Huhtikuun Hurmurit 2013 *Tammikuussa*

Moikalle kovasti voimia vaikeaan tilanteeseen.


Tänään oli sokrurasitus ja neukkulekuri. Armoton väsy iski sokerirasituksessa, muuten se oli "pala kakkua". Huomenna saan tulokset, ja perhana että jännittää.. tänään kiertelin ja kaartelin kaupassa laskiaispullapakkausta ja jo suussa maistui se ihanuus, mutta sitten jätin sen kuitenkin hyllyyn, vaikka mitäpä se enään siihen rd tulokseen vaikuttaisi..
Lääkäri oli salaamaakin nopeampi, ja tarkasti paikat ja kaikki hyvin, runsaista supisteluista huolimatta! !! Jee. Eikä se mitenkään kommentoinut koko supisteluita, niin nopee se oli. Verenpaineet ok ja se sf-mittakin taisi olla 23 jos oikein muistan, ja ihan kuulema normaali.
Painoohan sitä oli tullut taas reilu puoli kiloa per viikko, ja nythän se alkaa jo ahistaa vähäsen... pitäiskö vaan laittaa jääkaapin oveen hiton iso lukko ja kettinkiä ympärille..

Muuten hyvin kaikki hyvin :)

Toive ja 26+2
 
Moi pitkästä aikaa!
Täällä voidaan ihan mukavasti. Vuoden vaihteessa olin viikon saikulla kun iski sellaiset kamalat kuumat aallot/yökötykset/huippaukset päälle. Kävin lääkärissä ja testasivat raskausmyrkytyksen varalle, mut ei onneks ollu mitään sellasta. Nyt vaan oon pukeutunu keveämmin, eli kuuman olon tullessa voin vähentää kledjuja. Raskausarpia on masussa jonkun verran, mut onneks sellaisia hyvin vaaleita. Olen ahkerasti koittanut rasvailla, mutta kyllä tää masu niin venyy, että eipä taida kokonaan auttaa... No, kunhan eivät muuttuisi kovin isoiksi ja violeteiksi, niin hyvä. Sokerirasituksessa olin perjantaina ja arvot olivat ihan hyvät onneks! Nukkumaan rupeaminen iltaisin on haastavaa, kun masussa on niin vauhdikkaat futistreenit aina illalla ja kestävät monta tuntia... Ens tiistaina ois toinen neuvolalääkäri. Tänään pyörähtikin taas käyntiin uus viikko.

Nohna ja "Väiski" 27+0
 
Huomenna sitten töihin kokeilemaan...
Supistuksia tulee heti kun vähän touhuilee jotain tässä kotona. Mielenkiinnolla odotan mitä töissä olosta ja työmatkoista tulee...
Eilen juttelin neuvolan terkkarin kanssa ja hän sanoi että neuvolaan ei lähes 100% varmasti pääse lääkäriin. Eli terveyskeskukseen sit vaan jos ei pysty olemaan töissä. Näin hienosti LänsiVantaalla.
 
Toivottavasti saat Pai asiat järjestymään, ethän sinä selvästikkään työkuntoinen ole. Ja täällä Vantaallahan ei lääkäriin pääse, ellei pää ole kainalossa..

Millaisen haalarin aiotte hankkia näille huhtivauvoille? Meidän esikoinen syntyi heinäkuun +30 asteen helteillä, joten mulla ei ole kokemusta vastasyntyneen ulkoiluvaatteista.


Hjannah&Palmis rv 29+2:heart:
 
Hjannah : Haalareista: Meillä on nyt tällä hetkellä yks kevyttoppahaalari ja kaks semmosta paksumpaa kangashaalaria (kaikki kokoa 56), eikä aiota nyt kevääks sit muuta hommata. Tuleehan äippäpakkauksessa sit se yks vähä isompi haalari, et jos kuitenki kevät tuleeki sen verran myöhässä niin sitä sit käytetään :)
 
Haalaria en aatellu vauvalle tarvita. La kun on loppupuolella kuuta niin toivonmukaan kevät on pitkällä jo kun vauva syntyy. Ihan fleecehaalaria tai villapukua oon kuvitellut vauvalla käyttäväni :) Toki meiltä kyllä löytyy ennestään jo kaapin perukoilta vastasyntyneen toppahaalaria ja lämpöpussi turvakaukaloon jos tarve vaatii..

