Huhtikuun hurmurit 2015 - Marraskuu-

hehe, en tässä raskausaikana ainakaan ole mikään penaalin terävin kynä. :D Reilu viikko sitten r-ultrassa sain kuulla, että istukka on tossa edessä, ja olin yllättynyt, mutta silloin reilu kuukausi sitten lääkärineuvolassahan se lääkäri sydänääniä kuunnellessaan sanoi kuulevansa ensin selkesti istukan äänet, vasta aikansa etsittyään sydänäänet... ja mulle välähti vasta viime yönä, että tadaa, niinpä, miten ne istukan äänet siinä kuuluis niin selkeesti, jos se ei olis edessä. Oon nyt sitten naureskellut itselleni, hyvä minä :LOL: Mitähän kaikkee muuta on vielä pitkien piuhojen päässä tai jää tajuamatta?

Kevis + poikanen 21+2
 
Kevis: voin samaistua! Huomaan ainakin, että muisti alkaa oikeesti tekee tepposia. Asiakaspalvelu-/myyntityössä se ei ole mikään kauhean hyvä :D :D meikä hukkasi kaksi kertaa edellispäivänä työpuhelimen. Kollegan kanssa sitä metsästettiin pariin otteeseen soittamalla siihen ja seuraamalla ääntä. Eilen lähdin kauppaan ja ku pääsin kotipihaan niin kävelin onnellisesti sisälle, ostokset kylläkin edelleen autossa. Vasta parin tunnin päästä muistin, että hitto ne ostokset :D :D unohdan varmaan kohta itsenikin johenki!
 
Ciao, tänä aamuna en tiennyt miten päin olisin, mun henkeä ahdistaa, en pysty hengittää syvään henkeä, semmonen vähän friikki olo kun on hankala hengittää, muina aamuina reippailen pojan pulkalla eskariin ja kävelen töihin, tänä aamuna jätin sen välistä ja mies vei autolla... Joten voimat on aivan totaalisesti pois, omituista, ja silloin aina kummaksuttaa kun ei oikein tunnista mitä kehossa tapahtuu. Kaikki arvot on ollut neuvolassa hyvin ihan muutama päivä sitten, mutta oliskohan ne voinut heittää kuperkeikkaa yks kaks vai mistä tämä nyt johtuu en tiedä.. Eniten ajatuksena ahdistaa että kun pääsen töistä klo 16 täytyy lähteä kuskaamaan lapset 210 km päähän isälleen viikonlopuksi ja ajella takaisin kotiin, että joka toinen viikonloppu tulee työpäivän jälkeen heitettyä tollanen 450 km lenkki. Ja nyt kun on tullut jo nuo pimeät ja liukkaat tänne pohjoiseen niin ei se koskaan kivaa ole ja kiirettä ei voi pitää. No jospa tää päivän aikana tästä, jos ei niin taidan heittää työpäivän kesken... Teen vaan sellasta työtä että jos lähden niin koko putiikki täytyy heittää kiinni ja thats it. :| kurjistuttaa nyt kovasti vaikka muuten kaikki hyvin.
Kevätkaihonkukka mulle myös tuttu ilmiö tuo ettei oikein järki juokse yhtä lujaa kun pitäis :D mullakin muuten kuului siitä ne istukan äänet, eli ilmeisesti mullakin on istukka edessä :) Hassua kun kuului kolmet sydänäänet, mun, istukan ja vauvan.

Oli mulla nyt joku muukin mutta enpä muista... Mulla ainakin tämä raskaus tuonut tuon "tyhmyyden" lisäksi aika raskaan dementian, lyhyt muisti on lähes olematon tällä hetkellä ja kirjoitankin kaikki muistettavat asiat paperille.. Tyyliin tänään pojan treenit, kirppispöydän järjestely, kaupassa käynti, paketin haku jne. Että jos on yhtään enempää muistettavaa kun yksi asia niin se aika varmasti unohtuu. Onneksi mun 8-vee likka on niin oma toiminen että muistaa aika hyvin itse jos koulussa on jotain muistettavaa, vaikka munhan se loppupeleis täytyis muistaa ja muistuttaa. Samaten eskarilaisen jutut millon jumppaa eskarissa ja millon mitäkin, enkä koskaan muista vaikka yritän. Onneksi molempien fudistreenit muistetaan hyvin kun on niin usein :D

Jep, mutta ei muuta kun ihanaa viikonloppua kaikille.:flower:

Hanna ja pallero 18+1
 
ttaisku voisitko olla ihana ja vielä paljastaa, että mitä muita vaunusysteemejä sulla oli vaihtoehtoina? :) Painin yhä tässä vaunusuossa. Tällä hetkellä ykkösvaihtoehtona ovat Brio smilet, joihin saisi kaikki mahdolliset palikat kaukaloineen ja sitten autoon sen telakan. Näissä on vain ongelmana se, että ovat niin ketterät, että koiran kanssa ei välttämättä oikein toimi. Menen lähipäivinä koirulin kanssa koeajamaan kaverin luo samanlaisia. Mulla siis olisi yhä ykkösvaihtoehto se, että vaunut olisivat sen verran pieneen tilaan menevät, että erillisiä matkavaunuja ei välttämättä tarvittaisi, paitsi ehkä jossain ulkomaan reissuilla sitten jotkin superpienet olis lisäksi tarpeen. Ja vauhuihin yhteensopiva kaukalo ja telakka on ehdoton. Aluksi ajattelin, että ostan Emmaljungan White leatherette vaunut ja lisäksi matkarattaat, mutta Emmaljungat taitaisivat olla typerin ostos kokonsa puolesta. Mikäli vaunut eivät mahdu isoon farkkuun koirien lisäksi, niin niitä käytettäisiin sitten lähinnä vauvan nukuttamiseen ja pikku lenkkeihin tässä kotimaastossa. Eli aika rahan haaskausta olisi jotkin uudet Emmaljungat siinä tarkoituksessa. Muutenkin on enemmän alkanut tulla sellainen olo, että ehkä niihin vaunuihin ei ole järkeä hulluna hakata rahaa, vaan katsoo nyt millainen paketti muuten olisi järkevä. Parasta olisi jos olisi yhdet vaunut kompaktina pakettina, eli pieneen tilaan menevät yhdistelmävaunut + vaunuihin helposti kiinnitettävä kaukalo ja telakka.

Dementiasta: Siis mä en muista yhtään mitään! Aivan uskomaton olo koko ajan, kun muisti pätkiii.. Viime viikolla ostin 2kg tuoreita sinisimpukoita ja kassan jälkeen muistin, että tosiaan, olen yksin koko viikonlopun. Vastaavaa tapahtuu jatkuvasti ja unohtelen kesken lauseen mitä olin sanomassa tai unohdan jo sanoneeni jonkin asian. Selitän sitten potilaille samat asiat kahteen kertaan yms. Harrastan myös agilitya ja ratojen muistaminen on tullut aivan uskomattoman vaikeaksi. Se on hieno tunne, kun juoksee täysillä kohti maaliviivaa ja yhtäkkiä tajuaa, että eihän mulla ole mitään hajua mihin suuntaan mun kuuluisi juosta :wave:

Olen muuten aivan toivoton kuvaamaan tuota mahan kasvua. Olsi kiva, että jäisi kuvia muistoksi, mutta taas taitaa edellinen kuva olla viiden viikon takaa. Ja mullahan tota kuvattavaa jo oliskin. Edellispäivänä neuvolassa mitattiin mahaa (kohtua?) ekaa kertaa ja mitaksi tuli 18cm, kotona katsoin, että 18cm olisi keskikäyrillä neljän viikon päästä! En tiedä tuliko siinä joku mittausvirhe, vai vetääkö mun eka raskausmaha oikeesti tollaisissa lukemissa :D isolta se ainakin tuntuu.


Karo & vauvanalku 18+2
 
Heippa pitkästä aikaa! Olen kyllä lueskellut teidän juttuja ahkerasti, mutta tuntuu, ettei ole ikinä aikaa itse kirjoitella. Mukavan aktiivinen tämä palsta kuitenkin on. Kiitos siitä teille!

Hankinnoista voisin omia kommentteja tänne raapustaa. Amme meillä on ollut ihan tavallinen ilman jalkoja. En tiedä onko kaikki ammeet nykyään sellaisia, missä on tulppa, mutta tulpatonta en hankkisi. Tulpallinen on niin helppo tyhjentää.
Meillä esikoisella ei ollut rattaisiin sopivaa turvakaukaloa, kun saatiin kaukalo tuttavalta. Seuraavalle haluaisin ehdottomasti kaukalon, jonka voi vain napsauttamalla kiinnittää rattaisiin. Toisaalta kyllähän turvakaukalon voi vaunukpan sisäänkin tarvittaessa nostaa :)
Matkarattaita meillä ei ole, enkä ole kokenut tarpeellisiksi. Aika paljon meillä reissataan, mutta hyvin on pärjätty emmaljungan nitro city yhdistelmillä. Ovat olleet monesti mukana lennoilla ja vielä useammin autossa. Aina ovat takakonttiinkin mahtuneet, vaikka muutakin tavaraa olisi kyydissä :) Lisäksi liputan kääntyvien etupyörien puolesta! Muita en suostu seuraavallakaan kerralla hankkimaan. Ovat todellä kätevät kaupassa ja muutenkin liikenteessä ketterät, eikä vielä ole tullut sellaista maastoa vastaan, missä en olisi eteenpäin päässyt. Ja tosiaan koiran ja rattaiden kanssa on metsäteitä ja -polkuja menty :)
Onko kellään kokemusta ilmatäytteisistä renkaista rattaissa? Menevätkö helposti rikki, jos kulkee muuallakin kuin tasaisella alustalla? Mietinnässä on Mountain Buggy rattaat, joissa olisivat ilmatäytteiset rattaat...

Mulla oli varmaan jotain muutakin tarkoitus kirjoittaa, mutta eipä muistu enää mieleen:D Alle kuukausi rakenneultraan ja sitten ajattelin lähteä ekoille vauvanvaateostoksille. Oi kuinka ihania ne pienet vaatteet onkaan:heart: Ai niin! Aiemminhan täällä oli keskustelua, onko ne pienet vaatteet aivan turhia. Mun mielestä ei. Meillä esikoinen käytti 50cm ekan kuukauden ja ihan aluksi nekin tuntui isoilta. 56cm luovuttiin vasta 3kk iässä. Tälläkin kertaa aion hankkia noita pieniä kokoja alkuun ja vain sellaisia kietaisumalleja, jotka on neppareilla kiinnitettäviä.

Nyt toivotan mukavaa masun kasvattelua ja joulun odottelua, kun en tiedä milloin seuraavan kerran saan aikaiseksi kirjoittaa :)

Lumililja ja pieni 17+3
 
Viimeksi muokattu:
Supistuksista: Mulla on tällä viikolla ollut ihan selvästi muutamina päivinä supistuksia. Niihin ei ole liittynyt kipua, mutta muuten välillä ollut selkä menkkamaisesti kipeä.. Välillä tietty huolestuttaa. Onko muilla ollut? Tai onko teillä muilla vaikea erottaa, onko kyseessä supistus vai vauvan myörintä. Kun välillä tuntuu, että vatsa pingottuu, mutta ei kuitenkaan kivikovaksi.

Onneksi tiistaina on vihdoin rakenneultra, täytyykin kysäistä asiasta. Siellä ei kait katsota kohdunsuuta, vaan pitääkö mennä lääkärille erikseen? Ollaan lähdössä reissuunkin, joten olisi kiva varmistaa että kaikki on ok.

