Huhtikuun hurmurit 2015 -Helmikuu-

Oi, kovasti tsemppiä paulanna, sullahan on ollut jo jänniä hetkiä eiliselle :flower: Kiva kuulla, että olo on kohentunut ja koitahan vielä tovi pysyä yhdessä paketissa :)

Sitkeäsissi: jopa on ollut pieni vauva sulla..Hyvä, että nyt seurataan tilannetta. Toivottavasti selviää mistä tuo kasvun hidastuminen johtuu (mikäli nyt on samasta kyse), ja vauva pystyisi jatkamaan kasvua masun sisällä mahdollisimman pitkään.

Streptokokkinäyte: mulle sanottiin, että otetaan rutiininomaisesti nykyään n.rv36 (en tiedä onko kuinka laaja käytäntö). Kuopuksen aikana (v.2011) ei ollut täällä vielä käytäntönä.

Huonoa oloa, väsymystä, päänsärkyä, jne. näyttää olevan nyt liikkeellä aika paljon? Olen huomannut samoja (hieman epämääräisiä) oireita enkä oikein tiedä liittyvätkö nyt raskauteen, flunssaan vai mihin.

Ihon kutina: atopian vuoksi rasvaan jatkuvasti, joten en varmaan osaisi edes tehdä eroa jonkin muun kutinan vuoksi - tämän sanoin terkallekin, kun kysyi onko kutissut :D

Nyt on sokerirasitus käytynä ja netistä kävin kurkkaamassa arvot. Näyttivät olevan paasto:5, 1h arvo:7,7 ja 2h arvo:4,6 eli oman tulkinnan mukaan ei radia. Huomiselle kuitenkin terkan soittoaika ja varmistus tuloksista.
Onneksi ei tullut kovin paha olo. Tuo kaksi tuntia mitkä odotin tk:ssa saivat kuitenkin selän tosi kipeäksi. Penkillä istuminen aloillaan oli niin tuskaa, ettei tosikaan. Onneksi löydettiin mulle kiikkutuoli, niin siinä oli hieman helpompi olla ja saatiin testi läpi.
Saapa nähdä miten loppuraskaus menee tän selän kanssa. En tiedä liittyykö selkävaivat myös heikentyneeseen verenkiertoon jalkoihin, koska jalat on väliin oudon tuntoiset ja puutuvat helposti.

Nyt hetkeksi päikkäreille, jotta jaksaa illan touhuta ;)

Boomkaa ja papunen 33+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Moikka!

Oon joskus kirjotellut täällä Kaksplus -sivustolla (lähinnä lapsettomuuspuolella). Meille nyt 4. lapsi syntymässä, laskettuaika 23.4. Mahtuisko vielä jutustelemaan tänne? Tosi iso porukka odottajia huhtikuulle onkin, mahtaako kaikki vielä kirjoitellakin/ päivittää tänne kuulumisiaan?

Mä olen siis 2 viikon päästä 33-vuotias 4. lapsen odottaja. Aikaisemmaltaan meillä on 3 tyttöä: 2008, 2011 ja 2013. Esikoinen oli OI-hoidolla aikaan saatu, toinen IVF-hoidon tuoresiirrosta ja kolmas sekä tää nelonen siitä pakkaseen jääneistä alkioista :) Raskausaika on mennyt melko mukavasti. Alkuun mulla oli pariin otteeseen runsasta verenvuotoa ja luulin jo keskenmenneen. Kuitenkin sitkeästi on matkassa pysynyt :) Nyt on väsymys/ uupuminen iskenyt tosi voimakkaasti. Kävin tällä viikolla neuvolassa, niin hb laskenut 108:aan raudan syönnistä huolimatta. Puuskutan ja hengästyn lisäks tosi helposti. Verenpaineet vielä lisäks tosi matalat, niin huimaa aikalailla tällä yhdistelmällä...
Maanantaina meen lääkäriin kokoarvioo varten. Vauva vastaa luuston mitoiltaan lähes 3 viikkoa isompaa... Arvioidaan, et miten seurataan loppuajasta. Mulla esikoinen oli 55cm, joten samat isänsä geenit on pituuskasvun suhteen kai tällä vikallakin ;)

Streptokokkinäyte otetaan täälläkin kaikilta ihan rutiinisti. KOlmosen kohdalla mulla se oli plussalla ja sainkin iv-antibiootin synnytyksen yhteydessä.
 
