Huhtikuun Hurmurit 2013 *Tammikuussa*

Kiva kun jengi on ehtinyt kirjoitella, mukava lueskella vaikkei jaksaisikaan itse kirjoitella. Ja kiitos lämpimästä vastaanotostanne <3
Vaatteista ja muista hankinnoista/valmiiksi laittamisesta.. Apua, mä en ole kyllä vielä laittanut oikein mitään. Yksi päivä kurkkasin vanhoja vaatteita ja vanhempi tyttöni valitsi polarnilta itselleen ja tulevalle siskolleen samanlaiset mekot mutta muuten kaikki edessä. Musta tuntuu vielä liian aikaiselta laittaa ja pestä vaatteita, pinnasänky ja hoitopöytökin vie turhaan tilaa joten meille ne varmaan laitetaan sit vasta maaliskuussa. Meillä on tietysti se etu että kaikki on valmiina edellisen jäljeltä varastossa joten ostamista ei tarvitse miettiä.
Äitiysjoogasta oli myös kyselyitä. Itse kävin ekasta ihan mammajooga kurssilla, joka oli tosi hyvä. Itsellä se auttoi selkävaivoihin ja muihin kremppoihin + haluan uskoa että se autttoi synnytyksessä. Mun eka synnytys oli suht helppo (lukuunottamatta kahden päivän kestäneitä epäsäännöllisiä kivuliaita supistuksia ennen sitä), kätilön sanoin unelma ensisynnytys ja toivon että joogassa tehdyt synnytykseen valmistavat liikkeet olivat osatekijänä siinä. Joogasta sain silloin kirjalliset ohjeet ko liikkeisiin ja nyt tässä raskaudessa olen niitä tehnyt itsenäisesti kotona. Suosittelen kaikille, joilla on mahdollisuus sellaiseen mennä. Ohjeet jakaisin muuten teille mutta ovat hieman hankala jakaa/selittää kun niitä ei ole sähköisenä + ehkä hieman haastavat ymmärtää ellei ole itse ollut kurssilla. Löytyisiköhän netistä mitään ohjeita tai kirjastosta lainaan dvd:tä?!?
Neuvolan lääkäritarkastukset tuntuvat vaihtelevan kaupungeittain. Meillä kohdunsuun tilanne tarkastetaan rutiinina vaikka ei ongelmia/ oireita olisikaan. Harmi jos kaikilla ei näin ole ja asia jää mietityttämään. Samoin nuo sairasloman kirjoittamiset tuntuu vaihtelevan hurjasti eri paikoissa/eri lääkäreillä, mitä on palstalta lukenut + muilta kuullut. Minullekin sairaslomaa jo tarjoiltiin selkäkipujen ja unettomuuden vuoksi mutta halusin vielä jatkaa töissä kun niin paljon on kesken mutta nyt tämä väsymys alkaa kyllä olemaan aikamoinen. Saan yleensä nukuttua vain 5h yössä ja päiväunien nukkuminen ei oikein onnistu töiden takia :) Lisäksi illat menee esikoisen kanssa touhuten ja mies on ollut nyt jonkin verran iltoja ja viime viikonlopun poissa joten voi olla että kohta voimat loppuu. Opiskelen työn ohella ja muutamat dead linet isoihin töihin paukkuu helmi- ja maaliskuussa, joten hyvin olen kaikki nämä hommat ajoittanut ;)

Nyt unta etsimään, jospa tämä yö olisi unentäyteinen.. Hyviä öitä kanssasisaret.
 
Alaselkaa on ruvennut sattumaan vaihtelevasti, varsinkin silloin jos olen seisaaltaan pitkaan. Kuitenkaan urheilua ei ole haitannut millaan tavalla eli spinningkia ja body pumppia.

Supisteluja on saannollisen epasaannollisesti. Valilla tuntuu kipeemmilta supistukset.

Rintareppuja olin katsomassa ja kysyisin onko teilla jotain mielipidetta mika olisi hyva rintareppu? Ensi sijainen tarkoitus kaytolle on kun matkustellaan eli esim. lentokentilla. Kantoliinasta en ole yhtaan kiinnostunut. Olen ajatellut BABYBJORN Miracle rintareppua. Onko jollain kokemusta siita?

Vauvanvaatteita on tullut ostettua ihan kiitettavasti. Hellevaatteita on suurin osa koska taalla missa asun on lamminta jo huhtikuussa.
Hoitopoyta on hankittu Ikeasta. Ostettiin Hemnesin lipasto (pieni) johon hankin sitten sellaisen pehmusteen paalle.
Vaippoja ostin pienen paketin, rintakumit (viimeksi rinnanpaat tulivat alussa niin kipeiksi), liivinsuojat ja yhdet imetysliivit. Enaa puttuu rattaat ja turvaistuin joka ostetaan ensi kuussa.

