Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

Lakka83, mun lähtöpaino on ollut ihan ns. ihannepainon sisällä, Bmi oli jotain 22-23 luokkaa alkuraskaudessa. Paino on siis ihan ohjearvojen sisällä noussut. :) kilot on kyllä kertyneet lähinnä vatsaan ja tisseihin, kun en ole lihonnut käytännössä lainkaan. Voinpa sitten porsastella herkuilla imetysaikana, kun ei ole raskauskilot mieltä rassaamassa :LOL:

Niin ja, lakka, tsemppiä vaan kauppareissulle! Taas on yksi niistä päivistä, jolloin himohamstraajat on liikkeellä. :LOL:
 
Pikku-Katti: Mullakin BMI oli 18.5 ennen raskautta ja nyt sen 9-10kg tullut. Voi tosiaan imetysaikana vielä vedellä ihan hyvällä omalla tunnolla kaikenlaista :LOL:

Kauppareissu meni suht kivuttomasti, vaikka siellä oli pari muutakin ostoksille lähtenyttä... :LOL: Kävin ostamassa muksujen huoneeseen vaatekaapinkin. Kerrankin oli tuuria, kun sai -30% siitä!!!
 
Muutama muu tosiaan, onneks oli kaikki kassat auki :) vaikka ymmärtäähän sen, en minäkään viitti lauantaina enää kauppaan lähteä vaan tiistaihin saakka vähintään pärjäillään näillä ostoksilla.

Vauva oli koko illan hyvin rauhallinen taas ja kuulostelin liikkeitä. Ja kun kello löi yhdeksän niin johan alkoi taas viiltävät kivut ja pään poraus. Jes, ei tässä taas näemmä nukuta..

Mutta latailin tässä kännykkään supistuslaskurin valmiiksi tositoimia varten. Vähänkö kätevä :D painat vaan nappia jolloin aika alkaa juosta, supistuksen loputtua painat nappia ja tiedot tallentuu; suppareiden kestot ja välit. Ei tarvi paperin ja kellon ja oman laskupään kanssa pelailla.

Nyt vaan puuttuu ne supparit enää :D
 
"Elea"
Ihana kun teillä muilla on niiiin näppäimillä tämä touhu, lähtö voi tulla milloin vain.

Öistä, voi luoja.., Onneksi täällä on muitakin valvoskelijoita, tietää ensi yönä lohduttautua sillä, että joku muukin käy kymmenettä kertaa pissalla ja pyörii välit tuskissaan.. Eikä tämä helpota ennen synnytystä, eikä varsinkaan sen jälkeen! Sitten sitä vasta valvotaankin :D

ON: neuvolassa käyty täällä uudella paikkakunnalla. Oli ihan kiva täti. Painoa ei ollut tullut kuin 500g, kauhuissani odotin 5kg:tä. Sen edestä olen syönyt, mutta hyvin positiivista näin. Onhan tuota jo kertynytkin, liikaa. Sf- mitta oli laskenut 29-> 27, en tiedä oliko mittaajasta kiinni, mutta kyllä tuon huomaa itsekkin, että maha on laskeutunut. Hyvin alhaalla on vauvan pää ja tiukasti kiinni. Ehkäpä en joudukkaan juhlimaan vappua yhdessä osassa. Olisi varmaan myöskin aika tylsää yksin täällä palstalla huudella, kun muilla jo tuhisijat kainalossa :)

Elea ja vaavi 36+ jotain :)
 
Läpinukuttuja öitä ei ole tiedossa, mutta kyllä mä nyt nukun paljon paremmin kuin loppuraskaudesta, sikeämmin, eikä tosiaan ole sitä pissaramppausta. Mies hoitaa pahimman keskellä yötä -syötön pullosta, mut on tässä vaiheessa jo pakko tulla lypsylle, vaikka poika oli jo tissillä.

Joku kyseli noista luomista, en raskausaikana huomannut tuliko lisää, mutta nyt on jo pisamaiset rinnat! Eipä ne ole koskaan ennen näin paljoa esillä olleetkaan :LOL:, mutta hassua, miten ihan sisätiloissa ja noin pilvisillä säillä pisamoitumista tulee. Naaman pisamoituminen kevätauringossa oli ihan tuttu juttu. Onko nää nyt sitten niitä maksaläiskiä?

Onkohan joku tositoimissa pääsiäisenä? Pitkäperjantai nimimerkkinsä mukaisesti? ;) Joku muu?