Tervetuloa LAKKA83 ja onneksi raskaus on kaikesta säikähdyksistä huolimatta jatkunut :)

Terveisiä Naistenklinikan päivystyksestä!
Lähdin eilen käymään käyrillä kun vauva oli niin kovin hiljainen koko aamupäivän. Lisäksi itellä oli niin kovin huono olo,päätä särki,pyörrytti ym...
Kaikki hyvin. Vauvakin alkoi taas liikkumaan ahkeraan ja muutenkin ultralla ei mitään poikkeavaa :) paino tällähetkellä 1700g.
Migreeni vaivasi jälleen kerran tätä äitiä : / sais jo loppua! Sokerit heitti jälleen härän peetä... No,kaikki hyvin loppu hyvin :)
Nyt lähdetään koko perheen voimin yhdeksi yöksi asuntovaunulle ja huomenna viedään lapset hoitoon ja lähdetään miehen kanssa nauttimaan kahden vaunulle toisistamme ja hiljaisuudesta :)

Sitkeäsissi & muru rv31+3 <3
 
^Hyvä juttu, et kaikki oli ok vauvalla :) Mulla muuten oli ultra 29+5 viikoilla ja sillon tää vauva oli sen 1700 g ja vastasi siis 2.5-3 viikkoa isompaa. Tuli vaan mieleen tää asia, kun sitkeäsissi mainitsit vauvan olleen eilen ultrassa tuon samaisen 1700 g ja sulla viikot sen 2.5 viikkoa enemmän. En siis yhtään harmittele, et pääsen maanantaina siihen koko arvioon! Neuvolassa kylläkin terkkareiden SF-mitat menee hieman keskikäyrän yläpuolella, mut sanoivat ettei se kerro aina totuutta, kun mulla ei oo juurikaan ylimääräistä mahan päällä muuten. Öh...saikohan tästä mitään selvää :x :D
 
Tervetuloa lakka83, lisäsin sut listalle! Haluatko vielä lisätä synnytyssairaalaa/onko tietoa lapsen sukupuolesta? :)

No, jopas täällä on porukka alkanut olemaan liikkuvaista sorttia, kun yks jos toinen on käynyt näytillä! Mikäli jollain jo lähtö tulee, niin toivotaan että kaikki kuitenkin tulee menemään hyvin :flower:

Neuvolasta soitettiin tänään ja kehui, että hyvät arvot olin saanut raditutkimuksesta. Kysyin samalla selkäkivuista ja kehotti kokeilemaan tukivyötä sekä hakemaan neuvolasta vihkosen, jossa on selkäjumppaohjeita.

Vauva tuntuu täyttävän koko vatsan. Nyt kun arki on rauhoittunut niin vauvan rytmi on hyvällä mallilla. Hereillä ollaan aamusta alkaen ja mukeltaa siihen malliin, ettei aamupäivän ruoanlaitosta meinannut tulla mitään..Tykkää venytellä itseään suoraksi ja silloin tuntuu, että tulee pissat housuun ja samaan aikaan painaa kovasti keuhkoihin. Huh, ja papusen pitäisi vielä useampi viikko kasvaa (en kyllä halua edes ajatella viimeisiä hikiviikkoja) :LOL:
Tänään tuli taas levättyä muutama tunti. Väsymys taitaa johtua osittain tuosta selkäkivusta, koska levon jälkeen jaksaa taas puuhailla kunnes selkä alkaa vihoitella. Nyt siis reippaasti kotihommiin sekä lapsille iltapalaa, että voi hyvillä mielin levähtää loppuillan ja odotella miestä töistä ;)

Boomkaa ja papunen 33+4
 
Täällä on siirrytty ohituskaistalle ja balonki on sisällä!
Eilisissä verikokeissa sekä maksa- että sappiarvot koholla, sain passituksen synnytyspolille, ja siellä ultrassa kävi ilmi, että vauva on kolmisen viikkoa ikäistään pienempikokoinen. Jäin seurattavaksi, ja tänään uusien ultrausten ja veri- ja pissakokeitten jälkeen tuli käynnistyspäätös. Ei oo ihan selkeetä, miksi kasvu on hidastunut, mutta katsoivat parhaaksi ja turvallisimmaksi vauvan kannalta ottaa hänet ulos kasvamaan. Että on tässä pikkasen nopeesti edetty, eipä ollut sairaalakassiakaan valmiina. (omasta päästä puhumattakaan) Ja vauva joutuu varmaan olemaan pitkään hoidossa :(