Oletteko muut jo tehneet kaikki hankinnat?

mindi16 27+5
 
POKS, POKS 31viikkoa, huh, huh, kyllä vikat kuukaudet on aika kärvistelyä..

mindi16 Missäs päin palloa asutte? Jossain suomea etelämmässä ilmeisesti. Mä oon kans käynyt pumpissa ja spinningissä, eipä juuri muita mahoja oo näkyny :) Pumpissa täytyy ruveta tekee jotain vastaavia liikkeitä rinta ja ojentajissa kun ne tehdään selällään. Eilisen spinning 75min jälkeen on tänään tuntunu häpyluussa ja häntäluussa, ehkä täytyy hidastaa tahtia vaikka oon pitäny sykkeet 150. Ohjaajakin varmisteli että onhan mulla sykemittari.

Eepekka Mun sisko kans kävi aikoinaan mammajoogassa ja sain siltä ohjeita venyttelyyn ja liikkeisiin, täytys ruveta päivittäin niitä tekeen. Hengityksen nimeen vannon myös, mitä paremmin rentoutuu sitä vähemmän kivut tuntuu, tosin se on helpommin sanottu kuin tehty, munkin a-äänne alko oleen melko karjumista loppuvaiheessa ennen kun päästiin synnärille jollon olin 8cm auki.

Täällä kans tosi väsynyt mamma, vaikka nukkus yön ok, pari krt usein käyn pissalla, mut nukahdan nopsaan uudestaan. Aamupalan jälkeen iskee järkky väsymys, uupumus, voimattomuus, huh,huh, esikoisen vein kerhoon aamulla ja kiipesin portaat 4krs ja sykkeet varmaan 200.. ehkä mä käytän tota hissiä jatkossa..

Suski90 Me siirrettiin kuopus 1v7kk jatkettavaan sänkyyn ja meni tosi hyvin, pari krt tullut pois sieltä tän 4kk:n aikana, aamulla alkanu tuleen itse kun monta kk:ta meni että huuteli sieltä ja piti hakea.

Karen Mun sisko synnytäny 3luomusti ja siltä sain hyviä vinkkejä ja hän oli miehen lisäks ekassa synnytyksessä mukana. Mulla oli kaurapussit, 2rentoutus cd:tä (olikin olo kuin jossain muussa maailmassa kun ilokaasua otti ja kuunteli laineen liplatusta:) hengittämisessä käytin a-äännettä, jumppapallon päällä istuin ja nojasin säkkituoliin (avautuu paikat paremmin kuin sängyssä makaamalla) Ensisynnyttäjälle kehottaisin kävelemään, seisomaan, istumaan just jumppapallon päällä niin paljon kuin kivuilta vaan voi. Eka synnytyksessä sain epiduuraalin ja yleisesti ottaenhan eka synnytys on hitaampi kuin toka, ainakin mulla eli ne jotka menee toista kertaa voivat varautua nopeampaan synnytykseen.

Mä ajattelin synnyttää 39+1, eli 21 tai 22.3, alukshan mulla oli LA 1.4, mut aikaistui ekan ultran jälkeen maaliskuun puolelle 27.3, esikoinen synty 40+4, kuopus 39+6 eli jos näillä 5pvän heitoilla mennään niin sit toi ois hyvä, ei kiitos sinne 42+. Sitä virhettä kyllä en tee että lähellä LA:ta alan synnytyksen alkamisen toivossa siivoileen ym. koska kuopuksesta just tollasen siivous/ulkoilu/härdelli päivän jälkeen piti sitä lähtee yöllä ihan puolikuollut väsynä lähtee vielä synnyttään! Kuopus synty 2.30. Sairaalassa oltiin 1.00. Multa on kummastakin irronnut limatulppa ja sit lähtenyt supparit tuleen, vedet menneet vasta sairaalassa.

Hankinnat Mitään en oo hommannut, tai siis kylpyammeen joo kun ehdin myymään ja kaukalon saan siskolta onneks. Muuten kaikkee on. Alhaalla varastossa vaatteet jotka pitää pestä ja miettiä mihin mahtuis.. pieniä vaippoja ja jotain pikku sälää kai tarvii ostaa kauppareissun yhteydessä sitten. vanupuikkoo navan puhdistukseen ym.

Imetystyynystä Sen ja sitterin jo lupasin kaverille mutta kun raskaus tuli ilmi niin en sit antanutkaan, kaveri kyl ymmärsi et tulee omaan tarpeeseen. Samaa mieltä kuin joku tääl jo kirjotteli että kätevä kyllä kun voi vauvan siihen vaan asettaa ja kädet vapaina, ei mee paikat jumiin, isompi normi tyyny ehkä ajaa jotenkin saman asian, mut oon tykänny kyl ite vaik supernopeita syöjiä on kumpikin olleet.

Meillä kuopus täyttää 2vuotta 2.3 ja mietin jos pitäskin vähän ennakkoon synttärit tai viimestään just maaliskuun alussa ja aika pienesti juhlittas+melko valmiit tarjoilut.

Viime vkon oli mies talvilomaviikolla ja olipa ihanaa yhteistä aikaa peräti kahteen otteeseen. Ensin tiistaina Flamingon spa ja wellnessiin aamupäivästä jollon hiljasta (kaveri hoiti lapsia) sit vielä hotelli yö pe-la hgin keskustassa, käytiin leffassa ja syömässä. Vielä ennen vauvaa yritän järkätä omaa aikaa kun sitten ollaankin tiiviisti vauva kiinni tississä.

