Huhtikuun hurmurit 2015 - Lokakuu-

huh, on tuo maha jännä! Päivisin ei tunnu juuri minkäänlaista mahaa, mutta kun aamulla herää niin jumalaton vauvamaha! Se jotenkin "plumpsahtaa" esiin yön aikana kun nukun kyljelläni. Mutta puolen tunnin päästä se on taas laskeentunut takaisin sisään :D onko muilla ollut näin?

mama90+muru 14+3:heart:
 
Moikka

Mustikka90, mulla on välillä aamuisin myös masussa 'möykky' sen kyljen puolella, jolla olen nukkunut. Vauveli taitaa tipahtaa sinne alemman kyljen puolelle ja masu on herätessä hupsusti vinossa-ihan kuin nyrkin kokoinen pallo olisi toisella puolella alavatsaa. Masu ei ole kyllä mitenkään ilmiselvä vielä päivisin (ainakaan kukaan ei ole vielä kehdannut kysyä). Iltaa kohden pyöristyy jo aivan selvästi.

Ja *poks* tasan 15+0 täynnä! Jee! :)
 
Mulla on myös 14+3 tänään ja mulla on jo ihan kunnon vauvamaha! Alkoi tulla esiin 12+1 alkaen ja eilen oli jo eka masun taputtelija liikenteessä (appiukko) :O Olen muuten hoikka ja ilmeisesti kohtu on aika edessä, koska ultrakuvassa näkyi hyvin, että kohdun päällä ei ollut tavaraa kuin ehkä korkeintaan kolmisen senttiä. Onneksi löysät vaatteet peittää vielä kuitenkin hyvin.

Karo
 
Kasvava kohtu työntää suolistoa ylöspäin, ja kun mulla jo ennestään oli mahaa, niin nyt sitä sitten onkin! (nauran tälle varmaan ens vuoden puolella, että muka jo nyt iso maha, kun sitten oon varmaan ihan valtaisa :D )

Nyt oon uutuutena huomannut kauheen vesihimon ja janon, jos ei pysty päivän aikana juomaan tarpeeksi, niin tuntuu että huuletkin ihan rohtuu kuiviksi. Ei mitenkään huono himotus kyllä, tarvitaankohan nyt lapsivettä varten lisää nestettä?

Kevis + pikkuinen 17+3
 
Eilen poksui taas viikot, nyt rv 15+1. Aika pitkällä jo, ja sit ei kuitenkaan... kun miettii näitä vaivoja :D

Tänne iski hiiva kylään, ja sitten aloin myös kärsiä epämääräisestä alavatsa/rakkokivusta. Valitin siitä ensin neuvolaan, mutta eivät olleet huolissaan. Tänään valitin siitä vielä päivystykseen, mutta sh piti pissatulehdusta epätodennäköisenä. Kuulemma tod.näk. normaaleja raskauteen kuuluvia kipuja. On siis kova paineentunne koko ajan tuossa alavatsalla rakon kohdalla, ja pissatessa vähän kivistelee/vihloo. Vaiva on ennemminkin epämukava kuin kivulias. Mutta jano minullakin on hirvittävä, että senkin takia varmaan saa koko ajan juosta vessassa! Tuntuu vaan hassulta että voiko jo nyt kohtu painaa niin paljon virtsarakkoa.... no, varmaan pitäisi niitä lantionpohjanlihaksiakin treenailla koska esim. aivastaessa lirahtelee pissaa housuihin, kun rakko tuntuu koko ajan olevan täynnä. Painaako teillä rakkoon?

Täällä myös mahan kasvu ihmetyttää.. aloin sitten vertailemaan esikoisen raskausmasukuviin...

nyt 15+1

esikko joskus rv 34-36.....

Koitin pienentää, toivottavasti ei aiheuta kovia latausongelmia esim. puhelimella selaajille. Poistelen kyllä sitten, sanokaa vaan!