Kauheen kuiva ilma täällä on, pakatkaa ihmeessä huulirasvat ja kunnon voiteet kassiin, ja ehkä nenäsumutettakin kaipais. (Mies tuo mulle vähitellen kaikenlaista mitä tajuan pyytää).

Koittakaas te hautoa omanne isommiksi/isommille viikoille, veikkaan että tästä tulee rankka taival, vaikka pääsenkin ohittamaan tukalimmat raskausviikot!


Kevis + poikanen 35+1
 
Kovasti tsemppiä Kevis ja voimahalit sinne :hug: Ei varmasti tule olemaan helppo taival, joten nyt vain kaikki mahdollinen positiivinen asenne mukaan ja toivotaan, että kaikki tulee menemään hyvin!

Kun vain jaksat niin ilmoittele kuulumisia...Sen verran läheiseltä tuntuu jo tämä porukka, kun on yhdessä kirjoiteltu, että mukava tietää missä kukanenkin menee :)
 
Viimeksi muokattu:
Hui, ihan muljas mahasta keviksen uutinen. Jännää. Tsemppiä rutistukseen ja pidän peukkuja.. onneksi vauva on kuitenkin jo ns. hyvillä viikoilla ja hänen tilansa huomattu. Mutta sulla jäi tosiaan tuo äippälomakin melkoisen lyhyeksi ennen vauvan syntymää, ihmekös jos pää ei ole ihan ehtinyt mukaan..

Tervetuloa lakka83!

Täällä omat olot jatkuu entisenlaisena. Tänään kävin labrassa taas antamassa verinäytteen, kun minullakin tosiaan sitä huimausta on ihan jatkuvaan. Meinasin myöhästyä ja tuli sitten JUOSTUA ekaa kertaa varmaan kuuteen kuukauteen :D Ihan hirveetä kun ei meinaa edes kävellen eteenpäin päästä, saatikka sitten juosten. Oli varmaan näky..

Kävin tänään punaisen ristin kontissa, siellä oli sellaiset kassipäivät. Yksi kassillinen vaatetta hintaan 5€, sain kaksi kassillista tosi hyvää vauvan ja lastenvaatetta kun menin heti aamusta :) Vielä huomennakin ja lauantaina on, jos joku turun seudulla asustelee ja kiinnostaa. Tuuripeliä tietty mitä löytyy, mutta löysin vauvalle ihania mekkoja ja mm. reiman fleecehaalarin. Ja sinne jäi tangoille vielä roikkumaan mm. äippäpakkauksen uudenveroisia toppahaalareita ja pari kaukalopussiakin näin.

Meillä piti olla viikonloppuna lapsivapaata, mutta lastenhoitaja peruuntui. Ei se mitään, pääsen silti tyttöjen kanssa kahville ja kampaajalla käyn vielä näin ennen synnytystä, vauva kainalossa kun olen niin huono menemään mihinkään. Tänään verikokeilla hävetti kun labran valoissa käsikarvat näytti ihan mustilta |O Sheiveri äkkiä käteen kun pääsi kotiin... kyllä on niin hehkeä olo joo, mitään ei jaksa eikä mihinkään taivu. Sanoin miehelle että saa ajaa minulta jalkakarvat vielä ennen synnytystä, minä en liitoskivuilta todellakaan kykene. Tokkopa ne sairaalassa kovin välittää eikä mieskään, mutta jos edes jotenkin voi minimoida sen näyn kauheutta miehelle kun siellä taas ponnistelen niin hyvä :LOL: vitsi vitsi.
 
Keväiselle ja pienokaiselletoivotan onnea matkaan.