Kevis + kilon syntymäpainoaan painavampi poikanen 1 kk
 
Jos toissa yö meni harakoille, niin viime yö nukuttiin sitten extra-makeasti :D En herännyt kertaakaan pissalle tai närästykseen, lapset nukkuivat hyvin (omissa sängyissä), en nähnyt unia eikä tullut yhtäkään supistusta (vaikka illalla kellotin niitä 10min välein ennen nukkumaan menoa).

Supistuslaskuri: mulla löytyy myös puhelimesta. On tosiaan näppärä vaan painaa päälle/pois eikä tosiaan tarvitse itse tsekkailla kelloa tai mitn kun kaikki kirjautuu siihen ohjelmaan. Suosittelen :)

Luomet: mulle on tullut myös lisää. Aivan tuollaisia pienia, 1-2mm kokoisia. En muista onko aiemmin tullut vai eikö ole silloin vain kiinnittänyt huomiota. Nyt toki näkyy paremmin kun on vaalea iho talven jäljiltä.

Painonnousu: kyllä tämä menee samaan sarjaan edellisten kanssa. Mulla on tullut nyt lähtöpainosta 20 kg. Viimeisten kolmen viikon aikana näkyy selkeästi tuo turvotuksen vaikutus sillä painoa on tullut melkein 1kg/vko tahtia :LOL: Mutta en ole huolissani, eiköhän kilot katoa taas synnytyksen/imetyksen myötä kuten aiemmistakin :)

Tosiaan, jokohan vauvauutisia on tullut, esim. pitkäperjantaille? :popcorn:

Boomkaa ja papunen rv 39+2
 
Viimeksi muokattu:
Elea: Mä oon täällä kasassa vielä vappunakin, joten et ole ainoa! =)

Turvotuksista: Sain eilen sormukset saippualla kitkutettua pois sormista! Kylläpä ovatkin turvoksissa!

Mä latasin kans ton supistuslaskurin. Tosi kätevä =)

Lähetään tänään jo mun vanhempien luo. Mies maalaa makkareiden lattioita, niin voi järkytys sitä katkua!! Kiva ois imppailla moista hajua viikonlopun... :x
 
"pitkäperjantai"
Hyvää pääsiäistä kaikille!

Täälläkin ollaan ihan yhdes koos vielä. Supistelee, tulppaa irtoo ja vauva on ihan mahdoton. Kääntää ja vääntää ja potkii. Tuntuu ettei millään voi pysyä tuolla enää kauaa, mutta toisaalta en usko et tänään lähtee. Olikos se 5% vauvoista ku syntyy laskettuna päivänä. Meillä tyttö lähti tuleen silloin mut synnytys tapahtu sitten 40+1.

Ollaan kans jo isovanhemmilla viettääs pääsiäistä, tulee sisarukset perheineen myös tänne. Ja on nyt sitten hoitajat lapsille jos lähtö tulee. Kotoo olis tosin synnärille vaan muutama kukaa, täältä 40km. Eiköhän sen ajele sitten kuitenkin jos tositoimiin päästään. Joka ilta nukkumaan mennes tuo on kyllä mielessä ku supistelee..

Pitkäperjantai poksuu 40+0! ????
 
Täällä odotetaan kuumeisesti myös vauvakuulumisia :)

Turvotuksesta taisinkin aikaisemmin mainita. Uutena oireena siihen liittyen pari päivää sitten alkoi nivelkipu sormissa. Ilmeisesti turvotus painaa hermopäitä. Inhottava,kipeä vaiva :/ Oon yrittänyt juoda enemmän, mutta ei se oo paljoa auttanut. No,eiköhän tämäkin vaiva jää synnärille :)

Yöt vaihtelee täälläkin. Toissa yönä vauva teki sellaista jumppaa mahassa,että heräsin siihen ja valvoinkin sit useamman tunnin. Viime yönä nukuin taas koko yön heräämättä. Taisi olla univelkaa. Päiväunia tulee nukuttua lähes joka päivä.

Vauva majailee täälläkin ihan alhaalla. Kipeitä supistuksia on päivittäin,mutta niitä tulee vaan pari ja kestävät hetken. Eli pikku hiljaa valmistaudutaan tulevaan.