Mutta ei tuo kyllä vauvamaha voi olla, en edes mitään liikkeitä vielä tunne :D ja terkan mukaan kohdun ylin kohta on vielä navan alapuolella. Mutta vähemmän turpea olis ihan kiva olla kun minuakin jo taputellaan... :D

Soodatesti oli itsekkin sitten pakko tehdä, tyttöä lupas. :) Enpä ollut tuollaisestakaan ennen kuullut!
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Illalla ilmesty rytmihäiriöiden ylijumala ja päätin siltä seisomalta ottaa auton alleni ja lähteä kohti päivystystä, jotta kohtaus saadaan filmille. Siellä vierähti kaksi tuntia, kaksi filmiä ja kaksi lääkäriä. Diagnoosi: kammiolisälyönnit. Ei hengenvaaraa, tarkkaillaan. Olisivat ottaneet yöksi tarkkailuun, koska sykkeet seilasivat 70-145 välillä. En kuitenkaan suostunut jäämään ja sain jonkun hökkelin kotiin ja kannan sitä nyt 48tuntia mukanani.

Gynekologi ja sisätautilääkäri suosittelivat kilpparikokeisiin, josko raskaus sekottanut arvoja ja sitä kautta heijastuisi näihin kohtauksiin. 12.11 on neuvola ja siellä otan asian puheeksi.

Syvä huokaus ja nyt on vaan kestettävä vaikka ikävältä ne tuntuukin. Käskynä tuli lääkäriltä, että rasitus lisää kohtauksia ja kohtauksen sattuessa täytyy tyysti rauhottua! Saanpa sanoa töissä pomolle, että se on nyt siinä, mä otan relax! :D

Ei mulla muuta, omanapailua nyt vain. Tulin vaan jakamaan fiilarit :D

Hyvät yöt :heart:
 
ttaisku: hyvä, että lähdit käymään näytillä ja sait asian selvityksen alle :) Paljon tsemppiä sulle, toivotaan että on ohi menevää tai saat jotain apuja vaivaan.

äitii88: "kiva" kuulla (ja nähdä), että muillakin on vatsa kasvanut :D

Lantinonpohjan lihakset: Niistä taisi olla jossain vaiheessa juttua eli muistakaa treenata niitä jo nyt :) Ehkäisee virtsankarkailua esim. yskiessä/ponnistellessa, helpottaa synnytystä (rentouttaminen) ja nopeuttaa palautumista (näitähän treenataan myös synnytyksen jälkeen).

Omaa napaa: Käytiin reissussa syysloman kunniaksi ja siinä kertyi rutkasti autossa istumista (1000km). Tuosta seurasi äitii88:n kuvailemaa paineentunnetta ja epämukavaa oloa. Vessassa käynti ei juurikaan helpottanut. Papusen myllätessä olo oli vielä vaikeampi kun tuntui, että koko ajan lirahtaa pikkareihin.
Aamuisin herään yleensä vasemmalta kyljeltä ja papunen on "valunut" myös samalle puolelle. Tuntuu vaikealta kierähtää oikealle kyljelle, että pääsisi ylös sängystä (etenkin, jos on kamala vessahätä).
Ensi viikolla olisi lääkärineuvola. Vielä neljä viikkoa ja sitten onkin jo rakenneultra. Jännä miten aika kulkee nyt paljon nopeampaa kuin alkuraskaudessa =)

*muoks* täälläkin tuli viikko taas täyteen :)

Boomkaa ja papunen 16+0
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli yöllä ja aamulla viiltävät kivut mahassa ja alapäässä, varmaan kohtu kasvaa taas ryminällä.. Varmaan siitä syystä näin ensimmäisen keskenmenounen.. :( oli niin kamalaa ja itkin vaan unessa ja heräsin siihen että itkin ääneen myös oikiasti. Se ois pahinta mitä vois tapahtua! Kun jo niin pitkälle ollaan päästy.. Ja taas unessakin mietin että mitä ihmeen väliä sillä on onko se poika vai tyttö, haluan vauvan ja se on tärkeintä että syntyy elävänä ja tulee meijän perheeseen! <3

Joka neuvolakäynnillä pelkään ettei sydänääniä kuulukkaan, eikä niitä oikeen oo saatukkaan, joka kerta ultrattu kun ei kuulu laitteella, mutta ei haittaa yhtään, saampahan joka kerta nähä pikkusen ;) jännä vaan ku esikoisesta kuulu aina heti kun kuunneltiin, miksihän nyt ei..