Äitiysvapaaseen olisi vielä kaksi täyttä työviikkoa matkaa. Tällä viikolla on alkanut olla töissä epämukavaa, kin tyyppi alkanut liikkua ja möngertää enemmän. Olen toimistotyössä, että ei mitään fyysisesti raskasta siis, mutta paljon istumista. Jospa tässä ainakin viikon vielä jaksaisi.. Ei kai sitä sairaslomaa pelkän epämukavan olon takia viitsi hakea...
 
Kevätkaihonkukka: Tsemppiä oikein kovasti! Onneks kuitenkin kaikki päätökset tehdään aina äidin ja vauvan parhaaksi.

Minisport:
Mulla kans 2 viikkoa töitä vielä. Motivaatio on ihan nollassa, kun ei vaan jaksais enää.

Jaaha... liekkö mahatauti tulossa :mad: Keskimmäisellä maha ollut tän päivää löysällä/ kuralla. Nyt klo 20 jälkeen möyräytti mua mahasta ja oon kolmesti käyny vessassa tyhjentämässä... vielä ei oo oksettanut, mut katotaan miten yö menee..
 
Voimia kauheasti kevi. Onneksi kuitenkin viikkoja on hyvin.

Äippäpoli takana päin. Vauvan koko arvio 1760g ja viikkoja 31+1. Lääkäri totesi että jos mennään tällä käyrällä,niin tulisi korkeintaan 3500g vauva. Kuitenkin käynnistetään aikasemmin. Sokeri ok ja vauva imi peukaloa ja haukotteli rakkaasti. Eihän siinä kyyneliltä vältytty puolin että toisin.

Pitkä sokerin kuva olisi taas ensikuussa luvassa ja vastaaine arvoja mitataan 2 viikon päästä. Vauva majailee kyllä tosi alhaalla. Lääkäri oli sitä mieltä,että saattaa tulla vauva vauhdilla maailmaan. Edellisessä meni 3h.15min. Siksi ei anneta mennä loppuun asti. Jotenkin vinkkasi,että tavoite olisi 36rv. Taisi hänkin nähdä että siellä oltaisiin valmiina tulemaan maailmaan. Kopeloi kyllä aika rajusti ja siksi pikkareissa olikin hieman verta. Supparit on napakoita ja salpaa hengityksen,mutta eiköhän tämä tästä.

Könytään yhdessä naiset ja pidetään vauvat vaikka väkisin sisällä 36 viikolle asti.

Lumme75 & riisinnuppi 31+1
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Onnea ja jaksamista Kevis sinulle ja pienelle :heart: Saitko mitään painoarviota ? Mulla oli arviot tiistaina reilu 2 kg ja 2,3 kg ja myös hidastunut kasvu edelliseen, siksi kontrolli jo ensi viikolla.
Hyvillä viikoilla olet jo :) Tiedän kyllä tunteen, että pääkoppa ei ole ehtinyt mukaan. Ei mullakaan ole vielä valmiutta siihen, että vauvat syntyisi, jotenkin ei vaan tunnu siltä.

(.) limatulppa täällä irtoilee, mutta sehän ei sinänsä merkkaa mitään synnytyksen ajankohdan suhteen, aiemmissakin on hyvissä ajoin irtoillut. Päivä kerrallaan ja jännityksellä tässä mennää.

Hyviä vointeja kaikille !

T. Paulanna ja pavut 35+1
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Tsemppiä Kevis!! Mullakin oikein mahassa muljahti kun näin sun viestin! Niin ne synnytykset vaan tulee toisille täysin puskista :D Kävin lukaisemassa sun edellisen viestin, jossa ei ole vielä pienintäkään aavistusta tulevasta, mutta niin ne tilanteet muuttuu. Ehkä mä itse nyt vaan pakkaan sen sairaalakassin valmiiksi :p Lähden tänään viimeiselle ristiretkelle 300km päähän, jossa ollaan harrastusporukalla viikonloppu. Toivottavasti tulen yhtenä kappaleena takaisin. Tämän jälkeen en mihinkään kauemmas enää uskalla mennä, vaan aioin pysytellä kotinurkissa ja laittaa loputkin vauvan tarvikkeet kuntoon.

Karo ja vauveli 32+2
 
Mikähän on keviksen tilanne?

