Turvakaukalo ja tuplarattaat on varmaan ainoat, jotka on pakko hankkia, kaikki muut on vielä tallessa. No, katsotaan nyt :D

ON: Ei kummempia, pahoinvointi alkaa hellittää eikä ole kuin lievää etovaa oloa ajoittain. Tissit on kyllä edelleen kipeät ja "pitkät päällä", niinkuin joku osuvasti sanoi. Maha on kans pullahtanut esiin ja pakko vetää mahaa melkein koko ajan sisäänpäin, ettei näkyisi :D No, enää reilu viikko, niin on ultra ja sitten voidaan kertoa, jos kaikki on hyvin! :)

Nanski + papu 9+5
 
En ole kauheesti taas jaksanut kirjoitella, mieleton pahoinvointi iski noin viikko sitten. Ei mitään rajaa, koko ajan tuntuu että oksu lentää. Ei kai tätä voi kovin kauaa jatkua, blaah, ei jaksa tehdä mitään. Mulla ei ole kummaltakaan aikasemmalta ollut pahoinvointia joten tää on nyt ihan uutta.

Kovin monelle on jo ultra aika tiedossa, mulle ei ole vielä tullut mutta ei kai tässä kiirettä kun on vasta 8+1 viikot menossa.

Äitiyspakkausta ei varmaan oteta, on edellisiltä vielä niin paljon vaatteita kaapissa ettei välttämättä tarvi yhtään lisää:)

Taas jos lähtis ottaan pikku päikkärit:D

House ja kirppu 8+1
 
House: meille ei aika ultraan tule, vaan se pitää itse soittaa. Sieltä sitten annetaan aika viikoille 12+0.

Selkään koskee niin maan *PIIP*, että saapas nähdä pääseekö maanantaina töihin. Panadol 1mg menee kuurina 3 x päivässä. Siinäpä kuulumiset |O

WP 10+3
 
Iltaa kaikille!

Täällä myös vatsakipu on järisyttävää... koko ajan särkee vähän ja liikkuessa tuntuu todella inhottavia repäisykipuja. Yöllä käännyin puoliunessa liian äkillisesti ja meinas taju lähteä, kun sattui niin hemmetisti.
Mistähän mahtaa moinen johtua? Luulisi kohdun olevan jo valmiiksi venyneempi, kun siellä on ollut tuplat ja yksi iso vauva (4500g ja 54cm). Toivottavasti tämä ei enteile niitä uusia tuplia :LOL: .
Näin yöllä unta, että vuoto alkoi ja varasin ajan ultraan... ultrassa paljastui, että odotan nelosia!!! Tämä EI saa olla enneuni!

Alaselkää on alkanut myös särkeä, näin minulla oli edellisissäkin raskauksissa. Aikaisemmin tukivyö poisti ongelman, mutta nyt en uskalla sitä vielä ostaa... en ennen ensimmäistä ultraa. Kai se ikäkin tekee tehtävänsä, nuorempana sitä oli täysin varma, että kaikki menee hienosti...

Äitiyspakkauksen aion ottaa. Meillä ei ole oikeastaan mitään vauvalle, kun niitä ei pitänyt enää tulla!

Maha on turvonnut, farkkuja en voi enää käyttää ja työpuvussa oli pakko siirtyä suurempaan kokoon. Yritän kuitenkin olla mahaa esittelemättä.

Oli tosi "minä itse- viesti", anteeksi!

T: Alexa ja muukalainen 8+?

P.s. tänään on tehnyt mieli tupakkaa aivan hitosti ja pari lasia viiniäkin olisi maistunut... tyydyin limuun, enkä polttanut.
 
Täälläkin veristä vuotoa tullut tänään pyyhkiessä... Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä huilaillaan ja odotellaan. Päivystykseen eivät mua huolineet, kun ei kuulemma näillä viikoilla välttämättä ultrassa mitään näkyisi (paskat sanon minä!) Huoli on suuri! :'(

Meidän Äiti 8+6 (toivon mukaan)
 
Meidän äiti ! ja paskan marjat! Tunget itsesi vaan sinne päivystykseen! Kyllä noilla viikoilla näkyy syke jo varmasti! Mulla oli tuplia odottaessa vuotoa, menin päivystykseen ja silloin ensimmäiseen ultrakuvaan tuli tieto: vastaa viikkoja 7+4!!
Sanot vaan päivystyksessä, että murehdit itsesi hengiltä ja ultraan on pakko päästä!

Olen niin vihainen puolestasi, inhottavasti sanottu päivystyksessä! Se huoli on aivan kamalaa, vieläkin muistan sen omalta kohdaltani.

Tsemppiä paljon sinne ja varmasti kaikki on hyvin!! Olen hengessä mukana!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna-77

Yhteistyössä