 
  • Tykkää
Reactions: Hjannah ja suski90
Tervetuloa Toinen_raskaus! =)

Baby showerit mulle järkättiin, kun odotin toista. Ekaa oottaessa kuulema tajusivat asian liian myöhään, joten päättivät järkätä sitten vasta toisessa raskaudessa. Vieläkin lämmöllä muistelen, kun ihan yllärinä ne juhlat mulle tuli. Ikuisesti olen kiitollinen ystäville siitä muistosta. :heart: Itse olen ollut mukana järkkäämässä kaverille kutsuja. Tosi kivoja ne on ja mun mielestä ihan hyvin voi itse itselleenkin järkätä sellasen mukavan rentoutumishetken ystävien seurassa.

Mindi kyseli kantorepuista. Toiset tykkää juurikin tosta Babybjörnistä ja toiset taas niistä ergonomisemmista esim Manduca. Ergonomisissa on se huono puoli, että ei saa vauvaa kasvot menosuuntaan, mutta niissä on mukavampi kantaa. Itse tykkään Manducasta.

Mansikka-maija mä en myöskään suostu ajattelemaan, että tää raskaus menis yli lasketun. :kieh:

Toiveena kauniina mistä oot löytänyt pinkin sitterin? Mäkin haluun! Oon ihan pinkkifani ja toivon todella, että tää neljäs on kans tyttö (kun kerran on se tyttölupaus), kun on kaikkea ihanaa pinkkiä ja vaaleanpunaista jo täällä odottamassa. Tai sit saa vaan poika pukeutua pinkkiin, minkäs teet. ;)

Naneni täytyy koittaa muistaa toi sun neuvo noista kämmenistä ja jalkapohjista synnytyksessä. Olikin ihan uusi tieto mulle. Kaikkea uutta sitä oppii vaikka jo neljättä kertaa menossa koitokseen.

Imetystyynystä minäkin olen haaveillut kaikkien kolmen kanssa. Raaskiskohan sen ostaa nyt tätä neljättä varten? Meilläkin mies koittaa pitää hyvää budjettikuria, mutta mun mielestä kaikki ei tarvitse olla niin 100% tarpeellista, kun vauvaa varten hankitaan. Oonhan mä pärjännyt kolmen vauvan kassa ilman imetystyynyä, mutta voishan siitä olla iso apu tällä kertaa.

Meidän äiti aika jännä, että neuvolalääkäri ei kokeillut kohdunsuun tilannetta. Meillä se tehdään joka kerta vaikka ei olis mitään vaivoja ja hyvä niin.

Eilen kävin pienellä iltakävelyllä taaperon kanssa ja sen jälkeen sit supistelikin koko illan vaikka ei pitkään aikaan ole supistellut. Ei ilmeisesti vielä kauheesti kannata alkaa lenkkeillä. Ajattelin vaan, että tekis hyvää tolle selälle, jos vähän käppäilis. Tekihän se tietty selälle hyvää. No, tänään ei ole juurikaan supistellut.

Huomenna vietetään miehen kanssa laatuaikaa kahdestaan. Vika kerta ennen vauvan tuloa. Lapset menee isovanhemmille yöksi. Vähän mietityttää toi meidän taapero, kun ei ole ollut yökylässä ikinä ja muutenkin tosi vähän ulkopuolisessa hoidossa. Kai se silti yhden yön pärjää, kun ikää on kuitenkin 1v5kk ja isoveli on samassa paikassa. Keskimmäinen menee sit toiseen mummolaan, jotta ei käy mummoille liian raskaaksi, kun on niin monta näitä lapsia. :D

Natte ja Tirppana-Tinja 28+2
 
hejsan! =)

Imetystyynyä ei ollu ekan kohdalla, mutta voisin nyt kyllä harkita... kunpa vois ensin testata, ettei tulis turhaa hankittua, jos ei ookaan hyvä. mutta mielestäni kellään tutulla ei ole, että sais lainata... :confused:

moni on ylittänyt jo 30 viikon rajapyykin...miten tuntuu että ite tulee jotenkin ihan vimppana kaikessa?! :D

on muuten aika jännää, kun oon vähän selaillu muiden kuukausien pinoja, niin melkeinpä järjestäen siellä joku synnyttää ns. varhaisilla viikoilla, niin kukahan poksahtaa täältä ekana??! siis todellakin olettaen, että viikot ovat jo hyvät ja turvalliset jakautumiselle!!! :heart:

ON: aivan hirveitä liitoskipuja alkanut eilen!!! :stick: mä tuun tässäkin vähän jäljessä, kun muut on niistä kärvistelly viikkoja, ja oon ajatellu, ettei ne koske mua kun ei oo vielä tullu ja ei ollu ekastakaan...mutta siis liikkuminen tekee tosi kipeetä! enkä haluis jäädä töistä pois... :ashamed:
onko muilla tietoa/kokemusta, että kun ne liitoskivut kerran nyt tulivat, niin kestääkö ne loppuun asti??? :kieh:

27+4 ? :heart:
 
Olipa kiva pitkästä aikaa käydä lukemassa kuulumisianne. Siihen menikin pari päivää... :)

Mikäs on tuo vasta-aine jutska? Mullakin on rh neg, mutta mistään vasta-aineista tms. ei oo ollu missään vaiheessa puhetta neuvolassa. N-lääkärissäkin kävin, ja kaikki oli ok.
Painoa oli tullu hirrrveesti..huh! En edes kehtaa laittaa tänne, kun teillä kaikilla näyttää olevan Niin paljon vähemmän. :ashamed: Jospa jouluherkuttelut vaikutti, ja nyt kun syö taas "normaalisti", niin rauhottuu tuo painonnousukin..