Paulanna: Hyvänkokoiset tuplat siellä jo, mut hieno juttu, et tarkkaileevat tiuhaan kasvua, jos se näyttää hidastuneen :)

Ei mulle mahatautia tullut. Yhteensä 7 kertaa maha tyhjeni ihan vetenä, mitä lie ollut :p
Supisteli illalla aikalailla, kun tuo maha lotisi ja loiski. Ilmeisesti provosoi sit suppareitakin.

Viime viikolla oli keskimmäisellä vesirokko ja nyt ootellaan alkaako esikoisella vklopun aikana. Tänä aamuna nimittäin valitteli kutinaa. Samalla oireella alkoi tuolla keskimmäisellä kans ennenkö näppylät ilmaantui. Vielä jos tuo kuopuskin sairastais sen samalla kertaa, niin ois kaikilta kolmelta ohi sekin tauti.
 
Muakin mietityttää, että mikähän mahtaa olla Keviksen tilanne..On kyllä jännät hetket! :popcorn: Kunhan ei pienellä mitään hätää olisi. Aloin miettiä, että jos kasvu on muutaman viikon jäljessä niin on kyllä pieni vauva tulossa. Oman esikoiseni syntymämitat olivat 42cm ja 1640g (siinä oli kaikenlaista taustalla) ja sairaalassa kyllä vierähti pitkä tovi.

Karo: tsemppiä reissuun; meinasitko liikkua autolla vai miten? :) Meillä olisi ensi viikolla lomareissu tiedossa ja kilometrejä tulee edestakaisin n. 1000. Mietityttää hieman, koska nimenomaan autossa istuminen on aiheuttanut noita supistuksia..

Eipä paulannakaan taida enää kovin pitkää pysytellä kasassa. Huh, niin se aika menee. Tsemppiä sullakin tulevaan, lähtö voi tulla yllättävän äkkiä vaikka nyt ei vielä siltä tunnukaan! ;)

lakka: eikös lähestyvään synnytykseen liity mm. tuollainen vatsan omatoiminen tyhjeneminen? :D Mulla on kyllä niin paksu olo, että voisin ottaa tuollaisen tyhjentymisen vastaan :mad: Täällä päin on ollut liikkeelläkin ihan tuollaista "kevyttä" mahatautia eli vatsa kuralla päivän tai kaksi muttei muita oireita.

Tsemppiä myös lumpeelle tulevaan :flower: Parikin viikkoa tekee paljon vauvalle kasvussa, joten paljon rentoutumista ja rauhoittumista niin ehkä vauvakin jaksaa pysyä masun sisäpuolella :)

Tämä mamma lähtee nyt tekeen viikonlopun ruokaostokset ja taidanpa varata itselle yhden suklaalevyn illaksi. Pesiydyn sitten sohvan nurkkaan miehen kainaloon katselemaan telkkaa rankan siivouspäivän loppuun saamisen kunniaksi, kunhan lapset painuu pehkuihin :kiss:

Boomkaa ja papunen 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Tsemppiä ja voimahalit Kevis:heart:!!! Kun jaksat ja ehdit niin mielelläni kuulisin sinun mielipiteesi ballonki-käynnistyksestä:)

Lakka 83:Tervetuloa joukkoomme rentoon:) Minäkin täällä kasvattelen jättiläistä sisälläni:) Synnytyksen suunnittelu 8.4 ja toivottavasti käynnistys ajoissa.


Kuulkaa naiset, täyty ihan muistilista kirjoittaa että mistä täällä on puheltu:D Muisti taas kuin kanalla:LOL:

Vauvantarvikkeista...Vauvan hoitolaukkua aloin pakkaan. Koko ajan tulee mieleen kaikkee mitä sinne olisi hyvä laittaa. Silti on ei tule mitään-fiilis;D. muuten tarvikkeet vaippoja myöden on valmiina. Olen miehelle selostanut missä mitäkin on ja mitä tuo sit sairaalaan. Pilkesilmäkulmassa mulle tokas että missäs minä sitten olen. HEH,HEH:LOL:

Ruokahalusta...Voisin syödä vaikka pieniä kiviä. Miten voi tääkin muuttua parissa päivässä. Tosin edelleen pieniä annoksia vähän väliä. Ei vaan mahdu.

Äippäpakkauksesta...Eipä tuo tän vuoden ole kummoinen. Olen ihan tyytyväinen 2014 äippäpakkaukseen. Vähän järkytyin, ettei enään tuotteita valmisteta Suomessa. Eipä kai niin kun kaikki tuotanto siirretty ulkomaille.