Miehen kanssa pohdittiin eilen, että mitenköhän meidän esikoinen ottaa tulevan perheenjäsenen vastaan. Mustasukkaisuudelta tuskin tullaan välttymään. Ja näinköhän uhmakin pahenee entisestään. No,kerta muutkin on selvinneet,niin eiköhän mekin :) Mutta kyllä se jännittää mitä arki on kahden lapsen kanssa. Varsinkin sitten,kun jää lasten kanssa kotiin miehen palatessa töihin.

Tsemppiä kaikille väsymysten ja kolotusten keskellä! MEIDÄN KUU,se tuli kuitenkin niin yhtäkkiä (vastahan sitä positiivisen testin teki) :)

Lumi-15 37+5
 
Moi! Pikainen viesti vain, että meidän tyttö syntyi tänä aamuna seitsemän aikoihin. Synnytys käynnistyi tällä kertaa lapsiveden tihkumisella torstai-iltana ja säännölliset supistukset alkoivat ehkä joskus yhdeltätoista (epäsäännöllisiä supistuksia oli jo ollut pitkin päivää). Synnytys siis kesti n 8 tuntia. Kaikki meni hyvin -- ponnistusvaihe tosni teki aika kipeää, kun puudutteiden vaikutus oli siinä vaiheessa kokonaan loppunut. Ollaan jo kotona, sillä päädyttiin polikliiniseen synnytykseen ja asutaan sairaalan lähellä, joten sinne on tarpeen vaatiessa helppo mennä.

Kuka jakaantuu seuraavaksi? :)

Iloista pääsiäistä,
Calypso ja tytär (joka siis syntyi n. rv 39+5)
 
Oi onnea Calypso..

Täällä kärvistellään voimakkaiden suppareiden lomassa. Kestää 3-4 tuntia 15-20min välein ja sitten lopahtaa kokonaan. Noh se tekee valmiiksi tiistaita varten,ettei tarvitse kauheasti käynnistellä. On myönnettävä että jännittää aivan kauheasti.

Vauca riehuu aivan kauheasti. Ei tää olisi varmadti ite tulossa hetkeen pois. Eikös niiden pitäsi hieman rauhottua?
 
Paljon onnea Calypsolle perheineen! :heart: aika hyvin piti merkit paikkansa lähestyvästä synnytyksestä eikä tarttenut turhia odotella :)

Tsemppiä lumpeelle, sullapa ei enää montaa päivää ookaan, jos tiistaina meet käynnistykseen :)

pitkäperjantai: helppo tosiaan lähteä kun on lapset valmiiksi hoitopaikassa. Millaisia nuo sun illan supistelut on olleet; tuleeko ihan säännöllisesti ja kestääkö pitkään? Itseäni jo tympäsee kun joka ilta supistelee muutamia tunteja ennen nukkumaanmenoa eikä tiedä, että pitäisikö antaa vaan olla vai seurata tilannetta.
Ei varmaan kauaa mene niin sullakin vauva kainalossa, ihanaa :)

Omaa napaa: Oon jännäillyt joka ilta noita supistuksia, mutta eipä näytä vielä olevan lähtö tulossa. 3-4 tuntia kestävät (parhaimmillaan 7-10min välein) ja kun nukahdan niin aamulla ei mitään merkkejä tulevasta! Aiemmin ei ole tällaista ollut vaan supistukset on alkaneet sitten kun synnytyskin on lähellä.
Tulee kun on tullakseen, mutta oon mää joo aika kärsimätön kun luulin, että voisi tulla ennen laskettua :D

Tänään olisi lapsilla virpomispäivä ja myöhemmin mennään kokolle paistamaan makkaraa. Illalla pestään sauna yhdessä, kun mieskin kotona. Seksiä, saunaa ja siivousta onkin harrastettu yllättävän paljon viime aikoina :LOL:

Iloista pääsiäistä kaikille! :)

Boomkaa ja papunen rv39+3
 
Onnea Calypso! ????

Lumme75: Tosiaan taitaa tehdä ennakkotöitä tollaset supistelut! ????

pitkäperjantai: Mikäs tilanne?

Lumi: Minkä ikäinen esikoinen on? Meillä on 7v, 3.5v ja 1v9kk. Kaikilla joku uhmailuvaihe omassa kehityksessään menossa... Kuopus on hirmu mustasukkainen nytkin, jos vaikka harjaan jommankumman isomman tyttösen tukkaa..... Mukavaa kiukuttelua luvassa, kun vauva syntyy.....
 