(.) harjotussuppareita tulee joka päivä. Ei oo kipeitä, mutta ulkona kävellessä kyllä meinaa mummut mennä ohitte semmosen iskiessä..

Vielä noista synnäreistä. Oon jääny semmoseen käsitykseen, että jos kaikki menee normaalisti, niin Naistenklinikalle ei taida päästä synnyttämään, vaan vaihtoehtona on kättäri, jorvi, lohja, hyvinkää tai porvoo. Voi siis olla mikä vaan noista. Eipä paljo nappais alkaa ponnistelee porvoon bussissa jossain motarilla.. (meillä ei ole autoa) Tosin pakkohan sitä on päästä tutustumaan synnytyssairaalaan (osa perhevalmennusta), eli luulis ettei sitä kaikissa käydä vaan juurikin siinä mihin ensisijaisesti toivoo..? Muu mua ei tässä raskaudessa niinkään huoleta eikä myöskään ite synnytyksessä, paitsi toi säätö mihin pitää lähtee kun se hetki tulee. : /

MizzyMazzu ja Möhkis 28+1
 
MizzyMazzu: Mulle tullut nyt 13kg että älä turhaan häpee kertoo
paljon on tullut. Musta kans tuntuu että kaikille muille
tullu vaan muutama kilo. Vkoja jäljellä melki 9 eli ehtii
vielä tulla varmaan 5kg.. Viimeks omi tullu 5pv:ssä 2kg ihan 39vkolla mut tais olla turvotusta suurin osa.

Manzana81, rv 31+1
 
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu ja ReVe
Perjantaita!

Eilen olin lääkärineuvolassa ja kaikki ihan hyvin. Kyllä mullekkin on painoa tullu öpaut 10kg, ja lisää tulee, vaikka seurailen sokereita. Tuntuu vaan, että kokoajan tekis mieli syödä jotain ja vaikka herkut on jääny vähemmälle, syön sitte ruokaa vissiin enemmän.
Saikkua lääkäri kirjoitti ensviikon torstaihin asti, pitkittyneen flunssan ja väsymyksen takia. Mulla nyt viidettä viikkoa paha yskä ja nuha jotka on valvottanu näiden kaikkien muiden raskausvaivojen lisäksi.

Lähetteen lääkäri kirjoitti jo äitipolille Radi.n takia. Rutiinikäynti todennäköisesti taas tulee, niinku edellis-odotuksessaki kun mun kotimittaustulokset on kuitenkin ollu niin hyviä. Ei syytä huoleen sokereiden takia tällä erää ainakaan.

Hankinnoista meillä on aikalailla muut paitsi yhdistelmät pitäis vielä hommata. En oo osannu päättää uskalletaanko testata Firkonin yhdistelmiä vai ei. Täytyis vissiin käydä paikanpäällä niitä testailemassa. Onko täällä jollakin kokemuksia kyseisistä vaunuista?

Rh-, tosiaan parit verikokeet otetaan enemmän meiltä ja synnytyksen jälkeen pistetään rokote MIKÄLI vauvan veriryhmä on positiivinen. Mulla kaikki neljä mukeloa on positiivisiä, neljä piikkiä kankkuun siis saanut. Ja se täytyis kaikkien Rh- veriryhmäläisten muistaa, että mikäli joskus tulee keskenmeno, se piikki pitäis saada senkin jälkeen! Samoin, jos vauva perätilassa ja yritetään ulkokäännöstä (mihin itse en tulisi suostumaan) täytyy piikki käännöksenkin jälkeen pistää.

Mä en jaksaisi odottaa ajan kulumista. Olis jo edes maaliskuu!!!!!!! Mä haluan jo vauvan! :D

Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

silkkii ja itu 28+3
 
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu
Tervetuloa Toinen_raskaus :)

Yllärille
piti vielä kanssa kirjoittaa, että minä olisin varmaan ihan tulisilla hiilillä, jos toinen ultraaja olisi veikannut poikaa ja toinen tyttöä :) Harvemmin ilmeisesti poikalupaus vaihtuu tyttöepäilyksi? Jännää :)

Mansikka-maija, ootkin saanut jo paljon vastauksia siitä pikkuvaatteiden pesusta. Minä aion pestä ainakin 50-62 -senttiset vaatteet tuossa ensi viikon lopulla, kun ollaan ensin vietetty esikoisen 1v-synttärit.