Ihon kutinasta...Vatsanahka kutiaa. Sitä olen rasvaillu. Iho on tosi kuiva. Rasvaa kuluu...

Streptokokki-näyte...Neuvolasta sanoi että ottaa sen jos synnytksensuunnitelussa ei oteta.

Imetysliiveistä... Ostettu on kolmet. Luulis riittävän;)

äiti88Tuli sitten verkkokalvoille toi sun karvojenajo-homma. Kiitos makeista nauruista:LOL::heart:

Vaavista...Tykkää köllötellä aikas paljon oikealla puolella. Siitä jo kyselin neuvolasta että onko normaalia. Normaalia kuulemma on. Sellainen olo että olis jo pää alaspäin. Joten tuntuu potkut napakammilta ylävatsalla. Tiedä sitten... Vaavi liikkuu hyvin:) Kovasti jo odotan omaan syliin sitä:heart:

PaulannaHienoa että olet noin pitkälle päässyt ja hienot painoarviot pavuilla:heart: Kaikkee mahdollista hyvää teille=):flower:

Tsemppiä, haleja ja kaikkea hyvää kaikille:heart:

Toiveessa+vaavi 31+1<3
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
"Kevätkaihonkukka"
Kiitos tsemppauksista, sitä tarvitaan! Ktg-käyriltä (vauvan sydänkäyrä) tässä kirjoittelen kännykällä. En halua pelotella ketään, mutta ei nyt ole elämän parasta aikaa. Balonki oli kauhea kokemus! Paikat ihan oli kypsymättömät, ja supistukset tosi kipeitä. Tuskainen yö takana. Nyt on toinen cytotec-kapseli kohdunsuulla, edellinen ei saanut supistuksia aikaan.
Aikamoista odottelua tämä on. Veikkaan, että tässä kestää. Ainakin huomiseen, ehkä maaliskuun puolellekin...
Mulla on verenpaineetkin koholla, täytyy sanoa etyä hyvä että olen täällä, kun olisin saattanut ihan pahaa aavistamatta olla kotona raapimassa kutisevaa masuani tiistain neuvolaan asti.

Pienen kokoarviona oli n. 1700 g, eli tosiaan melkoisen pieni.

Kevis +poikanen 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Voi KEVIS! Ihan hirveästi zemppiä ja voimia tulevaan <3
Pitkä ja kivinen alkutaival tulee teille mutta toivotaan että kaikki menee lopulta hyvin! Jaksamisia! Pidä meidät ajan tasalla jos pystyt/jaksat :)

Sitkeäsissi & muru rv31+4 <3
P.s. Omat neuvola kuulumiset myöhemmin...
 
Kevikselle voimia oikein paljon! Vamasti kipeetä tekee, jos paikat ei oo kypsät ja käynnistellään. Kunnon kivunlievityksiä vaan pyytelet!

Boomkaa: No arvaa mietinkö eilen illalla, et eikai tää mahan tyhjeneminen mitään synnytystä enteile?!! :O Mulla on nuo kaks ekaa syntyneet spontaanisti ja synnytyksen alku on ollu ihan suoraa vessassa istumista :p :LOL: Mut saa kyllä pysyä mahassa vielä sen pari kuukautta...

Toiveessa: Onko sulla minkä kokoinen vauva ollut ultrissa? Niin ja minkä kokoisia aiemmat ovat olleet? Mulla esikoinen oli 55cm 4320 g (rv 41+3), toka 51.5 cm 3830 g (rv 40+6), kolmonen 50.5 cm 3180g (rv 40+5). Kolmonen on käynnistetty, kun ei kasvanut pariin viikkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Lakka83: Viime ultrassa viikolla 28+4 painoarvio oli 1600g. Yläkäyrillä taas mennään. Meidän neiti syntyi viikolla 42+3, alatiekäynnistyksen kautta hätäsektioon. Paino oli 4520g ja pituus 56cm.

KEVIS: Suuren suuri voimahali täältä <3

Vaavi aloitti iltajumpat:) Koko masu heiluu:D!!!
 