Raskausarpia en ole huomannut, toki tonne mahan alle en kyllä enää näekään.. :LOL: Kolme raskautta takana ilman sen suurempia raskausarpia, joten olen melko luottavaisin mielin.. :saint:

Autokaupoilla käytiin (JEII!!) ja meille nyt sitten tulee Renault Grand Scenic! Käyttökokemuksia odotellessa... Koirahäkin /-kalterin suunnittelu ja rakentaminen ois sitten seuraavana To Do -listalla.. :)
 
Pai Eihän tuossa ole mitään järkeä koko touhussa, että sulla supistelee rajusti ja töihin vaan eikä lääkäriinpääsystä tietoakaan, kun Vantaan arvauskeskukset kyllä tiedetään! :O Ihan tajutonta, toivottavasti saisit asian jonkun järkevän lekurin hoitoon. Tsemppiä vaan huomiselle kovasti. Muista, että työt ei tekemällä lopu ja sun ja vauvan hyvinvointi on kuitenkin tällä hetkellä tärkein asia.

Hjannah Meillä esikoinen syntyi maaliskuun puolivälissä ja oli vielä aika kylmä, joten oli (kevyehkössä) toppahaalarissa ja äippäpakkauksen makuupussissa, kun ulkona oltiin vaunulenkillä. Se ä-pakkauksen kevytvanuhaalari saattaa olla aika hyvä huhtikuussa, kun on jo sen verran lämpimiä päiviä ja se makuupussi on kyllä kans aikas lämmin. Meillä on esikoiselta säästössä pari villahaalariakin, mutta epäilen suuresti, että ne jää käyttämättä tällä kertaa. Mä tykkään mieluummin laittaa ohuemman sisävaatekerroksen ja yhden paksumman haalarin kuin kymmenen villa/kevyttoppahaalaria.

Toive Hienoa, että kaikki oli hyvin suppareista huolimatta! :)

).( V*****aa ihan kaikki tällä hetkellä. Mies ei tunnu tajuavan sitten mitään, vaikka sanoo ihan suoraan, mitä haluaa, niin ei niin ei niin ei. Itse joutuu kaiken tekemään eikä edes kiitosta saa. Eikä edes kaupasta voi tuoda sitä, mitä nimenomaan pyytää :mad: Muuten kaikki ihan jees, mielialat nyt vaan vähän heittelee ja pinna on kireällä esikoisen uhman kanssa. Tänään tuli joku ihme kramppi/lihaspistos oikealle puolelle alavatsaan ihan lonkkaluun viereen, ihan kuin olis puukolla joku tuikannut. Ei se kestänyt kuin jonkun vartin verran ja helpotti, kun könysin pitkälleni sohvalle hetkeksi, mutta kyllä teki kipeetä : / Muuten myös supparit on vähän helpottaneet, vaikka toissailtana tuli pari aika napakkaa, alamaha oli ihan kovana pari minuuttia.

Ärsyyntynyt Nanski + jäbä 27+2
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Tulin vaan poksuu kun kännyl kirjottelu hidasta..
Mies lomaviikolla, eilen oltiin kylpylässä kaksin
aamupäivästä, 2h rentoutumista vedestä, ah!!
Kaveri hoiti meidän lapsia, sillä itellä samanikäset
niin oli leikkikaverit.
Loppuvkosta pe-la miniloma hotelliyö miehen
kans, siskoni hoitaa lapsia, ei sen kauemmas
kuin täältä vantaalta hgin keskustaan :) Luksusta kun harvoin
mihkään kaksin päästään. Kaveri scandicil töis, sitä
kautta halpa hotelliyö.

-Manzana81, se ois tasan 30!!! Huih!
 
Huomenta. Väsymys on iskenyt takaisin... |O Ei millään jaksaisi aamulla nousta ja tuntuu, että päivät menevät pumpulissa, silmät väkisin auki. Kaikkea muuta kuin energinen keskiraskaus!!! :LOL:

Toivottavasti saat Pai jotakin kautta jatkettua tuota sairaslomaa! Ei se neuvolan täti sitten voi pyytää lääkäriltä pelkkää sairaslomatodistusta sulle? Ei tarvitsis mennä käymään erikseen... Täällä maalla asiat hoidetaan ihan eri tavoin kuin kaupungeissa, joten tuntuu olevan kuin eri planeetalta nuo neuvolakuviot... Meillä on neuvola terveyskeskuksen yhteydessä ja yksi terveyskeskuslääkäreistä toimii myös neuvolalääkärinä. Neuvolan puolella tuon vastaanotto on kerran viikossa, mutta tuollaisissa päivystysluontoisissa tapauksissa ottaa sitten vastaan vaikka soittoajallaan siellä tk:n puolella. Et ihan äitiyspolille pääsisi? Tai työterveyteen?

Haalarista sen verran, että olin ajatellut neljä vuotta sitten äitiyspakkauksesta saatua kevytvanuhaalaria. Jos on kuitenkin vielä tosi kylmä, niin löytyy kaapista myös sellaisia ns. "nallehaalareita". On vuorellisia karvahaalareita tai ihan fleecehaalareita (ollaan saatu tutuilta). Eli sään mukaan, valinnan varaa kun nyt on :)

Eilen kävin ekaa kertaa elämässäni koittamassa pilatesta! Tuntui aika hyvältä :) Maanantaina uskalsin vihdoin käydä taas pumppia koittamassa, mutta en usko, että tuota enää pystyn jatkamaan näiden supistusten ym vuoksi.