Ihanaa, onnea calypso :heart:

Lummekin pääsee sit piakkoin tositoimiin! Hyvä jos paikat nyt kypsyy siellä jo.

Itse luulen että eilen tuli ekat limatulpan tapaset. Mutta tuostahan voi mennä vielä parikin viikkoa synnytykseen. Ei minulla niitä supistuksiakaan ole :) mutta jospa vauva olis päällään nyt saanut jo kohdunsuun hiukan avautumaan, kun on niin vihlonutkin. Esikoinen syntyi vuorokausi tulpan jälkeen mutta tulppa tuli isona mönttinä kerralla ja supisteli.

Mustasukkaisuus. Esikoinen meillä siis 2v 8 kk ja ihankuin olisi nyt tajuamassa että jotain on tapahtumassa. Paljon ollaan vauvasta selitetty hänelle ja ihmettelee näitä vauvakamoja. Takertuva on ollut, eilenkin ulvoi kun olisi halunnut nukkua minun sylissä yön? ( hänen sänky on 20 sentin päässä meidän sängystä, eli melko kaukana :D ). Kun silmä välttää niin kiipeilee vauvan turvakaukaloon, kehtoon, vaunuihin... Ostettiin hänelle oma nukkevauva niin on nyt sitä sit hoivaillut sen sijaan että itse leikkii vauvaa.
 
Onnea Calypson perheelle! :)

Meillä esikoinen täyttää kesällä 3 v. Täällä myös heittäydytään välillä vauvaksi. Haluis kaikki vauvan tavarat omia taikka lähinnä ottaa leikkeihinsä mukaan. Turvakaukalossa on istunut ja viimeks toissapäivänä ahtoi itsensä vaunukoppaan :D

Täällä on myös vihlonut muutaman päivän kohdunsuuta. Eilen ja tänään huomasin vessakäynnillä limatulpannäköistä limaa housuissa. Esikoisen odotuksessa sitä alkoi irrota viikkoa ennen synnytystä. Kai se on sitä limatulppaa?? Sitä vaan tulee vähän kerrallaan.

Lumi-15 37+6
 
Calypso ja mabebe HURJASTI ONNEA PIKKU NYYTEISTÄ! :)
Kirjoitelkaa synnytyskertomusta kunhan jaksatte/ kerkiätte :)

Hitto, kirjoitin aamulla pitkän tekstin mutta sehän katosi matkanvarrella : /

LUMME - Pian pääset sinäkin tositoimiin :) pitkälle pääsit yhdessä kasassa :) Tuosta vauvan rauhoittumisesta ennen synnytystä niin kyllähän jotkut tosiaan hiljentyy ennen koitosta mutta ei kaikki! Eli ei se niin sanottua ole että vauvan pitäisi rauhoittua ;)

Täällä on monella jo lupaavia tuntemuksia,merkkejä,oloja :) JEE! :D

Omassa olossa ei mitään uutta. Alkaa kypsyttää jo tää olotila, ulkomuoto,liikkuminen ja kaikki!
Tiedän että vielä voi mennä vaikka kuinka monta viikkoa mutta itse olisin jo ihan valmis luopumaan tästä mahasta. No, mä oon sanonu kaikille että mä marssin sairaalaan viikolla 42+6 käynnistykseen :D

Toisaalta mulla on viime aikoina niin paljon huonoja öitä takana että väsymys alkaa olla jo huipussa,että toisaalta ehkä ihan hyväkin mikäli vauva tajuaisi pysyä vielä hetken tuolla sisäpuolella : /

Lapset osaa täälläkin olla...noh,ei niin mukavia... Huutoa, uhmaa, tappelua ym.. on viime aikoina ollut ihan liikaakin ja se kiristää entisestään pääkoppaa :(
Uskon että ongelmia tulee tuon meidän vajaa 2vuotiaan kanssa kun vauva syntyy. On niin mustasukkaista sorttia ja tähän asti ollut se meidän vauva :) Saa nähdä sitte mitä tuumailee uudesta sisaruksesta :)

Supistelut on lähes loppuneet mutta uutena juttuna on ajoittaiset menkkajomotukset ja sisäreisiin iskee jänniä kipuaaltoja. Äh, en osaa selittää mutta sisäreisiin polttelee päivittäin lyhyitä aikoja. Harjoitus supparit on kyllä voimistuneet ja kestoltaan pidempiä. No, ehkä tää joskus syntyy :D
Niin kuin TTAISKU sanoi että ei tänne kukaan ole vielä jäänyt sisälle :D (ai että mä vihaan tuota sanontaa näin loppuvaiheessa) :D :D :D