Pikainen purkautuminen näin keskellä yötä:
MÄ EN KESTÄ TÄTÄ OLOA ÖISIN kun keskellä yötä herää eikä uni tule takaisin...nyttenkin eka oksetti, sitte piti käydä vessassa ja sitte hirvee närästys, rennie ei tehonnut! Ihanaa valvoa täällä ja odottaa aamua kun lapset herää.

Jasmin ja poitsu 35+3
 
Edelleen Kevikselle voimia sinne sairaalaan ! Kohta on ohi ja ihan hyvältähän tuo painoarvio kuullostaa, kun tietää, että jopa 500 g pikkukeskosia syntyy ja selviytyy :) Voihan olla, ettei sairaalassaoloaika veny yhtään laskettua pidemmälle, nopeasti vauvat sitten kirii kasvua. Ja olet nyt hyvissä käsissä !

Jasmin : pyydä lääkäriltä ( vaikka tk-lääkäri ellet nyt ole neuvolan lääkärille menossa ) Omepratzol 40 mg resepti närästyslääkkeeksi. Mulle kirjoitti äitiyspolin lääkäri. Ainoa mikä minulla alkanut tehoamaan ja tiedän monta muutakin. Otan sen illalla n.klo 19-20 ja sen jälkeen en enää juurikaan syö, ehkä piimää tai jugurttia vain. Otan silti yöllä myös Rennietä suuhun ja annan sulaa siellä, jos heräilen. Aamuyöt on minulla helpompia. Lisäksi olen ottanut Gavisconia yötä vasten, jos kovin vaikea tilanne. Oksennus tulee kyllä, jos vatsa täysin tyhjä :( Tällöin sappinesteet tulee suuhun.
Vähän mulla nyt helpottanut tilanne, maha hieman laskeutunut alemmaksi ja helpompi esim. hengittää ja närästykseen vaikuttaa myös :)
Valvomiset on jatkuvia. On öitä, jolloin herään wc-reissulle melkein tunnnin välein ja sitten joskus jopa nukun kolmen tunnin pätkän.
Tsemppiä meille kaikille ! Huomenna alkaa maaliskuu ja useampi huhtikuinen synnyttää silloin, on meitä alkukuun odottajia niin paljon :)

T. Paulanna ja pavut 35+3
 
Viimeksi muokattu:
Jasmin12: Kurjia nuo yövalvomiset!! Eikö raskausaikana vois taas nukkua kuin tukki, kun vauvan syntymän jälkeen yöt on aika katkonaisia. Ihmeellinen ihmiskeho! Mulla yöunet on aika hyvät vielä, ootan kauhulla niitä vikoja viikkoja, kun unet menee...

Kevikselle piti mainita, et mun veljen tyttö syntyi rv 36+ viikoilla ja painoi 2100g. Alkuun oli vauvateholla, mut pääsi sieltä suht nopeesti pois, kun oli niin hyväkuntoinen. Voimia kovasti! <3

Jaaha... nyt oli tolla keskimmäisellä tytöllä viime yönä 38.1 kuumetta. Huomenna pitäis töihin mennä, mut katotaan jääkö mies kotiin. Mä voisin pyhärahat hakea ;)
 
Jasmin12: Siis ihan pyllystä noi yövalvomiset. Jos ei närästä niin sitten uni ei vaan tule. Varsinkin vessareissun jälkeen. Joskus tulee valvottua jo kolmesta asti. Itse olen nyt närästykseen käyttänyt apteekin Galieve peppermint-tabletteja ja Reduflux-tabletteja. Ekaksi mainitut on hyviä. Niitä saa vaan ottaa 4 päivässä. Mutta kiitokset paulannalle! Pyydän reseptin ja haen Omepratsolia ja Gavisconea. Mutta siis noi ekaks mainitut on paaaaaljon parempia kuin Rennie. Sitä tässä olen miettinyt että miten ihmeessä pärjäsin 8 vuotta sitten pelkällä renniellä. Ja ihmettelen, miksi esim. Neuvolasta voida suositella omepratsolia!
KEVIS: <3!!!
Täällä vietellään rauhallista lauantai aamua:) Olis tarkoitus mennä tänään treffeille <3 Leffaan ja syömään.
Ihanaa päivää kaikille:)!!!
 

Yhteistyössä