Meillä on nyt alkanut nimimietintä oikein kunnolla! Luultiin, että oli jo kaksikin todella hyvää vaihtoehtoa, sen kun sitten vain valitsee, kummalta tulokas näyttää, mutta mutta... Nyt mulle on tullut sellainen "olo" :rolleyes: ettei kumpikaan nimi kuvasta mahassa mönkivää möttiäistä... Onko teillä jo jotain oloja siitä, millainen tuleva tyyppi on???

Sipulisankari & Narsku 27+3
 
Huomenta, ja hei pitkästä aikaa :)

Ensinnäkin Moikalle hurjasti haleja ja voimia raskaaseen aikaan :hug:

Supistelijoille ja muille, joilla huolia ja vaivoja tsemppiä!

Kihlautuneille paljon onnea!<3

Uusille tervetuloa joukkoon! :)



Haalaria oon kans pikkuselle miettinyt, ja näillä näkymin tulee po.pin windfleecehaalari, ja tarvittaessa sinne alle sitten villaa tms. jos on vielä sen verran kylmät ilman kun syntyy :) En usko että mitään toppahaalaria tulee ostettua, niin ja on meillä tuolla 50cm sellainen toppahaalaripussi, missä kaukalon vöille reiät, niin sitä voi sitte tarvittaessa käyttää.

Hankintoja vauvalle: vaunut, joitain vaatteita, sekä ensisängyksi Amazonas koala riippukehto(käytettynä löysin yhdeltä fb-kirpparilta hyvään hintaan), ollaan jo hankittu. Vielä puuttuu turvakaukalo, lisää vaatetta, mahdollisesti Manduca, kylpyamme, rasvat ja muut pikkusälät sekä uusi hoitoalusta. Hoitopöytää me ei tarvita, kun kylppäriss on sellainen taso syvennyksessä, mikä on just passeli hoitotasoksi, siihen vain alusta päälle :)
Lipaston vauvan vaatteille oon menossa tänään ostamaan. Ei otettu pakkausta, joten se raha käytetään sitten tuohon lipastoon.

Sisarukset (poika 5v ja tyttö 2v) odottaa vauvaa jo ihan innoissaan. Molemmat päivittäin masulle juttelee, halii ja pusuttelee.. Tyttö myös yrittää ottaa vauvaa jo mahasta pois :D Saa nähdä kuinka innoissaan ovat sitten kun mahdollisesti paljonkin itkevä vauva tulee jäädäkseen meille, hehe.

(.): Täällä kans jo saikulla. Aloitin sen työharjottelun kotipalvelussa, mutta jo ekan viikon jälkeen olo oli aivan loppu, ja koska vauva painaa jo alaspäin ja siitä aiheutuu painetta, sekä lisäksi liitoskipuja, iskiassärkyä ja supisteluja, niin lääkäri laittoi ä-lomaan saakka sairaslomaa. Äitiysloma alkaa sitten 13.2.
Lapsilla pidetään silti pk-paikat edelleen ja luultavasti koko kevään ajan. Sitten kun vauva syntyy, niin vaihdetaan osa-aikaisiksi, eli käyvät sitten varmaan 2-3 kertaa viikossa. Onko muilla tälläistä järjestelyä, että isompi/isommat hoidossa?

Hb mulla on ollut pitkään jo matala, koko ajan kieppuu siinä 100 pintaan, vaikka rautaa napsin. Kunhan ei alle sadan tippuisi!

Onko muilla syke korkealla? Mulla on leposyke normaalia korkeampi koko ajan, ja varsinkin jos erehdyn juomaan kofeiinipitoista juomaa ja siinä samalla syömään hiilareita, niin huhhuh.. Niinkuin äsken, join aamupalalla teetä (mustaa, kun yleensä juon valkoista jossa ei kofeiinia oo) ja söin pari paahtoleipää ja vielä mysliäkin jugurtissa, niin nyt on syke varmaan 100. Inhottavaa. Ja sekin varmaan vaikuttaa kun viime yönä nukuin todella huonosti, heräsin neljän aikaan enkä sitten saanutkaan enää unen päästä kiinni :/

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! Yritän nyt kirjoitellakkin enemmän kun oon taas kotona.

mmiilia ja Ruu 27+4<3
 
kaunista tätä päivää kaikille:cool:

Haalarit olis joko viime vuotisen ä-pakkauksen toppahaalari jos on kylmää tai sit vähä kevyempiä nallehaalareita olis kans vaihtoehtona, lisäksi siihen sit ite virkkaama tilkkupeitto (kesken on vielä mutta ajattelin sen saada valmiiks...). toisaalta olis kiva hommata tytölle oma uusi kotiutumishaalari kun pojallakin oli kiva sininen vähän paksumpi fleece nallehaalari... mietinnässä...