Ootan siis mielissään millon alkaa liikkeet tuntumaan, tuntuis vähän todemmalta! Maha näkyy jo eikä pysty laihistamaan piiloon :)

Kerrottiin viikko sitten perheille vauvauutiset, äitini oli kuulemma tiennyt ennen kuin koko vauva on saanu alkunsa, mulla oli kesällä niin kova vauvakuume. Kaikki sanoo et mulla on koko ajan niin salaperänen ilme että sitä ne on ihmetelly jo jonku aikaa ja nyt se selvis miksi.

Torstaina muutto, jipii ja apua!! :)

Keesha 13+5
 
Että voi ihmisellä olla oudot mielihalut: vettä ja kaurapuuroa! :LOL:
Just keittelin (toiseksi aamiaiseksi) kaurapuuroa maitoon ihan hellalla (pysyi kattilassa!), ja ai että se oli hyvää omppuhillon kanssa. Ekalle aamiaiselle heräsin toki jo ennen kahdeksaa (tätä normaaliaikaa).

Tsemppiä Keesha muuttoon ja uuteen kotiin asettumiseen! Vaihtuuko sinulla paikkakunta ja neuvolakin?

Vähän kärsimättömänä odottelen vauvan liikkeiden tuntumista. Niitä kohdun kasvu-vihlausuja tuntuu aina välillä, ja on kyllä hurjia. Ja unet, ne on hurjan tapahtumatäysiä. Onneksi en pahemmin muista niitä. Ilmeisesti siinä pissaramppaamisten välissä ehtii aina vaipua syvään uneennäköuneenkin.

Mitä siellä lääkärineuvolassa tapahtuu? Tiistaina pääsen sinne.

Kevis + pikkuinen 17+4
 
Hei taas kaikille! Ajattelin käväistä kertomassa keskiviikon lääkärineuvolan kuulumiset. Ensinnäkin mulla oli hemppa laskenut lisää eli alun 118 oli nyt 111 ja sain käskyn aloittaa rautalisän syömisen. On muuten kamalan makuisia nuo maltoferin purutabletit, jotka muka maistuvat suklaalta... Niiden ei pitäisi ummettaa, joten toivotaan parasta.

Painoa on tullut 190 g viikkoa kohden. Kohtu on kasvanut hyvin, on tosi edessä ja kasvanut myös suoraan eteenpäin eli on pallona alamahalla. Lääkärin mukaan ei olekaan mikään ihme, että mahani on jo alkanut näkymään, kun kohtu ei kasvanutkaan ensin ylöspäin eli piilossa vaan päätti tulla suoraan ulospäin. Lisäksi tuo tietysti painaa kovasti virtsarakkoa, minkä olenkin viime aikoina huomannut, kun pissahätä on tosissaan tullut useammin ja myös ensimmäistä kertaa raskauden aikana olen joutunut lähes joka yö vessaan. Aiemmin ollut hyvin satunnaista öinen vessahätä.