Nyt alkaa vauvoja satelemaan ja joka päivä käyn kyllä kurkkimassa kuka seuraavaksi... :)

Hyvää pääsiäistä ja zemppiä kaikille sitä tarvitseville :)

Sitkeäsissi & muru rv36+5 <3
 
Onnea mabebe! =)

Mulla ei oo oireita synnytyksen suhteen. En usko syntyvän vielä aikoihin, niin oon asennoitunut meneväni sinne yliaikakontrolliin 4.5. Nautin masusta nää viime hetket, olo ei kuitenkaan oo mulla mitenkään tukala: jaksan päivittäin polkee kuntopyörää, touhuta vähän lasten kanssa ja pitää kodin suht järjestyksessä =)
 
"Elea"
Onnea valtavasti Calypso ja Mababe! Olen niin kateellinen, teidän kärsimysten tie on lopussa :)

Mustasukkaisuudesta, meidän esikoinen jo 5,5v , joten mielenkiinnolla odotan miten suhtautuu. Kovasti on viime vuodet vinkunut sisarusta ja odottaa tätä vauvaa kuin kuuta nousevaa, mutta hiukan jännittää miten käy. Tuleeko hoivaava ja hellä isosisko vai paikkansa ykköshuomionkohteena menettänyt mustisdraamailija? Luonnetta löytyy kyllä molempiin

Niin meillähän on tämä asunnontäysremontti/kaupunginvaihdos/anopinnurkissaasustelu /päällävuosisadan poskiontelotulehdus/ täällä käynnissä, joten jotta elämästä ei tulisi liian helppoa, niin kaaduin tänään sitten portaissa sillä tavalla, et nyt ollaan jalka paketissa, ei pysty varata painoa jalalle. Paha venähdys. Romahdin koko tällä massiivisella ruholla sisään päin taittuneen nilkan päälle. Maha pysyi onneksi turvassa, sain käsillä hyvin vastaan. Eka ajatus kaatuessa oli, ettei v***u voi olla mahdollista... ! Mua alkaa oikeastaan jo naurattamaan tämä touhu. Mulla oli visio, jossa olin hehkeänä, maha pystyssä , pullan tuoksuisena, ottamassa vastaan miestä töistä ihanan omakotitalon rappusilla. Vauvan huone pedattua kehtoa myöten valmiina. No joo, eilen otin miehen vastaan naama punaisena hormoniitkupotkuraivarista. Esikoinen oli korviaan myöten ravassa, pyörittyään rakennusjätteen seassa pihamaalla ja asunnossa haisi tuore silikoni saumauksen jäljiltä. Vauvan kamat edelleen jätesäkissä :) elämä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Pikapäivitys: tulin käymään synnärillä näytillä kun illalla hulahti runsaasti verta pyttyyn pissalla käydessä. Ilmeisesti verensekaista lapsivettä, istukka onneksi ok. Nyt ei ole tullut enempää, mutta limatulppaa alkoi irrota. Supistuksia harvakseltaan, joten katsotaan lähdenkö vielä aamulla kotiin, koska vauva voi ja liikkuu hyvin. Säikähdin itse tuota verta kun tuli tosiaan ihan "kaatamalla"! Kätilö ja lääkäri olivat tosi mukavia, joten nyt voi olla hyvillä mielin :)

Paljon olisi kommentoitavaa, mutta lyhyesti nyt kun puhelimella hidas kirjoitella..
Onnea vauvasta mabebe :heart: sekä halaukset Elealle :hug:

Boomkaa ja papunen rv 39+4
 
Ensinnäkin Paljon Onnea jakaantuneille ja perheille pikkuisista nyyteistä! <3

Lyhyestä virsi kaunis: Täällä alkoi mitä ilmeisemmin tihkua vaaleanpunertavaa lapsivettä reilu puoli tuntia sitten! Supistuksia ei tunnu vielä. Jännityksellä odotan, mitä tuleman pitää!

Mun netti pätkii kännykässä reippaasti, siksi ei nyt enempää selostusta. Tämänkin tekstin vahingossa lähetti ennenaikojaan ja ekan hävitti..

Mutta tsemppiä meille kaikille yhdessä koossa vielä oleville sekä synnytyksessä pinnisteleville! :)

Bebe ja tyty 40+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä