Huhtikuun hurmurit 2015 -Maaliskuu-

BOOMKAA kiitos!
Pikku halit ei oo koskaan pahasta...vaikka me halitaan ja pussaillaan noiden tytsyjen kans koko ajan :heart: On mulla niin ihanat tytöt silti. Hoitaa kovasti äitiä ja haluaa auttaa. Ja niin hellyyttäviä hetkiä oli tänäänkin monta kertaa. Sitä miettii että mitä hyvää olen joskus tehny ku mulla on niin parhaat ja hauskat lapset :ashamed:

Ji teretulemast! :wave:
Sulla on ollu kyllä rankka eka kerta..toivottavasti nyt menee helpomman kaavan mukaan! Peukkuja sulle!

Vaunuista: eka mietin etten osta ollenkaan...nyt oon alkanu selaamaan uudestaan nettiä. Päätös on vaikea! Varsinkin kun rahat on tiukilla. Meillä valmiina Cybex kaukalo joka pitäs passata runkoon...tai olis hyvä. Se rajoittaa aika paljon. Ja mulla on tieten hirveet vaatimukset muutenkin :LOL: ihana yrittää päättää kun tilillä ei oo katetta! Se sulkee pois esim.käytettyjen ostamisen kun ei kukaan luotolla myy muukalaiselle :ashamed:
 
Ji: Meillä on ollut aika samanlaiset nuo ekat synnytykset. Mulla alkoi rv35 supistukset lisääntymään, jolloin kävin polilla ja sain passituksen Oys:aan ambulanssin kyydillä. Alakautta lähdin synnyttämään; supistusten kanssa kärvistelin sairaalalla liki 20h ja paikat aukeni hyyyvin hitaasti. Avauduin 7cm, mutta lapsivesikalvojen puhkaisun jälkeen todettiin, että vesi on melkein mustaa ja sitten tulikin kiire saliin ja sektioon.
Seuraava synnytys sujui kuitenkin normaalisti. Alkoi rv 38+6. Edelleen tuo avautumisvaihe oli todella pitkä (säännöllisiä supistuksia vuorokauden verran), mutta reipas tyttö syntyi viimein alakautta muutaman minuutin ponnistamisella :)
Jännittää vähän miten tämän tulevan kanssa. Eiköhän kaikki mene hyvin, mutta tuo pitkä avautumisvaihe mietityttää eniten. Voimat menee aika vähiin, kun supistuksilta ei saa levähdettyä ja mikäli ponnistusvaihe venyy, niin kuinka hyvin sitä jaksaa olla mukana.

Olen myös Rh-. Vauva on puolestaan positiivinen, joten olen jo ensimmäinen anti-D-immunoglobuliini-pistoksen saanut tälle raskautta. Muuten ei ole veriarvoja seurattu, joten lienevät kunnossa. Pitää kysyä torstaina lääkäriltä miten jatkossa edetään.

Nyt ikkunoiden pesuun, ennen kuin aurinko kääntyy paistamaaan niihin :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille mammoille :heart:

Boomkaa ja papunen 36+1
 
Vaunuista Ostin 7 vuotta sitten emmaljungat Edge Duo Combi Sport Cryptonite rungolla, ja hyvässä kunnossa on vieläkin. Ainut mitä on pitänyt vaihtaa on, vaunujen alla oleva ostoskori. Kangas nyt vaan vinuu 7 vuodessa.

Turvaistuin Meillä menee turvaistuimet lapselta toiselle. Kantokoppia en ole ottanut, vaan ihan turvaistuimen, joka menee vauvasta 6 vuoteen asti.

ON Täällä alkanut ihmeellinen ns. elohiiri vasemmassa jalassa. Eilen illalla alkoi ja jatkuu edelleen vain. Ärsyttävä.
Vauvan liikkeet on todellakin hidastuneet, mutta kuitenkin on liikehdintää. Nälän tunteen katoaminen on kauheaa, kun ei ole nälkä. Järki sanoo että on pakko syödä, mutta kun on ähky olo joh valmiiksi.

Lumme75 & Riisinnuppi 33+5
 
Ji
Huih, ompa ollut tosiaan samantyyppiset synnytykset meillä Boomkaa. Tuo avautumisvaihe, tai se kun se jatkuu ja jatkuu eikä edisty niin se uuvuttaa. Kivut ovat järkyttävät ja ne väsyttää. Mulla vauhditettiin supistuksia oksitosiini tipalla, ja se oli kyllä tappoainetta! Jos samalla kaavalla menee seuraava synnytys niin mistähän ne voimat ponnistusvaiheeseen etsii. :kieh: mutta olen kuitenkin avoimin mielin, toivottavasti tämä menee hieman paremmin.

Mulla oli ensimmäisessä verikokeessa tiitterit 0, kunnes seuraavassa nousi 1. Näkyi jo vasta-aineita ja luultiin että ne johtui aikasemman raskauden anti-d piikistä mutta ei se sitten niin ollutkaan kun nyt tiitterit oli viimeksi 16, eli nousussa koko ajan. Tämä vauva on +. Sulla ei varmastikkaan ole siis hätää boomkaa, kun tiittereitä ei seurata tiuhaan. Minä käyn 2 viikon välein nyt kokeissa kun ne tuskin tästä laskeekaan enään.

Vaunuista on ollut puhetta. Meillä on esikoiselta jääneet Firkonin F7, nykyisin tää malli taitaa kulkea toisella nimellä. Mutta tosi näppärät vaunut kuitenkin ovat olleet joten näillä mennään.

Turvakaukalo ostettiin hobbyhallista, ilman isofixiä tällä kertaa. Itse koen näppäränä vyökiinnityksen sen aikaa kun kaukaloa tarvitaan.

Kotiutumisvaatteista oletteko jo pakkailleet sairaalakassia? Esikoinen syntyi kesähelteillä kun tämä tulokas taasen nyt keväällä. Riippuu varmaan tuleeko hirvittävä taka-talvi takaisin vai päästäänkö näillä ihanilla keleillä kotiin, mutta millaisia ulkotamineita olette miettineet vauvalle? Olen itse kahden paikkeilla, meillä olisi lindexin toppapussi ja sitten se pörröhaalari/karhupuku vaihtoehtona. Varmaan päädytään tuohon pörröhaalariin, kun autolla mennään ja auto on lämmin. Siihen jos jotain peittoa laittaa vielä tarpeen tullen päälle niin luulis pärjäävän. :)

Tänään poksutaan rv 34+0!
 
Tervetuloa Ji minunkin puolesta joukkoon! :wave:

Kotiutumisvaatteista: Minulla on varattuna vauvalle juuri sellainen pörröpuku. Mutta mitä sen alle riittää? Pitkähihainen body + housut ja tietty sukat ja tumput ja myssy päähän. Sain kaverilta lämpöpussin, jonka saa kaukaloon, joten jos oikein kylmä niin siihen kun vielä sujauttaa, niin tarkenee. Tai sitten jotain peittoa mukaan. Meilläkin automatka vain sellaiset 15 min.

Sairaalakassia ei ole vielä pakattu täällä, mutta ehkä kohta voisi sitäkin pakkailla hiljakseen. Tosin tuntuu että meillä on joka nurkka täynnä vauvan tavaraa. Kaksioon ei niin hirveästi tavaraa mahdu, on vaunut, äippälaatikko pitäis mahduttaa jonnekin varastoon, turvakaukalo telakoineen odottamassa asennusta, pinnasänky kasaamatta makkariin. Sielläkin pitäisi jotain järjestelyitä tehdä... huoh... onhan tässä aikaa :D

Tänään poksahti 36+0!
 
Tervetuloa mukaan, Ji! :wave: Melkoinen kokemus on ollut sulla eka synnytys! Toivottavasti nyt pääsisit kokemaan myös alatiesynnytyksen. :flower:

Lumi-15: Aatelin itse kokeilla tällä erää maidonkerääjiä, mikäli maitoa tihkuu imettäessä paljon. Siinä ei nännit haudu kosteassa ja liivinsuojuksia ei tartte jatkuvasti vaihtaa. Toki käytän myös liivinsuojuksia, mutta aineskin kotioloissa imettäessä kerääjä voipi olla jees.

Lumme: Täälläkin olot ovat vaihdelleet. Välillä oli ruokahalut lähes täysin poissa. Nyt taas ruoka maistuu ja varskinkin herkut. Toisina päivinä masun kanssa on tosi tukala olla ja toisinaan taas olo on melko kevyt. Varsinkin istuma-asento voi tuntua tukalalle, kun tuntuu että kohtuu kurkkii jo ruokatorvesta. :LOL: Tämä toka odotus on aivan erillainen kolotuksiltaan ja vaivoiltaan kuin esikon odotus.

Omia kuulumisia: Kirjoittelin viime viikolla näköhäiriöistä ja kohonneesta verenpaineesta. Kävin perjantaina neuvolassa ja kaikki oli ok siellä. Nyt loppuraskauden käyn kuitenkin viikottain neuvolassa, kun muuten käyntejä olisi ollut rv 36 -> 2 vkn välein. Terkka painotti, että nyt mun ei enää pidä yrittää rehkiä liikaa, kun kroppa näköjään alkaa protestoida vastaan.

Supistukset: Mites teillä muilla on supistellut nyt loppuraskaudesta? Onko tullut myös kipuja mukaan?
Huomaan omalla kohdalla, että kotiaskareet saa aikaiseksi harjoitussupistuksia ja toisinaan mukana on myös kipua. Harkkasupparit ovat nyt todella napakoita. Oikein tuntuu, kun ne alkavat huipentua kireimmilleen, että seuraava vaihe on kipu. Tunnen näiden napakoiden harkkasupistusten aikaan, kun vauva painuu kohti kohdunsuuta, jota sitten hiukan juilii.
Kipeät supparit taasen tuntuvat alamasulla ja selässä, toisinaan vain jommassa kummassa. Ekoja kertoja kun alamasulle levisi kiputunne, aattelin että vauva painaa jotenkin hermoon tms. Mutta kyllä se supistuskipua taitaa olla, kun jonkun tovin kestää ja kipu saattaa levitä myös alaselän puolelle. Näitä kipeitä suppareita tulee miten sattuu ja todella harvoin.

Sairaalakassi: Pakattu on. Tuskin saisin sinne kerättyä mitään järkevää enää siinä vaiheessa, kun sairaalaan lähtö olisi todella edessä. Voisi olla sen verran jännitystä ilmassa ja keskittyminen täysin synnytyksessä. :D Kotiutumisvaatteet tuottavat hiukan päänvaivaa etenkin housujen osalta. Luultavasti joudun mammahousut vetäisemään jalkaan, kun eipä taida ennen raskautta hommatut vaatteet vielä mahtua päälle synnäriltä lähtiessä. :whistle: Vauvalle olen pakannut 50cm ja 60cm bodyn ja potkuhousut, kun ei voi tietää, minkä kokoinen meidän rakkauspakkaus sitten on. Vauvalle on myös ohuempaa ja paksumpaa myssyä, sukkaa ja tumppua, sekä villatakki. Sään mukaan sitten niitä päälle. Ulkopuvun virkaa toimittaa fleecehaalari, jossa saa raajat kunnolla piiloon.

Vaunut: Nekin ollaan hommattu jo ajoissa - käytettynä, kuten lähes kaikki muukin. Saas nähdä millaiset Ora Jetit on sitten käytössä. Ainakin liikkeessä kokeiltaessa tuntuivat ketteriltä, vankoilta ja helppokäyttöisiltä. Hommattiin uutena Oran turvakaukalo, jonka voi napsauttaa sitten esim. kauppareissulla vaunurunkoon kiinni herättämättä vauvaa. :)

Synnytys: Pyörii mielessä lähes jatkuvasti. :D Innolla jo odottelemme, mikä päivä tulee lähtö tositoimiin. Meinasi jo viime viikolla paniikki pukata, että mitä jos mulla todetaan raskausmyrkytys ja päädyn vielä sektioon! Toivon nimittäin, että synnytys käynnistyisi ja etenisi mahdollisimman luonnollisesti. Leikkaushaava masussa ei tunnu itsestä kivalta ajatukselta, eli pelko voi olla näinkin päin. Toki kivunlievitystä otan vastaan, mikäli olo sen vaatii, kuten esikoisenkin synnytyksessä otin epiduraalin. Esikoisen synnytys (n. 10v sitten) alkoi supistuksilla rv 39+5 puolella ennen puolta yötä n. klo 23 aikaan. Siinä alkuvaiheessa myös limatulppa lähti irti kokonaisuudessaan, ainakin siltä se kokonsa puolesta näytti. :LOL: Suppareita tuli epäsäännöllisesti, mutta ne olivat sen verran kipeitä, etten nukkunut koko yönä niiden alettua. Enkä seuraavana päivänä, vaikka sain kipupiikin, jotta saisin levättyä. Synnytys katsottiin alkaneeksi klo 16 rv 39+6 ja 8,5 h päästä siitä syntyi laskettuna päivänä esikoiseni. Ponnistusvaiheessa olin niin rättiväsynyt, että toivoin jo ääneen pääseväni pois synnyttämästä. Hyvin kätilö tsemppasi ja ponnistusvaihe kesti vain 10min, vaikka sillä hetkellä se tuntui ikuisuudelta. :LOL: Toivottavasti tämäkin synnytys menisi yhtä hyvin kuin ensimmäinen, tuo epäsäännöllinen vaihe saisi vaan olla huomattavasti lyhkäisempi, jos saman kaavan mukaan mennään. :)

Nukkuminen: Yöt ovat käyneet erittäin katkonaisiksi. Heräilen vähän väliä pissalle tai omaan ähinääni yrittäessäni vaihtaa kylkeä tämän valtavan masun kanssa. Olen päättänyt, että lepäilen aina kun tarve sen vaatii, eli nukun aamusta pidempään ja päikkäreitä. Jos tuleva synnytys on samanlaista valvomista kuin esikon aikaan, niin sitä suuremmalla syyllä lepo on nyt tarpeen. Synnytyksen jälkeen sitä on niin oman nyytin lumoissa, että siltä tuijottelulta ei malta edes nukkua, vaikka edellisinä öinä ei olisi silmiään ummistanut. :) :heart:

Bebe ja tyty 37+2
 
Tervetuloa Ji!

Sairaalakassia en pakkaa valmiiksi. Listaa teen jossain vaiheessa mukaan otettavista tavaroista. Jos käynnistetään, niin sit toki laitan edellisenä päivänä tavarat valmiiksi kassiin =)

Yöunet
mulla on ihme kyllä pysyneet hyvinä. Nukun tosi sikeesti ja jos muksut yöllä huutelee, niin nukahdan helposti takas sänkyyn mennessä. No... tulee varmasti vielä se aika, kun ei uni tule...

Vaunuista
: Meillä on Emmaljungan scooterit ja tuplat. Niillä pärjätään hyvin =)

Supistuksia mulla on ollu pari kertaa nyt viime viikon aikana. Harkkasupistuksia tullut toki aiemminkin, mut esim. eilen tuntu ihan levossa ollessa napakampi ja melko pitkään kestävä supistus. Parin viikon päästä se koko arvio, niin tietää samalla taas kohdunsuun tilanteen.

Tänään loppu mulla työt =) Ihanaa, kun tätä oon oottanut! Mitään en oo laittanu vauvalle valmiiksi enkä pystykään 2 viikon aikana tekemään niiden eteen vielä mitään. Meillä alkaa huomenna nimittäin makkariremontit, niin sen jälkeen laitan vauvan tavaratkin paikoilleen.
 
Viimeksi muokattu:
Vaivalloisesti se 10 liikettä tunsin tunnin sisällä. Nyt on sitten kauhea hikka. Todellakin on liikkeet hiljentyneet. Meinadin lähteä polille,jos ei tule 10 liikettä,mutta onneksi tuli. Pitää seurata nyt tarkasti liikkeitä. Tänään supisti niin kovasti että kakki mene väkisin pöksyyn
 
Tervetuloa Ji :flower:

Pullot, tutit sun muut keitelty. :) Kaikki valmiina siis, nyt ei puutu kuin itse päätähti. Sairaalakassi on valmiina, toki ihan kaikkea sinne ei ole vielä voinut tunkea mutta kassin päällä on lappu lopuista kamoista, niin muistaa sitten heitellä ne vielä mukaan h-hetkellä. Tai jos mies joutuu vaikka tuomaan ne sairaalaan jostain syystä.

Mulla olisi nyt edessä 12 h paasto, huomenna aamulla labraan näiden kutinoiden takia. :$ Minulla taas ei ole minkäänlaista ruokahalun vähenemistä ollut, joten taitaa tulla vaikee ilta, yö ja aamu..

Luonnollista synnytystä toivon toki itsekkin ja synnytys pyörii mielessä etenkin öisin. Mutta ei tässä nyt mitään paniikkia vielä... jos joku hepatoosi todetaan ja tulee käynnistysuhka niin sit kyllä olen pelko persuksessa loppuajan. Mutta luin että raskaushepatoosissa vauvat syntyy usein ihan itsellään jo vähän aiemmin jostain syystä..
Pääasia tietysti vauvan hyvinvointi, menee synnytys sitten miten menee.

Vaunut Meillä on emmaljungan edget perusrungolla + seisomalauta ja sitten britaxin b motion matkikset. Molempiin saa kaukalon napsastua kiinni. Jasmin12 hobbarista olet varmaan katsellut jo? Itse ostin nuo britaxit sieltä juuri alesta ja näytti muitakin merkkejä olevan alessa.

Täälläkin seuraillaan tarkasti liikkeitä tuon hepatoosiepäilyn takia, terkka käski lähteä polille jos liikkeet hiljenee tms. Mutta neiti onneksi on potkinut menemään koko viikonlopun ja myös tänään siihen malliin, ettei sen puoleen ainakaan ole tarvinnut huolestua.

Tsemppiä supistelijoille!

mini rv 35+3 <3
 
Jäi aamulla hehkuttamatta, että meilläkin nukuttiin viime yönä! Piti oikein aamulla kattoa kelloa ja laskea kuin kauan tuli vietettyä sängyssä..Härre guud, kahdeksan tuntia :D (Sitten pitikin rientää kiireesti vessaan...)

Syömiset: tunnustan, että mulla tekee ihan hirveesti mieli napostella :p Se johtuu ehkä siitä, että koska on täysi olo niin on kivempi ottaa vaikka lasillinen mehua ja digestive kuin aatella ruoan syömistä. Normiruokaa syön toki samalla rytmillä kuin muukin perhe, mutta annoskoot on paljon pienempiä kuin aiemmin. Sitten onkin jo tunnin, parin päästä pikku nälkä ja jotain pientä pitää haukata.
Suklaa ja jäätelö uppoais milloin vain, mutta onneksi niitä ei joka päivä löydy kaapista (tai sitten ne ei vaan ehdi sinne asti :D)

Jalkojenhoito: tänään sain raspattua sekä hoidettua jalat. Vaati kyllä aika paljon aikaa sekä eri asentoja, että sai kantapäät sileiksi. Aattelin lähteä kohta tekemään jalkakylvyn saunaan ja sitten mies saa rasvata ja hieroa ne ;)

Karvojen kasvu: pitänee sheivata karvat samalla saunareissulla. Kasvaako ne nyt nopeammin, kun mulla alkaa olla tämmönen apinanainen-olo pikkuhiljaa? Vai tekeekö muisti mulle tepposet ja viime kerrasta onkin jo usempi viikko..? :LOL:

Huomenna lähdetään ostoksille, kun viedään ensin esikoinen kouluun. Ostoslista on lyhyt, mutta saapa nähdä kuinka tulee hairahdettua...Ehkä pari uutta vauvanvaatetta, että on tällekin jotain ihan omaa :) Tuleva isosiskokin haluaa varmasti laittaa jotain pientä vauvalle :heart:

Jaksamista ja tsemppiä kaikille kanssaodottajille :flower: Vauvauutisia taitaa alkaa pikkuhiljaa tulemaan.. Onneksi viikkoja alkaa olla hyvin kasassa ja päiviä tulee koko ajan lisää :)

Boomkaa ja papunen 36+1
 
Kiitos vielä kaikille onnitteluista :)
Luen välillä palstaa, mutta en enää ehdi kommunikoida, joten toivotan kaikille mitä parhainta loppuodotusta ja synnytystä !
Me ollaan vielä sairaalassa, molemmat vauvat tarvitsivat sinivaloa, nyt on pojan vuoro siinä maata. Huomenna ehkä kotiin?
Minä voin hyvin ja kivut pysyy kurissa Burana/ Panadol yhdistelmällä.

T. Paulanna ja babyt 5 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Meilepä syntyi viime yönä pieni tumma tukkainen pullea poskinen tyttö. Lekuri tuli sanomaan että oli helppo synnytys ja häntä ei oikein tarvittu koko aikana....
Niin voi kun tämä olisikin ollut totta,mutta se oli unta..

Täällä on kaikki valmista. Turvaistuimen pesin eilen ja pinnasuojan. Vaatteet yms. valmiina. Kassit pakattu ja odotetaan vain lähtöä.. jos yuo uni enteilisi jotain. Semmoisia merkkejä on ollut ilmassa. Kumminkin menee minun tuurilla 2 vkkoa yli lasketun ajan ;)

Lumme75 & riisinnuppi 33+6
 
Paulannan perheelle kaikkea hyvää vauva-arkeen! Toivottavasti pääsette pian kotiin. Varmaan jatketaan sitten myöhemmin vauva-arjen höpinöitä tuolla vauvapalstalla,kunhan kaikki ovat pienokaiset saaneet maailmaan :)

Täällä eilinen oli outo päivä. Päivällä tuntui kipeetä juilintaa alapäässä. Liekö pikkuinen porautunut alemmaksi. Illasta taas oli outoa poltontunnetta mahan seudulla. Otin närästyslääkkeen ja sen jälkeen juoksin vessaan. Maha oli ihan löysällä. Tämän jälkeen maha oli edelleen kipeä ja säteili selkään. Alkoi jo pelottamaan,että nyttenkö se alkaa. Nukahdin ja nukuinkin 9 h putkeen (en muista milloin viimeksi olisin nukkunut noin pitkän pätkän putkeen). Nyt olo hyvä,mutta kai tässä on otettava rauhallisesti. Vielä ei pienen tarvitsisi maailmaan tulla.

Lumi-15 35+2
 
ON: Täällä äitiyspolikäynti takana. Vauva sitkeästi edelleen perätilassa, ja yritettiin myös kääntää tänään. Eipä suostunut hievahtamaankaan, joten tuskin tulee kääntymäänkään. Kävin myös lantion magneettikuvissa, josta saan huomenna tietää tulokset, että mahtuisko ylipäätään syntymään alakautta.
Painoarvio oli nyt 36+1 n. 2800g, joten veikkasi syntyvän vauvan painoksi 3600g. Saa nähdä miten pitää paikkaansa.

Nyt pitäisi sitten pohtia haluanko yrittää perätilasynnytysä vai suoraan sektioon. Molemmissa hyvät ja huonot puolensa. Vähän kyllä hirvittää jos vauva onkin lähemmäs 4kg, niin sitä ei perätilassa olisi kiva lähteä synnyttämään..
 
Joppu: No höh! Onpa mietittävää kerrakseen, et mitä tekis. Mä luultavasti pyytäisin tossa tilanteessa käynnistämään aikaisemmin ja yrittäisin perätilasynnytystä.

Lumme75
: No jopas tuolla viestillä jo sait sydämen pamppailemaan!!! =)

Mites äitii88 ne verikokeet meni? Saitko jo tulokset?

Vauva on alkanut painamaan lonkkahermoa. Välillä oikeanpuoleinen jalka lähtee ihan yllättäin alta ja kipu on aikamoinen!
 
Lakka83: joo jos vauva olis tuon n. Kolme kiloa, niin voisin yrittääkin perätilasynnytystä, mutta ainakin Jorvissa eivät perätilasynnytyksiä käynnistä, vaan sen pitäis käynnistyä itsekseen.

Lumme: mäkin luin ensin sun viestistä, että mitä, nytkö se jo synty.
 
Mukavaa jatkoa paulannalle! Paljon jaksamista arkeen, varmasti pitää kiirettä kun on kaksi pientä nyyttiä hoidettavana :)

Lumi: kroppa alkaa sullakin valmistautumaan pikku hiljaa tulevaa varten. Lepo on kyllä paikallaan mikäli on kipeitä olotiloja, mutta tokihan oireet alkaa voimistumaan loppua kohden. Jännittävää odottaa sitä hetkeä kun tajuaa, että nyt on tosi kyseessä ja tästä se varmaan lähtee :rolleyes:

Joppu: onneksi vauvan kokoarvio on keskikäyrillä (vaikka toki voi siitä heittää). Siellä on määrätietoinen pieni asukas, kun ei suostu asentoa vaihtamaan :D Huh, en oo kyllä yhtään kateellinen. Jospa tuo magneettikuvien tulos kuitenkin auttaa päätöksen teossa. Tsemppiä :flower:

Meinasin jo alkaa päivittämään synnyttäneiden listaa lumpeen kohdalta, kunnes luin viestin loppuun! Niinhän se joskus menee, että vaikka vauva kuinka näyttäisi olevan tulossa etuajassa ja olisi jos jonkinlaista vaivaa, niin sitten mennäänkin komeasti loppuun asti ja vielä hieman ylikin ;)

Miten tosiaan äitii88:n verikokeet meni ja onko kutinat lientyneet?

Kiva kuulla, että Bebellä ei ainakaan vielä tullut isompia ongelmia vaikka raskausmyrkytysoireita hieman olikin. Ja hienoa, että olet nyt viikottaisessa seurannassa. Itselle toisi ainakin siinä mielessä enemmän mielenrauhaa ja osaisi ottaa hieman rennommin :)

Omaa napaa: Saa nähdä milloin itse saan seuraavan neuvola-ajan. Viimeksi väli oli kaksi ja puoli viikkoa. Tuntuu siinä mielessä pitkältä, että kun oireet alkaa voimistumaan niin itse on vaikea arvioida milloin oikeasti meinaavat jotain.
Olotila on jostain syystä tosi hyvä. Supistelee iltaisin, mutta päivällä tulee virtapiikkejä ja tuntuu, että jaksaa mitä vain. Tänään käytiin aamusta ostoksilla ja loppupäivä raivattiin tulevaa tonttia. Vauvakin on ollut tänään virkumpi ja ilmoitellut itsestään pitkin päivää. Nytkin potkuttelee ja vaihtelee asentoa...on se vaan ihanaa vaikka välillä sattuukin :heart:

Boomkaa ja papunen 36+2
 
Joppu: Toivottavasti sit käynnistyis itsestään hyvissä ajoin!

Boomkaa: Mullakin välillä virtapiikkejä, mut aamut varsinkin ihmeellisiä, kun väsyttää ihan älyttömästi, vaikka on yön nukkunut.

Eilen illalla olin jo nukahtanut, kun heräsin tosi voimakkaaseen supistukseen. En oo kertaakaan aiemmin herännyt supistukseen. Joinain iltoina on niitä kipeämpiä jo ollut. Kohdunsuun tilanne katottiin sillon kuun alussa (kiinni oli ja kanavaa reilusti) ja seuraavan kerran nyt kokoarviossa kuun viiminen päivä. Voipi olla, et nää tekee jo jotain tehtäviään siellä, kun edellisistä synnytyksistä ei kuitenkaan oo kovin hirveesti aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Boomkaa Toki kroppa alkaa pikku hiljaa antaa merkkejä h-hetken lähestymisestä. Mullahan on noita supistuksia ollu jo pitkän aikaa. Kivuttomia tosin. Neuvolatäti muistutteli viime viikolla,että pikkuinen saisi vielä kypsytellä keuhkoja kaksi viikkoa. Sen jälkeen saa luvan tulla :) Itse en ole vielä synnytykseen valmistautunut. Sairaalakassinkin pakkaaminenkin kesken. Edelleen ajattelen,että syntyy lähellä la:aa. Saas nähä :)

Kiitokset vinkeistä, Lansinohia löyty Prismasta. Aventin 0kk pullotutteja en minäkään oo löytänyt kaupoista. Mamilla oli ja ostin nyt aluksi ne. Meillä entuudestaan sekä Aventin että Mamin pullot. Esikoinen söi ensimmäisen kerran pullosta vasta 2-3 kk iässä. Toivon,että tälläkin kertaa imetys sujuisi ongelmitta eikä pulloa tarvittais ihan heti.

Maidonkerääjä löytyy täältäkin. Jäi viimeks vaan jostais syystä vähälle käytölle.

Ootteko muut lukeneet noita uusien odottajien ketjuja? Jotenkin tuntuu niin kaukaiselta oma alkuraskaus. Mutta yhtään en kaipaa niitä aikoja. Mieluummin on lyllertävä valas ;D kuin ottaisin sen jatkuvan pahan olon ja järkyttävän väsymyksen. Nopeesti on kyllä aika kulunut,huh!

ON Järkytyin tänään aamulla. Pikkuinen ollut pitkän tovin raivotarjonnassa. Tänään aamulla hänellä oli hikka ja hikottelu tuntui ylävatsalla. Toivottavasti tulkitsin väärin,eikä pikkuinen olisi kääntynyt.

Lumi-15 35+3
 
Lakka ja boomkaa, kiitos kysymästä. :) Kutina on vaan pahentunut, mutta terkka soitti äsken tulokset ja arvot onneksi oli todella hyvät. Mutta silti kuulemma seuraillaan asiaa loppuaika, kun on näin myöhäiset viikot... eli voi olla että otetaan verikokeet jossain kohtaa vielä uusiksi. Mutta tod.näk. johtuu vaan tästä ihanasta siitepölystä... :snotty:

Paulanna Hyvää jatkoa vauvojen kanssa :flower:

Lumme Minäkin jo luulin että nyt hää synty... mut ei :D

Lumi-15 Täällä myös vauva raivotarjonnassa ja monesti hikka tuntuu ylhäällä. Peppu taitaa pomppia silloin!

mini rv 35+5
 
Kiitos tiedosta Joppu ja Äitii88! Itselläni istukka edessä ja ylhäällä,joten en ole aikaisemmin kiinnittänyt hirveesti huomiota liikkeisiin ylävatsalla. Nyt satuin olemaan pitkällään. Jospa se vaikutti siihen,että tunsin nyt pepun pomppivan ylhäällä :D Muuten olen tuntenut hikan enemmän alhaalla.

äitii88 hyvä,että arvot kunnossa ja tilannetta seurataan :) Inhottava vaiva varmasti tuo kutina :(
 
Paljon on taas juttua tullut ja ihan ku tää ketju olis alkanu taas aktivoitumaan kun tuntuu että koko ajan tulee uutta luettavaa :)

Kohta saa ruveta odottelemaan vauva-uutisia kunnolla!

Itse kävin eilen neuvolassa ja siellä lääkärillä huomattiin vauvalla vähän korkeat sykkeet. Sykettä kuunneltiin puolen tunnin aikana kolme kertaa ja aina vaan jyskytti 190-215. Sieltä sitten lähete päivystykseen käyrille. Jonkun aikaa se vielä siellä korkealla huiteli mutta viimein tajusi tämä durasel rauhoittua :) kaikki lopulta hyvin.

Paikat pehmenneet,sentin auki mutta kanavaa jäljellä vielä.
Eli kyllä tässä siellä häntäpäässä ollaan ennen kun tositoimiin päästään :)

Lumi -mäkin tunnen välillä hiukan ylhäällä mutta aina vaan tuo vaavi on ihan oikein päin tuolla masussa :) että älä huoli ei välttämättä ole pyörähtänyt ympäri :)

Sitkeäsissi & muru rv34+3 <3
 
Tervetuloa mukaan Ji! :) Ja tuplasti onnea Paulannalle! :flower:

Neuvolassa taas käyty ja hemoglobiini tipahtanut alle sadan, kun mulla on ollut normaalisti sellaiset 147. Ei ihme, että on vähän ollut heikko olo. Nyt rautaa kaksin käsin naamariin, että saadaan nousemaan ennen synnytystä. Sain tabletit neuvolasta mukaan. Verenpaine hiukan noususuunnassa yhä, vaikka normaali vieläkin. Toivottavasti ei ala kehittää mitään raskausmyrkytystä. Turvotusta ei ainakaan vielä havaittavissa. Vauva viihtyy yhä ärsyttävän ylhäällä, pylly kylkiluiden alla.

Elellään kyllä niin jänniä aikoja, kun alkaa vauvoja putkahdella. En malttaisi odottaa, että tämä omakin syntyisi, mutta parempi vauvan viettää vielä muutama viikko mahassa. Olen nyt ensimmäistä viikkoa äitiyslomalla ja hiukan askarruttaa, että mitähän ihmettä sitä tässä sitten touhuaa ennen kuin vaavi syntyy :confused: Ei tuota siivottavaakaan loputtomiin riitä :D Ikkunoita pesty täälläkin, niin ei tarvitse sellaisia miettiä sitten vauvan synnyttyä. Yritän muutenkin laittaa koko torpan sellaiseen malliin, ettei tarvitse ainakaan siivoamista miettiä sairaalasta kotiutuessa.

Kaverini järjestävät minulle babyshowerit tällä viikolla ja on kyllä ihana nähdä kaikkia kamuja vielä ennen synnytystä. Onko muille järkkäilty tai oletteko itse järjestäneet itsellenne? Muistan, että joku kertoikin jo yllätys babyshowereista muutama viikko sitten :)

Rintakumit tilasin, koska epäilyttää jo valmiiksi imetyksen sujuminen. Rintani ovat superherkät ja inhoan jo pelkästään sitä, että niihin kosketaan. No, reisillehän se tietenkin meni ja rintakumien koko on aivan väärä. Jostain netistä luin ohjeen, että kannattaa ottaa isompi koko jos on kaksi vaihtoehtoa, mutta nuo ovat kyllä aivan liian suuret. Pitänee varmaan hankkia jo varalle ne pienintä kokoa olevat. Rintapumppu on myös vielä viimeisten hankittavien tavaroiden listalla. Ajattelin ostaa Aventin käsikäyttöisen pumpun.

Ensi viikolla synnytystapa-arvioon. Pakkaan todellakin sairaalakassin sitä varten valmiiksi, koska takaraivossa on koko ajan pieni pelko siitä, että jotain häikkää löytyy ja joudunkin samalta istumalta synnyttämään :x

Hyviä vointeja kaikille!

Karo & vauveli 35+0
 
lakka: mulle sattui myös viime yönä niin, että heräsin aamuyöllä supistukseen joka tuntui jo ihan tosissaan. Iltaisin on tosiaan noita napakoita tuntunut, mutta ei vielä noin kovia. Hetken unenpöppörössä mietin, että tuleekohan uutta ja odotin, mutta sitten nukahdin :D

äitii: tsemppiä olotiloihin, tuo kutina on kyllä inhottava oire. Onneksi ei tarvitse pähkäillä mistä se johtuu, kun seuraavat sun tilannetta ja on nyt ainakin kerran arvot tarkistettu :)

Lumi: Aika huimaa, että tosiaan alkaa olemaan loppusuoralla tämä oma odotustaival kun toiset jännäilevät ekaa ultraa ja painivat ekojen oireiden kanssa :) Niistä ajoista tuntuu olevan niin kauan ja samalla niin vähän aikaa.

Karo: rintakumien kokoa voi tosiaan olla vähän vaikeat arvioida. Itse hain ne eilen ja piti pitkään pohtia siinä kaupan hyllyllä, että kumman koon valitsen. Otin varan vuoksi isommat, koska nänni kuitenkin "turpoaa" hieman imettäessä ja en halua, että niihin tulee yhtään ylimääräistä hiertymää.
Mulla on tuo aventin käsikäyttöinen rintapumppu ja oon siihen ollut tyytyväinen :)

Sitkeäsissi: jopas oli korkeat sykkeet! Ymmärrän toki, että voivat vaihdella, mutta ei ole omilla sattunut noin korkeita neuvolan kuuntelussa olemaan. Mua hieman jo huoletti kun viime neuvolassa oli suht matalat (120-125) vaikka terkka sanoikin olevan ihan ok.

Huomenna olisi aamusta neuvola, pitää tulla sitten päivittelemään omat kuulumiset. Nyt pienet päikkärit, että jaksaa alkaa laittamaan ruokaa :D

Boomkaa ja papunen 36+3
 

Yhteistyössä