Kaikki vaikutti olevan hyvin ja pääsin kuulemaan sykkeen ensimmäistä kertaa, kun aiemmin se on vain näkynyt ruudulla. Lisäksi pääsin taas kurkistamaan pikkuista ultrassa. Istukka on etu-sivuseinässä oikealla puolella. Lääkärin mukaan voisin tuntea jo tyypin liikkeet varsinkin, jos oikein ponkaisis, mutta tietysti istukasta johtuen vain vasemmalla puolella. Niin edessä ja pinnassa tuo kohtu tosiaan oli, mutta en ole kyllä mitään tuntenut tai en ainakaan osaa tunnistaa niitä liikkeiksi. :D Sisätutkimuksessakin kaikki hyvin, ei ollut tulehduksia tai muuta.

nööse ja meidän tyyppi 14+6
 
Kiitos Boomkaa :heart: toivotaan, että helppais itekseen! En halua lääkkeitä alkaa popsimaan. Pääasia, että häiriöt ei vaikuta pikkuseen ja hänellä kaikki hyvin :heart: sen vuoksi itse kestää vaikka mitkä nipistykset ja lisälyönnit!

Tänään muuten POKS taas! Tuntuu, että vasta oli edellinen poksahdus. Aika menee nopeeta, ihanaa :heart:

Aloin jo katsomaan vaunuja netistä, vaihtoehtona tällä hetkellä Brio Go Next ja Britax Affinity. Onko kenelläkään kokemusta näistä?
Molemmat sopisi meidän käyttöön loistavasti ja ulkonäkö miellyttää silmääni myös erittäin paljon :)
Hankinnoista: saan serkultani hoitopöydän, jonka yhteydessä on pieni lipasto. Se on näppärä vaippojen ja muiden säilytykseen. Tyhjensin myös vierashuoneen toisen lipaston, jonka saan myös käyttöön sitten.
Ihanaa kun saa alkaa laittamaan kohta tuota pikkuhuonetta kuntoon :heart:
Tilasin ensimmäiset pikkuvaatteet ja ajattelin pikkuhiljaa alkaa katsella kirppiksiltä muita tarpeita. Ikeaan aattelin tehdä myös reissun ja hakea vähän laatikoita ym tykötarpeita.

Nytkö tämä pesänrakennusvietti alkaa :D
Vieläkö tietäisi missä kaupungissa/maassa sitä ensi vuonna asutaan... Ihana tämä mieheni ammatti. Todennäköisesti muutto siis edessä. Mies muuttaa varmaan edeltä jo touko-kesäkuun aikana ja me mennään perässä, paikasta riippuen, varmaan heinä-elokuussa.
Jaiks!

Kohdunkasvukivuista: täällä melkoset menkkasäryt. Johtunee taaksepäin kallistuneesta kohdusta ja sanotaankin, että silloin kasvukivut voimakkaampia, kun kohtu suoristuu ja etsii paikkaansa. Auts.

Oon vaan niin onnellinen tästä kaikesta :heart:

ttaisku ja pikkuinen 14+0
(Hän sai siis nimekseen pikkuinen, koska kaikki hokevat kuinka pikkuinen mun maha on hahah!)
 
ttaisku: Taisi löytyä ratkaisu minunkin ongelmaan. Nimittäin minulla oli juuri tuossa 14 viikon kohdalla varmaan neljä päivää aika kovat menkkasäryt, tosin enemmän selän puolella ja muutenkin juili aika mukavasti. Eli olisiko johtunut juuri tuosta kohdun kasvusta ja suoristumisesta. Minulla myös taitaa olla taaksepäin kallistunut kohtu.

Nyt kovasti odotan josko jotain liikkeitä alkaisi tuntumaan. Aika hermoja raastavaa nämä välit, kun ei ole mitään neuvoloita ja muutenkin olo tuntuu aika normaalilta. Mitä nyt kohtu juilii päivittäin.