eikös oma syke kuulu ollakin hiukan korkeempi kun sydän tekee hiukan ahkerammin töitä että asukillekin riittää happea ja verta... toki 100 on jo aika paljon. muistan kyllä että esikoista odotellessa omakin syke hipoi noilla paikkeilla välillä ja siitä tuli tosi kurja olo aina sillon... tämän raskauden aikana ei oo onneks syke kiivenny niin korkeelle, sillon kannattaa ehkä ottaa hetki vaan rennosti jos niin käy...

sit on. neuvolalääkäri oli eilen

viikkoja 28+3
hb 124 oli hiukan laskussa kun viimeks 130 mutta 20-30 viikoilla kuulemma laskee muutenki
pissa puhdas
RR 119/67paino +563 (kaikkiaan 9,5kg...)
sf-mitta 26 (viimeks oli 26,5, oli eri mittaaja mut vauvakin oli kääntyny...)

tytsy tosiaan on kääntynyt raivotarjontaan muttei onneks ole vielä lähtökuopassaan... paikat on kiinni eikä edes pehmentymistä, mutta joku kanava tai kaula vai mikä oli, on siirtynyt jo emättimen eteen kun kuuluisi olla vielä takana, seuraavat tapahtumat on juurikin pehmentyminen lyhentyminen avautuminen synnyttäminen... eli kahden viikon päähän sain kontrolliajan ja katsotaan onko tapauhtunut lisää ei-toivottua muutosta ja kuinka paljon. tiedossa ei ole että sen aikaan saanut supistukset vai eikö ole viime synnytyksen jälkeen kunnolla ehtinyt edes palautua... oli miten oli, jos tyttö laskeutuu lähtökuoppaansa niin se ei oo kuulemma sit hyvä juttu, eli sais vielä pysytellä ylempänä että pysyis varmemmin sisällä vielä muutamia viikkoja, panikoida ei tarvi... (helppo sanoa...) joka tapauksessa viime yönä oli taas polttavia supistuksia eikä mieli kauuheen korkealla ttällä hetkellä kun en tiedä saako ne jotain aikaan...
lisäksi sain käskyn viedä pissanäytteen labraan niin katotaan onko sielä joku bakteeri jota ei yleensä hoideta, joka ei aheuta normitilassa olevalle mitään, mut saattaa raskaana olevalle aiheuttaa supistuksia joten sillon se hoidetaan... tämä bakteeri kun ei näyttäydy pikatestissä joka eilen oli puhdas. ja samalla sain reseptin emättimeen laitettavalle antibioottivoiteelle... nyt sit odottelemaan tuloksia huomiseen asti koska vein näytteen aamulla.
soitin myös äsken neuvolaan viime öisistä supistuksista ja jos ne nyt jatkuu joka öisinä niin ei todella odotella kahden viikon päähän kontrollia vaan meen sit päivystykseen tai omalle alueelle terkkaan kun neuvolalääkäri on onneksi omalääkäri terkassakin, niin katsoo sitten sielä paikat jos tarpeen...

että sellasta. nyt meen antaan pikku-tarzanille aikaa ja sitten ruokaa ja unta:heart: onneksi hän viihtyy itsekseen ja koiran kanssa paljon niin ei tarvi mahan ja supistusten kanssa möyriä lattialla tai kantaa poikaa koko ajan=)

pojan päiväunen aikaan mun on ihan pakko tehdä vispipuuroa kun tekee niin mieli:p suklaa on toinen mitä voisin syödä koko ajan... mut se kostautuu kyllä:stick:

ai niin, kävin eilen katsomassa esikoisen kanssa niitä tuplia ja ostinkin ne sitten, en muista edes merkkiä mutta tuntui kivalta työnnellä ja oli kivan näköset, ja onpahan yksi murheen kryyni vähemmän:D JEE!!!

suska84 ja paukku 28+4
 
Moikalle voimia suruun!

Itse menetin tytön isän juhannuksena 2011, viimeisilläni ollessani raskaana. Todella raskasta henkisesti. Tiedän tunteen. Taakse jäänyttä elämää, mitä sitä turhaan miettimään asiaa.

Juuh, vähän kommettia

Joku kyseli syntymäviikoista. Itselläni lapset syntyi 41+4, 39+4, 41+6, tässä sitten arvuuttellaan koska vois syntyä.


Kilometrit synnärille kättärille jotain 6 kilsaa. Jos taas kirjoilla Päijät-Hämeessä, niin matkaa jotain 25 kilsaa synnärille.

Sokerirasituksessa kävin, en ole jaksanut soitella ja kysellä arvoja. Ensi keskiviikkona neuvolalääkäri.


martsu 25+6
 
Meidän äiti mä kävin viime viikolla just niska-hartiahieronnassa ja olin selälläni siinä laverilla, ei kylläkään tuntunu niin hyvältä kun makuullaan mutta autto siihen mihin pitikin :) kuulemma myös jotenkin isuallaan johonkin nojaten vois kans kokeilla ja jos nyt tässä vielä meen niin sitten kokeilen sitä :)

Moika halaus ja voimia!

kihlautuneille PALJON ONNEA, ihanaa!

asuin neliöitä meillä on n. 140m2, kolme makkaria ja isohko olkkari joten mahdutaan oikein mukavasti :) tosin yksi huone on pyhitetty vielä toistaiseksi tietokone/ leffahuoneeksi, ja saa ollakin siihen asti kun esikoinen lähtee kouluun, sit tarvii jo enemmän sitä omaa rauhaa ja tilaa kun kuitenkin ikäeroaa tulee se 4v. mutta siiss siihen kouluun lähtöön on vielä reilusti yli 3 vuotta aikaa :)

synnärille meiltä on matkaa n. 6 km, ei sitten ainakaan sitä tarvii stressailla :)

väsymys on tännekin palannut, blääh.. voi olla että ois lenssukii tulossa, kurkku kipee ja pieni yskä.. joka tosin tuntuu jo nyt keuhkoissa asti, miehellä jo nokka vuotaa ja se on ku jyrän alle jääny.. eli kai se on jo nyt varauduttava että viikonloppuna oon sitten sängyn pohjalla :/

mulle ei oo ainakaa vielä tullu raskausarpia tai siis uusia.. esikoiselta tulleet turvotuksen tuomat on jo haalenneet ja ei mua oikeestaan haittaa kun en juurikaan ilman paitaa missään kulje :D

haalaria ei meillekään varmaan tuu, katon vähän miten lähtee lämpenee ja ostan jos tarve vaatii mutta tykkään myös 2-
 
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti
heipä hei :)
Poksumaan tulin * Poks* 30+0 ja neuvolakuulumisia päivitteleen eli
HB 122
verenpaineet 117/85 eli laskenut hyvin :)
painonnousu 550 g viikko'
ja virtsa prot +
sf 29
Huolestuin tieten tuosta proteiini + mutta neuvolan terkkari sano että yksi plussa kerran voi tulla vaikka valkovuodosta,no tikutan edelleen kotona pissaa toivotaan ettei tule kahta plussaa...
Sipulisankari Hyvä kun muistutit pilateksesta itse pääsin sitä kokeileen keväällä kun olin juoksukoulussa ja on tosiaan hyvä vatsalihaksille jne...uskoisin että Pilateksesta on hyötyä synnytystä ajatellen.Kesällä tosin kun tein harjoituksia kotona niin tyttöni ( 16v) sanoi että kun puuskutin lattialla että meno muistutti elokuvien synnytystä :D
Tälläistä siis tänään maanantaina ois sitten äippäpoli LKS.ssä eli tehoseurannat jatkuu meillä onneksi pienellä paikkakunnalla pääsee aina lääkäriin ja neuvolalääkäri on myös tk lääkäri...
Tsemppiä kaikille itelle tuo 30 viikkoa on jotenkin maaginen raja että ollaan paremmalla puolella :)
Ylläri iltatähti 30+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sipulisankari
Suska luulen että puhut bakteerista joka mulla oli just esikoista oottaessa ja meinasi synnytyskäynnistyä rv 25! Eli bakteeri ei normaalisti haittaa mutta raskaana ollessa aiheuttaa supistuksia ja puhkasee kalvot/ käynnistää synnytyksen n. viikossa oireiden alkamisesta... Multa ei sitä kyllä pissasta katottu vaan otettiin bakteerinäyte tikulla suoraan "sieltä", alotettiin samantien iv-nesteytys (2litraa parissa tunnissa sisäle :/ ) ja iv-ab, olin osastolla 3 päivää tarkkailussa... onneksi huomattiin ajoissa!!!!!

Lääkärinneuvolassa käyty! Mutta ensin pikku purkaus.... Voi perse sitä minun neuvola"tätiä" (varmaan saman ikänen ku mieki) se ei kyllä kerro mulle niinku mistään mittään... Ensiksikki tuolla neuvolassa ihmeteltiin että oleppa harvoin käyny neuvolassa ( 3x eli 2kk välein) Noh, sitten lääkäri ultras ja teki kaikki tutkimukset (ei puhunu mulle ultrasta mittään) ja sitten lääkäri sano vielä että nähjään vielä rv 36-37, ultrataan silloinki ja katotaan painoarvio yms... JA mie olen ihan turhaa marissu tääläki ettei meile kuulu mittään kunnan ultria yms ku en ole niistä hel**tti tienny!!!!!! ARGH!!!!! Lisäksi tuolta annettiin uus neuvola aika jo 2vkon päähän koska nyt ne alkaa kuulema pyöriin 2 vkon välein!!!!!