Joppu & rv 19+4
 
Terve! Supistelut on täällä pysyneet nyt aikalailla poissa, kun olen jättänyt kaikki raskaat hommat miehelle. :D Viime raskaudessa olin niin tehokas, niin nyt hyvällä omalla tunnolla keskityn mahan kasvatteluun, heh.

Rattaiden renkaista Minusta ilmakumit on parhaat vaunuissa (matkarattaat asia erikseen), meillä on nyt ollut yli 2 vuotta ilmakumit eikä ne mihinkään ole puhjenneet *kop kop*. Välillä niitä tietty pitää täytellä, mutta se on pieni vaiva meille. Rullaavat hyvin, eivät kulu, ei jää kivenmurikat niihin pystyyn tms. Tosi kevyet työnnettävät, vaikka itse rattaat ei kevyemmästä päästä olekkaan ( emmaljunga).

Dementiasta Mullakin on, tosin en ennen näitä lukiessa yhdistänyt sitä raskauteen vaan johonkin yleiseen kaamosväsymykseen :D Mutta esim. tänään aamulla oli pakko mennä peilin eteen tarkastamaan hiuksista kävinkö suihkussa eilen, kun en vaan muistanut!

Itse aion aloittaa äitiysloman varhennettuna, koska olen hoitovapaalla muutenkin ja aion jäädä taas hoitovapaalle vanhempainlomien jälkeen. Näin saan äitiysrahan aiemmin pienen kotihoidontuen sijaan ja toisesta päästä saan sitten taas kotihoidontukea vähän aiemmin - mutta sisarkorotuksella. No, ei se ole kuin n. 60€/kk mutta kotiinpäin sekin on. Töissä ollessa sitä ei kannatakkaan aloittaa varhain vaan nostaa palkkaa loppuun saakka, JOS pelkkää rahaa miettii.... Laskurin mukaan minun äippäloma alkaa siis jo 16.2 :O Äkkiä tämä aika nyt menee, hui. Hoitovapaan muutos astuu voimaan näillä näkymin 08/2015, valitettavasti. Ainakaan viimeisissä neuvotteluissa sitä ei peruttu :/ Eli meidän porukka ei ehdi hakemaan kotihoidontukea tuota muutosta ennen, kun ne hakemukset menee käsittelyyn sitten vasta joskus marras/joulukuussa. :( Meillä mies jää kotiin, tai sitten minä alan keikkailemaan. Kyllähän sen 300€/kk aika nopeasti keikkailemallakin saa tienattua, täällä kun ei mitään kuntalisiä saa! Tietty pidetään sormet ristissä jos ne jotenkin saisi tuon päätöksen vielä kumottua....

Tänään rv 19+0 täynnä ja 2.12 rakenneultraan :)
 
Karo: mulla oli vaihtoehtona Brion Smilet, Brion Go Next, Oran Jet 3in1 ja Emmaljungan Super Vikingit. Viimeisimpänä enää mukana olivat Brio Smile, Ora Jet ja Britax.
Britaxiin rakastuin ekana. Smilet kaatui siihen, että niissä liian pienet liikkuvat eturenkaat ja tulevat hinnassa ainoastaan 20€ edullisemmaksi kuin RAKKAUTENI Britax, joten Britax voitti.
Oran Jet mallia mietein pitkään, mutta niiden uuteen kaukaloon ei ole saatavilla telakkaa ja vaunurunkoon käy ainoastaan maxicosin ja Cybexin kaukalot. Eli maxicosi + telakka kustantaa 300€ lisää.
Emmaljungien ulkonäkö ei viehättnyt ja niissäkin oli liian pienet eturenkaat.
Olemme siis muuttamassa kaupunkiin jossa talvi on todella runsasluminen, joten Britaxiin sai tarvittaess hankittua isommat renkaat. Mikä ei ole välttämättömyys.

Britax siis meille tulee ja vielä kun malttaa ne käydä ostamassa :D
 
Meillä on myös ilmakumirenkaat lastenvaunuissa. Kertaakaan eivät ole rikkoontuneet, mutta ilmaa on joutunut lisäämään tarpeen vaatiessa. Ovat nyt kahdeksan vuotta vanhat, joten todella tyytyväinen olen kestävyyteen. Ollaan menty asvaltilla, hiekalla, soralla sekä metsäteillä - hyvin kulkevat :)
 
Tajusin tänään olevani jo kuudennella kuulla, eikös kuulostakin paljolta!?

Katselin eilen kelan sivuilta äitiyspakkauksen tavaroita, Äitiyspakkaus - kela.fi ja mun silmiin ne näyttää tosi kivoilta, mutta ymmärrän, jos hyvin tyttömäistä tyyliä haluaa pienelleen, niin nuo tuntuvat varmaan varsin "poikavaatteilta". Me varmaan saadaan noita 2014 pakkauksia, tai te loppukuulaiset, jos maltatte tilata pakkauksen vasta aika myöhään, ehkä uusia 2015 pakkauksia, mutta niistä ei ole vielä tietoa.

Mikä olisi hyvä, ergonominen sitterimalli/merkki?

Tänään kuljin kauppakeskuksessa reteesti maha esillä (siis tunikan alla toki), nyt se näyttää jo raskausmahalta, eikä vaan löllöltä :D

Kevis + poikanen 21+3
 
Mulla on ihan hirveä kriisi!! Meinaan pikkujouluvaatekriisi :D
En tiedä mitä sinne päälle laittaisi. Miehen työpaikan pikkujoulut on joulukuun alkupuoliskolla ja siellä miehillä pukupakko ja naisille kutsussa "smart casual", mutta jo monta vuotta juhlissa pyörineenä se tarkoittaa enemmän pikkumustaa.
En tiedä laittaisiko tyköistuvamman mekon vai löysemmän, vai paidan ja housut!!
Vatsa ei todella näytä vielä raskausmahalta piukat vaatteet päällä, mutta löysiä mekkoja sovittaessa tuli todella ISO olo! :D olen oikeasti näköjään tosi turhamainen! Ihan kun sillä lopulta olisi jotain väliä!
En myöskään ole löytänyt mieleistäni tyköistuvaa, hieman hihallista mekkoa! Väriltään mieluiten kirjavatummansininen tai musta! Ehkä kriteeritkin on vaativat!

Olisko vinkkejä?! Ja ongelmana sekin, että juhliin on vielä 3 viikkoa ja mistä tiedän minkä kokonen vatsani sillon on?! :D
 
Kiitos ttaisku vaunuvinkeistä! Noiden joukossa todennäköisesti on meidänkin tulevat vankkurit. Äsken kävin kaverin luona kokeilemassa Brio smileja ja hyvin rullasi vaikka hiukan luntakin oli maassa. Me siis asutaan ihan etelärannikolla ja täällä ei useimpina talvina tuota lunta ihan riesaksi asti ole ollut. Viime talvena lunta oli noin kaksi viikkoa :D Mä ratkaisin viime viikkoisten pikkujoulujen vaatekriisin siten, että sovitin kaapista joka ainoan pikkumustan mitä löytyy ja ainoastaan kaksi mahtui päälle. Niistä olikin sitten helppo valita :p Pyrin siihen, että ostan mahdollisimman vähän vaatteita raskausaikana, kun niiden käyttöaika on niin lyhyt. Vakaa aikomukseni on kutistua vanhoihin mittoihin suht nopeasti synnytyksen jälkeen, sen verran paljon mulla on rahaa kiinni noissa kaapissa olevissa koltuissa :D Toteutus voikin sitten olla asia erikseen ;)

Karo
 
Karo: yritin myös noita omia vanhoja, mutta ongelma niissä ei ollut niinkään vatsanseutu, vaan rinnat. Mä en mahtunut yhteenkään TISSIEN kohdalta!! :D :D

Ajattelin lähinnä ostaa jotain superhalpaa ja yrittänyt koluta alerekkejä ym! Ajattelin, että ihan "normi"puolelta ostaisin jotain, mille olisi käyttöä myös muuten, eli vielä raskauden jälkeen.
Muuten olen myös tosi vähän ostanut mitään vaatteeita tai lähinnä paitoja. Rakastan löysiä neuleita, joten tiedän, etttä raskausaikana niiden hankkiminen on ihan ok, koska niitä käytän muutenkin.
En haluaisi kuitenkaan satsata tähän mekkoon kuin max 20€. :D

Kriisi kuin kriisi!
Hah!

Mielihaluista tuli mieleeni, että uusimpana meikällä on tullut salamipaprikaruisleipä ja earl grey tee, maidolla ja sokerilla! Hittolainen :heart:
 
Vaunuina esikolle meillä oli/on Teutonia Mistral P (suomessa prestige) pehmeällä kantokopalla ja tykättiin kyllä kovin. Sitten kun istuttaminen oli sallittua siirryttiin Babyjoggerin F.I.T -juoksurattaisiin. Nyt nuo pitäisi laittaa myyntin kun haluan peräkkäin istuttavat sisarusrattaat. Kävelen usein ruokakauppaan n. 3km suntaansa ja tuo esikoinen ei sitä matkaa jaksa vielä tallustaa, eikä levottomana tapauksena varmasti tyydy seisomalautaan. Peräkkäiset siksi, että on sitten helpompi olla julkisissa ja ovistakin mahtuu ja tarvittaessa rattaat toimivat yhdelle kun ottaa sisaristuimen pois.

Ttaisku, minä jouduin ostamaan mustan mekon hautajaisiin ja löysinkin ihan kivan kietaisumallisen H&M:ltä mammapuolelta 29€. Uskoisin sen toimivan tarvittaessa imetyksessä ja mahdollisesti myös raskauden jälkeen muutenkin kun siinä mahan kasvuvara oli toteutettu edessä olevilla laskoksilla. Hihat tosin olivat olemattomat, joten itse turvaudun lisäksi neuleeseen.

Kevis kyseli sitteristä. Itse vannon Babybjörnin nimeen. Meillä esikoisella semmoinen oli ja hyvin herra siinä viihtyi. Meillehän ei pitänyt toista lasta tulla, joten kaikki vauvajutut, joita ei voi hyödyntää tuossa 2-vuotiaan hoidossa, olemme laittaneet kiertoon. Uusi on siis hankintalistalla.. Niin se mieli muuttuu. :LOL: Vaikka BB:n sitteri on arvokas, koimme sen kuitenkin pitkäikäisimmäksi mm. painorajassa, oli se myös näppärän pieni matkalle kuletettavaksi eikä kesällä liian kuuma kun siinä ei mitään "toppauksia" ole.

(.) Olen ollut viime päivinä kovin huolissani tuosta painonnoususta.. Tai oikeammin nousemattomuudesta. : / Alan ammattilaistenkin kanssa asiasta juttelin, mutta kovasti rauhoittelivat kun kuitenkin syön hyvin ja terveellisesti. Vasta rv25 voi oikeasti alkaa huolestumaan jos mitään ei tapahdu painon saralla. Ilmeisesti huomattavasti isompi Thyroxin-annostus pitää aineenvaihdunnan hyvänä verrattuna edelliseen raskauteen. Onneksi viime iltana pikkuinen ilmoitti olemassaolollaan niinkin napakoilla potkuilla, että ne pystyi kädellä tuntemaan. :heart:
 
Tervetuloa uusille! :)