Huomenna poksutaankin jo 16+0
 
Joppu: joo melkosia jomoja onkin. Välillä tuntuu, että menee oikein kramppiin koko alavatsa. Työkaverini kertoi, että hänellä oli samoja tuntemuksia hänen raskaudessa myös ja johtui juurikin tuosta kallistuksesta. Myös enemmän vihlontoja ja muita on nyt tuntunut. Jotenkin odotan sitä, että tuo kohtu suorenee ja miten se vatsa sieltä sitten yhtäkkiä pomppaa esiin :D
 
(.) ääh, huomenna on toinen neuvolakäynti. Jännittää, onko kaikki kunnossa ja kuuluuko sydänääniä. Masukin on edelleen niin pikkuinen, että kaikenlaisia kauhukuvitelmia olen saanut keksittyä. :kieh:
Hitto, kun pitää hermoilla tällaisia.

Ei muuta tällä kertaa -vain omanapaista valitusta. :(
 
Täällä oli tänään toinen neuvolakäynti, ja voi, että oli ihana kuulla pienen sydänäänet, jotka löytyi tosi helposti ja kuuluivat tosi selkeästi. Monottipa pikkuinen anturiakin. =) Sykkeet oli 160x min, joten sen perusteella terkkari veikkaili tyttöä. Olen katsonut esikoisen sykkeitä ja poitsulla oli näillä viikoilla jo huomattavasti matalammat sykkeet. Noh, katsotaan kuinka käy. ;) Rakenneultraan 4,5 viikkoa!

Pikku-Katti, mä olin ehtinyt jo kans kehittelemään vaikka minkälaisia kauhuskenaarioita, kun vatsa on ihan erimallinen kuin viime raskaudessa -- ekassa oli tässä vaiheessa jo sellainen käsipallon kokoinen pinkee pallukka, nyt ei oikeastaan vielä näy, jos ei tajuu kattoo. Ja sit kun niitä liikkeitä ei vielä tunnu (ekassa raskaudessa nekin alkoi tuntua vasta rv 22 tai 23) kunnolla... Yön hiljaisina hetkinä valvoskellessani, luulen kyllä jotain möngertämistä tuolta vatsalta tuntevani. Mutta oli kuitenkin ihana saada varmistus, että täällä toistaiseksi kaikki ok. :heart:

Omanapaisuutta sen verran, että tänne on jumiutunut oikein mojova niska-hartia-mega-jumitus, joka aiheuttaa päänsärkyä 24/7 ja unettomuutta (vielä sen normaalin raskauteen kuuluvan kevyt unisuuden päälle). Olo alkaa olemaan melkoisen rätti-poikki-väsynyt. Terkkari kehottikin ottamaan yhteyttä työterveyteen, josko sitä kautta jonkinlaista helpotusta asiaan saisi.

Olen kyllä miettinyt, varsinkin Ttaiskun kommentteja seuranneena, että allekirjoittaneella on kyllä tosi hyvin asiat noiden työterveyden ja työnantajan kanssa, vaikka meilläkin täällä yt:t ovat pyörineet. Olen kuitenkin voinut käydä ihan omalla varauksella työaikana neuvolat, verikokeet, työterveydet, ym. Raivostuttaa kovasti, että Suomessa voi joku työnantaja olla edelleen noin tietämätön (piittaamaton) työntekijän oikeuksista. Ttaisku -- pistä hanttiin vaan, vaikka aina et jaksaisikaan!

Tsempit kaikille mahankasvattajakollegoille! ;)

Minnuli ja Nökö - huomenna poks - 15+6
 
Hellurei.
Mä en puhelimella pääse tänne kirjautumaan ja siksi kirjoitan tuolla fb:ssä.
Mitään uutta ei tänne oikeastaan kuulu. Pahoinvointia, rinnat edelleen todella kipeät ja väsymystä.

Silvia ja pikkuinen 14+3
 
ttaisku Tsemppiä työpaikalle pomon kanssa vääntämiseen. ! Vaunuista sen verta että Briot ainakin on varmasti hyvät, meillä oli jonkun aikaa smilet ja aika samanlaiset ovat kuin go:t. Nuo go:t nyt taitaa tällä hetkellä olla ne Brion ferrarit, eli parasta mitä siltä merkiltä rahalla saa... :D

Hyvä kuulla että muillakin on kaikenlaisia kipuja ja kolotuksia. Siis ihan vaan siltä kantilta että tod.näk. ne on ihan normaaleja raskauteen kuuluvia kipuja. Ja kun ei niitä itselläkään onneksi 24/7 ole. Kävellessä kyllä tuntuu alhaalla tuota painetta, mutta jospa se kohtu kohta nousis rakkoa painamasta.

Liikkeistä välillä kuulostellessa on tuntunut siltä että joku pieni nykäys tuntuu, niinkuin pienen pieni potku. Mutta ei voi varmaksi sanoa, kun tuntuu noi suoletkin mylläävän aika lailla :D sykkeet löytyy dopplerilla onneksi hyvin.

Kyllä on hirvittävät tämänpäivän uutiset, ei voi käsittää. :'(
 
tuolta ensimmäisen sivun alusta löytyy tiedot:
"Facebook-ryhmän ylläpito tiedottaa: Facebookissa olevaan Huhtikuun hurmureiden -ryhmään otamme uusia jäseniä 18.12.2014 asti. Ryhmä on salainen, eli sitä ei löydä eikä liittymistäsi ryhmään näe kuin ryhmään erikseen kutsutut jäsenet. Mukaan joukkoon iloiseen pääset laittamalla yksityisviestin nimimerkille Zemar tai jenniella. Kerro viestissä joko Facebookissa käytössä oleva sähköpostiosoitteesi (laitamme kutsun ko. osoitteeseen) tai nimesi ja kuvaile profiilikuvasi, jotta voimme pyytää sinut kaveriksi ja lisätä tämän jälkeen listalle. Tervetuloa!"
 
Toinen neuvolakierros alkaa olla menossa meillä huhtikuisilla :) itse olen käynyt jo kaksi kertaa + lääkärineuvolan ja menossa taas torstaina. Äitiyspolilla olen käynyt x 2 ja siellä käyn vähintään kuukauden välin, lopussa useammin. Ultria on tehty x 5 ja nyt olen vielä menossa ensi viikolla 4d - ultraan. Mites te muut, oletteko menossa 4d: hen ? Siitä saa kela-korvauksen viikon 18 jälkeen joillekin viikoille asti. Itse haluan mennä, koska haluan, että rakenteet tarkistaa erikoislääkäri ja juuri 4d-tekniikalla, geminejä joskus vaikea tutkia tavallisessa rakenneultrassa. Ja saanhan samalla varmuuden sukupuolista, niilä ei väliä, mutta kun tuplat tulossa niin haluan tietää etukäteen, koska hankintoja on jo tehtävä tässä vaiheessa, kun ei koskaan tiedä miten kauan jaksaa.

Painosta : on täällä keskusteltu myös. No, nytpä se on kääntynyt vahvaan noususuuntaan :) Kohdun yläreuna on selkeästi yli navan ja vauvat köllöttelee enimmäkseen vatsan sivuilla potkuista ajatellen :) Ne on vahvistunut viikolta 16+ lähtien. Painoa on tullut alusta lähtien + 5 kg. Tuntuu jo paljolta, kun yksösraskauksissa on tullut 8-10 kg koko aikana ja nyt jo tämä määrä ja tuplat kasvaa viikolta 20 lähtien sitten huimaa vauhtia.

Huimalta tuntuu, että nyt tosiaan odottajia jo heinäkuisissa ja justhan oli heinäkuu, kun itse testaili plussaa:) Nyt tuntuu, että aika kuluu nopeampaan kuin alussa.

Hyviä vointeja kaikille ja toivottavsti pahoinvoinnit jo kaikilta olisi vähenemään päin ellei jo kokonaan loppuneet :heart:

Paulanna ja pavut 17+6 ( alkaa olla tämän raskauden puoliväli, jos viikolle 34 pääsisi, kaikki siitä eteenpäin on plussaa )
 
Kylläpä tosiaan aika juoksee :) eilen POKSUI 14+0 :) Jee!
Jotenkin jo niin pitkällä mutta silti kaikki vielä niin alkutaipaleella.... Vaikka toiset on jo melkein puolessa välissä! :D
Vatsa alkaa jo olemaan aika kumpu,liikkeitä vielä odotellaan. Voi kunpa ne jo alkaisi tuntumaan!!! :)

Olossa ei muutosta... Kipuja ja kolotuksia ei ole ja väsymys on hävinnyt :) Pitäis varmaan käyttää hyödyks tää energia nyt :) Noh,koti nyt onneksi näyttää siltä edes välillä että on jaksettu muutakin ku sotkea ;)

Pari päivää sitten oli pitkästä aikaa aamulla huono-olo,siis TOSI huono-olo! Kädet vispas, oksetti,pyörrytti,pulssi hakkas minkä kerkes...hirveä huimaus koko aamupäivän....mitä lie oli!? Ei edes syömisellä mennyt ohi...

ttaisku -Onneksi kerkesit nyt sinne päivystykseen tutkimuksiin :) Koita nyt ottaa iisisti niin töissä kun kotonakin :) Tosi inhottava vaiva sulla riesana!
Jaksamista pomon kanssa taisteluun <3

Pikku-katti -Zemppiä neuvolaan! Kaikki on varmasti hyvin :) Ymmärrän kyllä tuon epäilyn tunteen ja kaiken maailman kuvittelut pahimmasta <3 Niitä kehittelen itsekin jatkuvasti.... Olen vielä sellainen google -tohtori että ei hyvää päivää! : /

Nyt jatkan hetken vielä pötköttelyä kunnes käsky käy aamupalan laittoon :)

Sitkeäsissi & muru rv14+1 <3
 
TAAS poksutaan! <3 14+0!!!
Huikeeta miten aika meneekää nopeempaa ko alussa.

Meillä se muutto ylihuomenna ja varmaan jännittää kun yhtäkkiä en saa enää unta. Uni tulee vasta keskiyön jälkeen ja tänäänki heräsin kuudelta pirteänä, nyt pari tuntia räplänny kännykkää ja miettiny uuden kodin sisustusta.. Eikä ees päivisin väsytä! Käyn ylikierroksilla, energiaa ois vaikka muille jakaa..

Nyt tajusin mistä ne mun yölliset kivut johtuu. Ilmaa mahassa.. En ois ikinä uskonu miten ison kivun semmonen saa aikaan! Se lamauttaa täysin, kesken kaiken ku kylkeä kääntää pitää jähmettyä paikoilleen ja oottaa millon se menee ohi, auts.. Eikä passaa piättää sitte ko se on ulos tulossa! :D sorii..

Oon hyvissä ajoin alottanu tekee loppusiivousta, huomaan etten paljoa enää jaksa kun pitää päästä jo levähtämään. Tutut supparit sieltä taas tulee.. Avaimenpalautuspäivänä pitää tehä loppusiivous ja sillon on oltava tehokas että kerkiää.. Huh, jännittää!

Meinaan hankkia sarjalipun uimahalliin, ois kätevä ja mukava tapa pysyä kunnossa raskauden aikana. Päästin itteni niin rapakuntoon esikoisen odotusaikana että nyt oon liikkunut senki eestä. Nyt luottaa ettei se keskenmeno tuu vaikka liikunkin.. Ihanaa ko vielä pystyy hölkkäämään (vielä kun sais perseen ylös penkistä joka päivä että tulis ulkona käytyä, mutta terkkari sano ettei saa ittiä pakottaa!*enkelihymiö* :D )

Näin se näkyy kirjotuksestaki mikä energia ja loppumaton puheripuli mulle on tullu, oiskohan eilisen magneettikorukutsujen ansiota, en pysty rauhottuu ku sain magneettihoitoa :D eli siis kuka tarvis energiaa, täältä sais!! Illalla mulla suu kävi vielä ko ukko oli jo unessa, ei enää jaksanu toinen kunnella asiaa ruusuverhoista siihen aikaan yöstä..
 