28+4
Mutta nyt asiaan: paino + 280g/vko, rr 107/71, hiukan prot. + pissassa (runsas valkovuoto), hb 120 (noussu), painoarvio n. 1200g, keskikäyrällä menee paitsi pää menee alakäyrällä, syke 136,liikkeet ++, Lapsivesi N, Perätilassa ja ISTUKKA OLI NOUSSU 4cm pois suulta!!! :D
 
Nohna, onneksi ei ollut raskausmyrkytystä!

Meidän äiskälle onnea uudesta menopelistä :)

Tänään oli niin supermegaüberextra paska päivä töissä... sain työtehtävän mitä en enää kuvitellut saavani ja se on ihan paska hoitaa. Että v*tuttaa.

MUTTA... .MAAILMAN PARASTA JA MAAILMAN PARAS TUNNE on se kun pikkunen mytyää mahassa niin että tuo masu heiluu kun selällään makaa. Se korvaa kaiken, ihan kaiken :)

'Sentimentaalinen' toive ja 26+4
 
jaahas, netti pätkii ja ilta kiireessä en jaksanut sitten jatkaa niin jatkan nyt..

niin siis tykkään sellasista velour puvuista, kaksi osaisia meillä onkin esikoiselta jäänyt.. mutta jos tulokas on poika niin sitten on jotain ostettava varmaan :)

mmiilia meillä esikoinen on kotona kun mäkin olen, käydään kerhoissa yms missä saa olla toisten lasten kanssa ja sit kun on suvussa paljon suht saman ikäisiä niin löytyy sieltäkin sitten tarvittaesssa seuraa :) en näe meillä tarpeelliseksi viedä hoitoon kun itse oon kotona :)

äh, mä niin ajattelin että voisin jäädä töistä pois jo vähän aiemmin sairasloman kautta kun käsiä turvottaa melko paljonja käsillä niitä töitä ois tehtävä.. ja nyt on sitten alkanut supistelemaan täälläkin, harvakseltaan eikä ne kipeitä oo mutta saa nähdä miten töissä tehtävä laatikoiden nostelu vaikuttaa sitten..
esimieskin keksi antaa mulle lisää sellasia hommia että mulla tulee kyllä ihan hirvee morkkis jos joudun jäämään saikulle.. pitäis perehdyttää taas vielä vähän enemmän tätä mun uutta + toista uutta (toisille koneille).. sanoin näille etytöille että jos käy niin etten kerkee kokonaan hommaa hoitamaan niin sorry, mut mä en puoli kuntoisena voi töissä olla.. ja AINA oon uudet perehdyttäny viimisen päälle loppuun saakka.. pöh.. toivotaan siis että pysyn kunnossa :)

meillä on töissä aika kova melu ja oonkin välillä miettiny että onko masussa kaikki kunnossa kun ei kauheesti työpäivän aikana liikusjele, mutta taitaa olla mukava nukkua kun on mmeteliä ja mä lähes koko ajan liikkeessä, illalla sängyssä sitten viimeistään alkaa kunnon jumppa.. ja useessti herään yöllä kun ei pieni meinaa malttaa rauhottua ollenkaa, hauskaa :D

ihanaa kun niin moni on jo siellä 30+ viikoille.. mä taidan melkeinpä olla peränpitäjänä ja tasasesti tuun perässä :)

m-m & hippu 25+5
 
Onnea Yllärille tuosta 30 viikon rajan ylityksestä! :flower: On se kyllä ihan eri puhua viikoista 30+ kuin 20+, jotenkin kaikki tuntuu olevan lähempänä ja todellisempana :)

Raskausarpia mulla on jo ennestään. Esikoisen peruja... Tuolloin luulin selvinneeni kokonaan ilman niitä, mutta viikolla 37+ koko maha repesi aivan täysin :D Rasvailin noin kerran päivässä mahaani tuolloin. Isojen, mutta jo vaalentuneiden arpien kanssa olen oppinut elämään ja kesälläkin kuljen bikineissä (pihamaalla). Olen ottanut sen asenteen, että jos joku ei niistä pidä, niin laittakoon silmänsä kiinni tai katsokoon muualle. Ovat kuitenkin todennäköisesti siinä ikuisesti ja muistuttavat mua vain hyvästä ja rakkaasta asiasta :heart:

Asuinneliöt riittävät meillä hyvin, maalla asustellaan omakotitalossa. Vintille pitäisi tosin rakentaa nyt varastohuone, jotta saataisiin tulokkaalle sitten oma huone vapaaksi, kun on sen ikäinen... Projektia riittäisi kyllä ihan ilmankin!