Supisteluista - Ovat onneksi helpottaneet! Edelleen tulee varsinkin aamuisin runsaasti kellertävää valkovuotoa. Lääkäri otti tulehdusnäytteet kohdunsuulta ru jälkeen varaamallani ajalla. Silmämääräisesti sanoi, ettei limakalvot näytä tulehtuneilta, mutta näki kyllä kellertävän vv. Kaikki oli kohdunsuulla kunnossa. Lääkäri kehoitti lepäilemään, jos harjoitussupistuksia ilmenee. Jos niitä alkaa tulla tiheästi ja/tai on menkkamaista kipua, pitäisi taas käydä näytillä. Tulehdusnäytteet otettiin keskiviikkona päivällä, joten liekkö tulokset ehtineet edes vielä perjantaille?! Lupasivat soitella, jos tulehdus löytyy. Kanta.fi ei vielä aineskaan tulosta näy, joten oletan, ettei sitä ole vielä tullut..

Painonnoususta - Viimeksi ihmettelin painon laskua, niin nyt saan ihmetellä painonnousua! Reilun parin vkn välillä painoa oli kertynyt n. 1,2kg/vk! :O En kyllä ymmärrä täysin, mistä moinen lisäys johtuu! Melkoisesti saisi syödä, jotta tuo määrä olisi oikeasti rasvakudosta! Arkena kävelen sen 6-8km/pv, ajallisesti n. 1h-1,5h. Syön normaalisti ja monipuolisesti. Hiukan enemmän herkkuja kuin ennen raskautta, mutta niin tein myös raskausviikoilla, jolloin paino oli laskusuuntainen. Turvotustakaan en juurikaan huomaa kuin sormista välillä. Onko teillä muilla ollut näin rajua painonnousua?

Verenpaine - Ilmeisesti mulla se vain on koholla reippaasti neuvolassa, mutta kotona sitten hyvällä tasolla. Sain kalibroidun mittarin kotiin ja samanlaisia tuloksia antaa kuin ennen sitä. Hyvä näin! :)

Vaunuista - Me ostettiin käytettynä Ora Jet 3in1. Siihen käy myös Brion Primo -turvakaukalo, kun hommaa adapteripalat vaunurunkoon. Telakka hommataan, jottei tarvitse leikkiä vöiden kanssa kaukaloa irrottaessa ratasosaan ja takaisin autoon.

Liikkeistä - Vauva potkii todella paljon ja usein verrattuna parin viikon takaiseen. Tänäänkin pikkuinen on monottanut minua, esikkoa ja miestäni kädelle moneen otteeseen! <3

Tisut - Ne vaan kasvaa kasvamistaan! Mies on tietty innoissaan! ;) Vitsailen hänelle, että maidonnousun ja imetyksen loppumisen jälkeen ei ole kuin riippuvat nahkaiset muistot näistä kiinteistä ja uhkeista muodoista! :D

Bebe ja pikkuinen 21+1
 
hellou,

onko muilla tullut sormien puutumista öisin/päivisin? Googlailin, niin vaikuttaa aika yleiseltä raskausvaivalta, etenkin jos on ollut aiemminkin rannekanava- ym. ongelmia, ja mulla on ollut. Millaisia rannetukia kannattaa käyttää/muita vinkkejä? Mulla on jossain rannetuet, mutta en kyllä keksi, mistä aloittaisin etsimisen.

Masussa tuntuu välillä möyrimisen tunnetta, ei siis suolistosta, vaan kohdusta, mutta odotan kyllä innolla, että liikkeet tulisivat selkeämmiksi.

Johtuukohan tää raskaushormoneista: meillä on jo vaikka mitä joulujuttuja, vaikka aiemmin ei ole ollut, tai no viime jouluksi yhden ikkunasydämen hankin, mutta nyt on jo parvekkeellakin jouluvalot, joulukalenteri (tummasuklaa), ostin lahjapaperia (ja yksi lahjakin on valmiina)...