Babyshowereita ei mulle ole pidetty, mutta olen ollut kaksissa mukana. Kivat kokemukset :)
Nuo kahdet on olleet semmoiset tyttöjen ilta -tyyyppiset, joissa syötiin hyvin nyyttäriperiaatteella, vaihdettiin kuulumisia kaikkien kanssa (keräännytiin yhteen eri puolilta Suomea), muistettiin raskaana olevaa pienillä lahjoilla ja juteltiin synnytysjutuista plus kaikesta muusta mahdollisesta. Taisi olla, että raskaana olevalle tehtiin siinä lomassa kasvohoito tai muu vastaava.

Eilen oli siis neuvolakäynti. Oltiin lähes tunnin kaksoisajalla, kun oli esikoisen 1v-neuvola sekä tämä mun raskausneuvola.

Esikoinen oli kaikin puolin 1-vuotiaan oloinen :heart: ja saatiin miehen kanssa kysellä kaikkea mahdollista, mitä mielessä oli. Tuntuu, että tuossa yhden vuoden iässä alkaa kaikenlaisia taitoja tulla lisää, kun muksu puuhailee niin paljon. Niin haluttiin sitten oikein urakalla jutella, että mikä on tärkeää nyt tulevina kuukausina sen lapsen kannalta. Ja missä vaiheessa kannattaisi niitä pottailuja ym ym alkaa kokeilla. Meidän terkalta saa ihan tervejärkisiä vastauksia, niin sen kanssa on kiva jutella =)
Kaksi rokotetta esikoinen sai, mistä johtuen nousi pieni lämpö illalla. Suppo laitettiin yöksi ja edelleen tuo nukkuu väsymystään ja hönttiä oloaan pois. Toivottavasti tänään ei olisi enää kuumeilua : /

Tässä näitä mun mittoja.
Paino: +260g/vko (nyt yhteensä 8kg)
RR: 105/70
Hb: 115 ja sain käskyn alkaa syömään rautaa. Raja on kuulemma 120, ainakin täällä.
Sf-mitta: 28,5cm
Vauvan syke: 155
Ennen sykkeen mittaamista terkka tunnusteli, miten päin vauva mahassa on. Siitäkös masuvauva innostui niin, että koko sykkeen mittauksen ajan jumppasi ja potkiskeli oikein urakalla :heart: Oltiin kai häiritty toisen aamu-unia ja protestoi hieman sitä :) Raivotarjonnassa eli pää alaspäin jo majaili. Esikoinen tanssi taas masuvauvan sydämensykkeen tahtiin :D Hyvä beatti :)
Liikkeisiin merkattiin se kaksi plussaa.
Itse olin tyytyväinen tuohon painonnousun hidastumiseen, vaikka onkin jo 8kg yhteensä tullut.
En pidä sitä määrää vielä ihan mahdottomana, mutta jo lähtöpainoa oli reilusti enemmän tämän toisen kohdalla, kuin mitä esikoisen kohdalla oli. Sitkeää kilojen pudotusta siis tiedossa sitten synnytyksen jälkeen :whistle:

Täsä eteenpäin onkin sitten neuvola-aikoja kahden viikon välein, kuten monella muullakin.
Koska oli tosiaan mun ja esikoisen kaksoisaika ja asiaa tuntui olevan paljon, en muistanut edes kysyä siitä lääkärineuvolasta :ashamed: Terkka teki kuitenkin äippäpolille lähetteen synnytystapa-arvioon, joka ois joskus 36 viikon tienoilla. Ehkä siinäkin on lääkäri mukana?
Saatiin muuten jo toivoa, että missä synnytystapa-arvio tehdään, Hyvinkäällä vai Helsingissä. Valittiin se Helsinki ja Naistenklinikka, kun siellä haluttaisiin hoitaa synnytyskin. Tosin siitä ei ole mitään takeita, mihin joutuu/pääsee sitten synnyttämään remonttien ja tilanpuutteen vuoksi.

Itse toivoisin, että vauva syntyisi viikon tai pari ennen laskettua aikaa :D Kun oli ajankohta-toiveesta puhetta.

Voidaan hyvin!

Viljavainio ja Pikkumuru 30+4
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei :)
Viljavainio jostain luin että näitä lupauksia pojasta vaik oiski tyttö sattuu jonkun verran koska jossain vaiheessa tyttövauvan häpyhuulet turpoaa niin paljon että voi näyttää pojan vehkeiltä :) No uskon kuiten että tuskin eka lääkäri erehtyi koska tuntui tosi kokeneelta ja näin olin kuullutkin mutta vähän varullain olen ja ajattelin rohkasta ja kysyä helmikuussa jos tämä sama " tyttölääkäri " ultraa :)
Me lähdetään viikonlopuksi Leville koko perhe ja kummipojan perhe iso mökki varattuna.Remontti valmis ja mieheni teki tosi pitkää päivää nyt aihetta rentoutumiselle :)
Uimisesta olettako vielä uineet ? Kysyin neuvolassa ja th sano että jos paikat ei ole auki niin voi uida...tarkistus tehty jouluviikolla ja silloin ei ollut ees pehmentyny...Mietin vielä tyttökään ei ollut varma kylpylään menosta joten voi olla että mieki sit laistan ja teemme jotain muuta kivaa...Uimapukuja oli onneksi useita kaksi kolmesta ei mahtunu :D
Ylläri iltatähti 31+1
 
Terve!

Kiva lukea teidän kuulumisia. Kiitos hyvistä vinkeistä synnytysrentoutukseen . Pitäis vissiin harjoitella erilaisia asentoja, jos ne sillain muistuis paremmin mieleen h-hetkellä ja vois siinä tilanteessa sitten valita niistä sen joka auttaa.

Mulla on välillä vaikeuksia saada aika kulumaan kotona, kun oon jo niin pitkään ollut saikulla. Enkä jaksa aina ryhtyä kodin järjestelyyn vaikka aikaa ois ja hommiakin varmasti löytyis.

Mä tein äitiys- ja vanhempainrahahakemuksen 8.12. eikä ole vieläkään kuulunut vastausta! Höh! Miten tässä tilaa uutta verokorttia kun ei oo oikein käsitystä tän vuoden tuloista?

Iloa odotukseen kaikille!

Karen 30+3 (kai)
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Mä tein äitiys- ja vanhempainrahahakemuksen tammikuun alussa ja toissapäivänä oli päätös tullut! Tosin mä vähän hoputin meidän palkanlaskijaa niiden tietojen lähettämisessä... Kävi vielä niin kivasti että saan alun 3kk palkan lisäksi vähän rahaa kelaltakin, sen verran paremmat tulot oli vuoden 2011 verotuksessa kuin mitä tänä päivänä mulle maksetaan :)
 
Heips!
Tulipa pieni tauko tuossa energisen keskiraskauden kohdalla. Ei ehtinyt lukea eikä kirjoittaa tänne ollenkaan ;o).
Nyt kun on viimeinen kolmannes menossa, voikin alkaa taas valitella vaivojaan. Jaksaa, jaksaa...

Toisessakin ultrassa oli kaikki hyvin ja pentunen oikein perin pää alaspäin. Sen kyllä olin arvannutkin jämeristä potkuista kylkiluun alla.

Sokerirasitus oli mulla vasta nyt, viikolla 29. Ja sekin oli ok.

Lääkärineuvolassa oli kohdunsuu kiinni ja kaik hyvin.

Supisteluja ei ole. Närästystä kyllä sitten senkin edestä. Eipä taida paino päästä nousemaan, kun ei huvita syödä mitään. Joka syömisen jälkeen ihan kamalat närästykset tuntikausia. Olen kokeillut omepratzolia ja samariinia, muttei ne ainakaan auta mitään. Onko vihjeitä, mistä olisi apua?

Ja te, jotka olette aikaisemminkin synnyttäneet: oletteko ottaneet omia musiikkeja tai rentoutusäänitteitä mukaan synnärille? Tuleeko siellä oikeasti mieleen kuunnella jotain? Ja onko se ollut rauhallista vai räväkkää musaa? Olisi kiintoisaa kuulla kokemuksia!

Ja siirtyy viikolle 30, POKS!! :heart:
 
Natte käytettynä ostin pinkin sitterin, tai saattaa olla lähempänä vaaleanpunaista :) en muista edes merkkiä, parit nallukatkin siinä roikkuu vaavan ilona:) on nyt muutamat vaatteet tullut vaaleanpunaisena hankittua :rolleyes:

Amante täällä kans yks jolla 30 viikkoo tuntuu olevan hiiiiiiirrrrrmu kaukana vaikka ei se edes taida olla. Ou mai, kohtaha sitä tosiaan ekat jo alkaa tulla :) jännää!!

Kivaa viikonloppua kaikille!

Toive ja 27+5
 
Myymamma Ja muutkin närästyksestä kärsivät, mies käyttää apuna ruokasoodaa. Sekoittaa puoleen lasilliseen vettä n.1,5tl soodaa ja kulauttaa kerralla tyhjäksi ja auttaa samantien. Mäkin olen joskus kokeillut ja auttaa kyllä, maistuu vaan aivan saakelin pahalle :D Mulla auttaa myös ihan maitolasillinen.

Ylläri Me käytiin viikottain uimassa vielä joulukuuhun asti, mutta sit tuli pitkä tauko ja nyt kun mua on supistellut niin tiuhaan, niin ajattelin kysyä tiistaina neuvolasta, että uskaltaako enää käydä. Se tekee vaan tosi hyvää (koko perheelle) ja on tylsää, jos ei enää saa mennä.

(Vaihteeksi kiukkuisella tuulella oleva ja joka asiaa vollottava) Nanski ja toukka 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Onnea Iniss poikalupauksesta! :)

Pitipä samalla omia tietojakin päivittää tuohon etusivun listaan, tuli meinaan taas vuosi lisää ikää..

Mahamöyrijä on tänään kiepsahtanut selkeesti ympäri.. :) Tuntuu jännältä, nyt vatsanahan läpi tuntuu ihan selvästi jalkojen ja käsien liikkeet! :heart: Vaihtelua siihen pepun puskemiseen.. :)

Meidän Äiti ja :heart: 27+6
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Olipas muuten tullut jo lokakuisten pino, aika hurjaa!! :D Muistan kyllä hyvin kun tuli vasta toukokuisten pino... niin se aika juoksee, vaikka välillä tuntuu matelevan... =)

täällä vaivaa edelleen todella kovat liitoskivut, välillä nivusissa ja välillä selän puolella. Liikkuminen tuntuis vaan pahentavan niitä, tosi kiva! :kieh:

mutta sitten taas poksutaan, 28!!!! :heart:
 
28 täälläkin tänään täynnä, ihanaa kun kohta jo nyyskä sylkyssä, ja tuo masu saa niin hymyilee ja aamuisin sitä silittelen ja juttelen huomenet :)

Kummallisia unia näyttää nykyjään.. viime yönä, tosin johtuen varmaan siitä, että olin päivän aikana parinkin kaverin kanssa puhunut synnytyksestä kovasti, niin näin unta, että olin synnyttämässä. Ja näillä viikoilla, mutta se oli siinä unessa ihan ok. Suppareitakaan ei ollut, mutta jostain syystä olin jo olevinaan tositoimissa.. eka uni mikä synnytykseen liitty. :)

muoks. mä en muuten juurikaan osaa sanoo, miten päin tuo neiti tuolla köllii..? Ehkä pitää kysäistä seuraavan kerran neuvolassa josko sais jotain suuntia. Tuntuu että masu kohoilee joka puolelta..:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Aattelin pikaisesti vaan kysäistä, että onko kenelläkään muulla vielä alkanut maidon tuotanto, ihan näkyvästi :D

Kuluneella viikolla huomasin hieman kuivunutta maitoa nännien päissä, ja muutamia pisaroita herui sitten tuoretta maitoa kun vähän kokeilin puristaa. Pitäiskö alkaa lypsää :rolleyes:
 
Aikoihin en oo mäkään ehtinyt kirjottelemaan, tai siis en oo yksinkertasesti jaksanut. :headwall: Kännykällä kirjottaminen on työlästä, lukeminen sentäs onnistuu.

Tervetuloa uusille.
Oliko joukossa muuten ketään kaksosia odottavaa ?

Hankinnoista Meillä on esikoisen vaatteita jemmassa vaikka kuinka paljon ja toki kaikkee ihanaa on tullut haalittua lisääkin. Jostain on pakko kyllä luopua. Brion yhdistelmät löytyy ja sit hommasin tuplarattaatkin että päästään liikkumaan helposti ja nopeastikkin tarvittaessa. Hoitopöytää ei tänne meidän 55m2 kaksioon yksinkertasesti enää mahdu. Muutoinkin tulee aika tiivis tunnelma kun makkariin tulee pinniskin.

Synnytyksestä Yritän olla ajattelematta koko juttua. Eniten pelottaa että joutuu sektioon. Hullua sinänsä. Esikoisen kohdalla synnytys kesti 10h ja siitä noin tunti ponnistusta (45 min virallisten papereiden mukaan). Poitsu saatiin maailmaan lopulta imukupilla. Silloin vannoin ettei enää koskaan ikinä... No mieli muuttuu... Kyllä toki nytkin jännittää. Moni asia. Miten pojan hoitajat ehtii paikalle ? Mun vanhemmat kotiutuu ulkomailta 10pv ennen laskettua-aikaa ja anopilla lähteminen kestää ja kestää. Onneks sentä molemmat isovanhemmat asuvat lähellä.

Täällä on sairastettu koko perhe jokainen... Prkl. :mad:
Tosiaan se megayskä mulla (kesti jotain 5 vkoa) sit perään enterorokko koko perheellä ja nyt sitten flunssa+yskä+kurkkukipu. Pojalla tietenkin korvatulehdus, vaikka on siis putkitettu. Alkais kiitos riittämään.

Sokerirasituksessa kävi käry viime viikolla. Eka arvo oli jotain 5, jotain 1h 10,5 ja 2h 10. Huomenna neuvolaan kuulemaan ohjeita jatkon suhteen.
Jollain muullakin oli häikkää sokereissa ?

Tällähetkellä tuntuu et koko maailmalla on jotain mua vastaan, ku tuntuu et kaikki kaatuu päälle. :(

Pikkutyyppi kuitenkin potkii ja hyörää hurjasti, että sentäs hänellä varmasti kaikki kunnossa.

Töissä olen vielä sinnitellyt. Supistuksia tulee ja menee. Mut ei sentäs niitä 2-3 min välein tulevia kovin usein ainakaan.

Yöt menee aikalailla vaihtelevasti. Nyt ei pysty enää nukkumaan selällään niin johan alkaa lonkkia ja lantiota kolottamaan ihan mahdottomasti. Vähintään kerran yössä täytyy käydä pystyssä, normaali on kuitenkin 5-6 kertaa yössä. Huoh...

6 viikkoa eli 30 työpäivää ois jäljellä. Ei paha, ei paha... Mut saas nyt nähdä miten jaksan / pystyn olemaan. Työkavereilta tulee sellasta hurjan piikikästä kommenttia kyllä et huhhahhei... "Kyl sun kannattaa olla töissä loppuun asti ku et sä kotona kuitenkaan saa levättyä..." "Juu ei niistä supistuksista kannata välittää..." Naisvaltaset työpaikat on...
 
Sunnuntai-iltaa mammat+masut!!

Mulla kans närästystä ollu tyyliin koko raskausajan, ainakaan ruoan jälkeen ei hetkeen kannata miettiäkään makuuasennossa olemista kun närästää tosi paljon. Täytyypä kokeilla tota soodaa.

Uimisesta Mä oon kans ymmärtänyt että niin kauan voi uida kun paikat ei oo auki. Me käytiin vajaa 2vk sit kylpylässä ja varmaan vois käydä uimassa, mut ei oo vaan tullut mentyä. Esikoinen alotti uimakoulun ja ajattelin et voisin samaan aikaan olla uimassa mut halli on varattuna sillon vaan just uimakoululaisille niin se siitä uimisesta sitten.

Babyshowerista Ei oo mulle järkätty, kerran oon ollut mukana ja se oli Jenkeissä ollessani ja siellähän ne babyshowerit on kai lähtösinkin. Kaverini Venezuelasta mut sen mies jenkki ja herranjestas sitä lahjavuorta mitä tulevat isovanhemmat toi (eka lapsenlapsi eli ehkä senkin takii..) Hemmottelupäivän voisin ottaa, tyyliin jalkahoito, kasvohoito, hyvää ruokaa, seuraa :)

Viikon päästä neuvola, mulla vielä kk:n välein, katotaan oisko sit seuraava jos aikasemmin tai se taitaa olla lääkärineuvola joskus rv 36, mietin kans mitenpäin vauva siel on ja kaipa se viel mahtuu hyvinkin pyöriin.

Hormonit vai mitkä täällä jotenkin pinna kireellä. Ukko saanu kuulla kunniansa, mulla jalkapallo hullu mies, se on joko tietokoneella seuraamassa uutisia/peliä, tai pelaa pleikkarilla jalkapalloa tai kattoo telkkarista jalkapalloa, siis argh!!!!!! Pientä oma-alotteisuutta kyl kaipais, ärsyttää olla nalkuttamassa joka asiassa, huoh! Täytyy järkkäillä omia menoja kun kotona on aina kotityöt mielessä. Miten noi miehet tajuis että nainen kaipaa enemmän hemmottelua, kosketusta, läheisyyttä eikä vaan pelkkää seksiä, oon kyl sanonutkin ihan suoraan monta kertaa mutta eipää oo menny perille. Joo, sori avautuminen, mua vaan niin ärsyttää. Sit kun jotain suunnittelen tai puhun vaik synnärillä olosta niin hän miettii miten pärjää lasten kans?! siis haloo 4,5v ja 2v, miksei pärjäis?! munkin pärjättävä kun herra eka pe:na iltavuorossa 14-22 ja sit la:na vielä suoraan aamuun ja tulee 15.30 (eli käy kotona nukkumassa) kotiin ja istuu loppuillan jalkapalloo kattomassa kun mä huolehdin ulkoilut, syömiset ym. :mad: Toivottavasti sille ei tarjoudu ylitöitä ens la:na niin pääsisin veljen vaimoin 40v juhliin jotka on aikuisten juhlat ja mies saa jäädä kotiin lasten kans. Juhlat treella niin menisin päiväreissulle isosiskon kans joka asuu myös tääl pk-seudulla.

Onko kaikilla isovanhempia lähellä tai ootteko miettineet isompien lasten hoitoa kun synnärille lähtö tulee? Mä vähän stressaan jos tulee nopee lähtö tai yölähtö kuten tokasta. Kaikilla kavereilla lapsia, pari kyl lupautunut tuleen mut entiä sit yöstä ja sisko jolla on 3,5v niin näillä näkymin on sit yövalmiudessa, asuu 10min automatkan päässä.

Manzana81, 31+4


 
Juu siis meillä tosiaan isovanhemmat asuu lähellä. Mun vanhemmat tulee nopeesti jos ovat vaan maisemissa. Anoppi sit hitaammin ku sillä vaan se pirun lähteminen kestää. Sisko asuu 50 km päässä ja tarvittaessa tulee mutta kestää silläkin ku joutuis ottamaan vajaa 2vuotiaan mukaan.
Pelottaa eniten et jos tulee äkkilähtö.
 
Sunnuntai-iltaa :)
Olipas mukava vaihtaa maisemia viikonlopuksi niin eri pirteä olo :) Nuorisokin lähti mukaan vielä,ihanaa kun koko perhe koolla ja lisäksi melkein 4-vuotiaan kummipojan perhe :) Uimisen jätin väliin ja ulkoiltiin tytön kanssa ja saatiin näin laatuaikaa kahen :)
Huomenna ois sitten synnytysvalmennus :)

Maidontuotannosta mullakin joitan kuivuneita tippoja tullut ja tänäänkin ajattelin kun oli aika kipakka pakkanen kun kävin lenkillä että pitäskö nuita rintoja jotenkin erityisesti jo suojata.

Närästyksestä kärsitään tääläkin varsinkin nyt kun reissussa tuli vähän herkuteltua ja söin mausteistakin ruokaa,korventava olohan siitä tuli mut oma vika
Nyt nukkumaan huomenna taas arki koittaa ;)
Ylläri iltatähti 31+3
 

Yhteistyössä