Toivottavasti Suska ei löydy mitään ikävää pöpöä :(

Sipulisankari & Narsku 27+4
 
täältä taas kaunis ja kylmä huomen kaikille! oikeestaan aamupäivä mut kuitenki=)

viime yönä ei supistellu ollenkaan mutta heräillin koko ajan pienessä pelossa että mitä seuraavaks joko supparit tulee. mut onneks vältyin niiltä vielä. illalla laitoin sitä antibioottivoidetta emättimeen ja toivon sen nyt jo vaikuttaneen niin ettei niitä suppareita enää samalla lailla tuukkaan hetkeen, 7 päivän kuurihan tuo on että toivottavasti siitä jotain hyötyä on enemmän ku haittaa. panadolin grammasen otin kans illalla koska jotenki oli tosi kipee maha ja pääkin illalla ja oikeestaan koko eilisen päivän oli tosi kurja olo ja mieli maassa. silti masussa on ihan kamalasti liikettä joka tuo hyvän olon:heart: toivottavasti tää nyt paremmaksi muuttuu kuitenki tästä, ens viikolla on edelleen ne kaks työpäivää odottamassa joista ainaki toisen meinaan lusia vaikka sitte pukkarissa penkillä vaakatasossa...
neuvolaan soitin aamulla ja eilen viemäni pissa oli ainaki kokonaan puhdas.
nyt vaan pitää ottaa jotenki rauhallisemmin ja jos on huonoja tai vaikeita tai väsyneitä päiviä niin täytyy vissiin vaan ottaa itteensä niskasta kiinni ja pyytää jotain kaveria, äitiä tai appiukkoa päiväksi tänne esikoisen kanssa niin saisin ite ottaa rennosti. tämä ajatus lähti eilen kun mies antoi mun kuulla kunniani siitä että mun ei tarvi kaikkea kotona pyrkiä tekemään ite:stick: käytännössä en saa enää oikeen tehdä mitään muuta ku hoitaa pikku tarzania... ja ruokaa kunhan ei oo liian monimutkasta... näin ainaki siihen asti että olot paranee tai selviää parin viikon päästä että onko tuola alakerrassa sitten vielä edetty taasen... voin sanoa että vaikeuksia tulee olemaan mulla kun en saa touhuta mielen mukaan:headwall: eikä oikeen huomaamattomastikaan voi siivota tai käydä kaupassa ym...

siirryn tästä siis lattiatasoon levolleleikkimään tarzanin kans. monesti vaan kun sen kanssa yrittää mennä leikkimään niin se kattoo hetken että ootko tosissas tulossa pilaan mun leikit ja ottaa suunnan muihin leikkeihin:D mutta joskus se innostuu munki leikeistä:heart:
 
Kiva, kun täällä osalla on poksunut jo 30 raja rikki. =) Mä odotan sitä, kun kuuta nousevaa. Tuntuu, että sit ei enää ole pitkä matka synnytykseen, kun raskausviikot alkaa kolmosella. Vielä reilu kaksi viikkoa... oon malttamaton. :kieh:

Kovasti on suppareista kärsiviä. Hui! Tsemppiä niistä kärsiville. Mulla on ihme ja kumma kadonnut supparit melkein kokonaan. Muutama harkkasuppari tulee päivässä, mutta ei muuta. Hyvä niin, kun kerran se ulkosuu oli jo hiukan pehmyt.

Suskalla on viisas mies, kun on sun käskenyt ottaa rennommin. Kannattaa noudattaa neuvoa ja pyytää apuja.

Haalaria en ees ollut ajatellut ennen, kun otitte puheeksi. Siis talvihaalarinhan mä tilasin jo, mutta se on vasta seuraavaksi talveksi. Mä oon niin oottanut kevätvauvaa, että ei oo haalari käynyt mielessä. :whistle: Esikoinen on syntynyt huhtikuussa ja sillä oli kotiutuessa päällä fleecehaalari. Sit tulikin jo heti tosi lämpimät kelit ja ei haalaria tarvittu. On meil nyt yksi ohut fleecehaalari, joka hankittiin elokuussa syntyneelle tytölle, joten se varmaan käy. Täytyy sit kattella huhtikuussa ilmojen mukaan, jos tarvii jotain lisäksi. Niin ja on meillä turvakaukaloon lämpöpussi, että ainakin sairaalasta pois päästään ilman, että vauva paleltuu.

Asuinneliöitä meillä on 125, viisi huonetta ja keittiö ja siis neljäs lapsi tulossa. Kaksi nuorinta saa aikanaan jakaa huoneen, koska ei olla tästä mihinkään muuttamassa, jos ei oo pakko.