Kevis + poikanen 21+4
 
Vaunuja miettiville sellainen vinkki, että Stockmannilla on vielä tämän illan verkkokaupassa kaikki vaunut sun muut vauvojen härvelit kanta-asiakkaille -20%. Brio Smileja olen tässä nyt ykkösvaihtoehtona miettinyt ja sellaiset tuli äsken tilattua mielestäni erittäin huokeaan hintaan 396e. Tästä tosin puuttuu vaunukoppa, jonka hinta liikkuu siellä 150e paikkeilla, mutta käytettynä niitä saa yli puolet edullisemmin. Ja varmasti hyväkuntoisia, koska koppa on kuitenkin niin vähän aikaa käytössä. Muualla vastaavat Brion rattaat ovat maksaneet halvimmillaan yhdessä verkkokaupassa 479e, useimmissa paikoissa kuitenkin pitkälti yli 500e. Yhdistelmärataspaketit tästä mallista ovat olleen siinä 550-690e. Tämähän oli nyt siis juuri sellainen yhdistelmävaunumalli, johon saa helposti napsautettua kiinni vaunukopan, ratasistuimen tai turvakaukalon ja vaunut menevät pieneen tilaan kasattuna. Juuri sitä mitä toivoinkin vaunuilta ja tuntuivat oikein hyviltä "koeajossa". Nyt vaan toivotaan, että rakenneultrassa on kaikki ok, kun olen aika rohkeasti ostellut tätä rompettakin jo :)

Karo
 
Sormien puutuminen öisin ( joskus päivälläkin ) ikävänä vaivana myös minulla. Ostin viime viikolla rannetuen oik.käteen ja on kyllä auttanut asiaan. Samoin olen hierojalla käynyt, kun hartia/niskanseutu ollut jumissa. Tunnistan tämän puutumisvaiav aiemmista raskauksista ja onneksi silloin on loppunut ennen synnytystä :) Sitä toivon nytkin.

Paulanna ja pavut 21+4
 
Elea ihanaa että sinäkin oot päässy vaikeuksien kautta kuitenkin loppujen lopuksi tähän tilanteeseen mitä kauan on odotettu, ja toivottavasti lopputulos on se paras mahdollinen, terve vauva. :)
Nennuli84 kiitos paljon :) Kiitollinen kyllä oon ollu näistä jokaisesta päivästä raskaana, mutta murheilta ei oo säästytty..

Kiva lukea teidän vaunuvalinnoista, kun ite oon vielä ihan pihalla niistä.
Vähitellen oon koittanut niistä ottaa selvää, mutta luultavasti en ennen rakenneultraa uskalla mennä vielä ostamaan mitään.

Mulla on rakenneultra 9.12, jolloin viikkoja 21+2. Vähän harmittaa,
kun niin myöhään vasta.. Oispa ees muutamaa päivää aikaisemmin! :D

Kuinkahan kauan menee, että pääsee tuonne fb:n ryhmään, viikko mennyt siitä kun lähetin yv:llä jenniellalle pyyntöä täälä.. Ei millään malttaisi odottaa. :wave:
 
Heissan taas pitkästä aikaa!!

Olen täällä taustalla lueskellu mutta tämä oma kirjoittaminen jää jotenkin niin vähälle :(
Tosta sormien puutumisesta että sitä kyllä löytyy! Yöllä välillä puutuu koko käsi ja kylki. Sitä oli viime raskaudessakin joten ajattelen että on ihan normaalia.

Tänään käytiiin rakenneultrassa ja siellä oli kaikki oikein hyvin! Painoarvio oli 333g ja vastas viikkoja. Pikkanen oli just nukkumassa eikä suostunut oikein kääntää kylkeä niin välillä piti kävellä ja pomppia et nähdään sydän kunnolla. Ja aika reilulla kädellä se kätilö tökki ja paino sillä anturalla, voi olla vatsalihakset kipeet huomenna! Vaikka kyllähän sitä mielellään tunnin kattelikin toista monitorista <3 Saatiin myös poikalupaus<3<3

mimmu ja tahvo 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa

Yhteistyössä