Keesha: Mä voin niin kompata sua noiden yöllisten ilmavaivojen suhteen! Nimimerkillä VIIME YÖ TÄYTTÄ TUSKAA!! Muutenkin koko viime yö meni vessassa ramppaamiseen. Taisin jopa tehdä uuden ennätyksen. Noin 8 kertaa yöllä. Eli tunnin välein! Huhhuh!
Nyt alkaa huomaamaan, että kohtu painaa rakkoa tosi voimakkaasti :/

ttaisku ja pikkunen 14+2
 
Sukupuolesta

Onko muilla selkeitä tuntemuksia vauvan sukupuolesta tai oletteko mahdollisesti saaneet jo tietää kumpi on tulossa? Itselle tuli äsken oikein kamala olo, kun tajusin, että pieni tyttö, jota olevinaan sisälläni kannan ei välttämättä olekaan tyttö. Ei siksi, että poika olisi yhtään vähemmän toivottu, vaan siksi että olen ollut niin varma sukupuolesta, että en ole enää edes tajunnut kyseenalaistaa omaa oletustani. Oon jo alkanut vauvan huonettakin laittaa tytölle, vaikka sehän nyt on aivan typerää. Nyt pitää alkaa oikein tietoisesti miettiä myös sitä poika vaihtoehtoa, jotta en möläytä mitään typerää mikäli vauva rakenneultrassa paljastuukin pojaksi :D Alkuraskaudesta mulla ei ollut mitään selkeää oloa suuntaan tai toiseen, vaikka jotenkin olen aina esikoiseni tytöksi kuvitellut, mutta kun sain nt ultrasta mukaani kuvan suoraan vauvan jalkovälistä, jossa mielestäni on selvä tyttö, niin sillä tiellä ollaan. Mies meillä siis uskoo vauvan olevan poika ja aina kun hän puhuu vauvasta poikana korjaan, että sehän on siis tyttö. Ihan kuin mun "tietoni" olisi yhtään sen parempi kuin hänen :LOL: Mutta siis hullulta tuntuu, että miten olen itse voinutkin niin voimakkaasti kallistua tytön puolelle, vaikka kaikki perustuu vain omaan oletukseen. Elän jossain hormonihuuruisessa vaaleanpunaisessa prinsessakuplassa :LOL:
 
Terveisiä lääkärineuvolasta, tai neuvolalääkäristä, mut kuitenkin :)

Mulla on nyt kaksi neuvolakäyntiä ja tää neuvolalääkärikäynti takana, ja nt-ultra. Vielä kaksi viikkoa r-ultraan!

Tänään mitattiin verenpaine ja paino, lääkäri teki sisätutkimuksen, ja kuunteli sydänäänet. Ensin ei meinannut kuulua kuin kohdun äänet, mutta lohdutti, ettei niitäkään kuuluisi, jos siellä ei toisella puolen olisi joku, ja sitten ne sydänäänetkin kuuluivat :heart:
Mun paino ei oo paljoa noussut, mikä onkin hyvä, kun massaa jo alunperin on, nyt lisäys on 133g/vko. Kohdunsuu hyvä ja kiinni, kohtu siinä kohti missä pitääkin, ja pienen syke 155.

Noista kaasuista, mulle mies on kommentoinut, että varsinkin öisin päästelen ihan kauheita, enkä kyllä epäile. Onneksi parisuhde kestää sen ;)

4D-ultra olis kyllä kiva, mutta katsotaan nyt ensin tuo r-ultra, millaiset laitteet on naistenklinikalla käytössä, ja millainen ultraaja sattuu...

Huomenna poksuu viikot, ja kyllä nää menee nyt selkeesti nopeemmin kuin ekalla kolmanneksella!

Kevis + pieni 17+6
 

Yhteistyössä