Isompien lasten hoidossa olo vauvan synnyttyä... vanhin on eskarissa ja eskarin ja kesäloman jälkeen menee sit kouluun. Kakkonen on päiväkodissa ja varmaan pitää pitkän kesäloman, jonka jälkeen jatkaa päiväkodissa osa-aikaisena (on nytkin osa-aikainen). On jo iso tyttö ja ei viitsitä luopua hyvästä paikasta muutaman kuukauden takia, kun todennäkösesti joudun töihin jo melkein heti vanhempainvapaiden jälkeen. Nuorin on niin pieni ja ollut vaan kotihoidossa, joten saa jatkaa niin ja alottaa päiväkotiuran sit samaan aikaan vauvan kanssa, kun mä palaan töihin.

Nyt en enää muista, mitä mun piti vielä kommentoida... no, siirryn sit sujuvasti omaan napaan...
Mahassa on ollut pari päivää aika hiljasta ja vaisua ja vähän on pitänyt sitä jo sterssata. Nyt tässä istuessa tuntuu pientä kuplintaa alamahalla. Kai vauva on sit vaan kääntynyt sellaseen asentoon, että ei potkut tunnu. Vauvan kokoakin olen jo murehtinut, kun tuntuu jotenkin niin pieneltä. Vaikka eihän sen tässä vaiheessa kovin iso kuulu ollakaan. Koneella istuminenkin on alkanut tuntumaan tukalalta. Selkää särkee ja kaikki paikat puutuu tosi nopeesti ja sit tulee jotenkin vähän huono olo. Ja ruoka ei uppoa samaan malliin etenkään iltasin, kun ennen. Maha tuntuu niin täydeltä ja pinkeeltä iltasin, että ei tee mieli syödä vaikka toisaalta tekis. Vali vali... Muuten on ihan hyvä fiilis. Menis vaan viikot nopsempaa. =)

Natte ja Tinja 27+5
 
Viimeksi muokattu:
päivää! :wave:

Moikalle paljon voimia kirjaimellisesti raskaaseen tilanteeseen!! :hug:

Haalarista: oon pohtinu ihan samaa, että mitähän tarvis...kun sekin varmaan riippuu kovasti syntyykö alkukuusta vai loppukuusta, voi olla kelit ihan erilaiset! ehkäpä odottelen maaliskuun lopulle, kun näkee miten kevät alkaa tehdä tuloaan! Ah, kevät! :heart: :D

Raskausarpia tuli edellisestä ihan tuonne alas, joita en ite siis nähnyt. Synnärillä kysyin mieheltä, että eihän niitä ole ja totesi että onpas. Voi sitä järkytystä!!! :LOL: mutta hyvin ovat vaalenneet, saa nähdä miten käy nyt.

asunto riittää meille tällä hetkellä hyvin, mutta autoa vois harkita farmariin...

todella moni kärsii supistuksista tai muista vaivoista, toivottelen täältä kovasti tsemppiä, vielä olis matkaa jäljellä!!! Itellä välillä tulee noita mahan kovettumisia, mutta menee nopeesti ohikin. Se on tietty vielä epäselvää, että tekeekö ne tuhojaan, mutta tuskinpa... *vannomatta paras*

Itellä kun on tuo rd, niin se tietty aiheuttaa vähän ylimääräistä huolta, mutta tällä kertaa rasituksessa oli "vain" 2 arvoa yli, viimeksi oli kaikki. Nyt siis seurantaa ä-polilla vissiin sitten loppuun asti tuon vauvan kasvun takia. huoh. :ashamed:

...mutta tänään on hyvä päivä poksua! ( oon unohtanu se niin monta kertaa! :D )

poks 27 :heart:
 
Liityn joukkoonne, huolitte tai ei ;)
8.4/ eepekka/ 30/ 2./ tays

Huomenna alkaa Rv 29. Huomaa hyvin, että tässä toisessa raskaudessa ei edes tiedä mikä viikko on menossa, joutuu aina tarkistamaan kun ekassa oli ihan kartalla niistä! Kaikki on mennyt samalla kaavalla kun ekasta, muuten jees mutta iskias tyyppiset selkävaivat vaivaa melko lailla ja nyt loppua kohden unettomuus. Vielä kuitenkin toivon jaksavani töissä.

Autoista on ollut juttua. Me pärjättiin hyvin normaalilla henkilöautolla yhden kanssa kun takapenkkiä pystyi hyödyntämään pienten nyssäköiden kanssa. Nyt kuitenkin jouduttiin vaihtamaan farmariin kun toinenkin tulee. Vaunut vie niin hirveästi tilaa takakontista että neljän ihmisen tavarat ei mahdu enää!

Haalareista.. Meidän esikoinen syntyi huhtikuun lopussa ja pärjättiin ohuella "nallehaalarilla". Nyt kun la on alkukuusta niin vaikea tietää millaiset kelit tulee olemaan kun huhitkuu on vielä niin vaihtelevaa. Meillä on myös kaukalopussi, joka on tosi kätevä joten talvihaalaria tms en aio hankkia.

Näin lyhyesti. Tsemppiä kaikille supistelijoille ja muille kipuilijoille.
 
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti

Yhteistyössä